071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار اسپانیا

ویزای کار اسپانیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت کاری به کشورهای پیشرفته مخصوصا اتحادیه اروپا در میان افرادی با تجربه کاری حرفه ای، طرفداران زیادی داشته است. اسپانیا از کشورهای اتحادیه می باشد که ویزاهای متعددی برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند ارائه می دهد. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر پرداخته ایم:

  • انواع ویزاها و شرایط اخذ در کشور اسپانیا،
  • مراحل دریافت ویزای کاری اسپانیا،
  • بازار کار کشور اسپانیا و
  • چگونگی پیدا کردن کار در اسپانیا

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز ارتباط حضوری و یا تلفنی برقرار کنید.

ویزاهای اخذ شده

انواع ویزای کار در اسپانیا

افرادی که از کشورهای اتحادیه اروپا نیستند، باید بتوانند ویزای کار دریافت کنند تا در اسپانیا زندگی و کار کنند. بدون ویزا کار، یک شرکت نمی تواند به طور قانونی شهروندان غیر اتحادیه اروپا را استخدام کند.انواع مختلفی ویزای کار برای اسپانیا برای انواع مختلف مشاغل و مدت های مختلف اشتغال وجود دارد. برخی از رایج ترین ویزاهای کاری عبارتند از:

  • ویزاهای کاری طولانی مدت
  • ویزاهای کاری فصلی
  • ویزای طلایی
  • Blue card اتحادیه اروپا
انواع ویزای کار در اسپانیا
انواع ویزای کار در اسپانیا

انواع مختلفی از ویزاهای کار اسپانیایی وجود دارد. کارفرمای آینده احتمالاً درخواست برخی از ویزاها را به سفارت اسپانیا یا کنسولگری در کشور محل زندگی خود انجام می دهید.

به عنوان یک کارمند (ماهر) کار کنید

برای کار در اسپانیا به عنوان یک کارگر ماهر، شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید شغلی را پیدا کنند که به عنوان “مشاغل دارای کمبود نیرو” ذکر شده باشد. این شغلی است که عدم وجود نامزدهای مناسب برایش در اتحادیه اروپا وجود دارد. سپس کارفرما باید از وزارت کار ویزای کار بخواهد. برنامه های اجازه کار می توانند تا هشت ماه طول بکشد تا پردازش شوند بنابراین برنامه ریزی رو به جلو لازم است. پس از تصویب وزارت کار، سفارت یا کنسولگری ویزای کار و اقامت را صادر می کند.

ویزا برای کارگران فصلی

روند اخذ ویزای کار برای کارگران فصلی مشابه روند کارگران بسیار ماهر است. کارفرمایان باید از طرف وزارت کار برای ویزا درخواست نمایند.

علاوه بر این فرآیند، کارگران فصلی باید نشان دهند که دارای محل اسکان مناسب هستند، هزینه سفر آنها نیز پوشش داده شده و پس از اتمام کار به کشور خود باز می گردند. ویزا برای مدت قرارداد کار معتبر است.

افراد خود اشتغال و آزاد

برای کار در اسپانیا به صورت مستقل، لازم است برای ویزای کار در یک کنسولگری یا سفارت اسپانیا اقدام کنید. ویزاهای کار به مدت یک سال اعتبار دارند اما در صورت وجود همه شرایط، می توان آنها را تمدید کرد. مستندات لازم شامل موارد زیر است:

  • اثبات منابع مالی کافی برای حمایت از خود
  • اثبات مهارت ها و تجربه های مربوطه
  • برنامه کاری (در صورت وجود)
  • هرگونه قرارداد یا کمیسیون از شرکت ها
  • هر گونه مجوز یا ثبت نام لازم (صنعت یا کار خاص)

Blue card اتحادیه اروپا

کارت آبی اتحادیه اروپا برای افرادی است که حداقل سه سال را برای گذراندن مدرک تحصیلات عالی سپری کرده اند که به آنها امکان می دهد به عنوان یک کارمند حرفه ای کار کنند. افرادی که حداقل پنج سال تجربه حرفه ای در سطح بالایی دارند نیز واجد شرایط هستند. کارفرما درخواست را از طرف متقاضی ارسال می کند.قرارداد کاری که شامل حقوق و دستمزد حداقل 50٪ بیشتر از میانگین دستمزد در اسپانیا (یا حداقل 20٪ بیشتر در صورت تقاضا برای مهارت است) یک الزام است. پس از تأیید، افراد همچنین نیاز به درخواست ویزا از سفارت اسپانیا یا کنسولگری در کشور خود دارد. کارتهای آبی برای مدت یک سال اعتبار دارند اما تا زمانی که شرایط شما هنوز برقرار باشد قابل تمدید هستند.

ویزا goldenدر اسپانیا

قبل از آمدن به اسپانیا، می توانند در سفارت اسپانیا یا کنسولگری در کشور خود درخواست ویزای ویژه کنید. متقاضیان برای موفقیت در اخذ ویزا باید چند شرط را رعایت کنند:

  • بین 17 تا 30 سال سن داشته باشید.
  • داشتن یک توافق نامه با یک کارفرما میزبان که حقوق و شرایط را بیان می کند.
  • اثبات منابع مالی کافی برای حمایت از خود.
  • پوشش پزشکی

ویزاهای goldenبه مدت یک سال معتبر است اما در صورت تحقق شرایط هنوز می توان تمدید کرد.

شرایط لازم برای اخذ ویزای شغلی اسپانیا

مراحل قانونی برای به دست آوردن ویزای کار در اسپانیا به شرح زیر است:

اول از همه، باید در نظر داشته باشید که کارفرمای شما کسی است که مراحل درخواست را شروع می کند، نه شما. در نمایندگی استانی وزارت کار و مهاجرت.در آنجا پس از ارائه درخواست اولیه، نسخه ای از سند را با مهر آن موسسه به کارفرما می دهند. کارفرما باید آن را برای شما ارسال کند، و شما باید آن سند را به کنسولگری واقع در کشور مبداء خود بیاورید. پس از ارائه سند درخواست اولیه (مهر و موم شده)، برنامه كاری و سایر مدارك موردنیاز، كنسولگری سه ماه فرصت دارد تا پاسخ معتبری در مورد درخواست شما صادر كند.

روند داخلی آنها بدین شرح است: کنسولگری اسناد شما را می گیرد، آنها را به اسپانیا می فرستند، اداره مهاجرت به کنسولگری دستور می دهد و قطعنامه اعطای امتیاز را به کنسولگری می فرستد. اگر قطعنامه مطلوب باشد، کنسولگری ویزای کار را در گذرنامه شما قرار می دهد. توجه داشته باشید که کل روند واقعا کند است و تا هشت ماه ممکن اسن طول بکشد.

شرایط لازم برای اخذ ویزای شغلی اسپانیا
شرایط لازم برای اخذ ویزای شغلی اسپانیا

بنابراین در نظر داشته باشید: شما همیشه باید از کشور مبدا خود ویزای کار اسپانیایی خود را درخواست کنید.همانطور که می دانید بسیاری از مجوزهای اقامت اسپانیا گزینه همراهی خانواده را دارند. یعنی متقاضی همچنین می تواند اقامت خود را برای مشاغل قانونی و زندگی در اسپانیا برای خویشاوندان مستقیم خود درخواست کند.اما با داشتن مجوز کار نمی توان همزمان خانواده خود را به اسپانیا آورد البته یک جایگزین وجود دارد. راهی وجود دارد که خانواده خود را به راحتی با خود به اسپانیا بیاورید. هنگامی که بیش از یک سال با مجوز کار در اسپانیا زندگی کرده اید و مجوز آن را برای دومین بار تمدید کرده اید، می توانید خانواده خود را به اروپا بیاورید. پس از اتمام مراحل، آنها بدون نیاز به درخواست اجازه کار می توانند کار کنند.


بازار کار اسپانیا و پیدا کردن شغل

شهرهای بزرگ اسپانیا بدون شک بیشترین فرصت را برای هر خارجی که به دنبال کار در این کشور است، خواهد داشت. باید در نظر داشته باشید که یافتن شغل در اسپانیا غالباً تاثیر زیادی از شبکه ارتباطی شما و اینکه چقدر ممکن است واجد شرایط باشید می گیرد. با این وجود مطمئن باشید که آیا صلاحیت های کشورمبدا شما همچون مدارک فنی حرفه ای یا تحصیلات مربوطه به رسمیت شناخته می شود یا خیر.خارجی بودن در بعضی از صنایع و در کنار برخی کارفرمایان می تواند یک ضرر باشد. همچنین محدودیت هایی در زمینه استخدام مهاجران در تجارت اسپانیا وجود دارد.اگر دانش کار با زبان اسپانیایی ندارید، احتمالاً انتخاب های شغلی شما محدود خواهد شد. یادگیری زبان اسپانیایی برای شکار شغلی شما بسیار ارزشمند خواهد بود و قطعاً تعداد فرصت های در دسترس شما را افزایش می دهد. همچنین یک راه عالی برای سازگاری با هر کارفرمای بالقوه است.علاوه بر این، اگر به دنبال کار در کاتالونیا هستید، حداقل درک اساسی از کاتالان ضروری است.با این حال، برخی از صنایع وجود دارد که به دنبال کارمندان ماهر خارجی هستند. کارگران ماهر، مهندسین و افراد با تجربه در بخش مالی در حال حاضر تقاضا زیادی دارند. همچنین اگر می خواهید معلم زبان های خارجی، به ویژه انگلیسی باشید، فرصت های زیادی وجود دارد.با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و بیکاری زیاد در اسپانیا، توصیه می شود قبل از مهاجرت به اسپانیا شغل خود را در محل کار داشته باشید.بهترین راه برای به دست آوردن شغل در اسپانیا به عنوان یک خارجی به شرح زیر است:

گزینه های بسیاری در مورد کار در اسپانیا به عنوان یک خارجی وجود دارد. به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، اولین جایی که باید به آن توجه کنید، لیست کمبودهای شغلی است زیرا این تنها مشاغل امکان پذیر برای کار در اسپانیا است. هنگامی که شما می دانید واجد شرایط کار در اسپانیا هستید، می توانید جستجوی کار خود را شروع کنید.بسیاری از مهاجران در بخش گردشگری اشتغال زایی می کنند. از آنجا که صحبت کردن به زبان انگلیسی یک سرمایه خوب در اسپانیا است، یک فرصت شغلی مشترک برای خارجی ها نیز آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم است.برخی از محبوب ترین وب سایت ها برای یافتن شغل در اسپانیا عبارتند از:

  • Infoempleo
  • infojobs
  • میل آنونسیوس

ممکن است بسترهای خاصی مخصوصی برای شغل شما وجود داشته باشد، بنابراین ایده خوبی است که به دنبال محل کار (اشتغال) و پس از آن موقعیت مورد نظر خود باشید. بسترهای بین المللی برای جستجوی شغل نیز می توانند مفید باشند، مانند Glassdoor، یا LinkedIn.

فراموش نکنید که شرکت های چند ملیتی را که ممکن است در اسپانیا و کشور فعلی شما دفاتر داشته باشند جستجو کنید. این می تواند یک نقطه شروع خوب برای ایجاد ارتباط و جستجوی فرصت ها باشد. همچنین می توانید به وزارت کار، مهاجرت و تأمین اجتماعی مراجعه کنید که کلیه اطلاعات و مراحل کار در اسپانیا را در بر می گیرد. SEPE (Servicio Público de Empleo Estatal) خدمات عمومی ملی برای اشتغال است و همچنین می توانید در مورد جستجوی شغل و پیشنهادات شغلی در آنجا اطلاعات کسب کنید.

فردی که در اسپانیا کار می کند، معمولاً در ماه 5010 یورو درآمد دارد. حقوق از 990 یورو (پایین ترین میانگین) تا 21،000 یورو (بالاترین میانگین ، حداکثر حقوق بالاتر بالاتر است) است.حقوق متوسط 52020 یورو در سال است، این بدان معنی است که نیمی (50٪) از مردم کمتر از 5،020 یورو درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 5،020 یورو درآمد دارند. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل های مختلف به شدت متفاوت است.

در صورتی که علاقمند به تحصیل در اسپانیا هستید می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را دریافت کنید. 

پس از مطالعه مقاله فوق با انواع ویزاهای کار در اسپانیا آشنا شدید و بازار کار، میزان حقوق افراد و چگونگی پیدا کردن کار را بررسی کردیم. در نظر داشته باشید که اقتصاد اسپانیا پویایی زیادی ندارد و شما می توانید کشورهای بهتری را برای مهاجرت کاری انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در ارتباط با مهاجرت کاری در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول درباره مهاجرت کاری به اسپانیا

کشور اسپانیا در میان دیگر کشورهای اروپا وضعیت اقتصادی متوسطی دارد و کشورهای بهتری برای کار در اتحادیه اروپا وجود دارد.

کمترین میزان حقوق در اسپانیا 900 یورو و بیشتری میزان 20000 یورو در ماه است که البته بسته به نوع کار میتواند متفاوت باشد.

بله، تحت شرایطی مشخص به افراد خارج از اتحادیه اروپا نیز ویزای کار این کشور اعطا می شود.

درصد بیکاری در اسپانیا در چند سال اخیر بدلیل بدی های زیاد و اقتصاد متوسط اسپانیا بالا رفته و در حدود 15% می باشد.

بله. خانواده فرد دارای ویزای کار اسپانیا نیز می توانند به این فرد بپیوندند و اجازه کار نیز خواهند داشت.

اگر شما به زبان اسپانیایی تسلط داشته و دارای مهارت خاصی باشی امکان پیدا کردن کار برایتان فراهم می شود.

اگر شما از مهارت زبان اسپانیایی برخوردار باشید، قطعا موقعیت های کاری فراوانی برای شما ایجاد میشود.

بله، تدریس زبان یکی از مشاغل پرطرفدار در اسپانیا است که شما می توانید با آن کسب درآمد کنید.

روند ویزای کار اسپانیا مقداری کند بوده و این زمان می تواند از 3 تا 8 ماه طول بکشد.

هزینه اخذ ویزای کار اسپانیا در حدود 140 یورو می باشد.

مشاغل مهندسی و تدریس زبان انگلیسی از درآمد و موقعیت خوبی در رقابت بین مشاغل برخوردار

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا