071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در مدارس پرتغال

تحصیل در مدارس پرتغال

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در مقاطع مختلفی امکان پذیر است. در واقع در زمینه مهاجرت تحصیلی هم می توان برای تحصیل در دانشگاه های مختلف در کشور مورد نظر اقدام نمود و هم می توان مهاجرت را از مقاطع تحصیلی در مدارس شروع کرد. البته برخی از خانواده ها که برای روش های مختلفی اقدام می کنند جهت تحصیل فرزندان خود در مدارس کشور مورد نظر نیز اقداماتی را صورت می دهند. برای تحصیل در مدارس لازم است تا فاکتور های بسیاری را مورد بررسی قرار داد. شما می بایست در این زمینه در ارتباط با مقطع تحصیلی و روند تحصیلی اطلاعات بسیار زیادی را کسب نمایید. در این مقاله نیز ما در ارتباط با تحصیل در مدارس پرتغال صحبت می کنیم.

پرتغال یکی از کشور های اروپایی و بسیار امن است که برای مهاجرین شرایط بسیار مناسبی را فراهم کرده. زندگی در این کشور همراه با مزایای بسیار زیادی است. برای مهاجرت به پرتغال می توان از راه ها و روند های بسیار زیادی اقدام نمود. برای مهاجرت به این کشور می توان از راه هایی مانند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به پرتغال، مهاجرت کاری به پرتغال، مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال، مهاجرت از طریق تولد فرزند در پرتغال، مهاجرت از طریق ازدواج در پرتغال و غیره اقدام نمود. برای مهاجرت به این کشور می توانید از طریق موسسه مهاجرتی میرداماد اقدام نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

تحصیل در مدارس پرتغال

برای مهاجرت به پرتغال می توان از راه های بسیار زیادی اقدام نمود. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در پرتغال اقدام نمایید. تحصیل در پرتغال علاوه بر مدارس این کشور در دانشگاه های پرتغال نیز امکان پذیر است. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال اقدام نمایید. البته با اخذ ویزای کاری پرتغال می توان برای کار در پرتغال هم اقدام نمود. شما می توانید برای سرمایه گذاری در پرتغال مثلا خرید ملک در پرتغال یا ثبت شرکت در پرتغال اقدام نمایید.

هر کدام از این روش ها دارای شرایط مخصوص به خود است. اما تحصیل در مدارس پرتغال برای دانش آموزان نیز دارای شرایط خاصی است. برخی دانش آموزان به صورت شخصی و برای تحصیل در مدارس بین المللی پرتغال اقدام می نمایند. اما برخی دیگر از دانش آموزان به واسطه حضور خانواده خود برای تحصیل در مدارس پرتغال اقدام می نمایند. برای این که بتوانید در مدارس این کشور تحصیل کنید یا شرایط تحصیل فرزندان خود را بدانید لازم است که در ارتباط با شرایط تحصیل و سیستم آموزشی این کشور اطلاعات دقیقی داشته باشید.

در این صورت است که می توانید برای تحصیل در مقاطع مختلف در مدرسه تصمیم دقیقی بگیرید. تحصیل در مدارس بین المللی پرتغال هم شرایط به خصوص خود را دارد که می بایست در ارتباط با آن تحقیقات لازم را به عمل آورد. در واقع شما باید درمورد آموزش و مدارس بین المللی در پرتغال ، از کودکستان تا آموزش عالی، همه چیز را بیاموزید. مدارس دولتی برای همه ساکنان رایگان است، اما اگر می خواهید بهترین کیفیت آموزش را داشته باشید بهترین کار تحصیل در مدارس خصوصی یا بین المللی این کشور است. 

سیستم آموزشی مدارس در پرتغال

قبل از هر چیزی لازم است تا در ارتباط با سیستم آموزشی در پرتغال اطلاعات دقیقی کسب کنیم. کسب اطلاعات در ارتباط با سیستم آموزشی در پرتغال باعث می شود تا بتوانیم در زمینه تحصیل در مدارس این کشور تصمیم مناسبی بگیریم. پرتغال دارای یک سیستم مختلط در مدارس دولتی و خصوصی است. در این کشور برای تمامی افراد مدرسه از شش سالگی تا هجده سالگی اجباری است. نکته بسیار مهم این است که آموزش عمومی به استثنای دانشگاه ها که مجبورید هزینه نسبتاً کمی را برای آن ها بپردازید رایگان است.

سیستم آموزشی مدارس در پرتغال
سیستم آموزشی مدارس در پرتغال

یکی از مزیت های تحصیل در پرتغال این است که مدرسه دولتی برای همه شهروندان و ساکنان خارجی رایگان است. پس در پرتغال می توانید یک مدرسه دولتی (به طور کلی رایگان) یا یک مدرسه خصوصی را انتخاب کنید. وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، فناوری و آموزش عالی به طور مشترک مسئول سیستم آموزش کشور هستند. آن ها در ارائه آموزش پیش دبستانی توسط وزارت کار و همبستگی اجتماعی حمایت می شوند.

سال تحصیلی از اواسط سپتامبر آغاز می شود و در ژوئن پایان می یابد. سه ترم مدرسه در یک سال وجود دارد. ترم اول از سپتامبر تا دسامبر است و پس از آن دو هفته تعطیل برای کریسمس و سال نو است. ترم دوم در ژانویه آغاز می شود و دو هفته قبل از عید پاک به پایان می رسد. بعد از تعطیلات عید پاک، سومین و آخرین دوره مدرسه است و از سه شنبه بعد از عید پاک شروع می شود و تا اواسط ژوئن ادامه می یابد.

زیر مقاطع مختلف تحصیلی و سنین مربوطه در پرتغال آورده شده است. سن مهد کودک با نام اینفنتاریو برای کودکان تازه متولد شده تا دو سال است و دوره بعدی برای کودکان سه تا پنج سال می باشد. آموزش مقدماتی چرخه اول برای سال تحصیلی اول در سن شش تا هفت سالگی، سال تحصیلی دوم هفت تا هشت سالگی، سال تحصیلی سوم برای هشت تا نه سالگی و سال چهارم برای نه تا ده سالگی است.

آموزش مقدماتی دوره دوم برای سنسن ده تا دوازده سالگی و در مقازع پنجم و ششم می باشد. آموزش مقدماتی متوسطه برای دوره های هفتم، هشتن و نهم می باشد که سنین دوازده تا پانزده سالگی را شامل می شود . آموزش متوسطه برای سنین پانزده تا هجده سالگی است و مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می شود. 

سیستم درجه بندی نمرات در مدارس پرتغال

هنگام حضور در مدرسه پرتغالی، باید در مقیاس های مختلف درجه بندی در مقاطع مختلف تحصیلی انتظار داشته باشید. در واقع سیستم درجه بندی در امتحانات برای مقاطع مختلف متفاوت می باشد. در این بخش از مقاله ما درجه بندی مقاطع مختلف تحصیلی را بیان می کنیم. آموزش مقدماتی (سالهای 1 تا 9) از یک مقیاس درجه بندی کیفی پنج درجه ای استفاده می کند. از نمره های نود تا صد با عنوان بسیار خوب یا mouto bom شناخته می شود.

نمره های بین هفتاد تا هشتاد و نه نمره های خوب هستند. درجه بندی نمرات بین پنجاه تا شصت و نه با عنوان suficiente یا رضایت بخش شناخته می شوند. در این سیستم نمرات بین بیست تا چهل و نه را با عنوان insuficiente یا رضایت بخش می شناسند. و نمرات بین صفر تا نوزده نیز رد شدن را به همراه دارد. حداقل نمره قبولی پنحاه است که با عنوان رضایت مندی شناخته می شود. اما آموزش متوسطه (پایه 10-12) و آموزش عالی از مقیاس بیست نمره استفاده می کنند.

از این رو نمرات بین هفده و نیم تا بیست با عنوان عالی یا excelent  شناخته می شوند. نمرات بین پانزده و نیم تا هفده و چهار دهم با عنوان بسیار خوب یا mouito bom شناخته می شود. نمرات بین سیزده و نیم تا پانزده و چهار دهم با عنوان خوب شناخته می شوند و نمرات بین نه و نیم تا سیزده و چهار صدم با عنوان رضایت بخش یا suficiente شناخته می شود. نمرات بین سه و نیم تا نه و نیم نیز به عنوان نا مطلوب یا insuficiente شناخته می شوند.

در نهایت این که نمرات بین صفر تا سه و چهار دهم به عنوان شکست و رد شدن در نظر گرفته می شود. با استفاده از این مقیاس، اعشار از نیم و بالاتر به نزدیکترین عدد کامل گرد می شوند. به عنوان مثال ، نه و نیم می شود ده، که نه و نیم را حداقل نمره قبولی می کند. 

تفاوت اصلی بین مدارس دولتی و خصوصی در پرتغال 

ما در بخش های قبلی در ارتباط با سیستم آموزشی در پرتغال صحبت کردیم و حتی سیستم نمره دهی را نیز بیان کردیم. اما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تفاوت های بین مدارس دولتی و حصوصی در این کشور صحبت کنیم. مدارس دولتی در پرتغال یارانه دولتی دارند. این بدان معنی است که تحصیل برای کلیه اتباع پرتغالی و کودکان مقیم خارجی رایگان است. کیفیت آموزش در مدارس دولتی طی سالهای گذشته در حال بهبود بوده است.

با این حال، مدارس دولتی هنوز با مسائلی مانند افزایش نیروی کار تدریس و نرخ پایین فارغ التحصیلی دست و پنجه نرم می کنند. برنامه درسی مدارس دولتی به زبان پرتغالی تدریس می شود. اگر کودک شما هنوز به این زبان صحبت نمی کند، بهتر است او را در یک مدرسه بین المللی در پرتغال ثبت نام کنید. شما می توانید یک مدرسه بین المللی را انتخاب کنید که از برنامه درسی پرتغال پیروی کند تا روند ادغام آنها در مدارس دولتی بعداً آسان شود.

مدارس خصوصی در پرتغال در مقایسه با مدارس خصوصی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. این موارد با توجه به ساعات مدرسه، حضور و غیاب و رعایت قوانین مدرسه بیشتر می شود. به همین دلیل ، والدین ممکن است ترجیح دهند فرزندان خود را به مدرسه خصوصی بفرستند تا اطمینان حاصل کنند که فضای یادگیری سختگیرانه و سخت تری دارند.

شرایط و مدارک ثبت نام در مدارس پرتغال

برای تحصیل در مدارس پرتغال لازم است تا شرایطی را مد نظر داشته باشید. این شرایط همراه با مدارک مورد نظر برای تحصیل در این کشور می باشد. ثبت نام برای دانش آموزان سال اول بین آوریل و ژوئن انجام می شود. برای سایر مقاطع تحصیلی لازم است تا ثبت نام در طول سه روز کاری پس از تحویل نمرات نهایی انجام شود. شما می توانید فرزند خود را به دو روش ثبت نام کنید: به صورت آنلاین در Portal das Matrículas یا به صورت حضوری.

هر مدرسه به طور معمول لیستی از اسناد مورد نیاز را در وب سایت خود ارائه می دهد و همچنین می توانید پیش از این تماس بگیرید تا بدانید کدام اسناد را باید در اختیار داشته باشید. مدارک استانداردی که عموما تمام مدارس برای تحصیل دانش آموزان می خواهند عبارتند از: شناسه کودک یا شناسنامه، یک عکس از کودک، فرم ثبت نام تکمیل شده که توسط مدرسه به شما ارائه می شود و سوابق سلامتی کودک. علاوه بر این مدارک، مدارس خصوصی نیز ممکن است نیاز به مصاحبه داشته باشند. 

شرایط و مدارک ثبت نام در مدارس پرتغال
شرایط و مدارک ثبت نام در مدارس پرتغال

شرایط همراهی والدین و اقامت در پرتغال به واسطه تحصیل

یکی از نکاتی که عموما در نظر گرفته می شود این است که آیا والدین می توانند به واسطه تحصیل فرزندان خود در پرتغال برای دریافت ویزای همراه پرتغال اقدام نمایند. یا این که آیا می توان پس از تحصیل در مدارس پرتغال برای اخذ اقامت پرتغال اقدام نمود؟! در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که کشور پرتغال به واسطه تحصیل دانش آموزان به والدین آن ها ویزای پرتغال به عنوان همراه را نمی دهد.

اما والدین می توانند با داشتن ویزای توریستی در این کشور حضور داشته باشند. اما نکته مهم دیگر این است که به واسطه تحصیل در مدارس پرتغال نمی توان برای احذ تابعیت پرتغال و یا اقامت دائم پرتغال اقدام نمود. برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور باید از روش های دیگری اقدام نمود.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل در مدارس پرتغال

  1. آیا کشور پرتغال برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله پرتغال یکی از کشور های آرام و امن اروپایی می باشد.

  2. آیا تحصیل در مدارس پرتغال دارای اعتبار است؟

    بله مدارس پرتغال دارای سیستم مناسبی هستند و برای آموزش اعتبار بالایی دارند.

  3. آیا با تحصیل در مدارس پرتغال می توان برای اقامت این کشور اقدام نمود؟

    خیر تحصیل در مدارس پرتغال منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود.

  4. آیا تحصیل در مدارس پرتغال منجر به اخذ ویزای همراه می شود؟

    خیر با تحصیل در مدارس پرتغال نمی توان به جهت حضور والدین اقدام نمود.

  5. چه مدل مدارسی برای تحصیل در پرتغال وجود دارد؟

    مدارس دولتی، خصوصی و بین المللی در این کشور وجود دارند.

  6. درجه بندی نمرات برای تحصیل در مدارس پرتغال در مقاطع اولیه چه گونه است؟

    درجه بندی در مقاطع اولیه از صد نمره است و نمره قبولی پنجاه می باشد.

  7. تحصیل در مدارس پرتغال به چه زبانی است؟

    تحصیل در مدارس دولتی به زبان پرتغالی است.

  8. آیا تحصیل در مدارس پرتغال رایگان است؟

    تحصیل در مدارس ذولتی رایگان ولی خصوصی و بین المللی همراه با هزینه است.

  9. مدارک مورد نیاز به جهت ثبت نام و تحصیل در مدارس پرتغال چیست؟

    این مدارک عبارتند از: شناسه کودک یا شناسنامه، یک عکس از کودک، فرم ثبت نام تکمیل شده که توسط مدرسه به شما ارائه می شود و سوابق سلامتی کودک.

  10. ثبت نام برای تحصیل در مدارس پرتغال در چه زمانی است؟

    ثبت نام معمولا در ماه های آوریل و ژوئن است.

  11. تحصیل در مدارس پرتغال از چه ماهی شروع می شود؟

    سال تحصیلی از اواسط سپتامبر آغاز می شود و در ژوئن پایان می یابد.

اسکرول به بالا