071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به رومانی

مهاجرت به رومانی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ما در این مقاله تلاش می کنیم تا روش های مختلف مهاجرت به رومانی را برای شما عزیزان بیان کنیم. کارشناسان ما در موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز می توانند پاسخگوی تمام سوالات شما در کلیه امور مربوط به مهاجرت باشند. کشور رومانی راه های مختلفی مانند ازدواج، کار، تحصیل و غیره را برای ورود مهاجرین از تمام نقاط دنیا در نظر گرفته است.

مزایای زندگی و مهاجرت به رومانی

رومانی در جنوب شرقی اروپای مرکزی واقع شده است و با کشور های مجارستان، صربستان و بلغارستان هم مرز است. رومانی نقطه تلاقی منطقه بالکان، اروپای مرکزی و اروپای شرقی است. رومانی عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو EEA(منطقه اقتصادی اروپا) است. رومانی پس از لهستان دومین کشور بزرگ اروپای مرکزی است. در این کشور پهناور شما می‌توانید چهار فصل را تجربه کنید.

تحصیل در رومانی

مهاجرت تحصیلی به رومانی

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در رومانی

شما می‌توانید از اسکی، قایقرانی، تماشای پرندگان، دیدن پستانداران بزرگ، سواحل زیبا لذت ببرید. رومانی پایین ترین قیمت های کالاهای اساسی در اتحادیه اروپا را داراست. هر چند که دستمزد پرداخت شده در رومانی پایین است اما هزینه زندگی به طور کلی در این کشور ارزان است. برای کسانی که زبان مادری اشان انگلیسی است یادگیری زبان رومانیایی کار مشکلی نیست. یادگیری زبان رومانیایی آسان است و جزء یکی از ساده ترین زبان های خارجی محسوب می شود.

در حال حاضر رومانی سریعترین سرعت دانلود در اروپا را دارد در رومانی شما می‌توانید از اینترنت سریع و ارزان بهره ببرید. پیدا کردن کار در رومانی نسبتا آسان است زیرا بازار کار در این کشور در حال توسعه است و این فرصت شغلی زیادی را برای خارجی ها ایجاد می کند. شما با داشتن اقامت رومانی می توانید در این کشور تحصیل کنید، کار کنید و سرمایه گذاری داشته باشید. کشور رومانی در حال حاضر عضو منطقه شنگن نیست اما کاندید برای پیوستن به این کشورهاست.

مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل

یکی از دلایل اصلی مهاجرت خارجی ها به رومانی تحصیل در این کشور است. رومانی یک سیستم اموزش عالی با کیفیت دارد که در سراسر جهان شناخته شده است. بیشتر دانشگاه های رومانی با هزاران دانشگاه شناخته شده در سراسر جهان همکاری می کنند. دانشگاه های رومانی دوره های تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را به زبان های رومانی، انگلیسی، فرانسوی، المانی و مجارستانی ارائه می کنند. تحصیل در رومانی یک تجربه منحصر به فرد در زمینه فرهنگی در یک محیط آموزشی چند ملیتی و پویا است.

دانش آموزان بین المللی در رومانی این شانس را دارند که زبانهای جدید را یاد بگیرند. دریافت مهارت چند فرهنگی بین المللی به عنوان یک ارزش بزرگ برای پیدا کردن شغل در دنیای پویاست. رومانی جز اتحادیه اروپا است و تمام مدارک تحصیلی دانشگاه های ان در اروپا و جهان معتبر است. دانشجویان خارجی با مهاجرت تحصیلی در رومانی فرصت دستیابی به اقامت دائمی و تابعیت این کشور را به دست می اورند و پس از فارغ التحصیلی فرصت های زیادی برای ادامه زندگی در رومانی و تبدیل شدن به یک شهروند قانونی رومانیایی و اروپایی را دارند.

مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل

رومانی موسسات آمورش عالی با امکانات زندگی دانشجویی عالی، امکانات نو آورانه و فرصت های تحقیقاتی زیادی را ارائه می کند. چهار دانشگاه رومانی در رتبه های برتر دانشگاه های جهان قرار دارند. رومانی سالانه حدود 27000 دانشجوی بین الملل جذب می کند که این تعداد در حال افزایش است. برای رفتن به کشور رومانی برای تحصیل بعضی از کشورها مثل کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا، ایالت متحده امریکا، کانادا، کره جنوبی، ژاپن، اکثر کشورهای امریکای لاتین، مالزی، استرالیا، نیوزلند، سنگاپور، هنگ کنگ، صربستان، امارات متحده عربی، نروژ و سوئیس نیازی به ویزای تحصیلی ندارند.

ویزاهای اخذ شده

دانشجویان دیگر کشورها پس از پذیرش در موسسات رومانیایی باید برای ویزای دانشجویی درخواست دهند. خوشبختانه فرایند پذیرش در دانشگاه های رومانیایی بسیار ساده است. شما با دانشگاهی که علاقه مند به تحصیل در ان هستید ارتباط برقرار می‌کنید و برای برنامه ای که می خواهید در ان تحصیل کنید درخواست می دهید. دانشگاه از شما می خواهد که چندین فرم پذیرش ابتدایی که شانل وضعیت اقامت، زمینه تحصیلات و مهارت های زبان است را تکمیل کنید.

مهاجرت کاری به رومانی از طریق تخصص

فعالیت های حرفه ای شهروندان خارجی در کشور رومانی تنها با داشتن مجوز کار امکان پذیر است. طبق قوانین اتحادیه اروپا، تمام شهروندان اروپایی می توانند بدون مجوز در این کشور مشغول به کار شوند. اما شهروندان کشورهای ثالث تنها با مجوز کار می توانند در رومانی فعالیت، کار و اقامت کنند. شهروندان خارجی می توانند یکی از مجوز های کار زیر را با توجه به شغل خود اتخاذ کنند:

  • کارکنان دائمی
  • کارکنان فصلی
  • کارآموزان
  • ورزشکاران
  • کارکنان مرزی
  • مجوز کار اسمی

با توجه به نوع فعالیت و شغل مورد نظر، طبق قاعده کلی، حق تمدید مجوز کار تا حداکثر یک سال می باشد. اما کارکنان ماهر می توانند مجوز اقامت خود را تا حداکثر دو سال تمدید کنند. تنها کار فرما و یا شخص قانونی و حقیقی می تواند برای مجوز کار از طرف کارمند درخواست دهد. برای اینکار او باید مدارک لازم را به اداره کل بازرسی مهاجرت ارسال و مالیات را پرداخت کند.
همچنین کارفرما باید مدارک را نزد خود نگه دارد تا بتواند قانونی بودن استخدام یک فرد خارجی را اثبات کند.

کارمند نیز باید همواره یک کپی از مجوز کار را با خود به همراه داشته باشد. طی 30 روز پس از ارسال مدارک برای مجوز کار، “اداره کل بازرسی مهاجرت “جواب خود را صادر خواهد کرد. این عملیات برای تاییدیه های بعدی تا حداکثر 15 روز دیگر طول می کشد. طی 60 روز پس از اخذ مجوز کار، باید فرم درخواست ویزای اقامت بلند مدت برای کار پر و ارسال شود.

مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری

بر اساس قانون حقوقی اتباع کشورهای ثالث (TCN ها، غیر شهروندان غیر اتحادیه اروپا) می توانند اجازه اقامت رومانی را در صورت تشکیل شرکت با حداقل 100،000 یورو سرمایه ایجاد کنند و همچنین باید حداقل 10 شغل جدید ایجاد کنند. متقاضیان باید توسط مرکز تجارت و سرمایه گذاری خارجی رومانیایی تأیید شوند. وی تأکید کرد که شهروند غیر اتحادیه اروپا باید طرح تجاری را که فعالیت شرکت را شرح می دهد، ارائه دهد، مدرکی مبنی بر اینکه حداقل یکصد هزار یورو برای یک شرکت محدود سرمایه گذاری کند و این سرمایه گذاری ها را ظرف دوازده ماه پس از اخذ اقامت اجازه صورت می‌گیرد.

علاوه بر اسناد لازم، متقاضیان باید دارای بیمه درمانی باشند و همچنین باید سند محل اقامت در رومانی را ارائه دهند. مقدار سرمایه گذاری پایین تر از مجارستان یا بلغارستان است، اما ایجاد ده شغل کمی دشوار است. از سوی دیگر، رومانی یک کشور عضو اتحادیه اروپا است، اما این کشور هنوز به منطقه شنگن ملحق نشده است. خارجی ها باید 1 میلیون یورو را در کسب و کار یا املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند و برای 4 سال متوالی برای اقامت شهروندی قانونی ساکن کشور باشند.

مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری

برای واجد شرایط بودن یک مجوز اقامت یک ساله، متقاضیان باید در یک شرکت سرمایه گذاری کنند یا یکی از آنها مرکز پشتیبانی تجاری و سرمایه گذاری های خارجی رومانیایی را تأیید کرده و مدرک مالکیت قانونی را برای فضای دفتر و مسکن را فراهم کند. علاوه بر این، متقاضیان باید مدرک درآمد ماهانه EUR 500 را برای همکاران و 700 یورو (770 دلار) برای سهامداران برای مدت اقامت نشان دهند. این مجوز اقامت برای دوره های یک ساله یکبار تجدید پذیر است.

برای سرمایه گذاری حداقل ۲۰۰،۰۰۰ یورو (۲۲۰،۰۰۰ دلار) یا در صورتی که حداقل ۲۵ محل کار ایجاد شده است، اثبات وسایل امرار معاش دیگر لازم نیست. اگر سرمایه گذاری انجام شده توسط متقاضی به حداقل ۵۰۰،۰۰۰ یورو (۵۵۰،۰۰۰) برسد، یا حداقل ۵۰ شغل تمام وقت ایجاد کنند، حق اقامت آن ها تا ۳ سال تمدید خواهد شد.

مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج

اگر شما یک شهروند خارجی هستید یا یک شهروند دوگانه رومانی و یک کشور دیگر هستید و می خواهید بدانید که چگونه در رومانی به یک شریک رومانیایی ازدواج کنید، در اینجا تعدادی از چیزهایی را باید یاد بگیرید تا ازدواج شما امکان پذیر باشد و از نظر قانونی معتبر باشد. بر اساس قانون اساسی رومانی، قانون ازدواج رومانی بر اساس نظام حقوق مدنی است. این به این معنی است که ازدواج مدنی، انجام شده از طریق سالن شهری، تنها نوع شناختی از نوع ازدواج است. ازدواج های مذهبی به عنوان قانونی الزامی نیست.

پس از اینکه گواهینامه ازدواج را از سالن شهر در منطقه رومانی که در آن ازدواج می کنید، دریافت کرده اید، سپس و فقط پس از آن می توانید هر مراسم مذهبی برای عروسی خود را انجام دهید. قانون رومانی در این مفهوم بسیار سخت است و به طور قانونی مجازات هر کشیش یا رهبر کلیسا که بدون داشتن گواهی قانونی ازدواج قانونی در اختیار خود ازدواج می کند. مدارک مورد نیاز برای دستیابی به ازدواج در رومانی به شرح زیر است:

  • هر دو همسر آینده باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و از نظر عقلی کاملا سالم باشند.
  • حداقل یک نفر از همسر آینده باید یک شهروند رومانیایی با محل اقامت رومانیایی باشد، یا اگر اقامت رومانیایی در خارج از کشور داشته باشد، یک کارت اقامت موقت داشته باشد.
  • هر دو همسر باید مجرد، طلاق گرفته یا بیوه باشند.

مراحل به این شکل است:

  • مرحله 1 – ایجاد یک واحد اداری
  • مرحله 2 – جمع آوری مدارک مورد نیاز
  • مرحله 3 – پیدا کردن مترجم
  • مرحله 4 – پروسه پزشکی
  • مرحله 5 – تکمیل اعلامیه ازدواج
  • مرحله 6 – ثبت اسناد و انتظار 10 روز
  • گام 7 – مراسم عمومي
  • گام 8 – مراسم مذهبی

چنانچه شما عزیزان قصد مهاجرت و اقامت بلند مدت در رومانی را دارید و می خواهید از یکی از روش های بالا اقدام نمایید، موسسه میرداماد با داشتن بهترین متخصصان و کارشناسان در امر مهاجرت می تواند بهترین راهنما و مشاور شما در این زمینه باشد.

سوالات متداول درباره مهاجرت به رومانی

رومانی یک سیستم اموزش عالی با کیفیت دارد که در سراسر جهان شناخته شده است. بیشتر دانشگاه های رومانی با هزاران دانشگاه شناخته شده در سراسر جهان همکاری می کنند.

دانشگاه های رومانی دوره های تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را به زبان های رومانی، انگلیسی، فرانسوی، المانی و مجارستانی ارائه می کنند.

دانشجویان خارجی با مهاجرت تحصیلی در رومانی فرصت دستیابی به اقامت دائمی و تابعیت این کشور را به دست می اورند.

رومانی سالانه حدود 27000 دانشجوی بین الملل جذب می کند که این تعداد در حال افزایش است.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، تمام شهروندان اروپایی می توانند بدون مجوز در این کشور مشغول به کار شوند. اما شهروندان کشورهای ثالث تنها با مجوز کار می توانند در رومانی فعالیت، کار و اقامت کنند.

بر اساس قانون حقوقی اتباع کشورهای ثالث (TCN ها، غیر شهروندان غیر اتحادیه اروپا) می توانند اجازه اقامت رومانی را در صورت تشکیل شرکت با حداقل 100،000 یورو سرمایه ایجاد کنند.

  • هر دو همسر آینده باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و از نظر عقلی کاملا سالم باشند.
  • حداقل یک نفر از همسر آینده باید یک شهروند رومانیایی با محل اقامت رومانیایی باشد، یا اگر اقامت رومانیایی در خارج از کشور داشته باشد، یک کارت اقامت موقت داشته باشد.
  • هر دو همسر باید مجرد، طلاق گرفته یا بیوه باشند.

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا