071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بلغارستان واقع در جنوب شرقی اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که همه ساله افراد بسیاری از سراسر جهان به این کشور زیبا و پیشرفته جهت زندگی و تحصیل مهاجرت می نمایند. بلغارستان از جمله کشورهای اروپایی است که تحصیل در آن با کیفیت بسیار بالایی ارائه می شود و از تنوع بالایی نیز برخوردار است. موسسات حقوقی مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در بلغارستان و تحصیل رشته های علوم پرشکی در بلغارستان با می باشد.

سیسم آموزشی در بلغارستان

بلغارستان با استفاده از کیفیت عالی آموزش و پرورش و زندگی، افزایش تحرک و ارتباط بین سیستم های آموزش عالی بلغارستان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و فراتر از آن، تنوع شگفت انگیز موجود در داخل و خارج دانشگاه ها در بلغارستان و در سراسر اروپا منجر به ایجاد موقعیت خوبی برای متقاضیان شده است.

دانشگاه های بلغارستان در بسیاری از حوزه های علمی مانند پزشکی، ریاضیات، فنی (علوم کامپیوتری و مهندسی)، شیمی، زیست شناسی، زبان شناسی و غیره به رسمیت شناخته شده اند. بعضی از دانشگاه های بلغاری دوره های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی را نیز ارائه می دهند.

در دانشگاه های بلغارستان، سطح آموزش بسیار بالا است در حالی که الزامات پذیرش نسبت به کشورهای دیگر اروپایی از سختگیری کمتری برخوردارند. دانشجویانی که قصد دارند مدرک پزشکی خود را در بلغارستان به اتمام برسانند، برای گذراندن دوره های کاراموزی و کار در سراسر کشورهای شهروندی اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر مجاز هستند.

دانشجویان بین المللی بسته به سطح تحصیلات عالی خود به دلایل فرصت بزرگ تحصیل (انگلیسی، فرانسه، آلمان و بلغاری، زمینه های زیادی از مطالعات، انتقال اعتباری و غیره)، هزینه های بسیار معقول شهریه و هزینه های زندگی، امنیت و محیط زندگی دوستانه در سراسر جهان جذب کشور بلغارستان می شوند. بیشتر دانشجویان بین المللی که در بلغارستان تحصیل می کنند از کشورهایی مانند انگلستان، آلمان، یونان، ایتالیا، اسرائیل، ترکیه، هند، غنا، نیجریه و نیجریه هستند.

ویزاهای اخذ شده

شرایط پذیرش و تحصیل در بلغارستان

همانطور که قبلا ذکر شد، مقطع های تحصیلی ارائه شده در موسسات آموزش عالی بلغارستان در سه سطح هستند؛ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا.

مدرک کارشناسی اولین مقطع تحصیلی است که باید برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باید با موفقیت به اتمام رسانده شود. مقطع کارشناسی در بلغارستان به طور کلی در برخی از رشته های تحصیلی چهار سال است. در برخی دیگر نیز، دانشجویان مدت بیشتری تحصیل نمی کنند و به طور مستقیم به مقطع کارشناسی ارشد راه پیدا می کنند.

سطح دوم تحصیل مقطع کارشناسی ارشد است. این سطح یک سال پس از کسب مدرک لیسانس و پنج تا شش سال طول می کشد. اگر مدرک کارشناسی ارشد به طور مستقیم بعد از تحصیلات متوسطه شما شروع شود، معمولا دانشجویان ملزم هستند که یک پایان نامه را تکمیل کرده و در امتحان دولتی شرکت کنند.

همانطور که با سیستم های مشابه در سراسر جهان، شرکت در یک دوره تحصیلی کارشناسی ارشد نیاز به تکمیل دوره کارشناسی در بلغارستان و یا خارج از کشوراست، مقطع دکترا نیز به مدرک کارشناسی ارشد خود نیاز دارد. مدارک تحصیلی باید توسط شورای وزیران از طریق اداره مهاجرت ملی و اعتباربخشی ارزیابی و تأیید شوند.

سیستم آموزش عالی در بلغارستان به متقاضیان امکان تحصیل در گزینه های زیر را ارائه میدهد:

  • مدرک دانشگاهی پس از سه سال تحصیل به دست می آید.
  • مدرک کارشناسی را بعد از سه تا چهار سال تحصیل به دست می آورید.
  • مدرک فوق لیسانس بعد از یک سال با مدرک کارشناسی به دست می آید (یا ۵ سال اگر بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان به طور مستقیم وارد شده باشید)؛
  • مدرک دکترای خود را پس از سه سال تحصیل به دست می آورید که تنها برای متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد در دسترس است.
  • دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در بلغارستان هستند باید یک دوره مقدماتی یک ساله را دنبال کنند.

پذیرش و تحصیل در بلغارستان در مقطع دکترا در موسسات آموزش عالی بلغارستان برای همه دانشجویان بین المللی که دارای مدرک تحصیلی متوسطه هستند، برای تحصیلات عالی در کشور مجاز می باشند. تحصیل در مقطع تخصص یا دکترا در بلغارستان با پرداخت هزینه های تحصیلی بسیار کم به شما مدرکی با صلاحیت بالا اعطاء می کند. شرایط عمومی درخواست و پذیرش برای تحصیلات دکتری یا تحصیلات تکمیلی عبارتند از:

  • دانشجویان متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد (MA / MSc) باشند.
  • میانگین نمره مدرک تحصیلات عالی (MA / MSc) کمتر از معادل 4 خوب نباشد (با توجه به نظام نمره دهی بلغارستان است، در سیستم نمره دهی بلغارستان، حداکثر امتیاز 6 است).

پس از داشتن شرایط بالا، دانشجویان در یک دوره دکترا به مدت 3 سال تحصیل پذیرش دریافت می کنند. هنگامی که تمام دوره تحصیلی با موفقیت گذرانده شود، مدرک دکترا را دریافت می نمایند.

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های بلغارستان

برای تحصیل در بلغارستان، شرایط پذیرش دانشگاه می تواند از دانشگاه به دانشگاه متفاوت باشد، اما الزامات اصلی برای پذیرش در موسسات آموزش عالی بلغارستان یکسان می باشد. بنابراین، قبل از درخواست، دانشجوی بین المللی باید مطمئن شود که واجد شرایط، تمکن مالی، گذرنامه معتبر و همچنین دارای سلامت جسمی و روحی می باشد.

  • گواهینامه دیپلم یا دبیرستان: اولین نیاز یا شرایط برای تحصیل در موسسه آموزش عالی در بلغارستان، مدرک یا گواهی تکمیل موفقیت آمیز مرحله قبلی آموزش می باشد متقاضی باید حداقل 62٪ الزامات را فراهم کند. به عنوان یک قانون، مقامات دانشگاهی خاص حق وتعهد دارند که دانشجویان خود را از میان بهترین نامزدها انتخاب کنند.
  • تامین مالی دومین الزامات برای تحصیل در بلغارستان است که کاندیدا می تواند حمایت مالی خود را به علاوه هزینه زندگی در بلغارستان تامین نماید. دانشگاه های بلغارستان مستقل هستند و شهریه دانشجویان خارجی را بطور مستقل تنظیم می کنند.
  • سلامت جسمی و روحی: نیاز سوم به پذیرش دانشگاه بلغارستان این است که دانشجوی متقاضی باید از سلامت جسمی، ذهنی برخوردار و بدون بیماری مسری باشد. این باید توسط یک مدرک پزشکی ثابت شود.
  • گذرنامه: برای پذیرش تحصیلات عالی در بلغارستان، متقاضی باید یک گذرنامه معتبر یا سند سفرمعتبر دیگری داشته باشد.
دانشگاه های بلغارستان
دانشگاه های بلغارستان

کالج ها و دانشگاه های بلغارستان

کالج ها و دانشگاه های معتبر و برتر کشور لغارستان عبارتند از:

  1. دانشگاه پزشکی صوفیا
  2. دانشگاه بلغاری جدید
  3. دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی
  4. دانشگاه فنی-صوفیا
  5. دانشگاه پلوودیو “Paisii Hilendarski”
  6. دانشگاه پزشکی وارنا
  7. دانشگاه آمریکایی در بلغارستان
  8. دانشگاه روس “فرشته کانچ”
  9. دانشگاه آزاد وارنا “Chernorizets Hrabar”
  10.  دانشگاه اقتصاد وارنا
  11. دانشگاه جنوبی غرب “Neofit Rilski”
  12. دانشگاه معماری، مهندسی عمران و زمین شناسی
  13. دانشگاه تراکیا
  14. دانشگاه آزاد بورگاس
  15. دانشگاه جنگلداری
  16. خیابان سیریل و دانشگاه سنت متودیس Veliko Turno
  17. دانشگاه پزشکی صوفیا
  18. آکادمی D.A. Tsenov
  19.  دانشگاه فنی وارنا
  20. دانشگاه معدن و زمین شناسی سنت ایوان ریلسکی
  21. دانشگاه تکنولوژی شیمی و متالورژی
  22. دانشگاه وارنا
  23. آکادمی ملی ورزش “Vasil Levski”
  24. کنستانتین دانشگاه پیشلسال شومن …
  25. دانشگاه فنی
  26. دانشگاه علوم پزشکی
  27.  دانشکده امور مالی و بیمه صوفیا
  28. آکادمی ملی
  29. پروفسور دانشگاه دکتر آسن زلاتاروف
  30. دانشگاه کشاورزی Plovdiv
  31. دانشگاه ملی نظامی “Vasil Levski”
  32. دانشگاه علوم پزشکی
  33. دانشگاه حمل و نقل “Todor Kableshkov”
  34. دانشگاه علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  35. دانشگاه مهندسی سازه و معماری “Lyuben Karavelov”
  36. کراسیتو سارافف آکادمی ملی هنرهای تئاتر و فیلم
  37. مدرسه بازرگانی بین المللی، بلغارستان
  38. دانشگاه فناوری های غذایی
  39. آکادمی ملی آکادمی موسیقی “Pancho Vladigerov”
  40. مدرسه عالی اقتصاد و مدیریت اروپا
  41. آکادمی موسیقی، رقص و هنرهای زیبا
  42. دانشگاه پلی تکنیک اروپا
  43. دانشگاه کشاورزی و توسعه روستایی
  44. دانشگاه امنیت و اقتصاد
  45. MT & M کالج
  46. مدرسه عالی مخابرات و پست
  47. کالج گردشگری بلاگووگراد

هزینه تحصیل در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان یکی از ارزان ترین گزینه ها در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. اعضای کشور اتحادیه اروپا می توانند با صرفه جویی در پول خود در بلغارستان تحصیل کنند. تنها شرط برای کمک به متقاضیان تحصیل در بلغارستان، یادگیری زبان بلغاری است و پس از آن، موفقیت در آزمون پذیرش می باشد. همچنین توجه داشته باشید که هزینه تحصیل برای دوره ها به زبان بلغاری کمی ارزان تر از برنامه های زبان انگلیسی است. هزینه تحصیل در دانشگاه های بلغاری بسته به نوع دانشگاه، تخصص، زبان تحصیل، کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی و غیره متفاوت است.

هزینه تحصیل دانشجویان غیر اتحادیه اروپا

دانشجوی غیر اتحادیه اروپا می توانند برای تحصیل در بلغارستان هزینه را شخصا به عنوان دانشجو پرداخت کند. او باید سالانه هزینه شهریه دو ترم را پرداخت کند، پرداختی اول قبل از تقاضای ویزا و پرداختی دوم در سال در ابتدای ترم دوم می باشد.

هزینه تقریبی تحصیل در دانشگاه های بلغارستان به صورت زیر می باشد:

  • پزشکی عمومی: برنامه 6 ساله؛ 5000 تا 8000 یورو در سال؛
  • دندان پزشکی: برنامه 6 ساله؛ 7.000 تا 8.000 یورو در سال؛
  • داروسازی: برنامه پنج ساله؛ 7.000 تا 8.000 یورو در سال؛
  • مدیریت سلامت: برنامه 3 ساله؛ 4.000 یورو در سال؛
  • دوره های مهندسی: دوره های کارشناسی 4 ساله؛ 2.900 تا 3.000 یورو در سال؛
  • دوره آمادگی زبان انگلیسی: 2.500 یورو
  • دوره های مهندسی: برنامه های کارشناسی 2 ساله؛ 3.000 تا 3.500 یورو در سال؛
  • دوره های تحصیلی اجتماعی و اقتصادی؛ دوره های کارشناسی 2 ساله: 3000 تا 3900یورو در سال؛

رشته های تحصیلی مهندسی دوره های 4 ساله عبارتند از اتوماسیون صنعتی و کنترل رباتیک، فن آوری های صنعتی پیشرفته (AIT)، مهندسی الکترونیک (انگلیسی)، مهندسی ارتباطات، فناوری اطلاعات در حمل و نقل، مهندسی صنایع، علوم کامپیوتر و مهندسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، مهندسی هوانوردی، مهندسی خودرو، معماری دریایی و فناوری دریایی، اتوماسیون، فن آوری اطلاعات و کنترل، مهندس عمران، معماری.

رشته های تحصیلی دوره های کارشناسی 2 ساله عبارتند از سیستم های مکاترونیک، علوم کامپیوتر و مهندسی، مهندسی صنایع، محاسبات تجاری، مدیریت الکترونیکی.

رشته های تحصیلی اجتماعی و اقتصادی دوره های کارشناسی 2 ساله عبارتند از مدیریت بین المللی مهمانداری، مدیریت تجارت بین الملل، سیستم های اطلاعات کسب و کار، کسب و کار و مدیریت، مدیریت بین المللی گردشگری، هتلداری و هنر آشپزی، سیستم های نرم افزاری و فن آوری.

بورسیه تحصیلی بلغارستان
بورسیه تحصیلی بلغارستان

بورسیه تحصیل در بلغارستان

هر متقاضی به طور خودکار برای ارزیابی شرایط هر بورس تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرد. بورس تحصیلی براساس صلاحیت دانشگاهی، براساس میزان عملکرد دبیرستان متقاضی و نمرات آزمون های زبان انگلیسی ارزیابی می شوند. هر ساله ۷۳ درصد از دانشجویان از کمک های مالی تا ۴.۸ میلیون دلار کاندید می شوند.

تنها متقاضیانی که درخواست های کامل را برای کمک های مالی ارائه کرده اند، واجد شرایط دریافت هر گونه کمک هزینه تحصیلی (به طور کامل یا جزئی) براساس نیاز مالی هستند.

اگر بودجه دولتی کافی نیست، همیشه موسسات خصوصی حاضر به کمک شما هستند. IREX یکی از موسساتی است که ترویج تغییرات درازمدت جهانی است. آنها در بیش از 100 کشور واقع شده اند و به کمک جوامع محلی برای ایجاد جوامع پر جنب و جوش از طریق آموزش با کیفیت، رسانه های مستقل و روابط قوی تر در جامعه خود متعهد هستند.

در حقیقت، بیشتر تمرکز آنها در کشورهای اروپایی مانند بلغارستان است. آن ها کمک های مالی کوتاه مدت جهت کمک به دوره های دکترا ارائه می کنند تا تحصیلات مستقل یا مشترک خود را در اروپا انجام دهند. این کمک به این دانشمندان اجازه می دهد تا آزمایش ها خود را انجام داده و تحقیقات را بدون اخلال در کار و برنامه های آموزشی خود جمع آوری کنند.

برای محققانی که به دنبال تجربه طولانی مدت تری هستند، IREX فرصت های تحقیقاتی پیشرفته انفرادی را ارائه می دهد. این مشابه کمک های مالی کوتاه مدت است که محققان در آن تحقیقات انجام می دهند و نقش های مشابه دیگری دارند. حداقل طول تحصیل دو ماه و حداکثر طول ۹ ماه است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت بلغارستان می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

 

 

سوالات متداول درمورد شرایط تحصیل در بلغارستان

  • دانشجویان متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد (MA / MSc) باشند.
  • میانگین نمره مدرک تحصیلات عالی (MA / MSc) کمتر از معادل 4 خوب نباشد (با توجه به نظام نمره دهی بلغارستان است، در سیستم نمره دهی بلغارستان، حداکثر امتیاز 6 است).

رشته های تحصیلی مهندسی دوره های 4 ساله عبارتند از اتوماسیون صنعتی و کنترل رباتیک، فن آوری های صنعتی پیشرفته (AIT)، مهندسی الکترونیک (انگلیسی)، مهندسی ارتباطات، فناوری اطلاعات در حمل و نقل، مهندسی صنایع، علوم کامپیوتر و مهندسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، مهندسی هوانوردی، مهندسی خودرو، معماری دریایی و فناوری دریایی، اتوماسیون، فن آوری اطلاعات و کنترل، مهندس عمران، معماری.

رشته های تحصیلی دوره های کارشناسی 2 ساله عبارتند از سیستم های مکاترونیک، علوم کامپیوتر و مهندسی، مهندسی صنایع، محاسبات تجاری، مدیریت الکترونیکی.

رشته های تحصیلی اجتماعی و اقتصادی دوره های کارشناسی 2 ساله عبارتند از مدیریت بین المللی مهمانداری، مدیریت تجارت بین الملل، سیستم های اطلاعات کسب و کار، کسب و کار و مدیریت، مدیریت بین المللی گردشگری، هتلداری و هنر آشپزی، سیستم های نرم افزاری و فناوری.

مقطع کارشناسی در بلغارستان به طور کلی در برخی از رشته های تحصیلی چهار سال است

دانشجویان در یک دوره 3 سال مدرک دکترا خود را دریافت می کنند.

  1. دانشگاه پزشکی سوفیا
  2. دانشگاه بلغاری جدید
  3. دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی
  4. دانشگاه فنی-سوفیا
  5. دانشگاه پلوودیو “Paisa Hilendarski”
  6. دانشگاه پزشکی وارنا
  7. دانشگاه آمریکایی در بلغارستان
  8. دانشگاه روس “فرشته کانچ”
  9. دانشگاه آزاد وارنا “Chernomorets Hrabar”
  10. دانشگاه اقتصاد وارنا
  11. دانشگاه جنوبی غرب “Neofit Rilski”
  12. دانشگاه معماری، مهندسی عمران و زمین شناسی
  13. دانشگاه تراکیا
  14. دانشگاه آزاد بورگاس
  15. دانشگاه جنگلداری
  16. خیابان سیریل و دانشگاه سنت متودیس Veliko Turno
  17. دانشگاه پزشکی صوفیا
  18. آکادمی D.A. Tsenov
  19. دانشگاه فنی وارنا
  20. دانشگاه معدن و زمین شناسی سنت ایوان ریلسکی
  21. دانشگاه تکنولوژی شیمی و متالورژی
  22. دانشگاه وارنا
  23. آکادمی ملی ورزش “Vasil Levski”
  24. کنستانتین دانشگاه پیشلسال شومن …
  25. دانشگاه فنی
  26. دانشگاه علوم پزشکی
  27. دانشکده امور مالی و بیمه سوفیا
  28. آکادمی ملی
  29. پروفسور دانشگاه دکتر آسن زلاتاروف
  30. دانشگاه کشاورزی Plovdiv
  31. دانشگاه ملی نظامی “Vasil Levski”
  32. دانشگاه علوم پزشکی
  33. دانشگاه حمل و نقل “Todor Kableshkov”
  34. دانشگاه علوم کتابداری و اطلاع رسانی
  35. دانشگاه مهندسی سازه و معماری “Luyben Karavello”
  36. کراسیتو سارافن آکادمی ملی هنرهای تئاتر و فیلم
  37. مدرسه بازرگانی بین المللی، بلغارستان
  38. دانشگاه فناوری های غذایی
  39. آکادمی ملی آکادمی موسیقی “Poncho Vladimirov”
  40. مدرسه عالی اقتصاد و مدیریت اروپا
  41. آکادمی موسیقی، رقص و هنرهای زیبا
  42. دانشگاه پلی تکنیک اروپا
  43. دانشگاه کشاورزی و توسعه روستایی
  44. دانشگاه امنیت و اقتصاد
  45. MT & M کالج
  46. مدرسه عالی مخابرات و پست
  47. کالج گردشگری بلاگووگراد

برنامه 6 ساله؛ 5000 تا 8000 یورو در سال می باشد.

برنامه 6 ساله؛ 7.000 تا 8.000 یورو در سال می باشد.

بله، در دانشگاه پزشکی صوفیا امکان تحصیل به زبان بلغاری و انگلیسی وجود دارد.

برنامه پنج ساله؛ 7.000 تا 8.000 یورو در سال می باشد.

  • دوره های کارشناسی 4 ساله؛ 2.900 تا 3.000 یورو در سال می باشد.
  • برنامه های کارشناسی 2 ساله؛ 3.000 تا 3.500 یورو در سال می باشد.

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا