071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در هلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به هلند، مهاجرت تحصیلی است. کشور هلند در میان دیگر کشورهای اروپایی، به دلیل هزینه‌های پایین زندگی و تحصیلی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت و تحصیل است. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های هلند بورسیه‌ و کمک‌های مالی به دانشجویان ارائه می‌دهند که هزینه‌های آنها را کاهش می‌دهد. در ادامه به شرایط تحصیل در هلند می‌پردازیم.

تحصیل پزشکی در هلند

شرایط تحصیل در هلند

ما در این قسمت به صورت جدول به بررسی مدارک مورد نیاز، بورسیه و سن دانش‌آموز یا دانشجو می‌پردازیم.

مقطع

نیاز به سرپرست

بورسیه

سن دانشجو یا دانش آموز

پیش دبستانی

دارد

ندارد

۴ الی ۶ سال

دبستان

دارد

ندارد

۷ الی ۱۲ سال

مقطع پیش از دبیرستان

دارد

ندارد

۱۲ الی ۱۵ سال

متوسطه

 ندارد

ندارد

۱۵ الی ۱۸ سال

کارشناسی

ندارد

با توجه به دانشگاه متغیر است.

۱۸ الی ۲۵ سال

کارشناسی اشد

ندارد

با توجه به دانشگاه متغیر است.

۲۵ الی ۳۴سال

دکترا

ندارد

با توجه به دانشگاه متغیر است.

۳۴ الی ۴۰ سال

تحصیل در کشور هلند در مقطع کارشناسی

تحصیل در کشور هلند شرایط و قوانین خاصی دارد.

مقطع کارشناسی

برای مقطع کارشناسی دانشجویان بین‌المللی در هر سال پنج نوبت می‌توانند اقدام به ثبت‌نام نمایند. این کشور 17 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد. برای تحصیل در این مقطع دانشجویان دو حق انتخاب دارند: 1. تحصیل در دانشگاه‌های پژوهش محور و تحقیقاتی 2. تحصیل در دانشگاه‌های علوم کاربردی. تحصیل در دانشگاه‌های علوم تحقیقاتی بیشتر توصیه می‌شود. محتوای آموزشی در این دانشگاه‌ها آزادی عمل بیشتری دارند. در کنار تحصیل در هلند، مهارت‌های کاری و عملی شما در رشته تحصیلی نیز تقویت می‌شود. این در حالی است که، هدف از تحصیل در دانشگاه‌های تحقیقاتی رسیدن به مدارج بالای علمی و تقویت مهارت‌های پژوهشی و تحقیقاتی است. دانشجویان بین‌المللی برای ثبت نام در مقطع کارشناسی باید مدارک و شرایط لازم را داشته باشند. مدارک تحصیلی مورد نیاز شامل مدرک دیپلم و ریز نمرات تحصیلی است. افراد برای تحصیل در دانشگاه‌های هلند نیاز به ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 دارند. دانشجویانی که کمتر از 22 سال هستند، می‌توانند با ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 نیز اقدام کنند. معدل دانشجویان نیز جز شرایط دیگر است. معدل دانشجویان باید بالای 13 باشد. از دیگر نکات قابل توجه این است که دانشجویان در طول دوران تحصیل اجازه کار کردن نخواهند داشت.

ویزاهای اخذ شده

 تحصیل در کشور هلند در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط مهاجرت تحصیلی در کشور هلند در مقطع کارشناسی ارشد قوانین خاص خود را دارد. امکان تحصیل در این مقطع برای دانشجویان بین‌المللی نیز فراهم است. طول دوره تحصیل در این کشور بسته به رشته تحصیلی و سیستم برنامه ریزی موسسه آموزش عالی مربوطه بین 1.5 الی 4 سال است. متقاضیان با ارائه مدرک فارغ‌التحصیلی دیپلم دبیرستان و ریز نمرات کارشناسی جهت اخذ پذیرش تحصیلی می‌توانند اقدام کنند. نمره زبان آیلتس مورد نیاز برای این مقطع 6.5 است. علاوه بر موارد ذکر شده، ارائه توصیه نامه، انگیزه نامه، سوابق تالیفی و مقالات پژوهشی و سابقه کار مدیریتی نیز در برخی از دانشگاه‌های هلند مورد نیاز است. شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای تاپ آپ، به متقاضیانی توصیه می‌شود که قصد یافتن کار در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد دارند. به طورکلی می‌توان گفت دوره کارشناسی ارشد در سه نوع آمادگی برای بازار کار، دوره تحقیق محور با تمرکز بر شاخص‌های پژوهشی و دوره آموزش محور برای اشتغال به معلمی در مقاطع تحصیلی مختلف تقسیم می‌شوند. دوره‌های ارشد در هلند حداقل یک سال، که حدود 60 واحد است، طول می‌کشد. اما بعضی از رشته‌ها طولانی‌تر هستند و از 1.5 الی 4 سال (که حدود 240 واحد دارد) طول می‌کشد. افرادی که در مقطع کارشناسی در این کشور مشغول به تحصیل هستند می‌توانند به طور پیوسته تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را ادامه بدهند. در این مقطع دانشجویان حق انجام کار پاره وقت به مدت 16 ساعت در هفته را دارند.

 تحصیل در هلند در مقطع دکتری

مقطع دکتری

تحصیل در هلند در این مقطع برای بسیاری از دانشجویان که به دنبال استفاده از فرصت‌های تحصیلی بین‌المللی و نوآورانه هستند، انتخابی هوشمندانه است. از آنجایی که این کشور چند زبانه و چند فرهنگی است اکثر برنامه‌های دکتری به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. متقاضیان باید مدارک تحصیلی خود، جهت اخذ استاد راهنما برای تحصیل در این مقطع را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. در صورتی که، دانشجویان موفق به اخذ نامه پذیرش استاد راهنما شوند، می‌توانند تحصیل در این رشته را آغاز و بعد از آن تحقیقات در زمینه پایان نامه خود را شروع کنند. در پایان دانشجویان موظف هستند که از پایان نامه خود دفاع کنند. با توجه به امکانات موجود از شرایط تحصیلی، دانشجویان موفق در این مقطع تحصیلی، امکان اشتغال در دانشگاه را دارند. از این طریق دانشجویان می‌توانند هزینه‌های تحصیلی خود را تامین کنند. نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع حداقل 6.5 و نمره تافل اینترنتی نیز 90 است. امکان تحصیل دکتری به زبان هلندی نیز در این مقطع امکان پذیر است. در نظر داشته باشید که، از شما خواسته می‌شود نمرات قبولی در آزمون زبان هلندی خود را نیز ارائه دهید.

تحصیل پزشکی در هلند

متقاضیانی که خارج از کشور دوره دبیرستان خود را تکمیل کرده‌اند، باید با توجه به دانشگاه منتخب خود در آزمون ورودی آن شرکت کنند. این افراد باید در درس‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی اطلاعات کافی داشته باشند. افرادی که دیپلم خود را از مدارس هلند دریافت کرده‌اند می‌توانند مستقیما وارد دانشگاه شوند. برای پذیرش در رشته پزشکی داشتن حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس و معدل بالا بسیار مهم است. از آنجایی که، در سه سال دوم تحصیل در این رشته دروس به زبان هلندی ارائه می‌شوند، و متقاضیان در سال آخر به کارآموزی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشغول هستند و بعد از فارغ‌التحصیلی در جامعه با افراد عادی سروکار دارند باید به زبان هلندی مسلط باشند. دانشجویان می‌توانند در سه سال اول تحصیل خود در این رشته به آموختن زبان هلندی بپردازند.

هزینه تحصیل پزشکی

این هزینه‌ها شامل شهریه دانشگاه، هزینه اقامت و زندگی، خرید کتاب‌های درسی و هزینه رفت و آمد است. مدارک و اسناد لازم برای اخذ ویزا تحصیل پزشکی هلند شامل موارد  زیر است:

  • گذرنامه معتبر
  • یک قطعه عکس مطابق با عکس گذرنامه
  • اثبات تمکن مالی، حداقل 850 یورو در ماه
  • تکمیل و امضا فرم MVV
  • انجام آزمایش سل تا سه ماه پس از ورود به این کشور
  • ارائه پذیرش تحصیلی در یک موسسه معتبر در کشور هلند
  • داشتن بیمه نامه

تحصیل دندانپزشکی در هلند

برای تحصیل دندانپزشکی در کشور هلند مانند سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی باید ابتدا دوره لیسانس علوم مرتبط مانند علوم زیست ملکولی، علوم آزمایشگاهی یا زیست شناسی بگذرانید. پس از گذراندن این مرحله باید وارد مرحله آزمون ورودی شوند. آزمون ورودی در دانشگاه‌ها متفاوت برگزار می‌شود. پس از قبولی در آزمون ورودی دانشجویان می‌توانند دوره تحصیلی خود را آغاز کنند. دوره تخصصی دندانپزشکی در کشور هلند شش سال است. پس از گذشت این مدت، دانشجو مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی را کسب می‌کند و می‌تواند به عنوان دندانپزشک مشغول به فعالیت شود. تحصیل دندانپزشکی در این کشور فقط در مراحل اولیه به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است. بنابراین، شما باید به زبان بومی این کشور تسلط داشته باشید. شهریه رشته دندانپزشکی در هلند سالانه بین 20 الی30 هزار یورو است. هزینه تحصیل دندانپزشکی برای دانشجویان بین‌المللی ممکن است اندکی زیاد باشد و به همین دلیل است که متقاضیان کمتری این کشور را برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب می‌کنند.

تحصیل در مدارس و دبیرستان‌های هلند

تحصیل در مدارس اروپایی با سیستم آموزش عالی از مواردی است که همیشه مورد استقبال مهاجران قرار می‌گیرد. کشور هلند یکی از مقاصدی است که می‌تواند برای تحصیل و رشد سطح علمی فرزندان، مقصد مناسبی باشد. سیستم آموزشی این کشور کیفیت بالایی دارد و در سطح پیشرفته‌ای قرار گرفته است. هزینه تحصیل در هلند سالیانه بین 15 الی 30 هزار یورو است. در نظر داشته باشید که اقامت تحصیلی فرزندان منجر به اخذ اقامت دائم والدین نمی‌شود. کشور هلند به دو صورت دولتی و خصوصی خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. در نظر داشته باشید که مدارس دولتی هلند تنها مخصوص شهروندان این کشور است. دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا باید در مدارس خصوصی ثبت نام کنند.

سیستم آموزشی مدارس به این صورت است که کودکان از سن پنج سالگی باید وارد مقطع ابتدایی شوند. و در زمان اخذ مدرک دیپلم باید زیر 18 سال باشند. بعد از دریافت مدرک دیپلم دانش‌آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند: گروه اول افرادی هستند که خود را آماده رسیدن به حرفه و تخصص می‌کنند و دسته دوم دانش‌آموزانی هستند که برای ورود به دانشگاه‌های معتبر، مدارس هلند را انتخاب کرده‌اند. شهریه مدارس بسته به نوع مدرسه و مقطع تحصیلی متفاوت است. میانگین هزینه زندگی دانش‌آموزان بین 800 الی 1000 یورو در ماه است. شما در صورتی می‌توانید ویزای تحصیلی در مدارس هلند را دریافت کنید که واجد شرایط و دارای تمکن مالی باشید.

تحصیل در هلند بدون مدرک زبان

ادامه تحصیل در هلند بدون مدرک زبان تقریبا غیر ممکن است. در نظر داشته باشید که متقاضیان ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی باید آیلتس 6 ، در مقطع کارشناسی ارشد 6.5 و در مقطع دکتری نمره 5.5 را کسب کنند. برای متقاضیان ورود به دانشگاه این امکان وجود دارد که با نشان دادن سطح زبان انگلیسی حداقل 5.5 در آزمون آیلتس، پذیرش دوره زبان در این کشور را اخذ نمایند و از این طریق وارد هلند شوند. این دوره مزیت این را دارد که فرد متقاضی با داشتن حداقل نمره در آزمون آیلتس، می‌تواند همزمان دوره زبان و تحصیل در دانشگاه را آغاز کند. در نظر داشته باشید که این دوره‌ها در هر دانشگاهی برگزار نمی‌شود. دولت هلند اخیرا اقدام به برگزاری دوره‌های زبان هلندی برای دانشجویان بین‌المللی کرده است. این دوره‌های شش ماهه جهت آموزش زبان هلندی به مهاجران و متقاضیان ورود به دانشگاه طراحی شده است. شما بدون هیچ محدودیتی می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید. در پایان این دوره مدرک B2 به فراگیران داده می‌شود. 

 تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

کشور هلند به سبب کیفیت آموزشی بالا و رویکرد بین‌المللی در دنیا معروف است. دانشگاه‌های این کشور سطح علمی بالایی در جهان دارند. کتابخانه‌های مدرن الکترونیکی و سخت افزاری جهان در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد. با وجود این امکانات، دانشگاه‌ها محل مناسبی برای پژوهش دانشجویان به حساب می‌آید. تمام این امکانات در دانشگاه به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. کشور هلند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی برنامه تحصیلی بیشتری در مقاطع گوناگون به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های معتبر، استادان انگلیسی زبان و برنامه‌های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی شرایط ایده‌آلی را برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در هلند ایجاد کرده است.

 شرایط و محدودیت سنی برای تحصیل در کشور هلند

در صورتی که شما کشور هلند را برای تحصیل انتخاب کنید باید هزینه‌های تحصیلی لازم را پرداخت کنید. به طور کلی می‌توان گفت هیچ دانشگاهی بدون شهریه دانشجو نمی‌پذیرد. اما شرایطی وجود دارد که متقاضیان بتوانند شهریه و هزینه‌های تحصیلی کمتری بپردازند. یکی از بهترین راه‌های تحصیل رایگان در این کشور اخذ بورسیه است. از جمله شرایط دریافت بورسیه تحصیلی، داشتن رزومه علمی قوی است. البته، احتمال دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار پایین است. در این مقاطع تحصیلی با داشتن رزومه علمی قوی و حداقل دو مقاله ISI می‌توانید شانس دریافت بورسیه را داشته باشید. چنانچه دانشجویان شرایط دریافت بورسیه را ندارند، با کار در حین تحصیل می‌توانند بخشی از هزینه‌های تحصیلی خود را تامین کنند.

شما برای تحصیل در کشور هلند هیچ محدودیت سنی ندارید. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی دارند از سن 27 الی 29 می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند. افرادی که مدرک کاشناسی ارشد دارند نیز تا سن بیش از 40 سالگی می‌توانند برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایند.

 بهترین رشته های تحصیلی برای تحصیل در هلند

بهترین رشته‌ها

مدیریت ورزشی

پزشکی

پیراپزشکی

دامپزشکی

موسیقی

مهندسی

حقوق

کشاورزی

هزینه تحصیل در هلند

عنوان رشته

شهریه سالانه

لیسانس پزشکی

22800 یورو

لیسانس انفورماتیک پزشکی

12500 یورو

کارشناسی ارشد در پزشکی

26000 یورو

کارشناسی ارشد در انفورماتیک پزشکی

17000 یورو

لیسانس اقتصاد

9800 یورو

کارشناسی ارشد (مدرسه اقتصاد آمستردام)

17000 یورو

کارشناسی ارشد (مدرسه بازرگانی آمستردام)

17800 یورو

کارشناسی ارشد در تجارت در جامعه

12900 یورو

کارشناسی ارشد فلسفه در اقتصاد

16100 یورو

لیسانس حقوق

12000یورو

لیسانس علوم اجتماعی محاسباتی

13250 یورو

مدارک لازم جهت اخذ ویزا تحصیل در هلند

  • کارت ملی
  • عکس پرسنلی
  • شناسنامه
  • پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک و ریز نمرات دوره دبیرستان
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • رزومه علمی و تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید
  • سابقه کار
  • فرم تکمیل درخواست ویزای تحصیلی
  • فیش پرداخت هزینه ویزای تحصیلی
  • مدرک تسلط به زبان

 دانشگاه های برتر داخلی برای تحصیل در هلند

عنوان

رتبه داخلی

ر تبه جهانی

دانشگاه صنعتی دلفت

1

52

دانشگاه آیندهون

3

99

دانشگاه لیدن

4

122

دانشگاه اوترخت

5

124

دانشگاه گرونینگن

6

120

 ویزا همراه برای تحصیل در هلند

افراد متاهلی که تمایل به تحصیل در هلند را دارند باید بدانند که نخست، فرد دانشجو باید با ویزای تحصیلی وارد کشور شود و پس از اخذ کارت دانشجویی جهت اقامت یک‌ساله اقدام نماید. دانشجوی متقاضی بعد از دریافت کارت اقامت می‌تواند برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود درخواست ویزای الحاق به خانواده در هلند نماید. در صورتی که همسر متقاضی مسلط به زبان انگلیسی باشد شانس بیشتری برای دریافت ویزا و اقامت دائم دارد. حدود سه الی چهار ماه دریافت ویزای همراه ممکن است زمان‌بر باشد. شخص متقاضی باید بتواند تمکن مالی لازم به تعداد افراد خانواده خود را داشته باشد.

کار پس از تحصیل در هلند

افرادی که کشور هلند را به عنوان مرکز تحصیلی خود انتخاب می‌کنند این امتیاز را دارند که پس از فارغ‌التحصیلی در یک مدت مشخص به دنبال کار بگردند. از آنجا که کشور هلند کشوری پیر است (افراد مسن بیشتر از افراد جوان هستند) و از طرفی بازار کار خوبی دارد به نیروی متخصص با تحصیلات بالا نیاز دارد. به دلیل وجود صنایع مختلف و شرکت‌های معتبر نرخ بیکاری در این کشور حدود 3.1 درصد است. 3.1 درصد یعنی از هر 100 نفر تقریبا 97 نفر در این کشور مشغول به فعالیت و کار هستند. این موضوع نشان می‌دهد که دانشجویانی که ساکن هلند نیستند شانس بالایی در پیدا کردن شغل مورد نظر دارند. این افراد به مدت یک سال بعد از اتمام تحصیل در خاک هلند می‌توانند اقامت داشته باشند و با کمپانی‌ها و شرکت‌های این کشور مصاحبه کاری انجام دهند. در صورتی که شخص با کارفرما قرارداد کاری ببندد، می‌تواند به راحتی اقامت و ویزای کاری خود را از دولت این کشور اخذ نماید. شرایط تحصیلی در این کشور پس از کسب مدارک دانشگاهی نیازمند دانش زبان هلندی است. متقاضیان در طول دوره تحصیل خود در این کشور می‌توانند از دوره‌های رایگان زبان هلندی استفاده نمایند.

مزایا و معایب تحصیل در هلند

از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی عدم محدودیت سنی در کشور هلند است. برخی از مزایای تحصیل را در ادامه نام می‌بریم:

  • امکان اخذ اقامت کاری پس از اتمام دوره تحصیل
  • اقامت همسر و فرزندان
  • امکان کار همزمان با تحصیل
  • آزادی‌های مدنی بالا و نرخ بیکاری کم
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان گذراندن دوره‌های زبان با هزینه بسیار مناسب
  • بی اهمیت بودن گپ تحصیلی جهت اخذ پذیرش
  • امکان دریافت پذیرش طی مدت زمان کوتاه
  • داشتن فرصت 1 الی 2 ساله تحت عنوان stayback ویزا جهت پیدا کردن کار در این کشور

از معایب مهاجرت به این کشور می‌توان به بالا بودن هزینه‌های زندگی اشاره کرد. در ادامه موارد دیگری را نیز مشاهده خواهید کرد:

  • بالا بودن هزینه‌های پزشکی و سلامت
  • دشوار بودن زبان هلندی
  • بالا بودن نرح مالیات برای افرادی که قصد زندگی در هلند را پس از اتمام تحصیل دارند
  • بالا بودن هزینه‌های زندگی
  • بالا بودن شهریه دانشگاه نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • ممکن نبودن تحصیل بدون ارائه مدرک زبانی

 اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در هلند

اقامت تحصیلی

 متقاضیان ابتدا باید پذیرش یک دانشگاه یا کالج را دریافت کنند. بعد از آن‌که موفق به دریافت پذیرش شدند می‌توانند برای دریافت ویزا اقدام نمایند. پس از دریافت ویزا فرد متقاضی می‌تواند تحصیل خود را در مراکز علمی این کشور آغاز کنند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که پس از اتمام تحصیلات فارغ‌التحصیلان چه امکاناتی دارند؟ شرایط اقامت برای آنها چگونه است؟ آیا نیاز به ترک کشور دارند؟ مزایای تحصیل در هلند چیست؟ در جواب به این سوالات می‌توان گفت این افراد بعد از به اتمام رساندن تحصیلات خود فرصت دارند تا ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند و به دنبال کار مرتبط بگردند. متقاضیان بعد از اتمام دوره تحصیلی خود می‌توانند جهت اخذ ویزای  orientation year اقدام نمایند. با اخذ این ویزا دانشجویان می‌توانند تا یک سال به دنبال کار بگردند و تا زمانی که کار مورد نظر خود را بیابند در کشور هلند زندگی کنند.

مشاوره تخصصی موسسه میرداماد برای تحصیل در هلند

موسسه مهاجرتی و حقوقی میرداماد با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، سال‌ها در زمینه اخذ انواع ویزا، پذیرش تحصیلی، اقامت و…. فعالیت دارد. موسسه میرداماد بیش از 50000 پرونده موفق دارد. موسسه میرداماد به شما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقامت خود را در کشور هلند دریافت کنید. جهت دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید از طریق سایت یا شماره تماس‌های موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله کشور هلند را به شما معرفی کردیم. به مزایا و معایب زندگی در هلند پرداختیم. روش‌های تحصیلی مهاجرت به این کشور را بررسی کردیم. هزینه زندگی و شهریه دانشگاه‌ها را نیز بررسی کردیم. اگر شما نیز به فکر تحصیل در خارج از کشور هستید، مطمئن باشید که تحصیل در هلند می‌تواند انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای باشد. شرایط مناسب و آرام زندگی، به همراه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر از مزایای زندگی در این کشور است. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه میرداماد تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره تحصیل در هلند

این هزینه متناسب با رشته تحصیلی متغیر است.

در این مقاله به مدارک لازم برای تحصیل اشاره کرده‌ایم.

شمامی‌توانید درمدت زمان ۳ الی ۴ سال به تحصیل در هلند بپردازید.

۲ الی۳سال، مدت زمان تحصیل ارشد در هلند است.

ما در این مطلب مفصل به شهریه‌ها اشاره داشته‌ایم.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا