071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آذربایجان کشور دوست و همسایه ایران که تبادلات اقتصادی خوبی را با هم برقرار کرده اند البته کشور آذربایجان ارتباط بین المللی زیادی را با کشورهای دیگر به دلیل داشتن نفت و گاز برقرار کرده است. آذربایجان راه های متفاوتی را از طریق سرمایه گذاری ایجاد کرده تا افراد بتوانند اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کنند. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری پرداخته است:

  • راه های دریافت اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری
  • وضعیت اقتصادی کشور آذربایجان
  • مزایا و معایب اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری
  • فرصت های سرمایه گذاری در کشور آذربایجان

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران، شیراز تماس برقرار کنید.

ویزاهای اخذ شده

راه های دریافت اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

به صورت کلی سه راه برای اخذ اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که در این بخش به شرح مسیر ها می پردازیم:

  • واریز بانکی از 100000 AZN (59،000 دلار)، زیرا این سریعترین و آسان ترین راه است. شما باید حداقل 59،000 دلار در زمان درخواست یا تمدید اجازه اقامت موقت در حساب های بانکی خود در جمهوری آذربایجان واریز شده در حساب بانکی خود داشته باشید. نه تنها AZN ، بلکه حسابهای ارزی نیز پذیرفته می شوند.
  • یکی دیگر از راه های اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری مالکیت دارایی 10000 AZN (599000 دلار) پ برای اخذ اجازه اقامت موقت است.باکو تحت حباب مسکن قرار دارد. همه معتقدند که قیمت املاک برای همیشه بالا می رود و با وام رهنی وارد سرمایه گذاری در آپارتمان می شوند. شما می توانید بسیاری از پروژه های آپارتمان جدید را در هر نقطه باکو ببینید، با وجود اینکه برخی از آنها برای پیدا کردن مستاجران با مشکل روبرو هستند.اگر می خواهید بر روی موج حباب مسکن باکو سوار شوید، جایی که هر ماه قیمت ملک 24٪ افزایش می یابد، این مورد گزینه جالبی است. با این وجود مراقب ریسک ارزی باشید. ارزش ارز AZN در سه سال گذشته بیش از 100٪ کاهش یافته است.
  • و حالت سوم هرگونه سرمایه گذاری به ارزش 50000000 AZN (294،000 دلار آمریکا) همچنین تحت شرایط مطلوب اجازه اقامت موقت را اعطا می کند.

اجازه اقامت دائم، که براساس دو سال اقامت توسط مجوز اقامت موقت و حفظ شرایط برنامه (سپرده بانکی، مالکیت دارایی، رئیس شرکت و غیره) اعطا می شود. همچنین آزمون زبان آذربایجان را خواهید داشت. این اجازه اقامت دائم دارای پنج سال اعتبار دارد و باید هر پنج سال دیگر تمدید شود تا به تابعیت آذربایجان برسد. شما همچنین می توانید خانواده یعنی همسر و فرزندان را نیز بدین روش با خود به آذربایجان برده و اقامت را برای آن ها دریافت کنید. افراد خانواده حق کار در آذربایجان و فعالیت تحصیلی را در این کشور خواهند داشت.

وضعیت اقتصادی کشور آذربایجان

با تولید پایدار نفت و شتاب متوسط در تقاضای داخلی، تولید ناخالص داخلی واقعی در سال 2018، 1.4 درصد افزایش یافته است. در حالی که تولید نفت به رکود می رسد ، بخش هیدروکربن ها به طور کلی رشد داشته است که به لطف صادرات بیشتر گاز طبیعی، 1.1 درصد رشد داشته است. اقتصاد غیر انرژی 1.8 درصد گسترش یافته است که نشان دهنده پویایی بیشتر در اکثر بخش های اقتصادی است. تورم قیمت مصرف کننده در سال 2018 به شدت کاهش یافته و از 6/7 درصد در سال 2017 به 1.6 درصد رسیده است.

وضعیت اقتصادی کشور آذربایجان
وضعیت اقتصادی کشور آذربایجان

از زمان انتخابات ریاست جمهوری در آوریل 2018، دولت جمهوری آذربایجان دستخوش تغییرات اساسی شده است. اینها شامل نامزد نخست وزیر جدید و انتصاب چند وزیر کلیدی مسئول آموزش، اصلاحات مالیاتی، کشاورزی و توسعه روستایی، محیط زیست و انرژی است. دولت جدید وظیفه دارد اصلاحات را در بخشهای اصلی ادامه دهد تا رشد اقتصادی را بازیابد.از آنجا که چشم اندازهای اقتصادی تا حد زیادی به افزایش صادرات گاز متکی است، شتاب پیش بینی شده برای رشد در میان مدت موقت خواهد بود.

 این کشور برای تقویت سرمایه گذاری در بخش خصوصی، کاهش ردپای دولت، رفع مشکلات رقابت و توسعه سرمایه انسانی، به اصلاحاتی نیاز دارد. افزایش قابل توجه در تخصیص بودجه سال 2019 برای آموزش و پرورش (13 درصد افزایش) و مراقبت های بهداشتی (44.5 درصد) از نظر بهبود سرمایه انسانی مهم هستند. اما تلاش های بیشتر برای هماهنگی هزینه های بودجه با نیازهای توسعه ، از جمله از طریق تقویت بودجه بندی میان مدت و سیستم مدیریت سرمایه گذاری عمومی مورد نیاز است.

مزایا و معایب اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

مزیا و معایب اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری متعدد است که در اینجا به معرفی چندین مورد آن پرداخته ایم البته بعضی مزایا وزن بیشتر و برخی معایب وزنه کمتری دارند که به تناسب تصمیم شما در حوزه انتخابی برای سرمایه گذاری بستگی دارد.
نقاط قوت اقتصادی این کشور عبارتند از:

  1. هزینه های رقابتی تولید؛
  2. نیروی کار کم هزینه و واجد شرایط؛
  3. پتانسیل گاز قابل توجهی در دریای خزر.
  4. چشم انداز صادرات گاز به ترکیه و اروپا؛
  5. اتصال پیوند بین چین و اروپا از طریق توسعه راهروهای ریلی با ایران، ترکیه و گرجستان.
  6. دارایی های قابل توجه ارز خارجی در صندوق دولتی نفت آذربایجان (SOFAZ).
  7. وضعیت عمومی تجاری مطلوب (مقام بیست و پنجم در رتبه بندی Doing Business بانک جهانی 2019).

اصلی ترین نقاط ضعف اقتصادی کشورآذربایجان شامل موارد زیر است:

  • بی ثباتی سیاسی منطقه ای بالا؛
  • روابط نسبتاً ضعیف منطقه ای، به ویژه درگیری مسلحانه با ارمنستان بر فراز قلمرو قره باغ.
  • رژیم سیاسی استبدادی؛
  • ضعف کارآیی دولت و پیشرفت آهسته اصلاحات ساختاری؛
  • فساد قابل توجه و حمایت ضعیف از حقوق مالکیت؛
  • وابستگی شدید به بخش نفت و گاز و ایجاد آسیب پذیری خارجی قابل توجهی. بخش غیر نفتی محدود؛
  • کاهش در تولید نفت (25 درصد کاهش در شش سال گذشته)
  • ادامه ریسک نرخ ارز؛
  • سیستم بانکی ضعیف؛ بزرگترین بانک (IBA؛ 40٪ از دارایی ها) نیاز به بازسازی بدهی FX.
مزایا و معایب اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری
مزایا و معایب اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

فرصت های سرمایه گذاری در کشور آذربایجان

وضعیت سرمایه گذاری در آذربایجان خوب است. در رده بندی بین المللی “انجام کسب و کار 2020” جمهوری آذربایجان از بین 190 کشور مقام 34 را به دست می آورد که به دلیل دوستی اقتصادی آنها مورد بررسی قرار می گیرند. جمهوری آذربایجان در مقوله های ایجاد مشاغل و نگهداری وام از رتبه مثبت خاصی برخوردار شد.همانطور که مشهور است، اقتصاد آذربایجان متمرکز بر تولید نفت و گاز و فرآوری این مواد اولیه است. با این وجود، دولت جمهوری آذربایجان هدف خود را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود در چند سال آینده تعیین کرده است. مهمتر از همه، قرار است بخش های غیر انرژی توسعه یابد و زیرساخت ها گسترش یابد. 

مهمتر از همه، دولت جمهوری آذربایجان می خواهد بیشتر بر توسعه صنایع زیر توجه کند:

  • کشاورزی
  • لجستیک
  • گردشگری
  • مهندسی محیط زیست
  • بخش IT
  • حمل و نقل
  • تجارت الکترونیک.

همه این بخش ها سرمایه گذاری های بسیار جذاب و پتانسیل خوبی را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهند و البته مزایا و تسهیلاتی را نیز در اختیار سرمایه گذاران خارجی گذاشته که بتوانند سرمایه ها را به کشور خود جذب کرده و بیش از پیش پیشرفت اقتصادی را به ارمغان بیاورند.

با مطالعه مطالب بالا نسبت به شرایط سرمایه گذاری در کشور آذربایجان و اخذ اقامت، وضعیت اقتصادی کشور آذربایجان، فرصت های سرمایه گذاری در این کشور و همچنین مزایا و معایب سرمایه گذاری در آذربایجان آشنا شدید. برای کسب اطلاعات دقیق تر و دریافت اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری با مشاورین موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در آذربایجان

بله سه راه متفاوت برای اخذ اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد. خرید خانه، حساب بانکی، سرمایه گذاری در صنایع مختلف.

هزینه سرمایه گذاری و اقامت آذربایجان می تواند از 60000 تا 600000 دلار باشد.

بله با خرید خانه ای به ارزش حداقل 60000 دلار می توانید اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری را اخذ کنید.

بله شما باید حسابی داشته باشید در داخل یا خارج آذربایجان که 60000 دلار پول در آن موجود باشد.

بله، در این مسیر باید حدود 600000 دلار سرمایه گذاری انجام داده تا بتوانید اقامت موقت بگیرید.

مدت زمان اقامت موقت از طریق سرمایه گذاری در حدود دو سال می باشد.

بله در ابتدا شما باید اقامت موقت را اخذ کرده، پس از دو سال اقامت دائم را گرفته و به صورت کلی بعد از پنج سال می توان تابعیت را اخذ کرد.

بله این کشور با وجود کوچکی اقتصاد رو به رشدی دارد که می توان در آن سرمایه گذاری کرد.

بزرگترین صنعت کشور آذربایجان در حال حاضر صنعت نفت و گاز می باشد.

این بازار هیچگاه رشد منفی نداشته و اغلب مشتریان با خرید مسکن پس از مدتی به سود رسیده اند.

بله در صورت میزان سرمایه گذاری مناسب شما می توانید اقامتی برای خانواده خود نیز اخذ کنید.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط مهدی کیوانی
    تاریخ: خرداد 17, 1399
    نفر
    نفر

    Hi, thank you for your comment

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا