071-91009294  | 021-88724227  |

کار در اتریش | صفر تا صد کاریابی در اتریش

کار در اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اشخاصی که قصد اخذ ویزای جستجوی کار اتریش را دارند باید تاحدودی توانایی خود را مبنی بر تسلط نسبی بر زبان آلمانی برای برقراری ارتباط نشان دهند. این تسلط کمک می کند تا در برخی ردیف های شغلی نیز شما شانس بیشتری برای استخدام داشته باشید که خود یک امتیاز محسوب می شود. تحصیل، کار و تجربه زندگی در اتریش را به صورت دقیق و بروز از مشاورین موسسه حقوقی میرداماد بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

شرایط کار در اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای اروپایی واقع در مرکز اروپا است که عضو کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است. کار در اتریش به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در کشور اتریش بسیار مورد توجه مهاجران از کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. کشور اتریش با کشورهای اسلواکی، مجارستان، جمهوری چک، آلمان، سوئیس، اسلوونی و ایتالیا همسایه است و یکی از دلایل با اهمیت بودن کشور اتریش موقعیت جغرافیایی آن و دسترسی راحت به دیگر کشورهای اروپایی است.

کشور اتریش جزو کشورهای ثروتمند جهان به حساب می آید. شرایط زندگی از استاندارد بالایی برخوردار است و به دلیل امنیت بالا، شرایط تحصیل در اتریش به صورت رایگان، موقعیت های شغلی مناسب، نرخ بیکاری پایین و بسیاری از امکانات دیگر، نظر مهاجران زیادی را به خود جلب کرده است.

ویزاهای اخذ شده

در حقیقت کشور آلمان شریک تجاری اتریش است که با تغییرات سریع اقتصادی در آلمان، کشور اتریش نیز تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است. برای مهاجرت به اتریش و زندگی و کار، داشتن سطح مناسبی از زبان آلمانی مورد نیاز است چرا که اتریشی ها به این زبان تعصب خاصی دارند.
همچنین مهاجرت به اتریش به گروه خاصی اختصاص ندارد و در صورتی که ایرانیان صلاحیت های عمومی این کشور را دارا باشند می توانند این کشور را مقصد مهاجرتی خود قرار دهند. اتریش مقر سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، اوپک و آژانس بین المللی انرژی هسته ای می باشد و وین فرصت های شغلی فراوانی برای مهاجرین دارد.

کشور اتریش در قالب یک دولت فدرال اداره می شود که شامل 9 ایالت می باشد. میانگین امید به زندگی در اتریش برای زنان 83.9 سال و برای مردان 79.3 سال می باشد. کشور اتریش نزدیک به 9 میلیون نفر جمعیت دارد که از این میزان حدود 16 درصد آن شهروند کشورهای دیگر می باشند و حدود 23 درصد از جمعیت اتریش از طریق مهاجرت شهروندی این کشور را اخذ نموده اند. خصوص شرایط زمانی کار در کشور اتریش به این صورت می باشد که میانگین ساعات کاری 8 ساعت در روز و به عبارتی 40 ساعت در هفته می باشد. در مورد تعطیلات سالانه نیز کارمندان حق دارند 5 هفته را در سال مرخصی داشته باشند. 

اتباع کشور های خارج از اتحادیه اروپا از جمله ایرانیان، برای کار در کشور اتریش با اقامت کاری یا کارت قرمز سفید قرمز اتریش را داشته باشند. این نوع اقامت یکی از بهترین اقامت ها در اروپا می باشد و دارندگان اقامت کاری اتریش پس از 5 سال کار و زندگی در اتریش می توانند اقامت دائم این کشور را کسب نمایند. در ادامه به بررسی چگونگی اخذ اقامت کاری اتریش پرداخته شده است، با ادامه متن همراه شوید و نکات اصلی در خصوص ویزای کار اتریش را فرابگیرید.

ویزای کار در اتریش

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در اتریش

برای درخواست ویزای کار، شما باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  1. سند معتبر سفر ( پاسپورت).
  2. گواهی تولد یا سند مشابه آن.
  3. عکس ( نهایتا عکس برای ٦ ماه اخیر باشد)
  4. گواهی اقامت محلی ( مانند قرارداد اجاره خانه، توافق اولیه جهت اجاره حقوقی یا سند مالکیت)
  5. گواهی پوشش بیمه درمانی
  6. استطاعت مالی کافی (گواهی پرداخت، قرارداد کار، بیمه نامه )
  7. شما باید اسناد زیر را جهت تکمیل معیار های فردی إرسال کنید:
  8. مدارک و مهارت های ویژه
  9. ارائه مدرک فارغ تحصیلی در دانشگاه یا تحصیلات عالی دیگر.
  10. مستند سازی مدارک دانشگاه یا سایز موسسات آموزش عالی.
  11. ارائه مدرک معتبری جهت اثبات تکمیل موفقیت آمیز در یک رشته تحصیلی مانند ریاضیات، انفورماتیک، علوم طبیعی و فناوری اطلاعات.
  12. اسناد و مدارک جهت اثبات توانبخشی
  13. حقوق و دستمزد سالانه در موقعیت مدیریت ارشد
  14. ارزیابی مالیات و گواهی پرداخت مالیات
  15. تایید کارفرمایی قبلی شما دال بر اینکه که شما به عنوان یک مقام ارشد مدیریتی کار کرده اید و همچنین اثبات اینکه شرکت در بورس اوراق بهادار دارای سهام باشد یا گزارش مثبتی از دفتر حسابرسی فدرال در مورد فعالیت های بخش تحقیقاتی و فعالیت های نوآوری دیگر.
  16. اثبات داشتن مقالات علمی، با ذکر نام و منابع آنها.
  17. گواهی صادر شده توسط یک موسسه تحقیقاتی که ثابت کند شما در یک کار تحقیقاتی یا علمی فعالیت داشته اید.
  18. درخواست اثبات اینکه شما ثبت اختراع داشتید و یا دارای جوایزی هستید که به رسمیت شناخته شده است.
  19. تجربه کاری؛ ارائه گواهینامه های کاری
  20. مهارت های زبان؛دیپلم زبان یا گواهینامه دوره زبان در سطح A1 یا A2.
کار در اتریش
دیپلم زبان آلمانی و گواهی نامه از نهاد های زیر :
  • OSD Goethe _institut
  • Telc GmbH
  • OFI ( Austrian integration fund)

دیپلم و یا گواهینامه رسمی به عنوان مدرک تحصیلی در زبان انگلیسی مانند: گواهی Cambridge

  • TELC
  • IELTS دیپلم
  • TOEicدیپلم
  • تافل
  1. تحصیل در اتریش؛
  • گذراندن دوره ها و گرفتن مدارک مربوطه.
  • سند تکمیل موفقیت أمیز برنامه های تحصیلی مطالعاتی در اتریش.

دریافت اقامت از طریق کار در اتریش

در صورتی که طی مدت زمان اعتبار ویزایتان، در کشور اتریش به شما پیشنهادی کاری بشود و یا قرارداد کاری ای را با شرکتی امضا کردید، می توانید در دفاتر مربوط درخواست کارت قرمز – سفید – قرمز (Red – White – Red ) بدهید که به شما اجازه اقامت در محدوده کشور اتریش را اعطا میکند.

در صورت تمایل میتوانید شخصا نیز تحت عنوان نیروی کار ماهر برای اخذ کارت قرمز سفید قرمز اقدام کنید. برای این کار می بایست درخواست خود را در یکی از نمایندگی های کشور اتریش در کشور محل زندگی خودتان از جمله سفارت و یا کنسولگری این کشور، ثبت نمایید. کارفرمایی که قصد استخدام شما را دارد درخواست شما را به مسئولین مربوط به اقامت در کشور اتریش ارسال می کند. کارفرما موظف است اظهارنامه ای همراه به جزئیات مربوط به شغل آینده شما را همراه با فرم درخواست شما ارسال کند.

لطفا توجه داشته باشید: در صورتی که قصد دارید برای انجام مراحل قانونی این کار از وکیل استفاده نمایید، لطفا اطمینان حاصل کنید که وکیل اتریشی شما پروانه انجام این کار را دارد در غیر این صورت وکیل شما مورد تایید مسئولین کشور اتریش نخواهد بود.

شرط اصلی اخذ کارت قرمز – سفید – قرمز داشتن قرارداد و یا پیشنهاد کاری است. شغل پیشنهادی باید با توانمندی های شما هم خوانی داشته باشد و حقوق توافق شده بابت انجام این کار، مناسب و کافی باشد. در صورتی که این شرایط برقرار باشند، و شرایط و قوانین کلی سکونت و اقامت در اتریش را داشته باشید ( داشتن مسکن، بیمه سلامت و غیره ) AMS نتیجه ارزیابی درخواست شما را مثبت اعلام می کند و کارت Red – White – Red شما صادر میشود.

با داشتن این کارت شما مجوز کار و اقامت در کشور اتریش را برای مدت مشخصی که مقدار زمان آن توسط کارفرمای شما در درخواستتان ثبت شده است خواهید داشت. معمولا کارت قرمز سفید قرمز برای مدت 24 ماه اعتبار خواهد داشت. به عنوان یک نیروی کار ماهر که کارت قرمز سفید قرمز در دست دارد می توانید در دفاتر مربوط درخواست کارت red white red پلاس بدهید. شرط دریافت این کارت این است که طی 24 ماه گذشته حداقل 21 ماه را، با توجه به معیار های کشور اتریش به کار مشغول بوده باشید و این مساله مورد تایید AMS قرار بگیرد. در صورت اخذ کارت قرمز سفید قرمز پلاس برای مدت مشخصی اجازه زندگی و کار در کشور اتریش را خواهید داشت و به بازار کار این کشور به صورت نامحدود دسترسی خواهید داشت.


ویزای جستجوی کار اتریش

به خصوص ملیت های بسیار ماهر کشورهای غیر اروپایی، که مایل به کار در اتریش هستند، می توانند برای یک ویزای اقامتی دسته بندی D به مدت اعتبار شش ماه درخواست دهند. علاوه بر انطباق با شرایط کلی مورد نیاز برای صدور ویزاها، متقاضیان باید مدارک حرفه ای خاص را نیز ارائه کنند.

به عنوان یک نیروی کار با مهارت بسیار بالا از کشورهای غیر اروپایی، شما دو گزینه دارید:

  1. شما می توانید با یک ویزای جستجوی کار (Job Seeker Visa) وارد اتریش شوید و در آنجا به دنبال کار بگردید؛
  2. اگر در طول مدت اعتبار ویزا پیشنهاد شغلی دریافت کنید، می توانید برای یک کارت قرمز – سفید – قرمز (Red-White-Red card) در اداره اقامت مجاز در اتریش درخواست بدهید.

در صورتی دریافت پیشنهاد استخدامی، می توانید برای کارت قرمز – سفید – قرمز از یک نمایندگی دارای صلاحیت اتریشی در کشور خود یا کشور اقامت خود درخواست کنید. به عنوان یک شهروند کشورهای غیر اروپایی با سطح مهارتی بسیار بالا، شما می توانید برای جستجوی شغلی (ویزای جستجوی کار) با اعتبار 6 ماه درخواست کنید؛ اگر با توجه به معیارهای مورد نظر حداقل 70 امتیاز کسب کنید.

  • هزینه درخواست ویزای جستجوی کار = 150

مکان تنظیم درخواست نامه برای ویزای جستجوی کار کجاست؟

طبق شرایط مهاجرت به اتریش شما باید برای ویزای جستجوی کار (ویزا دسته بندی D) به صورت شخصی در نمایندگی معتبر اتریش (سفارت یا کنسولگری) در کشور خود یا کشور اقامت خود درخواست کنید. فرم درخواست در اختیار نماینده اتریش قرار می گیرد. اگر خدمات استخدامی عمومی (Arbeitsmarktservice – AMS) به مقام ارشد اتریشی تایید کند که شما به امتیاز مورد نیاز برای پذیرش رسیده اید، یک ویزای جستجوی کار را دریافت خواهید کرد.

اگر تحت سیستم بدون نیاز به ویزا وارد اتریش شوید، نیازی به یک ویزای جستجوی کار ندارید. اگر در طول مدت اقامت قانونی بدون ویزا در اتریش، یک شغل مطابق با شرایط خود پیدا کنید، این امکان برایتان وجود دارد که در طول این دوره در اتریش برای کارت قرمز – سفید – قرمز درخواست دهید.

نحوه امتیازدهی ویزای جستجوی کار اتریش

  1. شرایط و مهارت های متقاضی. حداکثر امتیاز: 40
  2. فارغ التحصیلی از یکی از موسسات آموزش عالی، حداقل مدت زمان تحصیل: 4 سال / 20 امتیاز
  3. در رشته های ریاضیات، انفورماتیک، علوم طبیعی و یا تکنولوژی: 30 امتیاز
  4. داشتن مدرک PhD : 40 امتیاز
نحوه امتیازدهی ویزای جستجوی کار اتریش
 نحوه امتیازدهی ویزای جستجوی کار اتریش

میزان درآمد خالص سالیانه سال گذشته متقاضی، در مقام مدیریتی یکی از شرکت های ذکر شده در لیست مبادله سهام، و یا شرکتی که دفاتر تجارت خارجی کشور اتریش در مورد تجارت ها و فعالیت های آنها گزارش مثبتی ثبت کرده باشد:

  1. 50,000 تا 60,000 یورو : 20 امتیاز
  2. 60,000 تا 70,000 یورو: 25 امتیاز
  3. بیش از 70,000 یورو: 30 امتیاز
  4. پژوهش ها و فعالیت های نوآورانه: 20 امتیاز
  5. مقام ها و جوایز کسب شده (جوایز معتبر و شناخته شده): 20 امتیاز
  6. سابقه کاری ( به طوری که به شکل مشخص نشانگر توانمندی های متقاضی و یا مقام مدیریتی وی باشد) / حداکثر امتیاز ممکن: 20 امتیاز
  7. سابقه کاری ( به ازای هر سال): 2 امتیاز
  8. 6 ماه سابقه کاری در کشور اتریش: 10 امتیاز
  9. مهارت های زبان. حداکثر امتیاز ممکن: 10 امتیاز
  10. مهارت های زبان انگلیسی و یا آلمانی در سطح مبتدی و پایه ( سطح A1 : 5 امتیاز)
  11. مهارت های زبان انگلیسی و یا آلمانی در سطح A2: 10 امتیاز
  12. سن: حداکثر امتیاز ممکن: 20 امتیاز
  13. کمتر از 35 سال: 20 امتیاز
  14. کمتر از 40 سال: 15 امتیاز
  15. کمتر از 45 سال: 10 امتیاز
  16. تحصیلات در اتریش: حداکثر امتیاز ممکن : 10 امتیاز
  17. بیمه دوم دوره تحصیل یا نیمی از کل واحد های لازم: 5 امتیاز
  18. گذراندن کامل دوره تحصیلی و یا مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: 10 امتیاز
  19. کل امتیاز: 100
  20. حداقل امتیاز لازم: 70

برای مشاغل زیر حداکثر امتیاز مورد نیاز 65 می باشد و کسب این امتیاز برای درخواست ویزای جست و جوی کار یا کارت سفید قرمز سفید (Red – White – Red) کفایت می کند:

  • فارغ التحصیلان مهندسی نیرو
  • فارغ التحصیلان مهندسی مکانیک
  • فارغ التحصیلان مهندسی پردازش اطلاعات
  • فارغ التحصیلان مهندسی ارتباط از راه دور و جریان ضعیف
  • فارغ التحصیلان مهندسی ( مشاغل خاص)
  • سرپرست اقتصاد
  • پزشک

اقامت طولانی مدت پس از 5 سال سکونت , از جمله دسترسی نامحدود به بازار کار و تابعیت اتریش از مزایای اقدام در این راستا در کشور اتریش می باشد که شما می توانید توسط مشاورین ارشد و وکلای حقوقی موسسه میرداماد از آنها باخبر شوید و برای موفقیت در آنها گام بردارید.

سوالات متداول درباره مهاجرت کاری به اتریش

اشخاصی که قصد اخذ ویزای جستجوی کار اتریش را دارند باید تا حدودی توانایی خود را مبنی بر تسلط نسبی بر زبان آلمانی برای برقراری ارتباط نشان دهند . این تسلط کمک میکند تا در برخی ردیف های شغلی نیز شانس بیشتری برای استخدام داشته باشید که خود یک امتیاز محسوب میشود .

پاسپورت

گواهی تولد یا سند مشابه آن

عکس ( نهایتا عکس برای 6 ماه اخیر باشد)

گواهی اقامت محلی( مانند قرار دارد اجاره خانه ، توافق اولیه جهت اجاره حقوقی یا سند مالکیت)

گواهی پوشش بیمه درمانی

استطاعت مالی کافی

مدارک و مهارت های ویژه

ارائه مدرک فارغ التحصیلی در دانشگاه یا تحصیلات عالی دیگر

مستند سازی مدارک دانشگاه یا سایز موسسات آموزش عالی

اسناد و مدارک جهت اثبات توانبخشی

تجربه کاری

مهارت های زبان ، دیپلم زبان یا گواهینامه دوره زبان در سطح A1 یا A2

شرایط و مهارت های متقاضی ، حداکثر امتیاز 40

فارغ التحصیلی از یکی از موسسات آموزش عالی ، حداقل مدت زمان تحصیل : 4 سال/ 20 امتیاز

در رشته های ریاضیات ، انفورماتیک ، علوم طبیعی و یا تکنولوژی : 30 امتیاز

داشتن مدرک 40 : phD امتیاز

شما دو گزینه دارید:

میتوانید با یک ویزای جستجوی کار وارد کشور اتریش بشوید و در آنجا به دنبال کار باشید.اگر در طول مدت اعتبار ویزا پیشنهاد شغلی دریافت کنید ، میتوانید برای یک کارت قرمز سفید قرمز در اداره اقامت مجاز اتریش درخواست دهید .

شما میتوانید برای جستجوی شغلی با اعتبار 6 ماه درخواست دهید اگر با توجه به معیارهای مورد نظر حداقل 70 امتیاز کسب کنید .

شما باید برای ویزای جستجوی کار( ویزا دسته بندی ) Dبه صورت شخصی در نمایندگی معتبر اتریش( سفارت یا کنسولگری) در کشور خود یا کشور اقامت خود درخواست دهید .اگر تحت سیستم بدون نیاز به ویزا وارد اتریش شوید ، نیازی به یک ویزای جستجوی کار ندارید.

در صورتیکه طی مدت زمان اعتبار ویزایتان ، در کشور اتریش به شما پیشنهادی کاری بشود و یا قرار دارد کاری را با شرکتی امضا کردید ، میتوانید در دفاتر مربوط درخواست کارت قرمز سفید قرمز بدهید که به شما اجازه اقامت در محدوده کشور اتریش را اعطا میکند .

شرط دریافت این کارت این است که طی 24 ماه گذشته حداقل 21 ماه را با توجه به معیارهای کشور اتریش به کار مشغول بوده باشید و این مسئله مورد تایید AMS قرار بگیرد. در صورت اخذ کارت قرمز – سفید قرمز پلاس برای مدت مشخصی اجازه زندگی و کار در کشور اتریش را خواهید داشت و به بازار کار این کشور به صورت نامحدود دسترسی خواهید داشت .

این کارت 24 ماه( 1 سال) اعتبار خواهد داشت.

بله .

دیپلمTELC

IELTS

TOEic

TOFEL

یکی از این مدارک را نیاز خواهید داشت.

داشتن حداکثر امتیاز مورد نیاز 65 میباشد و کسب این امتیاز برای درخواست ویزای جستجوی کار یا کارت قرمز سفید قرمز کفایت میکند .

به عنوان یک نیروی کار با مهارت بسیار بالا از کشورهای غیر اروپایی، شما دو گزینه دارید:

شما می توانید با یک ویزای جستجوی کاروارد اتریش شوید و در آنجا به دنبال کار بگردید؛

 اگر در طول مدت اعتبار ویزا پیشنهاد شغلی دریافت کنید، می توانید برای یک کارت قرمز – سفید – قرمز در اداره اقامت مجاز در اتریش درخواست بدهید .

طبق شرایط مهاجرت به اتریش شما باید برای ویزای جستجوی کار (ویزا دسته بندی D) به صورت شخصی در نمایندگی معتبر اتریش (سفارت یا کنسولگری) در کشور خود یا کشور اقامت خود درخواست کنید. فرم درخواست در اختیار نماینده اتریش قرار می گیرد. اگر خدمات استخدامی عمومی (Arbeitsmarktservice – AMS) به مقام ارشد اتریشی تایید کند که شما به امتیاز مورد نیاز برای پذیرش رسیده اید، یک ویزای جستجوی کار را دریافت خواهید کرد

اگر تحت سیستم بدون نیاز به ویزا وارد اتریش شوید، نیازی به یک ویزای جستجوی کار ندارید. اگر در طول مدت اقامت قانونی بدون ویزا در اتریش، یک شغل مطابق با شرایط خود پیدا کنید، این امکان برایتان وجود دارد که در طول این دوره در اتریش برای کارت قرمز سفید – قرمز درخواست دهید .

شرایط و مهارت های متقاضی. حداکثر امتیاز: 40

فارغ التحصیلی از یکی از موسسات آموزش عالی، حداقل مدت زمان تحصیل: 4 سال / 20 امتیاز

در رشته های ریاضیات، انفورماتیک، علوم طبیعی و یا تکنولوژی: 30 امتیاز

سند معتبر سفر  پاسپورت.

گواهی تولد یا سند مشابه آن.

عکس ( نهایتا عکس برای ٦ ماه اخیر باشد)

(گواهی اقامت محلی ) مانند قرارداد اجاره خانه، توافق اولیه جهت اجاره حقوقی یا سند مالکیت

گواهی پوشش بیمه درمانی

(استطاعت مالی کافی )گواهی پرداخت، قرارداد کار، بیمه نامه

شرط دریافت این کارت این است که طی 24 ماه گذشته حداقل 21 ماه را با توجه به معیارهای کشور اتریش به کار مشغول بوده باشید و این مسئله مورد تایید AMS قرار بگیرد. در صورت اخذ کارت قرمز – سفید قرمز پلاس برای مدت مشخصی اجازه زندگی و کار در کشور اتریش را خواهید داشت و به بازار کار این کشور به صورت نامحدود دسترسی خواهید داشت.

اقامت طولانی مدت پس از 5 سال سکونت , از جمله دسترسی نامحدود به بازار کار و تابعیت اتریش از مزایای اقدام در این راستا در کشور اتریش می باشد-اگر در طول مدت اعتبار ویزا پیشنهاد شغلی دریافت کنید، می توانید برای یک کارت قرمز – سفید – قرمز (Red-White-Red card) در اداره اقامت مجاز در اتریش درخواست بدهید.

اخبار های مرتبط

کار در اتریش ۲۰۱۹

کار در اتریش 2023

در صورتی که یک کارفرمای خارجی به صورت موقت قصد داشته باشد کارمندانی را به کشور اتریش بفرستد، لازم است

مشاهده

اسکرول به بالا