071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور پرتغال اخیرا در سال های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی چگونگی روش های مهاجرت به پرتغال می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت کشور پرتغال
  • مهاجرت تحصیلی به پرتغال
  • مهاجرت کاری به پرتغال
  • مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال
  • مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج
  • مهاجرت به پرتغال از طریق تولد
  • مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای همراه
  • مهاجرت به پرتغال از طریق پناهندگی
  • اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال
  • هزینه های زندگی در کشور پرتغال
  • مزایای مهاجرت به کشور پرتغال
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد مهاجرت به پرتغال

اهمیت کشور پرتغال

کشور پرتغال که در غربی ترین بخش اروپا قرار دارد از کشورهای مطرح اروپا می باشد. کشور پرتغال بنا به امنیت و ثبات سیاسی و اجتماعی و کم بودن هزینه های تحصیل و زندگی به یکی از مقاصد مهاجرت متقاضیان در سرتاسر جهان تبدیل شده است. وجود دانشگاه های برتر و تنوع رشته های دانشگاهی و شهریه مقرون به صرفه و اعتبار مدارک دانشگاهی صادر شده در این کشور ارزش و اهمیتی فراوان دارد.این کشور که دارای عنوان چهارمین کشور مسالمت آمیز جهان می باشد، یک کشور توسعه یافته و پیشرفته محسوب می شود. 

تحصیل در پرتغال

مهاجرت کاری به پرتغال

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به پرتغال

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در پرتغال

هزینه های زندگی در پرتغال

شهروندی و تابعیت پرتغال

متقاضیان مهاجرت به این کشور اروپایی از روش های سرمایه گذاری و اخذ ویزای کار و ازدواج می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. با اخذ اقامت این کشور متقاضی امکان سفر و رفت و آمد به کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزای شینگن، برخورداری از سیستم آموزشی و خدمات بهداشتی به طور رایگان، امکان رفت و آمد به آمریکا و کانادا بدون اخذ ویزا و امکان اخذ مجوز اقامت برای خانواده متقاضی و فرزندان تا ۲۶ سالگی و حتی پدر و مادر متقاضی را خواهد داشت. بر این اساس مشاوران و وکلای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) به تهیه این مقاله پرداخته اند تا با ذکر روش های مختلف مهاجرت به پرتغال به سوال های متقاضیان پاسخ دهند. اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، مطالعه این مقاله کامل را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

پایین بودن هزینه های تحصیل در پرتغال و زندگی و همچنین آسان بودن پروسه پذیرش در دانشگاه های کشور پرتغال موجب شده است تا مهاجران تصیلی این کشور اروپایی را به دیگر کشورهای اروپایی ترجیح دهند. یکی از موارد مهم در پذیرش دانشگاه های اروپا، ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره های خوب می باشد که این شرط از شرایط مهم پذیرش دانشگاه های پرتغال حذف شده است. دولت پرتغال با ارائه بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان شرایط را برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل آن ها فراهم می کند. علاوه بر این دانشجویان با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.کشور پرتغال دارای دانشگاه های معتبر و با رنکینگ های جهانی است. علاوه بر این موارد دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می توانند برای اخذ اقامت این کشور عضو اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن اقدام کنند.

یکی از مزیت های تحصیل در کشور پرتغال این است که ترم های تحصیلی که دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور پرتغال می گذراند به عنوان سال های اقامت در این کشور محسوب می شود. در واقع دانشجوی بین المللی با تمام شدن دوره تحصیلی خود و امکان یافتن کار و اشتغال پس از ۵ سال از ورود خود به کشور پرتغال می تواند برای اخذ اقامت و تابعیت وسپس پاسپورت پرتغال اقدام کند.دانشجویان با انجام کار دانشجویی در واقع زمینه لازم برای اشتغال پس از فارغ تحصیلی و کسب تجربه لازم را فراهم می کنند. دارا بودن مهارت زبان انگلیسی و یا زبان پرتغالی به عنوان یک امتیاز مثبت در یافتن کار مناسب محسوب می شود. فارغ تحصیلان که خواستار اخذ اقامت این کشور می باشند، می توانند ویزای تحصیلی پرتغال خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. دولت پرتغال به فارغ تحصیلان دانشگاه های این کشور یک مهلت یک ساله می دهد تا به جست و جوی کار بپردازند و کار مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند. در صورتی که متقاضی کار مورد نظر خود را پیدا کند، می تواند برای اخذ مجوز کار پرتغال اقدام کند. پس از ۵ سال کار و زندگی در کشور پرتغال متقاضی می تواند مقدمات اخذ اقامت دائم این کشور را فراهم کند.

تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های پرتغال باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی در پرتغال در حدود ۴ سال است. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال زبان پرتغالی و انگلیسی است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های بین المللی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند. دانشگاه های دولتی پرتغال هزینه های کمتری دارند اما متقاضی باید به زبان پرتغالی تسلط داشته باشد. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال سالانه در حدود ۳۰۰۰ یورو تا ۸۰۰۰ یورو می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرتغال

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های پرتغال باید دارای مدرک کارشناسی باشند. متقاضی باید از دانشگاه مورد نظر خود یک پذیرش تحصیلی داشته باشد. طول مدت این ترم تحصیلی ۲ سال است و دانشجویان باید در این مدت بین ۹۰ تا ۱۲۰ واحد درسی را بگذرانند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرتغال سالانه در حدود ۱۵۰۰ یورو تا ۲۵۰۰ یورو می باشد. این مقطع به زبان انگلیسی و پرتغالی تدریس می شوند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه هایی را دارند که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس با نمره ۶ یا ۶.۵ باشند.

ویزاهای اخذ شده

تحصیل در مقطع دکترا پرتغال

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های پرتغال باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. طول مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا بین ۳ تا ۵ سال است. زبان تدریس در این مقطع به انگلیسی و پرتغالی است. دانشجویان در این مقطع نیاز به داشتن یک سوپروایزر علمی و استاد راهنما دارند. دانشجو در ترم های اول مقطع دکترا به فراگیری دروس و در ترم های بعد به تحقیق و پژوهش علمی می پردازند. هزینه های تحصیل در مقطع دکترا پرتغال در حدود ۶۰۰۰ یورو تا ۱۵۰۰۰ یورو به طور سالانه می باشد.

مهاجرت کاری به پرتغال

متقاضی اخذ اقامت دائم کشور پرتغال می تواند از طریق اخذ ویزای کار اقامت این کشور را دریافت کند. بدین منظور متقاضی باید از یک کارفرمای اهل پرتغال دعوت نامه داشته باشد. این کارفرما در ابتدا شغل پیشنهادی(Job Offer) را به مدت ۳ ماه در کشور پرتغال آگهی می کند و سپس برای ۳ ماه دیگر این شغل را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می کند. در صورتی که شخص مورد نظر برای پر کردن این فرصت شغلی در این مدت یافت نشد، کارفرما با متقاضی کار قرارداد امضا می کند.در واقع اخذ ویزای کار پرتغال به وسیله کارفرمای اهل پرتغال انجام می شود. متقاضی با دریافت ویزای کار و اشتغال و فعالیت پس از ۳ تا۴ سال کار می تواند برای اخذ اقامت دائم پرتغال اقدام کند. البته متقاضی باید در این مدت مالیات های خود را پرداخته باشد و به زبان انگلیسی یا پرتغالی تسلط داشته باشد. اگر متقاضی پس از تحصیل در دانشگاه های پرتغال برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام کند، احتمال کاریابی بیشتر خواهد شد.

مهاجرت کاری به پرتغال
مهاجرت کاری به پرتغال

مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال

متقاضی اخذ اقامت کشور پرتغال می تواند از طریق سرمایه گذاری اقامت این کشور را اخذ کند. از آن جا که دولت پرتغال علاقمند به توسعه و گسترش طرح های تجاری و بازرگانی به منظور رشد سرمایه گذاری خارجی و رونق اقتصادی است،سرمایه گذاری در پرتغال یک روش مطمئن و پرسود خواهد بود. متقاضی می تواند از طریق خرید خانه و ملک و یا سرمایه گذاری در فعالیت های عمرانی اقامت این کشور را اخذ کند.متقاضی برای سرمایه گذاری در کشور پرتغال باید واجد شرایط خاصی باشد. از جمله شرایط مهم سرمایه گذاری در این کشور می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • متقاضی نباید دارای شهروندی و تابعیت دیگر کشورهای اروپایی باشد.
  • متقاضی نباید دارای سوسابقه کیفری باشد.
  • متقاضی باید با ارائه مدارک و اسناد مالی ثابت کند که منبع سرمایه گذاری در خارج از کشور پرتغال می باشد.
  • متقاضی باید قبل از سرمایه گذاری حداقل یک سفر کاری به پرتغال داشته باشد.
  • متقاضی باید متعهد شود که با سرمایه گذاری در پرتغال حداقل ۷ روز را در سال در این کشور اقامت کند.
  • متقاضی باید هزینه های رسیدگی به پرونده سرمایه گذاری در پرتغال را پرداخت کرده باشد.
  • متقاضی باید حداقل ۲۵ سال داشته باشد.
مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال
مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال

سرمایه گذاری در پرتغال با خرید خانه و ملک

متقاضی با خرید خانه و ملک که یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور است، می تواند اقامت دائم و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ کند. روش خرید خانه و ملک در پرتغال از جهت اعتبار و ارزش به ویزای طلایی معروف است. بدین منظور سرمایه گذار باید در حدود ۵۰۰.۰۰۰ یورو را برای خرید ملک هزینه کند. اگر متقاضی تمایل به خرید خانه کلنگی و بیشتر از ۳۰ سال ساخت را دارد، می تواند برای خرید این نوع خانه در حدود ۳۵۰.۰۰۰ یورو سرمایه گذاری کند. یکی از مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید خانه و ملک سود ۳ تا ۱۰ درصدی است که از طریق خرید خانه نصیب متقاضی می شود. علاوه بر این متقاضی می تواند مجوز اقامت پرتغال را برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود دریافت کند.

سرمایه گذاری در پرتغال با فعالیت عمرانی و ساخت و ساز

متقاضی سرمایه گذاری در کشور پرتغال می تواند با مشارکت در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز این کشور مقدمات اخذ اقامت و تابعیت پرتغال را فراهم کند. بدین منظور متقاضی باید در حدود ۳۵۰.۰۰۰ یورو را در فعالیت های عمرانی این کشور سرمایه گذاری کند. این مبلغ سرمایه گذاری شده پس از ۵ سال با حساب سود سالانه ۳.۵ تا ۴ درصد به متقاضی مسترد خواهد شد.

سرمایه گذاری در پرتغال با بازسازی پروژه های ملی

متقاضی با سرمایه گذاری در پروژه های ملی کشور پرتغال می تواند اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کند. برای این نوع سرمایه گذاری متقاضی باید در حدود ۲۸۰.۰۰۰ یورو را برای بازسازی پروژه های ملی کشور پرتغال سرمایه گذاری کند. متقاضی می تواند این مبلغ سرمایه گذاری شده را پس از ۵ سال با حساب سود سالانه ۳.۵ تا ۴ درصد پس بگیرد.

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خودحمایتی

متقاضی سرمایه گذاری در کشور پرتغال می تواند از طریق خودحمایتی اقامت این کشور را اخذ کند. این روش که از کم ریسک ترین روش های مهاجرت به پرتغال می باشد، نیازمند سرمایه گذاری در شرکت یا پروژه خاصی نمی باشد و فقط متقاضی باید اثبات کند که دارای تمکن مالی کافی برای زندگی و اقامت در پرتغال می باشد. متقاضی برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی همسر و فرزندان خود باید برای همسر خود در حدود ۴۵۰۰ یورو و برای هر یک از فرزندان در حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در حساب بانکی داشته باشد. متقاضی باید برای خود در حدود ۹۵۰۰ یورو در حساب بانکی باشد.

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

متقاضی اخذ اقامت دائم کشور پرتغال می تواند از طریق ازدواج با یک تبعه و شهروند این کشور این مجوز اقامت را اخذ کند. البته اخذ ویزای ازدواج پرتغال تا حدی دشوار می باشد، چرا که دولت پرتغال سخت گیری های زیادی را در مورد واقعی بودن ازدواج لحاظ کرده است. در واقع ازدواج تبعه و شهروند کشور پرتغال با یک فرد خارجی باید به گونه ای باشد که شبهه ای از ازدواج برای اخذ اقامت پرتغال را در ذهن مقامات ایجاد نکند. ازدواج تبعه و شهروند پرتغال با یک فرد خارجی اگر صرفا به منظور اخذ اقامت این کشور صورت گیرد، جرم محسوب می شود. در قوانین ازدواج پرتغال ازدواج همجنسگراها نیز قانونی می باشد. متقاضی ازدواج با شهروند پرتغال باید واجد شرایط زیر باشد:

  • متقاضی ازدواج با تبعه پرتغال باید دارای تمکن مالی کافی در جهت تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود در مدت زندگی در پرتغال باشد.
  • ازدواج طرفین باید یک ازدواج واقعی و بر اساس علاقه متقابل شکل گرفته باشد و نه صرفا به منظور اخذ اقامت کشور پرتغال انجام شود.
  • متقاضی و تبعه پرتغالی باید با ارائه عکس های خانوادگی و بلیط های سفر دونفره و مدارک دیگر ثابت کنند که ازدواج آن ها ازدواج صوری نیست.
  • متقاضی باید در صورت جدایی از همسر سابق و یا مرگ همسر، گواهی طلاق و فوت را ارائه دهد.
  • این ازدواج باید به طور قانونی و رسمی ثبت شود.
  • متقاضی خارجی باید با ارائه اسناد مالی تامین هزینه های زندگی برای یک سال زندگی مشترک در پرتغال را در یک حساب بانکی جداگانه ثابت کند.
  • پس از گذشت ۳ سال از ازدواج، در صورتی که ثابت شود متقاضی با همسر خود در آرامش و دوستی در یک خانه زندگی می کند و رابطه خوبی با هم دارند، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.
مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج
مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

مهاجرت به پرتغال از طریق تولد

به طور کلی همه کشورهای جهان برای اعطای تابعیت و شهروندی از دو قانون تبعیت می کنند: قانون خون و قانون خاک. بر اساس قانون خون اگر کودکی در یک کشور متولد شود این کودک بر اساس تابعیت پدر و مادر خود تابعیت آن کشور را دریافت می کند. بر طبق قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر تابعیت آن کشور را دریافت خواهد کرد.کشور پرتغال بر اساس قانون خون عمل می کند و بر طبق این قانون اگر کودکی از پدر و مادر دارای تابعیت و شهروندی پرتغال متولد شود، این کودک نیز تابعیت پرتغال را اخذ خواهد کرد.

  • اگر کودکی در خارج از خاک پرتغال متولد شود و پدر و مادر این کودک دارای تابعیت و شهروندی کشور پرتغال باشند، این کودک نیز تابعیت پرتغال را دریافت خواهد کرد.
  • اگر کودکی در خاک کشور پرتغال متولد شود، در صورتی که پدر و مادر این کودک نامشخص و نامعلوم باشند این کودک تابعیت و شهروندی کشور پرتغال را دریافت خواهد کرد.

مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای همراه

متقاضی با دریافت مجوز اقامت پرتغال از روش های گوناگون ذکر شده در این مقاله می تواند همسر و فرزندان خود را در کشور پرتغال همراه داشته باشد. متقاضی که ویزای کاری و سرمایه گذاری و تحصیلی پرتغال را اخذ کرده باشد، می تواند ویزای همراه را نیز دریافت کند. ویزای همراه مختص متقاضیانی است که دارای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشند. متقاضی می تواند با ارائه مدارک محل اقامت و گواهی تمکن مالی این ویزا را دریافت کند و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را در کشور پرتغال همراه خود داشته باشد.

مهاجرت به پرتغال از طریق پناهندگی

متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت کشور پرتغال می توانند از طریق پناهندگی اقامت این کشور را اخذ کنند. البته موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر) به هیچ عنوان این روش را به متقاضیان مهاجرت پیشنهاد نمی دهند و ذکر این روش در این مقاله صرفا در جهت آگاهی متقاضیان می باشد.به طور کلی و بر اساس کنوانسیون ژنو پناهنده فردی است که بنا به عقاید سیاسی، اجتماعی، مذهبی و قومی و یا جنگ در صورت بازگشت به کشور خود مورد صدمه و آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد. به طور معمول پروسه پناهندگی زمان بر و دشوار است و افرادی که از این طریق اقامت کشورهای دیگر را اخذ می کنند از وجهه خوبی در آن کشور برخوردار نمی باشند. در صورتی که با درخواست پناهندگی متقاضی در کشور پرتغال موافقت شود باید روال اداری آن طی شود، اما اگر این درخواست پذیرفته نشود متقاضی باید به کشور خود بازگردد. به همه متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپایی توصیه می شود که روش های قانونی دیگر را امتحان کنند.

اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال

متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت پرتغال می توانند از روش های گوناگون سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج و اخذ ویزای کار مقدمات دریافت اقامت دائم این کشور را فراهم کنند. دانشجویان با تحصیل درکشور پرتغال می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و با یافتن کار در این کشور اقامت این کشور را دریافت کنند. متقاضیان اخذ اقامت این کشور صرفا با تحصیل نمی توانند اقامت دائم پرتغال را اخذ کنند. بدین منظور متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی باید به مدت ۵ سال در این کشور کار و زندگی کند.متقاضی با ویزای کاری نیز پس از ۵ سال کار و فعالیت می تواند اقامت این کشور را دریافت کند. اگر متقاضی در طی این مدت ۵ سال با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا شده باشد و به زبان پرتغالی نیز آشنایی پیدا کرده باشد، می تواند برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام کند. علاوه بر موارد ذکر شده، متقاضی برای اخذ اقامت دائم پرتغال باید با قوانین و مقررات این کشور آشنا باشد و از این قوانین تبعیت کند و در طی مدت زمان اقامت در این کشور مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.

اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال
اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال

هزینه های زندگی در کشور پرتغال

به طور کلی میزان هزینه های زندگی هر فرد به سبک زندگی و الگوی مصرف آن فرد بستگی دارد. دانشجویان برای پایین آوردن هزینه های زندگی خود در کشورهای اروپایی می توانند از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند و یا در خوابگاه های دانشجویی اقامت کنند. اشتغال و کار دانشجویی نیز موجب می شود تا دانشجویان بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین می کنند. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور پرتغال در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد. میزان هزینه یک وعده غذا در رستوران های متوسط کشور پرتغال در حدود ۶ تا ۱۰ یورو می باشد. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر این کشور ماهانه در حدود ۶۰۰ یورو می باشد.

مزایای مهاجرت به کشور پرتغال

متقاضیان با مهاجرت به کشور پرتغال از مزایای فراوان اقامت و زندگی در این کشور اروپایی برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین این مزایا عبارت است از:

  1. زندگی در جمع مردم خونگرم پرتغال و آب و هوای مناسب و مطلوب
  2. امکان سفر و رفت و آمد به کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزای شینگن
  3. برخورداری از سیستم آموزشی و خدمات بهداشتی به طور رایگان
  4. امکان رفت و آمد به آمریکا و کانادا بدون اخذ ویزا
  5. امکان اخذ مجوز اقامت برای خانواده متقاضی و فرزندان تا ۲۶ سالگی و حتی پدر و مادر متقاضی
  6. اعتبار علمی و جهانی مدارک دانشگاه های پرتغال
  7. ارزان و به صرفه بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  8. پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  9. امکان استفاده دانشجویان از بورسیه های تحصیلی
  10. امکان اخذ مجوز کار دانشجویی ضمن تحصیل
  11. پذیرش و تائید مدارک دانشگاهی پرتغال در کشورهای دیگر
  12. عدم نیاز به مدرک مهارت زبان برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال
  13. امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا
  14. عدم محدودیت سنی برای تحصیل
  15. امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال پس از ۵ سال کار و زندگی در پرتغال
مزایای مهاجرت به کشور پرتغال
مزایای مهاجرت به کشور پرتغال

سخن آخر

در این مقاله روش های مهاجرت به پرتغال مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی از روش های سرمایه گذاری در خرید خانه و ملک، خودحمایتی، اخذ ویزای کار، تحصیل و ازدواج می تواند به این کشور اروپایی برتر مهاجرت کند. رونق و رشد بازار تجاری و کسب و کار و همچنین امنیت بازار، درآمدزایی بالا، رایگان بودن تحصیل دانشگاهی، بالا بودن کیفیت و مدارک دانشگاه ها، بالا بودن سطح امنیت و رفاه، وجود آزادی های مدنی و مردم آرام و شاد و مهربان، شرایط اقتصادی بسیار خوب شهروندان از مزیت های فراوان مهاجرت به کشور پرتغال می باشد. جمع همه این مزایای شگفت موجب شده است تا موجب رضایت مندی مهاجران از زندگی و اقامت در این کشور فراهم شود.وجوددانشگاه های برتر با رتبه و رنکینگ جهانی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و بالا بودن استانداردهای زندگی در این کشور موجب ترغیب متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی می شود. علاوه بر این موارد به دلیل عضویت پرتغال در اتحادیه اروپا و پیمان شینگن متقاضیان تحصیل در این کشور از مزایای فراوانی به دلیل این عضویت ها برخوردار می شوند.

اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به پرتغال می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا رسیدن به مقصد در کنار آن ها خواهند بود تا این مسیر دشوار و پیچیده را با راهنمایی ها و مشاوره های مفید هموار سازند.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به پرتغال

سرمایه گذاری سودآور، جامعه ای پویا و فعال و زنده و پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، تنوع زبان و فرهنگ ها و جذابیت های این کشور

برای همسر در حدود ۴۵۰۰ یورو و برای هر یک از فرزندان در حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو برای خود در حدود ۹۵۰۰ یورو در حساب بانکی باشد.

دارا بودن پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای پرتغالی

متقاضی باید در حدود ۳۵۰.۰۰۰ یورو را سرمایه گذاری کند. این مبلغ سرمایه گذاری شده پس از ۵ سال با حساب سود سالانه ۳.۵ تا ۴ درصد به متقاضی مسترد خواهد شد.

خرید خانه و ملکخودحمایتی مشارکت در پروژه های عمرانی

سود ۳ تا ۱۰ درصدی که از طریق خرید خانه نصیب متقاضی می شود و متقاضی می تواند مجوز اقامت پرتغال را برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود دریافت کند.

یکی از طرفین ازدواج باید دارای تابعیت پرتغال باشدازدواج واقعی و قانونی باشد و نه برای اخذ اقامت پرتغال متقاضی خارجی دارای تمکن مالی کافی باشد.

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و زبان پرتغالیآشنایی با قوانین و مقررات پرتغال و تبعیت از این قوانین و در طی مدت زمان اقامت در این کشور مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.

صرفا تحصیل در پرتغال موجب اخذ اقامت نمی شود، دانشجو پس از فارغ تحصیلی با پیدا کردن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار می تواند مقدمات اخذ اقامت این کشور را فراهم کند.

اخبار های مرتبط

تحصیل در پرتغال

تحصیل در پرتغال

پرتغال به عنوان چهارمین کشور مسالمت آمیز جهان در سال های اخیر از مقاصد مهاجرت تحصیلی متقاضیان بین المللی و

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط دانلود
    تاریخ: مرداد 6, 1397
    نفر
    نفر

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا