071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به پرتغال

اعزام دانشجو به پرتغال

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله هدف ما بررسی یکی از روش های مهاجرتی می باشد. این روش با عنوان مهاجرت تحصیلی در میان دانشجویان و افراد متقاضی تحصیل دارای اعتبار بسیار بالایی می باشد. تب و تاب مهاجرت آن هم به روش تحصیلی روز به روز در حال افزایش است. از این رو دانشحویان برای اقدامات خود نیاز به اطلاع از روند اعزام دانشجو به کشور مقصد دارند. در این مقاله با توجه به این موضوع ما در ارتباط با جزئیات اعزام دانشجو به پرتغال صحبت خواهیم کرد. اعزام دانشجو در مسیر مهاجرت تحصیلی دانشجویان دارای شرایط بسیار خاصی برای هر کشور است که می بایست در این زمینه اطلاعات کافی داشت.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال که در وی آن اعزام دانشجو به پرتغال است، یکی از چندین راه مهاجرتی به این کشور می باشد. شما می توانید برای مهاجرت به پرتغال از روش های مختلف دیگری استفاده کنید. از جمله روش ها و راه های مهاجرتی به این کشور می توان به مهاجرت کاری به پرتغال، مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال، مهاجرت از طریق تولد فرزند در پرتغال، مهاجرت از طریق ازدواج در پرتغال، ثبت شرکت در پرتغال و … اشاره نمود. هر روشی نیاز به جزئیات خاصی دارد. در این راستا شما می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های مغتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

اعزام دانشجو به پرتغال

همان طور که گفتیم این روز ها مهاجرت تحصیلی روز به روز با افزایش علاقه مندان همراه است و افراد زیادی برای تحصیل خود اقدام می کنند. یکی از کشور های اروپایی که دارای مزایای بسیار زیادی برای تحصیل است،‌ کشور پرتغال می باشد. تحصیل در دانشگاه های این کشور در رشته ها و مقاطع مختلف امکان پذیر است. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل پزشکی در پرتغال، تحصیل روانشناسی در پرتغال، تحصیل داروسازی در پرتغال و … اقدام نمایید. البته شما می توانید از روش های دیگری هم برای زندگی در پرتغال و اخذ اقامت پرتغال اقدام نمایید.

به طور مثال با کار در پرتغال و اخذ ویزای کاری پرتغال می توان برای حصور در این کشور اقدام نمود. البته روش های بسیاری مانند ثبت شرکت در پرتغال نیز برای سرمایه گذاری در این کشور موجود است که می توان با آن ها برای حضور در پرتغال اقدام نمود. بیش از پنجاه هزار دانشجوی بین المللی هر ساله پرتغال را به عنوان کشور محبوب برای تحصیل در خارج از کشور شان انتخاب می کنند. تحصیل در کشور پرتغال مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان دارد. پرتغال نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی هزینه زندگی کم تری دارد و همچنین هزینه تحصیل در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

در حقیقت پرتغال یک مقصد جذاب و در دسترس برای دانشجویان بین المللی است که قصد دارند مدرک دانشگاهی در خارج از کشور را در اروپا داشته باشند. سیستم آموزش عالی در پرتغال بین مؤسسات دولتی و خصوصی ، دانشگاه ها و پلی تکنیک تقسیم می شود و تمرکز کلی بر تئوری و تحقیقات است. از طریق فرآیند بولونیا ، آموزش عالی در پرتغال با سایر کشور ها در اروپا هم تراز می شود و درجه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را می توان در این کشور با شرایط مناسبی گذراند.

بررسی دانشگاه های پرتغال برای اعزام دانشجو

پرتغال نیز مانند سایر کشور ها ، بین دانشگاه های تحقیقاتی محور و پلی تکنیک های با محوریت بیشتر تمایز قائل است. بیشتر دوره ها به زبان پرتغالی تدریس می شوند ، اما تعداد دوره های با زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در دسترس می باشد. بزرگ ترین دانشگاه پرتغال دانشگاه لیسبون (ULisboa) است که در پایتخت این کشور واقع شده است. دانشگاه لیسبون در سال هزار و نهصد و یازده میلادی تاسیس شده است و امروز نزدیک به پنحاه هزار دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه طیف گسترده ای از موضوعات را ارائه می دهد و از نظر بین المللی  بسیار شناخته شده است.

دانشگاه های پرتغال
دانشگاه های پرتغال

یکی دیگر از دانشگاه های معروف کشور پرتغال، دانشگاه پورتو می باشد که در بین دانشگاه های دارای رتبه برتر پرتغال در رتبه های جهانی قرار دارد و ده درصد دانشجویان آن بین المللی هستند. این موسسه در سال هزار و نهصد و یازده میلادی تأسیس شد و به دلیل تحقیقات علمی قوی شناخته شده است. قدیمی ترین دانشگاه پرتغال که قدمت آن به هفتصد سال پیش باز می گردد دانشگاه کویمبرا است که در سال هزار و دویست و نود میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه از یکی از بزرگترین گروه های دانشجویان بین المللی در پرتغال را دارا می باشد.

از جمله دانشگاه های پرتغال می توان به دانشگاه لیسبون، دانشگاه آزور، دانشگاه آلگرووه، دانشگاه Aveiro، دانشگاه بیران، دانشگاه کویمبرا، دانشگاه اوورا ، دانشگاه مادیرا، دانشگاه مینیو، دانشگاه نوا لیسبون، دانشگاه پورتو، دانشگاه فرناندو پسوا،‌ موسسه پلی تکنیک لیریا، موسسه پلی تکنیک پورتالگر، موسسه پلی تکنیک تومر، موسسه پلی تکنیک وایسو و … اشاره نمود. برخی از این دانشگاه ها خصوصی و برخی دیگر دولتی هستند.

موسسات آموزشی در پرتغال به دانشگاه های سنتی و مدارس پلی تکنیکی تقسیم می شوند که آموزش های عملی تر و حرفه ای تری را ارائه می دهند. در حال حاضر چهارده دانشگاه دولتی و سی و شش دانشگاه خصوصی در پرتغال وجود دارد. دانشگاه های پلی تکنیک آموزش های شغلی و حرفه ای را در زمینه هایی از قبیل پرستاری ، تحصیلی ، حسابداری و مراقبت های بهداشتی ارائه می دهند ، در حالی که مدارک پزشکی ، حقوق ، علوم طبیعی ، اقتصاد یا روانشناسی توسط دانشگاه ها ارائه می شود. رشته های تحصیلی شامل مهندسی ، فناوری ، مدیریت ، آموزش ، ورزش و علوم انسانی در هر دو دانشگاه و سیستم های پلی تکنیک تدریس می شود.

اعزام دانشجو به پرتغال در مقاطع مختلف تحصیلی

همان طور که گفتیم تحصیل در پرتغال در مقاطع مختلفی امکان پذیر است و دانشجویان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام می کنند. با توجه به همین مسئله در این بخش از مقاله در ارتباط با مقاطع تحصیلی مختلف در پرتغال نکات مهمی را ارائه یم کنیم.

اعزام دانشجو به پرتغال در دوره کارشناسی LICENCIADO

هم دانشگاه های پرتغال و هم مراکز پلی تکنیک مدرک لیسانس را در پرتغال اعطا می کنند. در سیستم پلی تکنیک ، تکمیل گواهینامه لیسانس به 180 ECTS نیاز دارد و معمولاً شامل شش ترم یا سه سال تحصیل است. در دانشگاه های پرتغال ، بسته به برنامه شما ، ممکن است لازم باشد بین 180 تا 240 ECTS ، معمولاً شش تا هشت ترم یا سه تا چهار سال تحصیل کنید. تحصیل در دوره های کارشناسی در پرتغال عموما به زبان پرتغالی است و دانشجویان می توانند برای کار در زمان تحصیل نیز اقدام کنند.

اعزام دانشجو به پرتغال در دوره کارشناسی ارشد

دانشگاه های پرتغال و پلی تکنیک هر دو دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. مدرک کارشناسی ارشد از یک موسسه پلی تکنیک در صدد ارائه تخصص حرفه ای به دانشجویان است ، در حالی که مدارک کارشناسی ارشد دانشگاه ها بر نوآوری متمرکز شده و بیشتر تمرکز تحقیقاتی دارند. در هر دو نوع موسسه ، دانشجویان باید در مدت زمان سه تا چهار ترم (یک تا دو سال) 90 تا 120 ECTS کسب کنند ، اگرچه برای برخی از برنامه های تخصصی تر مانند پزشکی یا حقوق ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد می تواند به مدت طولانی تری نیاز داشته باشد.

علاوه بر به دست آوردن تعداد صحیح اعتبار ، کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد موظفند برای فارغ التحصیلی خود، از پایان نامه ، کار پروژه یا کارآموزی خود دفاع کنند. تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد هم به زبان پرتغالی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است. برای تحصیل در این مقطع می توانید درخواست بورسیه تحصیلی نیز بدهید. بورسیه های تحصیلی پرتغال چه در حالت دولتی و چه دانشگاهی در دسترس هستند. علاوه بر آن دانشجویان در این مقطع می توانند برای کار در زمان تحصیل نیز اقدام کنند.

اعزام دانشجو به پرتغال در دوره دکتری

برنامه های تحصیلی دوره دکتری در پرتغال را می توان در دانشگاه ها و مؤسسات دانشگاهی دریافت کرد. این ها مدارک تحقیقاتی مستقل هستند که توسط اساتید با تجربه برای دانشجویان ارائه می شوند. مانند دانشجویان کارشناسی ارشد ، دانشجویان دکترا موظفند در پایان مدرک خود از رساله خود دفاع عمومی کنند. مدرک دکترا می تواند تا سه سال مطالعه و تحقیق را داشته باشد. زبان تحصیل در دوره های دکتری عموما انگلیسی است.

همانند تحصیل در سایر دوره ها در این دوره نیز دانشجویان می توانند برای کار در زمان تحصیل نیز اقدام کنند. همچنین بورسیه های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان مستعد در دسترس است. دقت داشته باشید که اگر زبان اول شما انگلیسی نیست ، ممکن است مجبور شوید توانایی های انگلیسی خود را از طریق نتایج آزمون TOEFL یا IELTS ثابت کنید. بیشتر دانشگاه ها به سطح پرتغالی یا انگلیسی در سطح B1 یا B2 حداقل سطح مهارت لازم را دارند. البته در زمان تحصیل در ایم کشور امکان شرکت در دوره های زبان موجود است.

بررسی هزینه های تحصیلی پرتغال برای اعزام دانشجو

تحصیل در کشور پرتغال برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است. وزارت آموزش پرتغال مبلغ تحصیل در دانشگاه های این کشور را به گونه ای تعیین کرده است که با حداقل دستمزد ملی در این دانشجویان ثبت نام شده در یک برنامه نیمه وقت در یک دانشگاه دولتی پرتغال باید انتظار داشته باشند حدود 70٪ از هزینه هایی را که یک دانشجوی تمام وقت پرداخت می کند بپردازند.کشور همخوانی داشته باشد. یا این حال باز هم دانشگاه ها به روش های مختلف این هزینه ها را از دانشجویان اخذ نمی کنند.

متوسط ​​هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی پرتغال عبارتند از: هزینه تحصیل برای دوره های لیسانس و کارشناسی ارشد هزار و دویست و پنجاه یورو در سال و هزینه تحصیل در دوره های دکتری در پرتغال بین دو هزار و پانصد یورو تا سه هزار یورو در سال.دانشجویان ثبت نام شده در یک برنامه نیمه وقت در یک دانشگاه دولتی پرتغال باید انتظار داشته باشند حدود 70٪ از هزینه هایی را که یک دانشجوی تمام وقت پرداخت می کند بپردازند.

هزینه های تحصیل در پرتغال

متوسط ​​شهریه دانشگاه های خصوصی در پرتغال کمی بالاتر از دانشگاه های دولتی است و میانگین آن بین سه هزار و پانصد تا سه هزار و نهصد یورو در سال برای تمام مقاطع تحصیلی است. بورس های تحصیلی دولتی و خصوصی زیادی برای دانشجویان بین المللی در پرتغال وجود دارد. علاوه بر این ، برخی بورس های تحصیلی خصوصی در اختیار دانشجویانی است که قصد دارند به طور خاص در لیسبون تحصیل کنند.

اخذ ویزای تحصیلی پرتغال برای اعزام دانشجو

قوانین ویزای دانشجویی پرتغال مانند بسیاری از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا است. اگر از کشور های اتحادیه اروپا برای تحصیل وارد این کشور شوید، به ویزای دانشجویی پرتغالی احتیاج نخواهید داشت اما اگر بیش از سه ماه بمانید مجبورید مجوز اقامت را از شورای شهر محلی دریافت کنید. در مقابل ، اتباع غیر اتحادیه اروپا در صورت تحصیل در این کشور بیش از سه ماه به همراه اجازه اقامت به ویزای دانشجویی پرتغال نیاز دارند.

ویزای دانشجویی پرتغال قبل از سفر به پرتغال باید از سفارت پرتغال یا کنسولگری در کشور مبدا اخذ شود. برای ورود به پرتغال از خدمات مهاجرت و مرزهای پرتغال (SEF) باید اجازه اقامت درخواست شود. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پرتغال جهت تحصیل در این کشور عبارتند از: گذرنامه معتبر، مدارک هویتی، اثبات محل اسکان، دو عکس در قطع گذرنامه ای، بیمه پزشکی یا مسافرتی، نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر، رسید بانکی پرداخت هزینه ها، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه و … .

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به پرتغال

  1. آيا کشور پرتغال برای کار و زندگی مناسب است؟

    بله پرتغال یکی از کشور های اروپایی و بسیار آرام و امن برای زندگی می باشد.

  2. آیا مدارک تحصیلی دانشگاه های پرتغال برای اعزام دانشجو به پرتغال معتبر هستند؟

    بله مدارک تحصیلی نه تنها در اروپا بلکه در کل دنیا دارای اعتبار هستند.

  3. زبان تحصیل برای اعزام دانشجو به پرتغال چیست؟

    زبان تحصیل پرتغالی و انگلیسی می باشد.

  4. با اعزام دانشجو به پرتغال دانشجویان امکان کار در زمان تحصیل دارند؟

    بله امکان کار در زمان تحصیل موجود است.

  5. آيا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در روند اعزام دانشجو به پرتغال است؟

    بله بورسیه های تحصیلی متنوعی در دانشگاه های پرتغال در دسترس می باشد.

  6. هزینه تحصیل در کشور پرتغال برای اعزام دانشجو به پرتغال چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در نهایت سه هزار یورو در سال می باشد.

  7. کدام دانشگاه های پرتغال برای اعزام دانشجو به پرتغال مناسب هستند؟

    از جمله دانشگاه های این کشور عبارتند از: دانشگاه لیسبون، دانشگاه آزور، دانشگاه آلگرووه، دانشگاه Aveiro، دانشگاه بیران، دانشگاه کویمبرا، دانشگاه اوورا ، دانشگاه مادیرا و .. .

  8. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی جهت اعزام دانشجو به پرتغال چیست؟

    این مدارک عبارتند از: گذرنامه معتبر، مدارک هویتی، اثبات محل اسکان، دو عکس در قطع گذرنامه ای، بیمه پزشکی یا مسافرتی، نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر و .. .

  9. اعزام دانشجو به پرتغال در چه مقاطع تحصیلی امکان پذیر است؟

    اعزام دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

  10. دوره کارشناسی ارشد برای اعزام دانشجو به پرتغال چند ساله است؟

    دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور دو ساله است.

  11. هزینه زندگی در پرتغال در روند اعزام دانشجو به پرتغال چگونه است؟

    هزینه زندگی در پرتغال بسیار مقرون به صرفه می باشد.

اسکرول به بالا