071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به آلمان | راحت ترین راه های اخذ اقامت 2023

مهاجرت به آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قصد مهاجرت به آلمان را دارید؛ اما نمی‌دانید از طریق چه راه‌هایی می‌توان به آلمان مهاجرت و ویزای این کشور را دریافت کرد؟ کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای حال حاضر در قاره اروپاست که سالانه افراد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. نرخ بیکاری پایین، درآمد بالا، سطح بالای رفاه زندگی و اخذ اقامت آسان آلمان از جمله مواردی است که این کشور را نسبت به سایر کشورها متمایز کرده است و سبب افزایش متقاضیان مهاجرت المان شده است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مهاجرت آلمان، راه های مهاجرت به آلمان، تابعیت کشور آلمان، مزایای مهاجرت به آلمان و دیگر مسائل پیرامون مهاجرت به این کشور بپردازیم.  

وکیل مهاجرت

مشاوره و وکیل مهاجرت به آلمان

تحصیل در آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در آلمان

هزینه های زندگی در آلمان

شهروندی و تابعیت آلمان

شرایط عمومی مهاجرت و اقامت کشور آلمان

شاید این سوال برای برخی پیش آید که ایا المان مهاجر ایرانی می پذیرد؟ و این که گرفتن اقامت المان چند سال طول میکشد؟ در پاسخ باید بگوییم بله؛ اما با داشتن شرایط خاص. مدت زمان اقامت هم بسته به روش مهاجرتی متفاوت است، اما عموما 4 تا 5 سال لازم است. در مورد شرایط اقامت در المان باید بگوییم که آلمان یکی از کشورهای حوزه شنگن است که از نظر اقتصادی و نرخ بیکاری جز بهترین کشورهای قاره سبز(اروپا) می‌باشد. بنابراین افراد زیادی در تلاشند که خود را به هر طریقی به این کشور برسانند و تابعیت آلمان را دریافت کنند. شرایط مهاجرت و قوانینی که آلمان برای مهاجران خارجی وضع کرده است بسیار پیچیده است به طوری که متقاضیان به تنهایی نمی‌توانند ویزای آلمان را دریافت کنند. قوانین کشورهای حوزه شنگن که همه کشورهای این حوزه باید از آن پیروی کنند، از جمله قوانین کشور آلمان است. راه های مهاجرت به آلمان زیاد است و متقاضیان از طریق یکی از این روش­ها می‌توانند به کشور آلمان مهاجرت کنند.

راه های مهاجرت به آلمان کدامند؟

کشور آلمان برای مهاجرت انتخابی عالی است و می توان گفت این کشور یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرتی است که سالانه افراد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. راه هاي مهاجرت به المان متنوع و زیاد است؛ اما به دلیل تقاضای زیاد برای مهاجرت به این کشور، دولت آلمان سختگیری‌های زیادی در پذیرش مهاجران می‌کند و در کل شرایط مهاجرت کمی دشوار است. روش های مهاجرت به آلمان متعدد هستند و افراد بسته به شرایط خود می توانند آن ها را انتخاب کنند که به شرح زیر می باشند:

1.     مهاجرت تحصیلی به آلمان

2.     مهاجرت کاری به آلمان

3.     سرمایه گذاری در آلمان

4.     ثبت شرکت در آلمان

5.     مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ آلمان

6.     مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان

7.     مهاجرت از طریق ازدواج در آلمان

8.     مهاجرت از طریق پناهندگی در آلمان

مهاجرت آلمان از طریق تحصیل

یکی از روش های مهاجرت به آلمان مهاجرت از طریق تحصیل می باشد. آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است؛ چرا که تحصیل در آلمان رایگان است و با کم‌ترین هزینه‌ متقاضیان می‌توانند مدرک دانشگاهیشان را دریافت کنند. از شرایط مهاجرت به المان برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان این است که دانشجو ملزم به گرفتن مدرک زبان آلمانی می باشد؛ چرا که بیشتر دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان آلمانی می‌باشند. پایین‌ترین سطح مدرک زبان آلمانی دانشجو باید B1 یا B2 باشد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان وجود دارد؛ اما بیشتر دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی رایگان نیستند و دانشجو باید شهریه پرداخت کند.

دانشگاه‌های آلمان مدارک آیلتس 6.5 به بالا و تافل را به عنوان مدارک زبان معتبر از دانشجو می‌پذیرند. بهترین رشته‌های تحصیلی برای تحصیل در آلمان پزشکی هستند؛ چرا که تحصیل به زبان آلمانی در رشته‌های علوم پزشکی تقریباً رایگان است. دانشگاه‌های آلمان از نظر کیفیت تحصیلی در رتبه‌های بالایی قرار دارند، به عنوان مثال دانشگاه مونیخ آلمان دارای رتبه 50 QS است. دانشجویان پس از تحصیل می‌توانند ویزای تحصیلیشان را به ویزای کار تبدیل کنند و پس از گذشت چند سال تابعیت آلمان را بدست آورند. تحصیلی یکی دیگر از راه های گرفتن اقامت دائم آلمان است که متقاضی به راحتی و با کم‌ترین هزینه ممکن می‌تواند آن را دریافت نماید.

ویزاهای اخذ شده

مهاجرت به کشور آلمان از طریق دوره های اوسبیلدونگ

دوره‌های تحصیلی اوسبیلدونگ یکی دیگر از راحت‌ترین راه‌های اخذ ویزای آلمان است که زیر شاخه مهاجرت تحصیلی به آلمان به شمار می‌آید. دولت آلمان از طریق این روش به کسانی که علاقه مند به تحصیل در آلمان هستند، ویزای این کشور را اعطا می‌کند. دوره‌های تحصیلی اوسبیلدونگ بیشتر به صورت کارآموزی است و دانشجو باید در کالج‌های کشور آلمان این دوره‌ها را بگذراند. هدف کشور آلمان از برگزاری چنین دوره‌هایی این است که توجه نیروی کار جوان را به سمت این کشور جذب کند. افراد با شرکت در این دوره‌های که به دو صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود، می‌تواند به راحتی پس از اتمام تحصیلاتش در آلمان مشغول به کار شود.

اخذ ویزای آلمان از طریق شرکت در دوره های اوسبیلدونگ

مهاجرت به المان از طریق کار

از دیگر روش های اخذ اقامت آلمان، مهاجرت کاری به آلمان می باشد که یکی از بهترین گزینه‌ها برای متقاضیان کار در کشورهای خارجی است؛ چرا که این کشور دارای اقتصادی پویا و نرخ بیکاری پایینی است. برای این منظور افراد باید شرایط مهاجرت ب آلمان را داشته باشند. افراد به راحتی می‌توانند در آلمان با توجه به حرفه‌ای که در آن تخصص دارند، مشغول به کار شوند. متقاضیان کار در آلمان می‌توانند از طریق یکی از دو راه مهاجرتی بلو کارت یا ویزای جستجوی کار آلمان را دریافت نمایند. در ادامه شما را با این دو روش مهاجرتی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مهاجرت کاری به آلمان از طریق ویزای بلوکارت

 بلو کارت یا کارت آبی مختص افرادی است که خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند و قصد کار در کشور آلمان را دارند. افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالا(دانشگاهی یا ارشد) در حرفه کاریشان هستند، می‌توانند بلو کارت را دریافت نمایند. متقاضی می‌تواند در یکی از تخصص‌های مهندسی جوش، برق، ساختمان، کامپیوتر، فناوری فلزی و غیره به دنبال کار در آلمان بگردد. برای پیدا کردن کار باید رزومه خوبی را برای کارفرماهای کشور آلمان ارسال نمایید. حداقل حقوق سالیانه‌ای که متقاضی ویزای بلو کارت باید داشته باشد برابر است با 56.400 یورو که این رقم با توجه به تخصص، حرفه و تجربه شما متغیر خواهد بود.

مهاجرت کاری به آلمان از طریق جاب آفر

یکی از راهای مهاجرت به المان از طریق کار اخذ ویزای جاب آفر می باشد. شرکت‌ها و کارفرماهای آلمان برای جذب نیروی خارجی باید آگهی جذب نیروی کار را به مدت 6 ماه در این کشور توزیع کنند. اگهی استخدام نیروی کار را باید 3 ماه در آلمان و 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی شود؛ اگر در این مدت زمان شخصی پیدا نشد که توانایی انجام آن کار را داشته باشد، متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند برای آن کار فرم درخواست اقامت آلمان را پر کنند. ویزایی که متقاضی از سفارت آلمان دریافت می‌کند، 4 ساله است که ممکن است با توجه به مدت زمان عقد قرارداد کاری زمان ویزای متقاضی نیز کمتر شود.

 ویزای کاری به متقاضی این قابلیت را می‌دهد تا اعضای خانواده‌اش نظیر همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به آلمان ببرد. متقاضیانی که دارای ویزای کاری می‌باشند، می‌توانند پس از گذشت 33 ماه از زمان قرارداد کاریشان، درخواست اخذ اقامت دائم آلمان را ثبت کنند. مدت زمان اجازه درخواست اخذ اقامت دائم آلمان برای کسانی که دارای مدرک زبان سطح B1 هستند به 21 ماه کاهش می‌یابد. شرایط گرفتن ویزای کاری برای هر سال متفاوت است که توسط اداره مهاجرت آلمان اعلام می‌گردد. شما می‌توانید با استفاده از ویزای کاری که یکی از راه های گرفتن اقامت دائم آلمان است، به آلمان مهاجرت کنید و اقامت و پاسپورت آن را برای خود و اعضای خانواده‌تان دریافت نمایید.

مهاجرت کاری به آلمان از طریق جاب سیکر

جاب سیکر یا جستجو کننده کار به کسی گفته می‌شود که به دنبال شغلی با توجه به حرفه شخصی خودش در کشورهای خارجی است. این افراد بر اساس توانایی که در حرفه کاریشان دارند، می‌توانند در یکی از کشورهای خارجی نظیر آلمان مشغول به کار شوند. مهاجرت کاری به آلمان از طریق جاب سیکر با جاب آفر متفاوت است و شرایط و مراحل مختص به خودش دارد. متقاضی برای این که بتواند از این طریق به کشور آلمان سفر کند باید ویزای کشور آلمان را دریافت نماید. برای اخذ ویزای آلمان متقاضی باید مدارکی را ارائه دهد که این مدارک عبارت است از:

مدرک زبان آلمانی

ترجمه شناسنامه

سابقه کاری

تمکن مالی

مدرک تحصیلی

پاسپورت

 متقاضیان باید مدارک فوق را به اداره مهاجرت آلمان در روز تحویل مدارک و مصاحبه با آفیسر تحویل دهند. پس از مصاحبه و بررسی مدارکشان، نتیجه ویزا بعد از گذشت 1 الی 2 ماه به متاضی کار در آلمان اعلام می‌شود. متقاضی باید پس از دریافت ویزای آلمان به کشور المان مهاجرت کند و در آنجا به دنبال شغلی متناسب با حرفه کاری‌اش پیدا نماید و مشغول به کار شود. افرادی که ویزای کشور آلمان را دریافت می‌کنند از این ویژگی برخوردار هستند تا به همراه همسر و فرزندانشان به این کشور مهاجرت کنند. متقاضیان کار در آلمان، 6 ماه فرصت دارند تا در این کشور به کار مشغول شوند. پس از پیدا کردن شغل موردنظرشان اقامت در آلمان به آن‌ها تعلق می‌گیرد که اعتبار این ویزا 1 الی 2 ساله است. در صورتی که فرد نتواند در این کشور شغلی پیدا کند و مدت زمان اقامت 6 ماهه او به اتمام برسد، بایستی کشور آلمان را ترک نماید.

 

ویزای جاب سیکر المان

مهاجرت کاری به آلمان از طریق تخصص

متقاضیانی که در حرفه کاری خود تخصص بالایی دارند و یا دارای مدارک فنی در حوزه کاری خود می‌باشند، می‌توانند از طریق این روش به آلمان مهاجرت کنند. پارلمان آلمان در سال 2019 قانون جدیدی مبنی بر حمایت از نیروی کار خارجی متخصص تصویب کرد که طی این قانون مهاجران ماهری که خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، بتوانند به راحتی از طریق تخصص و حرفه‌شان ویزای کشور آلمان را دریافت نمایند. سرانجام این قانون در سال 2020 اجرا شد و کسانی که در حوزه کاریشان مدرک دانشگاهی دارند، می‌توانند برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنند. در واقغ موارد گفته شده شرایط مهاجرت به آلمان می باشند.

مهاجرت آلمان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی دیگر از راه های گرفتن اقامت دائم آلمان است که متقاضیان خارجی با وارد کردن سرمایه خود به این کشور می‌توانند ویزای آلمان را دریافت کنند. متقاضیان می‌توانند کسب و کارهایشان را در کشور آلمان برپا کنند و ویزای 3 ساله این کشور را دریافت نمایند. سرمایه گذاری در آلمان به این صورت است که متقاضی یا باید سرمایه هنگفتی را وارد آلمان کند یا شرکتی در این کشور تاسیس نماید. پروسه دریافت ویزای آلمان از طریق سرمایه گذاری معمولآً یک ماهه است؛ اما در برخی موارد ممکن است زمان صدور ویزا بیشتر شود.

مهاجرت به کشور آلمان از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی دیگر از راههای مهاجرت به کشور آلمان است که متقاضیان از طریق آن می‌‎توانند ویزا و تابعیت آلمان را دریافت کنند. بر اساس قوانین مطرح شده توسط کشور آلمان، مهاجران برای ثبت شرکت در این کشور باید دارای یک طرح اقتصادی یا همان بیزینس پلن(Business Plan) باشند. طرح و ایده متقاضی باید نوین و جدید باشد، همچنین باید قابلیت پیاده سازی آن در کشور آلمان وجود داشته باشد. متقاضی پیش از ثبت شرکت باید نحوه جریان درآمدی، تعداد کارمندانی که نیاز دارد را مطرح کند. شرکت متقاضی باید در جهت سودآوری، کاهش نرخ بیکاری و بهبود اقتصاد آلمان نقش خوبی را ایفا کند. متقاضی باید از تجربه کافی در زمینه و چارچوب ایده‌اش برخوردار باشد.

مهاجرت از طریق خرید ملک در آلمان 

خرید ملک در آلمان یکی از زیر شاخه‌های سرمایه گذاری در کشور آلمان و یک راه مهاجرت به المان است که به نسبت سایر روش‌ها ریسک کمتری دارد. از جمله دلایلی که افراد را مجاب به خرید ملک در آلمان می‌کند؛ نبود قوانین سخت و محدود کننده، هزینه‌های پایین، رفاه اجتماعی بالا می‌باشد. لازم به ذکر است که اخذ اقامت و تابیعت آلمان از طریق خرید ملک وجود ندارد. افرادی که قصد و شرایط اقامت در المان از طریق خرید ملک را دارند باید درخواست خرید خانه را به عنوان یک طرح تجاری اعلام کنند. در صورتی که درخواستشان مورد قبول دولت آلمان قرار گرفت به عنوان شهروند درجه 2 شناخته می‌شود. این افراد اجازه شرکت در تصمیم گیری‌های کشور آلمان نظیر انتخابات را ندارند. متقاضیان بهتر است که ابتدا اقامت کشور آلمان را از طریق یکی از راه‌های سرمایه گذاری یا کار در آلمان دریافت کنند و سپس ملک مورد نظرشان را خریداری کنند. از این رو تا زمانی که ملک خریداری شده به طور کامل به نام شخص متقاضی باشد، می‌تواند در کشور آلمان بماند و ویزای بلند مدت این کشور را دریافت کند.

 

خرید ملک در آلمان

مهاجرت آلمان و اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد فرزند

به دنیا آوردن فرزند در کشورهای خارج، یکی دیگر از راه‌های دریافت ویزا و اقامت است. آلمان کشوری است که از قانون خون تبعیت می‌کند؛ درنتیجه به واسطه متولد شدن کودک شما در خاک آلمان، مدارک هویتی آلمان(پاسپورت و کارت اقامت) به او داده نمی‌شود. برای دریافت تابعیت آلمان از طریق تولد فرزند، نیازمند است که یکی از والدین کودک تابعیت کشور آلمان را داشته باشند. در صورتی که مادر یا پدر کودک مدارک هویتی آلمان را دارا باشند، والدین فرزند می‌توانند از طریق تولد کودکشان درخواست تابعیت بدهند.

لازم به ذکر است که اگر کودک خارج از خاک آلمان به دنیا بیاید، در صورتی که یکی از والدین تابعیت آلمان را داشته باشند، کودک نیز تابعیت این کشور را دریافت خواهد کرد. در صورتی که فرزند به دنیا آمده در کشور آلمان هیچگونه تابعیتی نداشته باشد و یا به عبارتی یتیم باشد، طبق این شرایط دولت آلمان به کودک به دنیا آمده تابعیت این کشور را اعطا می‌نماید.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

ازدواج با یک تبعه آلمانی سبب گرفتن تابعیت کشور آلمان می‌شود که تقریباً یکی از راه‌ها آسان اخذ تابعیت آلمان نیز به شمار می‌آید. ازدواج در آلمان پیچیده و مشکل نیست؛ چرا که تنها از طریق یک ثبت کننده رسمی می‌توان ازدواج خود را در این کشور رسمی کرد. البته پس از بررسی های لازم توسط دولت آلمان، در صورت صوری نبودن ازدواج، به متقاضی اقامت موقت و پس از چند سال زندگی، اقامت دائم و در انتها تابعیت آلمان داده می­شود.

مهاجرت به المان از طریق پناهندگی

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی کمی دشوار است. افرادی که به هر دلیلی قادر نیستند که از پس هزینه‌ها یا شرایط روش‌های دیگر مهاجرتبه المان بر بیایند، مهاجرت از طریق پناهندگی را انتخاب می‌کنند. هزینه مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی نیز کم نیست و این خطرات بیشتر جانی هستند. این روش خطرات جبران ناپذیری را برای مهاجر به همراه دارد؛ چرا که ممکن است در طول مسیر پناهنده جان خود را از دست دهد. معمولاً افرادی که دست به چنین کاری می‌زنند باید پس از ورود به کشور آلمان به گونه‌ای اثبات کنند که جان و زندگی آن‌ها در سرزمین خودشان در خطر است. این افراد با مراجعه به مراکز پلیس، پر کردن فرم درخواست مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی و معرفی کردن خودشان به عنوان پناهجو می‌توانند درخواست پناهندگی بدهند. پروسه و روند بررسی درخواست پناهندگی متقاضی بین 3 تا 6 ماه بر اساس سن و وضعیت تاهل او به طول می‌انجامد.

 پس از قبولی درخواست متقاضی ویزای 3 ساله آلمان برای او صادر می‌گردد؛ این ویزا در صورتی که وضعیت فرد در کشورش بهتر نشود، مجددا برای 3 سال دیگر نیز تمدید می‌شود. مهاجرت به المان از طریق پناهندگی به هیچ عنوان توسط موسسه ما به شما عزیزان پیشنهاد نمی‌شود و هیچ گونه خدماتی در خصوص مهاجرت از طریق این روش نداریم. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد مهاجرت المان را دارید از طریق یکی از روش‌های فوق به این کشور مهاجرت کنید.

مهاجرت به آلمان همراه با خانواده

مهاجرت امری است که سبب جدایی فرد از خانواده‌اش می‌شود و معمولاً بیشتر افراد با این قضیه مشکل دارند و نمی‌توانند از خانواده‌شان فاصله بگیرند. دولت آلمان در این خصوص شرایطی قرار داده است که از طریق آن‌ها، متقاضی می‌تواند به همراه خانواده‌اش به این کشور مهاجرت کند. متقاضیان می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 16 سال خود ویزای کشور آلمان را دریافت نمایند.

 مهاجرت به آلمان به همراه خانواده

 شما برای گرفتن ویزا برای شرایط مهاجرت به آلمان را داشته باشبد. سایر اعضای خانواده‌تان باید اثبات کنید که تمکن مالی خوبی دارید و همچنین متأهل هستید. در صورتی که دارای فرزند هستید باید گواهی تولد هر کدام از کودکانتان را داشته باشید. برای فرزندان زیر 16 سال نیازی به ارائه مدرک زبان نیست؛ اما اگر فرزندان شما سنی بیش از 16 سالدارند، باید مدرک زبان آلمانی را به اداره مهاجرت آلمان ارائه دهید.

حداقل مدرک زبان برای همسر شما A1 در نظر گرفته شده است که پایین‌ترین سطح مدرک زبان آلمانی است. اگر شما در کشور آلمان مشغول به کار باشید، هیچگونه ممانعتی در رابطه با کار کردن همسرتان در این کشور وجود ندارد.

مدرک و سطح زبان مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان چیست؟

یکی از شرایط رفتن به آلمان داشتن مدرک زبان است که متقاضی باید این مدرک را داشته باشد. تحصیل در آلمان به زبان این کشور کاملاً رایگان است؛ بنابراین برای برخورداری از این ویژگی تحصیلی، بایستی مدرک زبان آلمانی تهیه کنید. زبان آلمانی A1 پایین‌ترین سطح مدرک زبان آلمانی است که برخی از راه‌های مهاجرتی این سطح زبان را به عنوان شرط گرفتن ویزا قرار داده‌اند. برای تحصیل و ورود به دانشگاه‌های آلمان، متقاضی باید در یکی از دو آزمون DSH یا TestDaf شرکت کرده باشد و نمره قبولی آن را دریافت کند. امکان شرکت در آزمون Test-Daf در موسسات زیر نظر سفارت آلمان در ایران وجود دارد.

به طور کلی سطح‌های زبان آلمانی در 3 دسته قرار می‌گیرند این دسته‌ها عبارت است از:

·       دوره مقدماتی: سطح A1 و A2

·       دوره متوسطه: سطح B1 و B2

·       دوره پیشرفته و اکادمیک: سطح C1 و C2

برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و سایر رشته‌های دانشگاهی (تحصیل پزشکی در آلمان)، دانشجو ملزم به گرفتن مدرک زبان سطح B به بالا است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای آلمان چیست؟

پذیرش المان برای مهاجران به این صورت است که افراد باید مدارک لازم برای ویزا را آماده کنند. متقاضیان برای گرفتن ویزای آلمان بایستی یکسری مدارک را به سفارت این کشور در ایران ارائه دهند. پیش از ارائه مدارک، متقاضی باید به صورت آنلاین وقت سفارت تهیه کند و تا پیش از رسیدن موعد مقرر مدارک خود را آماده نماید. مدارک را بایستی به صورت حضوری به سفارت آلمان تحویل دهید. برای اخذ اقامت آلمان چه مدارکی لازم است؟ در ادامه به این مدارک اشاره کرده ایم:

مدارک لازم جهت دریافت ویزای آلمان

شرح مدارک

تکمیل فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به آلمان

 این فرم باید مطابق با اطلاعات شما به طور کامل و دقیق پر شود

پاسپورت معتبر و اصل شناسنامه

پاسپورت متقاضی باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد

ارسال مدارک مهاجرتی

بنابر نوع و راه مهاجرتی متقاضی این بخش برای هر شخص متفاوت است

ارائه گواهی بیمه درمانی آلمانی

آلمان بیمه درمانی خارجی را قبول ندارد و متقاضی بایستی بیمه درمانی این کشور را تهیه کند

داشتن تمکن مالی

بنابر روش مهاجرتی هر متقاضی مقدار تمکن مالی برای هر فرد نیز متفاوت است

نداشتن سابقه کیفری

گواهی مبنی بر اینکه هیچگونه سوء پیشینه‌ای ندارید را باید به سفارت آلمان ارائه دهید.

 

متقاضیان مهاجرت آلمان می‌توانند با فراهم کردن مدارک زیر به آلمان مهاجرت کنند:

·       تمکن مالی

·       بیمه درمانی

·       مدرک زبان آلمانی

اثبات تمکن مالی

متقاضی برای مهاجرت به المان باید دارای پشتوانه مالی خوبی باشد تا بتواند ویزای این کشور را دریافت نماید. همچنین با توجه به روش مهاجرتی، مقدار تمکن مالی برای مهاجرت آلمان متفاوت است.

بیمه درمانی

یکی دیگر از شرایط دریافت ویزای آلمان داشتن بیمه درمانی است که متقاضیان باید پیش از اقدام به گرفتن ویزا، تحت پوشش بیمه درمانی آلمان قرار بگیرند؛ چرا که مشخص نیست، آلمان بیمه درمانی خارجی را بپذیرد.

مدرک زبان آلمانی

مدرک زبان آلمانی از مهم‌ترین مدارک لازم برای کسانی است که قصد مهاجرت آلمان را دارند. زبان‌هایی که در اروپا رایج هستند در 3 سطح A، B و C دسته بندی می‌شوند که بالاترین سطح C و پایین‌ترین سطح A است. مهارت ابتدایی در زبان آلمانی در دو سطح A1 و A2، مهارت متوسط و قابل قبول بیشتر مراکز آموزشی آلمان در دو سطح B1 و B2 و مهارت بالا در زبان آلمانی در دو سطح C1 و C2 قرار دارد.

سریع‌ترین راه مهاجرت به آلمان کدام است؟

اگر به دنبال یافتن سریع‌ترین راه برای مهاجرت به کشورآلمان می‌گردید شاید بتوان گفت مهاجرت تحصیلی بهترین راه برای مهاجرت به این کشور است.

رسیدگی به پرونده و دریافت ویزا در روش مهاجرت تحصیلی نسبت به سایر روش‌ها سریع‌تر است. اما اگر شرایط مهاجرت تحصیلی را ندارید و قصد دارید در مورد سایر روش‌ها مطلع شوید بهترین راه کمک‌گرفتن از مشاوران متبحر مؤسسه میرداماد است که باتوجه‌به شرایط شما بهترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آلمان را پیشنهاد می‌دهند.

هزینه مهاجرت به آلمان چقدر است؟

هزینه اقامت آلمان بر اساس راه مهاجرتی متقاضی متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان یک هزینه کلی برای مهاجرت به این کشور در نظر گرفت.

سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان

هزینه مهاجرت قانونی به آلمان از طریق هر روش عبارت است از:

هزینه زندگی در آلمان

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که تقریباً هزینه زندگی در آن بالاست؛ چرا که برای داشتن یک زندگی معمولی در آلمان باید ماهیانه چیزی بین 800 تا 1000 یورو هزینه کنید. به طور کلی طبق آمار و نتایج اعلام شده هزینه زندگی در آلمان 1.4 گران‌تر از میانگین هزینه‌های زندگی در سایر کشورها است. با این وجود یکی از بهترین کشورها برای زندگی است، چرا که درآمدزایی در این کشور خیلی آسان‌تر از سایر کشورها است و داشتن درآمدی بالای 1000 یورو در ماه آنچنان دور از انتظار نیست. میانگین حقوق مردم آلمان بین 2 تا 2 هزار پانصد یورو در ماه است که برای تامین مخارج زندگی هر فرد به مدت 2 ماه کافی است. تقریباً چیزی نزدیک به 40 درصد از حقوق هر فرد در ماه خرج مصارف زندگی می‌شود که باقیمانده آن را می‌توان به راحتی سرمایه گذاری یا پس انداز کرد. هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف آلمان نیز متغیر است، به عنوان مثال مونیخ، فرانکفورت و کلن 3 شهر گران قیمت آلمان به شمار می‌آیند.

 بر اساس جداول زیر می‌توانید هزینه‌های زندگی در کشور آلمان را مطالعه کنید.

عنوان

هزینه زندگی به طور کلی

هزینه زندگی به طور کلی برای هر فرد(بدون اجاره مسکن)

1400 دلار در ماه

هزینه زندگی برای 1 خانواده 4 نفره(بدون اجاره مسکن)

3500 دلار در ماه

اجاره و شارژ آپارتمان(برای 1 نفر)

750 دلار در ماه

اجاره و شارژ آپارتمان(برای یک خانواده 4 نفره)

1400 دلار در ماه

خورد و خوراک

400 دلار در ماه

حمل و نقل برای 1 نفر

124 دلار در ماه

حمل و نقل برای 4 نفر

330 دلار در ماه

هزینه خورد و خوارک

عنوان

هزینه

نهار در رستوران عادی

12 دلار

شام در رستوران عادی

52 دلار

فست فود

9.33 دلار

نوشیدنی

4.16 دلار

قهوه

3.37 دلار

هزینه حمل و نقل

عنوان

هزینه حمل و نقل

بلیط وسایل نقلیه عمومی

3.26 دلار

بلیط وسایل نقلیه عمومی(ماهیانه)

80.1 دلار

تاکسی

23 دلار

بنزین(لیتری)

1.66 دلار

هزینه اجاره و خرید مسکن

عنوان

هزینه

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

700 دلار

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

1400 دلار

خرید آپارتمان

5429 دلار

کالاهای نسبتاً ضروری

عنوان

هزینه

شیر(1 لیتر)

1.03 دلار

نان(500 گرم)

1.55 دلار

برنج(1 کیلوگرم)

2.07 دلار

تخم مرغ(1 شانه 12 تایی)

2.83 دلار

پنیر(1 کیلوگرم)

11 دلار

 

فرهنگ مردم کشور آلمان چگونه است؟

آلمان مهد فیلسوفان و شاعران مشهور جهان اخیراً به‌خاطر اقتصاد باثبات و قدرتمندش بیشتر مطرح شده است. آلمان به لحاظ فرهنگ‌ها و سنت‌هایش شبیه اتریش و سوئیس است و البته این موضوع به‌خاطر همسایگی و هم‌زبانی این کشورها با هم است. آلمانی‌ها معمولاً به قانونمند و منطقی‌بودن شناخته شده‌اند. به‌طورکلی آلمان‌ها انتظار دارند مهاجرین به نظم و ساختار جامعه پایبند باشند. این پایبندی به قوانین و نظم شامل حضور به‌موقع در رویدادهای اجتماعی و محل کار است و البته احترام به قوانینی که منافع اجتماعی را تأمین می‌کنند.

شاید برای بسیار جای تعجب داشته باشد که مردم سرد و منظبط آلمان برای خانواده و ارزش‌های آن احترام زیادی قائل‌اند به‌گونه‌ای که در اکثر جشن‌ها و تعطیلات رسمی دور هم جمع می‌شوند و حتی با همسایه‌های خود در ارتباط هستند. فرهنگ و تمدن آلمانی طی هزاران سال شکل‌گرفته است و به دلیل فرهنگ غنی این کشور این روزها تعداد زیادی مسیحی، مسلمان، یهودی و… در کنار هم در این کشور در صلح و صفا زندگی می‌کنند.

بخش اعظمی از فرهنگ مردم آلمان غذا، نوشیدنی و فعالیت‌هایی که در تعطیلات به آن می‌پردازند است. می‌توان گفت بخش مهمی از هویت آلمان را سوسیس‌های خوشمزه، پیاده‌روی، موسیقی محلی سنتی این کشور و در نهایت برنامه‌ریزی برای تعطیلات تشکیل می‌دهد. اخیراً آلمان‌ها برای فرهنگ‌های مختلف ارزش بیشتری قائل شدند و از سویی دیگر دولت هم راه‌های ورود مهاجران به این کشور را راحت‌تر کرده است. در نتیجه برخلاف بسیاری از کشورها که مهاجران به مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند در آلمان مهاجران و مردم بومی این کشور به‌خوبی در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند.

 

فرهنگ مردم کشور آلمان

برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

مراحل مهاجرت به المان باتوجه‌به روش مهاجرتی شما متفاوت است؛ اما در نگاه کلی مراحل زیر را برای مهاجرت به آلمان باید طی کرد:

  • بررسی شرایط برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی
    با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت در سایت میرداماد، شرایط شما برای روش‌های مختلف مهاجرتی بررسی می‌شود
  • انتخاب روش مهاجرتی متناسب با شرایط شما
  • تکمیل مدارک، پرداخت هزینه‌ها و در نهایت درخواست برای ویزای موردنظر

در این مرحله درخواست شما بررسی می‌شود و در صورت تأیید، ویزا برای شما صادر می‌شود

در بین تمام مراحل یاد شده مرحله اول از مهم‌ترین مراحل برای مهاجرت است. دلیل آن هم این است که در این مرحله مسیر مهاجرت شما مشخص می‌شود و در نتیجه انتخاب یک مسیر اشتباه می‌توانید هزینه مالی و زمانی زیادی را برای شما در پی داشته باشد.

جدیدترین قوانین مهاجرت به آلمان

هر ساله قوانین جدیدی برای متقاضیان مهاجرت المان از جانب این کشور ارائه می‌شود که شرایط رفتن به آلمان را کمی نسبت به قبل آسان‌تر و گاهاً پیچیده‌تر می‌نماید. از این رو داشتن یک وکیل مهاجرتی آلمان که به قوانین جدید این کشور آگاهی خوبی داشته باشد به شما کمک زیادی خواهد کرد. جدیدترین قانونی که آلمان برای مهاجران خارجی خود گذاشته است، مهاجرت از طریق ویزای جستجوی کار است.

قوانین مهاجرتی هر کشوری سالانه تغییراتی دارد و کشور آلمان نیز از این قاعده مستثنا نیست. آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی این کشور بر اساس مصوبات اداره مهاجرت آلمان برای سال 2023 به شرح زیر هستند:

  • برای دریافت بلوکارت آلمان در سال 2023 حداقل حقوق و درآمد برای مشاغل خاصی که کشور آلمان به آن نیاز بیشتری دارد 45552 یورو است و برای سایر مشاغل 58,400 یورو است. پس شما درصورتی‌که میزان حقوقتان بیش از این مبلغ است باید به‌جای دریافت ویزای کار با بلوکارت به این کشور مهاجرت کنید.
  • برای دریافت اقامت دائم برخلاف سال‌های قبل شما تنها با ۵ سال زندگی در این کشور می‌توانید اقامت دائم آلمان را به دست آورید. همچنین اگر بتوانید ثبات شرایط مالی و اجتماعی (مثلاً درآمد، شغل، تأمین زندگی، عدم ارتکاب جرم و…) خود را در کمتر از ۵ سال اثبات کنید، می‌توانید بعد از ۳ سال اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور نمایید.
  • همچنین برای افرادی که بیشتر از ۶۷ سال سن دارند تنها توانایی صحبت شفاهی به زبان آلمانی کفایت می‌کند و دیگر نیازی به دریافت مدرک B1 برای اخذ اقامت ندارند.
  • اقامت ۵ساله یکی از والدین در المان البته به‌صورت قانونی، منجر به اخذ تابعیت برای فرزند او خواهد شد.
  • صدور ویزای جدید برای کارگران فصلی در سال 2023
  • برای اخذ تابعیت آلمان در سال 2023 نیازی به لغو تابعیت اول خود ندارید. ازآنجایی‌که برای ایرانیان امکان لغو تابعیت ایرانی مقدور نبود؛ نمی‌توانستند برای دریافت تابعیت آلمانی اقدام کنند که این مشکل برای ایرانیان در سال جدید مرتفع شد.
  • کارت شانس آلمانی، روش مهاجرتی جدیدی که در سال 2023 توسط دولت آلمان اضافه شد.

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان کدام است؟

کشور آلمان برای مهاجرت مقصد مناسبی است. قطعاً انتخاب بهترین و راحت‌ترین روش مهاجرت برای هر کسی باتوجه‌به شرایطی که دارد متفاوت خواهد بود؛ اما اگر بخواهیم به‌طورکلی به ذکر راحت‌ترین روش‌های مهاجرتی به آلمان بپردازیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزا و مهاجرت تحصیلی = سن پایین
  • ویزای جاب آفر یا کاری = نیروی کار متخصص
  • ویزای سرمایه‌گذاری = داشتن سرمایه زیاد
  • ویزای آوسبیلدونگ = یادگیری مهارت و کار در آلمان

بعد از رسیدن به آلمان چه کنیم؟

کشور آلمان برای اینکه مهاجرین سریع‌تر با این کشور سازگار شوند؛ سیستم‌های پشتیبانی متنوعی ارائه داده است. این سازمان‌ها به مهاجرین برای یافتن شغل و مسکن کمک می‌کنند. همچنین به مهاجران کمک می‌کنند تا بافرهنگ این کشور همسو و سازگار شوند.

اقدامات بعد از رسیدن به آلمان

از جمله این سازمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سازمان‌های پشتیبانی از مهاجران در آلمان

  • اداره ثبت اتباع خارجی
  • سازمان بین‌المللی مهاجرت
  • اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی

اداره ثبت‌نام اتباع خارجی یا  Ausländerbehörde

این اداره مسئول صدور مجوز اقامت و ثبت افراد تازه‌وارد است. از جمله وظایف این اداره، ارائه اطلاعات لازم در مورد مراحل قانونی و نکات ضروری زندگی در آلمان به مهاجران است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • صدور و تمدید مجوز اقامت
  • صدور گواهی ثبت‌نام
  • ارائه اطلاعات در مورد حقوق و مسئولیت‌های اتباع خارجی در آلمان

این اداره، مسئول بررسی درخواست‌ برای انواع مختلف ویزای زیر است:

  • ویزای شنگن برای اقامت کوتاه‌مدت
  • ویزای ملی که برای دریافت اقامت طولانی‌مدت است
  • ویزای اقامت دائم
  • بلوکارت اتحادیه اروپا
  • ویزای الحاق خانواده

از دیگر وظایف این اداره عبارت‌اند از:

  • ثبت‌نام مهاجرین تازه‌وارد
  • تمدید ثبت‌نام مهاجران
  • نگهداری بانک اطلاعاتی از همه اتباع خارجی در حوزه قضایی
  • نگهداری سوابق کلیه فعالیت‌های مرتبط با مهاجرت در منطقه
  • و… است.

توجه: اداره ثبت‌نام اتباع خارجی می‌تواند در روند اخذ تابعیت آلمان و صدور پاسپورت آلمانی به افراد واجد شرایط کمک کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت یا IOM

این سازمان، یک سازمان نیمه‌دولتی است که وظیفه آن ترویج مهاجرت انسانی و منظم به نفع همه است. سازمان بین‌المللی مهاجرت وظیفه ترویج همکاری بین‌المللی در مورد مسائل مهاجرت، ارائه خدمات و مشاوره به دولت‌ها و مهاجرین را دارد و هدف‌ آن کمک به یافتن راه‌حل‌های عملی برای مشکلات مهاجرت است.

به بیان کلی وظایف و اهداف این سازمان عبارت‌اند از:

  • ارائه اطلاعات و مشاوره در مورد قوانین و روند زندگی در آلمان، برای کمک به فرایند مهاجرت و پناهندگی
  • ارائه کلاس‌های زبان و برنامه‌های آموزش شغلی برای حمایت از سازگاری مهاجران و پناهندگان
  • کمک به پیداکردن مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و دیگر خدمات اجتماعی
  • کمک به مهاجران و پناهندگانی که به کشور خود باز می‌گردند
  • کمک به انسجام خانواده
  • ارائه حمایت و کمک به قربانیان قاچاق انسان

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان یا  BAMF

این سازمان، مسئولیت رسیدگی به تقاضاهای پناهندگی و مهاجرت را دارد همچنین پشتیبانی از آن‌ها در طول فرایند مهاجرت نیز بر عهده این سازمان است.

برخی دیگر از مسئولیت‌های BAMF به شرح زیر هستند:

  • رسیدگی و تصمیم‌ در مورد درخواست‌های پناهندگی
  • صدور و تمدید اجازه اقامت برای افرادی که دارای وضعیت protected هستند
  • ارائه مدرک شناسایی و ثبت‌نام برای پناهندگان
  • ارائه اطلاعات و کمک به مهاجران در طول روند پناهندگی و مهاجرت
  • اخراج و بازگرداندن افرادی که حق ماندن در آلمان را ندارند
  • برگزاری کلاس‌ زبان آلمانی و سایر اقدامات برای پناهندگان

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان با سایر سازمان‌های دولتی همکاری نزدیک دارد تا از روند حمایت و بهره‌مندی مهاجران از خدمات موردنیاز برای سازگاری با جامعه و ساختن زندگی در آلمان اطمینان حاصل کند.

اداره مهاجرت به آلمان در تهران کجاست؟

سفارت آلمان یا اداره مهاجرت آلمان در استان تهران و در بخش بالانشین این شهر(بهارستان- خیابان فردوسی) قرار دارد. ساعات کاری اداره مهاجرت به آلمان از ساعت 7 صبح تا ساعت 15:30 دقیقه است. سفارت آلمان در روزهای یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه پذیرای متقاضیان مهاجرت المان می‌باشد.

وکیل مهاجرت به کشور آلمان

داشتن یک وکیل مهاجرتی آگاه می‌تواند روند مهاجرت را برای شما تسهیل و تسریع نماید همچنین وجود یک وکیل آگاه به قوانین و شرایط روز آلمان می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین روش مهاجرتی را باتوجه‌به شرایط خود انتخاب نمایید.

وکیل مهاجرت به آلمان درصورتی‌که تجربه و تسلط کافی به قوانین و آخرین تغییرات آن داشته باشد به‌راحتی می‌تواند شانس اخذ ویزا را برای شما بیشتر کند و موجب می شود شما راحت‌تر بتوانید آفیسر را در مصاحبه خود متقاعد کنید.

همچنین وجود یک وکیل ماهر در زمینه‌های زیر نیز می‌تواند برای شما راهگشا باشد:

  • تقویت رزومه
  • اخذ مدرک زبان آلمانی
  • ترجمه مدارک
  • رزرو بلیت و هتل
  • کاهش سردرگمی‌ها و استرس‌های پس از رسیدن به آلمان
  • و…

بررسی راه های مهاجرت به المان نیاز به کمک گرفتن از یک متخصص حرفه ای و با تجربه است و اطلاعاتی که در برخی از گروه تلگرامی مهاجرت به آلمان گفته می شود الزاما درست و معتبر نیست.

بهترین وکیل مهاجرتی المان را چگونه پیدا کنم؟

داشتن اعتبار و رزومه موفق قطعاً نشان‌دهنده اعتبار و تجربه وکیل مهاجرتی خواهند بود. شما می‌توانید برای بررسی اعتبار وکیل از مجوزها و گواهینامه‌های خارجی و داخلی که دارد به این موضوع پی ببرید.

همچنین برای بررسی میزانِ موفقیت و تخصص وکیل مهاجرتی می‌توانید پرونده‌های موفق و تجربیات مشتریان او را مدنظر قرار دهید.

وکیل مهاجرت به آلمان

مشاوره مهاجرت به المان

بسیارند افرادی که به‌خاطرنداشتن اطلاعات کافی در زمینه مهاجرت از هدف خود دست می‌کشند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت به المان را دارید حتماً از مشاوران حرفه‌ای برای بررسی شرایط مهاجرت به آلمان کمک بگیرید.

با استفاده از راهنمایی مشاوره مهاجرت شما می‌توانید مطمئن‌ترین روش برای مهاجرت را بیابید و روند سریع‌تری را برای مهاجرت داشته باشید.

دریافت مشاوره تلفنی رایگان از مؤسسه میرداماد می‌تواند دید بهتر و بازتری برای مهاجرت در اختیار شما قرار دهد. مشاوران دید واقعی‌تری از مهاجرت و روش‌های مهاجرتی در اختیار شما قرار می‌دهند همچنین توجه شما را به نکاتی جلب می‌کنند که ممکن است شما به آن توجهی نداشته باشید یا از آن اطلاعی نداشته باشید.

مؤسسه مهاجرتی میرداماد به‌عنوان یکی از مؤسسات معتبر و محبوب در زمینه مهاجرتی و حقوقی در کشور آماده ارائه خدمات مهاجرتی و مشاوره‌ای در زمینه مهاجرت به شما هم‌وطنان عزیز است.

مؤسسه میرداماد با در اختیار داشتن وکلا و مشاورین مجرب در ایران و خارج از ایران افتخار این را دارد که خدمات مهاجرت به المان و سایر کشورها را برای هم‌وطنان عزیز به‌صورت کاملاً تخصصی و قانونی ارائه دهد.

شرایط سنی مهاجرت به المان چگونه است؟

برای مهاجرت به این کشور اروپایی، چیزی به عنوان شرط سنی مهاجرت به آلمان وجود ندارد یا آنقدرها سخت گیرانه نیست؛ اما سن مهاجرت برای هر روشی متفاوت است. قطعاً هر کشوری روی نیروی جوان سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کند؛ اما به‌طورکلی آلمان از مهاجرین با سن بین ۱۸ تا ۶۷ سال استقبال می‌کند. توجه داشته باشید که برای جبران سن بالا شما باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهید.

مهاجرت تحصیلی برای جوانان ۱۸ساله بهتر است درحالی‌که برای افراد بین ۲۲ تا ۳۵ سال مهاجرت کاری بهترین روش است.

مهاجرت کاری تا سن ۴۵ هم ممکن است؛ اما شرایط سخت‌تری دارد و برای سنین بالاتر روش‌هایی مثل کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و… می‌تواند بهترین روش باشد.

مزایای مهاجرت به آلمان

کشور آلمان مزایای خوب و مناسبی دارد که هر فرد خارجی را مجاب به مهاجرت کردن به این کشور می‌کند. مزایای اقامت دائم المان عبارت است از:

·       اقتصادی پویا

·       سرمایه گذاری در آلمان با ریسک کم

·       فساد پایین در دستگاه‌های دولتی

·       موقعیت‌های شغلی زیاد

·       درآمد بالا

·       چهارمین کشور برتر دنیا برای زندگی

تمامی موارد بالا به خودی خود نشان‌دهنده این است که چرا تا این حد تقاضا برای مهاجرت به کشور آلمان زیاد است. آلمان از نظر اقتصادی رتبه اول را در بین کشورهای اروپایی دارد و جزء بزرگترین تولید کننده‌ها در زمینه صنعت، کشاورزی و خدمات است. از طرفی دیگر این کشور با کمبود نیروی کار جوان و خلاق روبروست، بنابراین همیشه موضوع مهاجرت المان یکی از داغ‌ترین اخبار مهاجرتی است.

مزایای مهاجرت به آلمان برای متقاضیان

مشکلات مهاجرت به آلمان

در کنار مزایای اقامت دائم المان، مشکلات و معایبی برای متقاضیان به همراه دارد. معایب یا مشکلات مهاجرت به آلمان عبارت است از:

·       مالیات بالای کشور آلمان

·       خونگرم نبودن مردم آلمان

·       متقاضیان زیاد

·       هزینه بالای زندگی برای دانشجویان

·       پرداخت دیر هزینه‌های درمانی و پزشکی

کشور آلمان از قانون مالیات بردرآمد پیروی می‌کند، طبق این قانون تقریباً بیش از 40 درصد درآمد هر فرد با توجه به حقوق دریافتی او به کشور آلمان تعلق دارد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مخارج زندگی افراد به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد. بیشتر مردم دنیا بر این باورند که آلمانی‌ها مردمی خونسرد و بی روح هستند؛ اما پس از مدتی در خواهید یافت که چقدر مردم خوب و خونگرمی هستند.

شرایط گرفتن اقامت آلمان چیست؟

اقامت آلمان به دودسته موقت و دائم تقسیم می‌شود. اقامت موقت (Temporary Resident Permit) که مجوز رفتن به آلمان در قالب بلوکارت، ویزا و سایر مجوزها است.

 که پس از چند سال زندگی در آلمان و داشتن شرایط لازم، اقامت دائم (Settlement Permit) به شما داده می‌شود.

شرایط کلی دریافت اقامت دائم به شرح زیر است:

  • اقامت موقت آلمان به مدت حداقل 5 سال
  • توانایی تأمین مخارج زندگی برای خود و خانواده
  • دانش زبان آلمانی در حد قابل‌قبول و ارائه مدرک سطح A2
  • پرداخت بیمه بازنشستگی به مدت حداقل 60 ماه
  • داشتن خانه و محلی برای زندگی خود و خانواده که استاندارد خانه و متراژ به ایالت محل زندگی شما بستگی دارد
  • طی‌کردن دوره آموزشی سازگاری بافرهنگ آلمانی
  • نداشتن سابقۀ کیفری در آلمان

نکته مهم این است که اگر به‌عنوان نیروی متخصص، دانشجو، پناهنده، سرمایه‌گذار و… به این کشور رفته‌اید، شرایط برای شما متفاوت است.

شما می‌توانید برای اطلاع و بررسی شرایط خود با مشاورین ما در دفتر میرداماد در تماس باشید.

نحوه اخذ تابعیت آلمان و اقامت دائم چگونه است؟

اخذ تابعیت آلمان و اقامت دائم این کشور از طریق تمامی راه‌های مهاجرتی فوق امکان پذیر است و در دو دسته اقامت دائم و موقت تقسیم بندی می‌شود. متقاضی می‌تواند از طریق یکی از روش‌های مهاجرتی نظیر سرمایه گذاری، تحصیل، کار و سایر روش‌ها اقامت موقت آلمان را دریافت کند. پس از دریافت اقامت موقت آلمان، متقاضی باید حداقل 5 سال را در این کشور سپری کرده باشد و به قوانین این کشور تعهد داشته باشد تا بتواند برای اخذ اقامت دائم آلمان درخواست دهد. شما می‌توانید با مشاوران متخصص ما در موسسه مهاجرتی آی مهاجرت صحبت کنید تا با جدیدترین اخبار مهاجرت به آلمان آشنا شوید و راهنمایی‌های لازم را در خصوص مهاجرت آلمان از آن‌ها دریافت کنید.

منظور از تابعیت دوگانه آلمان چیست؟

منظور از تابعیت دوگانه، داشتن دو پاسپورت است. باتوجه‌به آخرین اخبار مهاجرتی آلمان در سال 2023، افراد برای اخذ اقامت دائم و شهروندی این کشور می‌توانند دو پاسپورت و تابعیت داشته باشند این در حالی است که در سال‌های قبل باید تابعیت قبلی خود را برای دریافت تابعیت جدید لغو می‌کردید.

روش‌های مهاجرت پرستاران به آلمان چگونه است؟

تقاضای مهاجرت پرستاران به آلمان بسیار زیاد است و البته آلمان هم نیروهای درمانی را بیشتر جذب می‌کند. باتوجه‌به اهمیت و کثرت این موضوع در این قسمت به‌صورت اختصاصی به این موضوع خواهیم پرداخت.

مهاجرت پرستاران به آلمان هم از طریق دریافت ویزای کاری اقدام کرد و البته برای این موضوع ۳ راه پیش روی شماست:

  • دریافت ویزای جاب آفر
    جاب آفر قرارداد همکاری با یک کارفرما در آلمان است که شامل حقوق و شرایط کار پرستار در کشور آلمان است.
  • دریافت ویزای A17 یا اوسبیلدونگ
    این ویزا برای افرادی است که مدرک تحصیلی خود را از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دریافت نکرده‌اند و در نتیجه نیاز به تأییدیه آلمان دارند. با استفاده از این ویزا می‌توانید در دوره های ۶ الی ۱۸ماهه پزشکی و پیراپزشکی شرکت نمایید و بعد از قبول در آزمون نهایی این دوره، به‌عنوان پرستار در این کشور مشغول به کار شوید.
  • دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان
    ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار آلمان، ویزایی است که به کمک آن می‌توان تا 6 ماه در آلمان به دنبال شغل مناسب با تخصص پرستاری بود. از جمله معایب ویزای جاب سیکر می‌توان به غیرقابل‌تمدید بودن آن اشاره کرد.
 

زندگی در آلمان برای مهاجرین

زندگی در یک کشور توسعه‌یافته با طبیعتی بکر انگیزه بسیاری از افراد برای مهاجرت به آلمان است. اما این کشور مالیات‌های سنگینی از شهروندانش می‌گیرد.

البته وجود بیمه خدمات درمانی رایگان و همچنین وام‌ها با بهره‌های زیر دو درصد برای خرید خانه و خودرو از جمله مزایایی هستند که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

زندگی مهاجرین در آلمان

بهترین مقاصد جایگزین برای آلمان کدام‌اند؟

کشور آلمان در لیست 10 کشور برتر جهان قرار دارد؛ البته این نکته را هم باید بدانید که هیچ کشوری بی‌عیب‌ونقص نیست اکنون به بررسی برخی عیوب آلمان که شاید باعث شود شما به دنبال مقصدی جایگزین برای مهاجرت باشید می‌پردازیم:

  • یادگیری زبان آلمانی بسیار سخت است و شاید یکی از بزرگ‌ترین معضل‌های افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند همین مورد باشد.
  • از نظر فرهنگی هم درست است مردم این کشور نژادپرست نیستند؛ اما وارد جمع آن‌ها شدن و ایجاد صمیمیت برای مهاجران بسیار سخت است. این موضوع برای مهاجرانی که از کشورهای جهان سوم می‌روند سخت‌تر است؛ چرا که بسیار احساساتی برخورد می‌کنند و اسم رفتارهای آلمان‌ها را نژادپرستی می‌گذارند.
  • ازآنجایی‌که آلمان یک نظام آموزشی برتر دارد و شهریه تحصیل در دانشگاه‌های آن اغلب رایگان یا بسیار ناچیز است پس برای مهاجران تحصیلی اخذ ویزا و پذیرش بسیار سخت است.
  • هزینه‌های زندگی در آلمان و بخصوص در شهرهای بزرگ آن برای مهاجران تازه‌وارد تا چند سال اول اصلاً تناسب ندارد. همچنین وجود مخارج سنگین مالیات و سیستم بهداشت و درمان سراسری هم نباید از یاد برد. در کنار موارد فوق هزینه ماهانه تلویزیون ملی کشور، حتی اگر یک تلویزیون هم در خانه نداشته باشید؛ نیز موضوعی غیرقابل‌درک است.
  • آلمان همچنان از سیستم‌های کلاسیک، کاغذی و کم کارآمد استفاده می‌کند.

اکنون باتوجه‌به موارد یاد شده اگر به دنبال مقصد دیگری برای مهاجرت هستید مهاجرت به کانادا و استرالیا می‌تواند به‌عنوان بهترین گزینه باشد.

برای مهاجرت به استرالیا یا کانادا مسیر مهاجرت برای ایرانیان، هموارتر و موفقیت‌آمیزتر است. برای زندگی در این دو کشور تنها یادگرفتن زبان انگلیسی کافی است. نکته مثبت دیگر در مورد این دو کشور پایین‌بودن هزینه‌های زندگی و مالیاتی است. اکنون برای انتخاب صحیح بهترین روش و بهترین کشور برای مهاجرت نوبت به تکمیل فرم ارزیابی می‌رسد! با پر کردن فرم ارزیابی مؤسسه میرداماد ما به شما در انتخاب بهترین روش و مقصد برای مهاجرت کمک می‌کنیم.

سایت مهاجرت آلمان

معمولاً اغلب کشورها قوانین و اخبار مربوط به مهاجرت را در سایت‌های رسمی خود منتشر می‌کنند. دولت فدرال آلمان برای مهاجرین کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی دارد و تمام این قوانین در سایت مهاجرت آلمان به زبان‌های المانی و انگلیسی بیان شده است.

همچنین ممکن است دولت المان با برخی کشورها توافق‌نامه‌هایی برای مهاجرت امضا کند که این توافق‌نامه‌ها هم در سایت مهاجرت آلمان قرار دارد.

شما می‌توانید برای اطلاع از قوانین و اخبار مهاجرت به سایتhttps://www.germany-visa.org مراجعه نمایید و در جریان آخرین اخبار و قوانین مهاجرتی کشور آلمان قرار بگیرید.

بهترین مؤسسه مهاجرتی آلمان

مهاجرت به هر کشوری دردسرها و موانع خاص خود را دارد؛ انتخاب یک مؤسسه مهاجرتی خوب می‌تواند مسیر شما را هموارتر کرده و شرایط مهاجرت به المان را راحت تر نماید. مؤسسه مهاجرتی میرداماد با بیش از ده سال سابقه در زمینه مهاجرت راحت‌ترین راه مهاجرت آلمان را برای شما پیدا می‌کند و از صفر تا صد پروسه مهاجرت در کنار شما خواهد بود.

این مؤسسه که جزو بهترین مؤسسات مهاجرتی آلمان در ایران است تمام فرایند مهاجرتی شما را به‌صورت کاملاً شفاف و برنامه‌ریزی‌شده پیش می‌برد. همچنین شما می‌توانید ابتدا اقدام به دریافت مشاوره رایگان تلفنی از مشاوران مؤسسه حقوقی میرداماد نمایید و سپس با پرداخت هزینه‌ای مناسب، پروسه مهاجرت خود را شروع کنید.

وکلای مهاجرتی ما تمام مفاد قرارداد را برای شما به‌صورت کاملاً شفاف و دقیق توضیح خواهند داد و در تمام پروسه مهاجرت به المان شما را از روند و وضعیت پرونده مهاجرتی‌تان آگاه می‌سازند. توجه داشته باشید اگر زمان کافی برای یادگیری زبان یا سرمایه زیاد برای سرمایه گذاری ندارید با استفاده از کمک های یک وکیل خوب می توانید راه هایی همچون اقامت المان با خرید ملک و سایر راه های مهاجرت به آلمان را بررسی نمایید که گاهی برخی از وکلا با استفاده از سایت مهاجرت المان مسیر را برای شما راحت تر نیز می کنند.

خدمات موسسه مهاجرتی میرداماد

متقاضیان مهاجرت ب آلمان می‌توانند از طریق یکی از روش‌های بیان شده در این مقاله به آلمان مهاجرت کنند؛ اما شرایط اخذا اقامت آلمان و انجام مراحل مهاجرتی بددون داشتن وکیل مهاجرتی امری پیچیده و مشکل است. همانطور که می‌دانید تقریباً 6 الی 12 ماه زمان لازم است تا بتوانید از سفارت آلمان وقت دریافت کنید. گرفتن وقت از سفارت پروسه طولانی دارد و اگر در حین ارائه مدارکتتان به سفارت کشور آلمان، مدارکتان مشکلی داشته باشد، وقت ملاقات شما کنسل می‌شود و باقی مدارکتان بررسی نمی‌شود. برای این که با این قبیل از مشکلات بر نخورید و به راحتی هر چه تمام‌تر بتوانید ویزای این کشور را دریافت و به آلمان مهاجرت کنید، بهتر است که وکیل مهاجرتی داشته باشد. موسسه ما دارای بهترین و مجرب‌ترین وکلای حقوقی است که می‌توانند پروسه گرفتن ویزای آلمان را دقیق‌تر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیش ببرند. با داشتن وکیل مهاجرتی شما یک قدم به گرفتن ویزای کشور آلمان از دیگر متقاضیان پیشی خواهید گرفت. 

جمع بندی

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی و تحصیل است که افراد زیادی سالانه از ایران به این کشور مهاجرت می‌کنند. مشکلات مهاجرت به آلمان خیلی کمتر از مزایای مهاجرت به این کشور است از این رو بیشتر افراد این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. متقاضی ثبت نام مهاجرت به آلمان با گرفتن وقت از سفارت این کشور و پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت به آلمان می‌تواند مدارک مهاجرتیش را به سفارت این کشور ارائه دهد. تحصیل در این کشور در زبان آلمانی رایگان است و متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان با کمترین هزینه‌ای می‌توانند در این رشته فارغ‌التحصیل شوند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مهاجرت المان آشنا کنیم تا بتوانید از طریق یکی از راه‌های فوق با استفاده از وکیل مهاجرت در آلمان به این کشور مهاجرت کنید. موسسه میرداماد به عنوان یک موسسه مهاجرتی به المان و سایر کشور ها می تواند شما عزیزان را در امر مهاجرت یاری دهد.

سوالات متداول درباره مهاجرت به آلمان

شما می‌توانید از طریق یکی از راه‌های فوق نظیر سرمایه گذاری، تحصیلی یا کار به آلمان مهاجرت کنید.

با توجه به روش مهاجرتی که فرد انتخاب می‌کند هزینه‌های مهاجرتی او نیز متغیر خواهد بود.

برای رسیدن به جواب این سوال پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران موسسه ما صحبت کنید تا با توجه به شرایطی که دارید شما را راهنمایی کنند.

دوره‌های اوسبیلدونگ راحت‌ترین راه برای گرفتن ویزای این کشور است و مهاجرت از طریق کار به آلمان راحت‌ترین راه اخذ اقامت المان است.

اخبار های مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط ابوالفضل
    تاریخ: اردیبهشت 29, 1398
    نفر
    نفر

    سلام بنده ۲۷ سالمه متاهل دارای ۱۳ سال سابقه کاری درزمینه آشپزی ازپایه تا حرفه ای بامدرک بین المللی(شف) چطوری میشه اقدام کرد برای اقامت کاری آلمان

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 31, 1398
      نفر
      نفر

      .سلام وقت بخیر از طریق ویزای جستجوی کار می توانید با آفر کاری اقامت خود را با توجیه اقتصادی دریافت نمائید.

    • توسط حسین مرشدیان
      تاریخ: خرداد 7, 1401
      نفر
      نفر

      سلام بنده مکانیک سنگینم و ۱۷ سال سن دارم و اینکه تا ۱۸ یا ۱۹ قصد مهاجرت دارم و دوسال سابقه کار دارم و اما میخواهم کارمو تغییر بدم به مکانیک سبک آیا در آلمان امکانش هست و راه مهاجرت ساده یک مکانیک چیه

      • توسط مهدی کیوانی
        تاریخ: خرداد 11, 1401
        نفر
        نفر

        سلام روزتون بخیر
        با ارائه دیپلم و مدرک زبان انکان اقدام از طریق ویزای کاری برای شما وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  • توسط کاظم
    تاریخ: دی 23, 1398
    نفر
    نفر

    سلام بنده مهندس برق هستم و 17 سال سابقه کار بیمه ایی نیز دارم و تصمیم دارم که به آلمان مهاجرت نمایم لطفا راهنمایی بفرمایید که به چه طریقی می توانم و چه مدارکی را باید تهیه کنم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 30, 1398
      نفر
      نفر

      سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط سنی شما می توان برای دریافت ویزای جاب سیکر و تحصیلی آلمان اقدام کرد.

  • توسط ایلیا
    تاریخ: خرداد 16, 1399
    نفر
    نفر

    بنده به همراه خانواده قصد مهاجرت به کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری داریم… با مبلغ 4 میلیارد آیا میتوان 4 نفره رفت یا نه؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 20, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      روش های سرمایه گذاری متفاوت هستند که بسته به روش هزینه ها نیز متغییر است. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • توسط ستاره
    تاریخ: خرداد 22, 1399
    نفر
    نفر

    سلام من دانش آموز هستم. آیا من هم میتوانم ویزای تحصیلی بگیرم و در یکی از مدارس اونجا تحصیل کنم؟ اگر میتوانم، همراه با والیدنم می توانم بروم یا باید تنها بروم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 25, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      شما می تونید برای تحصیل در مدارس اقدام نمایید و دریافت ویزای گاردین بسته به سن شما دارد.

    • توسط سحر
      تاریخ: شهریور 17, 1400
      نفر
      نفر

      سلام من میخواهم بهمراه دو فرزندم به آلمان مهاجرت کنم ولی نمیدانم از چه راهی و چطوری لطفاً مرا راهنمایی کنید

      • توسط مهدی کیوانی
        تاریخ: شهریور 18, 1400
        نفر
        نفر

        با سلام و احترام
        متاسفانه اطلاعات شما جهت مشاوره کافی نمی باشد. شما می توانید با شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید تا اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  • توسط مصطقی
    تاریخ: فروردین 13, 1401
    نفر
    نفر

    من در افغانستان زندگی می کنم.
    متعلم داوزده
    من را طالبان به جرم هزاره بودن تحدید کرده به من کمک کنید

    • توسط رضا الطافی
      تاریخ: فروردین 14, 1401
      نفر
      نفر

      سلام و وقت بخیر برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان با موسسه تماس بگیرید

  • توسط محمد شریف صداقت
    تاریخ: فروردین 14, 1401
    نفر
    نفر

    سلام و عرض ادب
    من یک شهروند افغانی هستم میخواهم بروم آلمان میشود رهنمایی کنید چون به افغانستان شرایطی خوبی نداریم

    • توسط رضا الطافی
      تاریخ: فروردین 14, 1401
      نفر
      نفر

      سلام و وقت بخیر برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان با موسسه تماس بگیرید

  • توسط زرغونه هستم از افغانستان
    تاریخ: فروردین 17, 1401
    نفر
    نفر

    سلام من میخواهم با چهار فرزندم از افغانستان فرار کنم از دست طالب ها هیچ گونه پولی هم ندارم آیا میتوانید به من کمک کمک کنید از طریق بشر دوستانه من پیش از این چند ماه پیش درخواست کمک کرده بودم لیکن هیچ دولتی حاظر به کمک کردن به مه نشد

  • توسط Khairudin
    تاریخ: فروردین 21, 1401
    نفر
    نفر

    سلام خیرالدین امیری هستم میخواهم به کشور المان پناهنده شوم لطف نموده درخواست بنده مورد تایید قرار دهید

  • توسط حلما
    تاریخ: آذر 13, 1401
    نفر
    نفر

    سلام من یه دانش آموز ۱۶ ساله در رشته تجربی هستم اگر زبان آلمانی رو کامل یاد بگیرم میتونم به راحتی به این کشور مهاجرت کنم؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: آذر 16, 1401
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      بله، با ارائه مدرک زبان آلمانی به راحتی می توانید اقامت کشور آلمان را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا