071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله هدف ما بررسی روند مربوط به سرمایه گذاری در یونان و قوانین مرتبط با آن است. سرمایه گذاری در هر کشوری نیاز به بررسی قوانین مختلف دارد و لازم است تا در این زمینه اطلاعات بسیاری را مورد بررسی قرار داد. علاوه بر آن مولفه های بسیار زیادی بر روند سرمایه گذاری تاثیر دارند که هر مولفه همراه با ویژگی های خاص خود است. در این راستا لازم است تا در ارتباط با قوانین مربوط به سرمایه گذاری اطلاعات بسیاری کسب نمود. سرمایه گذاری برای هر فرد آینده نگری همراه با مزایای بسیار زیادی خواهد بود. از این رو می توان به روش های کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت اقدام به سرمایه گذاری نمود.

یونان یکی از جذاب ترین کشور ها و مناسب ترین کشور ها برای زندگی و سرمایه گذاری می باشد. هر فردی که متقاضی مهاجرت به یونان است باید این نکته را مد نظر داشته باشد که مهاجرت به این کشور همراه با روش های بسیار زیادی خواهد بود و می توان به روش های مختلفی به یونان سفر کرد. برای مهاجرت به یونان می توان از روش هایی همچون مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به یونان، مهاجرت کاری به یونان، مهاجرت سرمایه گذاری به یونان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در یونان، مهاجرت از طریق ازدواج در یونان و … اشاره نمود. هر کدام از این روش های مهاحرتی قوانین خاص خود را دارند که می توان با مراجعه به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد اطلاعات بسیاری کسب کرد. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

سرمایه گذاری در یونان

یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن در کشور یونان حضور داشت، سرمایه گذاری در یونان می باشد. سرمایه گذاری در یونان همراه با روش ها و راه های مختلفی است که هر کدام از این روش ها و راه ها قوانین خاص خود را دارند. شما برای سرمایه گذاری در یونان می توانید ار روش هایی مانند خرید ملک در یونان، ثبت شرکت در یونان، کارآفرینی در یونان، خرید سهام و اوراق قرضه در یونان و … اقدام نمایید.

البته برای مهاجرت به یونان و زندگی در این کشور می توان از روش های دیگری هم اقدام نمود. به طور مثال شما می توانید با تحصیل در یونان مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان در این کشور حضور داشته باشید. علاوه بر آن می توانید با کار در یونان و اخذ ویزای کاری یونان حضور در کشور قدیمی و سنتی یونان را تجربه نمایید. برخلاف سایر کشور های اتحادیه اروپا ، جریان سرمایه گذاری مستقیم در یونان کم است و از سال دو هزار و نه میلادی در سطوح کمتری نوسان داشته است.

با این وجود ، مطابق گزارش سرمایه گذاری جهانی UNCTAD در سال دو هزار و بیست میلادی، جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی به چهار و شش میلارد دلار رسیده است که بالا ترین سطح از سال دو هزار و نه را به خود اختصاص داده است. این رشد عموما از طریق استراتژی جهانی برون گرایی ، مشارکت های بین المللی و روابط اقتصادی با چین پشتیبانی می شود. شاخص های اقتصادی در این کشور با شرایط ویژه ای موجود است و مولفه های بسیاری بر آن تاثیر گذار خواهند بود. 

بخش ها و کشور های سرمایه گذار مهم در یونان

سرمایه گذاری در یونان در بخش های مختلفی اتفاق می افتد و هر بخش همراه با سود یا زیان خواهد بود. اما برخی از بخش ها برای سرمایه گذاری بهتر از سایرین هستند. بخش های اصلی سرمایه گذاری در سال های گذشته در یونان عبارتند از: تجارت و نگهداری، اطلاعات و ارتباطات، نفت تصفیه شده، محصولات شیمیایی ، دارویی و پلاستیکی، حمل و نقل و ذخیره سازی، منبع برق، گاز، بخار و تهویه مطبوع، فعالیت های مربوط به املاک و مستغلات و صنایع غذایی. در این میان بخش تجارت و نگهداری با بیش از پانزده درصد، بیسترین سهم را در سرمایه گذاری ها دارد.

بخش ها و کشور های سرمایه گذار مهم در یونان
بخش ها و کشور های سرمایه گذار مهم در یونان

اما باید دید کدام کشور ها بیشترین سرمایه گذاری ها را در کشور یونان داشته اند. کشور های اصلی سرمایه گذار در یونان عبارتند از: آلمان، لوکزامبورگ، هلند، سوئیس، فرانسه، بلژیک و ایتالیا. در بین این کشور ها آلمان با بیش از ببست درصد و لوکزابمورگ با بیست درصد بیشترین روند سرمایه گذاری در این کشور را دارند. از این رو می توان با سرمایه گذاری در این بخش ها به نتیج بهتری دست یافت. 

مزایای سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان همراه با مزایای بسیار زیادی است و می توان با روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور به نتیجه مطلوب دست یافت. اولین نکته این است که یونان کشوری عضو اتحادیه اروپا، حوزه شنگن و حوزه یورو می باشد. موقعیت جغرافیایی ، آن را به پیوند استراتژیک با بازار های بالکان ، دریای سیاه ، اروپای شرقی و مناطق مدیترانه شرقی تبدیل می کند و یکی از قوی ترین بخش های حمل و نقل در جهان است. یونان در گردشگری نیز بخشی قوی است و اصلاحات عمیق اقتصادی و بازار کار پس از بحران اقتصادی را داشته است.

در این کشور مدیریت مالی بسیار بهبود یافته است و چشم انداز گردشگری در بلند مدت همچنان قوی است. در یونان با ادامه رشد صنعت ، فرصت هایی برای سرمایه گذاری های مرتبط با سیستم ها و فناوری های جدید هم در دسترس می باشد. یونان همچنین کشوری با بخش هایی متنوع است که همراه یا مزایای مهم رقابتی هستند و فرصت های تجاری گسترده ای را برای سرمایه گذاران فراهم می کنند. منابع طبیعی در این کشور نیز بسیاری از زمینه های سرمایه گذاری را تکمیل می کند. یونان نه تنها کشور خوبی برای سرمایه گذاری است بلکه مکان مطلوبی برای زندگی است. دقت کنید که با سرمایه گذاری در یونان به روش هایی ویژه می توان ویزای طلایی اتحادیه اروپا یا همان گلدن ویزا را هم دریافت نمود. 

معایب و نقاط ضعف سرمایه گذاری در یونان

به گفته عده زیادی میزان معایب و نقاط ضعف سرمایه گذاری در یونان نسبت به سایر کشور های اروپایی بیشتر است و از این رو گاها این کشور با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. در یونان بحران اقتصادی چشم اندازهای اقتصادی را بسیار کاهش داده است. اعتماد مصرف کننده کاهش یافته است ، مسائل نقدینگی دسترسی به اعتبار را دشوار کرده و مصرف به طور چشمگیری کاهش یافته است. از جمله معایب و مشکلاتی که برای یونان موجود است می توان به بدهی عمومی بالا، فضای تجاری سخت، بخش های ضعیف صنعتی و بانکی، سرمایه گذاری ناکافی در تحقیق و توسعه، ناکارآمدی های اداری ، مقررات سخت، تداوم تنش های اجتماعی و … اشاره نمود.

این کشور همچنین با سطح بالایی از فساد روبرو است که بسیاری از جنبه های زندگی اقتصادی و تجاری را تحت تأثیر قرار می دهد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که دولت یونان اقدامات بسیار زیادی را برای بهبود شرایط سرمایه گذاری در این کشور مهیا کرده است و از این رو می توان برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمود. در واقع دولت یونان اقدامات بسیاری را برای انگیزه دهی و حمایت از سرمایه گذاران خارجی ارائه داده است. به همین دلیل است که می توان برای سرمایه گذاری در یونان با شرایط مناسبی پیش رفت و روند سرمایه گذاری در این کشور را با رشد بسیاری ملاحظه نمود. 

روش های مختلف سرمایه گذاری در یونان

همان طور که گفتیم سرمایه گذاری در یونان دارای راه ها و روش های مختلفی است که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. هر فردی می تواند با توجه به شرایط خود از طریق روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور اقدام نماید. علاوه بر آن با سرمایه گذاری در یونان و داشتن شرایطی می توان گلدن ویزای اتحادیه اروپا یا همان ویزای طلایی اتحادیه اروپا را اخذ نمود. از جمله راه ها و روش هایی که می توان برای سرمایه گذاری در یونان اقدام نمود عبارتند از: خرید ملک در یونان، ثبت شرکت در یونان، کارآفرینی در یونان، خرید اوراق قرضه و سهام در یونان و … .

خرید ملک در یونان برای سرمایه گذاری

یکی از روش های بسیار مهم برای سرمایه گذاری در یونان، خرید ملک در یونان می باشد. خرید ملک در یونان دارای مزایای بسیار زیادی است. یکی از مهم ترین مزایای خرید ملک در یونان این است که قیمت های خرید در این کشور بسیار پایین می باشد و تا مدت زمانی خاص نیاز به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد. در واقع دولت جدید منتخب یونان مالیات بر ارزش افزوده سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را حذف کرده است. مالیات بر ارزش افزوده ، یکی از دلایل اصلی است که سرمایه گذاران خارجی را از حضور در بازار املاک و مستغلات کشور دیگر باز می دارد.

با این حال دولت فعلی یونان قدمی برداشت تا مانع از سردی سرمایه گذاران خارجی شود. نکته بسیار مهم دیگر در این کشور این است که با خرید ملک در یونان می توان ویزای طلایی اتحادیه اروپا را اخذ نمود. شما در این کشور می توانید تنها با دویست و پنجاه هزار یورو خرید ملک به ویزای طلایی یونان دست پیدا کنید. با داشتن ویزای طلایی یونان می توانید به مزایای بسیاری همچون اقامت یونان یا تابعیت یونان نیز دست یافت. با داشتن این ویزای یونان می توان همسر و فرزندان زیر هجده سال را نیز به این کشور وارد کرد. البته فرزندان به شریط وابسته بودن تا سن بیست و یک سال هم می توانند وارد این کشور شوند. 

ثبت شرکت در یونان برای سرمایه گذاری

یکی از بهترین روش های موجود برای سرمایه گذاری در یونان و اخذ اقامت یونان، از طریق ثبت شرکت در این کشور می باشد. دقت داشته باشید که با وجود شرایطی مناسب می توان پس از پنج سال زندگی در این کشور و ثبت شرکت در یونان، اقامت دائم کشور یونان را اخذ نمود. بهترین مدل شرکت هایی که می توان در یونان ثبت نمود، شرکت با مسئولیت محدود است. برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در یونان لازم است تا حداقل هفتاد هزار دلار سرمایه اولیه داشت.

ثبت شرکت در یونان
ثبت شرکت در یونان

دقت داشته باشید که یک درصد از سرمایه کل باید به عنوان مالیات پرداخت شود. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در یونان با حدود شش هزار یورو نیز مقدور خواهد بود. دقت داشته باشید که پس از ثبت شرکت در یونان و هفت سال اقامت یونان می توان برای دریافت تابعیت یونان نیز اقدام نمود.

خرید اوراق قرضه در یونان برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه در یونان موجب اخذ اقامت یونان و تابعیت یونان نیز خواهد شد. در این راستا شما می توانید به دو روش اقدام نمایید. در روش اول شما می توانید چهارصد هرار یورو سپرده را در یک موسسه اعتباری در یونان برای حداقل یک سال افتتاح نمایید که منجر به اجازه اقامت می شود. البته شما می توانید سهام سرمایه گذاری ها را با عنوان اوراق قرضه نیز به میزان چهارصد هزار یورو خریداری نمایید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در یونان

بله یونان یکی از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری و زندگی می باشد.

از جمله روش های مختلف برای سرمایه گذاری در یونان عبارتند از خرید ملک، خرید اوراق قرضه، کارآفرینی، ثبت شرکت و …

از جمله مزایای سرمایه گذاری در یونان عبارتند از: کشور عضو اتحادیه اورپا و شنگن، موقعیت جغرافیایی استراتژیک، بازار های مالی مناسب و …

معایب سرمایه گذاری در یونان عبارتند از: بدهی عمومی بالا، فضای تجاری سخت، بخش های ضعیف صنعتی و بانکی، سرمایه گذاری ناکافی در تحقیق و توسعه و …

مهم ترین بخش ها برای سرمایه گذاری در یونان عبارتند از: تجارت و نگهداری، اطلاعات و ارتباطات، نفت تصفیه شده، محصولات شیمیایی ، دارویی و پلاستیکی و …

بیشترین سرمایه گذاری ها مربوط به کشور های آلمان، لوکزامبورگ، هلند، سوئیس، فرانسه، بلژیک و ایتالیا می باشد.

بله عموما با سرمایه گذاری در یونان می توان اقامت این کشور را اخذ نمود.

بله با برخی از روش های سرمایه گذاری در یونان می توان تابعیت این کشور را اخذ نمود.

بله با خرید ملک در یونان می توان اقامت این کشور را اخذ نمود.

بله ثبت شرکت در یونان باعث اخذ اقامت این کشور می شود.

بله با خرید سهام و اوراق قرضه می توان اقامت یونان را اخذ نمود.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا