071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به سوئیس | روش ها + شرایط + هزینه ها 2023

مهاجرت به سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قطعا زمانی که نام کشور زیبا و سرسبز سوئیس به گوشتان می‌خورد به یاد کوه‌های آلپ و طبیعت زیبای آن می‌افتید، ما در این مقاله به صفر تا صد مهاجرت به سوئیس می‌پردازیم. ما در این مطلب به روش‌های مهاجرت به سوئیس، شرایط مهاجرت به سوئیس، هزینه مهاجرت به سوئیس و شرایط اخذ اقامت سوئیس می‌پردازیم. پس اگر سوالاتی در این رابطه ذهنتان را به خود مشغول کرده، مطمئنا در انتها به پاسخ سوالات خود دست خواهید یافت..

تحصیل در سوئیس

مهاجرت کاری به سوئیس

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به سوئیس

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در سوئیس

هزینه های زندگی در سوئیس

شهروندی و تابعیت سوئیس

راه‌های مهاجرت به سوئیس

سوئیس کشوری با طبیعت بکر و دست نیافتنی و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. به همین علت، افراد زیادی از سراسر دنیا مخصوصا ایرانیان خواهان مهاجرت و زندگی در این کشور هستند. اگر شما هم خواهان آشنایی با نحوه مهاجرت به سوئیس و کسب تجربه زندگی در این کشور هستید، با این مطلب همراه باشید. شاید بتوان  بهترین راه مهاجرت به سوئیس را مهاجرت تحصیلی دانست، اما باید گفت راه‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

·       مهاجرت کاری به سوئیس

·       مهاجرت از طریق تحصیل در سوئیس

·       مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس

·       مهاجرت از طریق ثبت شرکت در سوئیس

·       مهاجرت از طریق ازدواج در سوئیس

·       مهاجرت از طریق پناهندگی در سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

یکی از راه‌ها و روش‌های مهاجرت به سوئیس از طریق اخذ ویزای کاری است. شما می‌توانید به تنهایی و از طریق دوست و آشنا یا آژانس‌های کاریابی بین الملل شغل مناسب خود را در سوئیس پیدا کنید. آژانس‌های کاریابی معتبری در سطح جهانی وجود دارند که می‌توانند به شما راهنمایی‌های لازم در حوزه یافتن شغل، رزومه سازی و مصاحبه کاری را ارائه دهند.

ویزاهای اخذ شده

 اگر شرایط و مهارت خاصی در حوزه شغلی خود دارید می‌توانید برای شغل مدنظرتان اقدام کنید. توجه داشته باشید، از آنجایی که شما یک مهاجر ایرانی هستید و خواهان یافتن کار در یک کشور اروپایی هستید، احتمال اینکه این پروسه برایتان سخت باشد وجود دارد. اما به صورت کلی زمانی که شما شغل مدنظرتان را یافته و مدارک مرتبط به آن شغل را پر کنید و کارفرما به شما ویزای کاری دهد می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن ویزای کار سوئیس را از آن خود کنید.

مهاجرت تحصیلی به سوئیس

یکی از روش‌های مرسوم مهاجرت به کشور سوئیس برای ایرانیان مهاجرت تحصیلی است. شما به عنوان یک دانشجوی بین الملل که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیست، باید مدارکی نظیر

·       گواهی پرداخت شهریه مدرسه یا دانشگاه

·       پر کردن فرم تحصیل سوئیس

·        CV  تحصیلی

·       نامه پذیرش در دانشگاه

·       مدرک وضعیت اقتصادی

·       انگیزه نامه

·        گواهی فارغ التحصیلی از مدرسه یا دانشگاه قبلی

روش های مرسوم مهاجرت به سوئیس برای ایرانیان

خود را به سفارت ارائه دهید. علاوه بر مدارک ذکر شده مدارکی نظیر پاسپورت و کپی آن به همراه چندین قطعه عکس نیز برای بررسی هویت فردی نیاز است. بد نیست بدانید، بعضی از دانشگاه‌های سوئیس امتحان ورودی دارند که دانشجو برای قبولی در  دانشگاه موظف به قبولی در آن است. دانشجویان بین المللی با توجه به مدت زمان تحصیل خود می‌توانند ویزاهایی نظیر C  یا D  را اخذ کنند.

ویزا   C  مناسب شرکت در دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت نظیر سمینارها، کلاس‌های زبان، دوره‌های تابستانه است. این در حالی است که ویزای D  در دسته ویزاهای مخصوص مهاجرت به سوئیس به صورت بلندمدت و شرکت در مقاطع تحصیلی نظیر مقاطع کارشناسی و ارشد است. از جمله مدارک زبان مورد پذیرش دانشگاه‌های سوئیس می‌توان به مدارک TOFEL, IELTS  و PTA اشاره کرد.


مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری

اگر سوالاتی همچون برای مهاجرت به سوئیس چقدر پول لازم است؟ یا با چه میزان پول می‌توان در این کشور سرمایه گذاری کرد؟ ذهنتان را به خود درگیر کرده است، با این بخش همراه باشید. اگر خواهان قرار گرفتن در دسته مهاجران سوئیس هستید و وضعیت اقتصادی مناسبی هم دارید، باید گفت سرمایه گذاری همان روشی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. دولت سوئیس با هدف جذب سرمایه گذار در کشور خود اقدام به ارائه شهروندی از طریق ویزای طلایی کرده است.

 اگر شما سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشید، پس از ۱۰ سال می‌توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. شما پس از اقامت ده ساله و کار و زندگی در این کشور می‌توانید شهروندی و اقامت خود را به صورت قانونی دریافت نمایید. لازم به ذکر است، هیچ نیازی به ترک تابعیت فعلی برای اخذ شهروندی سوئیس نیست. همچنین، میزان سرمایه گذاری در این کشور با توجه به قوانین در سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۰۰ میلیارد فرانک  مشخص شده است.

شرایط اخذ اقامت دائم کشور سوئیس

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در سوئیس

قوانین مهاجرت به سوئیس برای مهاجران آسیایی مخصوصا ایرانیان سخت شده است. اما یکی از راه‌های معقول برای کسب درآمد و اخذ اقامت سوئیس ثبت شرکت در این کشور است. شما برای ثبت شرکت در سوئیس نیازمند سپری کردن چندین مرحله زیر هستید:

·       تایید هویت خود از طرف دولت سوئیس

·       اخذ توافق نامه ثبت شرکت و تکمیل آن به همراه امضای کارفرما

·       پرداخت ۲۰ درصد از سرمایه برای ثبت شرکت

·       تکمیل فرآیند لازم توسط بانک‌های سوئیس

پس از تکمیل کلیه مراحل فوق شما می‌توانید برای ثبت قانونی شرکت تجاری خود و اخذ ویزا مهاجرت به سوئیس اقدام کنید. معمولا حدود دو هفته زمان برای تکمیل موارد فوق توسط ادارات دولتی نیاز است.

مهاجرت از طریق کارآفرینی در سوئیس

کشور سوئیس به دلیل شرایط خاص خود نظیر مالیات کم، شرایط سرمایه گذاری عالی  و وضعیت شفاف مالیاتی به افزایش تعداد کارآفرینان خارجی کشورش کمک می‌کند. یکی از شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق کارآفرینی کسب موافقت دولت در راستای راه اندازی شرکت مدنظر  است. شرکت‌هایی که در سوئیس راه اندازی می‌شوند شامل شرکت‌های سهامی، مشارکتی و با مسئولیت محدود هستند.

در این نوع سرمایه گذاری باید قوانین خاصی همچون استخدام ۱۰ شهروند سوئیسی یا راه اندازی کسب و کار با مبلغی بالای ۱۰۰ هزار فرانک سوئیسی را مدنظر قرار داد. شما پس از کسب اطلاعات در رابطه با کلیه موارد ذکر شده می‌توانید راه مناسب سرمایه گذاری مخصوص خود را انتخاب کنید. پس حتما قبل از کارآفرینی در این کشور با مشاوران و یا کارشناسان ما در موسسه میرداماد مشورت نمایید و یا از طریق رزرو مشاوره تخصصی با وکلا برتر ما صحبت کنید.

مهاجرت از طریق تاسیس استارتاپ در سوئیس

کشور سوئیس به دلیل وضعیت اقتصادی قوی، شرکت‌های داروسازی پرقدرت و خلق فضای رقابتی برای استارتاپ‌ها نظر افراد زیادی را به خود جذب کرده است. بد نیست بدانید، کشور سوئیس در ۵۰ سال گذشته بیش از ۳۳۰ هزار کسب و کار کوچک و استارتاپ را درون خود راه اندازی کرده است. مخصوصا اگر مدیر عامل استارتاپ یک خانم است، این کشور برایتان بسیار پرسود و ایده آل است. حدود ۱۳ درصد از پست‌های مدیریتی و کارفرمایی این کشور توسط بانوان آن انجام می‌شود. پس اگر خواهان اخذ مهاجرت به سوئیس از طریق راه اندازی استارتاپ خود هستید حتما به تکمیل مدارک مورد نیاز بپردازید. به این ترتیب، موفق به اخذ ویزای کاری شده و برای کار و زندگی راهی این کشور می‌شوید. توجه داشته باشید، شرایط شما و بودجه خاصی که برای راه اندازی استارتاپ مدنظر دارید نیز اهمیت زیادی دارد.

مهاجرت به سوئیس از طریق تولد

اگر برایتان سوال است که آیا پس از به دنیا آمدن فرزندتان در کشور سوئیس او ملیت این کشور را دریافت می‌کند یا نه؟ باید گفت دریافت ملیت و شهروندی این کشور نیازمند شرایط خاصی است. در کل، صرفا به دلیل تولد یک نوزاد خارجی در این کشور کودک ملیت سوئیسی دریافت نمی‌کند. اگر یکی از والدین کودک سوئیسی باشد یا مادر او از کشور سوئیس باشد، نوزاد تابعیت این کشور را دریافت می‌کند. والدین می‌توانند پس از مراجعه به سایت اداره مهاجرت سوئیس برای فرزند تازه به دنیا آمده خود مدرک شناسایی کشور سوئیس را اخذ کنند. لازم به ذکر است، کودکان خارجی که توسط والدین سوئیسی به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شوند هم ملیت این کشور را اخذ می‌کنند.

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج را می‌توان یکی از سخت‌ترین راه‌های مهاجرت دانست. علت هم این است شما برای ازدواج با یک فرد باید او را به طور کامل بشناسید. پس اگر خواهان اخذ ویزا به واسطه ازدواج هستید، حتما قبل از ازدواج با فرد مدنظرتان کاملا آشنا شوید. به این ترتیب، از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کنید.  ترجیحا مهاجرت کاری یا تحصیلی بهترین گزینه برای آشنایی با یک شهروند سوئیسی است. یکی از شرایط اخذ اقامت و شهروندی سوئیس برای یک فرد خارجی زندگی با همسر خود به مدت سه سال است. البته شما باید به زبان سوئیسی مورد استفاده در کشور هم تسلط کامل داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید اقامت و شهروندی سوئیس را پس از مهاجرت به سوئیس و پنج سال اقامت دائم در این کشور (بدون در نظر گرفتن مدت زمان خروج از کشور) از آن خود کنید.

مهاجرت به سوئیس از پناهندگی

متاسفانه یکی از راه‌های پرخطر برای سوئیس مهاجرت به روش پناهندگی است. بعضی از کشورها با توجه به شرایط خاص خود در لیست کشورهایی با شرایط بد زندگی قرار گرفته‌اند. به همین خاطر، شهروندان این کشورها می‌توانند درخواست پناهندگی از کشورهای با وضعیت بهتر کنند. سوئیس نیز یکی از این کشورها است. البته، مهاجرت از طریق پناهندگی بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث خطرات و آسیب‌های جسمی، جنسی و روحی برای افراد شود. افراد برای اخذ پناهندگی باید در کشور سوئیس مستقر باشند. به همین علت، افرادی که خارج از مرزهای سوئیس هستند نمی‌توانند درخواست پناهندگی از این کشور را داشته باشند.

هزینه مهاجرت به سوئیس

اگر برای شما سوال است برای مهاجرت به سوئیس چه باید کرد؟ باید گفت یکی از مهمترین بخش‌های مهاجرت وضعیت مالی است. هزینه مهاجرت شما با توجه به نوع مهاجرتتان متفاوت است. به عنوان مثال، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری گران‌تر از مهاجرت تحصیلی است. شما برای اخذ اقامت طلایی به مبلغ ۲۰۰ هزار فرانک نیازمند هستید. این در حالی است که اخذ ویزای تحصیلی با مبلغ کمتر و پایین‌تری قابل انجام است. البته نباید فراموش کرد، سوئیس کشوری گران است و هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشورهای آسیایی زیاد است. پس قبل از مهاجرت خود وضعیت اقتصادی خود را به دقت بررسی کنید.

مشاور و وکیل مهاجرت به سوئیس

وجود سوالاتی نظیر چگونه به کشور سوئیس مهاجرت کنیم؟ یا راه مهاجرت به سوئیس چیست؟ باعث می‌شود ذهنتان دچار اضطراب و نگرانی حاصل از مهاجرت به سوئیس شود. خوشبختانه، امروزه به دلیل وجود وکلا و مشاوران مهاجرتی کاربلد بیش از گذشته می‌توان میزان استرس و اضطراب ناشی از مهاجرت را کاهش داد. مجموعه مهاجرتی ما به گردآوری مجموعه‌ای از وکلا و مشاوران قوی و کاربلد پرداخته است. به این ترتیب، نگرانی‌ها و سوالات شما بدون پاسخ باقی نمی‌ماند و بدین صورت می‌توانید راهی مناسب برای مهاجرت خود پیدا کنید. پس در صورت نیاز حتما از مشاوران و وکلای مهاجرتی معتبر و متخصص ما بهره لازم را ببرید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا سوئیس

از سال ۲۰۱۷ کشور سوئیس به لیست مجموعه کشورها با ویزای شینگن پیوست. همین موضوع در کنار وضعیت اقتصادی باثبات و وضعیت کسب و کار رو به رشد این کشور باعث افزایش تقاضای شهروندان خارجی برای اخذ ویزای سوئیس شده است. شما به عنوان یک مهاجر ایرانی باید مدارکی همچون اصل پاسپورت و تمکن مالی خود را به اداره مربوطه تحویل دهید. به این ترتیب، می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای و تکمیل پروسه مهاجرت به سوئیس می‌توان موارد ذیل را نام برد:

·       دو قطعه عکس

·       پاسپورت معتبر

·       مدارک لازم برنامه سفر یا اقامت (نظیر رزرو بلیط، هتل و…)

·       مدرک حاوی تمکن مالی

·       بیمه مورد نیاز مهاجران (۳۰ هزار یورو هزینه بیمه)

·       توصیه نامه

·       آدرس محل اقامت یا هتل به همراه شماره تلفن این کشور

ویزای کشور سوئیس از نوع ویزای شینگن می باشد

مهاجرت خانوادگی به سوئیس

اگر خواهان اخذ مهاجرت سوئیس برای زندگی هستید احتمالا تمایل زیادی به نزدیک نگه‌داشتن اعضای خانواده‌تان هم دارید. یکی از راه‌های به همراه بردن اعضای خانواده در سوئیس، اخذ ویزای مربوطه از طریق خودتان است. زمانی که شما ویزای کاری، تحصیلی، پناهندگی یا سرمایه‌ گذاری بگیرید می‌توانید اعضای نزدیک خانواده خود را به سوئیس ببرید. اعضای درجه یک همچون همسر، فرزند و در برخی موارد (همچون ویزای پناهندگی) مادر و پدر را هم می‌توان با خود به کشور دیگر برد.


مهاجرت به سوئیس از طریق الحاق به خانواده

همانطور که در پاراگراف قبل به شرایط مهاجرت به سوئیس به صورت خانوادگی اشاره کردیم، باید بگوییم شما می‌توانید جز اعضای نزدیک خانواده فردی که به سوئیس مهاجرت کرده و شهروندی این کشور را اخذ کرده، باشید. به این ترتیب، طریقه مهاجرت به سوئیس برای شما به شیوه‌ خانوادگی میسر می‌شود. البته شما باید جز اعضای نزدیک خانواده آن فرد باشید، در غیر اینصورت نمی‌توانید ویزای الحاق به خانواده را کسب کرده و در این کشور اقامت کنید. همچنین، اگر همسر شما شهروند سوئیس باشد هم می‌توانید ویزا و اقامت این کشور را کسب کنید. پس اگر هنوز هم دنبال پاسخ سوال چگونه به سوئیس مهاجرت کنیم؟ هستید، باید گفت روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد که به تک تک آنها پرداخته‌ایم. شما با توجه به شرایط خود می‌توانید از روش مناسب استفاده کنید.

مهاجرت و اخذ تابعیت سوئیس

معمولا افراد به دنبال پاسخ سوال چگونگی مهاجرت به سوئیس هستند. اگر شما هم جز این افراد هستید و می‌خواهید پاسخ سوال چگونه به سوئیس مهاجرت کنم؟ را بدانید باید گفت اخذ تابعیت سوئیس شرایط سختی همچون زندگی مداوم ده ساله در این کشور یا آشنایی با فرهنگ و زبان این کشور را دارد. شما با توجه به سن، سطح درآمد و تحصیلات خود می‌توانید برای انتخاب نوع مهاجرت مناسب خود به این کشور اروپایی برنامه ریزی کنید. البته، مشاوران و وکلای مهاجرتی هم در این پروسه به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند. ما به تک تک روش‌های مهاجرتی به این کشور اشاره کردیم تا شما با اطلاعات لازم و آگاهی کامل قدم در راه بگذارید. قطعا، قبل از هر گونه اقدامی برای مهاجرت و اخذ تابعیت سوئیس باید شرایط خود را به صورت کامل مدنظر گرفته و سپس اقدام کنید.

اخذ اقامت دائم سوئیس

شرایط مهاجرت به کشور سوئیس نسبت به سال‌های قبل تغییرات زیادی داشته است. یکی از این تغییرات را می‌توان کاهش مدت زمان اقامت در این کشور برای اخذ اقامت دائم آن دانست. به عنوان مثال، طبق قوانین سال‌های قبل شما پس از گذشت ۱۲ سال زندگی در این کشور می‌توانستید اقامت دائم آن را کسب کنید. در حال حاضر، پس از زندگی مداوم به مدت ۱۰ سال در این کشور می‌توانید برای اخذ اقامت C یا اقامت سوئیس اقدام کنید. قطعا شرایط مالی و نوع مهاجرت نیز در سختی و آسانی اقامت دائم شما تاثیرگذار است.

مزایا و معایب مهاجرت به سوئیس

حالا که با صفر تا صد مهاجرت به کشور زیبای سوئیس آشنا شده‌اید بد نیست نگاهی به مزایا و معایب کشور سوئیس برای مهاجرت بیندازیم. به این ترتیب، شما می‌توانید با دیدی باز و آگاهانه در رابطه با اینکه این کشور مناسب مهاجرت برای شما است یا نه؟ تصمیم بگیرید.

مزایای مهاجرت به کشور سوئیس

از جمله مزایای مهاجرت به سوئیس می‌توان به مواردی نظیر کشوری زیبا، دسترسی به منابع رفاهی فراوان و سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون هیچگونه نیازی به اخذ ویزا اشاره کرد. در ادامه بیشتر به تک تک این موارد می‌پردازیم.

دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت و مقرون به صرفه

کشور سوئیس برای تک تک شهروندان خود دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت و عالی را فراهم کرده است. همچنین، هزینه استفاده از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها با توجه به سیستم این کشور بسیار مناسب و به صرفه است. همین، مراقبت‌ها، امکانات درمانی و رفاهی باعث افزایش تعداد مهاجران ایرانی برای مهاجرت به سوئیس شده است.

وجود بهترین سیستم‌های آموزش عالی

سوئیس با توجه به رنکینگ جهانی یکی از بهترین سیستم‌های آموزش عالی در جهان  را به افراد ارائه می‌کند. هزینه تحصیل در اغلب مدارس سوئیس رایگان است. همچنین، این کشور سیستم تحصیلی بین الملل نیز برای دانشجویان و دانش آموزان خود در نظر گرفته است.

سوئیس دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان می باشد

مکانی عالی و ایده‌‌آل برای زندگی

سوئیس طبیعت فوق العاده بکر و خارق العاده‌ای دارد. همچنین، فرهنگ محلی مردم این کشور نیز از تعاملات و ارتباطات فضای باز حمایت می‌کند. به همین علت، این کشور فضایی عالی و گرم برای زندگی و سپری کردن اعضای خانواده در کنار هم فراهم کرده است.

معایب مهاجرت به سوئیس

حالا که با مزایای سوئیس برای مهاجرت آشنا شده‌اید، بد نیست با معایب مهاجرت به  این کشور هم آشنایی پیدا کنید. شاید بزرگترین و اولین عیب مهاجرت به این کشور را وجود مردمش که معمولا رفتاری غیردوستانه دارند، دانست. احتمال اینکه شما در اولین سال‌های مهاجرت خود به این کشور زیبا دوستی که اصالتا سوئیسی باشد، پیدا کنید نزدیک به صفر است.

مردم سوئیس به اندازه ایرانیان خونگرم و اجتماعی نیستند و این می‌تواند باعث ناراحتی ایرانیان مهاجر شود. عیب بعدی گران بودن این کشور است. هزینه زندگی در سوئیس بسیار بالا است و با توجه به وضعیت اقتصادی ایران و تورم ارزی باید گفت شما به راحتی نمی‌توانید در این کشور با درآمد تومان زندگی کنید. البته، پروسه کرایه خانه در سوئیس نیز بسیار زمان‌بر و سخت است.

جمع بندی

به عنوان جمع بندی، باید گفت مقاله صفر تا صد مهاجرت به سوئیس کلیه نکات ذکر شده را در رابطه با راه‌های مهاجرت به سوئیس یا تجربه مهاجرت به سوئیس را مدنظر قرار داده است. به این ترتیب، با آشنایی کامل از دغدغه‌ها و شرایط می‌توان راهی این کشور شده و در آن زندگی کرد. شرایط مهاجرت به کشور زیبا و جذاب سوئیس برای یک شهروند ایرانی می‌تواند طاقت‌فرسا و سخت باشد اما شما با برنامه ریزی دقیق می‌توانید هدف خود را زندگی کنید. حتما نکات ذکر شده در رابطه با مهاجرت به کشور سوئیس را مدنظر داشته باشید. همچنین، کمک و یاری گرفتن از وکیل و مشاور مهاجرتی  را هم فراموش نکنید تا دستیابی راحت‌تر و سریع‌تری به هدفتان داشته باشید.

سوالات متداول درباره مهاجرت به کشور سوئیس

بله، سوئیس کشور گرانی برای زندگی است.

شما می‌توانید از طریق تحصیل، کار، ازدواج و پناهندگی به سوئیس مهاجرت کنید.

به واسطه راه اندازی کسب و کار می‌توانید پس از ده سال پاسپورت سوئیس را اخذ کنید.

کشور سوئیس یکی از بهترین سیستم‌های آموزش عالی دنیا را دارد.

بله، برای مهاجرت تحصیلی و کاری باید مدرک تمکن مالی ارائه شود.

اخبار های مرتبط

دانشگاه لوزان

دانشگاه لوزان

در طول دو دهه گذشته صدها هزار دانشجو بین المللی سوئیس را به عنوان کشور تحصیلی خود انتخاب کرده اند.

مشاهده
اسکرول به بالا