071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار فرانسه | مشاغل مورد نیاز + مدارک 2023

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور فرانسه با دارا بودن غذاهای لذیذ، باغ ها و طبیعت بی نظیر و فضای عمومی شادی بخش یکی از زیباترین و بهترین مقاصد جهان برای زندگی و کار است. بسیاری از متقاضیان حتی بدون دارا بودن شغل برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند؛ زیرا می دانند که از روش های مختلف می توانند ویزای کار این کشور را دریافت کنند.

بر این اساس ما مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعات لازم در مورد شرایط مهاجرت کاری به فرانسه و ویزای کار فرانسه را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

ویزاهای اخذ شده

انواع ویزاهای کاری فرانسه

اقامت فرانسه از طریق کار از طریق اخذ ویزای کار کشور فرانسه امکان پذیر است که بر چند نوع مختلف می باشد. ویزاهای کاری فرانسه برای متقاضیانی مناسب است که قصد اقامت کاری فرانسه برای بیش از 90 روز را دارند و می خواهند در این کشور فعالیت مالی و درآمد داشته باشند. در ادامه این بخش به ارائه انواع ویزای کار در کشور فرانسه می پردازیم.

  ویزای کار برای کارمند با دریافت حقوق کار در فرانسه

متقاضیانی که قصد اقامت یک ساله در فرانسه و کار به عنوان یک کارمند حقوق بگیر در این کشور را دارند، باید دارای شرایط ویزای کار در فرانسه باشند. از شرایط این نوع ویزای کار کشور فرانسه می توان به دارا بودن قرارداد کاری تایید شده از Direccte اشاره کرد.

ویزای کار برای راه اندازی کسب و کار یا شرکت در فرانسه

متقاضیانی که قصد راه اندازی کسب و کار و یا ثبت شرکت تجاری در فرانسه را دارند، باید ویزای این نوع کار را دریافت کنند. متقاضی چه به تنهایی برای راه اندازی کسب و کار اقدام کند و چه با شراکت دیگران، باید اسناد و گواهی های تمکن مالی کافی برای اثبات توانایی مالی ایجاد کار جدید در فرانسه را ارائه دهد.

 ویزای کار برای متقاضیان حرفه ای و کارگران مستقل در فرانسه

بسیاری از متقاضیان بین المللی برای کار در فرصت های شغلی مانند مدیر قضایی و سردفتر اسناد و غیره مجاز نمی باشند و این نوع ویزا برای این قبیل مشاغل صادر نمی شود. اما متقاضیانی که در مشاغل مورد نیاز و مورد تایید فرانسه دارای مهارت و تجربه کاری می باشند، می توانند برای دریافت این ویزا درخواست دهند.

ویزای کار برای ورزشکاران در فرانسه

ورزشکارانی که قصد اقامت یک ساله در فرانسه را برای انجام فعالیت های ورزشی دارند، می توانند این نوع ویزا کار فرانسه را دریافت کنند. ورزشکارانی که برای فعالیت ورزشی حقوق دریافت می کنند، می توانند به عنوان کارمند حقوق بگیر برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار اقدام کنند.

  ویزای کار داوطلبانه در فرانسه

ویزای اقامت طولانی فرانسه از حداکثر 3 ماه تا یک سال برای کار داوطلبانه و بشردوستانه برای متقاضیان صادر می شود. متقاضیان واجد شرایط ویزای کار کشور فرانسه باید فرایند درخواست این ویزا را از طریق انجمن فرانسوی که توسط مقامات فرانسوی به عنوان موسسه خیریه یا خدمات عمومی ثبت و به رسمیت شناخته شده پیگیری کنند.

  ویزای کار سازمان های بین المللی فرانسه

متقاضیانی که در سازمان های بین المللی فرانسه ماموریت های رسمی می گیرند، می توانند با دارا بودن شرایط کار در فرانسه ویزای کار این کشور را دریافت کنند.

ویزای کار

 

مشاغل مورد نیاز در فرانسه 2023

مشاغل مورد نیاز در فرانسه

شرکت های برتر استخدام کننده

میزان حقوق و درآمد

چشم انداز شغلی

نماینده بیمه

Insurance Agent

AXA France, Monceau Assurances, JP Morgan Chase & Co., Allianz France

40.000 تا 60.000 یورو در سال

تقاضای زیاد برای این عنوان شغلی نه تنها برای فروش بیمه نامه و مسئولیت ارزیابی مستمر نوسانات بازار و پیش بینی خطرات بلکه برای کمک به متقاضیان در جهت انتخاب بیمه نامه درست است.

مهندس نرم افزار

Software Engineer

Criteo, Scality, Shippeo, CircleCI France, AXA Group, Veeva Systems

40.000 تا 60.000 یورو در سال

تقاضای بسیار زیاد برای مهندسان نرم افزار در شهرهای فرانسه به دلیل برنامه انعطاف پذیر و فرصت های پیشرفت کاری می باشد.

تحلیل گر داده ها

Data Analyst

CityMapper, Accor, Echo Analytics, Criteo, Volvo Group

35.000 تا 75.000 یورو در سال

مسئولیت جمع آوری اطلاعات مربوط به فروش، تحقیقات بازار و دیگر اطلاعات آنلاین و فرصت های کاری عالی برای متخصصان در این حوزه کاری است.

پرستار و مراقب کودکان

Childcare Specialist / Au Pair

Eveil Bilingue, Mômji, AuPair, IAPA

10.000 تا 25.000 یورو در ماه

از محبوب ترین و پرتقاضاترین شغل ها در فرانسه که فرصت تبدیل شدن به متخصص تمام وقت در حوزه مراقبت از کودکان را با دارا بودن مهارت های لازم برای متقاضیان فراهم می کند.

معلم مدرسه

School Teacher

École M, Abbey Road Programs, Living School, International School of Paris

25.000 تا 45.000 یورو در سال

از مشاغل مورد نیاز با دارا بودن مهارت تدریس و تجربه آموزش در مدارس ابتدایی در فرانسه است.

پرستار

Nurse

Advantmed, Queensland Health, Medecins Sans Frontieres, Accurate Home Care

30.000 تا 55.000 یورو در سال

پس از دوران بیماری کوید نیاز شدید به پرستاران در صنعت مراقبت های بهداشتی وجود دارد.

توسعه دهنده وب

Web Developers

 WS-Interactive, NielsenIQ, Airswift, Sketchfab, Yassir

35.000 تا 50.000 یورو در سال

کشور فرانسه به متخصصان حرفه ای در حوزه مهارت های نرم افزاری و فناوری قوی نیاز شدید دارد. 

تکنسین فناوری اطلاعات /تکنسین مرکز داده ها

IT Technician

Google, Europcar Mobility Group, Optora, AGCO, Microsoft, Hologic

37.000 تا 50.000 یورو در سال

تقاضای بسیار در کشور فرانسه برای تکنسین مرکز داده ها با مهارت های لازم در صنعت فناوری اطلاعات وجود دارد.

متصدی فروش املاک

Real Estate Agent

TOIT IMMOBILIER, Compass, Engel & Völkers, Coldwell Banker

25.000 تا 53.000 یورو در سال

کشور فرانسه به متصدیان املاک ماهر و باتجربه برای فروش و تبلیغ و فهرست املاک نیاز دارد.

مدیر پروژه

Project Manage

Criteo, IPSEN, Microsoft, GE, Unispace, Mastercard

50.000 تا 80.000 یورو در سال

از مشاغل همواره محبوب و پرتقاضا در فرانسه با مسئولیت آماده سازی بودجه، برنامه ریزی منابع و نظارت بر وضعیت پروژه می باشد.

آینده شغلی کار در کشور فرانسه برای ایرانیان

فرانسه دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا با دارا بودن رشد اقتصادی روزافزون دارای فرصت های شغلی متنوع برای متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها است. پیش بینی می شود از سال 2019 تا 2023 در حدود یک میلیون شغل در این کشور ایجاد شود. می توان گفت وضعیت کار در کشور فرانسه برای متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها با دارا بودن شرایط لازم خوب است.

در ماه آگوست 2022 تعداد فرصت های شغلی در فرانسه در حدود 322.000 بود و در ماه ژوئن 2022 به حدود 337.000 کار رسید که نشان از افزایش فرصت های شغلی در این کشور است. بیشتر این کارها در استان پاریس اپل دو فرانس 75%، در استان نرماندی در حدود 59% و در استان بریتنی در حدود 57% ایجاد شده است. نرخ رشد ناخالص داخلی فرانسه در سال 2022 به حدود 2.5، و نرخ بیکاری به 7.3 رسیده است.

حقوق و مزایای کار در کشور فرانسه

حقوق کار در فرانسه بر اساس موقعیت شهر و استان محل اقامت، نوع شغل و تجربه و مهارت کاری متفاوت است. به طور کلی متوسط حقوق و در آمد در فرانسه بین 2.400 تا 4.000 یورو در ماه می باشد که پس از کسر مالیات به ماهانه 2.340 یورو می رسد. حقوق و مزایا در پاریس، گران ترین شهر فرانسه ماهانه از حدود 3.000 تا 5.000 در نوسان است.

عنوان شغلی در فرانسه

میانگین حقوق و درآمد سالانه در سال 2023

مدیر بازاریابی

88.000 یورو

مدیر توسعه بازار

71.700 یورو

مدیر بازاریابی دیجیتالی

62.700 یورو

معاون مدیر مالی

96.600 یورو

مدیر مالی

95.300 یورو

مدیر حسابداری

73.700 یورو

مدیر پروژه مالی

67.700 یورو

پزشک خانواده

99.800 یورو

متخصص تغذیه

91.900 یورو

پرستار ارشد

92.700 یورو

روان درمانگر

84.300 یورو

مشاور ژنتیک

81.400 یورو

مدیر هتل

91.100 یورو

مدیر فروش هتل

63.400 یورو

مدیر رستوران

60.500 یورو

مشاور آژانس مهاجرتی

42.200 یورو

متوسط حقوق در فرانسه

نحوه اخذ جاب آفر فرانسه

متقاضیان برای دریافت جاب آفر Job Offer از طرف کارفرمای فرانسوی می توانند از طریق آنلاین درخواست خود را ارسال کنند. ویزای کار در فرانسه برای ایرانیان با ارسال مدارک و رزومه کاری مسیر می شود. از مهم ترین موارد برای اخذ جاب آفر فرانسه و فراهم شدن شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان موارد زیر را می توان نام برد:

  • رزومه کاری برای ارسال به کارفرمای فرانسوی باید به دو زبان انگلیسی و فرانسوی نوشته شود و باید حاوی سوابق کاری در حوزه کار مورد نظر و دستاوردها و موفقیت های کاری باشد.
  • عدم وجود گپ تحصیلی یا کاری و همچنین وجود نقاط برجسته در رزومه کاری و حرفه ای از شرایط اخذ ویزای کار فرانسه برای ایرانیان از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کاری است.
  • رزومه کاری متقاضی باید مختصر و کوتاه و با ذکر همه دستاوردهایی باشد که متقاضی را واجد شرایط برای اخذ پیشنهاد کار در کشور فرانسه می کند.
  • متقاضی برای انجام مصاحبه های کاری باید از لحاظ کاربرد اصطلاحات فرانسوی و تسلط به این زبان آمادگی های لازم را داشته باشد.
  • اگر درخواست متقاضی برای کار در کشور فرانسه برای کمتر از 3 ماه باشد، متقاضی باید برای دریافت ویزای کار کوتاه مدت اقدام کند.
  • اگر درخواست متقاضی برای کار در کشور فرانسه برای بیشتر از 3 ماه باشد، متقاضی باید برای دریافت ویزای کار بلندمدت اقدام کند و کارفرمای فرانسوی باید قرارداد کاری DIRECCTE را به وزارت کار فرانسه ارائه دهد. با تایید قرارداد کاری از طرف اداره مهاجرت فرانسه برای تائید نهایی به سفارت فرانسه در کشور متقاضی ارسال می شود تا برای متقاضی ویزای کار کشور فرانسه صادر شود.
  • متقاضی پس از دریافت ویزای کار در کشور فرانسه می تواند برای ویزای اقامت همسر و اعضای خانواده خود اقدام کند.

اخذ ویزای کاری فرانسه با وکلای موسسه میرداماد

مشاوران و وکلای موسسه مهاجرتی میرداماد با آگاهی از جدیدترین قوانین و شرایط مهاجرت کاری به فرانسه و اشراف کامل به نحوه اخذ ویزای کار این کشور خدمات مشاوره مهاجرتی بی نظیری را به متقاضیان عزیز ارائه می دهند. 

وکلای برجسته موسسه ما با ارائه خدمات مهاجرتی از جمله مشاوره رایگان مهاجرت به فرانسه از طریق کار، ارسال مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در فرانسه، تهیه رزومه کاری CV قوی برای متقاضیان، نحوه یافتن کار دانشجویی در فرانسه، شرایط کار دندانپزشکی در فرانسه و همراهی تا آخرین مرحله اخذ ویزای اقامت کاری متقاضیان را در این مسیر ناهموار تنها نمی گذارند.

ارائه مشاوره های رایگان مهاجرتی تنها گوشه ای از خدمات وکلا و مشاوران تحصیل در موسسه مهاجرتی ما است. علاوه بر این در این موسسه خدمات مهاجرتی ارائه می شود که در کمتر موسسه مهاجرتی دیده شده است. همین حالا برای مشاوره رایگان شرایط مهاجرت کاری به فرانسه با ما تماس بگیرید.

اخذ ویزای کار فرانسه از طریق کار دانشجویی

دانشجویان دانشگاه های فرانسه می توانند در مدت تحصیل مجوز کار دانشجویی در فرانسه را دریافت کنند. در واقع یکی دیگر از روش های اقامت فرانسه از طریق کار اخذ مجوز کار دانشجویی در حین تحصیل و یا اخذ ویزای کار پس از فارغ التحصیلی است. با کار حین تحصیل در فرانسه دانشجویان می توانند نه تنها درآمد و دستمزد کافی دریافت کنند بلکه برای کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی نیز آمادگی لازم کسب می کنند. تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار در کشور فرانسه با شرط دارا بودن بیمه امکان پذیر می باشد. شرایط کار پزشکی و شرایط کار دندانپزشکی در فرانسه برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور فراهم است.

تبدیل ویزا

شرایط کاری در فرانسه برای ایرانیان

کشور آلمان به متقاضیان ایرانی برای کار در این کشور ویزای جستجوی کار Job Seeker و ویزای پیشنهاد کار Job Offer ارائه می دهد؛ اما فرانسه به متقاضیان ایرانی فقط ویزای پیشنهاد کار می دهد. در واقع اخذ ویزای کار فرانسه برای ایرانیان فقط از طریق دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای فرانسوی امکان پذیر است. شرایط مهاجرت به فرانسه برای کار برای ایرانیان با مراجعه به موسسه های کاریابی از طریق آنلاین و یا وب سایت های کاریابی فرانسه فراهم می شود. متقاضیان ایرانی بدون حضور در فرانسه و از طریق ارتباط آنلاین با کارفرمای فرانسوی می توانند از این کارفرماها پیشنهاد کاری دریافت کنند.

کاریابی در کشور فرانسه

این روزها کمبود شغل در فرانسه، استخدام به عنوان یک نیروی کاری و دریافت حقوق کار در فرانسه مشکل بازار کار فرانسه نمی باشد؛ بلکه کمبود مهارت شغلی در میان نیروی کاری یک مشکل بزرگ برای جامعه فرانسه است. در حال حاضر در حدود 200.000 فرصت شغلی خالی برای نیروی کاری ماهر در حوزه های اپراتور ماشین آلات، مهندسی کامپیوتر، نجاری و قصابی وجود دارد.

در واقع نیروی کاری ماهر و با تجربه کار حرفه ای می تواند برای مهاجرت کاری به کشور فرانسه و یافتن شغل با درآمد مناسب اقدام کند. برای کاریابی و پیدا کردن کار در کشور فرانسه مراجعه به سایت های کاریابی و موسسه های کاریابی در این کشور حائز اهمیت فراوانی است.

چگونه در فرانسه کار مناسب پیدا کنیم؟

متقاضیان بین المللی برای یافتن کار در کشور فرانسه می توانند از طریق ارسال ایمیل، فرم های درخواست و یا رزومه کاری حرفه ای و همچنین Letter Cover به شرکت مورد نظر با کارفرمای آن شرکت ارتباط برقرار کنند. متقاضی باید فرم های درخواست یا رزومه کاری را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه دهد؛ حتی اگر برای یک کار انگلیسی زبان درخواست می دهد.

موسسه ها و سایت های کاریابی در فرانسه

متقاضیان برای یافتن کار در کشور فرانسه می توانند از روش های گوناگون اقدام کنند. از آن جا که در کشور فرانسه شرکت های چند ملیتی بزرگ فعالیت می کنند، در صورتی که متقاضی دارای تحصیلات دانشگاهی و مهارت لازم است، می تواند این شرکت ها را نیز برای اشتغال در نظر داشته باشد. اگر متقاضی در کشور فرانسه حضور ندارد، می تواند از طریق مراجعه به وب سایت های کاریابی کار مورد نظر را پیدا کرده و با ارتباط با کارفرمای فرانسوی برای دریافت پیشنهاد کار اقدام کند. از مهم ترین سایت ها و موسسه های کاریابی فرانسه برای کار قراردادی در سال 2023 موارد زیر را می توان نام برد:

  • jobijoba یک سایت کاریابی پیشگام در فرانسه است که متقاضی برای پیدا کردن کار می تواند به آن مراجعه کند. متقاضی فقط نیاز به ارسال یک رزومه کاری حرفه ای CV برای این سایت دارد. هزینه ارسال این رزومه کاری به شرکت های صنعتی فرانسه به عهده این سایت است.
  • angle یک سایت کاریابی مورد علاقه فرانسوی ها است که کار جستجوی شغل متناسب با دانش، تحصیلات، کار حرفه ای و صلاحیت های کاری را بر عهده دارد.
  • آژانس ملی کاریابی فرانسه Pole Emploi برای یافتن کار در حوزه های معمولی، غیر مهارتی و کارهای دستی ساده می باشد.
  • آژانس ملی اشتغال APEC برای مشاغل حرفه ای و مدیریتی فرانسه محسوب می شود.

شرایط بازنشستگی در فرانسه

متقاضیانی که از سال 1955 به بعد متولد شده اند، می توانند در سن 62 سالگی در فرانسه بازنشسته شوند. برای متقاضیانی که قبل از این تاریخ متولد شده اند، این سن بر اساس سال تولد آن ها متفاوت است. بیمه شدگان متولد سال 1973 به بعد باید ثابت کنند که 172 فصل کاری معتبر (بر اساس فصل های کاری تایید شده فرانسه) و بیمه شده دارند تا کل مستمری را دریافت کنند.

میزان حقوق و مستمری بازنشستگی به درآمد سالانه متقاضی بستگی دارد و بر اساس 25% بالاترین درآمد سالانه محاسبه می شود. به طور کلی میزان مستمری بازنشستگی در فرانسه به تعداد زمان های تایید شده از لحاظ کاری بستگی دارد. روزهایی که متقاضی به دلیل بیماری، مرخصی زایمان، حوادث و دیگر موارد کار نکرده اند در تعیین میزان مستمری نقش مهمی دارند.

مزایای بیکاری در فرانسه

متقاضیان در صورت از دست دادن غیر ارادی شغل دارای بیمه (اخراج، فسخ قرارداد کاری و غیره) در کشور فرانسه به شرط اینکه حداقل 4 ماه کار کرده باشند، می توانند مقرری بیکاری دریافت کنند. میزان کمک هزینه به متقاضی به مدت زمان پرداخت بیمه و میزان بیمه بستگی دارد. خدمات عمومی برای متقاضیان بیکار در فرانسه شامل جستجوی فعالیت حرفه ای ظرف مدت 12 ماه پس از زمانی است که آن ها شغل خود را از دست داده اند و همچنین پیگری برای یافتن کار یا یک اقدام آموزشی است.

از تاریخ اول اکتبر 2021 شرایط دریافت مزایای بیکاری در فرانسه برای متقاضیان بین المللی که دارای اقامت کاری فرانسه می باشند به شرح زیر می باشد:

  • متقاضیان بین المللی که در فرانسه دارای کار هستند و به کار در استراسبورگ و پاریس و دیگر شهرهای این کشور مشغول می باشند، به شرط دارا بودن مجوز اقامت قانونی می توانند از مزایای بیکاری این کشور برخوردار شوند.
  • متقاضیان بین المللی به دلایل بازنشستگی پیش از موعد یا نرسیدن به سن مجاز برای بازنشستگی و یا دلایل غیرارادی از دست دادن شغل در فرانسه مشمول دریافت مزایای بیکاری می باشند.
  • متقاضیان بین المللی باید حداقل به مدت 4 ماه (88 روز یا 610 ساعت) در 36 ماه گذشته کار کرده و یا حداقل 53 سال داشته باشند.

سیستم حمایت اجتماعی فرانسه برای مهاجران

همه متقاضیان بین المللی که با دارا بودن شرایط مهاجرت کاری به کشور فرانسه مهاجرت کرده اند و به کار در این کشور مشغول هستند، باید در تمام مدت اقامت صرف نظر از مدت زمان آن تحت پوشش یک سیستم حمایت اجتماعی باشند. در واقع همه متقاضیان بین المللی که با دارا بودن اقامت کشور فرانسه از طریق کار در این کشور زندگی می کنند؛ صرف نظر از ملیت، مشمول قوانین حمایت اجتماعی فرانسه قرار می گیرند. سیستم تامین اجتماعی فرانسه دارای پوشش اجتماعی بسیار گسترده است.

متقاضیانی که از طریق کارفرمای فرانسوی در این کشور مشغول کار می شوند باید از قوانین کار قابل اجرا برای همه نیروهای کاری در فرانسه پیروی کنند. از قوانین کار فرانسه می توان به حداقل دستمزد، حق اضافه کاری، زمان قانونی کار، قوانین ایمنی، بهداشت محیط و غیره اشاره کرد.

بیمه درمانی در فرانسه

مردم کشور فرانسه مالیات های بالایی را پرداخت می کنند و بنابراین دارای بیمه درمانی بسیار با کیفیت می باشند. بیش از 11% از تولید ناخالص داخلی فرانسه صرف بیمه مراقبت های بهداشتی اجباری می شود. هزینه های مراقبت های پزشکی و بهداشتی در فرانسه بسیار پایین است زیرا بیشتر این هزینه ها را دولت پرداخت می کند. بیمه درمانی و پزشکی برای متقاضیان دارای شغل و کار در کشور فرانسه و یا حتی بیکاران دارای مزایای فراوانی است که به اختصار به مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • مراقبت های بهداشتی و پزشکی برای متقاضیان بین المللی و مهاجران پس از 3 ماه پرداخت بیمه و با دارا بودن شرایط کار در فرانسه امکان پذیر است.
  • بیمه و مراقبت های بهداشتی برای همگان و حتی افراد بیکار در کشور فرانسه در دسترس است.
  • سیستم درمانی فرانسه بسیار سریع است و زمان انتظار طولانی برای گرفتن وقت پزشک و یا انتظار در مطب پزشک وجود ندارد.
  • سیستم مراقبت های بهداشتی فرانسه خدمات پزشکی با کیفیت بالا و هزینه پایین ارائه می دهد.
  • معاینات پزشکی رایگان هر دو سال یکبار و مراقبت های پیشگیرانه در فرانسه برای همه بیمه شدگان انجام می شود.

شرایط اخذ بیمه درمانی فرانسه برای ایرانیان

متقاضیان ایرانی که دارای اقامت فرانسه از طریق کار می باشند، واجد شرایط پوشش بیمه درمانی این کشور هستند. متقاضیان ایرانی با ورود به سیستم بیمه و مراقبت های بهداشتی دولتی فرانسه می توانند کارت بیمه سلامت اروپا EHIC را دریافت کنند. از مزایای دریافت کارت بیمه سلامت اروپا برای متقاضیان ایرانی درمان های پزشکی رایگان یا کم هزینه در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد.

متقاضیان ایرانی با مهاجرت به فرانسه از طریق کار در همان ابتدای کار و اشتغال وارد طرح بیمه نمی شوند. از جمله مهم ترین شرایط اخذ بیمه درمانی فرانسه برای ایرانیان موارد زیر را می توان نام برد:

  • اقامت متقاضی ایرانی به مدت 3 ماه در فرانسه
  • کار و اشتغال در فرانسه با اخذ پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای فرانسوی
  • دارا بودن برنامه اقامت برای زندگی در فرانسه به صورت منظم برای حداقل 6 ماه از سال تا زمان دارا بودن شرایط لازم

نرخ مالیات بر درآمد در فرانسه

دولت فرانسه در گزارش اخیر خود اعلام کرد که آستانه مالیات بر درآمد در سال 2023 به عنوان بخشی از قانون جدید مالی در ماه اکتبر تصویب شده است. بر اساس این قانون مالیات بر درآمد در سال 2023 در حدود 5.4% افزایش خواهد یافت که به طور متوسط در حدود 350 یورو برای هر خانواده صرفه جویی در پی خواهد داشت.

آستانه مالیات بر درآمد در سال 2023 برای هر نفر کمتر از 107.77 یورو می باشد. خانواده هایی که نرخ مالیات بالاتری را می پردازند، بیشترین سود را خواهد برد. برای مثال خانواده ای که نرخ 11% مالیات بر درآمد را پرداخت می کند، به طور متوسط 61 یورو پس انداز می کند؛ در حالی که خانواده ای با نرخ 30% مالیات در حدود 328 یورو پس انداز می کند. یک خانواده با زن و شوهر دارای حقوق و بدون فرزند با پرداخت نرخ 45% مالیات بر درآمد سالانه تا 2.234 یورو پس انداز خواهد کرد.

حق و حقوق پناهندگی در فرانسه

مقاضیانی واجد شرایط دریافت کمک هزینه های پناهندگی در فرانسه می باشند که شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباشند و از ورود آن ها به کشور فرانسه بیشتر از 90 روز نگذشته باشد. متقاضیان در صورت دارا بودن گواهی درخواست پناهندگی و دارا بودن درآمد ماهانه کمتر از میزان درآمد همبستگی فعال RSA می توانند از کمک هزینه ها و مزایای حقوق پناهندگی فرانسه برخوردار شوند. متقاضیان از طریق پناهندگی می توانند تا 10 سال در کشور فرانسه اقامت کنند و پس از این مدت می توانند برای اخذ مجوز اقامت دائم فرانسه اقدام کنند.

متقاضیان بین المللی به عنوان پناهندگان به کشور فرانسه در تمام مدت بررسی پرونده پناهندگی خود باید از حقوق اجتماعی برخوردار باشند. برخی از حق و حقوق اجتماعی در مدت زمان بررسی پرونده پناهندگی فرانسه عبارت است از:

  • دریافت کمک هزینه زندگی ماهانه و هزینه اسکان برای پناهندگان ADA (مبلغ کمک هزینه ماهانه ADA به ترکیب و تعداد اعضای خانواده و نوع اسکان خصوصی یا عمومی بستگی دارد.)
  • دریافت کمک هزینه 11.45 یورو در روز یا 343.50 یورو در ماه
  • وجود وعده های غذایی رایگان یا ارزان از بانک مواد غذایی پناهندگان
  • امکان دسترسی به مراقبت های بهداشتی و پزشکی فرانسه
  • امکان اقامت در کمپ های عمومی یا اقامتگاه های خصوصی (در حدود 300 پروژه اقامتی برای مسکن و محل اقامت پناهندگان در فرانسه وجود دارد.)
  • امکان افتتاح حساب بانکی Livret A
  • امکان برخورداری از وسایل حمل و نقل عمومی

حق و حقوق کارگری در فرانسه

متقاضیانی که بیش از 3 ماه در کشور فرانسه مشغول کار می باشند، با ارائه درخواست کار و قرارداد کاری به کارفرما می توانند برای اخذ مجوز کار درخواست دهند. در این صورت کارفرما برای متقاضی ویزای طولانی مدت 12 ماهه صادر می کند که به عنوان مجوز اقامت فرانسه محسوب می شود. متقاضیان بین المللی پس از ورود به فرانسه می توانند کار خود را شروع کنند؛ مشروط به اینکه مجوز کار و ویزای طولانی مدت 12 ماه را دریافت کرده باشند. متقاضیان خارجی می توانند در بخش های صنعتی پیشرو انرژی فرانسه، تولید و فناوری، حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری مشغول کار شوند.

در صورتی که تمایل به سرمایه گذاری در فرانسه دارید می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاحرتی میرداماد تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بهترین شهرهای فرانسه برای کار مهاجران

کشور فرانسه دارای امتیاز خوبی در شاخص کیفیت زندگی و کار برای مهاجران است و در سال 2019 رتبه 18 را کسب کرده است. در حالی که پاریس از گران ترین و زیباترین شهرهای جهان محسوب می شود؛ اما در مورد کار و زندگی مهاجران اولین گزینه محسوب نمی شود. بهترین شهرها برای مهاجرت به فرانسه و کار مهاجران عبارت است از:

·         تولوز Toulouse

بهترین شهر فرانسه برای خانواده که مرکز صنعت هوافضای این کشور است و کارفرماهای بزرگ بین المللی مانند شرکت ایرباس و اینتل در آن قرار دارند. امکان دریافت پیشنهاد کاری از کارفرماهای این شرکت های بزرگ بین المللی، امکان تحصیل در مدارس دو زبانه و امکان بازدید از ایتالیا و اسپانیا با چند ساعت رانندگی از ویژگی های کار و زندگی در این شهر است.

·         لیون Lyon

بهترین شهر فرانسه از لحاظ تنوع و فراوانی مواد غذایی که جزء میراث جهانی یونسکو است و در رتبه بهترین شهرهای فرانسه برای کار و اقامت مهاجران جای دارد. گذراندن تعطیلات آخر هفته در سوئیس یا ایتالیا با رانندگی و لذت خوردن شراب و غذا در شهر بهترین سرآشپزهای فرانسوی از ویژگی های این شهر فرانسه است.

·         استراسبورگ Strasbourg

بهترین شهر فرانسه برای مسافرت و مظهر روح تاریخی فرانسه و آلمان و یکی از مراکز اداری اروپا که به عنوان مقر پارلمان اروپا شناخته شده است. وجود مدارس بین المللی، فراهم بودن شرایط کار در استراسبورگ برای مهاجران به دلیل وجود فرصت های شغلی و امکان سفر به سوئیس و ایتالیا با رانندگی از ویژگی های این شهر فرانسه است.

سخن آخر

در این مقاله مشاغل مورد نیاز فرانسه در سال 2023-2024، شرایط ویزای کار کشور فرانسه و چگونگی یافتن شغل در فرانسه ارائه شد. علاوه بر این در مورد شرایط مهاجرت به فرانسه برای کار توضیح داده شد. از مهم ترین مزایای کار در کشور فرانسه اخذ مجوز اقامت دائم پس از چند سال کار و پرداخت بیمه و مالیات می باشد. وکلا و مشاوران برجسته موسسه مهاجرتی میرداماد با آگاهی از شرایط و قوانین مهاجرت کاری خدمات مشاوره رایگان اخذ ویزای کار کشور فرانسه را ارائه می دهند.

برای آگاهی از جزئیات اخذ ویزای کار کشور فرانسه و نحوه یافتن کار در این کشور همین حالا با مشاور و وکیل مهاجرت کاری به کشور فرانسه موسسه ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره مهاجرت کاری به فرانسه

متوسط حقوق و در آمد در فرانسه بین 2.400 تا 4.000 یورو در ماه می باشد که پس از کسر مالیات به ماهانه 2.340 یورو می رسد.

عدم وجود گپ تحصیلی یا کاری و همچنین وجود نقاط برجسته در رزومه کاری و حرفه ای از شرایط اخذ ویزای کار فرانسه برای ایرانیان از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کاری است.

رزومه کاری متقاضی باید مختصر و کوتاه و با ذکر همه دستاوردهایی باشد که متقاضی را واجد شرایط برای اخذ پیشنهاد کار در کشور فرانسه می کند.

مبلغ کمک هزینه ماهانه ADA بر اساس تعداد اعضای خانواده و نوع اسکان خصوصی یا عمومی از حدود 11.45 یورو در روز یا 343.50 یورو در ماه است.

اقامت به مدت 3 ماه در فرانسه، کار و اشتغال با اخذ پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای فرانسوی و دارا بودن برنامه اقامت برای زندگی در فرانسه به صورت منظم برای حداقل 6 ماه از سال تا زمان دارا بودن شرایط لازم می باشد.

اخبار های مرتبط

ویزای کاری موناکو

ویزای کاری موناکو

موناکو در دریای مدیترانه و در سواحل جنوبی فرانسه واقع شده است. کار در موناکو مانند سایر کشور های اروپا

مشاهده
ویزای کار فرانسه

ویزای کار فرانسه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] اگرچه آژانس هایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند ویزای کار فرانسه را برای

مشاهده
قانون کار در فرانسه

قانون کار در فرانسه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] جهت آشنایی با قانون کار در فرانسه باید بدانید که قوانین در رابطه با کار با قوانین

مشاهده
شرایط کار در فرانسه

شرایط کار در فرانسه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] هنگامی که شخصی شرایط کار در فرانسه را پذیرفته و اسم او در سیستم بهداشت و درمان این

مشاهده
بازار کار در فرانسه

بازار کار در فرانسه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] کشور فرانسه به بررسی مناطقی که دارای قدرت و یا ضعف نسبی می باشند نیز می پردازد

مشاهده

اسکرول به بالا