071-91009294  | 021-88724227  |

کار در ایسلند

کار در ایسلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله اطلاعات سودمند برای آگاهی اولیه متقاضیان راجع به کار در ایسلند ارائه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن راهنمایی‌های لازم در این زمینه با مشاوران و وکلای با تجربه‌ موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

وضعیت و شرایط کار در ایسلند

هر چند که ممکن است در نگاه اول مهاجرت به ایسلند انتخاب خوبی برای جستجوی کار نباشد اما به خاطر رونق در صنعت توریست و کمبود نیرو در بعضی مناطق، ایسلند پیشنهاد خوبی برای نیروهای کار بین المللی است. اقتصاد ایسلند به شدت تحت تاثیر بحران بانکی که در سال 2008 رخ داد قرار گرفت، اما از آن مدت به بعد به شدت بهبود یافته است. کارگران بین المللی به نجات ایسلند از بحران مالی جهانی کمک زیادی کردند.

در حالی که در حال حاضر شش کارگر برای هر فرد بازنشسته در ایسلند وجود دارد پیش بینی می شود که تا سال 2040 این تعداد تنها به سه نفر برسد. ایسلند در هر سال تقریبا 2000 کارگر خارجی نیاز دارد تا از این نا هماهنگی جلوگیری کند و از پیامد های جمعیت سالخورده بکاهد. به طور خاص بخش های مراقبت بهداشتی، ساختمانی، فناوری اطلاعات و گردشگری به کارگران زیادی نیاز دارد.

ویزاهای اخذ شده

گردشگری در حال حاضر %31 از تولید ناخاص سالیانه ملی این کشور رابه خود اختصاص داده است و این یک اتفاق مهم در اقتصاد ایسلند است. همچنین به این معنی است که گردشگری در بزرگترین بخش های اشتغال در ایسلند قرار دارد. صنعت گردشگری این کشور با بهره گیری از غواصی، یخچال های طبیعی، آتشفشان ها و چشمه های آب گرم سالیانه تقریبا 2.2 میلیون گردشگر که شش برابر جمعیت 330000 هزار نفری ایسلند جذب می کند.

همانند تمام جزایر ایسلند مدتهاست که ارتباط قوی خود را با دریا حفظ کرده است. صنعت ماهیگیری تقریبا %40 صادرات ایسلند و 11 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. بزرگترین بخش تولید متعلق به ذوب آهن و آلمینیوم است که صرفا برای بازار صادرات است.

شرایط و مدارک ویزای کاری ایسلند

ملیت های غیر شهروندی اتحادیه اروپا که مایل به زندگی و کار در ایسلند می باشند، باید برای اجازه کار یا ویزای کار تعطیلات ایسلند درخواست دهند. مجوز کار باید توسط کارفرما درخواست شود. شهروندان کشورهای خارج از EEA باید قبل از ورود به کار در ایسلند، مجوز کار محدود کسب کنند. اگر فردی در حال حاضر در ایسلند زندگی می کند، هنگام درخواست برای مجوز کار محدود برای اولین بار باید از کشور خارج شود.

شرایط و مدارک ویزای کاری ایسلند

کارفرما و نه خود کارمند، برای یک مجوز کار محدود درخواست می کند. کارفرما درخواست خود را برای اداره مهاجرت برای مجوز کار محدود، همراه با درخواست کارمند برای اجازه اقامت ارائه می دهد. اداره مهاجرت سپس درخواست اجازه کار را به اداره کار ارسال می کند که ارزیابی می کند، آیا شرایط مورد نیاز برای صدور مجوز کار محدود برآورده شده است. مدارک مورد نیاز به این قرار است، یک قرارداد کار کتبی بین کارفرما و شخص مورد نظر که اجازه کار برای او درخواست شده است. حقوق و دستمزد باید با قراردادهای حقوقی اخیر مطابق باشد. حداقل حقوق و دستمزد در ایسلند توسط قانون تعیین می شود.

اثبات بیمه درمانی، که کارفرما باید برای فردی که درخواست مجوز کار محدود را ارائه می دهد، فراهم کند. یک گواهی پزشکی از یک دکتر، که نشان دهنده وضعیت پزشکی فرد مورد نظر است. گواهی نامه های پزشکی باید به زبان ایسلندی یا انگلیسی باشد. افزایش مجوزهای کار محدود، درخواست برای گسترش مجوزهای کار محدود باید به اداره کار زودتر از یک ماه قبل از تاریخ انقضا فعلی مجوز ارسال شود. کارفرما درخواست خود را برای تمدید مجوز کار همراه با درخواست کارمند خارجی برای تمدید اجازه اقامت در ایسلند به اداره مهاجرت ارسال می کند. مجوزهای کار محدود معمولا برای دوره های کار یک ساله اعطا می شوند، هرچند هرگز از اعتبار مجوز اقامت بیشتر نمی شوند.

درآمد و حقوق کار در ایسلند

حقوق کار و دستمزد در ایسلند توسط اتحادیه کارگران محافظت می شود. به طور رسمی، حداقل حقوق و دستمزد در ایسلند وجود ندارد. با این حال، حداقل حقوق با توافقنامه های مذاکره جمعی که معمولا یک بخش اقتصادی را شامل می شوند تعیین می شود. فدراسیون کارگران عمومی و ویژه ایسلند دارای شاخص های حداقل دستمزد خود است که در حال حاضر در هر ماه 280،000 ISK برای یک موقعیت تمام وقت تنظیم می شود.

درآمد و حقوق کار در ایسلند

متوسط حقوق و دستمزد در ایسلند کمی بالاتر از حداقل دستمزد تعیین شده توسط فدراسیون کارگران عمومی و ویژه است. در حال حاضر، متوسط دستمزد در کشور حدود 310،000 ISK خالص در هر ماه است. متوسط حقوق و دستمزد 310،000 ISK در هر ماه (حدود 2900 دلار)، شاخص های ایسلند را در میان بالاترین حقوق در اروپا قرار می دهد. حتی اگر هزینه زندگی در کشور بالا باشد، قدرت خرید هنوز هم عاملی جذاب برای کارمندان است.  تمام کارهایی که در خارج از ساعات کاری معمول انجام می شود به عنوان اضافه کاری پرداخت می شود. حقوق و دستمزد اضافه شده تقریبا 80٪ به پرداخت ساعتی روز اضافه می شود.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در ایسلند

اگر قصد دارید برای کار به ایسلند بروید و اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید، قبل از ورود به اداره مهاجرت ایسلند باید برای اجازه اقامت درخواست بدهید. اگر شما یک کارمند خوب و مفید باشید، پیدا کردن کار در ایسلند کار سختی نیست. اگر شما در حال حاضر در ایسلند هستید، به روزنامه های محلی نگاهی بیندازید. یکی دیگر از گزینه های آسان برای پیدا کردن کار در ایسلند این است که به وب سایت های کاری نگاه کنید. برای انگلیسی زبانان، بسیاری از سایت های محبوب انگلیسی وجود دارد که به طور مرتب لیست کارهای ایسلندی را می نویسند:

  • 3-12 Month Hands-On Jobs in Iceland
  • JobsAbroad.com
  • EURES Job Search for Europe
  • Radning HR Agency

اگر به زبان ایسلندی تسلط دارید، چشم انداز شغلی شما در ایسلند ده برابر افزایش می یابد. با درخواست برای موقعیت های کاری موجود در صفحات شغل ایسلندی، کار مورد نظر را پیدا کنید:

  • Public Employment Service Listings
  • Job.is
  • City of Reykjavik Job Listings
  • Atvinna Job Search
  • Public Sector Jobs in Iceland

مشاغل مشهور در ایسلند با مدرک دانشگاهی عبارتند از: انرژی زمین، گرمایی، نیروی برق، محصولات پزشکی و دارویی، گردشگری. برخی موسسات کاریابی در ایسلند عبارتند از:

  • Swapp Agency
  • Red Chili
  • Gio
  • Mannval Employment Agency
  • Thomas International Iceland

انتخاب یک مقصد درست برای ساختن آینده‌ای روشن به اطلاعات کافی و درست از منابع آگاه و با تجربه نسبت مستقیمی دارد. اگر قصد انتخاب مسیر برای کار در خارج از کشور را دارید، با مشاوران مجرب موسسه میرداماد تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول درباره کار در ایسلند

ملیت های غیر شهروندی اتحادیه اروپا که مایل به زندگی و کار در ایسلند می باشند، باید برای اجازه کار یا ویزای کار تعطیلات ایسلند درخواست دهند. مجوز کار باید توسط کارفرما درخواست شود. شهروندان کشورهای خارج از EEA باید قبل از ورود به کار در ایسلند، مجوز کار محدود کسب کنند. اگر فردی در حال حاضر در ایسلند زندگی می کند، هنگام درخواست برای مجوز کار محدود برای اولین بار باید از کشور خارج شود.

حقوق کار و دستمزد در ایسلند توسط اتحادیه کارگران محافظت می شود. به طور رسمی، حداقل حقوق و دستمزد در ایسلند وجود ندارد. با این حال، حداقل حقوق با توافقنامه های مذاکره جمعی که معمولا یک بخش اقتصادی را شامل می شوند تعیین می شود. فدراسیون کارگران عمومی و ویژه ایسلند دارای شاخص های حداقل دستمزد خود است که در حال حاضر در هر ماه 280،000 ISK برای یک موقعیت تمام وقت تنظیم می شود.

گردشگری در حال حاضر %31 از تولید ناخاص سالیانه ملی این کشور رابه خود اختصاص داده است و این یک اتفاق مهم در اقتصاد ایسلند است. همچنین به این معنی است که گردشگری در بزرگترین بخش های اشتغال در ایسلند قرار دارد. صنعت گردشگری این کشور با بهره گیری از غواصی، یخچال های طبیعی، آتشفشان ها و چشمه های آب گرم سالیانه تقریبا 2.2 میلیون گردشگر که شش برابر جمعیت 330000 هزار نفری ایسلند جذب می کند.

صنعت ماهیگیری تقریبا %40 صادرات ایسلند و 11 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. بزرگترین بخش تولید متعلق به ذوب آهن و آلمینیوم است که صرفا برای بازار صادرات است.

اثبات بیمه درمانی، که کارفرما باید برای فردی که درخواست مجوز کار محدود را ارائه می دهد، فراهم کند. یک گواهی پزشکی از یک دکتر، که نشان دهنده وضعیت پزشکی فرد مورد نظر است. گواهی نامه های پزشکی باید به زبان ایسلندی یا انگلیسی باشد. افزایش مجوزهای کار محدود، درخواست برای گسترش مجوزهای کار محدود باید به اداره کار زودتر از یک ماه قبل از تاریخ انقضا فعلی مجوز ارسال شود. کارفرما درخواست خود را برای تمدید مجوز کار همراه با درخواست کارمند خارجی برای تمدید اجازه اقامت در ایسلند به اداره مهاجرت ارسال می کند.

مجوزهای کار محدود معمولا برای دوره های کار یک ساله اعطا می شوند، هرچند هرگز از اعتبار مجوز اقامت بیشتر نمی شوند.

اگر قصد دارید برای کار به ایسلند بروید و اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید، قبل از ورود به اداره مهاجرت ایسلند باید برای اجازه اقامت درخواست بدهید. اگر شما یک کارمند خوب و مفید باشید، پیدا کردن کار در ایسلند کار سختی نیست. اگر شما در حال حاضر در ایسلند هستید، به روزنامه های محلی نگاهی بیندازید. یکی دیگر از گزینه های آسان برای پیدا کردن کار در ایسلند این است که به وب سایت های کاری نگاه کنید.

اگر به زبان ایسلندی تسلط دارید، چشم انداز شغلی شما در ایسلند ده برابر افزایش می یابد.

  • Red Chili
  • Gio
  • Mannval Employment Agency
  • Thomas International Iceland

اخبار مرتبط

کار در ایسلند

کار در ایسلند

در این مقاله اطلاعات سودمند برای آگاهی اولیه متقاضیان راجع به کار در ایسلند ارائه خواهد شد. برای کسب اطلاعات

مشاهده

اسکرول به بالا