071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار لتونی

ویزای کار لتونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله ما در ارتباط با ویزای کار لتونی صحبت می کنیم. برای کار در کشور های مختلف می توانیم اقداماتی را انجام دهیم. یکی از روش های مهاجرتی در واقع مهاجرت کاری می باشد که بر مبنای شرایطی خاص برای افراد پیش می رود. کار در یک کشور جدید همراه با شرایط خاصی است که هر فرد می توان این شرایط را به پیش برد. رشته های کاری برای هر فرد متفاوت است و در واقع هر شخص برای کار های خود با داشتن رزومه کاری امکان اخذ ویزای کاری را خواهد داشت. شرایط دریافت ویزای کاری هم برای هر شخص و هر کشوری متفاوت خواهد بود.

برای مهاجرت به لتونی یا لاتویا لازم است تا در ارتباط با روش های مهاجرتی و نحوه مهاجرت به این کشور اطلاع داشته باشیم. مهاجرت به لتونی یا لاتویا از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است. از جمله این روش ها می توان به مهاجرت کاری به لاتویا، مهاجرت تحصیلی به لتونی، مهاجرت سرمایه گذاری به لتونی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در لتونی، مهاجرت از طریق ازدواج در لتونی، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در لتونی و … اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با روش های مهاجرتی به این کشور می توانید به مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

ویزای کار لتونی

برای این که بتوانید در لتونی زندگی کنید راه های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از راه های حضور در لتونی و زندگی در این کشور، مهاجرت کاری به لتونی از طریق اخذ ویزای کاری این کشور است. در حقیقت شما می توانید با دریافت ویزای لتونی جهت کار در این کشور و زندگی در لتونی و اقامت در لتونی اقدام نمایید. البته همان طور که گفتیم تنها راه مهاجرت به لتونی از طریق کار در لتونی یا لاتویا نیست و شما می توانید از روش هایی مانند تحصیل در لتونی و اعزام دانشجو به لتونی هم برای حضور در این کشور اقدام نمایید.

به طور مثال در صورت علاقه مندی می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی یا لاتویا اقدام نمایید. اما توجه داشته باشید که در هر صورت لازم است تا هزینه های زندگی در لتونی و شرایط زندگی در لتونی را نیز بدانید. حال می خواهیم ببینیم شرایط اخذ ویزای کار لتونی به چه صورت است و چگونه می توان برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمود. به طور کلی ویزای کار به صورت یک سند استاندارد یا تمبر در گذرنامه شما خواهد بود. لازم به ذکر است که برخی افراد ملزم به اخذ ویزای کار لتونی نیستند.

لتونی عضو اتحادیه اروپا و بخشی از توافق نامه پیمان شینگن است که در نتیجه اولویت را برای همه اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EFTA ، EEA) فراهم می کند تا بدون نیاز به اجازه کار ، در لتونی ساکن و آزادانه کار کنند. اتباع آمریكا ، كانادا ، نیوزلند ، استرالیا ، اسرائیل ، ژاپن ، سوئیس و اتحادیه اروپا مجازند بعد از ورود به لتونی درخواست اجازه اقامت خود را ارائه دهند و نیازی به دریافت ویزای کار لتونی قبل از ورود به این کشور نخواهند داشت. اما کلیه افرادی که تبعه کشور هایی به جز کشور های موجود در لیست فوق هستند، می بایست درخواست ویزای لتونی برای کار در این کشور دهند. این نوع مجوز کار از طریق دفتر شهروندی و امور مهاجرت لتونی اعمال می شود.

چه افرادی نیاز به دریافت ویزای کار لتونی ندارند؟

در کشور لتونی علاوه بر اتباع برخی از کشور ها که در بخش قبل آن ها را نام بردیم، برخی از افراد هستند که نیاز به دریافت ویزای کار لتونی نخواهند داشت. در حقیقت این افراد بدون  نیاز به دریافت ویزای کار لتونی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی این افراد برای شما بپردازیم. در موارد خاصی افراد برای حضور در لتونی یا لاتویا نیاز به دریافت ویزای کاری نخواهند داشت. در گروه اول اگر افرادی از کشور های دیگر برای نمایش های جاده ای یا کنسرت به عنوان مجری، خواننده، رقصنده، بازیگر و … وارد این کشور شوند نیاز به دریافت ویزای کاری نخواهند داشت.

گروه دومی که نیاز به اخذ ویزای کاری لتونی ندارند، عبارتند از نویسنده، کارگردان فیلم، بازیگران، کارگران اداری یا فنی که مسئولیت اجرای برنامه را دارند قرار می گیرند. اما در گروه سوم شرایط علمی است. اگر شخصی خارجی مطابق دعوت مؤسسه آموزشی یا موسسه علمی یا دعوت محقق مستقل در رابطه با مطالعات علمی یا برای شرکت در اجرای برنامه های آموزشی وارد شود و اگر زمان اقامت برنامه ریزی شده از 14 روز تجاوز نکند، نیاز به اخذ ویزای کاری این کشور را نخواهد داشت.

دریافت ویزای کار لتونی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دریافت ویزای کار لتونی یا لاتویا صحبت کنیم. دفتر امور شهروندی و مهاجرت (OCMA) مجوز کار (بدون تأیید دعوت کارفرمای در آژانس استخدام دولتی) را صادر می کند و مدت زمان اعتباری ویزای را ارائه می دهد.افرادی که از سمت یک کارفرما در لتونی یا لاتویا دعوت نامه داشته باشند، می توانند در این کشور مشغول به کار شوند و برای دریافت ویزای کاری لتونی اقدام کنند.

دریافت ویزای کار لتونی
دریافت ویزای کار لتونی

علاوه بر این ویزای کاری لتونی به دانشجویی از مؤسسه آموزشی معتبر یا دانشجویی که برای انجام کار میدانی به لتونی آمده است یا می تواند در موسسه آموزشی معتبر یا در کارخانه ای که در رجیستری تجاری ثبت نام کرده است، در صورتی که انجام کار میدانی یا کارهای میدانی با شرایط کار قانونی مرتبط باشد هم ویزای کاری تعلق می گیرد. در ادامه به یک مشاور (متخصص) ، که به مقامات دولتی یا محلی کمک می کند یا به اجرای توافق یا پروژه بین المللی که در آن لتونی فعال هست هم کمک می کند، ویزای کاری لتونی یا لاتویا تعلق می گیرد. به هر عضو هیئت مدیره شرکت یا نماینده شرکت که حقوق نمایندگی وی در ثبت نام تجاری ثبت شده است، هم ویزای کاری لتونی تعلق می گیرد.

میزان ساعات کاری در لتونی یا لاتویا برای اخذ ویزای کاری

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با میزان ساعات کاری در لتونی یا لاتویا برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نماییم. در بخش های قبلی ما در ارتباط با ویزای کاری صحبت کردیم و نحوه دریافت آن را بیان نمودیم. به طور میانگین می توان گفت که ساعات کاری در این کشور حدود چهل ساعت در هفته می باشد. در واقع هر شخص می تواند برای کار در این کشور به مدت هشت ساعت در روز زمان بگذارد. امکان کار در زمان تحصیل نیز در این کشور وجود دارد. این مورد برای بیست تا سی ساعت در هفته به صورت پاره وقت امکان پذیر است. نرخ بیکاری در کشور لتونی یا لاتوا هم حدودا هشت درصد است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری لتونی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری لتونی صحبت کنیم. در حقیقت برای این که بتوانید ویزای کاری لتونی را دریافت نمایید می توانید این مدارک را تهیه نموده و به سفارت یا کنسولگری این کشور مراجعه نمایید. از جمله مدارک مورد نیار برای دریافت ویزای کاری لتونی عبارتند از: گذرنامه و پاسپورت معتبر، عکس با اندازه درخواست شده، شناسنامه، کارت ملی، رزومه شخصی، انگیزه نامه مهاجرت به کشور لتونی یا لاتویا، مدارک تحصیلی، گواهی عدم یو پیشینه، قرار داد کاری یا گواهی اشتغال به کار در کشور لتونی یا لاتویا، گواهی تمکن مالی، بیمه نامه، گواهی سکونت در لتونی یا لاتوا و … .

دقت کنید که در زمینه درخواست ویزا لازم است تا مدارکی ارائه شده را ترجمه نموده و هزینه های مربوطه را پرداخت کنید. برای آن که بتوانید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید لازم است تا قرار داد رسمی از یک کارفرما در این کشور داشته باشید. در ادامه این که می بایست دارای مدرک تحصیلی یا گواهی مرتبط با این شغل در لتونی باشید. یکی دیگر از شروظ دریافت ویزای کاری در لتونی این است که حداثل یک سال سابقه کار در این کشور داشته باشید. اما باید دید که میانگین درآمدی در کشور لتونی یا لاتویا چقدر است و چگونه می توان در این کشور به درآمد بالایی دست یافت. در بخش بعدی مقاله به این موضوع می پردازیم و در ارتباط با شرایط درآمدی در لتونی یا لاتویا صحبت می کنیم.

میانگین درآمدی در لتونی

در این بخش از مقاله می خواهیم در ارتباط با میانگین درآمد ها در لتونی برای افرادی که قصد کار در لتونی را دارند صحبت کنیم. اطلاع از میانگین درآمد ها در این کشور باعث می شود تا بتوانید به راحتی برای کار در لتونی اقدام نمایید. شخصی که در لتونی کار می کند به طور معمول در حدود هزار و سیصد LVL در ماه درآمد دارد. حقوق از سیصد و سی LVL (پایین ترین میانگین) شروع می شود و تا 5،810 LVL که بالا ترین میزان حقوق در این کشور است ادامه می یابد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل های مختلف به شدت متفاوت است.

میانگین درآمد در لتونی
میانگین درآمد در لتونی

سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه تجربه افراد بیشتر شود ، دستمزد آن ها هم بیشتر می شود. به طور کلی ، کارکنان با تجربه از دو تا پنج سال به طور متوسط سی  و دو درصد بیشتر از سایرین حقوق دریافت می کنند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال در این کشور به طور متوسط سی و شش درصد بیشتر از سایرین حقوق دریافت می کنند. این رویه تا به سال های بالا تر ادامه می یابد و هر چه تجربه بیشتر باشد میزان حقوق دریافتی افراد در لتونی بیشتر خواهد بود. تغییر حقوق و دستمزد بر اساس تجربه به شدت از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است و به حوزه شغلی نیز بسیار وابسته است. مدرک دانشگاهی هم به عنوان یکی از مهم ترین مدارک بر میزان درآمد افراد تاثیر گذار خواهد بود.


شغل های پردرآمد در لتونی برای دریافت ویزای کاری

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی شغل های پردرآمد در کشور لتونی بپردازیم که می توان با کار در این مشاغل به درآمد بالایی در این کشور دست پیدا کرد و به نتیجه مناسبی رسید. این شغل ها عبارتند از: مدیر مالی، تحلیلگر مالی، حسابرس داخلی ، مدیر حسابداری، مدیر دفتر، مدیر هنری، طراح گرافیک، مهندس هوافضا، کنترل ترافیک هوایی، خلبان ، معمار ،‌مشاور خدمات، مدیر شعبه بانک ، مترجم، تحلیلگر تجارت، مدیر توسعه تجارت، مدیر پروژه ، مهندس عمران، مدیر پروژه ساختمانی، مهندس برق، مهندس مکانیک، مدیر ارشد اجرایی،  مدیر ارشد مالی، مدیر کل، دندانپزشک ، متخصص تغذیه، تکنسین آزمایشگاهی، پرستار، سرپرست بانک اطلاعاتی، برنامه نویس، وکیل و … .

این افراد اصولا بیشتر از میانگین درآمدی در کشور لتونی یا لاتویا درآمد دارند و اگر شما برای کار در این پوزیشن ها استخدام شوید می توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

سوالات متداول درباره ویزای کار لتونی

بله لتونی یکی از کشور های پویا و فعال است که برای کار مناسب می باشد.

بله با داشتن شرایط می توان ویزای این کشور را دریافت نمود.

افراد اتحادیه اروپا و شنگن و کشور های آمریكا ، كانادا ، نیوزلند ، استرالیا ، اسرائیل ، ژاپن ، سوئیس نیاز به ویزای کاری ندارند.

افرادی که می خواهند برای کار های هنری یا علمی مانند فیلم، کنسرت، تحقیقات و پژوهش و … وارد این کشور شده و کم تر از چهارده روز در لتونی حضور داشته باشند.

میانگین درآمد به طور معمول در حدود هزار و سیصد LVL در ماه است.

از جمله این شغل ها عبارتند از: مدیر مالی، تحلیلگر مالی، حسابرس داخلی ، مدیر حسابداری، مدیر دفتر، مدیر هنری، طراح گرافیک، مهندس هوافضا، پزشک و … .

مدارک عبارتند از: پاسپورت، مدارک هویتی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی، بیمه نامه، رزومه و …

ساعات کاری در لتونی چهل ساعت در هفته است.

نرخ بیکاری در این کشور هشت درصد می باشد.

بله می بایست مدارک را کاملا ترجمه نمود.

بله امکان کار در زمان تحصیل برای بیست تا سی ساعت در هفته می باشد.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا