071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط مهاجرت به گرجستان 2023

شرایط مهاجرت به گرجستان 2018

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این نوشتار که با همکاری مشاوران موسسه حقوقی میرداماد نوشته شده است، سعی به عمل آمده تا راه های قانونی مهاجرت به گرجستان بیان شود. شاید شما نیز هدفی در جهت زندگی و اقامت گرجستان داشته باشید و همواره به دنبال بهترین شهر این کشور برای زندگی هستید، ما شما را راهنمایی می کنیم. یکی از شرایط مهاجرت به گرجستان 2023 داشتن ویزای گرجستانی است که به صورت الکترونیکی صادر می شود (ویزای الکترونیکی)، که تأییدیه حق شخص برای ورود و یا اقامت در گرجستان و یا انتقال به این کشور را نشان می دهد.در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته ایم پس مطالب این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید.

مزایا و شرایط مهاجرت به گرجستان 2023

برای صدور ویزای اقامت در گرجستان، یک خارجی می تواند از طریق شهروند این کشور دعوت شود،که آن شخص باید مورد تایید وزارت این کشور، دفتر وزیر امور خارجه و نمایندگی دیپلماتیک، دفتر کنسولی یا سازمان بین المللی باشد،شخص حقوقی باید یک دعوتنامه رسمی و همچنین یک توصیه کتبی که در آن هدف سفر فرد خارجی را به گرجستان تایید می کند را همراه داشته باشد.

انواع ویزای گرجستان 

یک خارجی مطابق شرایط و ضوابط تعیین شده برای صدور ویزا جهت زندگی در گرجستان ، می تواند یک ویزای تک نفره را اخذ نماید.یک ویزای کوتاه مدت تنها با توجه به مدت اقامت در فرم درخواست ویزا صادر می شود، اما برای اقامت حداکثر 30 روز در نظر گرفته می شود.یک ویزا کوتاه مدت چند ساله برای مدت حداکثر 5 سال صادر می شود. در همان زمان، ورود و طول عمر اقامت یک شهروند خارجی نباید بیش از 90 روز باشد.یک ویزای کوتاه مدت چند جانبه برای خارجی که حداقل در یک سال گذشته در گرجستان بوده است صادر می شود که زمینه درخواست ویزای بلند مدت چند جانبه را دارد.

انواع ویزای گرجستان

ویزای چند منظوره گرجستان

ویزای سفر چند روزه به گرجستان به مدت 90 روز برای اقامت در این کشور صادر می شود. ویزای بلند مدت برای یک دوره 1 ساله فقط برای ویزای مهاجرتی رده D5 صادر می شود.ویزای گرجستان دارای مقوله های زیر است:

  • دسته یک – ویزای دیپلماتیک
  • رده ب – ویزای ویژه
  • رده C – ویزای معمولی
  • رده D – ویزای مهاجرتی
  • رده T – ویزای ترانزیت

مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک

مجوز اقامت کوتاه مدت به صاحبان املاک و مستغلاتی مانند آپارتمان، خانه، زمین و یا هر گونه اموال مسکونی یا تجاری به ارزش 35000 دلار و بیشتر داده می شود. ارزش سرمایه باید توسط یک حسابرس معتبر تأیید شود. یک مجوز اقامت کوتاه مدت برای یک سال معتبر است و تا 5 سال قابل تمدید می باشد و در پایان دوره 6 ساله در صورتی که سرمایه در گرجستان باقی بماند، این اقامت کوتاه مدت به اقامت دائمی تبدیل خواهد شد.

شهروندی و تابعیت گرجستان

قیمت متوسط هر متر مربع ملک در تفلیس در حدود 900 دلار و قیمت هر متر مربع ملک نزدیک به مرکز شهر 1500 دلار آمریکا است. قیمت ها در دومین شهر بزرگ ساحلی، باتومی، کمی پایین تر است. ملک اجاره ای در تفلیس سودآور تر است زیرا میزبان گردشگران در تمام طول سال است، در حالی که در باتومی بیشتر در تابستان محبوب گردشگران است. با 35000 دلار می توان یک آپارتمان یک خوابه در تفلیس خریداری کرد. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت:

  • گذرنامه
  • اسناد و مدارکی که تایید کند اقامت در گرجستان شما به طور قانونی است
  • اسناد و مدارک لازم برای تایید مالکیت املاک و مستغلات به ارزش صد هزار لاری گرجستان و اظهارنامه و تاییدیه بانک در مورد وجود سپرده صد هزار لاری گرجستان در حساب بانکی شما.
  • یک توصیه نامه از یک افسر دولتی در گرجستان و یا توصیه نامه از سه شهروند گرجستانی
  • فیش پرداخت هزینه تقاضا
  • دو قطعه عکس در اندازه گذر نامه

مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

از تابستان 2017، لایحه تابعیت از طریق سرمایه گذاری در گرجستان تصویب شد. گرچه گرجستان عضو اتحادیه اروپا یا منطقه شنگن نیست اما می توان با گذرنامه گرجستان به تمام کشورهای شنگن بدون ویزاسفر کرد. گرجستان در سواحل شرقی دریای سیاه قرار دارد و اقتصاد در حال توسعه آن فرصت های تجاری زیادی را فراهم می کند.

برای اخذ اقامت دائم شما باید حداقل 300000 لاری (در حدود 122000 دلار) در اقتصاد گرجستان به شکل وام، سپرده های مدت دار، خرید ملک در گرجستان و یا سایر دارایی ها سرمایه گذاری کنید. ارزش سرمایه گذاری باید توسط یک حسابرس تأیید شود. علاوه بر این،تقاضای مجوز اقامت دائم باید توسط یک عضو دولتی گرجستان یا توسط سه مدیر تجاری گرجستانی، تایید شود. همانطور که از نام آن مشخص است، “اقامت دائم “برای مدت نامحدود صادر می شود. با این حال، کارت اقامت باید هر پنج سال یکبار تمدید شود.

پلیس امنیت گرجستان شرایط هر متقاضی را به طور کامل بررسی می کند. بر این اساس، هیچ تضمینی وجود ندارد که تقاضای شما تایید شود. در واقع، پذیرش متقاضیان از کشورهای غربی راحت تر می باشد، در حالی که متقاضیان از کشورهایی مانند ایران، عراق، سوریه یا پاکستان باید موقعیت بالایی برای اجازه اقامت داشته باشند. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت:

  • گذرنامه
  • مدارک تأیید کننده اقامت در گرجستان به صورت قانونی
  • اسناد و مدارکی برای تایید مالکیت ملکی به ارزش صد هزار لاری گرجستان و یا تاییدیه بانک در مورد وجود سپرده صد هزار لاری گرجستان در حساب بانکی شما.
  • یک توصیه نامه از یک افسر دولتی در گرجستان و یا توصیه نامه از سه شهروند گرجستانی
  • فیش پرداخت هزینه تقاضای ویزا
  • دو قطعه عکس در اندازه گذرنامه
ویزاهای اخذ شده

مهاجرت کاری و استخدامی به گرجستان

دولت گرجستان در سال 2014 لایحه یک ویزای جدید را تصویب کرد. افرادی که جهت مهاجرت به گرجستان برای کار می آیند، باید ابتدا یک ویزای بلند مدت دریافت کنند و سپس برای مجوز اقامت تقاضا دهند. این نوع ویزا (بلند مدت) به عنوان یک مجوز کار عمل می کند. کار در گرجستان با استفاده از ویزای توریستی (کوتاه مدت) برای برخی از مشاغل کوتاه مدت غیر قانونی است. مهاجران کشورهای خاص از اخذ ویزا برای ورود به کشور معاف هستند. با این حال، حداکثر مدت اقامت برای این شهروندان یک سال است.

مهاجرت کاری و استخدامی به گرجستان
مهاجرت کاری و استخدامی به گرجستان

تمام اعضای شهروندی اتحادیه اروپا و شهروندان متعلق به 64 کشور دیگر می توانند بر اساس این سیاست بدون ویزا وارد گرجستان شوند. این سیاست برای پناهندگان گرجستان و یا برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک از چین، مصر، پرو و اروگوئه نیز اعمال می شود. یک خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در یک کسب و کار یا تجارت در گرجستان را دارد، باید یک ویزای معمولی را دریافت کند. مدارک مورد نیاز برای تقاضای ویزا:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • یک قطعه عکس
  • فیش پرداخت مالیات دولت

مدارک اضافی دیگری ممکن است مورد نیاز باشد، مانند مدارکی برای اثبات هویت ، مدارکی برای اثبات تامین هزینه های مالی. هزینه یک ویزای 360 روزه در گرجستان 100 لاری است و فرم درخواست می تواند در سفارت یا کنسولگری گرجستان به زبان گرجی یا انگلیسی یا زبان کشور متقاضی پر شود. تصمیم به تصویب یا صدور ویزای معمولی در طی هفت روز انجام می شود.

مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل

مجوز اقامت حق شهروندان خارجی برای ورود و ماندن به گرجستان را می دهد. با این مجوز همچنین می توانید مهمان خارجی خود را هم به این کشور دعوت نمایید. به منظور دریافت چنین مجوزی فرد متقاضی می بایست شخصا یه از طریق نماینده  رسمی خود به دفاتر منطقه ای خدمات اجتماعی، سفارت خانه ها یا کنسولگری های گرجستان مراجعه کرده یا به صورت آنلاین درخواست خود را به ثبت برساند.

این مجوز را می توان به دلایل مختلفی از جمله تحصیل در گرجستان دریافت کرد که مجوز اقامت تحصیلی برای افرادی صادر می شود که در موسسات رسمی تحصیلی گرجستان قصد ادامه تحصیل دارند. مجوز اقامت تحصیلی ابتدا به مدت 6 ماه تا یکسال صادر می شود و می توان آن را تا 5 سال دیگر نیز تمدید نمود. تا شش ماه قبل از پایان مجوز، خارجی هایی که مجوز اقامت تحصیلی یا هر مجوز دیگری داشته باشند می توانند در گرجستان مجوز خود را به انواع دیگر، نظیر مجوز اقامت کاری، تبدیل نمایند.

مزایا و معایب مهاجرت به گرجستان

مزایا مهاجرت و زندگی در گرجستان به قرار زیر می باشد:
  • غذا: در گرجستان میوه و سبزیجات تازه به آسانی یافت می شود که البته فصلی هستند. غذاهای معمول گرجستان ترکیبی از غذاهای ایرانی و اروپای شرقی است که علاوه بر غذاهای متشکل از سبزیجات، گوشت، کباب و شیشلیک از جمله غذاهای معمول در این کشورند.
  • سفرهای روزانه: در صورتی که در شهر تفلیس اقامت داشته باشید تنها با کمتر از نیم روز رانندگی می توانید به نقاط مختلف این کشور سفر کنید و از مناظر متفاوت و زیبای این کشور بهره مند شوید.
  • مناسب برای فرزندان و خانواده: گرجستانی ها در مجموع بسیار صمیمی بوده و مدارس این کشور بسیار مناسب اند. کلاس اول ابتدایی از شش سالگی آغاز می شود و به کودکان یکی از زبان های گرجستانی، روسی، آلمانی یا فرانسوی آموزش داده می شود. به علاوه مدارس انگلیسی زبان هم در تفلیس وجود دارند.
مزایا و معایب مهاجرت به گرجستان
مزایا و معایب مهاجرت به گرجستان

معایب کشور گرجستان در زیر آمده است:

  • رانندگی: رانندگی در این کشور وضعیت چندان مناسبی ندارد، البته این موضوع از دیدگاه اروپایی هاست.
  • عادات قدیمی: برخی هنجارهای اجتماعی در این کشور نادیده گرفته می شود مثلا جلو زدن در صف فروشگاه ممکن است کاملا عادی به نظر برسد.
  • سیگار کشیدن: این طور به نظر می رسد که در گرجستان همه سیگار می کشند، حتی در مکان های عمومی ای نظیر رستوران ها.

موسسه حقوقی میرداماد دارای مجوز رسمی به صورت مشاوره تلفنی و حضوری در خدمت شما هموطنان عزیز جهت مهاجرت به مجارستان می باشد. مشاورین ما می توانند شما را از بهترین شهر گرجستان برای زندگی آشنا کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

شما می توانید از بهترین شهر گرجستان جهت زندگی و همچنین از هزینه اقامت گرجستان باخبر شوید اگر با موسسه حقوقی میرداماد در ارتباط باشید مشاورین ما تجربه زندگی در کشورهای مختلف را دارند.

نظرات کاربران

  • توسط hakimi
    تاریخ: خرداد 7, 1397
    نفر
    نفر

    سلام آیا با خرید یک واحد آپارتمان حدود ۴۰ هزار دلار برای خودم و خانواده ام میتوانم اقامت بگیرم؟

    • توسط hadminapp
      تاریخ: خرداد 8, 1397
      نفر
      نفر

      سلام و روز خوش
      بله برای گرفتن اقامت گرجستان می بایست حداقل قیمت ملکی که خریداری می کنید، 35000 دلار باشد.
      حتما توجه داشته باشید که خرید ملک را به افرادی بسپارید که در این کار مجرب و مورد اطمینان باشند، چراکه بسیاری از املاک، در رهن بانک هستند.

  • توسط ندا
    تاریخ: بهمن 24, 1397
    نفر
    نفر

    سلام ببخشید میشه زبان گرجی یاد بگیریم وبعد رایگان توی گرجستان درس بخونیم؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 27, 1397
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخیر در جهت پذیرش در دانشگاه های گرجستان نیاز به ارائه ی مدرک زبان گرجی نیست ولی در هرحال شهریه بر اساس رشته و دانشگاه بصورت رایگان ارائه نمیشود.

  • توسط جواد
    تاریخ: اسفند 24, 1397
    نفر
    نفر

    اگردرمدت۶سال درگرجستان زندگی نکنیم اقامت دایم راکسب می کنیم؟ممنون که با حوصله پاشخ می دهید

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 28, 1397
      نفر
      نفر

      سلام برای دریافت اقامت دائم می بایست طی مدت اقامت موقت،توجیه اقتصادی مطلوبی را بر اساس سرمایه گذاری یا ثبت شرکت ارائه دهید و حضور فیزیکی شما ملاک می باشد.

  • توسط حمیده
    تاریخ: فروردین 9, 1398
    نفر
    نفر

    سلام.ببخشید میخواستم بدونم کشور گرجستان جز قانون اصل خاک حساب میشه یا نه؟
    یعنی با تولد فرزند در‌اون کشور اقامت میدن؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: فروردین 11, 1398
      نفر
      نفر

      سلام کشور گرجستان قاعده ای به نام حق خاک ندارد و در ابطه با ارائه ی اقامت شروط و قوانین مختص به کشور خود را دارد ،که شما می توانید با مشاورین ما در جهت تکمیل اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

  • توسط الهه بهرامی
    تاریخ: خرداد 19, 1399
    نفر
    نفر

    آیاپس ازخریدملک وگرفتن اقامت یک ساله بایدمدتی رادرگرجستان بمانیم ویااینکه نیازی نیست????

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 21, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      باید الزامات دریافت اقامت را رعایت نمایید که بسته به روش انتخابی متفاوت است.

  • توسط آنا
    تاریخ: خرداد 19, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    ببخشيد من چطوري مي تونم اقامت كشور گرجستانو بگيرم ايا از طريق بورسيه تحصيلي هم امكان داره؟؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 21, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      دریافت اقامت گرجستان از روش های متفاوتی مانند تحصیلی، ازدواج، کاری و غیره امکان پذیر است. بسته به شرایط شما می توانید برای بورسیه تحصیلی نیز اقدام نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا