071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به دانمارک از طریق کار و تخصص

مهاجرت به دانمارک از طریق کار

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مجوز کار و اقامت دانمارک طبق شرایط مهاجرت به دانمارک را می توان به افراد خارجی با مهارت های فردی ویژه مثل هنرمندان، ورزشکاران حرفه ای و آشپزان مخصوص، اعطا کرد. در صورتی که برای یک بازه ی زمانی طولانی در دانمارک مشغول به کار بوده اید، می توانید مجوز اقامت و مهاجرت به دانمارک از طریق کار را به راحتی بگیرید، که در این خصوص مطالب این مقاله که توسط مشاورین موسسه میرداماد تهیه شده است، به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

امور مهاجرت به دانمارک از طریق کار

اتصال به بازار کار/ حفظ کارمندان و کارگران خارجی در دانمارک: اگر شما به دلیل پناهندگی یا ملحق شدن به خانواده یا دلایلی از این قبیل مجوز اقامت در دانمارک را داشته اید اما حالا مجوز شما باطل شده یا منقضی گردیده است، در صورتی که برای یک بازه ی زمانی طولانی در دانمارک مشغول به کار بوده اید، می توانید مجوز اقامت جدید دانمارک را بگیرید. همین قانون برای کسانی هم که با دلایلی مثل همراهی با یک عضو خانواده یا تحصیل در دانمارک مجوز اقامت داشته اند و حالا این مجوز را از دست داده اند، وجود دارد.

ویزاهای اخذ شده

برای ارزیابی درخواست مجوز شما، آژانس استخدام بین المللی در دانمارک اظهارنامه ای از سازمان مربوطه یا بازار کار منطقه ی شما دریافت خواهد کرد تا درباره ی پذیرفتن تقاضای شما با آنها مشوت کند. در بعضی موارد، ممکن است شما به یک مجوز و گواهی خاص دانمارکی نیاز دارید. مثلا دکترهایی که تصمیم به اقامت در دانمارک دارند، باید مجوز سازمان پزشکی و سلامت دانمارک را داشته باشند. این امکان وجود دارد که برای کسب یک مهارت حرفه ای یا آموزش زبان، مجوز دانمارکی را کسب کرد. بعضی گروه های ویژه از دریافت مجوز کار برای کار در دانمارک معافند.

چندین پورتال اینترنتی، پایگاه اطلاعاتی و پایگاه CV برای کمک به پیدا کردن کار در دانمارک وجود دارد. اگر شما یک کارفرما هستید آژانس استخدام بین المللی دانمارک فولدری به وجود آورده است که درباره ی مجوز کار و اقامت دانمارک توضیح می دهد و به شما می گوید که هنگام استخدام افراد خارجی در دانمارک باید به چه مواردی توجه کنید.

شرایط اخذ ویزای کاری دانمارک

ارقام منتشر شده توسط خدمات مهاجرت دانمارک نشان می دهد که امروزه بیش از هر زمان دیگری افراد بیشتری به جهت کار، تحصیل و زندگی به دانمارک مهاجرت می کنند. این افراد جذب مناظر خیره کننده، غذای دانمارک و امکان بهره مندی از استاندارد زندگی فوق العاده در شهرهای توریستی، می شوند. در رتبه بندی های جهانی برای کیفیت زندگی دانمارک رتبه ی بالایی دارد و به این دلیل عجیب نیست که محبوبیت آن روز به روز افزایش می یابد.

شرایط اخذ ویزای کاری دانمارک

اگر به دنبال این هستید که به قصد کار به دانمارک مهاجرت کنید و یا در این کشور کسب و کار خود را راه بیاندازید بنابراین ممکن است نیاز باشد تا برای خود مجوز کار فراهم کنید. برای این منظور این راهنمای ساده برای دریافت مجوز کار دانمارک را بررسی کنید. آیا من به ویزای کار دانمارک نیاز دارم؟ اولویت اول شما باید این باشد که آیا در کل نیاز به گرفتن مجوز کار دارید یا خیر. در برخی موارد، بسته به ملیت و شغلی که قصد انجام فعالیت در آن را دارید، مجوز کار ممکن است ضروری نباشد.

افراد عضو کشورهای شهروندی اتحادیه اروپا و حوزه ی اقتصادی اروپا و سوئیسی ها تحت پوشش قانون جابه جایی آزاد اتحادیه ی اروپا قرار دارند و می توانند بدون نیاز به ویزای خاصی در اروپا زندگی و کار کنند. همچنین شهروندان کشورهای فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئیس برتری های خاص خود را دارند،بدین معنی که به مجوز کار هم نیازی ندارند. در هر دو حالت، اگر قصد داشته باشید تا بیش از سه ماه در دانمارک بمانید، به منظور اقامت قانونی در این کشور ممکن است نیاز باشد تا اقامتتان را ثبت کنید.

جزئیات کامل شرایط ویزا برای همه ی کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا در پورتال مهاجرت اتحادیه ی اروپا موجود است. اگر اهل کشوری خارج از اتحادیه ی اروپا باشید احتمالا برای زندگی و کار در دانمارک به مجوز نیاز خواهید داشت. افرادی که در شغل های خاصی نظیر هنرمندان و ورزشکاران، فعالیت دارند ممکن است بتوانند برای مدت کوتاهی بدون داشتن ویزا به دانمارک بیایند. اگر شما به قصد تجارد وارد دانمارک می شوید و استخدام هیچ شرکت دانمارکی ای نباشید نیز خواهید دید که برای برخی گروه های خاص معافیت ویزایی وجود دارد.

فرایند گرفتن ویزای دانمارک چگونه است؟ اطلاعات کامل در مورد چگونگی دریافت ویزای دانمارک از هر نوع را می توان در وبسایت دولتی و کاملا مفید «New to Denmark» یافت. در این وبسایت همچنین اطلاعات زیادی در مورد اقامت در دانمارک پس ازانجام امور اداری مربوطه، وجود دارد. اگر شما اهل کشوری خارج از اتحادیه ی اروپا باشید نیاز به مجوز کار و اقامت خواهید داشت. دانمارک گزینه های مختلفی را برای مجوزهای کاری در اختیار متقاضیان قرار می دهد. اگر شما برای انجام کاری به می آیید که در آن دانمارک با کمبود نیرو مواجه است، در این صورت گرفتن مجوز کار برایتان آسان تر خواهد بود. هواره دولت فهرستی در حال تغییر تحت عنوان «فهرست مثبت» (Positive list) را منتشر می کند که در واقع فهرست کمبود نیروی کار این کشور است.

در سمت مقابل، اگر شما برای کار در شغلی می آیید که دریافتی اش به میزان زیادی بیشتر از میانگین دستمزد است، یا قصد فعالیت برای کارفرمایی را دارید که توسط دولت به عنوان یک استخدام کننده ی بین المللی شناخته شده است، آنگاه ممکن است ویزا به شما تعلق گیرد. دانمارک تحت پوشش شبکه ی کارت آبی اتحادیه ی اروپا نیست. جایگزین دانمارکی این کارت تحت عنوان کارت سبز از سال 2016 معرفی شد.

درخواست ویزای شما می تواند توسط خودتان و یا اگر که وکالت این کار به به کارفرمای خود سپرده باشید، توسط او تنظیم شود. اولین گام در فرایند درخواست مجوز ثبت مشخصات سفارش و پرداخت هزینه های اداری است. اکثر ویزاهای کاری دانمارک شامل پرداخت هزینه می شوند. بررسی هزینه های ویزا به صورت آنلاین ممکن است و گران ترین ویزای کار در حدود 521 دلار آمریکا هزینه خواهد داشت. دسته های خاصی نظیر ویزاهای کار در تعطیلات از پرداخت هزینه معاف هستند.

درخواست شما می تواند به صورت آنلاین و یا حضوری در سفارت خانه های دانمارک در کشورتان انجام شود. همه ی متقاضیان بایستی اطلاعات شخصی نظیر عکس و اثر انگشت را ارائه نمایند. این کار معمولا در سفارت خانه ی دانمارک در کشورتان و پیش از سفر به این کشور انجام می شود، البته بسته به اینکه درخواست خود را کجا به ثبت می رسانید تفاوت هایی هم وجود دارد. پس از ثبت درخواست برای صدور ویزا باید بین 1 تا 3 ماه منتظر بمانید. حداکثر زمان پردازش ویزا با توجه به نوع های درخواست فهرست شده است.

چه مدارکی برای ویزای کاری دانمارک نیاز دارم؟ مدارکی را که باید ضمن درخواست ویزا ارائه دهید بسته به مسیری که طی می کنید تفاوت دارد. زمانی که برای ثبت درخواستتان قرار ملاقات می گذارید، سفارت خانه ی دانمارک در کشورتان مدارک مورد نیاز شما را تعیین می کند و اگر به صورت آنلاین درخواستتان را ثبت می کنید می توانید جزئیات کامل را در پورتال درخواست مشاهده کنید. شما معمولا باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • فرم درخواست پر شده
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار سه ماه پس از انقضای ویزا
  • یک عکس پاسپورتی جدید
  • مدارک مرتبط با درخواست شما نظیر قرارداد کاری یا طرح تجاری برای شروع کسب و کارتان

ویزاهای کاری دانمارک برای کارگران پاره وقت، فصلی و مدت زمان استخدام ثابت، اگر شما در دانمارک با استفاده از ویزای دانشجویی در دوره های تحصیلات عالی مشغول به تحصیل باشید می توانید در حین تحصیل تا 15 ساعت در هفته به صورت پاره وقت و به صورت تمام وقت در تعطیلات تابستان، مشغول به کار شوید. اگر دوره ی کارشناسی ارشد یا دکترای خود را در دانمارک به پایان رسانده باشید می توانید به مدت دو سال دیگر برای ویزا اقدام نمایید تا شغلی پیدا کرده و وضعیت خود در دانمارک را تثبیت کنید. این ویزا تحت عنوان مجوز اقامت تحت طرح کارت استقرار شناخته می شود و باید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

برای افرادی که برای کار به صورت کار در قبال اسکان به دانمارک می آیند هم ویزاهای خاصی وجود دارند. شرایط این ویزاها به نسبت سخت گیرانه اند و جزئیات آن بر روی وبسایت مسئولین مهاجرت تشریح شده اند. به شکل مشابه، تحت شرایط خاصی، شما ممکن است بتوانید ویزایی برای پوشش کارآموزی خود در دانمارک بگیرید. بسته به سن و ملیت شما، ممکن است صلاحیت اقدام برای ویزای کار در تعطیلات دانمارک را داشته باشید. این توافق بین دانمارک و برخی کشورها وجود دارد و به شهروندان هریک از این کشورها برای حداکثر 12 ماه امکان ورود به کشور مقابل را می دهد.

چگونه می توانم به عنوان کارآفرین ویزای کار دانمارک را دریافت کنم؟ اگر قصد ایجاد کسب و کار خود در دانمارک را داشته باشید می توانید با طرح ویزای استارتاپ ویزای ورود به این کشور را بگیرید. برای این منظور شما به طرح اقتصادی قوی ای نیاز دارید که توسط متخصصان مورد موشکافی قرار می گیرد. طرح تجاری شما باید در اقتصاد و اشتغال زایی دانمارک سهیم باشد. اگر درخواست ویزای شما تایید شد به مدت حداکثر دو سال به شما مجوزی اعطا می شود و با استفاده از آن می توانید اعضای خاصی از خانواده ی خود را به همراهتان به دانمارک بیاورید. بخشی از این درخواست شما را ملزم می کند که ثابت کنید توانایی پشتیبانی خود و خانواده تان در سال اول اقامت در دانمارک، که کسب و کار شما هنوز در حال توسعه است، را دارید.

ویزای کار دانمارک من چگونه می تواند شامل همسر و اعضای خانواده ام شود؟ اگر شما مجوز کار و اقامت داشته باشید و یا به منظور تحصیل در دانمارک باشید، معمولا می توانید اعضای خانواده ی خود را هم به همراه بیاورید. اعضای خانواده شامل کودکان کم سن و سال، همسر یا شریک زندگی تان می شود و از شما خواسته می شود تا این نسبت خانوادگی را اثبات نمایید. گاهی اوقات هم این امکان وجود دارد که فرزندان بالای 18 سال یا والدین مسن را، در صورتی که به شما وابسته باشند، به همراه خود بیاورید.

وبسایت مسئولین مهاجرت شرایط مجوزهای اقامت برای اعضای خانواده ی همراه را ارائه کرده است. در بیشتر موارد خانواده ی شما حق کار در دانمارک را خواهد داشت، با این حال باز هم از شما خواسته می شود تا ثابت کنید توانایی پشتیبانی مالی آنها را دارید. من ویزای کار دانمارک را دارم، مرحله ی بعد چیست؟ زمانی که مجوز کاری خود را دریافت می کنید، مسئولین مهاجرت بر اساس فرم درخواست شما الاعات شخصی تان را ثبت می کنند. این امر به این معنی است که اگر هر گونه تغییری در جزئیات آن پیش بیاید شما باید به منظور به روز رسانی سوابق به آنها اطلاع دهید.

اگر شما با استفاده از حق شهروندی خود در اتحادیه ی اروپا به دانمارک بیایید (و نیاز به ویزای کار خاصی نداشته باشید)، اگر اقامتتان بیش از سه ماه طول کشید باز هم ضروری است تا اقامت خود را به ثبت برسانید. همچنین بر اساس قانون باید بتوانید هویت خود را ثابت کنید، از این رو می بایست پاسپورت یا کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

به هر شکل بلاخره نیاز به تبدیل واحد پولی خود به کرون دانمارک یا برعکس خواهید داشت. اگر شما در دانمارک حساب بانکی ای باز کنید و یا کسی را بشناسید که در دانمارک حساب داشته باشد، به منظور حذف هزینه های بین بانکی می توانید از سیستم Transferwise استفاده نمایید. برای این کار کارمزد اندکی وجود دارد و هنگام تبدیل پولتان به ارز دیگر نرخ تبادل واقعی، همان نرخی که در گوگل می توانید بیابید، ارائه می شود.

اگر شما با استفاده از یک دستگاه خودپرداز در دانمارک از حساب خارجی خود پول برداشت می کنید به این موضوع توجه داشته باشید که بسیار بهتر است تا به جای استفاده از ارز کشور خود هزینه ها را به واحد پولی دانمارک پرداخت کنید. صرف نظر از اینکه شما چه زمانی شغل جدیدتان را در خارج شروع می کنید، اگر شما مراحل درست را دنبال کنید گرفتن ویزا برایتان بسیار آسان خواهد بود. مهمترین بخش این است که مطمئن باشید از ماجرای جدید پیش رویتان لذت خواهید برد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار دانمارک

ویزا برای اقامت کوتاه مدت ( کم تر از 3 ماه ) در دانمارک و دیگر کشورهای شنگن صادر شده است. در طول اقامت ذکر شده در ویزا، استخدام مجاز نیست.  اتباع خارجی که از الزامات ویزا پایه معاف هستند می توانند تا 3 ماه در منطقه شنگن بمانند، اما اجازه کار کردن ندارند. اگر قصد دارید  به دانمارک سفر کنید، باید بپرسید که آیا به ویزا نیاز است. اگر این کار را بکنید، مطمئن شوید که به موقع درخواست می دهید.

  • ویزاهای کوتاه مدت
  • مجوزهای اقامت و کاری

برای ماندن بیش از 3 ماه و همچنین اقامت تحصیلی  یا استخدامی، از جمله کار کردن اجازه ی اقامت یا کار کردن نیاز است.  با این حال، قوانین ویژه ای برای شهروندان کشورهای شمال اروپا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین سوییس و لیختن اشتاین وجود دارد. اطلاعات مفصل درباره قوانین ویزا دانمارک، اتباع خارجی که به ویزا و نیز قوانین حاکم بر اقامت و مجوز کار در دانمارک نیاز دارند، را می توانند از وب سایت خدمات مهاجرت دانمارکی به دست اورید.

اگر اجازه اقامت در دانمارک را داشته باشید، به شما یک کارت به شکل کارت اقامت با ویژگی های بیومتریک (تصویر چهره و اثر انگشت) و امضای ذخیره شده در یک تراشه جاسازی شده، داده خواهد شد، کارت اقامت مدرکی است که نشان می دهد اجازه اقامت در دانمارک را دارید. اگر اطلاعات خود را به صورت شخصی در سفارت یا کنسولگری دانمارک یا در یک آژانس برون سپاری که از طرف کنسولگری یا سفارت دانمارک ماموریت دارد، ارسال می نمایید، باید ویژگی های بیومتری خود را داشته باشید و امضای خود را هنگام ارسال درخواست  ثبت نمایید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار دانمارک

اگر از دادن ویژگی های بیومتری خود و امضای تان امتناع کنید درخواست شما توسط مقامات دانمارکی که درخواست اقامت یا کار شما را بررسی می کنند، رد خواهد شد. اگر درخواست اقامت یا اجازه کار در یک هیات نروژی به نمایندگی از دانمارک را دارید. اگر درخواست خود را در یک هیات دیپلماتیک نروژ که دانمارک  توافق نامه نمایندگی دارد را ارسال کنید، باید دو قطعه عکس از صورت خود را ارسال کرده و شناسه معتبر ( valid ID ) نشان دهید. اگر به شما اجازه اقامت داده شود، پس از ورود به دانمارک، باید ویژگی های بیومتریک شما ثبت شود.

اگر از ارسال دو قطعه عکس چهره خود  به هیات دیپلماتیک نروژ در ارتباط با ارسال درخواست تان خودداری کنید، درخواست شما  توسط مقامات دانمارک رد خواهد شد. همیشه مدرک گذرنامه یا سفر را همراه داشته باشید، شما باید همیشه پاسپورت خود و یا دیگر اسناد سفر را در هنگام ارسال درخواست برای اقامت یا مجوز کار علاوه بر سایر اسناد مورد نیاز به همراه داشته باشید.

اگر از طریق یک آژانس برون سپاری که به نمایندگی از طرف سفارت دانمارکی درخواست شما را ارسال می کند، شما باید گذرنامه خود (یا سایر اسناد مسافرتی) را تحویل دهید، بنابراین آژانس برون سپاری می تواند آن ها را در سفارت دیپلماتیک دانمارک تایید کند.  علاوه بر این، شما باید نسخه هایی از همه صفحات گذرنامه خود را به همراه داشته باشید.  اگر این کار را نکنید، آژانس برون سپاری هزینه کپی کردن گذرنامه شما را مطالبه خواهد کرد. اگر می خواهید درباره تصمیمی که در رابطه با پرونده اجازه اقامت یا اجازه کار شما گرفته می شود شکایت کنید، لطفا اطلاعات مربوط به درخواست را در وب سایت خدمات مهاجرت دانمارک ( Danish Immigration Service ) ببینید.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در دانمارک

اگر یک خارجی باشید پیدا کردن کار در دانمارک برایتان آسان نخواهد بود، اما غیر ممکن هم نیست. این امر به میزان زیادی به کاری که می توانید انجام دهید و اینکه بتوانید آن را بهتراز یک دانمارکی به انجام برسانید، بستگی دارد. زیرا، اگر بخوایم رو راست باشیم، اگر همه چیز بین شما و یک شهروند دانمارکی برابر باشد، شهروند دانمارکی استخدام خواهد شد.

یک دانمارکی زبان محلی را می داند، فرهنگ را می شناسد و یک فرد دانمارکی می داند که برای صبحانه ی روز جمعه نباید پنیر Brie بیاورد. در تمامی اداره های دانمارکی ای که من تا به حال کار کرده ام، همیشه صبحانه ی مشترک روز جمعه بوده و همیشه هم یک نوع پنیر را مصرف می کردند، پنیر Riberhus Danbo ملایم – تند.

گاهی اوقات سعی می کردم پنیر دیگری بیاورم که همکاران دانمارکی من لبخند می زدند و سرشان را به گونه ای تکان می دادند که انگار فرد خارجی ای کار احمقانه ای انجام داده و هرگز از پنیر من نمی خوردند. در واقع هیچ کس پنیر نمی خورد تا اینکه یک نفر پنیر تکه شده ی Riberhus Danbo ملایم – تند بیاورد. من و دخترم به این پنیر «پنیر مردم دانمارک» می گوییم.

در کل محیط کاری دانمارک به شکل تیمی، کار با یکدیگر و پذیرش یک دیگر به عنوان گروه است و همیشه یک شک پیش فرضی وجود دارد که یک خارجی ممکن است نتواند خود را با آن وفق دهد. مجددا باید تکرار کنم که برای غلبه بر این موضوع، شما باید نشان دهید که می توانید بهتر از رقبای دانمارکی تان کار کنید.

اگر شما تحصیل در دانمارک انجام داده باشید برای شروع خوب است، زیرا مدرک شما نوعی تاییدیه ی محلی به شمار می رود. تحصیلات عالی در دانمارک (در برخی موارد) رایگان است و حتی دولت حین تحصیل به شما مقرری هم می دهد. زمانی هم که تحصیلات خود را به پایان رسانده باشید، شما شبکه ای از آشنایان خواهید داشت که یافتن شغل را برایتان آسان تر می کند. اگر هم شرایط فوق را ندارید به شما توصیه می کنم که به عنوان نقطه ی شروع تمام تلاشتان را بر روی کلاس آموزش زبان دانمارکی بگذارید و سپس شغلی را انتخاب کنید که مجبورتان کند تمام روز و هر روزه به زبان دانمارکی صحبت کنید.

اغلب من کار کردن به عنوان دستیار در یک مرکز روزانه ی مراقب از کودکان و سالمندان را توصیه می کنم. این شغل پرداختی خوبی ندارد، اما به دست آوردن آنها به ویژه در کپنهاگن و به خصوص برای مردان آسان است. آنها همیشه به دنبال مردانی هستند که کودکان کم سن بتوانند از آنها الگو بگیرند. فارغ از این موارد، کاملا آشکار است که کودکان دانمارکی بسیار ساده ای را صحبت می کنند و شما هم دانمارکی ساده ای صحبت می کنید، این تطابقی بسیار خوب است.

زمانی که مردم از کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا می آیند اغلب از من سوال می کنند که آیا صحبت کردن به زبان انگلیسی به تنهایی برای پیدا کردن شغل کافی است؟ جواب منفی است، علی رغم اینکه شرکت های بسیاری وجود دارند که انگلیسی زبان کاری آنهاست. البته این شکرت ها شرکت های بسیار سطح بالایی هستند – Novo Lundbeck – و افراد زیادی تمایل دارند که برای آنها کار کنند. بنابراین برای کار در این شرکت ها باید هم مهارت کاری و هم توانایی صحبت به زبان انگلیسی را داشته باشید.

بنابراین اگر دارای مهارت کاری و همچنین زبان انگلیسی باشید و به دنبال شغلی در دانمارک باشید باید که کنید؟ توصیه ی من این است: بر روی پایگاه های داده ای نظیر Jobindex.com و Workindenmark.dk نیازمندی های کاری را ببینید اما برای اقدام برای این شغل ها که در آن با افراد بسیاری رقابت می کنید چندان عجول نباشید، مگر اینکه برای آن شغل کاملا شرایطتان مطابقت داشته باشد.

به جای این کار تبلیغات را بخوانید تا ببینید شرکت ها به دنبال چه مهارت هایی هستند. چه مهارت هایی را نمی توانند بیابند. ببینید چگونه می توانید رزومه ی خود را به نحوی تنظیم نمایید که برخی از این مهارت ها برجسته تر شوند و یا حتی در دوره هایی شرکت کنید تا آن مهارت ها را کسب نمایید.

تا حد ممکن در رویدادهای حرفه ای شرکت کنید، با مردم معاشرت کنید اما از آنها درخواست شغل نکنید. از آنها در مورد صنعتشان بپرسید، بپرسید مشکل آنها کجاست. نشان دهید که چگونه می توانید مشکل آنها را برطرف کنید. سپس درخواست شغل و رزومه تان را بنویسید و شرح دهید که چگونه شما و مهارت هایتان می توانید دقیقا همان مشکلاتی را حل کنید که در موردشان نگرانی وجود دارد. ابتدا مشکلات را بیان کنید و سپس توضیح دهید که چرا شما حلال آن مشکلات هستید. برای خود متنی را آماده کنید که بتوانید شرح دهید چگونه شما و مهارت هایتان می توانید این مشکل یا آن مشکل را برطرف کنید.

اتحادیه های محلی ای که در حوزه ی شما کارمندان را تحت پوشش قرار می دهند هم می توانند در این رابطه به شما کمک کنند؛ آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا رزومه و انگیزه نامه ی خود را مطابق با سلیقه ی کارفرمایان دانمارکی مرتب نمایید. زمانی که شما به دنبال شغلی باشید که نیازمند مدرک پیشرفته ای است، عضو شدن در یک اتحادیه هم ارزش پول پرداختی اش را دارد.

سپس شروع به برقراری تماس با شرکت ها نمایید و در این کار باید سرسخت باشید. اولین باری که در دانمارک بی کار بودم با استفاده از نامه های مجزا با 100 شرکت تماس برقرار کردم. در حدود سه شرکت به من پاسخ دادند و یکی از آنها به استخدام منتهی شد که به مدت 8 سال در آن کار باقی ماندم. برنابراین این کار بازی با اعداد است.

دو نکته ی دیگر. مردم دانمارک عاشق LinkedIn هستند بنابراین تلاش کنید تا پروفایل لینکداین تان تمیز و مرتب به نظر برسد. لطفا عکسی حرفه ای را برای پروفایل استفاده کنید که صورت حقیقی شما را نشان بدهد. از بین افرادی که از من تقاضای کمک کرده اند یکی از آنها از عکسی در یک عروسی، احتمالا عروسی خودش، استفاده کرده بود که در آن در جیب لباسش یک گل بود. در آن عکس شبیه به fred Astaire (رقای آمریکایی) شده بود.

فردی دیگر در یک کلوپ شبانه با آبجویی در دست عکس تاریکی از خود گذاشته بود. شما باید عکس واضحی از خود بگذارید که در آن لبخند زده و چهره ی دوستانه ای داشته باشید و لباس تنتان هم از همان نوع لباسی باشد که هنگام کار می پوشید. اگر شما تولید کننده ی موسیقی هستید، نیازی نیست که کت و شلوار بپوشید؛ اما اگر کارمند بانک باشید این کار احتمالا ایده ی خوبی است. مردم دانمارک عموما راحت هستند و بنابراین یک گرمکن رنگی یا یک بلوز عالی است.

نکته ی دوم اینکه از کسی بخواهید تا پروفایل لینکداین شما را بررسی کند و مطمئن شود که به زبان انگلیسی واقعا خوب نوشته شده است. من در دانمارک مسئول استخدام هم بوده ام و همیشه برایم عجیب بوده که رزومه ها و انگیزه نامه های بسیاری با زبان انگلیسی بسیار بد دریافت می کردم. وبسایتی به نام Fiverr وجود دارد که در آن افرادی رزومه و پروفایل لینکداین شما را تنها در ازای 5 دلار آمریکا بررسی می کنند. بنابراین توصیه ی من از این قرار است. یافتن شغل در دانمارک مشکل است اما خبر خوب این است که همه، به ویژه دولت دانمارک، از شما پشتیبانی می کنند. آنها می خواهند تا هرچه سریع تر به کار مشغول شوید تا بتوانید مالیات بیشتری به دولت بپردازید.

برای راهنمایی های بیشتر در مورد چگونگی یافت شغل در دانمارک، موفقیت در کار و درک رئیس دانمارکتان کتاب «چگونگی کار در دانمارک» را خریداری کنید. با شماره ی ISBN978-743-000-80-8 این کتاب را می توانید از سایت آمازون یا Saxo.com و یا از هر کتاب فروشی دیگری سفارش دهید. برای اطلاهات در مورد خرید انبوه با Kay تماس بگیرید یا به وبسایت کتاب ها ما مراجعه کنید تا ببینید چگونه می توانید کتاب الکترونیکی آن راسفارش دهید. همچنین می توانید برای مدرسه، شرکت یا سازمان خود جلسه ای در مورد چگونگی کار در دانمارک رزرو کنید.

اگر شما نماینده ی یک کمپانی و تجارت در دانمارک هستید که کارمندان خارجی دارد، می توانید از یک رابط در آژانس استخدام بین المللی دانمارک و یا وکلای حقوقی موسسه میرداماد کمک بگیرید تا شما را درباره ی قوانین و مقررات استخدامی و شرایط اقامت در دانمارک برای افراد خارجی راهنمایی و مشاوره کنند.

سوالات متداول درباره مهاجرت کاری به هلند

مجوز کار و اقامت دانمارک طبق شرایط مهاجرت به دانمارک را می توان به افراد خارجی با مهارت های فردی ویژه مثل هنرمندان، ورزشکاران حرفه ای و آشپزان مخصوص، اعطا کرد.

گران ترین ویزای کار در حدود 521 دلار آمریکا هزینه خواهد داشت. دسته های خاصی نظیر ویزاهای کار در تعطیلات از پرداخت هزینه معاف هستند.

پس از ثبت درخواست برای صدور ویزا باید بین 1 تا 3 ماه منتظر بمانید.

فرم درخواست پر شده، پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار سه ماه پس از انقضای ویزا، یک عکس پاسپورتی جدید، مدارک مرتبط با درخواست شما نظیر قرارداد کاری یا طرح تجاری برای شروع کسب و کارتان

اگر قصد ایجاد کسب و کار خود در دانمارک را داشته باشید می توانید با طرح ویزای استارتاپ ویزای ورود به این کشور را بگیرید.

اگر شما مجوز کار و اقامت داشته باشید معمولا می توانید اعضای خانواده ی خود را هم به همراه بیاورید.

اگر یک خارجی باشید پیدا کردن کار در دانمارک برایتان آسان نخواهد بود، اما غیر ممکن هم نیست. این امر به میزان زیادی به کاری که می توانید انجام دهید و اینکه بتوانید آن را بهتراز یک دانمارکی به انجام برسانید، بستگی دارد.

پزشکانی که تصمیم به اقامت در دانمارک دارند، باید مجوز سازمان پزشکی و سلامت دانمارک را داشته باشند.

اگر به دنبال این هستید که به قصد کار به دانمارک مهاجرت کنید و یا در این کشور کسب و کار خود را راه بیاندازید بنابراین ممکن است نیاز باشد تا برای خود مجوز کار فراهم کنید.

افرادی که در شغل های خاصی نظیر هنرمندان و ورزشکاران، فعالیت دارند ممکن است بتوانند برای مدت کوتاهی بدون داشتن ویزا به دانمارک بیایند.

درخواست شما می تواند به صورت آنلاین و یا حضوری در سفارت خانه های دانمارک در کشورتان انجام شود. همه ی متقاضیان بایستی اطلاعات شخصی نظیر عکس و اثر انگشت را ارائه نمایند.

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا