071-91009294  | 021-88724227  |

کار در فنلاند

کار در فنلاند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای اطلاع از مهاجرت کاری به کشور فنلاند و برخورداری از تسهیلاتی که می تواند به شما تعلق بگیرد، با وکلای با دانش و تجربه موسسه میرداماد تماس بگیرید تا راه رسیدن به رویاهایتان هر چه سریعتر و بهتر هموار گردد. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص ویزای کار در فنلاند و همچنین موارد دیگر مانند، میزان درآمد و موسسات کاریابی در این کشور آورده شده است.

وضعیت کار در فنلاند برای خارجی ها

فنلاند از این واقعیت آگاه است که، با کمبود نیروی کار مواجه خواهد شد که نسل جوان آن ها قادر نخواهد بود آن ها را پر کند. فنلاند پیشنهادات کاری زیادی را به مهاجرین می دهد، این کشور می تواند شرایط کار خوب و با کیفیت بالا را ارائه دهد. کارکنان خارجی در این کشور امنیت شغلی دارند. کودکان و نوجوانان از فرصت های آموزشی خوبی بهره مند می شوند، خدمات عمومی همانگونه که به افراد فنلاندی ارائه می شود به کارکنان خارجی نیز ارائه می شود. در این کشور شرکت ها و کارخانه های بین المللی زیادی وجود دارد.

ویزاهای اخذ شده

کشور فنلاند طبیعت فوق العاده شمالی با بسیاری از فرصت های تفریحی و ورزشی، زندگی فرهنگی پر جنب و جوش در اختیار افراد می گذارد. جاذبه های کار در فنلاند شامل شرایط کار خوب و امنیت بالای استخدام می باشد. اگرچه مهاجران از بسیاری جهات حمایت می شوند، ولی برای کار در فنلاند، روحیه خاصی از سرمایه گذاری و ذهنیت باز مورد نیاز است. مهمترین مسئله و بزرگترین مشکل، زبان است. مشاغل بسیار کمی وجود دارد که در آن بدون دانستن زبان فنلاندی امکان کار وجود دارد و به دلایل ایمنی شغلی صرفا برای برقراری ارتباط دانستن زبان فنلاندی حیاتی است. زبان فنلاندی جذاب و راحت است و هیچ مانعی برای کسانی که می خواهند درفنلاند کار کنند وجود ندارد.

مقامات محلی و یا کارفرمایان به مهاجران و خانواده هایشان زبان، را یا به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کم، آموزش می دهند. با شش ماه تلاش جدی، به اندازه کافی در محیط کار این زبان را یاد می گیرید. سطح مهارت زبان فنلاندی به میزان زیادی بر ماهیت کار بستگی دارد. فنلاند توجه زیادی به آموزش حرفه ای می کند و الزامات قانونی در بسیاری زمینه ها و موقعیت ها وجود دارد.

شرایط اخذ ویزای کار فنلاند

اگر شما قصد دارید برای کار یا کارآفرینی در فنلاند باشید، معمولا به اجازه اقامت نیاز دارید. اگر بدون اجازه اقامت کار کنید، ممکن است با یک جریمه مجازات شوید. اگر تقاضای اجازه اقامت را براساس استخدام درخواست می کنید، درخواست مجوز اقامت شما باید مرتبط با نوع کار شما یا نوع کسب و کار شما باشد. اگر مدرک تحصیلی خود را در فنلاند تکمیل کرده اید، می توانید برای جستجوی کار درخواست اجازه اقامت کنید.

شرایط اخذ ویزای کار فنلاند

اگر قبلا مجوز اقامت را به دلایل دیگری کسب کرده اید، ممکن است شامل حق کار باشد. اگر اجازه اقامت شما شامل حق کار باشد، به طور معمول نیازی به مجوز جداگانه برای کار نخواهید داشت. هنگام درخواست مجوز اقامت برای کار در فنلاند، باید توجه داشته باشید که درخواست های خاص اقامت برای انواع خاصی از کار وجود دارد. اگر درخواست کار خاصی برای اقامت خاص شما وجود نداشته باشد، شما باید برای اجازه اقامت استخدامی درخواست دهید. اداره استخدام و توسعه اقتصادی در مورد درخواست شما تصمیم گیری می کند.

اگر برای برای کار در فنلاند درخواست اجازه اقامت می کنید، باید حقوقی مناسب کار خود دریافت کنید. این حقوق باید به اندازه کافی برای حمایت از شما در طول دوره مجوز اقامت باشد. اگر به شما اجازه اقامت برای کار داده شده است، خانواده شما معمولا می تواند برای اجازه اقامت فنلاند بر اساس روابط خانوادگی درخواست کند. اگر اجازه اقامت شما بر اساس کار باشد، ممکن است فقط حق کار برای یک کارفرمای خاص یا در یک زمینه خاص از کار داشته باشید.

درآمد و حقوق کار در فنلاند

شرایط کار در فنلاند به طور کلی در قرارداد استخدام هنگام شروع کار شما مشخص شده است. قرارداد تمام حقوق شما را از لحاظ ساعات کار، حقوق، حقوق تعطیلات و غیره تعریف خواهد کرد. عواملی که حقوق و دستمزد در فنلاند را تعیین می کنند معمولا شامل مهارت های حرفه ای کارکنان و شرایط تحصیلی، تجربه و محل شرکت می باشد. شرکت های هلسینکی هزینه های سخاوتمندتری نسبت به شرکت های دور از شهر ارائه می دهند.

بیشتر حقوق و دستمزد در فنلاند به طور کلی توافقنامه های جمعی بین کارکنان و کارفرمایان آنها است. کارکنان اغلب می توانند با کارفرمای خود درباره مزایای اضافی، مانند هزینه غذا و مسافرت، مذاکره کنند. فنلاند حداقل دستمزد برای کل کشور ندارد. در عوض هر صنعت یک توافقنامه جمعی را ایجاد می کند که حداقل دستمزد کارگران در آن زمینه خاص را تعیین می کند.

درآمد و حقوق کار در فنلاند

 پس از یک ماه کار برای یک شرکت در فنلند، کارکنان از حق پرداخت بیماری برخوردار می شوند؛ در صورتی که گواهی پزشکی ارائه کنند. داده های جدید از آمار فنلاند نشان می دهد که میانگین حقوق ماهانه، افزایش سالیانه تدریجی خود را در سال گذشته به 3300 افزایش می دهد. در همین حال، نیمی از کارکنان در فنلاند کمتر از میانگین 2900 یورو در ماه دریافت می کنند.

موسسات کاریابی معتبر فنلاند

هم افراد بیکار و هم کارکنان جویای کار می توانند به عنوان فرصت شغلیابی با دفتر کار ثبت نام کنند. شما معمولا باید برای اولین بار برای ثبت نام از دفتر کاریابی بازدید کنید. با این حال شما همچنین می توانید فرم ثبت نام شغل را به صورت آنلاین تکمیل کنید و عضو های جدید می توانند فرم های خود را به صورت الکترونیکی به دفتر استخدامی ارسال کنند.

دفتر استخدام خدماتی را به گروه های مختلف شغلی ارائه می دهند، از جمله جوانان، کسانی که نیاز به حمایت حرفه ای دارند، مهاجران، کارکنان بخش دریایی، افرادی که وارد فنلاند و یا خارج از فنلاند به دنبال کار در فنلاند هستند و همچنین فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه ها. دفاتر استخدامی نیز خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می دهند. شما همچنین می توانید با استفاده از سرویس آنلاین اداره کار (Avoimet työpaikat) که اطلاعاتی را در مورد هزاران جای شغلی ارائه می دهد، کار کنید. آدرس های مفید:

  • دفتر استخدام :http://www.mol.fi/mol/en/index.jsp
  • CIMO مرکز جنبش بین المللی
  • AIESEC در فنلاند: AIESEC شبکه تبادل دانشجویان است که فرصت های حرفه ای را در یک سازمان ارائه می دهد.
  • IAESTE در فنلاند: IAESTE یک برنامه مبادله کار دانشجویی است که در زمینه کار فنی تمرکز دارد.

انجمن دانشجویان حقوق اروپا – برنامه تبادل دانشجویان کارآموز: دوره های کارآموزی بین دو هفته و 18 ماه در هر منطقه مرتبط با قانون است. شرکت های حقوقی، دادگاه ها، موسسات عمومی، بانک ها، در بخش های قانونی خانه، شرکت های مشاوره ای و سازمان های بین المللی. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول درباره کار در فنلاند

فنلاند با کمبود نیروی کار مواجه است از این رو پیشنهادات کاری زیادی را به مهاجرین میدهد ، این کشور میتواند شرایط کارخوب با کیفیت بالا را ارائه دهد. کارکنان خارجی در این کشور امنیت شغلی دارند.

کشور فنلاند طبیعت فوق العاده شمالی با بسیاری از فرصت های تفریحی و ورزشی ، زندگی فرهنگی پر جنب و جوش در اختیار افراد میگذارد.

مشاغل بسیار کمی وجود دارد که در آن بدون دانستن زبان فنلاندی امکان کار وجود دارد و به دلایل ایمنی شغلی صرفا برای برقراری ارتباط دانستن زبان فنلاندی حیاتی است. زبان فنلاندی جذاب و راحت است و هیچ مانعی برای کسانی که میخواهند در فنلاند کار کنند وجود ندارد .

اگر قصد کار آفرینی در فنلاند را داشته باشید ، معمولا به اجازه اقامت نیاز دارید . اگر بدون اجازه اقامت کار کنید ممکن است جریمه بشوید. اگر مدرک تحصیلی خود را در فنلاند تکمیل کرده اید میتوانید برای جستجوی کار درخواست اجازه اقامت دهید.اگر برای کار در فنلاند درخواست اجازه اقامت کنید ، باید حقوقی مناسب کار خود دریافت کنید . اگر درخواست کار خاصی برای اقامت خاص شما وجود نداشته باشد ، شما باید برای اجازه اقامت استخدامی درخواست دهید. اداره استخدام و توسعه اقتصادی در مورد درخواست شما تصمیم گیری می کند .

بیشتر حقوق و دستمزد در فنلاند به طور کلی توافقنامه های جمعی بین کارکنان و کارفرمایان آنهاست. کارکنان اغلب میتوانند با کارفرمای خود درباره مزایای اضافی ، مانند هزینه غذا و مسافرت مذاکره کنند . فنلاند حداقل دستمزد برای کل کشور ندارد.
نیمی از کارکنان در فنلاند کمتر از میانگین 2900 یورو در ماه دریافت میکنند.

هم افراد بیکار و هم کارکنان جویای کار میتوانند به عنوان فرصت شغلیابی با دفتر کار ثبت نام کنند علاوه بر این سایت های زیر در یافتن شغل مناسب به شما کمک میکنند:

  • دفتر استخدام:http://www.mol.fi/mol/en/index.jsp
  • CIMO,AIESEC,IAESTE

بله ، کارکنان خارجی در این کشور امنیت شغلی خوبی دارند .

با شش ماه تلاش جدی ، به اندازه کافی در محیط کار این زبان را یاد میگیرید .

بله ، این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است و پیشنهادات خوبی برای مهاجران ارائه میدهد.

دوره های کار آموزی بین دو هفته و 18 ماه در هر منطقه مرتبط با قانون است.

عواملی که حقوق و دستمزد در فنلاند را مشخص میکند معمولا شامل مهارت های حرفه ای کارکنان و شرایط تحصیلی ، تجربه و محل شرکت می باشد .

اخبار مرتبط

کار در فنلاند

کار در فنلاند

برای اطلاع از مهاجرت کاری به کشور فنلاند و برخورداری از تسهیلاتی که می تواند به شما تعلق بگیرد، با

مشاهده

اسکرول به بالا