071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در عمان

تحصیل در عمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بررسی ها نشان می دهد که کشور عمان برای تحصیل و کار مقصد مناسب برای افرادی است که متقاضی اعزام دانشجو و تحصیل در خارج از کشور هستند. در نظر داشته باشید که تنها در صورتی می توانید در عمان کار کنید که پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما را کسب کنید و به عمان سفر کنید. اما در صورت تحصیل به راحتی می توانید در عمان بمانید و پس از تحصیل نیر ادامه اقامت خود را با کسب اجازه کار تثبیت کنید. در این مقاله از موسسه حقوقی میرداماد به این مسئله می پردازیم.

تحصیل دندانپزشکی در عمان

تحصیل پزشکی در عمان

شرایط تحصیل در عمان و اعزام دانشجو

عمان شبه جزیره است که در نوک جنوب شرقی آسیا قرار دارد.عمان یکی از کشور های کمتر شناخته شده در خاورمیانه است که فرصتهای آموزشی عالی را فراهم میکند. تحصیل در عمان مسیری است که بسیاری از دانشجویان بین الملل به خصوص در دانشگاه های خصوصی کشور های دیگر انتخاب می کنند. بسیاری از دانشگاه های عمان با سایر دانشگاه های اروپا، استرالیا و آمریکا ارتباط دارند به همین دلیل بیشتر دوره های تحصیلی در عمان به زبان انگلیسی تدریس می شود و این امر دانشجویان بین الملل را برای درک درس ها بسیار آسان تر کرده است. دانشجویان بین الملل گزینه های زیادی برای انتخاب دوره های تحصیلات تکمیلی دارند. عمان کشور کوچکی است که اولین دانشگاه خود را در سال 1986 تاسیس کرد.

در مورد تحصیل در عمان باید بگوییم که پیشرفت های بسیار زیادی در سیستم آموزشی عمان از سال 1970 اتفاق افتاد. از دانشگاه های مشهور در این کشور میتوان دانشگاه سلطان قابوس، دانشگاه مجوکات، دانشگاه اشرقیه و دانشگاه نیوزا نام برد. با وجود مساحت کم عمان دانشگاهی مثل دانشگاه سلطان بیشتر از بیست موسسه در کشور دارد. به خاطر اینکه عمان دانشگاه های متعددی دارد فرصت های تحصیل برای دانشجویان بین الملل بسیار متفاوت است. عمان دارای مناظر چشمگیر، شهرهای قدیمی، معماری پیچیده و سواحل طولانی است. تحصیل در عمان به دانشجویان فرصت می دهد تا با تجربه زندگی در عمان و فرهنگ پرطرفدار عربی آشنا شوند.

در کشور عمان دانشجویان از آزادی بیشتری در مذهب و تجارت نسبت به دیگر کشور های عربی برخوردار هستند. از آنجا که عمان یک کشور اسلامی است تقویم دانشگاهی از تقویم اسلامی پیروی می کند. با توجه به تعطیلات مهم اسلامی، بسیاری از دانشگاه ها یک سال تحصیلی را به سه دوره تقسیم می کنند. نیمسال اول از ماه آگوست یا سپتامبر شروع می شود و تا ماه دسامبر یا ژانویه ادامه دارد، نیمسال تحصیلی بعدی از ماه فوریه شروع می شود و تا آخر آپریل ادامه دارد، نیمسال کوتاه تحصیلی از ماه ژوئن شروع می شود و تا ماه جولای یا آگوست ادامه دارد. دانشگاه های عمان به شدت بر روی کسب و کار، تکنولوژی و مهندسی که در بسیاری از دانشگاه های عمان دیده می شود تمرکز دارند. بعد از فارغ التحصیلی، دانشجویانی که در عمان تحصیل کرده اند به طور خاصی برای کار در کشورهای عربی و کارهایی که توسط شرکت های عربی انجام می شود آماده هستند

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های عمان

برای تحصیل در عمان زمانی که مطمئن شدید که مدارک مورد نیاز برای درخواست موفق به دانشگاه ایده آل خود را دارید، باید قبل از ورود برای ویزای دانشجویی درخواست دهید. دانش آموزانی که می خواهند در عمان تحصیل کنند باید ویزای دانشجویی داشته باشند. درخواست ورود به درخواست یک حامی محلی نیاز دارد. مدت زمان این ویزا بین یک تا دو سال متغیر است، اما با نامه تاییدی از دانشگاه می تواند بیشتر شود. مدت زمان پردازش ویزای دانشجویی ده روز است.

ویزاهای اخذ شده

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در عمان و پذیرش در دانشگاه های این کشور بسته به دوره تحصیلی و دانشگاه انتخابی متفاوت است. البته اکثر دانشگاه ها برای دوره های کارشناسی نیاز به مدرک دیپلم دوره متوسطه یا دیپلم فنی، برای دوره کارشناسی ارشد مدرک لیسانس و برای دوره دکتری مدرک فوق لیسانس مرتبط با رشته انتخابی و تحقیقات دانشگاهی نیاز است. به دلیل اینکه اکثر دوره های تحصیلی در عمان به زبان انگلیسی تدریس می شود، بسته به دوره مورد نظر نیاز به دانش کافی در زبان انگلیسی دارید. سایر مدارک مورد نیاز را از صفحه رسمی دانشگاه مورد نظر جستجو کنید.

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های عمان

شرایط پذیرش و تحصیل در عمان لیسانس و کارشناسی ارشد

برای تحصیل در عمان باید بدانید که دانشگاه ها و کالج ها در عمان طیف وسیعی از دوره های کارشناسی در رشته های هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد، آموزش، حقوق، مهندسی، علوم و پزشکی ارائه می دهند. وزارت آموزش عمان یک دانشگاه ملی و شش کالج عمومی علوم کاربردی را اداره می کند. مقطع لیسانس در این دانشگاه ها حدود پنج سال طول می کشد و نیاز به مدرک دوره دبیرستان و آشنایی با زبان انگلیسی دارد. همچنین در عمان چندین دانشگاه خصوصی وجود دارد که بسیاری از آنها به وسیله دانشگاه های بین المللی خارجی تاسیس شده اند.

دانشگاه های خصوصی بین المللی دوره کارشناسی را با انعطاف بیشتری برای دانشجویان فراهم می کنند. دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت، نیمه وقت یا آموزش از راه دور در این دانشگاه ها تحصیل کنند. امتیاز و دورهای کارشناسی در رشته های کارشناسی علوم، کارشناسی هنر و چندین رشته مرتبط به کسب و کار مثل منابع انسانی، مالی، امنیت، مدیریت بحران، بازاریابی و محاسبات کسب و کار در این دانشگاه ها در دسترس هستند.

دوره کارشناسی ارشد در عمان یک تجربه منحصر به فرد برای دانشجویان بین المللی است. مردم عمان بسیار دوستانه رفتار می کنند و دانشجویان در فرهنگ و سنتها غوطه ور هستند.دوره های کارشناسی ارشد در عمان که تقریبا سه ساله است با کیفیت بالا در مکان های عالی و توسط استادان متخصص ارائه می شود. به طور معمول برای ورود به دوره های کارشناسی ارشد در عمان نیاز به درک خوبی از زبان انگلیسی و مدرک کارشناسی دارید. بعضی از رشته های معمول برای تحصیل در عمان در دوره های کارشناسی ارشد  عبارتند از: امور مالی، مدیریت، ارتباطات، عدالت جنایی، بازاریابی. دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های عمان به صورت تمام وقت، نیمه وقت یا به صورت آنلاین ارائه می شود.

پذیرش و تحصیل در عمان دکتری

شرایط لازم برای تحصیل در عمان در دوره دکتری داشتن مدرک کارشناسی ارشد است بعلاوه پایان نامه و مقاله ای که در درجه اول شامل تحقیقات اصلی علمی شما باشد. کشور عمان دوره دکتری را در رشته های تکنولوژی و اطلاعات، حسابداری و مالی، بازاریابی، مدیریت کسب و کار و بسیاری از رشته های دیگر ارائه می کند. مقطع دکتری در دانشگاه های معروف عمان مثل سلطان قابوس، دانشگاه موسسات و دانشگاه های بین المللی ارائه میشود.

در دوره دکتری اکثر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس میشوند. و بعضی از دوره ها هم به زبان انگلیسی و هم زبان عربی تدریس می شود. قبل از ورود به دوره انتخابی زبان تدریس را چک کنید

کالج ها و دانشگاه های معتبر و برتر عمان

  1. کالج خاورمیانه
  2. دانشگاه ASharqiyah
  3. کالج بانکداری و مطالعات مالی
  4. دانشگاه مسقط (MU)
  5. کالج جهانی مهندسی و فناوری
  6. کالج فناوری Al Musanna
  7. کالج دانشگاه آلبروهی
  8. دانشگاه عربوین
  9. کالج مهندسی کالدونیان
  10. دانشکده های علوم کاربردی در روستوق، نیوزا، ایبری، سهر، سور، صلاح الله
  11. دانشگاه ظفار
  12. کالج مهندسی ایمنی آتش نشانی
  13. دانشگاه علم و صنعت آلمان (GUtech)
  14. کالج خلیج فارس
  15. کالج عالی کالج فناوری
  16. کالج فن آوری ایبرا
  17. کالج دانشگاه میگان
  18. کالج مازون
  19. کالج مدرن تجارت و علم
  20. کالج دانشگاه مسقط
  21. کالج فناوری نیوزا
  22. کالج مدیریت و فناوری عمان
  23. کالج پزشکی عمان
  24. گارد سلطنتی کالج فنی عمان
  25. کالج علمی طراحی
  26. دانشگاه سحر
  27. دانشگاه سلطان قبوو
  28. کالج دانشگاه سور
  29. دانشگاه بوعلی
  30. دانشگاه نیوزا
  31. دانشکده علوم کاربردی ولایت
  32. کالج بین المللی دریایی عمان

هزینه تحصیل در عمان

هزینه تحصیل در عمان توسط دولت تعیین نمی شود. و بسته به دوره تحصیلی و دانشگاه انتخاب شده متفاوت است. به طور مثال میزان شهریه در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه سلطان قابوس برای دانشجویان بین الملل 3.500 ریال عمان و در دوره دکتری 7.000 ریال عمان است.

هزینه زندگی در عمان بستگی به سطح زندگی شما دارد اما به طور کلی هزینه زندگی در عمان نسبت به دیگر کشور های خاورمیانه ارزان تر است. بیشتر دانشجویان بین الملل تصمیم می گیرند که محله های عمان را برای زندگی انتخاب کنند که این سازگاری با زندگی عمانی را آسانتر می کند و باعث می شود که زبان را یاد بگیرند. با این حال گزینه های دیگری مثل خوابگاه و آپارتمان های خصوصی نیز در دسترس است.

بورسیه تحصیل در عمان

کمک هزینه تحصیلی بنجامین ا. گیلمن

هر دانشجو آرزو می کند که بتواند بورس تحصیلی گیلمن را که یکی از برجسته ترین و محبوب ترین جوایز است، برنده شود. بورس تحصیلی بین المللی معتبر بین المللی بنجامین ا. گیلمن در زمینه تحصیلات بین المللی دانش آموزان محروم و کم جمعیت ارائه شده است. مبلغ جایزه ممکن است تا 5000 دلار باشد.

هزینه تحصیل در عمان

جایزه دیوید ل. بورن

دومین کمک هزینه از فرصت های دولت برای افزایش دانش در عمان، جوایز بورن است. در پاسخ به کمبود شدید متخصصان امنیتی با تحصیلات عالی در زبان ها و فرهنگ های بحرانی مانند عربی، برنامه آموزش ملی امنیت با بورسیه های دیوید بورن به دست آمد.

این یک بورس تحصیلی برای برنامه های خدماتی است، به این معنی است که پس از فارغ التحصیلی باید خدمات حرفه ای را به دولت ایالات متحده بازگردانید و اولویت دادن به کسانی است که مایل به حرفه های درازمدت در امنیت ملی هستند. جوایز تا 26000 دلار می باشد.این یک گزینه ایده آل برای یک دانش آموز است که خواهان تحصیل و کار در یک موقعیت بزرگ است

مدرسه آموزش بین المللی

این برنامه فرهنگ سیاسی و توسعه سیاسی که ارائه شده توسط دانشکده تربیت بین المللی (SIT) ، طراحی شده است به طور مشابه با دیگر برنامه های نوآورانه در خارج از کشور برنامه های آموزشی، با غوطه وری و انعطاف پذیری برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد خارجی. SIT یک سازمان پیشرو در خارج از کشور است که بسته های متعددی از برنامه های مختلف بین المللی برای دانشجویان دانشگاهی را تهیه می کند.

صندوق SIT بزرگترین و معتبرترین صندوق این سازمان است که به طور گسترده به دانشجویان شایسته اعطا می شود. کمک هزینه تحصیلی ممکن است از چند صد تا چند هزار دلار باشد.

دانشگاه جورج تاون

دانشجویان دانشگاه جورج تاون که در زمینه مطالعات عربی تحصیل کرده اند می توانند تحصیلات زبان و فرهنگ عربی سلطان قبوض بن سعید را که توسط خود سلطان عمان تامین می شود، واجد شرایط را دریافت کنند. بخش مطالعات عربستان جورج تاون یکی از قابل توجه ترین برنامه های ارائه شده از لیسانس است.

دانش آموزان فرصت های فراوانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور با این نوع بودجه دارند که بر اساس شایستگی های دانشگاهی است. سرمایه گذاری ممکن است از سال به سال، دانشجو به دانشجو، و پروژه با پروژه متفاوت باشد. اگر در مورد این کشور و شرایط مهاجرت به عمان و تحصیل اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد، تماس تلفنی برقرار کنید. با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در عمان

  1. کالج خاورمیانه
  2. دانشگاه Sharqiyah
  3. کالج بانکداری و مطالعات مالی
  4. دانشگاه مسقط (MU)
  5. کالج جهانی مهندسی و فناوری
  6. کالج فناوری Al Musanna
  7. کالج دانشگاه آلبروهی
  8. دانشگاه عربین
  9. کالج مهندسی کالدونیان
  10. دانشکده های علوم کاربردی در روستوف، نیوز وایبری، سهر، سهر، صلاح الله
  11. دانشگاه ظفار
  12. کالج مهندسی ایمنی آتش نشانی
  13. دانشگاه علم و صنعت آلمان (GUtech)
  14. کالج خلیج فارس
  15. کالج عالی کالج فناوری
  16. کالج فناوری ایبرا
  17. کالج دانشگاه میگان
  18. کالج مازون
  19. کالج مدرن تجارت و علم
  20. کالج دانشگاه مسقط
  21. کالج فناوری نیوزا
  22. کالج مدیریت و فناوری عمان
  23. کالج پزشکی عمان
  24. گارد سلطنتی کالج فنی عمان
  25. کالج علمی طراحی
  26. دانشگاه سحر
  27. دانشگاه سلطان قابوس
  28. کالج دانشگاه سور
  29. دانشگاه بوعلی
  30. دانشگاه نیوز
  31. دانشکده علوم کاربردی ولایت
  32. کالج بین المللی دریایی عمان

شهریه ها در دانشگاههای عمان در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین المللی بین ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ دلار خواهد بود.

  • دانشجویان بین المللی به جهت تحصیل در عمان در مقطع لیسانس باید مدرک زبان با نمره حداقل ۵٫۵ آیلتس ارائه نمایند.
  • دانشجویان برای تحصیل در عمان در مقطع فوق لیسانس باید مدرک زبان با نمره ۶٫۵ آیلتس را داشته باشند.
  • دانشجویان برای تحصیل در عمان در مقطع دکتری باید مدرک زبان با نمره 7 آیلتس را داشته باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاههای بین المللی عمان در مقطع فوق لیسانس به صورت تقریبی ۴ الی ۶ هزار دلار می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاههای بین المللی عمان در مقطع دکتری به صورت تقریبی ۴۵۰۰ الی ۷۰۰۰ یورو می باشد.

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
  • ارائه کلیه مدارک هویتی نظیر شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه
  • ارائه سوابق کاری در صورت وجود
  • ارائه فرم های تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه فیش پرداختی هزینه ویزا

هزینه زندگی در ماه برای یک نفر در حدود ۱۰۰۰ دلار می باشد.

دانشجویان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس همانند دیگر کشورها مجازند ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکترا نیز به مدت ۲۰ ساعت در هفته اجازه دارند به کار ضمن تحصیل مشغول گردند.

مقطع لیسانس در این دانشگاه ها حدود پنج سال طول می کشد.

تحصیل در این مقطع تقریبا دو سال زمان می برد.

تحصیل در این مقطع تقریبا 2 الی 4 سال زمان می برد.

اخبار های مرتبط

هزينه تحصيل در عمان

هزينه تحصيل در عمان

صندوق کمپون با ارائه بورس تحصیلی عمان بر اساس شایستگی و نیاز، دانشجویان را در برنامه های توسعه پایدار، پاداش

مشاهده
تخصص پزشکی در عمان

تخصص پزشکی در عمان

کشور عمان در سال های اخیر به یکی از مقاصد تحصیل تخصص پزشکی برای متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. بر

مشاهده
اسکرول به بالا