071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذاری در لیتوانی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله هدف ما بررسی روند و قوانین مربوط به سرمایه گذاری در لیتوانی می باشد. سرمایه گذاری در هر کشوری دارای قوانین و شرایط خاصی می باشد و برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. در واقع شما با توجه به روند سرمایه گذاری و مدلی از سرمایه گذاری که انتخاب می کنید می توانید در زمینه قوانین و مقررات کشور مورد نظر خود پیش روید. با سرمایه گذاری می توان نسبت به روند آینده زندگی تصمیم بهتری گرفت و با شرایط مناسبی پیش رفت. سرمایه گذاری را می توان در دوره های مختلف کوتاه مدت یا بلند مدت انحام داد. این کار به روش های مختلفی امکان پذیر است که از این میان می توان به خرید ملک، ثبت شرکت و … اشاره نمود.

برای مهاجرت به لیتوانی و حضور در این کشور روند های مختلفی وجود دارد. شما می توانید با توجه به تصمیم گیری خود راه خاصی را برای مهاجرت به این کشور انتخاب نمایید. مهاجرت به لیتوانی از روش ها و راه های مختلفی همچون مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به لیتوانی، مهاجرت کاری به لیتوانی، مهاجرت سرمایه گذاری به لیتوانی، مهاجرت از طریق ازدواج در لیتوانی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در لیتوانی و … اقدام نمود. برای مهاجرت به لیتوانی می توانید از طریق مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد اقدام نمود. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در لیتوانی

برای مهاجرت به لیتوانی همان طور که گفتیم راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راه های مهاجرت به این کشور می توان به سرمایه گذاری در لیتوانی اشاره نمود. سرمایه گذاری در لیتوانی به راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است. به طور مثال می توان به خرید ملک در لیتوانی، ثبت شرکت در لیتوانی، خرید اوراق قرضه در لیتوانی، کارآفرینی در لیتوانی و … اشاره نمود. علاوه بر سرمایه گذاری در لیتوانی می توان به روش های دیگری هم اقدام نمود. به طور مثال شما می توانید برای کار در لیتوانی با اخذ ویزای کاری لیتوانی نیز اقدام نمایید.

البته شما می توانید برای تحصیل در لیتوانی به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی نیز اقدام نمود. لیتوانی یا جمهوری لیتوانی جنوبی ترین کشور از سه کشور بالتیک است و کشوری در شمال اروپا است. این کشور توسط بلاروس از جنوب شرقی ، لهستان از جنوب غربی و لتونی از شمال احاطه شده است. لیتوانی سریعترین رشد اقتصادی را قبل از رکود اقتصادی سال دو هزار و هشت میلادی داشت. با این حال ، اثر رکود اقتصادی در لیتوانی در مقایسه با سایر کشور های اتحادیه اروپا کمتر بود ، زیرا توانست بالاترین نرخ رشد را نسبت به سایر کشور های اتحادیه اروپا به ثبت برساند.

این روند رشد در لیتوانی ادامه خواهد داشت و انتظار می رود با سرعت بسیار بیشتری نسبت به سایر کشور های اتحادیه اروپا رشد کند. لیتوانی در سال دو هزار و چهار میلادی به اتحادیه اروپا پیوست و از آن زمان که اقتصاد آن در حال رونق است ، به عنوان یک مقصد اصلی برون سپاری در کل اتحادیه اروپا شناخته شده است. به گفته واحد اطلاعات اکونومیست ، لیتوانی از نظر برخورداری از شاخص کیفیت زندگی ، بالاترین رتبه کشورهای بالتیک را دارد.

مزایای سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذاری در لیتوانی به راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است و همراه با مزایای بسیار زیادی خواهد بود. سرمایه گذاری منبع اصلی اشتغال ، دانش و رقابت است که تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور دارد. سرمایه گذاری داخلی و بین المللی به ساکنان کمک می کند تا حقوق بیشتری بگیرند و زندگی بهتری داشته باشند. موقعیت استراتژیک کشور منابع طبیعی ارزشمندی را به وفور فراهم کرده است.

مزایای سرمایه گذاری در لیتوانی
مزایای سرمایه گذاری در لیتوانی

لیتوانی ذخایر خوبی از نفت در اطراف دریای بالتیک و منطقه غربی دارد. کشور لیتوانی جدا از منابع طبیعی ، دارای زیرساخت های مناسب و قوی است. این شبکه دارای سیستم راه آهن، جاده ای و هوایی مناسبی می باشد که دسترسی آسان به سایر نقاط اروپا را فراهم می کند. لیتوانی نیز از داشتن یک نیروی کار بسیار واجد شرایط برخوردار است. لیتوانی دارای یک نیروی کار بسیار تحصیل کرده و چند زبانه است که خدمات تجاری خوبی ارائه می دهد که در نهایت به نفع سرمایه گذاران است.

لیتوانی عضو منطقه شینگن و اتحادیه اروپا است و یکی از سریع ترین کشور های در حال توسعه در اتحادیه اروپا می باشد. اینترنت در لیتوانی یکی از سریعترین ها در جهان می باشد. لیتوانی ها به سرعت از فن آوری های جدید استفاده می کنند و نوآور هستند. این کشور همچنین دارای بالا ترین سطح تحصیلی در اتحادیه اروپا است و نود و دو درصد از جمعیت این کشور دارای تحصیلات عالی است. این کشور یک سیستم سیاسی دموکراتیک و پایدار است و روابط بین المللی خوب بسیار خوبی با کشور های دیگر دارد.


معایب و نقاط ضعف سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذاری در لیتوانی دارای شرایط خاصی است اما در عین حال می تواند نقاط ضعف بسباری هم داشته باشد. در واقع می توان گفت که سرمایه گذاری در لیتوانی نقاط ضعف بسیاری دارد. جذابیت بازار داخلی با سطح درآمد لیتوانی که پایین تر از میانگین کشور های اروپایی است ، تعدیل می شود. میزان بالای مهاجرت لیتوانی ها به سایر کشور های اروپایی یکی دیگر از معایب سرمایه گذاری در این کشور است که باعث می شود نیروی کار ماهر در این کشور کاهش یابد.

فساد و عدم شفافیت در برخی از بخش های اقتصادی مانع توسعه کشور می شود و می تواند سرمایه گذاران بالقوه را دلسرد کند. یکی دیگر از معایب سرمایه گذاری در این کشور وابستگی زیاد به صادرات به روسیه و کشور های نوظهور است که اقتصاد را در برابر شوک های خارجی آسیب پذیر می کند. البته در این زمنیه دولت لیتوانی شرایط را فراهم نموده است که با توجه به آن زمینه سرمایه گذاری در این کشور با بهترین شرایط فراهم شده است. 

بخش ها و کشور های اصلی سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذاری در لیتوانی در بخش های مختلف و صنایع مختلفی امکان پذیر است.در ابتدا باید ببینیم که کدام یکی از بخش های موجود برای سرمایه گذاری در لیتوانی مناسب هستند؟ در این کشور سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بازار متمرکز است. مهم ترین بخش هایی که در لیتوانی برای سرمایه گذاری موجود است و عموما سرمایه گذاران خارجی در این بخش ها سرمایه گذاری می کنند عبارتند از : خدمات مالی و بیمه ای ، تولیدی ، املاک و مستغلات ، عمده فروشی ، بخش خرده فروشی و خدمات فناوری اطلاعات.

سوئد همچنان سرمایه گذار اصلی این کشور (متمرکز در بخش انرژی) است و پس از آن هلند ، استونی ، قبرس و آلمان بیشترین سرمایه گذاری ها را در لیتوانی دارند. کشور لیتوانی موقعیت خود را در طول سالیان مختلف بهبود بخشیده است و طبق گزارش Doing Business 2020 در رتبه یازدهم از صد و نود کشور دنیا از لحاظ اقتصادی قرار گرفته است. برای سرمایه گذاری سرمایه های خارجی در لیتوانی مجوز ویژه ای از سوی مقامات دولتی لازم نیست.

در واقع می توان به این نکته اشاره نموده که طبق قوانین لیتوانی رفتاری که با سرمایه گذاران خارجی می شود همانند رفتاری است که با سرمایه گذاران داخلی می شود. اما با تمام این توضیحات باید دید که چه روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در لیتوانی وجود دارد؟! در ادامه روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور را بررسی می کنیم.

روش های مختلف سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذاری در لیتوانی به روش ها و راه های مختلفی امکان پذیر است و هر فرد می تواند با راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نماید. از جمله راه ها و روش هایی که برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد عبارتند از: خرید ملک در لیتوانی، ثبت شرکت در لیتوانی، خرید اوراق قرضه در لیتوانی، کارآفرینی در لیتوانی و … . اما باید دید که آیا تمامی این روش ها منجر به اخذ اقامت لیتوانی یا تابعیت لیتوانی می شوند؟! در ادامه به این مسئله خواهیم پرداخت.

خرید ملک در لیتوانی برای سرمایه گذاری

یکی از روش های سرمایه گذاری در لیتوانی از طریق خرید ملک در لیتوانی می باشد. در ابتدای این بخش ار مقاله در ارتباط با مهم ترین مسئله برای حرید ملک در این کشور توضیح خواهیم داد. دقت داشته باشید که خرید ملک در لیتوانی به هیچ عنوان منجر به اخذ اقامت لیتوانی و تابعیت لیتوانی نخواهد شد.

اما یکی از مهم ترین مزیت هایی که برای سرمایه گذاری در لیتوانی موجود است این می باشد که خرید خانه و آپارتمان در لیتوانی با قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر کشور های اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود. در واقع در کشور لیتوانی شما می توانید با هزینه ای بین ده هزار تا شصت هزار یورو آپارتمانی شیک و به روز را در یکی از شهر های کشور لیتوانی خریداری نمایید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت ملک در این کشور نیز همانند سایر کشور ها دستخوش تغییرات خواهد بود و از این رو شما می توانید سود بسیاری در این زمنیه کسب نمایید.

ثبت شرکت و کارآفرینی در لیتوانی برای سرمایه گذاری

کارآفرینی و ثبت شرکت در لیتوانی نیز یکی از مهم ترین و جذاب ترین روش ها برای سرمایه گذاری در لیتونی می باشد. دقت داشته باشید که اصولا ثبت شرکت در این کشور در نوع مسئولیت محدود می باشد. البته اکر شما تمایل به اخذ اقامت لیتوانی از طریق ثبت شرکت را داشته باشید لازم است که حداقل شش ماه از عضویت شما در این شرکت گذشته باشد.

ثبت شرکت و کارآفرینی در لیتوانی
ثبت شرکت و کارآفرینی در لیتوانی

برای سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که میزان سرمایه نباید کمتر از بیست و هشت هزار یورو باشد. دقت داشته باشید که مالیات شرکت ها در لیتوانی پانزده درصد است اما در شرایطی خاص این میزان به ده درصد هم می رسد. زمانی که شما برای ثبت شرکت در لیتوانی اقدام می نمایید به شما اقامت یک ساله داده می شود و در پایان می توانید برای دو سال دیگر هم آن را تمدید نمایید. دقت داشته باشید که در شرایطی خاص از همان ابتدا اقامتی سه ساله به فرد متقاضی ارائه می شود.

خرید اوراق قرضه برای سرمایه گذاری در لیتوانی

همان طور که گفتیم سرمایه گذاری در لیتوانی از راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است و یکی از این روش ها خرید اوراق قرضه در لیتوانی می باشد. با این روش شما می توانید اوراق قرضه و سهام های دولتی لیتوانی را به مبالغ خاصی خریداری نمایید. این اوراق در لیتوانی با عنوان پروژه های سبز شناخته شده است.

دولیت لیتوانی عموما در این راستا بیست میلیون یورو در سال بابت اوراق قرضه ارائه می دهد. این روش یکی از روش ها یمناسب برای سرمایه گذاری در لیتوانی است اما در کل نمی توان گفت که با خرید اوراق قرضه دولتی در لیتوانی می توان اخذ اقامت لیتوانی یا تابعیت این کشور را به دست آورد.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در لیتوانی

بله لیتوانی یکی از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری و زندگی می باشد.

روش های سرمایه گذاری در لیتوانی عبارتند از: خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و …

از جمله مزایای سرمایه گذاری در لیتوانی عبارتند از:زیرساخت های مناسب و قوی، منابع خوب، کارگران ماهر و …

معایب سرمایه گذاری در لیتوانی عبارتند از: فساد و عدم شفافیت، میزان بالای تجارت و …

از جمله بهترین بخش ها برای سرمایه گذاری در لیتوانی می توان به خدمات مالی و بیمه ای ، تولیدی ، املاک و مستغلات ، عمده فروشی ، بخش خرده فروشی و خدمات فناوری اطلاعات.

بیشترین سرمایه گذاری در لیتوانی برای کشور های سوئد، هلند ، استونی ، قبرس و آلمان.

خیر لزوما سرمایه گذاری در لیتوانی منحر به اخذ اقامت این کشور نمی شود.

خیر نمی توان گفت که با سرمایه گذاری در لیتوانی می توان تابعیت این کشور را اخذ نمود.

بهترین مدل شرکت ها برای سرمایه گذاری شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا