071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار لهستان

ویزای کار لهستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر به دنبال مهاجرت کاری هستید باید گفت که کشور لهستان با داشتن جایگاه شغلی در تخصص های متفاوت یک کشور فوق العاده ایده آل با سطح بالای کیفیت زندگی در این امر است. در این مقاله که به دست مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تهیه شده است، شما را از راه ها و مدارک اخذ ویزای کار لهستان آشنا خواهند کرد.

شرایط اخذ ویزای کار لهستان

ویزای لهستان بیشتر از یک سال اعتبار ندارد، در طول این مدت می توانید درخواست اقامت یا صدور مجوز کار دهید. به جز کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا، توابع سایر کشورها برای کار در لهستان باید این مجوز را اخذ کرده باشند. مجوز کار یک سند موقتی است که به شما اجازه ی ماندن و کار کردن در لهستان را به مدت 3 سال می دهد. برای کار در لهستان، شخصی که قصد دارد شما را استخدام نماید باید برای شما درخواست مجوز کار دهد. توجه داشته باشید که خود شما نمی توانید این کار را انجام دهید. بنابراین در این مورد کاری از دست شما برنمی آید جز اینکه اطمینان حاصل نمایید که رییس آیندتان ترتیب این کار را برای شما داده است.

ویزاهای اخذ شده

بعد از ایجاد درخواست توسط کارفرما، باید اصل و کپی معتبر مدارک به فرم درخواست ضمیمه شوند. این مدارک شامل مشخصات کامل کارمند و کارفرما، مدارکی که ثابت میکنند شخص مورد نظر صلاحیت انجام کار را داراست و غیره می شوند. اگر این اطلاعات اشتباه وارد شده باشند، ممکن است درخواست شما رد شود. تمامی مدارک نام برده باید به زبان لهستانی ترجمه شده باشند. انواع مجوز کار:

  • نوع اول: فرد خارجی برای شخصی که دفتر کار و تجارتش در لهستان است کار می کند.
  • نوع دوم: فرد خارجی به مدت 6 تا 12 ماه در لهستان مانده و در هیات مدیره شرکت شخص حقوقی ای که بیزنس خودش را در لهستان دارد فعالیت می کند.
  • نوع سه: شخص خارجی ای برای یک شخص غیر لهستانی کار میکند اما به مدت بیشتر از 30 روز در موسسه ای لهستانی برای انجام ماموریت فرستاده می شود.
  • نوع 4: فرد خارجی که برای کارفرمای غیر لهستانی کار می کند و برای انجام خدمتی موقتی در لهستان مامور می شود.
  • نوع 5: فرد خارجی که برای کارفرمای غیر لهستانی کار می کند و طی 6 ماه اینده برای مدت بیش از 3 ماه به ماموریتی غیر از موارد ذکر شده به لهستان سفر می کند.

مدت زمان اعتبار مجوز و اجازه کار در لهستان کار به نوع و مدت زمانی که برای انجام آن نیاز دارید بستگی دارد. این مدت زمان به طور مشخص توسط کارفرما در فرم درخواست مشخص می شود ولی معمولا بیشتر از 3 سال نیست. اگر شخص به عنوان عضو هیات مدیره شرکتی کار کند که در زمان صدور درخواست بیش از 25 نفر کارمند دارد، این مدت زمان می تواند تا 5 سال هم افزایش یابد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار لهستان

افراد جهت مهاجرت به لهستان برای تامین ملزومات زندگی، نیازها و خواسته های خود به دنبال کاری مناسب می گردند. بسیاری از آنها برای یافتن کار کشور های اروپایی را گزینه خوبی برای یافتن شغل مناسب می دانند. لهستان به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا به شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و EEA (نروژ، ایسلند، سوییس) اجازه می دهد که بدون اخذ ویزا کار کنند.

برای افرادی که ملیتی از یک کشور غیر اتحادیه اروپا دارند حق کار بر اساس مجوز کار داده می شود. مجوز کار مدرکی است که به اتباع خارجی اجازه کار قانونی در لهستان را می دهد. مجوز کار در لهستان به دسته های مختلفی تقسیم می شود:

  • گروه A :برای کارمندان خارجی که توسط یک شرکت تجاری یل کارخانه در کشور لهستان مشغول به کار هستند.
  • گروه B :فرد خارجی که برای مدت زمان مشخص در خاک لهستان اقامت دارند و به عنوان عضو هئیت مدیره یک شرکت یل سهام داد شرکت یا کار آفرین فعالیت می کنند.
  • گروه C :مربوط به خارجی هایی است که براب یک کارفرمای خارجی کار می کنند و برای مدت بیش تز از 30 روز در لهستات یا شرکت تابعه در لهستان کار می کنند.
  • گروه D :کارمند خارجی که توسط یک کارفرمای خارجی کار می کنند که فعالیت تجاری در لهستان ندارد اما برای انجام خدمات موقت (معمولا خدمات صادرات) مجاز هستند.
  • گروه E :کارمند خارجی که براب یک کارفرمای خارجی کار میکند که اگر این مدت زمان بیشتر از سه ماه باشد بر اساس تقویم لهستان برای 6 ماه آینده نیز میتواند برای انجام کارهای دیگر اقامت داشته باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار لهستان

اعتبار مجوز کار در لهستان ثابت است و معمولا بیش تر از سه سال نیست که البته می تواند برای پنج سال تمدید شود. جدا از نوع ویزای کار مدارک دیگری باید به کنسولگری لهستان ارسال شود:

  • گذرنامه (اعتبار گذرنامه طوری باشد که 180 روز بعد از تاریخ ورود به جمهوری لهستان اعتبار داشته باشد)
  • بیمه درمانی :این نوع بیمه در مورد هنه کشور های عضو اتحادیه اروپا اعمال می شود.
  • درخواست برای دریافت ویزا: لطفا با دقت تمام شرایط فرم در خواست برای ویزای کار و روند پر کردن آن ها را بخوانید. به یاد داشته باشید که کوچکترین اشتباهی می تواند بهانه ای برای رد ویزا باشد.
  • پیشنهاد کار :معمولا دعوت توسط یک کار فرما ارسال می شود و در صورت جواب مثبت متقاضی مدارک مربوطه را می فرستد.

دستمزد و‌ حقوق کار در لهستان

لهستان به عنوان نهمین اقتصاد بزرگ اروپا دارای شهرت زیادی است و این امر باعث شده که وضعیت کار در لهستان محبوبیت زیادی پیدا کند. لهستان در رتبه بندی حداقل دستمزد ملی (NMW) در رتبه 27 از فهرستی 97 تایی قرار دارد. متوسط حقوق در لهستان بنابر آمار سال 2018 از GUS (دفتر مرکزی لهستان)بسیار بهتر از سال های گذشته بوده است. در آمد متوسط بدون پرداخت مالیات در لهستان 4900 زلوتی در ماه می رسد. اما به دلیل اینکه هزینه های زندگی مثل غذا، مسکن، تفریح در مقابله با دیگر کشورهای اروپای غربی کم تر است در آمد خوبی محسوب می شود.

دستمزد و حقوق کار در لهستان

حداقل دستمزد در لهستان 2100 زلوتی قبل از پرداخت مالیات است. البته بستگی به نوع قرار داد شما هزینه هایی برای بیمه درمانی، بیمه معلولیت، مالیات بر در آمد کسر می شود. میزان دستمزد و حقوق شما همه بستگی به نوع قرارداد و شرایط کاری شما دارد به طور مثال در بخش صنعت صنعتهای تجاری حقوقی معادل 9393 زلوتی دریافت می کنند در حالی که در بخش فناوری 8379 زلوتی است. همچنین میزان حقوق در لهستان به شهری که در آن کار می کنید بستگی دارد، معمولا شهرهای بزرگ بیشترین دستمزد را دارند مثلا شهر ورشو به عنوان پاییتخت لهستان بیشترین در آمد را برای افراد دارد.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در لهستان

کشور لهستان با جمعیتی حدود 38 میلیون با وسعت 31265 کیلومتر مربع در مرکز اروپا قرار دارد. اقتصاد لهستان از سال 1990 به طور شگفت انگیزی رشد یافته است. لهستان تنها کشور اروپایی است که در طی رکود اقتصادی 2007 2008 دچار رکود نشده است. طبق آمارهای بین المللی صندوق پول لهستان در رتبه 24 جهان قراد دارد. صادرات این کشور در سال 2018 با 2/10 درصد افزایش به ارزش 203.7 میلیارد یورو رسیده است.

بازار کار در لهستان در حال حاضر بسیار خوب عمل می کند و نرخ بیکاری بسیار کاهش پیدا کرده است. وجود تعداد زیادی شغل برای خارجی هایی که لهستان را به عنوان محل کار در نظر گرفته اند لهستان را تبدیل به یکی از بزرگترین bpo/ssc ها کرده است. ایجاد محیط کسب و کار مناسب باعث جذب سرمایه گذارانی از خارج از کشور لهستان از جمله بسیاری از شرکت های آلمانی شده است. در حال حاضر 300000 نفر توسط شرکت های آلمانی مشغول کار هستند.

لهستان عضو بولونیا و بخشی از منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) است.داشتن مدرک تحصیلی و یا تخصص در حرفه ای خاص برای دریافت ویزای کار در لهستان بسیار موثر است. افرادی که دارای تحصیلات بالا با مهارت های در زمینه زبان، فناوری اطلاعات، مخابرات و کامپیوتر هستند موقعیت های خوبی برای آن ها در لهستان وجود دارد. لیست برترین موسسات کاریابی لهستان:

  • Mercury urval
  • Professional peaple
  • Sam international
  • Step stone

اگر شما عزیزان زندگی در لهستان را انتخاب کرده اید و می خواهید در این کشور سرمایه گذاری کنید، بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول درباره ویزای کار لهستان

لهستان با داشتن جایگاه شغلی در تخصص های متفاوت یک کشور فوق العاده ایده ال با سطح بالای کیفیت زندگی در این امر است.

ویزای لهستان بیشتر از یکسال اعتبار ندارد، در طول این مدت میتوانید درخواست اقامت یا صدور مجوز کار دهید. مجوز کار یک سند موقتی ات که به شما اجازه ی کار به مدت 3 سال را درلهستان میدهد.

پنج نوع مجوز کار وجود دارد:

  • نوع اول: فرد خارجی برای شخصی که دفتر کار و تجارتش در لهستان است کار میکند.
  • نوع دوم : فرد خارجی به مدت 6 تا 12 ماه در لهستان مانده و در هیات مدیره شرکت شخصی حقوقی که بیزنس خودش را دارد در لهستان فعالیت میکند.
  • نوع سوم: شخص خارجی برای یک شخص غیر لهستانی کار میکند اما به مدت بیشتر از 30 روز در موسسه ای لهستانی برای انجام ماموریت فرستاده میشود.
  • نوع چهارم: فرد خارجی که برای کارفرمای غیر لهستانی کار میکند و برای انجام خدماتی موقتی در لهستان مامور میشود.
  • نوع پنجم : فرد خارجی که برای کارفرمای غیر لهستانی کار میکند و طی 6 ماه آینده برای مدت بیش از 3 ماه به ماموریتی غیر از موارد ذکر شد ه به لهستان سفر میکند .
  • گذرنامه( اعتبار گذرنامه طوری باشد که 180 روز بعد از تاریخ ورود به لهستان اعتبار داشته باشد)
  •  بیمه درمانی: این نوع بیمه در مورد همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعمال میشود.
  •  درخواست برای ویزا : لطفا با دقت تمام شرایط فرم درخواست برای ویزای کار و روند پر کردن آنها را بخوانید. به یاد داشته باشید .کوچکترین اشتباهی میتواند بهانه ای برای رد ویزا باشد.
  • پیشنهاد کار: معمولا دعوت توسط یک کارفرما ارسال میشود و در صورت جواب مثبت متقاضی مدارک مربوطه را میفرستد.

هزینه های زندگی مثل غذا، مسکن، تفریح، در مقابله با دیگر کشورهای اروپایی غربی کمتر است و درآمد خوبی محسوب میشود .

حداقل دستمزد در لهستان 2100 زلوتی قبل از پرداخت مالیات است. در آمد متوس بدون پرداخت مالیات در لهستان 4900 زلوتی در ماه میرسد.

اقتصاد لهستان از سال 1990 به طرز شگفت انگیزی رشد یافته است. لهستان تنها کشوراروپایی است که در طی رکود اقتصادی 2007-2008 دچار رکود نشد ه است.

معمولا شهرهای بزرگ لهستان بیشترین درآمد را دارند مثلا شهر ورشو به عنوان پایتخت لهستان بیشترین درآمد را برای افراد دارد.

از طریق موسسات کاریابی لهستان مانند:

  • Mercury urval
  • Professional people
  • Sam international
  • Step stone

بازار کار بسیار خوب عمل میکند و نرخ بیکاری بسیار کاهش پیدا کرده است. ایجاد کسب و کار مناسب باعث جذب سرمایه گذارانی از خارج از کشور لهستان از جمله بسیاری از شرکت های آلمانی شده است. در حال حاضر 300.000 نفر توسط شرکت های آلمانی مشغول به کار هستند.

افرادی که دارای تحصیلات بالا با مهارتهای در زمینه زبان، فناوری اطلاعات، مخابرات و کامپیوتر هستند ، موقعیت های خوبی برای آنها در لهستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

ویزای کار لهستان

ویزای کار لهستان

اگر به دنبال مهاجرت کاری هستید باید گفت که کشور لهستان با داشتن جایگاه شغلی در تخصص های متفاوت یک

مشاهده
اجازه کار در لهستان

اجازه کار در لهستان

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] لهستان عضو اتحادیه اروپا است و در نتیجه اجازه می دهد تا دیگر اعضای اتحادیه اروپا و

مشاهده

اسکرول به بالا