071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی‌ در اسلواکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی‌ در اسلواکی این است که دانشجو باید باید فارغ التحصیل از دبیرستان باشد، دوره های پزشکی در اسلواکی 6 سال به طول می انجامد که بعد از این دوره پزشکی عمومی را دریافت خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در فاتر تهران و شیراز در تماس باشید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی‌ در اسلواکی

اسلواکی در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و امروزه اقتصاد آن در رشد سریعی قرار گرفته است، که باعث آینده ای روشن برای مردم اسلواکی در زمینه تحصیل و کار می شود.مهاجرت به اسلواکی،و تحصیلات پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی در اوایل سال 1990 آغاز شده است و از آن زمان به بعد صدها دانشجوی پزشکی بین المللی از سراسر جهان به اینجا آمدند. این دانشجویان به دلیل کیفیت بالای آموزش، برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می شود و به خاطر مدرک معتبر این دانشگاه و همچنین هزینه های زندگی و شهریه های معقول، از سراسر کشورهای اتحادیه اروپا جذب اسلواکی می شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی

برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی و همچنین تحصیل داروسازی در اسلواکی به زبان انگلیسی، دانشجویان باید شرایط پایه پذیرش دانشگاهی و مهارت خوب در انگلیسی داشته باشند و در آزمون ورودی در زیست شناسی و شیمی قبول شوند. مدت زمان تحصیلات پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در اسلواکی 6 سال است، که منجر به پزشکی عمومی (MUDr) و دندانپزشکی (MDDr) می شود.

برای واجد شرایط بودن برنامه 6 ساله پزشکی در اسلواکی، دانشجو داوطلب باید فارغ التحصیل از دبیرستان باشد و دارای گواهی برای اجازه دسترسی به تحصیلات دانشگاهی پزشکی باشد. برنامه تحصیلی 4 ساله یا فارغ التحصیلی دامپزشکی برای کسانی طراحی شده است، که دارای مدرک لیسانس در علوم باشند. برنامه تحصیلی برای لیسانس در علوم کشاورزی، دامپزشکی و یا علوم زیستی، هر دو منجر به درجه دکترا دامپزشکی (DVM) می شوند.

دوره دندانپزشکی در دانشگاه اسلواکی
دوره دندانپزشکی در دانشگاه اسلواکی

دوره دندانپزشکی در دانشگاه اسلواکی

دوره تحصیلی دندانپزشکی در دانشگاه های اسلواکی به 12 ترم (6 سال) تقسیم شده است. این دوره شامل زمینه های تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری هایی است که در حفره دهان و دندان رخ می دهد و دوره های عملی از سال سوم دانشگاه شروع می شوند. پس از پایان موفقیت آمیز دوره، به دانشجو مدرک جراح دندانپزشکی (DMD) داده می شود.

دانشگاه های پزشکی اسلواکی

لیست دانشگاه های پزشکی اسلواکی به قرار زیر می باشد:

  • University in Košice Faculty of Medicine Pavol Jozef Šafárik
  • University Faculty of Medicine in Bratislava Comenius
  • University Jessenius Faculty of Medicine in Martin Comenius
  • دانشگاه پاولو یوزف شافاریك در شهر كشیس
  • دانشکده پزشکی کمینیوس در شهر براتیسلاوا
  • دانشکده پزشکی جسیانیوس در شهر مارتین

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلواکی

دانشگاه کامنویس در براتیسلاوا مورد تایید وزارت بهداشت در کشور اسلواکی قرار دارد.

ویزای تحصیلی اسلواکی

اسلواکی کشور بسیار مناسبی جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اروپا می باشد. برای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی، تحصیل داروسازی در اسلواکی و تحصیل پزشکی در اسلواکی علاقمندان می توانند پس از گذراندن دوره های زبان اسلواک بدون آزمون وارد دانشگاه شوند. طول دوره پزشکی در کشور اسلواکی ۶ سال است و داشتن دیپلم و قبولی در آزمون ورودی شرط ورود به رشته های گروه پزشکی می باشد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی:

  • فرم تکمیل شده ویزا
  • هزینه های اداری در حدود ۶۰ یورو
  • پاسپورت با اعتبار کافی حداقل ۸ ماه
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در اسلواکی
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی

۱۵ روز کاری پس از تحویل مدارک فوق به سفارت اسلواکی طول می کشد تا صلاحیت فرد مورد تایید قرار بگیرد و ویزای تحصیلی اسلواکی برای وی صادر گردد. دانشجویانی خارجی جهت اخذ ویرای تحصیلی باید ابتدا جهت پذیرش در یکی از دانشگاه های اسلواکی اقدامات لازم را به عمل آورند. دانشجویان بایستی مستقیما به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند درخواست پذیرش خود را ارسال نمایند. دانشجو ممکن است به چند دانشگاه اسلواکی در خواست پذیرش ارسال نماید.

ویزای تحصیلی اسلواکی
ویزای تحصیلی اسلواکی

معمولا آخرین فرصت برای در خواست پذیرش در دانشگاههای اسلواکی تا اواخر فوریه می باشد. سپس تاریخ برگزاری آزمون ورودی از طرف دانشگاه جهت تعیین استعداد و میزان دانش علمی دانشجو به او ابلاغ می گردد. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاههای اسلواکی بایستی مدرک زبان ارائه دهند و در صورتی که دانشجو نتواند مدرک زبان را ارائه دهد بایستی پس از مهاجرت در دوره های آمادگی زبان اسلواکی شرکت نماید.

دانشجو پس از پذیرش در دانشگاههای اسلواکی باید با ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی به سفارت این کشور درکشور مبدا مراجعه نماید. مدارک تحصیلی دانشجویان بایستی توسط جمهوری اسلواکی، اعتبار سنجی گردد. پس از این اقدامات دانشجو می تواند، نامه درخواست برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود در اسلواکی، ترجمه مدارک تحصیلی، گواهی سلامت و پاسپورت خود را به سفارت اسلواکی درکشور مبدا ارائه دهد و در خصوص اخذ ویزای دانشجویی اقدامات بعدی را انجام دهد.

جهت تحصیل اسلواکی بدون مدرک زبان کارشناسان و وکلای ما اطلاعات تکمیلی را در بر دارند که شما می توانید از طریق تماس تلفنی با موسسه حقوقی میرداماد از مشورت با آن ها بهره ببرید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

اخذ پذیرش آسان، کیفیت بالای دانشگاه های این کشور، اعتبار مدارک کسب شده از دانشگاه های اسلواکی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی

شروع ترم پاییز از سپتامبر تا ژانویه و ترم بهار از فوریه تا ژوئن می باشد که هر ترم تقریبا 5 ماه به طول می انجامد.

بله، جهت آمادگی متقاضیان دوره های یک ساله زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است.

خیر و برای متقاضیانی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند، دوره های زبان در نظر گرفته شده است.

تحصیل پزشکی در اسلواکی یک دوره شش ساله است.

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی به صورت سالیانه، به طور میانگین ما بین 8،000 تا 9،000 یورو می باشد.

جهت تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به طور میانگین به 9،000 تا 10،000 دلار در سال نیاز است.

جهت سال تحصیلی 2019-2020 دانشگاه Slovakia Comenius University in Bratislava مورد تایید است.

دانشگاه کمنیوس و دانشگاه مارتین جسینیوس از بهترین دانشگاه های اسلواکی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشند.

مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات به همراه ترجمه رسمی، عکس، پاسپورت معتبر، گواهی سلامت پزشکی و غیره

هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی به طور میانگین 800 تا 1،000 یورو در ماه خواهد بود.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا