071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به ایتالیا | شرایط و روش های اخذ اقامت 2023

مهاجرت به ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آیا کسی هست که رویای مهاجرت به کشور ایتالیا را در سر نداشته باشد؟ آیا مهاجرت به ایتالیا خوب است؟ زندگی در میلان و لذت بردن از دنیای مد، زندگی در شهر رویایی رم و یا زندگی در شهر فلورانس و بهره مندی از دنیای هنر قطعا آرزوی هر فردی در جهان است. ایتالیا که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه های مقرون به صرفه تری دارد، فرصت های متعددی را پیش روی مهاجران قرار می دهد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط مهاجرت به ایتالیا بپردازیم. اگر شما نیز قصد دارید به ایتالیا مهاجرت کنید، توصیه می شود در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وکیل مهاجرت

مشاوره و وکیل مهاجرت به ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا

شهروندی و تابعیت ایتالیا

همه چیز درباره مهاجرت به کشور ایتالیا در سال 2023

آیا ایتالیا برای مهاجرت خوب است؟ کشور ایتالیا در سال 2023 نیز همانند سایر سال ها، شاهد درخواست های فراوان مهاجران جهت اخذ اقامت این کشور می باشد. کلیه متقاضیان مهاجرت به ایتالیا که شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستند باید برای ورود به ایتالیا، ویزا و مجوز اقامت دریافت کنند. روش های متعددی جهت مهاجرت به کشور ایتالیا وجود دارد که برای هر کدام، قوانین و شرایط خاصی تعیین شده است. در این مقاله به بررسی این روش ها و شرایط آنها خواهیم پرداخت.

هزینه های زندگی در کشور ایتلیا نسبت به دیگر کشور های اتحادیه اروپا بسیار مقرون به صرفه است

خبر خوش برای علاقه مندان به مهاجرت به ایتالیا آن است که هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، مقرون به صرفه تر است و مهاجران می توانند با صرف هزینه های کمتر، از مزایا، امکانات و آزادی های اجتماعی بسیاری بهره مند شوند.

شرایط کلی و روش های مهاجرت به ایتالیا

شرایط مهاجرت به کشور ایتالیا معمولا با توجه به روش مهاجرت افراد تعیین می شود که در ادامه مطلب به شرح آنها خواهیم پرداخت: اما در حالت کلی برخی از مهم ترین شروط که برای همه متقاضیان یکسان است عبارت اند از:

                                          مهم ترین شروط مهاجرت به ترکیه

داشتن پاسپورت معتبر

پرداخت هزینه ویزا

اخذ ویزا و مجوز اقامت ایتالیا

اثبات تمکن مالی

اخذ بیمه درمانی در ایتالیا

اثبات محل اقامت خود در ایتالیا

ارائه مدرک زبان (در صورت لزوم)

به طور کلی، متقاضیان مهاجرت به ایتالیا می توانند با توجه به هدف مهاجرتی و همچنین شرایط خود، از طریق روش های زیر ویزا و اقامت ایتالیا را به دست آورند:

  • روش مهاجرت تحصیلی ایتالیا
  • روش مهاجرت کاری به ایتالیا
  • روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا
  • روش مهاجرت از طریق ازدواج در ایتالیا
  • روش مهاجرت از طریق تولد در ایتالیا
ویزاهای اخذ شده

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهم ترین شرط جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در این کشور و سپس دریافت ویزای تحصیلی است. در واقع ارائه نامه پذیرش از دانشگاه، جهت دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا الزامی می باشد. معمولا شرایط اعطای پذیرش، مهلت ارسال درخواست و همچنین میزان شهریه، در وبسایت دانشگاه های ایتالیا آورده شده است. توصیه می شود دانشجویان گرامی قبل از هر گونه اقدام، حتما جزئیات شرایط را در وبسایت دانشگاه انتخابی خود در ایتالیا مطالعه کنند.

لازم به ذکر است که دانشجویانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ایتالیا، در این کشور به کار مشغول شوند و اقامت دائم ایتالیا را دریافت کنند، باید حتما موفق به اخذ یک پیشنهاد شغلی و عقد قرارداد کاری با یک کارفرما در ایتالیا شوند. در واقع مهم ترین شرط جهت اخذ اقامت دائم ایتالیا و حتی شهروندی این کشور از طریق تحصیل، دریافت یک پیشنهاد شغلی پس از فارغ التحصیلی و اخذ ویزای کار ایتالیا می باشد. افرادی که قصد دارند به ایتالیا مهاجرت تحصیلی نمایند می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر، با کارشناسان مجرب موسسه میرداماد در ارتباط باشند و مشاوره دریافت کنند.

مهاجرت کاری به ایتالیا

مناسب بودن میزان حقوق های دریافتی در ایتالیا و بالا بودن دستمزدها در این کشور، ایتالیا را به مقصدی محبوب برای مهاجران جهان تبدیل کرده است. البته باید بدانید که در سال های اخیر و با توجه به افزایش تقریبی نرخ بیکاری در ایتالیا، شاید فرآیند یافتن شغل در این کشور برای مهاجران، با سختی هایی همراه باشد. کارشناسان موسسه میرداماد قادر می باشند با همکاری با موسسات کاریابی در ایتالیا، متقاضیان را تا یافتن شغل مورد نظر خود و رفتن به ایتالیا همراهی کنند.

شرایط شهروندان کشور های خارج از اتحادیه اروپا برای کار در ایتالیا

متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق کار در این کشور باید بدانند که مهم ترین شرط جهت موفقیت در مهاجرت کاری به ایتالیا، اخذ یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در این کشور و سپس دریافت ویزای کار و مجوز کار در ایتالیا است. کلیه شهروندان کشورهای خارج اتحادیه اروپا باید برای کار در ایتالیا، ویزای کاری و مجوز اقامت دریافت کنند. ویزای کار ایتالیا که یک ویزای بلند مدت (نوع D) است که از نوع ویزای شنگن می باشد و دارندگان آن، اجازه سفر آزادانه و بدون ویزا را به کل کشورهای منطقه شنگن خواهند داشت. به طور کلی، برخی از مهم ترین شروط اخذ ویزای کار ایتالیا عبارت اند از:

                                          مهم ترین شروط مهاجرت کاری به ترکیه

داشتن پاسپورت معتبر

پرداخت هزینه ویزا

اخذ ویزا و مجوز اقامت ایتالیا

اثبات تمکن مالی

اخذ بیمه درمانی در ایتالیا

اثبات محل اقامت خود در ایتالیا

ارائه نامه کارفرما و یا قرارداد کاری

عدم سوپیشینه

داشتن سلامت جسمانی

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

کشور ایتالیا برای مهاجرت سرمایه گذاری بسیار ایده آل است. این کشور که حدود 2 تریلیون دلار در سال تولید ناخالص داخلی دارد، به یکی از اقتصادهای بزرگ جهان تبدیل شده است و موقعیتی عالی جهت سرمایه گذاری دارد. این کشور به جهت توسعه اقصاد خود پس از گذشت بحران های اقتصادی فراوان، فرصت های تجاری بسیاری را در اختیار مهاجران جهان قرار می­دهد و سعی در جذب سرمایه گذاران خارجی دارد. در ضمن، اعطای اقامت و شهروندی به سرمایه گذاران در ایتالیا، به محبوبیت این کشور افزوده است.

شهروندان کشورهای خارج اتحادیه اروپا باید برای سرمایه گذاری در ایتالیا، ویزای سرمایه گذاری این کشور را که با نام ویزای طلایی (golden visa) شناخته می­شود، دریافت کنند. متقاضیان سرمایه گذاری در ایتالیا می­توانند از روش های مختلف، جهت اخذ ویزای طلایی این کشور اقدام کنند و به راحتی اقامت دائم و حتی شهروندی ایتالیا را به دست آورند. برخی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در ایتالیا عبارت اند از:

  • مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق کارآفرینی و استارت آپ
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق خودحمایتی
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید سهام و اوراق قرضه
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت

کشور ایتالیا که در حال حاضر هشتمین اقتصاد بزرگ در جهان و همچنین سومین اقتصاد بزرگ در اروپا است و مقصدی ایده آل جهت انجام امور تجاری و سرمایه گذاری می باشد. ثبت شرکت که از محبوب ترین زیرشاخه های سرمایه گذاری است، یکی از بهترین و سریع ترین روش های مهاجرت به ایتالیا می باشد و در نهایت، اقامت دائم و حتی شهروندی ایتالیا را در اختیار متقاضیان می گذارد.

مهم ترین شرط جهت ثبت شرکت در ایتالیا، ارائه یه بیزنس پلن (طرح تجاری) می باشد که شرایط زیر را داراست:

  • خلاق و جدید
  • سودآور
  • نوآوری داشته باشد
  • موجب رونق اقتصاد ایتالیا و همچنین اشتغال زایی در این کشور شود

طرح های تجاری ارائه شده باید توسط اداره بازرگانی و ثبت شرکت در ایتالیا تایید شوند. در صورت تایید طرح تجاری، ویزا و مجوز اقامت ایتالیا که قابل تمدید است و به متقاضیان اعطا می شود. معمولا پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در ایتالیا و حفظ شرکت مربوطه، امکان درخواست اقامت دائم این کشور وجود دارد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

کشور ایتالیا به دلیل داشتن جاذبه های توریستی فراوان و آب و هوای عالی می تواند برای خرید خانه بسیار مناسب و سود فراوانی را در پی داشته باشد. خرید ملک که جزو روش های سرمایه گذاری بسیار سودآور است، برای سرمایه گذاران خارجی در ایتالیا امکانپذیر می باشد. این در حالیست که کشور ایتالیا، طرحی مبنی بر اعطای اقامت و شهروندی از طریق خرید ملک ندارد و به سرمایه گذاران در بخش املاک و مستغلات، ویزای طلایی اعطا نمی کند.

توصیه کارشناسان موسسه میرداماد به متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک آن است که سایر روش های مهاجرت به این کشور را انتخاب نمایند و یا چنانچه تنها قصد سرمایه گذاری در ایتالیا را دارند، از روش هایی مانند ثبت شرکت و یا کارآفرینی در ایتالیا بهره ببرند. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان موسسه میرداماد در تماس باشند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق اخذ ویزای همراه

کلیه افرادی که از طریق روش های قانونی، ویزا و مجوز اقامت ایتالیا را دریافت کرده باشند می توانند بر طبق قانون الحاق به خانواده، در صورت داشتن شرایط و با اثبات تمکن مالی، برای اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز ویزای همراه دریافت نمایند و از این طریق، اقامت و حتی شهروندی ایتالیا را برای آنان درخواست کنند. ویزای همراه در ایتالیا، از نوع ویزای بلند مدت (نوع D) است و برای اقامت بیش از 90 روز در ایتالیا صادر می شود.

در واقع، متقاضی اصلی باید از روش های مختلف مانند تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره، اقامت ایتالیا را به دست آورده باشد و با ارائه اسناد تمکن مالی اثبات نماید که قادر به تامین هزینه های اعضای خانواده خود در ایتالیا می باشد. تامین محل اقامت اعظای خانواده و ارائه مدارک مربوط به آن نیز جهت اخذ ویزای همراه الزامی است.

باید بدانید که اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال در اولویت است و در برخی شرایط خاص و با اثبات برخی امور،امکان اخذ ویزا برای فرزندان بالای 18 سال و والدین بالای 65 نیز وجود دارد. اطلاعات دقیق تر در خصوص شرایط اقامت خانوادگی در ایتالیا و همچنین مدارک لازم برای ویزای ایتالیابا دعوتنامه، در وبسایت اداره مهاجرت ایتالیا موجود است.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

در اکثر کشورهای جهان، این قانون وجود دارد که از طریق ازدواج با شهروند یک کشور، میتوان اقامت آن کشور را درخواست نمود. کشور ایتالیا نیز همانند سایر کشورهای جهان از این قانون پیروی می کند و به افرادی که با یک شهروند ایتالیا ازدواج کنند، اقامت و شهروندی اعطا می نماید. البته، ازدواج با فردی که اقامت دائم ایتالیا را دارا می باشد نیز می تواند منجر به گرفتن اقامت ایتالیا و مهاجرت به این کشور شود.

متقاضیان مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق ازدواج، باید توجه داشته باشند که ازدواج آنها باید کاملا واقعی باشد و ازدواج های صوری به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد. از آنجایی که این روش می تواند دارای پیچیدگی های حقوقی بسیاری باشد، اخذ مشاوره از وکلا و کارشناسان مجرب موسسه میرداماد قطعا کمک کننده خواهد بود و مسیر را برای شما تسهیل خواهد کرد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند

کشورهای جهان در خصوص اعطای اقامت و شهروندی از طریق تولد، معمولا از دو قانون خاک و قانون خون پیروی می کنند. بر طبق قانون خاک، کودکانی که در خاک کشور مقصد متولد شوند، اقامت و شهروندی دریافت خواهند کرد. بر طبق قانون خون نیز کوکانی که یکی از والدین و یا هر دو والدین آنها مقیم دائم و یا شهروند کشور مقصد باشد، اقامت دائم و شهروندی آن کشور را به دست می آورند. اما ایتالیا از کدام قانون پیروی می کند؟

کشور ایتالیا در اعطای اقامت و شهروندی از طریق تولد، از قانون خون پیروی می کند و فرزندانی که در زمان تولد یکی از والدین آنها شهروند ایتالیا باشد، به طور خودکار شهروندی دریافت می نمایند. در نتیجه، یک کودک که والدین وی ایتالیایی نباشند و یا اقامت دائم این کشور را کسب نکرده باشند، صرفا با تولد در ایتالیا نمی تواند اقامت و شهروندی دریافت کند. لازم به ذکر است که افرادی که والدین آنها در زمان تولد فرزندان، شهروندی ایتالیا را داشته اند، صرف نظر از محل تولد می توانند برای اخذ شهروندی این کشور اقدام کنند (والدین باید بعد از ژانویه سال 1948 متولد شده باشند).

مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

پناهندگی که یکی از روش های پرخطر مهاجرتی محسوب می شود، در شرایط خاص مانند جنگ و یا در شرایطی که فرد بتواند ثابت کند به دلایل سیاسی و یا هر دلیل موجه دیگری در کشور خود امنیت جانی ندارد، قابل درخواست است. این روش با توجه به شرایط بسیار دشوار مانند اقامت در اردوگاه ها، عدم امنیت افراد و بسیاری دلایل دیگر، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و موسسه مهاجرتی میرداماد، هیچ گونه مشاوره و خدمات در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی ارائه نمی دهد.

خدمات وکیل مهاجرت به ایتالیا موسسه میرداماد

موسسه حقوقی میرداماد که بزرگ ترین موسسه مهاجرتی در ایران است، با داشتن کارشناسان و وکلای با تجربه و همچنین با داشتن بیش از 50000 پرونده موفق، متقاضیان را در مسیر مهاجرت به کشور ایتالیا و تحقق رویاهای خود در این کشور همراهی می کند. وکلا و کارشناسان موسسه ما با همکاری با وکلا و کارشناسان مهاجرت ایتالیا در سراسر جهان، از قوانین جدید ایتالیا آگاه می شوند و اطلاعات خود را به روز می کنند. در صورت نباز یه وکبل مهاجرت به ایتالیا می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید.

مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایتالیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایتالیا می تواند با توجه به روش مهاجرتی و شرایط متقاضیان متفاوت باشد. لیست دقیقی از مدارک لازم برای اخذ ویزا با توجه به روش مهاجرتی، در وبسایت اداره مهاجرت ایتالیا موجود است. به طور کلی، برخی از مهم ترین مدارک لازم جهت مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزای این کشور که ارائه آن برای همه افراد لازم است عبارت اند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • کپی مدارک هویتی
  • چند قطعه عکس جدید با فرمت پاسپورت
  • مدارک اثبات عدم سوپیشینه
  • مدارک اثبات سلامت جسمانی
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک مربوط به دریافت بیمه درمانی در ایتالیا
  • مدرک زبان (با توجه به روش مهاجرتی)
  • مدارک مربوط به محل اقامت متقاضی در ایتالیا
  • مدارک اثبات پرداخت هزینه ویزا

بررسی هزینه های مهاجرت به ایتالیا

قطعا بررسی هزینه ها، باید جزو اولویت های متقاضیان باشد. میزان هزینه ها معمولا با توجه به روش مهاجرتی افراد متفاوت است و نمی توان مبلغ دقیق را برای آن تعیین نمود. در حالت کلی، مهم ترین هزینه هایی که متقاضیان مهاجرت به ایتالیا باید حتما در نظر داشته باشند عبارت اند از:

  • هزینه درخواست ویزا
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه سفر
  • هزینه وکیل
  • هزینه های زندگی در ایتالیا

بررسی هزینه زندگی در ایتالیا

معمولا هزینه زندگی در ایتالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپا که هزینه های بالایی دارند، مقرون به صرفه تر است و همین امر باعث شده است تا مهاجران بسیاری این کشور را انتخاب کنند. تعیین میزان دقیق هزینه ها باید با توجه به سبک زندگی افراد تعیین شود اما با توجه به جدیدترین آپدیت هزینه ها در وبسایت numbeo، یک فرد مجرد برای زندگی در ایتالیا، حدود 828.8 دلار (781.1 یورو) در ماه، بدون احتساب هزینه اجاره خانه، نیاز خواهد داشت. به همین ترتیب، یک خانواده چهار نفره برای زندگی در ایتالیا، ماهیانه 2,913.6 دلار (2,745.9 یورو) نیاز دارند.

آن دسته از ایرانی ها که مهاجرت به ایتالیا را انتخاب نموده اند باید بدانند که بر اساس جدیدترین آپدیت هزینه ها و مقایسه هزینه های زندگی در ایران و ایتالیا، هزینه های زندگی در ایتالیا به طور متوسط، 73.7% بیش تر از ایران است. میزان اجاره خانه در ایتالیا نیز به طور متوسط، 39.6% بیش تر از ایران می باشد. توصیه می شود متقاضیان، هزینه های زندگی در شهرهای ارزان ایتالیا و همچنین شرایط مهاجرت به روستاهای ایتالیا و یا اخذ اقامت کالابریا را نیز بررسی کنند.

شرایط زندگی در ایتالیا برای یک خانواده چهار نفره

شرایط اخذ اقامت دائم ایتالیا

معمولا تمامی روش های مهاجرت به ایتالیا که به طور قانونی انجام شده باشند مانند روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره می توانند با داشتن شرایط توسط متقاضی، منجر به اخذ اقامت دائم ایتالیا شوند. در شرایط عادی، افرادی که 5 سال از اقامت آنها در ایتالیا گذشته باشد واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهند بود. البته در شرایطی مانند مهاجرت تحصیلی، این امر منوط به اخذ پیشنهاد شغلی و کار به مدت 5 سال در ایتالیا است. در روش های مهاجرت کاری و سرمایه گذاری نیز متقاضی باید 5 سال به طور مستمر در ایتالیا کار کرده باشد و مالیات پرداخت نموده باشد.

شرایط اخذ شهروندی ایتالیا

افرادی که موفق به اخذ اقامت دائم شوند می توانند با گذشت 5 سال از اقامت دائم آنها در ایتالیا و در صورت داشتن شرایط مانند تسلط به زبان ایتالیایی، پرداخت به موقع مالیات، عدم ارتکاب به جرم در طول اقامت خود در ایتالیا و همچنین ادغام با فرهنگ و جامعه ایتالیا، درخواست شهروندی و پاسپورت دهند. کارشناسان مجرب موسسه میرداماد آماده ارائه هرگونه مشاوره در خصوص شرایط اخذ شهروندی و پاسپورت ایتالیا به متقاضیان گرامی می باشند.

بررسی مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا

زندگی در کشور ایتالیا می تواند مزایا و معایب متعددی داشته باشد که در این قسمت به بررسی آنها خواهیم پرداخت. برخی از مزایای مهاجرت به کشور ایتالیا عبارت اند از:

  • امکان اخذ ویزای شنگن و سفر آزادانه به کل کشورهای منطقه شنگن
  • امکان بهره مندی از سیستم آموزشی با کیفیت و تحصیل در قدیمی ترین دانشگاه های اروپا
  • امکان بهره مندی از کیفیت بالای زندگی و آزادی های اجتماعی
  • امکان دریافت حقوق و دستمزدهای بالا
  • امکان سرمایه گذاری و یا راه اندازی تجارت در یکی از برترین اقتصادهای جهان
  • امکان خرید ملک و سودآوری بالا
  • امکان اخذ تابعیت مضاعف
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس ایتالیا
  • امکان دریافت مجوز کار برای همسر
  • بهره مندی از سیستم بهداشت و درمان ایتالیا

حال با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، لازم است با معایب مهاجرت به ایتالیا که در مقایسه با مزایای آن بسیار اندک است نیز آشنا شوید.

  • بالا بودن نسبی نرخ بیکاری (7.8%)
  • نیاز به یادگیری زبان ایتالیایی جهت کار در این کشور
  • گران بودن اجاره خانه در شهرهای بزرگ ایتالیا

بهترین روش مهاجرت به ایتالیا

معمولا تعیین بهترین روش مهاجرتی، با توجه به شرایط متقاضیان تعیین می شود. در حالیکه ممکن است برای برخی افراد تنها روش تحصیلی مناسب باشد، بسیاری دیگر از افراد دارای بودجه و سرمایه مناسبی هستند و روش سرمایه گذاری برای آنها بسیار مناسب است. در حالت کلی، همه روش های مهاجرت قانونی به ایتالیا که در این مقاله به آنها اشاره شد جزو بهترین روش ها هستند و از طریق آنها میتوان اقامت دائم و حتی شهروندی ایتالیا را به دست آورد.

توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به ایتالیا آن است برای بررسی دقیق شرایط خود و انتخاب بهترین روش مهاجرتی، با کارشناسان مجرب ما مشاوره دریافت کنند.

موسسه میرداماد، بهترین موسسه مهاجرتی در ایران

موسسه مهاجرتی میرداماد با سال ها تجربه و سابقه درخشان در امور مهاجرتی به کشورهای مختلف و میزان موفقیت بالا در پرونده های متقاضیان، به یکی از برترین موسسات مهاجرتی در ایران تبدیل شده است. از آنجایی که نداشتن اطلاعات کافی و معتبر در مورد قوانین مهاجرتی می تواند متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را با مشکلات بسیاری رو به رو کند و باعث هدر رفتن وقت و سرمایه افراد شود، کسب مشاوره از کارشناسان و وکلای موسسه میرداماد می تواند مسیر مهاجرتی افراد را تسهیل کند.

موسسه مهاجرتی میرداماد علاوه بر ارائه خدمات در زمینه مهاجرت به کشورهای جهان، در زمینه اخذ بورسیه های تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج از کشور نیز فعال است. این موسسه دارای هزاران پرونده موفق در زمینه اعزام دانشجو و دریافت ویزای تحصیلی برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج کشور است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت به ایتالیا پرداختیم و روش های مختلف مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مخاطب عزیز مفید بوده باشد. ایتالیا در سال های اخیر با استقبال شدید مهاجران مواجه شده است، در نتیجه روش های متنوعی را پیش روی مهاجران قرار داده و شرایط را برای آنان هموار کرده است. روش های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و ازدواج، محبوب ترین روش های مهاجرت به کشور ایتالیا هستند و قوانین مختلفی برای آنها تعیین شده است. معمولا در صورت داشتن شرایط، امکان اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا از طریق این روش ها وجود دارد.

سوالات متداول درباره مهاجرت به ایتالیا

در روش خودحمایتی، متقاضیان باید تمکن مالی خود را به ارزش حداقل 38000 یورو اثبات کنند و ویزا دریافت نمایند.

متقاضیان باید حداقل مبلغ 2 میلیون یورو را در اوراق قرضه ایتالیا سرمایه گذاری کنند.

بله. در صورتیکه بورسیه تحصیلی فول فاند دریافت نمایید، این امکان وجود دارد.

در سال 2022 برابر با 11600 یورو است.

متوسط حقوق سالانه افراد در ایتالیا، به طور خالص 17300 یورو می باشد. حداقل دستمزد در قانون ایتالیا تعیین نشده است.

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا