071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به سوئد |شرایط و راه های اقامت + هزینه ها 2023

مهاجرت به سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله به بررسی روش های مهاجرت به سوئد و بهترین شیوه اخذ اقامت کوتاه مدت و سپس بلند مدت در این کشور زیبا و پرطرفدار می پردازیم. سوئد از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است و سالانه مورد انتخاب بسیاری برای مهاجرت به خارج از کشور بوده است. مهاجرت تحصیلی، کاری و حتی مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری را به صورت مختصر در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

مزایای سوئد برای زندگی مهاجرین

مزایای مقدماتی:
افرادی که به تازگی به سوئد آمده اند واجد شرایط دریافت مزایای مقدماتی هستند. برای دریافت مزایای مقدماتی باید به ” خدمات استخدامی دولتی” تقاضا داد که در آنجا نسبت به مزایای مقدماتی و میزان آن تصمیم گرفته می شود. Försäkringskassan مزایای مقدماتی را زمانی که مهاجر تازه وارد طرحی مقدماتی را در “خدمات استخدامی دولتی” ثبت می کند، پرداخت می کند.
افرادی که موفق به دریافت مزایای مقدماتی می شوند ، می توانند مزایای مقدماتی تکمیلی و مزایای مقدماتی برای مسکن را نیز دریافت کنند. Försäkringskassan برای پرداخت این مزایا تصمیم گیری می کند.

تحصیل در سوئد

مهاجرت کاری به سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به سوئد

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

شهروندی و تابعیت سوئد

مهاجرت به سوئد
مهاجرت به سوئد

مزایای مقدماتی تکمیلی: 
کسانی که با فرزندان خود در خانه زندگی می کنند، امکان دریافت مزایای مقدماتی تکمیلی را دارند.
مبلغ مزایای مقدماتی تکمیلی به تعداد و سن فرزندان بستگی دارد. متقاضی برای هر فرزند کمتر از 11 سال 1500 کرون و برای هر کودک 11 ساله و بالاتر ، 800 کرون دریافت می کند.
مزایای معرفی تکمیلی برای حداکثر سه فرزند پرداخت می شود. اگر متقاضی دارای بیش از سه فرزند باشد، فرزندان ارشد شمارش می شوند و هر خانواده حداکثر 4500 کرون مزایای مقدماتی تکمیلی در هر دریافت می کند.

مزایای مقدماتی برای مسکن:
کسانی که به تنهایی در منزل خود زندگی می کنند و در” ثبت جمعیت ” نام نویسی کرده اند ، می توانند مزایای مقدماتی برای مسکن را دریافت کنند. منظور از مالک مسکن می تواند این موارد باشد: مالکیت یک خانه، مالکیت آپارتمان مشترک یا مالکیت یک آپارتمان با حق اجاره.
شما می توانید مزایای مقدماتی برای مسکن را ، حتی در صورتی که مسکن شما اجاره ای است دریافت کنید .( در صورت تایید اجاره نامه توسط صاحب خانه و انجمن مالک –مستاجر). اگر شما در منزل خود مستاجر دارید و یا با کسی زندگی میکنید، حق استفاده از مزایای مقدماتی برای مسکن را نخواهید داشت.
مزایای مقدماتی برای مسکن ممکن است برای هزینه های مسکنی که از 1800 کرون در ماه فراتر می رود، پرداخت شود. اگر هزینه مسکن بیش از 5700 کرون در هر ماه شود، شما حقی برای جبران هزینه های اضافه را نخواهید داشت. مزایای مقدماتی برای مسکن ممکن است تا حداکثر 3900 کرون پرداخت شود. برای درخواست مزایای مقدماتی برای مسکن باید فرم FK 6703 را تکمیل نمایید.

ویزاهای اخذ شده

Försäkringskassan مزایای مقدماتی، مزایای معرفی تکمیلی و مزایای مقدماتی برای مسکن را ماهانه پرداخت می کند.

شرایط و راه های مهاجرت به سوئد

سوئد از جمله کشورهایی است که بسیار مورد استقبال ایرانی ها بوده است، هم اکنون نیز افراد زیادی تمایل به مهاجرت به سوئد را دارند، بیشترین ایرانیان اروپا هم اکنون در سوئد زندگی می کنند. ما در این مقاله به بررسی راه های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در این کشور می پردازیم، مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و‌ شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه مهاجرت به این کشور هستند.

مهاجرت به سوئد از طریق کار و تخصص
مهاجرت به سوئد از طریق کار و تخصص

مهاجرت به سوئد از طریق کار و تخصص

به طور کلی شهروندان کشورهای بیرون از اتحادیه اروپا باید برای اجازه کار در سوئد درخواست کنند. برای دریافت مجوز کار، شما باید یک پیشنهاد رسمی استخدام از طرف یک کارفرمای سوئدی دریافت کنید. این کار همچنین باید:

  • حداقل 10 روز در اتحادیه اروپا / EEA منتشر شده باشد.
  • ارائه شرایط اشتغال که مطابق با مجموعه قراردادهای جمعی سوئد است.
  • پرداخت حداقل حقوق ماهیانه به مبلغ 13000 کرون قبل از مالیات.
  • شما همچنین باید گذرنامه معتبر از کشور خود داشته باشید.

در صورتی که مجوز کار را به عنوان یک کارمند داشته باشید و در هفت سال گذشته به مدت چهار سال کار کرده باشید، این امکان وجود دارد که اجازه اقامت دائم به شما داده شود. شما باید برای کارفرما و حرفه ای که برای آن مجوز کار دریافت کرده اید، کار کرده باشید.
آژانس مهاجرت سوئد اقامت شما در سوئد و کار کردن شما در این کشور را در طول مجوز کار برای ضمانت بررسی می کند. شما همچنین باید شرایط لازم برای مجوز کار را در طول دوره مجوز بدست آورید.
آژانس مهاجرت بررسی می کند که شرایط اقامت مجوز کار در طول مدت اعتبار مجوز کار قبلی خود را از طریق بیانیه های درآمد و پرداخت های پرداختی که ارائه می کنید، برآورده شده است. آنها همچنین بررسی می کنند که در طول مدت مجوز شما تحت پوشش بیمه قرار گرفته اید.
حقوق شما و سایر شرایط استخدامی باید حداقل معادل آن چیزی باشد که در توافق نامه جمعی یا در حرفه شما ذکر شده است.

مهاجرت تحصیلی به سوئد

اقامت کمتر از سه ماه برای شهروندان کشورهای تابع غیر اروپایی 

اگر شما قصد اقامت کمتر از سه ماه در کشور سوئد را دارید، شما نیاز به اخذ ویزا با استفاده از پاسپورت خود را دارید به شرطی که پاسپورت شما جز لیست کشورهای this list باشد.


اقامت بیشتر از سه ماه 

اگر تحصیل شما در کشور سوئد بیش از سه ماه زمان لازم دارد، قبل از مهاجرت به سوئد بایستی ویزای این کشور را دریافت کنید. بنابراین شما باید ابتدا درخواست پذیر و نامه پذیرش از یک دانشگاه روزانه در سوئد را دریافت کنید و هزینه های تحصیل خود را بپردازید.

برای درخواست پذیرش تحصیلی سوئد مدارک زیر مورد نیاز می باشند:

  • اولین شهریه تحصیلی خود را پرداخت کنید.
  • مدارک حمایتی خود را آماده کنی. این اسناد شامل گذرنامه، نامه پذیرش و اثبات مالی خود مبنی بر اینکه می توانید در طول دوره تحصیل هزینه های خود را پرداخت نمایید، می باشد.
  • ثبت درخواست آنلاین
  • پرداخت هزینه درخواست

زمان انتظار برای دریافت مجوز تحصیل ، سه ماه یا بیشتر می باشد. بنابراین بلافاصله پس از پرداخت هزینه، درخواست و مدارک خود را ارائه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند پذیرش به مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز مراجعه کنید و سوالات خود را بصورت حضوری بپرسید.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری سوئد

این نوعی برنامه است که به سرمایه گذاران ، ویزای سرمایه گذاری برای اقامت در سوئد بر اساس سرمایه داده می شود. اگر متقاضی واجد شرایط موارد زیر نباشد،مجوز اقامت دائم را دریافت نخواهد کرد.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

راه هایی برای اخذ اقامت دائم سوئد

  • داشتن اقامت حداقل 5 سال در سوئد( یکی از گزینه های اجباری)
  • یکی از خویشاوندان در سوئد باشد.
  • کسی که در حال حاضر در حال تحصیل در سوئد باشد.
  • کسی که خود اشتغال است و قصد ادامه کسب و کار خود در سوئد را دارد.
  • کسی که برای پروژه تحقیقاتی به سوئد آمده باشد.

مهاجرت سرمایه گذار به سوئد

متقاضی باید واجد شرایط موارد زیر باشد:

  • کارکشتگی در زمینه تخصصی خود و سابقه کاری در راه اندازی کسب و کار.
  • توانایی صحبت به زبان سوئدی یا انگلیسی یک امتیاز مثبت به حساب می آید.
  • قادر به اثبات این که چگونه کالا یا خدمات شرکت های تجاری در سوئد فروخته می شود.
  • داشتن پول کافی برای حمایت از خود و خانواده در طول دو سال اول اقامت در سوئد.
  • ثابت کند که برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در سوئد مهاجرت کرده است و بتواند حداقل مالک نیمی از شرکت تجاری شود.

جزئیات مهاجرت تجاری به سوئد

ارائه هر گونه سند و مدرکی که مطابق با درخواست شما است که شامل موارد زیر است:

  • کپی از صفحات گذرنامه
    کپی صورت حساب بانکی متقاضی
  • قرارداد فروش. علاوه بر این، اگر متقاضی یک شرکت تجارتی موجود در سوئد را خریداری و یا قصد خرید آن را داشته باشد.
  • گواهی خرید در صورت تکمیل فروش، کپی قراردادها با مشتریان و یا تهیه کنندگان کالا و خدمات
  • کپی از مدارک آموزشی
  • نامه تأیید شغلی از کارفرمایان قبلی
  • کپی گواهی ثبت هر گونه شرکت (در داخل و خارج از سوئد)

مسائل مربوط به اخذ اقامت سوئد

توصیه می شود که متقاضیان در هنگام درخواست از اطلاعات دقیق استفاده کنند، زیرا اجازه اقامت ممکن است لغو شود.

مبانی لغو اجازه اقامت سوئد:

  • ارائه هویت غلط در پرونده درخواست
  • اتهام جرم یا قصد غیر قانونی
  • ارائه اطلاعات نادرست یا عدم ارائه اطلاعات در درخواست ویزا

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

اگر شما شهروند یک کشور غیراروپایی هستید و قصد اقامت به سوئد از طریق ازدواج را دارید، می توانید از طریق همسرتان اقامت را بدست آورید. خانواده ای که در سوئد زندگی می کنند باید تابعیت کشور سوئد را داشته باشند یا مجوز اقامت کشور سوئد را داشته باشند، یا کارت اقامت سوئد را داشته باشند.
فردی که شما با وی ازدواج کرده اید، بایستی قادر به حمایت مالی از شما و خود باشد. او باید مسکن برای زندگی در این کشور را داشته باشد.
شما بایستی هویت خود را اثبات کنید.
شما با استفاده از گذرنامه معتبر می توانید هویت خود را اثبات کنید و اقامت این کشور را بدست آورید، در صورتی که نتوانید این فرایند را اجرا کنید، بایستی آزمایشات بیولوژیکی را با مشارکت همسر خود انجام دهید، این روند برای افرادی است که فرزند دارند.
اگر شما با یک فرد سوئدی ازدواج کرده اید، همسر شما بایستی در سامانه Swedish Tax Agency ثبت نام کند.
فرم درخواست خود را پر کنید.
در فرم درخواست اطلاعاتی در مورد شما و همسرتان خواسته شده که باید آنها را تکمیل نمایید همچنین اسناد خواسته شده را ضمیمه فرمایید. علاوه بر آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل اعضای خانواده در سوئد، شما به مشخصات هویتی همسرتان نیاز دارید.

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج
مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج
 
مدارک محرمانه
  • کپی از صفحات گذرنامه خود که اطلاعات شخصی شما، عکس، امضا (در صورت لزوم)، شماره گذرنامه، کشور صادر کننده گذرنامه می باشد.
  • اگر تاریخ انقضاء گذرنامه شما به پایان رسیده است، شما باید آن را تمدید کنید، زیرا نمی توانید مجوز با اعتبار بیشتر از تاریخ گذرنامه خود را دریافت کنید.

اگر شما همسر فردی هستید که در سوئد اقامت دارد و می خواهید مدارک خود را ارائه دهید، بایستی اسناد زیر را نیز ضمیمه کنید:

  • گواهی ازدواج یا معادل آن
  • هر سندی که نشان می دهد که ازدواج در کشور شما ثبت شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و اعزام دانشجو به سوئد می توانید به موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز مراجعه نمایید. ما تمامی روش های مهاجرت به سوئد را برای شما شرح می دهیم.

اخبار های مرتبط

بورسیه تحصیلی سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد

تمام دانشجویانی که قصد شرکت در برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های سوئد را دارند، ملزم به پرداخت شهریه

مشاهده
اسکرول به بالا