071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در انگلستان 2023 | راهنمای کامل + شرایط

تحصیل در انگلستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

انگلستان، پادشاهی پیشرفته و مدرن دنیای غرب؛‌ کشوری بوده که می‌توانید آینده خود را در آن بسازید. تحصیل در انگلستان در مقاطع تحصیلی مختلف، راهی مناسب و مطمئن برای آینده‌ای درخشان است. با هر سطح دانش و استعدادی می‌توانید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

علاوه بر این، فرصتی فراهم بوده تا بتوانید با دانشجویان بین المللی از کشورهای دیگر ارتباطات موثر بسازید. برای آگاهی از شرایط تحصیل در انگلستان و اینکه آیا واجد آن هستید، می‌توانید فرم ارزیابی رایگان موسسه میرداماد را تکمیل کنید.

تحصیل پزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان

انگلستان به دلیل داشتن دانشگاه‌های بسیار معتبر، مورد استقبال دانشجویان بین المللی بوده است. برای تحصیل در این کشور باید از قوانین عمومی آن اطلاع داشته و با توجه به شرایط تحصیل در انگلستان، نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام کنید. در ادامه لیستی از مهم‌ترین اطلاعات در خصوص تحصیل در این کشور گردآوری شده است.

عنوان

شرایط تحصیل

مقاطع تحصیلی

می‌توانید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنید.

دوره‌های پیش زمینه

برخی دوره‌های آموزشی برای آمادگی دانشجویان در کالج‌های مختلف تدریس می‌شوند.

طول دوره‌های آموزشی

کارشناسی 3 سال

کارشناسی ارشد 2 سال

دکترا 3 تا 5 سال

بورسیه‌های تحصیلی

تعداد بورسیه‌ها کمتر از دیگر کشورها است اما امکان گرفتن برخی از آن‌ها وجود دارد.

شهریه دانشگاه

کارشناسی 10 تا 35 هزار پوند

کارشناسی ارشد 5 تا 50 هزار پوند

شهریه دکترا نیز با توجه به بورسیه دریافتی مشخص می‌شود.

کار دانشجویی

امکان کار کردن در حین تحصیل به صورت پاره وقت و 20 ساعت در هفته وجود دارد.

هزینه‌های زندگی

جدا از شهریه و اجاره خانه، 600 تا 700 پوند ماهانه

زبان دوره‌ها

انگلیسی

نیاز به مدرک زبان

اکثر دانشگاه‌ها نیاز به مدرک زبان با نمره‌ای مشخص هستند.

مقاطع تحصیلی در انگلستان

برای تحصیل در انگلستان می‌توانید در مقاطع مختلفی اقدام کنید. فرقی نمی‌کند که بخواهید وارد دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا شوید. کافی است که پیش نیازهای هر مقطع را، مانند گپ تحصیلی، شرایط سنی تحصیل در انگلیس، نمره زبان،تمکن مالی و مواردی از این دست را داشته و با دانشگاه در خصوص شرایط تحصیل در انگلیس مصاحبه کنید. دوره‌های کارشناسی 3 سال، ارشد 2 سال و دکترا 3 تا 5 سال طول خواهد کشید.

ویزاهای اخذ شده

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس

شرایط تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی یکی از مواردی بوده که مورد توجه دانشجویان بین المللی است. کیفیت بالای آموزش، نظام آموزشی قوی، مدت زمان تحصیل کوتاه و همچنین امکان پیدا کردن کار تمام وقت؛ از دلایل تحصیل در این کشور است.

شما با مدرک کارشناسی انگلیس می‌توانید در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، مشغول به کار شوید. به همین دلیل مقصد بسیار خوبی به خصوص برای ایرانیان است. علاوه بر این مدت زمان تحصیل در این کشور،‌ نسبت به مقاصد دیگر کوتاه‌تر است.

دوره کارشناسی در انگلستان، سه ساله بوده که هم سریع‌تر و هم کم هزینه‌تر از دیگر کشورها است. دانشگاه‌های این کشور در لیست برترین دانشگاه‌های دنیا بوده، پس تحصیل در آن‌ها اعتبار فراوانی برای رزومه شما خواهد داشت.

همچنین رشته‌های بسیار متنوعی ارائه می‌شود. این مورد به خصوص در مقطع لیسانس بسیار مورد توجه است. برای شروع تحصیل به خصوص در مقطع کارشناسی به جز مدرک دیپلم، به مدارک دیگری نیاز ندارید. تحصیل در انگلیس بیش از هر چیزی، تسلط شما را نسبت به زبان انگلیسی تقویت می‌کند.

در بین ملیت‌های مختلفی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، بریتانیایی‌ها یکی از سخت‌ترین لهجه‌ها را دارند. در صورتی که لهجه بریتیش را متوجه شوید، برای درک دیگر لهجه‌ها مشکلی نخواهید داشت.

علاوه بر همه موارد گفته شده، امکان کار پاره وقت را همراه با تحصیل خواهید داشت.

اجازه کار برای دانشجویان مقطع کارشناسی

تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس، حتی از لیسانس هم مناسب‌تر است. طول این دوره تحصیلی 1 ساله بوده و به سرعت می‌توانید وارد بازار کار شوید. در صورتی که بتوانید مدرک کارشناسی ارشد خود را با آنر (Honor) دریافت کنید؛ فرصت‌های کاری بسیار بهتری هم برایتان مهیا است.

سالیانه بیش از 400 هزار نفر از سراسر دنیا برای تحصیل وارد انگلیس می‌شوند. بنابراین در کشوری با تنوع نژادی بالا و مهاجرپذیر روبرو می‌شوید. از طرفی دانشگاه‌های این کشور رتبه بسیار خوبی در دنیا دارند. این موضوع را باید در مقایسه با شهریه دانشگاه‌ها بررسی کرد.

به دلیل تعداد زیاد دانشگاه‌های این کشور، شهریه‌های مختلفی هم دریافت می‌شود. شما بسته به بودجه و مدرک تحصیلی خود می‌توانید یکی از این دانشگاه‌ها را انتخاب کنید.

دوره‌های کارشناسی ارشد در انگلستان به دو صورت آموزش محور و پروژه محور تدریس می‌شوند. شرکت در دوره‌های آموزش محور نسبت به پروژه محور ساده‌تر است. برای پروژه‌ محور حتما باید مقالات تخصصی و چاپ شده به همراه سابقه پژوهش داشته باشید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان باید حتما یک مدرک کارشناسی معتبر داشته باشید. رشته ارشد را هم متناسب با رشته لیسانس باید انتخاب کنید. در غیر این صورت باید دلیل موجه و قابل قبولی داشته باشید که چرا تغییر رشته داده‌اید.

تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان

همانند دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، دوره دکتری در انگلستان هم نسبت به دیگر کشورها کوتاه‌تر است.

طول دوره دکترا در انگلستان

دانشگاه‌های برتر این کشور، فرصتی را برای شما فراهم می‌کنند تا سطح علمی خود را با دنیا یکی کنید.

دانشجویان در دوران دکترا هم امکان کار پاره وقت را دارند. همچنین دانشجویان برتر می‌توانند در طول تحصیل داخل دانشگاه مشغول به کار شوند. بعد از اتمام دوره تحصیل هم ویزای فارغ التحصیلی به شما داده می‌شود که به کمک آن می‌توانید 3 سال در انگلستان بمانید.

علاوه بر این‌ها به عنوان دانشجوی دکترا می‌توانید از مکان‌های تحقیقاتی مختلف این کشور بازدید کنید.

تحصیل در کالج های انگلستان

نحوه کار کالج‌ها در انگلستان با دانشگاه متفاوت بوده و نیازمند مدارک متفاوت‌تری است. افرادی که مایل به تحصیل در انگلستان هستند، باید در ابتدا به خوبی در خصوص انتخاب میان کالج و دانشگاه فکر کرده و هدف نهایی را انتخاب کنند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که میان دانشگاه و کالج وجود دارد این است که یک دانشگاه می‌تواند برای فارغ التحصیلان خود مدرک پایان دوره صادر کند، اما کالج‌ها این امکان را نداشته و باید تحت نظر یک دانشگاه معتبر اقدام به صدور مدرک کنند.

در کالج‌ها برنامه‌های تحصیلی به خصوصی دنبال می‌شود که هر یک دارای هدفی مشخص است. بر فرض مثال دوره‌های A-level دو ساله بوده و در موضوعاتی برگزار می‌شود که مرتبط با رشته‌های دانشگاهی بوده و فرد را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند. در صورت شرکت در همچین دوره‌ای، مدرکی معتبر دریافت خواهید کرد. یک دوره دیگر نیز وجود دارد که به دوره فاندیشن معروف است. این دوره یک ساله بوده و حتی دانشگاه‌ها نیز آن را ارائه می دهند. در این دوره فرد با تمامی مباحث اصلی یک رشته تخصصی دانشگاهی آشنا می‌شود.

هزینه تحصیل در کالج‌های انگلستان به موارد مختلفی بستگی دارد. نوع رشته و همینطور کالج منتخب شده در هزينه تحصيل در انگليس تاثیر گذار خواهد بود.

پذیرش این کالج‌ها در ماه‌های ژانویه و سپتامبر انجام می‌شود. می‌توانید به وبسایت هر کالج به صورت مجزا مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

 

میانگین هزینه کالج در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان 

رشته پزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در ایران است و خانواده‌ها نیز فرزندان خود را برای تحصیل در همچین رشته‌ای تشویق می‌کنند. در کشورهای پیشرفته نیز این شغل بسیار کاربردی بوده و فارغ التحصیلان آن مورد احترام بقیه هستند. برای شروع این رشته در مقطع کارشناسی باید در حدود 6 سال تحصیل کرده و پس از اتمام تحصیل در انگلستان، باید مدتی را به تحصیل در دوره‌های تخصصی پزشکی مشغول باشید. تمامی دانشگاه‌های برتر انگلیس رشته پزشکی را ارائه می‌دهند.

شما باید در دروس اصلی این رشته نمره بالایی داشته باشید و همینطور توانسته باشید در آزمون آیلتس نمره 7 را کسب کنید.  برای تحصیل پزشکی در انگلستان نیاز است که در آزمون‌های ورودی شرکت کرده و حداقل نمره مورد نیاز را کسب کنید. مرسوم‌ترین آزمون‌های پزشکی به UCAT و BMAT معروف هستند. تخصص‌های اصلی این رشته به پزشکی عمومی، روان شناسی، جراحی، رادیولوژی، آسیب شناسی و هوشبری تقسیم می‌شوند. به صورت میانگین، هزینه تحصیل در انگلستان در رشته پزشکی در حدود 40 هزار پوند در سال است.

تحصیل داروسازی در انگلیس

رشته داروسازی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های شاخه تجربی است و چه در ایران و چه در دیگر کشورها، همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. افرادی که به علم شیمی و درمان بیماران علاقمند هستند، وارد این رشته می‌شوند. برای ورود به این رشته، با نام Master of Pharmacy، نیاز است که حتما دوره فاندیشن را در انگلستان بگذرانید. دوره کارشناسی این رشته 4 ساله بوده که 3 سال آن به صورت نظری و سال آخر نیز به صورت عملی خواهد بود.

پس از تحصیل در این رشته می‌توانید وارد یکی از این گرایش‌های اصلی شوید. داروساز، دستیار داروساز، تکنسین داروسازی. شما به حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس نیاز پیدا خواهید کرد. شما نیز مانند بقیه باید درخواست خود برای گرفتن پذیرش از دانشگاه را از طریق سیستم UCAS ثبت کنید. پس از الصاق مدارک لازم برای بررسی، نتیجه نهایی به شما اعلام خواهد شد. شهریه دانشگاه در مقطع کارشناسی برای رشته داروسازی بین 25 تا 35 هزار پوند است.

تحصیل بدون مدرک زبان در انگلستان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان برای تمامی دانشگاه‌ها امکان پذیر نیست. از آنجا که هم برای تحصیل و هم زندگی در انگلستان نیاز به دانش زبان خواهید داشت، بهتر است این موضوع را یاد گرفته و قبل از مهاجرت برطرف کنید. هم دانشگاه مورد نظر شما برای دادن پذیرش به مدرک زبان نیاز خواهد داشت و هم در زمان گرفتن ویزا، از شما یک مدرک معتبر از آزمونی بین المللی مانند آیلتس خواسته می‌شود. بهتر است قبل از هر اقدامی به پیش نیازهای هر دانشگاه دقت کرده و برای کسب نمره مطلوب تلاش کنید.

تحصیل در انگلستان با مدرک زبان

برای اینکه بتوانید در یکی از دانشگاه‌های انگلستان تحصیل کنید، نیاز است که به زبان انگلیسی مسلط باشید. دانشگاه‌ها نیز داشتن مدرک زبان بین المللی را جزو شروط اصلی خود قرار داده و با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه، نیاز است که نمره زبان خوبی داشته باشید. در صورتی که در آزمونی مانند آیلتس شرکت کرده و حد نصاب مورد نیاز را کسب کرده باشید، آن را به دانشگاه ارائه کرده و پذیرش مورد نظر را دریافت می‌کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیل انگلستان

پس از گرفتن پذیرش تحصیلی انگلیس، باید به سفارت این کشور مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی دهید. با توجه به کشور مبدا، باید برخی مدارک هویتی و تحصیلی را آماده کرده و همراه خود داشته باشید. جدول زیر شامل تمامی مدارکی است که برای اخذ ویزای تحصیل در انگلستان مورد نیاز است.

داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

نامه پذیرش از دانشگاهی در انگلستان که شما را به سفارت معرفی کرده است

فرم‌های تکمیل شده درخواست ویزا توسط خود شما

مدارک مربوط به محل اسکان شما

ارائه مدرک زبان بر اساس آزمون‌های بین المللی

فیش پرداختی هزینه‌های مربوط به پروسه صدور ویزا

تعیین هویت بایومتریک و ارائه اثر انگشت

نامه تمکن مالی از بانک

رزومه و مدارک تحصیلی شما

تحصیل در دانشگاه های برتر انگلیس

اگر بخواهیم معیارهای انتخاب کشور انگلیس را از دیدگاه دانشجویان نگاه کنیم، وجود تعداد بیشماری از دانشگاه‌های تراز اول دنیا در این کشور از جمله دلایل تحصیل در انگلستان است. به جرات می‌توان گفت رتبه‌های بالای این دانشگاه‌ها دلیل اصلی برای اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان است. در جدول زیر معروف‌ترین دانشگاه‌های انگلیس به همراه رتبه جهانی آن‌ها آورده شده است.

نام دانشگاه

رتبه جهانی QS

دانشگاه آکسفورد

4

دانشگاه کمبریج

2

دانشگاه ایمپریال کالج لندن

6

کالج دانشگاهی لندن

8

دانشگاه ادینبورگ

15

دانشگاه منچستر

28

دانشگاه کینگز کالج لندن

37

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

56

دانشگاه وارویک

64

دانشگاه بریستول

61

دانشگاه بیرمنگام

91

هزینه تحصیل در انگلستان

از مهم‌ترین بخش‌ها هنگام انتخاب مقصد برای مهاجرت، بخش‌ هزینه‌های تحصیل و زندگی است. مهاجرت به انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزینه تحصیل در انگلستان شامل موارد مختلفی از جمله شهریه دانشگاه، اجاره خانه و هزینه‌های جاری است. 

میانگین هزینه زندگی در انگلستان

در جدول زیر به بررسی هزینه تحصیل در انگلیس پرداخته‌ایم.

عنوان

توضیحات

مبلغ

ویزای تحصیلی

پروسه مربوط به اخذ ویزا

348 پوند

شهریه دانشگاه

با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه انتخابی، هزینه آن نیز متغیر خواهد بود. با طور مثال دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی

بین 30 تا 40 هزار پوند

خوابگاه

هزینه اقامت شما با در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها محاسب هیم ؤود. مانند لوازم ضروری، مصرف انرژی، اینترنت و…

بین 500 تا 1000 پوند

اجاره خانه

بسته به متراژ و شهر محل سکونت متغیر است

بین 800 تا 1000 پوند برای مرکز شهر

500 تا 800 پوند برای حومه شهر

خوراک و پوشاک

بسته به سبک زندگی و نوع پس انداز شما متفاوت خواهد بود

بین 200 تا 400 پوند

حمل و نقل

تعرفه ماهانه برای حمل و نقل عمومی

154 پوند

بیمه دانشجویی

این هزینه سالانه بوده و باید پرداخت شود

450 پوند

هزینه‌های جانبی

مانند تهیه لوازم التحریر، وسایل شخصی و بهداشتی

10 تا 100 پوند

اینترنت

اینترنت نامحدود ماهانه

30 پوند

کار پس از تحصیل در کشور انگلستان

شما به صورت کلی پس از اتمام تحصیل در کشور انگلستان سه راه پیش روی خود دارید. یا پروژه پایانی خود را تمام کرده و پس از گرفتن مدرک به کشور مبدا خود باز می‌گردید. در این حالت هیچ پروسه خاصی وجود نخواهد داشت. در حالت دیگر ممکن است که دانشجو بخواهد که در مقطع بالاتر شرکت کرده و ادامه تحصیل در کشور انگلیس را مدنظر داشته باشد. از آنجا که در طول تحصیل اجازه کار کردن به صورت پاره وقت خواهید داشت، پس از تحصیل و شروع مقطع جدید، باز هم می‌توانید به همین شکل کار کنید، اما ویزای شما همچنان به شکل تحصیلی خواهد بود.

در حالت نهایی شما تحصیل در کشور انگلستان را به پایان رسانده و به دنبال روشی هستید که همچنان در این کشور اقامت داشته باشید. کشور انگلیس این اجازه را به شما داده است تا پس از تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تا 2 سال و دکتری تا 3 سال پس از اتمام تحصیل در این کشور مانده و به جست‌وجوی کار مشغول باشید. در صورتی که بتوانید در شغلی مشغول به کار شوید که اجازه استخدام نیروی کار با شرایط شما را داشته باشد، می‌توانید ویزای خود را به ویزای کار انگلستان تبدیل کنید.

با تحصيل در انگليس جدا از کسب دانش روز در رشته تخصصی خود، می‌توانید در بهترین کشور دنیا زندگی کرده و حتی کاری متناسب با شرایط خود پیدا کنید. برای اینکه بتوانید پس از تحصیل ویزای کاری دریافت کنید، باید مدارک اصلی خود را آماده کرده و به اداره مهاجرت انگلستان تحویل دهید. این اسناد شامل گذرنامه، ویزا و مجوز اقامت تحصیلی، تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس یک ساله، گواهی محل سکونت، بیمه و قرارداد کاری در صورت پیدا کردن کار خواهد بود. با در دست داشتن این موارد می‌توانید برای روش اقامت جدید خود اقدام کنید.

مشاوره تحصیلی میرداماد برای تحصیل در کشور انگلیس

انگلستان به دلیل شرایط سیاسی خاص خود و نحوه پذیرش دانشجو، با دیگر کشورهای مهاجر پذیر متفاوت بوده و برای اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان لازم است از کارشناسان خبره کمک بگیرید. آگاهی از روال پذیرش دانشگاه، نحوه مکاتبه، اخذ ویزا و نکات مربوط به سفر از جمله اطلاعاتی است که می‌توانید در یک جلسه مشاوره تحصیلی بدست آورید. مجموعه میرداماد در زمینه تحصیل در انگلیس فعال بوده و سالانه به افراد زیادی در این زمینه مشاوره تحصیلی می‌دهد.

اخذ اقامت انگلستان پس از تحصیل

طبق قانون، شما برای تحصیل در انگلستان دارای ویزای موقت بوده و پس از پایان مدت زمان تحصیل باید به کشور خود بازگردید. در صورتی که می‌خواهید اقامت این کشور را کسب کنید، باید بتوانید به نحوی نوع ویزای خود را از تحصیلی به ویزای کاری تغییر دهید. از آنجا که ویزای کاری شما دارای مدت زمان اقامت متفاوت‌تری است و قابل تمدید است، می‌توانید از این طریق اقامت انگلستان را اخذ کنید و مدت زمان بیشتری در آنجا زندگی کنید.

اخذ تابعیت از طریق تحصیل در کشور انگلیس

تحصیل در کشور انگلستان فرصت بسیار خوبی برای شروع یک زندگی جدید است و به شما این شانس را می‌دهد تا پس از اتمام تحصیل خود تابعیت این کشور را نیز اخذ کنید. برای اینکار کافی است به مدت پنج سال در این کشور زندگی کرده و بیشتر از 450 روز را خارج از خاک این کشور سپری نکرده باشید. اگر بالای 18 سال سن داشته و در مدت اقامت خود جرمی مرتکب نشده باشید، می‌توانید درخواست اقامت دائم و دریافت تابعیت انگلستان دهید.

سخن پایانی 

پیدا کردن رشته یا دانشگاه مناسب، اولین قدمی بوده که برای مهاجرت به این کشور باید بردارید. خبر خوب این است که به دلیل تنوع بالای دانشگاه‌ها، فرصت‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. شما می‌توانید برای تمام مراحل پذیرش به موسسه تحصیلی میرداماد مراجعه کنید. تیم مشاوران ما شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند.

سوالات متداول درباره تحصیل در انگلستان

مقطع لیسانس در انگلستان 3 سال طول می‌کشد.

برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، ویزای فارغ التحصیلی 2 تا 3 ساله صادر می‌شود. در این مدت می‌توانید به دنبال موقعیت‌های کاری باشید.

آکسفورد، کمبریج، ساسکس، لیدز، امپریال کالج و منچستر

بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه شما از 9 هزار پوند تا 30 هزار پوند است.

بله به صورت پاره وقت امکان کار کردن در انگلیس را دارید.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا