071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط زندگی در پرتغال

شرایط زندگی در پرتغال

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بررسی های بعمل آمده در مورد شرایط زندگی در پرتغال نشان می دهد این کشور در کنار سایر کشورهای اروپایی می تواند همچنان گزینه های درخشان و برتر باشد چون که آداب و رسوم و فرهنگ مهمان نوازی آنها بیشتر جلب توجه می کند. اخذ ویزای پرتغال می تواند به شما کمک کند تا در محیطی صمیمانه و گرم، زندگی کنید.

فرهنگ و آداب رسوم زندگی در پرتغال

خانواده:

  • خانواده بنیان و پایه ساختار اجتماعی به شمار می آید و نشان دهنده ثبات است.
  • خانواده های جمعیتی به هم نزدیک و صمیمی هستند.
  • افراد از شبکه های اجتماعی تشکیل شده اند و کمک های خانواده را در پی دارند.
  • وفاداری به خانواده قبل از هر ارتباط اجتماعی دیگر به وجود می آید، حتی قبل از ارتباطات کاری.
  • قومیت پرستی به عنوان یک موضوع خوب در نظر گرفته شده، زیرا این موضوع ناشی از این است که به کارگیری افرادی که می دانند و اعتماد دارند از اصول اولیه به شمار می رود.

شکل ظاهری:

  • ظاهر در جامعه پرتغالی از اهمیت زیادی برخوردار است مخصوصا در شهرها.
  • افراد مطابق مد و به روز هستند و عقیده دارند که لباس نشان دهنده موفقیت و موقعیت اجتماعی می باشد.
  • آن ها به خود می بالند از این جهت که از بهترین پارچه ها و لباس هایی با بهترین استاندارد استفاده می کنند.

سلسله مراتب:

  • پرتغال کشوری است که فرهنگی دارد که به سلسله مراتب احترام می گذارند.
  • جامعه و کسب و کار به صورت طبقه بندی شده است و ساختاری عمودی دارد.
  • هم کلیسای کاتولیک و هم خانواده بر روی روابط سلسله مراتبه ای تاکید می کنند.
  • افراد به بالادستی های خود برای راهنمایی و تصمیم گیری احترام می گذارند و به آن ها نگاه می کنند.
  • رتبه اهمیت خیلی زیادی دارد و باید برای افرادی که بالادست شما هستند، ارزش و احترام قائل شد.
  • نیاز است بدانیم که چه کسی باعث ایجاد رویکرد استبدادی در تصمیم گیری و حل مسائل شده است.
  • در محیط کسب و کار، قدرت و اختیار به طور کلی دست کسی است که تصمیمات را با توجه به رضایت زیردستان اتخاذ می کند.

نوع برخورد:

  • خوش آمدگویی های اولیه مثل ادب و مهربانی هنوز هم حفظ شده اند.
  • دست دادن با نگاه مستقیم در چشم ها و خوش آمدگویی ها مناسب در طول روز پابرجاست.
  • زمانی که ارتباط شخصی یک نفر گسترده می شود، خوش آمدگویی ها نیز شخصی تر می شود: مردها ممکن است همدیگر را در آغوش بگیرند و به هم دست بدهند یا زن ها ممکن است گونه همدیگر را ببوسند.

القاب:

  • شکل مناسبی از اشاره کردن به یک فرد، با لقب محترنامه آقا و خانم در کنار اسم هایشان می باشد.
  • هر فردی که دارای مدرک دانشگاهی است را با لقب محترنامه doutour برای آقایان یا doutoura برای خانم که معادل همان دکتر است در کنار اسم کوچکشان یا بدون اسمشان صدا می زنند.
  • صبر کنید تا خودشان به شما بگویند که با نام کوچکشان صدا بزنید.
  • به جای اینکه غیررسمی رفتار کنید، برخورد مودبانه و رسمی داشته باشید تا زمانی که دوست پرتغالی شما به صورت دیگری با شما برخورد کند.

زبان مردم پرتغال

زبان پرتغالی ها رومی هندو اروپای می باشد و این زبان به عنوان زبان رسمی آن هاست. زبان پرتغالی در کشورهای دیگر نیز استفاده می شود، کشورهایی که برای سالیان سال با پرتغالی ها در ارتباط بودند. 96 درصد از جمعیت بزرگ پرتغال، به زبان پرتغالی صحبت می کنند. اکثر افرادی که به زبان پرتغالی صحبت می کنند از این زبان به عنوان زبان مادریشان استفاده می کنند. در پرتغال، ده گویش منحصر به فرد وجود دارد. زبان پرتغالی در تمامی جنبه های زندگی استفاده می شود از نوشتن اکثر نامه ها اداری گرفته تا ارتباطات روزانه. زبان پرتغالی همچنین در کشور های مستعمره سابق نیز استفاده می شود.

دیگر زبان های معروفی که در پرتغال صحبت می شود:

  • انگلیسی

دومین زبانی که به صورت گسترده در پرتغال صحبت می شود، زبان انگلیسی است. با اینکه هیچ گوینده محلی در کشور وجود ندارد، انگلیسی به یک زبان اصلی در محیط های توریستی مثل لیسبون تبدیل شده است. همچنین اکثریت گویندگان انگلیسی زبان افراد حرفه ای هستند و در مقایسه با زبان اسپانیایی، گویندگان انگلیسی زبان بیشتری وجود دارد.

رشد زبان انگلیسی در کشور پرتغال به دلیل اندازه کوچک این کشور می باشد، و به دلیل تاثیراتی که از بیرون روی این کشور گذاشته می شود و دیدن فیلم های انگلیسی و آمریکایی، ارتباط نزدیک با انگلستان و همچنین اشتیاق پرتغالی ها در یادگیری زبان های خارجی می باشد. زبان در مدارس به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود و در میان جوانان به آرامی محبوبیت خودش را پیدا کرده است.

وضعیت اقتصادی مردم پرتغال

طبق آمار ملی پرتغال، اقتصاد این کشور رشدی به میزان 2.7 درصد داشته و به مقدار 179.2 میلیارد یورو بالا رفته است و از سال 2000 به بالاترین رشد خود رسیده است. این نتیجه افزایش تقاضای داخلی و سرمایه گذاری خارجی در صادرات بوده است (که دوبرابر شده و 42 درصد از آن را تولید ناخالص داخلی تشکیل می دهد). همچنین صنعت گردشگری مبلغ 6.1 میلیارد یورو را در سال 2017 به خود اختصاص داده است که به میزان 21 درصد افزایش یافته است.

در این راستا، هدف پرتغال، افزایش درآمد گردشگری به 26 میلیارد یورو تا سال 2027 می باشد. این رونق اخیر به کشور اجازه می دهد که مقادیر بودجه خود را به طور قابل توجهی کاهش دهد. اشتغال نیز با سرعت بیشتری نسبت به کاهش بیکاری افزایش یافته است، به این معنی که اقتصاد افراد تازه وارد و شهروندانی که از قبل بیکار بودند را به طور همزمان به نیروی کار متصل کرده است. طبق آمار آمار کشور، نرخ بیکاری به 8.5 درصد کاهش یافته است (یعنی پایین ترین سطح از سال 2008). با این حال، افراد بیکار را بیشتر جمعیت زیر 25 ساله تشکیل می دهد و نابرابری های اجتماعی میان شمال و جنوب در سال های اخیر افزایش یافته است.

وضعیت اقتصادی مردم پرتغال
وضعیت اقتصادی مردم پرتغال

کمیسیون اروپا از دولت پرتغال خواسته است که در راستای رعایت قوانین اروپایی و سیاست های بلند پروازانه برای حمایت از رشد و عدالت اجتماعی، از قوانین اروپا پیروی نماید. بودجه پیش بینی شده که به تدریج سبب رفع ریاضت، افزایش حقوق بازنشستگی و نیز افزایش صادرات نوشیدنی های قندی و تنباکو خواهد شد. دولت همچنین تصمیم گرفته است که این رقم را به کمتر از 2 درصد از تولید ناخالص داخلی برساند و سیاستی را که در 40 سال گذشته کاهش یافته است، به پایین ترین سطح خود کاهش داده بدهد.

به رغم بهبود وضعیت اقتصادی، سیستم بانکی همچنان شکننده است. سطح پایدار بدهی های شرکت ها و خانوارها، اعتبار ضعیف، افزایش بیکاری، افزایش قیمت سوخت و عدم اعتبار در منطقه یورو همچنان به عنوان عوامل خطر برای اقتصاد پرتغال تبدیل شده است.

حداقل دستمزد پرتغال براساس نرخ ماهانه محاسبه می شود. حداقل دستمزد ملی در پرتغال در سال 2018، 580 یورو در هر ماه بوده. حداقل دستمزد پرتغال سالانه بر اساس هزینه زندگی، بهره وری ملی و سیاست های دولت و قیمت های درآمد به روز می شود. این آمار نشان می دهد نرخ تورم در پرتغال از سال 2012 تا 2018 مورد پیش بینی بوده است. در سال 2018، نرخ تورم در پرتغال در حدود 1.56 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و انتظار می رود همچنان افزایش داشته باشد.

شرایط زندگی در پرتغال برای مهاجرین

مهاجرین به افرادی گفته میشود که در کشوری غیر از کشور زادگاه خود زندگی میکنند. کمتر از %8 افرادی که در پرتغال زندگی میکنند در جایی دیگر متولد شده اند. در مقایسه با جمعیت مهاجران کشورهای دیگر OECD( کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) مهاجرانی که در پرتغال زندگی می کنند نسبتا وضعیت خوبی در موضوعاتی مثل فقر،اشتغال و ساعت کاری و زندگی دارند. مردم پرتغال بسیار دوستانه با مهاجران برخورد میکنند و اغلب با همسایگان خود مواد غذایی خود را تقسیم میکنند.

مردم اسپانیا کاملا با روی باز با افرادی که ممکن است تفاوت نژادی داشته باشند رفتار میکنند. افراد در پرتغال از آب و هوای عالی بهره مند می شوند. پرتغال دارای تابستان های گرمی است. همچنین پرتغال در تمام مناطق غرب و جنوب دارای سواحل زیبا و تمیزی است. هر چند که زبان پرتغالی سخت است اما مردم محلی به زبان انگلیسی صحبت میکنند و جوانان در مدارس زبان انگلیسی یاد می گیرند و علاقه مند به صحبت به زبان انگلیسی هستند. ترافیک در پرتغال به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای اروپای شمالی است هرچند که در شهرهای بزرگ در بعضی از ساعات ترافیک شدیدی وجود دارد.رانندگان در پرتغال بسیار با عجله و با سرعت رانندگی میکنند.

پرتغال دارای بزرگراه ها و جاده های مطمئنی است. هزینه زندگی در پرتغال مقرون به صرفه است و کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. همچنین هزینه تحصیل در پرتغال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. افرادی که به پرتغال مهاجرت میکنند برای ده سال اول از مزایای مالیاتی خاصی برخوردار هستند علاوه بر این اگر مهاجران در شغل های با اهمیت بالا کار کنند می توانند از حقوق مالیات بردرآمد ویژه ای بهره مند شوند. در مواردی مهاجران بعد از شش سال زندگی در پرتغال می توانند تابعیت پرتغال را به دست اورند و پاسپورت این کشور را داشته باشند. این مورد نیز بستگی به نحوه ورود شما و قوانین به روز این کشور دارد، مثلا نوع ویزای تحصیلی پرتغال!

هزینه های زندگی در پرتغال

پرتغال مسلما یکی از کم هزینه ترین کشور ها برای زندگی در غرب اروپا می باشد و همه چیز در آن( از محل اقامت و اجاره خانه تا مواد غذایی)، مقرون به صرفه است. یک زن و شوهر به راحتی می توانند در شهر های کوچک این کشور با هزینه ای در حدود 1700 دلار در ماه زندگی کنند. همچنین حدود هزینه های ماهانه زندگی در شهر لیسبون این کشور برای یک زن و شوهر از 2100 دلار یا 2200 دلار در ماه شروع می شود.، هزینه زندگی برای افراد مجرد در این کشور نیز در حدود دو سوم از هزینه های زندگی یک زوج می باشد.

اجاره ماهانه خانه ها در شهر های کوچک این کشور از مبلغ 375 دلار در ماه آغاز می شود( برای آپارتمان های یک خوابه تا دو خوابه) همچنین اجاره خانه ها در پایتخت این کشور یعنی لیسبون از مبلغ 650 دلار در ماه شروع می شوند.( با هزینه 600 دلار در ماه نیز می توان یک آپارتمان مبله در شهر لیسبون پیدا کرد)

علاوه بر این قیمت خرید خانه در شهر های کوچک این کشور از مبلغ 100000 دلار شروع شده و در پایتخت آن لیسبون قیمت خرید آپارتمان ها از 150000 دلار می باشند.( لازم به ذکر است که متوسط اندازه آپارتمان ها در این کشور به طرز قابل توجهی کوچک تر از اندازه آن ها در سایر کشور ها مانند آمریکای شمالی می باشد)

هزینه غذا و مواد غذایی در این کشور به طور کلی کم می باشد و این هزینه برای یک زوج به طور تقریبی در حدود 200 دلار در ماه می باشد؛ همچنین هزینه صرف غذا در رستوران نیز در پرتغال گران نمی باشد و هزینه یک وعده ناهار در این کشور در حدود 8 تا 11 یورو( حدود 9 تا 12.5 دلار) برای هر نفرر و هزینه یک وعده شام در رستوران های این کشور به طور کلی در حدود 29 دلار برای 2 نفر می باشد.

هزینه های ماهانه زندگی در شهرهای پرتغال

هزینه های ماهیانه زندگی در شمال این کشور( شهر ویلا نووا):

  • هزینه اقامت و اجاره یک آپارتمان 2 خوابه مبله در این شهر: 428 دلار در ماه
  • هزینه قبض های آب، برق و گاز در این شهر: 268 دلار در ماه
  • هزینه مواد غذایی در این شهر: 428 دلار در ماه
  • هزینه تفریحات و صرف وعده های غذایی در رستوران: 107 دلار در ماه
  • هزینه بیمه درمانی در این شهر: 86 دلار در ماه
  • هزینه حمل و نقل در این شهر: 187 دلار در ماه
  • کل هزینه های ماهیانه زندگی در این شهر: 1761 دلار در ماه

برخورد و رفتار مردم پرتغال با مهاجرین

خوش آمدید معروف پرتغالی در بین مکان های دوست داشتنی برای خارجی ها دارای رتبه است و شماره یک در اروپا. نظرسنجی InterNations این هفته منتشر شد که بیانگر آنست که “سطح هوشیاری” یکی از عواملی است که باعث انتقال شاد و موفقیت به هر کشور جدید می شود. پرتغالیها به عنوان مشتاق ترین افراد در اروپا برای مهاجران و یکی از کشورهایی هستند که آسانترین راه برای ایجاد دوستان جدید و ملاقات با افراد محلی است که به مهاجران کمک می کند تا با عادات و فرهنگ جدید آشنا شوند.

مطالعه InterNations کشورها را براساس کیفیت زندگی، ایمنی و سهولت انطباق تحلیل کرد که به شدت به خوشامدگویی دلگرم وابسته است. در سراسر جهان، دوستانه ترین کشورها تایوان به دنبال اوگاندا و کاستاریکا هستند. بهترین کشورها برای مسافرت به خارج از کشور، با توجه به این طیف وسیعی از عوامل، تایوان، مالت و اکوادور هستند. برای پاسخ دادن به فشارهای جمعیتی سالخورده، پرتغال در نظر دارد سیاستهای جدیدی را برای جذب مهاجران بیشتر از جمله مدیران ارشد واجد شرایط برای بخشهای اساسی اقتصاد در نظر بگیرد.

نرخ تولد پرتغال یکی از ضعیف ترین کشورهای اتحادیه اروپا است که بیش از یک پنجم جمعیت بالای 65 سال دارد. با توجه به آمار موسسه ملی آمار پرتغال، اگر کاهش کنونی ادامه یابد، این کشور تا سال 2060 میتواند 20 درصد از جمعیت خود را از دست بدهد و از 10.5 تا 8.6 میلیون نفر کاهش یابد.

برای مقابله با چالش های جمعیتی، این سیاست ها کارگران ماهر و همچنین دانشجویان و محققان را برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای خود برای بین المللی کردن دانشگاه ها و تقویت پیشرفت علمی به کار خواهند گرفت.

مزایا و مشکلات زندگی در کشور پرتغال

در نظر مردم بریتانیا کشور پرتغال به دلیل برخورداری از شیوه بهتر زندگی، یکی از محبوب ترین کشورهای خارجی در زمان بازنشستگی یا قبل از آن می باشد؛ اما جالب اینجاست که پس از تحقیق و دیدن واقعیت های زندگی در پرتغال، دیگر زندگی در این کشور انتخاب محبوبی نیست. شاید دلیلش این باشد که وقتی اکثر افراد به یادگیری زبانی فکر می کنند که تقریباً غیر ممکن به نظر می رسد دلسرد می شوند. پس چه چیز خوب یا بدی در مورد زندگی در پرتغال وجود دارد و چرا باید پرتغال انتخاب محبوبی توسط بریتانیایی ها باشد؟ در این مقاله به مزیت ها و معایب نقل مکان می پردازیم تا پرتغال را نمایان سازیم.

مزیت های زندگی در پرتغال

پرتغال مسلماً بهترین مکان برای دوره های گلف در اروپا می باشد و در صورتی که بسیار به گلف اهمیت می دهید و میزان مناسبی پول برای پرداخت هزینه های سالانه کنار گذاشته اید و بازنشستگی خود را به گذراندن در زمین های سبز اختصاص داده اید، پس در این صورت ممکن است پرتغال اولین انتخاب شما باشد! اما همانطور که گفتیم، برای پرداخت هزینه های زندگی و گلف بازی در پرتغال به میزان مناسبی پول نیاز خواهید داشت.

آب و هوا نیز قطعاً مورد توجه ملت است ـ هر چه بیشتر به سمت جنوب بروید تابستان ها گرم تر و زمستان ها معتدل تر است و اگر هوای بسیار گرم را دوست داشته باشید، از خط ساحلی آتلانتیک دور شوید و به بخش داخلی زیبای کشور وارد شوید و متوجه می شوید که چه تابستان گرم و سوزاننده ای دارد!

قیمت ملک در پرتغال دور از تفریحگاه ها و ساحل مقرون به صرفه است. می توانید در برخی از شهرها و دهکده های زیبای درون مرزی با تخفیف کالا بخرید و با این حال هنوز یک دور کوتاه با ماشین از مناطق اصلی شهر و ساحل فاصله دارید. ممکن است بیشتر به دنبال خانه های سنتی باشید تا خانه های جدید ویلایی؛ اما اگر به دنبال جستجو در پرتغال هستید، قطعاً می توانید یک ملک مقرون به صرفه بیابید.

مزیت های زندگی در پرتغال
مزیت های زندگی در پرتغال

خط ساحلی پرتغال زیبا است ـ از آنجایی که مردم در آتلانتیک زندگی می کنند و گاهی در زمستان باد های بسیار قوی شلاق مانند وجود دارد، این امر منجر به تشکیل منظره چشم نوازی از سنگ ها و صخره ها در کنار دریا شده است. سواحل زیبا در تابستان را تا مرز غربی کشور باید کشف کرد و از آن لذت برد.

دور از ساحل پرتغال، کوه ها و دشت ها، پارک های ملی، دریاچه ها، باغ های زیتون و رودخانه ها قرار دارند ـ پرتغال یک کشور جغرافیایی متنوع و افسانه ای است.

سرعت زندگی در پرتغال آهسته است ـ برای کسانی که از کشورهای پر سرعت و پر استرس مانند انگلیس می آیند، این سرعت در ابتدا مانند یک رویا است اما مانند کابوس احساس می شود؛ زیرا برای انجام هر کاری زمان زیادی باید صرف کرد! صف های بانکی می تواند تا مایل ها ادامه یابند و همزمان کارکنان درمورد هر چیزی با مشتریان خود گپ می زنند و مشتری ها نیز در بین خود با یکدیگر حرف می زنند. عادت کردن به این سرعت گرچه یک رویا به نظر می رسد اما زمانی فرد به آن عادت می کند. این یک شیوه سالم تر برای زندگی است!

سیستم مراقبت های بهداشتی کشور در برخی از موارد بسیار پیچیده می باشند؛ برای مثال، می توان داروهای بیشتری را بدون نسخه از داروساز خریداری کرد که قادر به “تشخیص” و کمک به مردم با داروها می باشد و در نتیجه این کار منجر به درمان راحت تر بیماری های کوچک می شود.

معایب زندگی در پرتغال

بدترین مسئله در مورد پرتغال زبان است ـ یادگیری این زبان واقعاً سخت و پیچیده است و بسیاری از افراد برای یادگیری بیشتر اصول و تعارفات تلاش می کنند. برای خیلی ها هیچ راه فراری نیست ـ واقعاً یادگیری این زبان مشکل است! با این حال در مناطق شهری و شلوغ که تعداد زیادی مهاجر، شهروندان بین المللی و پرتغالی های حرفه ای زندگی می کنند، انگلیسی به طور گسترده ای کاربرد دارد.

روند اداری در پرتغال به گونه ای دیگر است! یک عالمه کاغذ بازی و ساعت ها ایستادن در صف برای دستیابی به اساسی ترین وظایف وجود دارد و بسیار آزار دهنده است. با این حال اگر قبل از قصد انجام هر کاری خود را برای این حقیقت آماده کنید ـ برای مثال از پرداخت مالیات برای ماشین تا افتتاح حساب جدید بانکی ـ بسیار خوب به نظر خواهید رسید! فقط وقتی کارها زمان می برند، عجله نکنید و استرس نداشته باشید. سیستم پرتغالی ها را بپذیرید و با جریان حرکت کنید؛ وگرنه کنترل خود را از دست می دهید.

قیمت املاک در محبوب ترین بخش های کشور گزاف است. قیمت ها به صورت چشمگیری به شدت افزایش یافته است و یافتن مکانی برای زندگی در محیط های مورد تقاضا سخت است.

آتلانتیک دریای مدیترانه نیست! به نظر می رسد این جمله بسیار واضح باشد ـ اما ممکن است آتلانتیک در تابستان سرسخت باشد و برای کسانی که گذراندن اوقات فراغت و استراحت در آب را دوست دارند، شنا کردن در آب آن ناخوشایند است و مانند مدیترانه گرم و سرگرم کننده نیست.

وضعیت خرید و فروش و اجاره ملک در پرتغال

پس از چند سال عدم اطمینان و کاهش نرخ قیمت خانه، اقتصاد پرتغال نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد. این که آیا شما ملک مورد نظر خود را باید اجاره یا خرید کنید، بستگی زیادی به نوع مکان و مقدار اموال شما دارد. در حالی که اجاره افزایش پیدا می کند، ممکن است در بلندمدت کمبود امکانات در مناطق محبوب وجود داشته باشد، جایی که برخی از صاحبان از آن راضی هستند که برای اجاره کوتاه مدت اجاره بهای بالا را بپردازند و در فصل آرام، ملک را خالی بگذارند. در مورد جایی که در پرتغال زندگی می کنید مطالعه کنید.

با توجه به این که نرخ بهره فعلی در حال حاضر کم است، خرید ملک در پرتغال، گاهی اوقات ارزان تر از پرداخت ماهانه اجاره می شود. برای خریداران، قیمت املاک در پرتغال در حال افزایش است، با وجود اینکه اقتصاد در پرتغال، در حال بهبود یافتن است، هنوز هم بحران اقتصادی به نسبت کمی در کشور وجود دارد. در مجموع، در ژانویه 2018، قیمت املاک در پرتغال به مقدار 3.66 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد، که به طور متوسط به 1.047 یورو در هر متر مربع رسید.

اگرچه قیمت ها افزایش می یابند، ممکن است هنوز هم زمان برای سود بردن مالکین پرتغالی فراهم باشد. همانطور که بازار به تنهایی شروع به بهبود می کند، پرتغال، همچنان یک بازار مسکن خطرناک را نسبت به برخی از کشورهای اروپایی نشان می دهد، و ممکن است برای عملکرد بیشتر در مالیات بر درآمد سرمایه می تواند از هرگونه سود (مخصوصا برای غیر ساکنان پرتغال) به عنوان دارایی های املاک نیز استفاده کند، بنابراین کسانی که زمان کمتری را در پرتغال می گذرانند، باید در نظر بگیرند، که آیا می توانند هزینه های سرمایه گذاری خود را در کوتاه مدت بهبود بخشند.

مهاجرانی که در پرتغال زندگی می کنند، بین یک سوم و نیم از حقوق و دستمزد متعارف پرتغال را صرف اجاره خواهند کرد. از آنجا که حقوق و دستمزد پرتغالی ها حدودا 1060 دلار در هر ماه است، این به این معنی است که اجاره بین 350 تا 530 دلار در ماه می باشد. البته بحث حقوق و دستمزد و همچنین شرایط زندگی در پرتغال به همراه هزینه ها را مشاورین ما در کمال اطمینان به شما راهنمایی خواهند کرد، می توانید از فرصت مشاوره تلفنی رایگان دفاتر شیراز و تهران موسسه حقوقی میرداماد در زمینه مهاجرت به پرتغال بهره مند شوید.

سوالات متداول در مورد شرایط زندگی در پرتغال

1- فرهنگ و آداب رسوم زندگی در پرتغال چگونه است ؟

  • خانواده:خانواده بنیان و پایه ساختار اجتماعی به شمار می آید و نشان دهنده ثبات است.
  • خانواده های جمعیتی به هم نزدیک و صمیمی هستند.
  • افراد از شبکه های اجتماعی تشکیل شده اند و کمک های خانواده را در پی دارند.
  • وفاداری به خانواده قبل از هر ارتباط اجتماعی دیگر به وجود می آید، حتی قبل از ارتباطات کاری.
  • قومیت پرستی به عنوان یک موضوع خوب در نظر گرفته شده، زیرا این موضوع ناشی از این است که به کارگیری افرادی که می دانند و اعتماد دارند از اصول اولیه به شمار می رود

2- شکل ظاهری مردم کشور پرتغال چگونه است ؟

  • شکل ظاهری:ظاهر در جامعه پرتغالی از اهمیت زیادی برخوردار است مخصوصا در شهرها.
  • افراد مطابق مد و به روز هستند و عقیده دارند که لباس نشان دهنده موفقیت و موقعیت اجتماعی می باشد.
  • آن ها به خود می بالند از این جهت که از بهترین پارچه ها و لباس هایی با بهترین استاندارد استفاده می کنند.

3- وضعیت خرید و فروش و اجاره ملک در پرتغال چگونه است ؟

با توجه به این که نرخ بهره فعلی در حال حاضر کم است، خرید ملک در پرتغال، گاهی اوقات ارزان تر از پرداخت ماهانه اجاره می شود. برای خریداران، قیمت املاک در پرتغال در حال افزایش است، با وجود اینکه اقتصاد در پرتغال، در حال بهبود یافتن است، هنوز هم بحران اقتصادی به نسبت کمی در کشور وجود دارد. در مجموع، در ژانویه 2018، قیمت املاک در پرتغال به مقدار 3.66 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد، که به طور متوسط به 1.047 یورو در هر متر مربع رسید.

4- حقوق و دستمزد مهاجرانی که در پرتغال زندگی میکنند چگونه است ؟

مهاجرانی که در پرتغال زندگی می کنند، بین یک سوم و نیم از حقوق و دستمزد متعارف پرتغال را صرف اجاره خواهند کرد. از آنجا که حقوق و دستمزد پرتغالی ها حدودا 1060 دلار در هر ماه است، این به این معنی است که اجاره بین 350 تا 530 دلار در ماه می باشد.

5- معایب زندگی در پرتغال کدام است ؟

بدترین مسئله در مورد پرتغال زبان است ـ یادگیری این زبان واقعاً سخت و پیچیده است و بسیاری از افراد برای یادگیری بیشتر اصول و تعارفات تلاش می کنند. برای خیلی ها هیچ راه فراری نیست ـ واقعاً یادگیری این زبان مشکل است! با این حال در مناطق شهری و شلوغ که تعداد زیادی مهاجر، شهروندان بین المللی و پرتغالی های حرفه ای زندگی می کنند، انگلیسی به طور گسترده ای کاربرد دارد. روند اداری در پرتغال به گونه ای دیگر است! یک عالمه کاغذ بازی و ساعت ها ایستادن در صف برای دستیابی به اساسی ترین وظایف وجود دارد و بسیار آزار دهنده است. با این حال اگر قبل از قصد انجام هر کاری خود را برای این حقیقت آماده کنید ـ برای مثال از پرداخت مالیات برای ماشین تا افتتاح حساب جدید بانکی ـ بسیار خوب به نظر خواهید رسید! فقط وقتی کارها زمان می برند، عجله نکنید و استرس نداشته باشید. سیستم پرتغالی ها را بپذیرید و با جریان حرکت کنید؛ وگرنه کنترل خود را از دست می دهید.

6-  هزینه های ماهانه زندگی در شهرهای پرتغال چقدر است ؟

  • هزینه های ماهیانه زندگی در شمال این کشور( شهر ویلا نووا(
  • هزینه اقامت و اجاره یک آپارتمان 2 خوابه مبله در این شهر: 428 دلار در ماه
  • هزینه قبض های آب، برق و گاز در این شهر: 268 دلار در ماه
  • هزینه مواد غذایی در این شهر: 428 دلار در ماه
  • هزینه تفریحات و صرف وعده های غذایی در رستوران: 107 دلار در ماه
  • هزینه بیمه درمانی در این شهر: 86 دلار در ماه
  • هزینه حمل و نقل در این شهر: 187 دلار در ماه
  • کل هزینه های ماهیانه زندگی در این شهر: 1761 دلار در ماه

اسکرول به بالا