071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هنگام صحبت از ادامه ی زندگی در کشوری دیگر، معمولا ارمنستان به ذهن کمتر کسی می رسد، اما حقیقت این است که ارمنستان جاذبه های بسیاری دارد و می تواند گزینه خوبی باشد. با در نظر گرفتن هزینه های بسیار پایین زندگی، تنوع آب و هوایی، حق انتخاب بین زندگی شهری یا روستایی، جاذبه های توریستی فراوان، آمار پایین جرم و جنایت و مهمان زبانزد، متوجه خواهیم شد که ارمنستان امکانات زیادی برای ارائه دارد. رشته کوه های فراوان و رودخانه های ارمنستان، باعث شده اند که تنوع آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد باشد. از یک برکه  گرفته تا جنگل های معتدل بارانی و مناطق خشک تر و گرم تر تا شهر های زمستانی و سرد انتخاب های شما بسیار زیادند. با توجه به اینکه ارمنستان در رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است، ارمنی ها از نژاد قفقازی هستند و به زبانی هندواروپایی سخن میگویند.

 کل این منطقه به مهمان نوازی معروف است و مردم می توانند با کنجکاوی ها و صمیمیت خود شما را شگفت زده کنند. تقریبا همه می توانند به زبان ارمنی و روسی صحبت کنند و انگلیسی هم دارد کم کم در میان مردم جا می افتد. اتحادیه شوروی زیر ساخت فرهنگی بسیار قوی ای برای ارمنستان به وجود آورده که تا امروز دست نخورده باقی مانده است. فرهنگ های باستانی ارمنستان ،غنی از موسیقی و هنرمند. جالب اینجاست که حتی اگر بخواهید در گرانترین بخش های پایتخت هم زندگی کنید، به بیشتر از 600 دلار در ماه نیاز نخواهید داشت. چنانچه مایلید با با کشور ارمنستان و شرایط مهاجرت به این کشور زیبا و پر رونق آشنا شوید با این مقاله که به کوشش تیم موسسه مهاجرتی میرداماد تهیه شده است همراه شوید.

تحصیل در ارمنستان

مهاجرت کاری به ارمنستان

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ارمنستان

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مزایای و معایب  زندگی و مهاجرت به ارمنستان

ارمنستان تاریخی پیچیده دارد  و همچنان در تلاش است که گذشته ی پر هرج و مرج خود را تغییر دهد و به رشد و شکوفایی برسد! زندگی در ارمنستان به معنای غرق شدن در تاریخ  و خاطره ها و در عین حال حرکت به سمت جلو و آینده می باشد. بدون شک زندگی در این کشور تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

اگرچه این کشور دارای سیستم بهداشت و درمان پزشکی رایگان تحت پوشش  سازمان های تامین اجتماعی است، خدمات بخش عمومی مطابق با استاندارد های سایر کشور ها نمی باشد و به همین دلیل بسیاری از مهاجرین بین المللی ترجیح می دهند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند . همچنین یافتن  دکتری که به زبان انگلیسی صحبت کند در این کشور کمی دشوار است و تجهیزات بیمارستان ها چندان مطلوب نمی باشد. به همین علت به مهاجرین پیشنهاد می شود که بیمه ی درمانی تهیه کنند و برای عمل های مهم به کشور های دیگر مراجعه نمایند.

مهاجرین در کشور ارمنستان می توانند بدون نیاز به دریافت گواهینامه بین المللی و با استفاده از گواهینامه ی کشور خود  در خیابان های ارمنستان رانندگی نمایند. همچنین می توانند از شبکه های ریلی کشور ارمنستان برای سفر به کشور های همسایه از جمله آذربایجان، گرجستان، ایران و ترکیه استفاده کنند.

سیستم آموزشی دولتی ارمنستان رایگان است و دانش آموزان بین المللی هم می توانند از آن بهره ببرند . البته  مدرسه ها و آموزشگاه های بین المللی نیز برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان سایر کشور ها آماده خدمت رسانی می باشند. بسیاری مهاجرین گزینه دوم را انتخاب می کنند چرا که زبان رسمی این کشور ارمنی است و تنها در مدارس بین المللی می توان به زبان انگلیسی صحبت کرد. همین مسائل در مورد دانشگاه ها نیز صدق می کند.

ویزاهای اخذ شده

مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل

ارمنستان برای تحقیق و تحصیل می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. این کشور دارای دانشگاه های بسیاری است  که نه تنها هزینه های تحصیل در آن ها بسیار پایین است بلکه روش ها و بورسیه های متعددی وجود دارند که موجب کاهش بیشتر مخارج دانشجویان بین المللی می شود. هم چنین دانشجویان می توانند به راحتی و با قیمتی مناسب محلی برای زندگی اجاره کند. گرفتن ویزای دانشجویی ارمنستان هم کار بسیار ساده ایست. شما می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید و یا از طریق مراجعه حضوری به سفارت و یا کنسولگری ارمنستان درخواست پذیرش خود را ارائه دهید.

ارمنستان برای دانشجویانی که بعد از فارغ التحصیلی می خواهند در ارمنستان بمانند و تجارت خود را آغاز کنند، موقعیت های بسیار خوبی دارد.

 در حال حاضر  کشور ارمنستان دارای  26 دانشگاه دولتی (4 دانشگاه بین المللی) و 33 دانشگاه خصوصی است که هریک دارای  آموزشگاه ها، آکادمی ها، آکادمی هنرهای زیبا و غیره می باشند. از محبوب ترین رشته هایی که در ارمنستان ارائه می شوند می شوند می توان به رشته های فیزیک، ریاضیات، شیمی، میکروبیولوژی، مهندسی، پزشکی، فناوری اطلاعات، مطالعات ارمنستان اشاره کرد.

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در کشور ارمنستان دارند می توانند از طریق ویزای گردشگری وارد کشور ارمنستان شوند، به یکی از مراکز آموزش عالی مراجعه کنند و درخواست پذیرش دهند. پس از اخذ پذیرش، آموزشگاه محل تحصیلتان به نیابت  به وزارت امور خارجه درخواست صدور مجوز ورود می گیرد می دهد. بعد از این مرحله با مراجعه به سفارت یا کنسولگری ارمنستان و پرداخت هزینه، برای شما یک ویزای یکبار ورود صادر می شود. پس از آنکه وارد ارمنستان شدید و تحصیلات خود را در ارمنستان آغاز کردید کارت اقامت خود را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. تمامی دانشجویان بین المللی می بایست پاسپورت معتبر، ویزای ورود، و کارت اقامت داشته باشند.

مهاجرت کاری به ارمنستان از طریق تخصص
مهاجرت کاری به ارمنستان از طریق تخصص

مهاجرت کاری به ارمنستان از طریق تخصص

چنانچه قصد کار و اقامت در کشور ارمنستان را دارید می بایست ابتدا از طریق وزارت کار و امور اجتماعی ارمنستان درخواست مجوز کار دهید. داشتن ویزای ارمنستان به تنهایی به شما اجازه ی کار کردن در این کشور را نمی دهد. مگر اینکه تخصص خاصی داشته باشید، صاحب تجارتی باشید و یا شرایط به خصوص دیگری داشته باشید از جمله:

  1. تخصص بسیار بالا در زمینه ی علوم طبیعی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، مدیریت و اقتصاد داشته باشید
  2. متقاضی کار کوتاه مدت در زمینه های ورزشی و فرهنگی باشید
  3. موسس، یا مدیر شرکت های تجاری و سرمایه گذاری خارجی باشید
  4. در مرز مشغول به کار باشید
  5. اعضای خانواده کارمندان سیاسی باشید.
  6. به عنوان سخنران برای سمیناری در ارمنستان دعوت شده باشید.
  7. که در این موارد شما احتیاجی به مجوز کار نخواهید داشت.

مرحله بعد این است که درخواست مجوز اقامت موقت خود را ثبت کنید تا به شما اجازه ی زندگی و کار در خاک کشور ارمنستان داده شود. فرآیند درخواست مجوز کار در وزارت کار شامل ارزیابی بازار کاری ارمنستان است تا  اطمینان حاصل شود که هیچ فرد ارمنستانی شرایط لازم برای کار کردن در پست مربوط را ندارد و به تخصص شما احتیاج است. مجوز کار دارای مدت اعتبار مشخصی است و در صورت لزوم قابل تمدید است.

از لحظه ای که مجوز کار برای شما صادر می شود می توانید شروع به کار کنید. پس از اینکه مجوز کار خود را دریافت نمودید باید به همراه  مدارک لازم به پلیس یا سفارت مراجعه کنید و مجوز اقامت موقت تان را دریافت نمایید. کارت اقامت موقت ارمنستان حداکثر ظرف مدت 30 روز از زمان درخواستتان صادر خواهد شد. صدور مجوز کار نیز حدود 13 روز کاری زمان می برد و حدود 52 دلار آمریکا هزینه دارد. اگر بعد از کسب مجوز کار نتوانستید کاری که برای آن استخدام شده اید را انجام دهید باید جریمه و خسارات وارده را پرداخت کنید.

مهاجرت به ارمنستان از طریق سرمایه گذاری

دولت ارمنستان از افراد خارجی ای که به نحوی در اقتصاد ارمنستان سرمایه گذاری می کنند یا تجارتی را در این کشور راه اندازی می نمایند، بسیار استقبال می کند و مزایای بسیاری از جمله  ویزای تجاری و مجوز اقامت به آن ها ارائه می دهد .در صورت سرمایه گذاری، یکی از مجوز های اقامت زیر به شما تعلق می گیرد:

  1. مجوز اقامت مخصوص: این مجوز به شکل پاسپورت ارمنستان صادر می شود و برای مدت 10 سال اعتبار خواهد داشت
  2. مجوز اقامت دائم: به شکل یک کارت برای شما صادر خواهد شد و به مدت 5 سال اعتبار خواهد داشت.
  3. مجوز اقامت موقت : به شکل یک کارت صادر می گردد و برای 1 سال معتبر خواهد بود.

مسئولین مهاجرتی کشور ارمنستان (پلیس و خدمات امنیت ملی کشور) ماهیت سرمایه گذاری، وسعت ، مکان، میزان کارآفرینی، ملیت شما و معیار های دیگری را بررسی می کنند و بر اساس این بررسی صدور یا عدم بر صدور مجوز اقامت شما تصمیم می گیرند. حداقل مقدار مشخصی برای این سرمایه گذاری وجود ندارد و هیچ محدودیتی برای نوع سرمایه گذاری نیز وجود ندارد. سرمایه گذاران بسیار بزرگ می توانند تا 10 سال مجوز اقامت کشور ارمنستان را بگیرند.

اقامت ارمنستان با خرید ملک به تنهایی برای دریافت مجوز اقامت کافی نیست. اما اگر فردی خارجی ملکی را خریداری کند و آن را اجاره دهد می تواند 1 سال تا 5 سال به عنوان صاحب تجارت، مجوز اقامت بگیرد. اما ارمنستان اخیرا تصمیم بر تغییر قوانین مهاجرتی خود گرفته است و قصد دارد این امکان را به وجود آورد که مجوز یک ساله اقامت به صورت خودکار به تمام صاحبان ملک در ارمنستان، صرف نظر از ارزش آن، تعلق گیرد. سه سال پس از صدور مجوز اقامت، دولت ارمنستان به شما این اجازه را خواهد داد که برای دریافت کارت شهروندی کشور ارمنستان اقدام نمایید. برای این منظور باید در آزمون قانون اساسی کشور ارمنستان  به زبان ارمنی شرکت کنید.

مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

تعریف ارمنستان از خانواده بسیار گسترده است و نه تنها برای همسر بلکه برای فرزندان، والدین، خواهر برادر و نوه ی افرادی که مجوز اقامت در ارمنستان را دارند، مجوز اقامت موقت صادر می کند. قوانین کشور ارمنستان به گونه ای است که زمینه ی لازم برای کسب اقامت و یا کارت شهروندی از طریق ازدواج را فراهم کرده است. از طریق ازدواج با یک شهروند ارمنی می توانید بدون دردسر هایی مثل یادگیری زبان ارمنی، و شرط چند سال زندگی در کشور ارمنستان به اقامت دائم دست یابید.

همچنین اگر فرزندی داشته باشید که شهروند ارمنستان است می توانید مستقیما برای اخذ اقامت درخواست دهید. لازم به ذکر است که کشور ارمنستان تابعیت مضاعف را می پذیرد بنابراین برای ازدواج در ارمنستان احتیاجی به ترک تابعیت خود ندارید. اما اگر قصد دارید به طور قانونی در خود کشور ارمنستان ازدواج کنید، باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. در صورتی که همسر شما تبعه ارمنستان باشد نیز همین مراحل را باید طی کنید.

  1. از سفارت یا کنسولگری محل زندگیتان مدارکی دریافت کنید که نشان دهد در حال حاضر مجرد هستید.
  2. اگر پاسپورت ارمنی ندارید، پاسپورتتان را ترجمه کنید.
  3. بعد از جمع آوری مدارک، به وزارت امور خارجه مراجعه کنید و مجوز ثبت ازدواجتان را دریافت کنید.
  4. پس از آن به دیوان عدالت ارمنستان مراجعه کنید تا مدارکتان را تایید نمایند.
  5. اکنون می توانید به دفتر ثبت احوال رجوع کنید و ازدواج خود را ثبت کنید.
  6. مجوز اقامتی که از طریق ازدواج به شما داده می شود یک ساله است و بعد از اتمام اعتبار آن، می توانید آن را مجددا تمدید نمایید.
مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج
مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج
اتحادیه شوروی زیر ساخت فرهنگی بسیار قوی ای برای ارمنستان به وجود آورد که تا امروزه هم دست نخورده باقی مانده است. مردم 1700 سال را، از زمانی که به عنوان اولین قوم و ملت مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفتند تاکنون، جشن می گیرند. فرهنگ های باستانی ارمنستان ،غنی از موسیقی و هنرند. موسسه میرداماد در زمینه های گفته شده شما عزیزان را راهنمایی خواهند کرد.

سوالات متداول درباره مهاجرت به ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل
مهاجرت کاری به ارمنستان از طریق تخصص
مهاجرت به ارمنستان از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

ورود به ارمنستان از طریق ویزای گردشگری
مراجعه به یکی از مراکز آموزش عالی و درخواست پذیرش
درخواست صدور مجوز ورود توسط آموزشگاه محل تحصیل به نیابت دانشجو به وزارت امور خارجه
مراجعه به سفارت یا کنسولگری ارمنستان و پرداخت هزینه
صدور ویزای یکبار ورود

شما می بایست ابتدا از طریق وزارت کار و امور اجتماعی ارمنستان درخواست مجوز کار دهید.

مجوز اقامت مخصوص: این مجوز به شکل پاسپورت ارمنستان صادر می شود و برای مدت 10 سال اعتبار خواهد داشت
مجوز اقامت دائم: به شکل یک کارت برای شما صادر خواهد شد و به مدت 5 سال اعتبار خواهد داشت.
مجوز اقامت موقت : به شکل یک کارت صادر می گردد و برای 1 سال معتبر خواهد بود

برای دریافت اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری حداقل میزان سرمایه گذاری وجود ندارد.

از سفارت یا کنسولگری محل زندگیتان مدارکی دریافت کنید که نشان دهد در حال حاضر مجرد هستید.
اگر پاسپورت ارمنی ندارید، پاسپورتتان را ترجمه کنید.
بعد از جمع آوری مدارک، به وزارت امور خارجه مراجعه کنید و مجوز ثبت ازدواجتان را دریافت کنید.
پس از آن به دیوان عدالت ارمنستان مراجعه کنید تا مدارکتان را تایید نمایند.
اکنون می توانید به دفتر ثبت احوال رجوع کنید و ازدواج خود را ثبت کنید.

اقامت ارمنستان با خرید ملک به تنهایی برای دریافت مجوز اقامت کافی نیست. اما اگر فردی خارجی ملکی را خریداری کند و آن را اجاره دهد می تواند یک تا پنج سال به عنوان صاحب تجارت، مجوز اقامت بگیرد.

حتی در گران ترین شهر های کشور ارمنستان می توان با 600 دلار در ماه خانه ای اجاره کرد.

کشور ارمنستان دارای آب و هوای قاره ای با زمستانهای بسیار سرد و تابستان هایی بسیار گرم

تاریخ و فرهنگ غنی
سیستم بهداشت و درمان رایگان
هزینه زندگی پایین
آب و هوای مطلوب
امکان تحصیل رایگان در مدارس
وجود مدارس و دانشگاه های بین المللی
میزان جرم و جنایت پایین
نرخ تورم پایین 4 درصدی
عدم نیاز به دریافت گواهی نامه ارمنستانی در صورت داشتن گواهینامه رانندگی مربوط به کشور خود

تعداد کم پزشکا انگلیسی زبان
عدم امکان برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در مدارس ارمنستان
کیفیت پایین تجهیزات پزشکی و به روز نبود آن ها

تخصصی خاصی داشته باشید
صاحب یک تجارت باشید
داشتن تخصص بسیار بالا در زمینه ی علوم طبیعی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، مدیریت و اقتصاد
متقاضی کار کوتاه مدت در زمینه های ورزشی و فرهنگی باشید
موسس، یا مدیر شرکت های تجاری و سرمایه گذاری خارجی باشید
در مرز مشغول به کار باشید
اعضای خانواده کارمندان سیاسی باشید.
به عنوان سخنران برای سمیناری در ارمنستان دعوت شده باشید.

اخبار های مرتبط

کار در ارمنستان

کار در ارمنستان

جمعیت ارمنستان به شدت از بیکاری رنج می برد. ارمنستان با %19 بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای مشترک

مشاهده

دانشگاه های ارمنستان

دانشگاه های ارمنستان و شرایط تحصیل در ارمنستان موضوعی است که امروزه متقاضیان زیادی خواستار کسب اطلاعات در رابطه با

مشاهده

اسکرول به بالا