071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آموزش عالی در نروژ ترکیبی از دانشگاه های دولتی و خصوصی است. برخی از آن ها تخصصی هستند، برخی جامع و برخی که به عنوان “کالج های دانشگاهی” شناخته می شوند عمدتاً بر ارائه آموزش سطح کارشناسی در طیف وسیعی از موضوعات متمرکز هستند. دانشجویانی که دوره های تحصیلی یا دوره هایی را در دانشگاه های نروژ به اتمام می رسانند دارای گواهی نامه هایی هستند که توسط سایر کشورها به رسمیت شناخته شده اند. اخذ مدارک کارشناسی در دانشگاه های نروژ سه سال، کارشناسی ارشد دو سال و دوره های دکترا نیز سه سال دیگر طول می کشد. همچنین می توان مدرک کارشناسی ارشد یک رشته که به دانشجویان این امکان را می دهد که کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در یک برنامه مداوم و پنج ساله بگذرانند، انتخاب کنند این شرایط اغلب برای برنامه های معماری، مدیریت تجاری، مهندسی، دندانپزشکی و حقوق ارائه می شود. در حالی که دانشجویان در نروژ تحصیل می کنند، می توانند یک برنامه با سبک حرفه ای اسکاندیناوی را انتخاب کنند، که از سیستم بولونیا معاف است و شامل شش سال تحصیل و موضوعاتی همچون کاندیدای پزشکی (cand.med)، کاندیدای دامپزشکی، کاندیدای روانشناسی (cand.p Psychol) و کاندیدای الهیات (cand.theol)است.

تحصیل در نروژ

مهاجرت تحصیلی به نروژ

رشته پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

نروژ یک کشور کوچک با منابع زیاد است. اولویت اول مقامات نروژی حفظ و توسعه یک سیستم آموزشی باکیفیت است که بدون در نظر گرفتن پیشینه اجتماعی و اقتصادی دانش جویان برای همه قابل استفاده باشد. با این حال، باید در نظر داشت که نروژ یک کشور پر هزینه است، و دانشجویان بین المللی باید بتوانند در طول تحصیل هزینه های زندگی خود را در نروژ تأمین کنند. در نروژ تعدادی برنامه و دوره های درسی به زبان انگلیسی تدریس می شود. سطح بالای انگلیسی در جامعه به طور کلی تحصیل و زندگی در نروژ را آسان می کند. از جمله شهرهایی که دانشجویان می توانند در آن ها به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بپردازند :

اسلو

اسلو مرکز اقتصادی و دولتی نروژ، و همچنین یک مرکز تجاری پر رونق است که شامل صنایع بانکی و دریایی نیز می شود. اسلو بارها و بارها به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان ذکر شده است، اما از نظر کیفیت زندگی نیز رتبه بسیار بالایی دارد. در اسلو به دلیل مهاجرت هرهنگ های متنوعی وجود دارد و مردم از سراسر جهان (بزرگترین گروه های سوئد، لهستان و پاکستان) خواهان مهاجرت به این شهر می باشند. تنوع فرهنگی و قومی حاصل به معنای تنوع بی نهایت در غذاهای اسلو، هنرها و تجربیات خرید می باشد. دانشگاه اسلو که از رتبه خوبی برخوردار است امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به دانشجویان بومی و بین المللی را می دهد.

برگن

دومین شهر بزرگ نروژ، برگن در سواحل غربی واقع شده است. این شهر با کوه احاطه شده است و نام مستعار آن”شهر هفت کوه ” است و همین امر باعث می شود در تابستان برای کوهنوردی و اسکی یا سورتمه در زمستان ایده آل باشد. این شهر یک مرکز بین المللی برای آبزی پروری، حمل و نقل، گردشگری، امور مالی و آموزش عالی است. دانشگاه برگن که از رتبه خوبی در دنیا برخوردار است امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به دانشجویان بومی و بین المللی را می دهد.

ویزاهای اخذ شده

ترومسو

دانشجویانی که به دنبال یک مقصد تحصیلی متفاوت هستند، شهر ترومسو می تواند یک گزینه مناسب باشد. این شهر نسبتاً کوچک عمدتاً در جزیره ترومسیا، نزدیک به شمال نروژ، و همچنین در محوطه قطب شمال واقع شده است که آن را برای کسانی که مایل به دیدن شفق های معروف (چراغ های شمالی) هستند به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است. مانند دو شهر قبل، دانشگاه ترومسو نیز رشتههای پزشکی و دندانپزشکی را به دانشجویان ارائه می دهد.باید به یاد داشت که نروژ برای آموزش رشته های پزشکی و دندانپزشکی روش ها و متدهای نوین و پیشرفته ای را به کار می برد و به دانشجویان کمک می کند تا در محیطی علمی به تحصیل بپردازند. دانشجویان باید پیش از ورود به دانشگاه یک دوره دو ساله premedical را در کالج پشت سر بگذارند. پس از اتمام این دوره دو ساله موظفند در یک آزمون کلی شرکت کنند. دانشجویانی که در آزمون قبول شوند، می توانند در دانشگاه دلخواه خود به تحصیل مشغول شوند. یکی از نکات قابل توجه در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های نروژ این است که تعداد دانشجویان در کلاس ها کم می باشد و دانشجویان پس از اتمام دوره باید به مدت 18 ماه به کارآموزی بپردازند. طول مدت تحصیل در رشته پزشکی شش سال و در رشته دندانپزشکی پنج سال است.

کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ می باشند.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

درخواست ها و پذیرش در آموزش عالی در نروژ توسط هر موسسه انجام می شود و مؤسسات مختلف ممکن است شرایط و ضوابط مختلفی داشته باشند. از جمله مدارک و شرایطی که برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی و دندانپزشکی نروژ مورد نیاز است :

گواهی اتمام دبیرستان و ریز نمرات تحصیلی، برخی از دوره های دبیرستان در سطح معینی (ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی و انگلیسی)، داشتن مدرک زبان نروژی در سطح B2 و یا نمره آیلتس (حداقل 6.0)؛ دانشجویانی که در کشور خود موفق به اخذ مدرک زبان نروژی نشده اند می توانند در یک دوره یک ساله زبان که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت کنند. از جمله مدارک مورد نیاز دیگر برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در نروژ : ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و شناسایی و اثبات داشتن تمکن مالی است.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی نروژ
مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی نروژ

رتبه دانشگاه های نروژ برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی 2020

رتبه های دانشگاه هایی در نروژ که رشته پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهند بر اساس رنکینگ QS و ملی به شرح زیر می باشد :

نام دانشگاه :رتبه بر اساس QSرتبه ملی
دانشگاه ترومسو3891
دانشگاه برگن1632
دانشگاه اسلو1193

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

آموزش عمومی در نروژ برای دانشجویان بومی و بین المللی رایگان است و وزارت آموزش و تحقیقات نروژ مسئولیت هزینه ها و به طور کلی آموزش را نیز بر عهده دارد. ممکن است دانشجویان نیاز به پرداخت مبلغی جزئی در هر ترم باشند، که معمولاً حدود 600 – 300 کرون (71 35 دلار آمریکا) است. هزینه ترم برای عضویت در سازمان بهزیستی دانشجویی، دسترسی به خدمات درمانی، مشاوره و امکانات ورزشی، کارت رسمی دانشجویی که می تواند به دانشجویان برای کرایه حمل و نقل عمومی و پایین تر بودن بلیط رویدادهای فرهنگی و واجد شرایط بودن در امتحانات اعطا شود .

باید به خاطر داشت که هزینه های زندگی در نروژ به طور قابل توجهی بالاتر از بسیاری از کشور های دیگر است، و دانشجویان نیاز به تأمین هزینه هایی از جمله مسکن، کتاب، غذا و مسافرت خواهند داشت. در صورت نیاز به کمک مالی، بورس های تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی و وام دانشجویی برای دانشجویان بومی و بین المللی در دسترس است. برای به دست آوردن شغل پاره وقت هنگام تحصیل در نروژ، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا به مجوز کار احتیاج دارند و باید بیانیه ای را از موسسه ارائه دهند که نشان دهد این کار تأثیری در تحصیلات آن ها نداشته باشد، و همچنین نامه ای از کارفرما که پیشنهاد شغلی دانشجو را تایید می کند. برای این که ایده ای در مورد هزینه های زندگی دانشجویی در نروژ به شما ارائه دهیم، برای یک ترم بودجه متوسطی در نظر گرفته ایم (همه ارقام تقریبی است) :

  • مسکن : 18000 کرون
  • غذا : 16،600 کرون
  • کتاب و لوازم تحصیل : 5000 کرون
  • حمل و نقل : 3000 کرون
  • هزینه های دیگر : 12،500 کرون
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی نروژ را از کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد در میان بگذارید.

مزیت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

کشور نروژ یک تجربه منحصر به فرد دانشجویی را ارائه می دهد و موسسات آموزش عالی نروژی از دانشجویان واجد شرایط از سراسر جهان استقبال می کنند. بین المللی سازی در همه بخش های سیستم آموزش نروژ یک اولویت است. دانشگاه ها و دانشکده ها به طور مداوم در تلاشند تا دانشجویان بین المللی را ترغیب به تحصیل کنند. از جمله مزایایی که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ به دنبال دارد :

آموزش با کیفیت بالا

با داشتن طیف گسترده ای از دوره های با کیفیت بالا و انعطاف پذیری عالی، موسسات نروژی ثابت می کنند که نروژ یک مقصد ایده آل برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی است. همچنین دانشجویان می توانند از فضای غیر رسمی دانشگاه ها و کالج های دانشگاه نروژ بهره مند شوید، جایی که تعامل با اساتید به راحتی صورت می گیرد. در بسیاری موارد دانشجویان می توانند از شرکت در پروژه های تحقیقاتی هیجان انگیز با هماهنگی اساتید بهره مند شوند.

تشویق به داشتن تفکر انتقادی

در سطح فارغ التحصیلی از دانشجویان انتظار می رود که از استادان و نظریه های موجود در حوزه یادگیری خود سوال کنند. تفکر انتقادی و توانایی نزدیک شدن به یک مشکل از طرق مختلف، مهارت در “کلاس” ارزش دارد. این سنت یادگیری ممکن است برای برخی دانشجویان بین المللی نا آشنا باشد، اما این موضوع چیزی است که اغلب به عنوان یک دارایی مهم برای آموزش در نروژ برجسته می شود.

آموزش رایگان در اکثر دانشگاه ها

اکثر موسسات آموزش عالی نروژ از بودجه عمومی برخوردار هستند. دولت نروژ دسترسی به آموزش عالی با کیفیت بالا را برای همه بخش مهمی از جامعه می داند و به بخش آموزش عالی منابع زیادی می دهد. بنابراین، در مورد بیشتر دانشگاه ها، دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل شهریه نمی پردازند.

اجازه کار حین تحصیل

دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی در نروژ قادر به کار کردن به صورت پاره وقت یعنی 20 ساعت در هفته خواهند بود.

زبان تحصیل

تعدادی برنامه و دوره های درسی به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویان غیر انگلیسی زبان می توانند مهارت های زبان انگلیسی خود را در طول تحصیل در نروژ تقویت کنند. سطح بالای مهارت انگلیسی در جامعه به طور کلی امکان تحصیل در نروژ و زندگی را آسان می کند.

درآمد دندانپزشکان در نروژ

شغل دندانپزشکی از مشاغل پر درآمد دنیا به حساب می آید و نروژ نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. به طور کلی درآمد دندانپزشکان در نروژ به صورت زیر است :

  • میانگین درآمد دندانپزشک در ماه : 296000 کرون (31861 دلار )
  • حداقل میانگین درآمد دندانپزشک در سال : 1630000 کرون (175451 دلار)
درآمد دندانپزشکان در نروژ
درآمد دندانپزشکان در نروژ

در نهایت موسسه حقوقی میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی میرداماد در شهرهای تهران، شیراز، مراجعه نمایند.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ داشتن حداقل سطح B2 زبان نروژی یا آیلتس 6.0 می باشد.

طول مدت تحصیل پزشکی شش سال و طول مدت تحصیل دندانپزشکی در نروژ پنج سال است.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ رایگان است اما دانشجویان در هر ترم در حدود 600 – 300 کرون را باید برای خدمات پرداخت کنند.

شهرهای نروژ برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی شامل اسلو، برگن و ترومسو است.

دانشگاه های نروژ برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ دانشگاه اسلو، برگن و دانشگاه ترومسو (دانشگاه قطب شمال) می باشد.

بله . دانشگاه های نروژ برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی از رتبه خوبی برخوردارند.

دانشجویان باید پیش از ورود به دانشگاه یک دوره دو ساله premedical را در کالج پشت سر بگذارند. پس از اتمام این دوره دو ساله موظفند در یک آزمون کلی شرکت کنند.

از جمله مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ اثبات دانش زبانی، ریز نمرات، تمکن مالی و … است.

بله . دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی در نروژ اجازه 20 ساعت کار پاره وقت را در هفته خواهند داشت.

از جمله مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ کیفیت بالای آموزش، اجازه کار حین تحصیل، آموزش رایگان و … می باشد.

حداقل درآمد سالانه دندانپزشکان در نروژ 175451 دلار است.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا