071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در اسلوونی

سرمایه گذاری در اسلوونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله هدف ما بحث در ارتباط با سرمایه گذاری در اسلوونی است. سرمایه گذاری در کشور های مختلف دارای شرایط گوناگونی است که می تواند با توجه به نوع سرمایه گذاری برای هر فرد متفاوت باشد. سرمایه گذاری دارای روش های مختلفی است که بر مبنای هر کدام می توان تصمیم گیری کرد. به طور مثال از جمله روش های سرمایه گذاری می توان به خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و … اشاره نمود. هر کدام از این روش های سرمایه گذاری نیاز به کسب اطلاعات دقیق دارد و لازم است تا برای هر کدام از این روش های سرمایه گذاری قوانین دقیق مربوط به آن ها را دانست.

برای مهاجرت به اسلوونی روش های زیادی وجود دارد که هر فرد با توجه به شرایط خود می تواند برای یکی از این روش ها اقدام نماید. مهاجرت به اسلوونی دارای قوانین و مقررات خاصی است که با اطلاع از این قوانین می توان برای مهاجرت اقدام نمود. از جمله روش های مهاجرت به اسلوونی عبارتند از: مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به اسلوونی، مهاجرت کاری به اسلوونی، مهاجرت سرمایه گذاری به اسلوونی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسلوونی، مهاجرت از طریق ازدواج در اسلوونی، ثبت شرکت در اسلوونی و … . برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با روش های مهاجرتی و مهاجرت به این کشور ها لازم است تا با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمود. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

سرمایه گذاری در اسلوونی

سرمایه گذاری در اسلوونی به روش های مختلفی امکان پذیر است. هر کدام از این روش ها دارای ویژگی های خاصی هستند که برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. اسلوونی از سال دو هزار و هفت میلادی عضو اتحادیه اروپا است. این کشور هم اکنون نیز بخشی از OECD است که سازمانی است که تحت نام خود پیشرفته ترین کشور ها در اروپا را طبقه بندی می کند. اوضاع اقتصادی و سیاسی عامل مهمی است که در زمان سرمایه گذاری در اسلوونی مورد بررسی قرار می گیرد و یکی از عوامل تاثیرگذار بر شرایط سرمایه گذاری در اسلوونی و زندگی در اسلوونی می باشد.

البته توجه داشته باشید که علاوه بر سرمایه گذاری در اسلوونی شما می توانید از روش های دیگری مانند تحصیل در اسلوونی و اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی به عنوان مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی و یا کار در اسلوونی و اخذ ویزای کاری اسلوونی هم برای حضور در این کشور اقدام نمایید. نکته مهم در ارتباط با سرمایه گذاری در اسلوونی این است که این کشور هیچ گونه تبعیضی بین سرمایه گذاران ملی و خارجی ندارد.

براساس گزارش سرمایه گذاری جهانی UNCTAD در سال دو هزار و بیست میلادی میزان ورود مستقیم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلوونی نسبت به سال دو هزار و نوزده میلادی کاهش یافته است. براساس داده های OECD ، بیشتر سهام سرمایه گذاری خارجی در اسلوونی مربوط به کشور های اتریش ، لوکزامبورگ ، سوئیس و آلمان است. با این حال ، آلمان بیشترین سرمایه گذاری های غیر مستقیم را در اسلوونی از طریق شرکت های تابعه اتریشی در اختیار دارد. در حالی که ایالات متحده هم یک سرمایه گذار مهم است و این کار با اکثر سرمایه گذاری های غیر مستقیم از طریق شرکت های تابعه در لوکزامبورگ ، سوئد ، آلمان و سوئیس انجام می شود.

بخش هایی که بیشترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به خود جلب می کنند عبارتند از تولید ، خدمات مالی و بیمه ای ، عمده فروشی و خرده فروشی و املاک و مستغلات. این کشور به همراه زیرساخت های توسعه یافته و نیروی کار تحصیل کرده دارای یک موقعیت استراتژیک در دریای آدریاتیک است. اسلوونی از نظر سهولت در انجام کار در گزارش بانک جهانی در سال دو هزار و بیست میلادی هم رتبه سی و هفت را از میان صد و نود و هفت کشور دنیا کسب کرده است. 

مزیت سرمایه گذاری در اسلوونی چیست؟

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مزایای سرمایه گذاری در اسلوونی صحبت کنیم و ببینیم که در کشور اسلوونی چه مزایای برای سرمایه گذاری وجود دارد. همان طور که گفتیم اسلوونی یکی از کشور های اتحادیه اروپا است که عضوی از گروه کشور های پیشرفته اروپایی نیز محسوب می شود. اسلوونی از داشتن یک موقعیت استراتژیک در اروپا ، به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا (EU) بهره می برد. اسلوونی اصول تعیین شده توسط اتحادیه اروپا و همچنین مواردی را که توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ارائه شده است ، اعمال می کند.


بنابراین ، از سرمایه گذاران خارجی استقبال می شود تا در بازار محلی سرمایه گذاری کنند ، که همان مقررات را برای تجار محلی اعمال می کند. اما به غیر از این مزایای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در اسلوونی وجود دارد که به عنوان نقاط قوت سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. ما این موارد را برای شما بیان خواهیم کرد. اواین مورد این است که مراحل ثبت شرکت در اسلوونی مشابه سایر مراحل تأسیس شرکت در اروپا است. در اسلوونی برخورد منصفانه با سرمایه گذاران صرف نظر از اینكه اهل اسلوونی باشند یا از خارج از مرز های این كشور صورت می گیرد. مالیات شرکت ها در این کشور با نرخ نوزده درصد است و نیروی کار در این کشور تحصیل کرده و تخصصی هستند.

مزیت سرمایه گذاری در اسلوونی چیست؟
مزیت سرمایه گذاری در اسلوونی چیست؟

علاوه بر آن در این کشور محیط کسب و کار ایمن به لطف ثبات اقتصادی و سیاسی موجود می باشد. در این کشور زیر ساخت ها کاربردی و توسعه یافته هستند و می توان از شرایط مناسب در منطقه ای با آب و هوای معتدل و در نتیجه از درجه حرارت معتدل در تمام طول سال بهره مند می شود. نکته مهم دیگر در ارتباط با موقعیت استراتژیک در منطقه مرکزی اروپا و دسترسی مستقیم به بازار های منطقه می باشد. دولت اسلوونی با پیشنهاد و اجرای برنامه های حمایت از مالکیت مختلط شرکت ها ، همکاری بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی را ترغیب می کند.

یکی از دلایل سرمایه گذاری در اسلوونی وجود چندین طرح دولتی و امتیازات دولتی است که به سرمایه گذاری های بیشتر از نیم میلیون یورو در صنعت ، خدمات و تحقیقات اختصاص یافته است. دقت کنید که با سرمایه گذاری در اسلوونی شما می توانید برای اخذ اقامت اسلوونی نیز اقدام نمایید. در واقع شما پس از پنح سال اقامت در این کشور می توانید برای اقامت دائم اسلوونی درخواست دهید و پس از ده سال اقامت در این کشور می توانیم برای تابعیت اسلوونی نیز درخواست دهیم.

انواع روش های سرمایه گذاری در اسلوونی

در کشور اسلوونی صنایع سرمایه گذاری جذاب زیادی وجود دارد. اقتصاد اسلوونی دارای یک رشد سریع است. این خبر خوبی برای سرمایه گذارانی است که می خواهند شرکتی در اسلوونی افتتاح کنند. سرمایه گذاران و بازرگانان می توانند از بازار گسترده ، کارگران ماهر ، در دسترس بودن فناوری و حمایت از تجارت استفاده نمایند. از سال دو هزار و چهار میلادی اسلوونی از نظر اقتصادی یکی از کشور های برتر اتحادیه اروپا بوده است.

بخش بزرگی از این امر به دلیل فرصتهای جذاب سرمایه گذاری در اسلوونی است. از جمله صنایعی که می توان برای سرمایه گذاری در اسلوونی برای اقامت اسلوونی داشت عبارتند از: صنعت خودرو در اسلوونی، مواد شیمیایی و دارویی، برق و الکترونیک در اسلوونی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و … . البته برای سرمایه گذاری در اسلوونی می توان از روش های بسیاری مانند خرید ملک در اسلوونی، ثبت شرکت در اسلوونی و … استفاده نمود.

ثبت شرکت در اسلوونی برای سرمایه گذاری

همانطور که گفتیم یکی از روش های سرمایه گذاری در اسلوونی ثبت شرکت در اسلوونی می باشد. زمانی که شما برای ثبت شرکت در اسلوونی اقدام می کنید می توانید برای یک تا پنج سال در این کشور اقامت داشته باشید و پس از آن نیز به مدت دائم در این کشور ساکن باشید. از این رو شما می توانید از تمامی مزایای اتحادیه اروپا نیز استفاده ببریذ. ثبت شرکت در اسلوونی یکی از ساده ترین راه ها برای سرمایه گذاری در این کشور می باشد و به عنوان یک راه مناسب برای مجوز راه اندازی کسب و کار در این کشور محسوب می شود.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در اسلوونی نباید کم تر از هفت هزار و پانصد یورو باشد. اگر می خواهید سریع ترین راه را برای اخذ اقامت اسلوونی از طریق ثبت شرکت داشته باشید باید بیشتر از بیست و دو هزار و پانصد یورو در این کشور سرمایه گذاری کرده باشید. اما اگر سرمایه گذاری کم تری داشته باشید و در حدود ده هزار یورو باشد، می توانید برای هشت تا نه ماه بعد اقامت را دریافت نمایید. اما در کل برای سرمایه گذاری در این کشور حداقل میزان درآمدی شرکت نباید کم تر از حداقل دو دستمزد باشد.

سرمایه گذاری در صنایع خاص در اسلوونی

برخی از صنایع بزرگ هستند که برای سرمایه گذاری در اسلوونی گزینه بسیار مناسبی محسوب می شوند. ما در این بخش از مقاله قصد داریم در رابطه با این صنایع صحبت کنیم. یکی از این صنایع صنعت خودروسازی در اسلوونی می باشد. افرادی که تمایل دارند در این صنعت سرمایه گذاری کنند به راحتی اطمینان حاصل می کنند که آنها نه تنها خودروهای با کیفیت بلکه اتومبیل هایی که رانندگی را بسیار ساده تر و پیشرفته تر می کنند ، ساخته اند.

آن ها همچنین می توانن با این که بازار خودرو در اسلوونی رقابتی است به درستی پیش روند. اگر مایل هستید با باز کردن شرکتی در صنعت خودرو ، در اسلوونی سرمایه گذاری کنید باید بدانید که این سرمایه گذاری یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری ها می باشد. صنعت بعدی مواد شیمیایی و دارویی است. در صنایع شیمیایی و دارویی، تولید کنندگان در اسلوونی در تولید و فروش محصولات خود موفق بوده اند و تعداد زیادی از کارگران ماهر در اختیار آن ها قرار دارد. اما گزینه بعدی می تواند سرمایه گذاری پر صنعت برق و الکترونیک در اسلوونی می باشد. اسلوونی به آموزش و پرورش کارگران خود در زمینه الکترونیک و برق می پردازد.


دانشجویان بسیاری در دانشگاه های اسلوونی مشغول به تحصیل در این رشته می شوند. از این رو اگر یک شرکت اسلوونیایی را در این صنعت افتتاح کنید ، می توانید از کارگران ماهر در زمینه الکترونیک و برق استفاده کنید. یکی دیگر از مهم ترین صنایع موجود در اسلوونی فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد. این صنعت یکی از سریعترین صنایع در حال رشد در اسلوونی است. بخش بزرگی از دلایل شکوفایی آن پیشرفت تکنولوژی ، پیشرفت مهارت و پشتیبانی دولت است. دولت فناوری اطلاعات و ارتباطات را بخشی از اولویت توسعه ملی قرار داده است.

خرید ملک در اسلوونی برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهم برای سرمایه گذاری در اسلوونی خرید ملک در اسلوونی می باشد. دقت داشته باشید که در روش سرمایه گذاری در اسلوونی از طریق خرید ملک نمی توان برای اقامت این کشور اقدام نمود و یا تابعیت اسلوونی را درخواست کرد. برای خرید ملک در اسلوونی شما می توانید با مبلغی در حدود صد تا دویست هزار یورو در این کشور یک آپارتمان مبله خریداری نمایید.

خرید ملک در اسلوونی برای سرمایه گذاری
خرید ملک در اسلوونی برای سرمایه گذاری

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در اسلوونی

بله کشور اسلوونی یکی از بهترین کشور های اروپایی برای زندگی و سرمایه گذاری می باشد.

از جمله این روش ها عبارتند از خرید ملک، ثبت شرکت، صنایع خاص و …

این صنایع عبارتند از: صنعت خودرو در اسلوونی، مواد شیمیایی و دارویی، برق و الکترونیک در اسلوونی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و …

بله اما برخی از روش های سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود.

بله پس از ده سال اقامت در این کشور می توان برای اخذ تابعیت اسلوونی نیز اقدام نمود.

بازار خودرو در اسلوونی بسیار پیشرفته است و می توان با رقابت در آن پیش رفت.

آسان ترین راه برای سرمایه گذاری ثبت شرکت می باشد.

حداقل هزینه باید بیشتر از دو حقوق در حالت کم در اسلوونی باشد.

برای این که در این کشور محیط کسب و کار ایمن به لطف ثبات اقتصادی و سیاسی موجود می باشد.

با خدود صد هزار تا دویست هزار یورو می توان در این کشور به خرید منزل اقدام نمود.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا