071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در نروژ برای تمامی افراد از جمله مهاجران، در همه مقاطع تحصیلی رایگان می باشد و همین موضوع باعث شده تا مهاجرت به این کشور و تحصیل در مدارس و دانشگاه های نروژ، طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. از سوی دیگر کیفیت سیستم آموزشی در دانشگاه های نروژ بسیار بالا بوده و مردم این کشور به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

از این رو مهاجران می توانند به راحتی در این کشور به کار و تحصیل بپردازند. اگر شما هم علاقه مند به اخذ ویزای تحصیلی نروژ هستید، این مقاله از بلاگر گروه وکلای میرداماد را از دست ندهید. ما تمامی شرایط ویزای تحصیلی نروژ و پذیرش تحصیلی دانشگاه های این کشور را برای شما توضیح می  دهیم.

تحصیل پزشکی در نروژ

همه چیز درباره تحصیل در نروژ + بورسیه تحصیلی و هزینه ها

نروژ کشور کوچکی است که حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور با کشورهایی همچون سوئد، فنلاند، روسیه و تنگه اسکالژراک، مرز مشترک دارد. در سال ۲۰۱۲ میلادی دانشگاه کلمبیا در نیویورک، پژوهشی انجام داد که نشان داد کشور نروژ از جمله کشورهایی است که مردم آن درصد رضایت از زندگی بسیار بالایی دارند. تعداد مهاجرانی که در کشور نروژ ساکن هستند بسیار زیاد است و از این میان ۲۳ هزار نفر را ایرانیان تشکیل می  دهند که بیشتر آنها در شرق این کشور متمرکز شده اند.

دانشگاه های کشور نروژ، نیز سطح علمی بسیار بالایی دارند و اساتید برجسته ای در این دانشگاه ها تدریس می  کنند و همین موضوع باعث شده تا کشور نروژ برای تحصیل محیطی بسیار مناسب محسوب شود. در این کشور بورسیه ها و فاند های بسیار زیادی برای مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد که دانشجویان بین المللی نیز می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از این بورسیه ها استفاده کرده و هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.

ویزاهای اخذ شده

زبان رسمی کشور نروژ، نروژی بوده و مردم این کشور به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. از این رو مهاجرانی که هنوز به زبان نروژی مسلط نشده اند می توانند با تکیه بر زبان انگلیسی با مردم این کشور ارتباط برقرار کنند. هزینه تحصیل در نروژ بسته به مقطع تحصیلی که انتخاب می  کنید متفاوت است. 

شهریه سالانه دانشگاه های خصوصی نروژ

البته شهریه دانشگاه های دولتی نروژ به مراتب کمتر و تقریبا رایگان می باشد.

شرایط تحصیل در نروژ

برای افرادی که قصد دارند ویزای تحصیلی نروژ را دریافت کنند، اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. تحصیل در کشور نروژ برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند شرایط خاصی دارد که متقاضیان باید این شرایط را داشته باشند.

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در نروژ، تسلط بر زبان نروژی یا انگلیسی می باشد. افراد در صورت تسلط به زبان نروژی می توانند از تحصیلات رایگان بهرمند شوند. در غیر این صورت متقاضیانی که به دنبال تحصیل نروژ به زبان انگلیسی هستند نیز می تواند در دانشگاه های خصوصی این کشور که آموزش ها را به زبان انگلیسی ارائه می  دهند، مشغول به تحصیل شوند. شرایط ادامه تحصیل در نروژ را در سال ۲۰۲۳ در جدول زیر مشاهده می کنید:

شرایط تحصیل در نروژ

ارائه نامه پذیرش تحصیلی از یکی از مدارس، کالج ها یا دانشگاه های معتبر نروژ

ارائه مدرک زبان بین المللی انگلیسی یا نروژی

پرداخت شهریه های مرکز آموزشی

 ارائه آخرین مدرک تحصیلی در مقطع مدرسه یا دانشگاه

تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

متقاضیان می توانند بسته به سن و شرایط خود در یکی از مقاطع مدرسه، کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا مشغول به تحصیل شوند. یکی از مقاطعی که افراد بعد از پایان دوران دبیرستان می توانند وارد آن شوند مقطع لیسانس یا کارشناسی است. از جمله شرایط تحصیل در نروژ با مدرک دیپلم، تسلط به یکی از زبان های نروژی یا انگلیسی می باشد.

متقاضیان با ارائه مدرک دیپلم ۱۲ ساله می توانند وارد مقطع لیسانس شده و رشته مورد علاقه خود را تحصیل کنند. مدرک آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور با نمره ۵ یا تافل با حداقل نمره ۱۸۰ می باشد. البته ناگفته نماند که برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی به نمره آیلتس ۶ نیاز دارند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در مقطع کارشناسی در این کشور حدود ۹ هزار و ۶۰۰ دلار در سال است. همچنین متقاضیان باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله خود را به زبان انگلیسی و نروژی ترجمه کرده و ارائه دهند.

تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه های کشور نروژ در مقطع کارشناسی ارشد نیز آموزش های با کیفیتی را ارائه می  دهند. دانشگاه های برتر دولتی این کشور تمامی برنامه های مقطع کارشناسی ارشد را بدون شهریه و به صورت رایگان ارائه می  دهند. خوشبختانه بسیاری از برنامه های این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شوند، از این رو دانشگاه های این کشور فرصت بسیار مناسبی در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی محسوب می شوند.

با این توضیحات تعجب نمی کنید اگر بگوییم در حال حاضر ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ هستند. متقاضیان برای تحصیل در این مقطع باید ۱۲۰ واحد درسی را در طول دو سال سپری کنند. موسساتی که مقاطع کارشناسی ارشد را ارائه می کنند، اغلب دولتی هستند؛ اما در میان آنها دانشگاه های خصوصی را نیز مشاهده می کنید. در مجموع ۷ دانشگاه دولتی و ۲۲ کالج در این کشور وجود دارد.

این دانشگاه ها طیف گسترده ای از رشته های مختلف را ارائه می  دهند. از رشته های هنر گرفته تا رشته های فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شوند.

شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی

همچنین ناگفته نماند که سال تحصیلی در این کشور از ماه آگوست شروع شده و تا ژوئن ادامه پیدا می کند.

ماه های دسامبر تا مارچ، ماه هایی هستند که دانشجویان بین المللی می توانند درخواست های خود را برای دانشگاه های مختلف ارسال کنند. اگر علاقه مند به تحصیل در نروژ با مدرک دیپلم یا در سایر مقاطع تحصیلی هستید، ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تمامی مراحل اخذ پذیرش تحصیلی این کشور را برای شما انجام می  دهیم.

تحصیل در نروژ در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکترا نیز در کشور نروژ رایگان می باشد. از طرفی دانشجویانی که در این مقطع پذیرش تحصیلی دریافت می کنند معمولاً از حقوق نیز بهره مند خواهند شد. طول دوره دکترا در این کشور معمولاً سه سال می باشد و اکثر رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شوند؛ بنابراین متقاضیان برای ورود به مقطع دکترا در نروژ نیازی به یادگیری زبان نروژی ندارند. چهار موسسه دانشگاهی در این کشور برای تحصیل در مقطع دکترا وجود دارد که اغلب آنها نیز دولتی هستند.

متقاضیان می توانند برای دریافت پذیرش تحصیلی از این چهار موسسه اقدام کنند. ناگفته نماند که دانشگاه های این موسسات در شهرهای اسلو، تروندهایم، برگن، ترومسو و کریستیانسند قرار گرفته اند. این چهار نوع موسسه عبارت است از:

  1. دانشگاه های تخصصی خصوصی که دانشگاه های خصوصی زیر مجموعه آن قرار می گیرند و دوره هایی را در زمینه های تحقیقاتی ارائه می دهند.
  2. کالج های دانشگاهی که شبیه دانشگاه ها هستند با این تفاوت که خصوصی بوده و باید برای اعتبار سنجی خارجی اقدام کنند. ۸ کالج دانشگاهی معتبر در این زمینه برای دانشجویان وجود دارد.
  3. دانشگاه های آموزش عالی و پژوهشی که حدود ۱۰ دانشگاه در نروژ می باشد.
  4. دانشگاه های تخصصی که شباهت زیادی به دانشگاه های استاندارد دارند؛ اما کلاس های تحصیلات تکمیلی را در یک حوزه تحقیقاتی مرکز ارائه می کنند و شامل ۳ دانشگاه در این کشور می شود.

افرادی که به دنبال تحصیل در نروژ در مقطع دکترا هستند، باید مدرک کارشناسی ارشد خود را ترجمه کرده و برای دانشگاه مقصد ارسال کنند. پیدا کردن یک استاد راهنما، ارائه انگیزه نامه و مدرک زبان بین المللی انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارد. حداقل نمره مدرک زبان برای مقطع دکترا بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر شما متفاوت می باشد؛ اما بر اساس تجربه متقاضیان باید نمره مدرک آیلتس بالای 6.5 ارائه کنند.

تحصیل پزشکی در نروژ

احتمالا می دانید که رشته های پزشکی و دندانپزشکی، جزو گران ترین رشته های تحصیلی در سراسر دنیا هستند. با این حال دانش آموزان می توانند بعد از پایان تحصیلات دبیرستان با هزینه ای بسیار کم این رشته ها را تحصیل می کنند. مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در کشور نروژ بسیار کوتاه تر از دیگر کشورها می باشد. تحصیل پزشکی در نروژ تنها ۶ سال به طول می انجامد.

به طور کلی سیستم بهداشت و درمان کشور نروژ یکی از پیشرفته ترین ساختارها را در سراسر دنیا دارد. بر اساس این سیستم به ازای هر ۱۰۰۰ نفر 4.8 پزشک وجود دارد. متقاضیان می توانند این رشته را به زبان انگلیسی یا نروژی و با هزینه بسیار کمتر از دیگر کشورهای اروپایی اروپایی تحصیل کنند. فارغ التحصیلان رشته های پزشکی می توانند با مدرکی که از دانشگاه های کشور نروژ گرفته اند در این کشور یا در دیگر کشورهای دنیا به طبابت بپردازند.

تحصیل دندانپزشکی در نروژ

از دیگر رشته های پرطرفدار برای تحصیل، رشته دندانپزشکی می باشد. افراد می توانند از طریق رشته دندانپزشکی نیز ویزای تحصیلی نروژ را دریافت کرده و وارد خاک این کشور شوند. تجربه تحصیل در نروژ در رشته دندانپزشکی یک تجربه ماندگار به همراه اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد.

افرادی که قصد دارند رشته دندانپزشکی را در نروژ بخوانند باید این رشته را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و مقطع دکترا سپری کنند. متقاضیان این امکان را دارند تا بعد از پایان بخش اول تحصیلی یعنی گذراندن کارشناسی و کارشناسی ارشد، برای تحصیل مقطع دکتری دندانپزشکی وارد یک دانشگاه دیگر شوند. سطح درآمد دندانپزشکان در نروژ بالا بوده و دیگر کشورهای دنیا مدرک دندانپزشکی این کشور را قبول دارند. لذا فارغ التحصیلان این رشته می توانند در دیگر کشورها نیز مشغول به کار شوند.

تحصیل در دبیرستان و مدارس نروژ

کشور نروژ یک ساختار سازمان یافته را برای آموزش کودکان و نوجوانان تهیه و طراحی کرده است. مهاجران برای تحصیل در مدارس این کشور نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارند. با این حال لازم است تا متقاضی آشنایی اولیه ای با زبان نروژی داشته باشد تا بتواند بعد از شرکت در دوره های آموزش زبان نروژی، وارد مدارس این کشور شود.

کودکانی که در سنین ۶ تا ۱۳ سال هستند باید وارد مدرسه های ابتدایی شده و و نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ سال نیز باید مقطع دبیرستان پایه را سپری کنند. افرادی که بین ۱۶ تا ۱۹ سال هستند نیز باید دبیرستان عالی یا ثانویه را بگذرانند. در مدارس ابتدایی و متوسطه اول یا همان دبیرستان پایه، برنامه درسی دانش آموزان کامل مشترک است. از مقطع دبیرستان عالی، دانش آموزان این امکان را دارند تا دروس و مهارت های مختلف را برای یادگیری انتخاب کنند. مدارس در این کشور از ۸ صبح آغاز شده و تا ساعت 15:30 بعد از ظهر ادامه پیدا می کنند.

تحصیل در نروژ با بورسیه تحصیلی

همان طور که در آغاز این مطلب نیز گفتیم یکی از مزایای تحصیل در نروژ و دریافت ویزای تحصیلی این کشور، رایگان بودن تحصیلات و امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی مختلف می باشد. در واقع با توجه به بالا بودن هزینه های زندگی در نروژ وجود بورسیه های تحصیلی کمک می  کند تا دانش آموزان و دانشجویان بتوانند از پس هزینه های زندگی خود در این کشور گران قیمت بربیایند.

از این رو در این کشور بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی زیادی وجود دارد تا دانشجویان بین المللی از آن استفاده کنند. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان هستید و می خواهید از بورسیه های موجود در این کشور بهره مند شوید می توانید با وکلا و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کرده و راهنمایی تخصصی دریافت کنید.

اگر می خواهید به محض ورود به کشور نروژ از بورسیه های تحصیلی برخوردار شوید، به این نکته توجه کنید که ارائه مدرک زبان آیلتس بالای ۷ و پیدا کردن یک سوپروایزر یا استاد راهنما در این کشور الزامی می باشد. همچنین شما باید معدل بالا و نمرات بسیار خوبی داشته باشید تا بتوانید بورسیه های موجود در این کشور را از بدو ورود دریافت کنید؛ بنابراین توصیه می کنیم برای این که بتوانید سریع تر وارد نروژ شوید، در ابتدا یک پذیرش عادی از دانشگاه های این کشور دریافت کنید و در ادامه برای دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهید.

انواع بورسیه های تحصیلی نروژ

همانطور که در بخش قبل گفتیم با وجود این که تحصیل در نروژ عملاً رایگان است؛ اما بازهم بورسیه های مختلفی در این کشور وجود دارد تا دانشجویان بین المللی از آنها استفاده کنند. برخی از معروف ترین و پرطرفدارترین بورسیه های تحصیلی در این کشور عبارت است از:

بورسیه بنیاد .

بورسیه ها و کمک هزینه هایی که به صورت ترمی ارائه می شوند : نوع دیگری از بورسیه ها در کشور نروژ وجود دارد که به صورت ترمی و برای مدت یک ماه تا سه ماه در ترم های تحصیلی مختلف به دانشجویان ارائه می شود. این بورسیه ها شامل هزینه های اجاره مسکن،رفت و آمد، حمل و نقل و دیگر هزینه های جانبی دانشجویان است.

شرایط تحصیل رایگان در نروژ با موسسه میرداماد

با توجه به این که میزان هزینه ها در نروژ در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بالاتر می باشد، بسیاری از مهاجران و دانشجویان علاقه دارند تا از تحصیلات رایگان در این کشور بهره مند شوند. همانطور که گفتیم کشور نروژ امکان تحصیل رایگان را برای تمامی شهروندان خود فراهم کرده است.

بنابراین دانشجویان بین المللی نیز می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دولتی این کشور، بدون پرداخت شهریه به تحصیل بپردازند. البته دانشگاه های دولتی نروژ در سال شهریه حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ کرون دارند که معادل ۳۵ الی ۷۰ دلار می باشد. این هزینه در مقایسه با دیگر دانشگاه های اروپا کاملاً ناچیز و رایگان محسوب می شود. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل رایگان در نروژ هستید باید از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنید.

شرایط تمکن مالی برای تحصیل در نروژ

یکی از شروط بسیار مهم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ، ارائه تمکن مالی به استفاده از این کشور می باشد. در واقع تمکن مالی تحصیل در نروژ، نشان می دهد که متقاضی از پس هزینه های زندگی یک سال خود در کشور نروژ بر می آید. از این رو ارائه مدارک تمکن مالی برای دریافت ویزا بسیار ضروری است.

تمکن مالی برای ویزای نروژ

 متقاضی باید نشان دهد که این مبلغ را در حساب بانکی خود دارد. چنانچه متقاضی مدارک تمکن مالی کافی به سفارت نروژ ارائه ندهد با درخواست ویزای وی مخالفت خواهد شد؛ بنابراین برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزا، حتماً مدارک تمکن مالی را به درستی تهیه کرده و ارائه دهید.

هزینه تحصیل در نروژ

هزینه تحصیل در دانشگاه های نروژ بسته به مقطع تحصیلی، دانشگاه و تخصص موردنظر متفاوت است. در کل، هزینه تحصیل در دانشگاه های نروژ برای دانشجویان خارجی به صورت رایگان نیست، اما هزینه ها بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر می باشد.

هزینه تحصیل برای دوره لیسانس در دانشگاه های دولتی نروژ بین 8000 تا 12000 دلار در سال است، در حالی که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی معمولاً بیشتر است. هزینه های زندگی و مسکن نیز بسته به شهر و محل زندگی شما متفاوت خواهد بود. همچنین برخی دانشگاه ها در نروژ برای دانشجویان خارجی می توانند تخفیف هزینه تحصیل ارائه دهند.

هزینه خوابگاه برای تحصیل دانشجویان بین المللی در نروژ

هزینه خوابگاه های بین المللی برای دانشجویان در نروژ بسته به محل قرارگیری و نوع اقامتگاه متفاوت است. اما به طور کلی، هزینه اقامت در خوابگاه های دانشگاهی در نروژ می تواند میان 3000 تا 6000 کرون نروژی (بین 300 تا 600 دلار آمریکا) در ماه باشد. البته هزینه اقامت در بعضی از خوابگاه های مربوط به دانشگاه های خصوصی ممکن است بیشتر باشد.

معمولاً خوابگاه های دانشگاهی در نروژ به دانشجویان کمک می کنند تا هزینه های زندگی خود را کاهش دهند و به همین دلیل، هزینه های اقامت در خوابگاه های دانشگاهی نروژ نسبت به هزینه های اجاره آپارتمان ها در شهرهای بزرگ این کشور، به طور معمول کمتر است. همچنین برای دانشجویان خارجی که می خواهند در خوابگاه های دانشگاه های نروژ اقامت کنند، معمولاً تعداد محدودی از اتاق ها در هر خوابگاه در نظر گرفته شده است. خوابگاه های دانشجویی در نروژ به طور کلی بسیار خوب و مدرن هستند. این خوابگاه ها علاوه بر فضاهای اقامتی، امکانات دیگری را نیز برای دانشجویان فراهم می کنند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • اتاق های مبله
  • آشپزخانه
  • سالن اجتماعات
  • اتاق های مطالعه
  • امکانات ورزشی
  • اتاق های بازی

مدارک لازم جهت اخذ ویزا تحصیل در نروژ

برای دریافت ویزای تحصیلی در نروژ، دانشجویان باید مدارک و اسناد زیر را تهیه کنند:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی که از سفارت یا کنسولگری نروژ در کشور محل اقامت دانشجویان قابل دریافت است.
  • اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار با دو برگه خالی
  • یک عکس رنگی با سایز پاسپورت.
  • گواهی محل اقامت دانشجو
  • گواهی تحصیلی از مدرسه، دانشگاه یا مؤسسه دیگر، که به ترتیب باید شامل مدارک تحصیلی دوره لیسانس و فوق لیسانس و دکتری باشد.
  • مدارک مالی که نشان می دهد دانشجویان قادر به پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی در نروژ هستند. این مدارک شامل اظهارنامه درآمد و دارایی، گواهی بانکی و یا مدارک دیگری می تواند باشند.
  • برخی دانشجویان باید همچنین تست زبان رسمی نروژ، یعنی نروژی یا انگلیسی را نیز قبل از درخواست ویزای تحصیلی بگذرانند.

لازم به ذکر است که ممکن است سفارت یا کنسولگری نروژ از دانشجویان درخواست ارائه مدارک و اسناد اضافی نیز داشته باشند. بنابراین بهتر است قبل از درخواست ویزای تحصیلی به صورت کامل با شرایط و مدارک مورد نیاز آگاه شوید.

شرایط سنی برای تحصیل در نروژ

در حالت کلی، هیچ محدودیت و شرایط سنی برای تحصیل در نروژ وجود ندارد. با این حال، برای ورود به برخی از دوره های تحصیلی در دانشگاه های نروژ، شرایط و مقررات خاصی وجود دارد که شامل حداقل سن و مدارک تحصیلی مورد نیاز می شوند. به عنوان مثال، برای ورود به برخی از دوره های تحصیلی در دانشگاه های نروژ، ممکن است نیاز به داشتن مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک دانشگاهی در سطح لیسانس باشد. البته هنگام صدور ویزا، سفارت این کشور محدودیت هایی را از نظر سنی اعمال می کند که در این زمینه هرچه سن فرد کمتر باشد، شانس وی برای دریافت ویزا بیشتر می شود.

تحصیل در نروژ با مدرک دیپلم

در نروژ، سیستم آموزشی به شدت تخصصی است و برای ورود به دانشگاه ها باید مدارک تحصیلی معتبر داشته باشید. با این حال، داشتن مدرک دیپلم همچنان می تواند فرصت هایی را برای شما ایجاد کند. اگر شما مدرک دیپلم دبیرستان دارید و می خواهید در نروژ تحصیل کنید، می توانید به دنبال گزینه های زیر باشید:

دوره های آموزشی و حرفه ای: در نروژ، برخی از مدارس و کالج ها دوره هایی را برای دانش آموزانی که مدرک دیپلم دارند، ارائه می دهند. این دوره ها به طور عمده به افرادی که می خواهند به عنوان تکنسین های حرفه ای، کارآموزان یا کارمندان در حوزه های خاصی مانند فناوری اطلاق می شوند.

آموزش حرفه ای در دانشگاه: برخی از دانشگاه های نروژ برنامه های آموزش حرفه ای را ارائه می دهند که برای دانش آموزان با مدرک دیپلم قابل دسترسی هستند. این برنامه ها به عنوان یک پیش نیاز برای ورود به دوره های کارشناسی ارائه می شوند.

آموزش مهارت های زبانی: زبان نروژی در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و برای تحصیل در دانشگاه های نروژ، باید درک کافی از زبان نروژی داشته باشید. برای این منظور، برخی از مدارس و کالج ها در نروژ دوره های آموزش زبان برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

در کل، برای تحصیل در دانشگاه های نروژ، باید دارای مدرک زبان معتبر باشید. با این حال، برخی دانشگاه ها و کالج ها در نروژ ممکن است برنامه های آموزشی برای دانشجویانی که زبان نروژی را به اندازه کافی نمی شناسند، ارائه دهند. این برنامه ها به عنوان دوره های پیش زبانی (Preparatory Language Courses) شناخته می شوند و به شما کمک می کنند تا درک کافی از زبان نروژی را به دست آورید تا بتوانید در دوره های تحصیلی بعدی شرکت کنید، این روش راهی برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ بدون مدرک زبان است.

همچنین، در صورتی که شما در زمینه ای مشغول به کار هستید، ممکن است بتوانید با معرفی کارفرمای خود، به عنوان دانشجوی بین المللی به دانشگاه درخواست بدهید. در این صورت، دانشگاه به شما اجازه خواهد داد تا در دوره های آموزش زبان بگیرید تا بتوانید به مطالعه دوره های تحصیلی بعدی بپردازید؛ اما باید توجه داشت که این مورد، بسته به شرایط هر دانشگاه و کشور متفاوت است و به صورت کلی برای همه دانشگاه ها صدق نمی کند. بهتر است برای هر دانشگاه خاصی که مایلید به آن بپیوندید، با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید.

تحصیل در نروژ با مدرک زبان انگلیسی

امکان تحصیل به زبان انگلیسی، در بسیاری از دانشگاه های نروژ وجود دارد. بسیاری از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه های نروژ ارائه می شود. همچنین برخی از دوره های دکتری نیز به زبان انگلیسی در دانشگاه های نروژ برگزار می شوند. سطح زبان انگلیسی لازم برای ورود به دانشگاه های نروژ ممکن است بین دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی متفاوت باشد.

مدرک زبان برای تحصیل در نروژ

همچنین در برخی برنامه ها، نیاز به نمره زبان بالاتری مانند آیلتس 7.0 یا بالاتر وجود دارد. به همین دلیل، بهتر است برای هر دانشگاه و برنامه ی تحصیلی خاص، نیازمندی های زبانی را با دقت بررسی و با کارشناسان امر مشورت نمایید.

تحصیل در نروژ با مدرک زبان نروژی

برای تحصیل در دانشگاه های نروژ به زبان نروژی، شما باید دارای مهارت کافی در زبان نروژی باشید. اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های نروژ به زبان نروژی برگزار می شوند و شما باید بتوانید به راحتی با محیط زبانی دانشگاه و همچنین مطالب تحصیلی در زبان نروژی برخورد کنید. برای این منظور، باید دارای مدرک زبان نروژی با سطح کافی باشید. بعضی از دانشگاه ها به دانشجویان خود دوره های آموزش زبان ارائه می دهند که به شما کمک می کنند تا در سطح کافی به زبان نروژی مسلط شوید.

تحصیل در نروژ به زبان نروژی، مزایای زیادی دارد. یکی از این مزایا، فراگیری زبان نروژی به صورت کامل است که به شما کمک می کند بهتر با فرهنگ و ارزش های نروژ آشنا شوید و به راحتی با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. همچنین، اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های نروژ به زبان نروژی برگزار می شوند و شما به این ترتیب، فرصتی را برای بهبود مهارت های زبانی خود در یکی از زبان های اسکاندیناوی به دست می آورید.

علاوه بر این، دانشگاه های نروژ از معتبرترین دانشگاه های جهان محسوب می شوند و دارای محیط تحصیلی بسیار مناسبی هستند که شامل امکانات پژوهشی و فرهنگی ورزشی، سرگرمی و زندگی اجتماعی برای دانشجویان می شود.

بهترین رشته ها برای تحصیل در نروژ

در نروژ، رشته های تحصیلی بسیار زیادی وجود دارند که دانشجویان می توانند براساس علایق خود به تحصیل در یکی از آنها بپردازند. در زیر به برخی از بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های نروژ اشاره می کنیم:

  • علوم کامپیوتر: دانشگاه های نروژ در رشته علوم کامپیوتر شناخته شده اند و برنامه های تحصیلی متنوعی در این رشته ارائه می دهند.
  • مهندسی برق: دانشگاه های نروژ در رشته مهندسی برق شناخته شده اند و برنامه های تحصیلی متنوعی در این رشته ارائه می دهند.
  • علوم پایه و ریاضیات: دانشگاه های نروژ در رشته علوم پایه و ریاضیات شناخته شده اند و برنامه های تحصیلی متنوعی در این رشته در کشور نروژ، دانشگاه های بسیاری با برنامه های تحصیلی مختلف وجود دارند که دانشجویان می توانند در رشته های مختلف تحصیل کنند.
  • علوم زیستی: دانشگاه های نروژ در رشته علوم زیستی شناخته شده اند و برنامه های تحصیلی متنوعی در این رشته ارائه می دهند.
  • مهندسی مکانیک: دانشگاه های نروژ در رشته مهندسی مکانیک شناخته شده اند و برنامه های تحصیلی متنوعی در این رشته ارائه می دهند.

به طور کلی، دانشگاه های نروژ در بیشتر رشته های تحصیلی معتبر و شناخته شده هستند و دانشجویان می توانند در رشته های مختلفی مانند علوم انسانی، حقوق، اقتصاد، مدیریت و … نیز تحصیل کنند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ

نروژ دارای بسیاری از دانشگاه های برتر و معتبر در سطح جهانی است. برخی از بهترین دانشگاه های نروژ عبارت اند از:

دانشگاه استافانگر: به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های نروژ، دانشگاه استفانگر در زمینه های مختلفی از جمله علوم پایه، علوم انسانی و فناوری بسیار قوی است.

دانشگاه اسلو: دانشگاه اسلو با یکی از بزرگترین و بهترین مراکز پژوهشی در نروژ شناخته شده است و برای دانشجویان خود فرصت های آموزشی و پژوهشی بسیار خوبی را فراهم می کند.

دانشگاه برگن: به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های نروژ، دانشگاه برگن برای  دانشجویان علوم پایه و مهندسی فرصت های آموزشی بسیار خوبی را فراهم می کند.

دانشگاه ترومسو: دانشگاه ترومسو با ارائه برنامه های تحصیلی متنوع در زمینه های مختلف، از جمله علوم پایه، علوم اجتماعی و انسانی و بهداشت و پزشکی، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های نروژ شناخته شده است.

دانشگاه تروندهایم: دانشگاه تروندهایم یکی از بهترین دانشگاه های نروژ در زمینه های مختلفی از جمله علوم انسانی، حقوق، تجارت و مدیریت است.

دانشگاه نورژه: دانشگاه نورژه با ارائه برنامه های تحصیلی در زمینه های مختلف از جمله  علوم پایه، مهندسی و علوم اجتماعی، به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در این کشور شناخته می شود.

کار پس از تحصیل در نروژ

نروژ یکی از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می شود که با داشتن اقتصادی پایدار، بازار کار قوی و محیط کاری صحیح و دوستانه، به یکی از مقصدهای جذاب برای کارآفرینان و کارجویان در سراسر جهان تبدیل شده است. برای کار در نروژ بعد از فارغ التحصیلی، شما 6 ماه فرصت دارید. و می توانید به یکی از دو روش زیر ویزای کاری دریافت کنید:

پیدا کردن کارفرمایی در نروژ: در صورتی که شما از طریق دانشگاه در نروژ تحصیل کرده باشید، می توانید به راحتی با استفاده از منابع داخلی و ارتباطاتی که در حین تحصیل پیدا کرده اید، به دنبال کاری در نروژ بگردید. همچنین، وب سایت هایی مانند NAV (سازمان اشتغال نروژ) و Finn.no به شما کمک می کنند تا به دنبال فرصت های شغلی در این کشور بگردید.

ایجاد کسب و کار در نروژ: نروژ یکی از کشورهای پرچمدار در حمایت از کارآفرینان و استارتاپ هاست. اگر شما به دنبال ایجاد کسب و کار در نروژ هستید، می توانید از منابع داخلی و خارجی استفاده کنید. برای مثال، Innovation Norway یک سازمان دولتی است که به کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا در نروژ کمک می کند و منابع مالی و نظارتی مورد نیاز آن ها را فراهم می کند.

اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در نروژ

برای دریافت اقامت دائم و تابعیت نروژ پس از پایان تحصیل، شما نیاز به رعایت شرایط خاصی دارید. جهت دریافت اقامت دائم در نروژ، شما باید حداقل پنج سال در کشور زندگی کنید و به طور مداوم در این مدت مشغول به کار یا تحصیل باشید. همچنین، شما باید از نظر اقتصادی به خوبی مستقل باشید و نیاز به حمایت دولتی نداشته باشید.

شرایط دریافت تابعیت نروژ

در طول این مدت به طور مداوم مشغول به کار یا تحصیل باشید. همچنین، شما باید تمکن مالی کافی را ارائه دهید. برای دریافت تابعیت نروژ، شما باید همچنین نمره ی مناسبی در آزمون تست زبان و تست شهروندی نروژ کسب کنید. به طور کلی برای دریافت اقامت دائم و تابعیت نروژ، شما باید قوانین و مقررات مهاجرتی را رعایت کنید و نیازمند به تهیه مدارک و اطلاعات دقیق هستید.

مزایای تحصیل در نروژ

چهار مورد از مزایای تحصیل در نروژ عبارت اند از:

سیستم آموزشی با کیفیت: نروژ یکی از کشورهایی است که سیستم آموزشی قوی و با کیفیتی دارد. دانشگاه های نروژی معمولاً در رتبه بندی های جهانی بالا قرار دارند و دارای تجهیزات پیشرفته و استادان با تجربه هستند.

هزینه تحصیل کم: هزینه تحصیل در نروژ برای دانشجویان داخلی و برخی دانشجویان بین المللی بسیار کم است. برای بسیاری از دوره های تحصیلی، دانشجویان تحصیلات خود را به صورت رایگان یا با هزینه کمتری در دانشگاه های نروژی ادامه می دهند.

محیط زیست و آب و هوای مناسب: نروژ یکی از کشورهایی است که محیط زیستی نسبتاً بهتری نسبت به دیگر کشورها دارد. شهرهای نروژی تمیز و با کیفیتی هستند و بسیاری از مناطق طبیعی این کشور محافظت شده و دسترسی آسانی به آن ها وجود دارد.

فرصت های شغلی: نروژ یکی از کشورهایی است که فرصت های شغلی خوبی برای فارغ التحصیلان دارد. به خصوص در بخش های فناوری، حمل و نقل، انرژی و صنعت دریایی. همچنین شرکت های بزرگی مانند Statoil، Telenor و DNB در نروژ فعالیت می کنند که فرصت های شغلی خوبی برای فارغ التحصیلان در این شرکت ها به وجود آمده است.

سخن پایانی

تحصیل در نروژ به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت، هزینه تحصیل کم، محیط زیستی بهتر و فرصت های شغلی خوب، یک گزینه عالی برای دانشجویان بین المللی است. ما نیز در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با شرایط کشور نروژ تحصیل و روش های اخذ ویزای تحصیلی نروژ آشنا کنیم. اگر در زمینه انتخاب کشور نروژ برای تحصیل و مهاجرت به این کشور، سوال یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات متداول درباره تحصیل در نروژ

برای تحصیل در این کشور باید دانشجو زمان تسلط به یکی از زبان های انگلیسی یا نروژی، از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی داشته باشد.

بله، متقاضی می تواند به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کند.

تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان می باشد.

اخبار مرتبط

تحصیل در نروژ 2019

تحصیل در نروژ 2023

در دهه های اخیر، مهاجرت از کشور های مختلف به نروژ افزایش چشمگیری داشته است و به یکی از بهترین

مشاهده
ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ

مهاجرت به نروژ به شیوه‌های مختلفی امکان‌پذیر بوده که یکی از آسانترین آن‌ها، مهاجرت تحصیلی می‌باشد. بدیهی است برای کسب

مشاهده
تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ

سیستم آموزش عالی و تحصیل در نروژ 2019، 8 دانشگاه، 9 دانشگاه تخصصی، 24 کالج دانشگاهی ایالتی و همچنین چندین کالج

مشاهده
مهندسی شیمی در نروژ

مهندسی شیمی در نروژ

جهت تحصیل مهندسی شیمی در نروژ دانشجویان باید زبان انگلیسی نسبتا خوبی داشته باشند از آنها امتحانی گرفته خواهد شد

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط نیکی
    تاریخ: خرداد 23, 1399
    نفر
    نفر

    سلام شرایط اقامت درنروژبامدرک دیبلم حسابداری و کامپتربرای ادامه تحصیل درآن کشورباهزینه های کامل مرا راهنمای بفرماید تشکر ازشما

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 26, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در نروژ باید از شرایط سنی مناسب و رزومه علمی خوبی برخوردار باشید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی نماییم.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا