071-91009294  | 021-88724227  |

کار در ارمنستان

کار در ارمنستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

جمعیت ارمنستان به شدت از بیکاری رنج می برد. ارمنستان با %19 بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای مشترک المنافع داراست. امروزه بیش از 200 هزار نفر از فعالان اقتصادی در ارمنستان بیکار هستند و این تنها اطلاعات رسمی از وضعیت کار در ارمنستان است که کارشناس مهاجرت کاری موسسه حقوقی میرداماد به ما ارائه کرده است. در ادامه اطلاعاتی را پیرامون مهاجرت به ارمنستان بر اساس گزارش های ایجاد شده و بررسی وضعیت کاری این کشور به شما ارائه می کنیم.

شرایط و وضعیت کار در ارمنستان

شغل برای جدا کردن مردم از فقر و اطمینان از اینکه رفاه برای همه به اشتراک گذاشته می شود ضروری است. در آسیای مرکزی اغلب کشورها از کشور های پیشرفته مناطق با درآمد متوسط از نظر ایجاد شغل و مشارکت در بازار کار به ویژه برای جوانان ، کارگران مسن و زنان جا مانده اند.

ویزاهای اخذ شده

تعداد بیکاران در ارمنستان همچنان در حال رشد است. اما نمایندگان دولتی کشور همچنان آمار های عجیب و غریبی ارائه میدهند. به عنوان مثال مسئول رسیدگی به وضعیت کارکنان در وزارت خانه کار و امور اجتماعی اخیرا به خبرنگاران گفت که:تعداد افراد جویای کار ثبت شده این سال در مقایسه با سال 2016 ، 6000 نفر کمتر است. با این حال بسیاری از کارشناسان مستقل ارمنستان عقیده دارند که تعداد واقعی افرادی که به دنبال استخدام هستند بسیار بالاتر است و بسیاری از آنها در مراکز اشتغال ثبت نشده اند.

البته اعلام اینگونه آمارها از طرف دولت ارمنستان به این معنی است که واقعا با مشکل بیکاری مبارزه می شود. به طور مثال وزارت کار و امور اجتماعی (MLSA) از کارفرمایان ارمنستانی خواسته است که ابتدا کارگران واجد شرایط ارمنی را برای به دست آوردن موقعیت های مختلف شغلی انتخاب کنند.همچنین در ارمنستان موافقت نامه های بین دولتی به امضا رسیده است که در آن مهاجرت کارگران را به روسیه ، اوکراین، ترکمنستان ،گرجستان و قطر فراهم می کند. همچنین مدارک و گواهینامه های ارمنی در همه این مناطق به رسمیت شناخته می شوند.

هفته کاری در ارمنستان حدود 40 ساعت و حداکثر 8 ساعت در روز است. اضافه کاری می تواند تا 48 ساعت در هفته باشد. زمان کار شامل تمام سفرهای کاری، زمان اضافه شده برای مرتب کردن و آماده کردن محیط کار ، دوره های بررسی پزشکی اجباری و … می شود. تعطیلات رسمی در ارمنستان حداقل 28 روز است ، برای مشاغل خاص که فشار و خطر بیشتری را تحمل می کنند به 35 روز نیز می رسد.

شرایط اخذ ویزای کاری ارمنستان

به طور کلی افرادی که دارای ویزای ارمنستان هستند مجاز به کار در ارمنستان نیستند؛مگر اینکه علاوه بر ویزای ارمنستان مجوز کار نیز داشته باشند.متخصصان خارجی بسیار ماهر ،صاحبان مشاغل،مدیران،و برخی از دسته های کارگران از شرایط مجوز کار معاف هستند.

کارکنان (ماهر یا غیر واجد شرایط) برای رفتن به ارمنستان مستلزم اخذ مجوز کار و در صورت لزوم مجوز اقامت موقت هستند.مجوز باید از طرف کارفرمای قانونی درخواست شود و برای مدت زمان قرارداد استخدامی صادر شود. بر اساس قانونی در ارمنستان، کارفرمایان ابتدا باید در جستجوی شهروندان ارمنی برای انجام کارهای خود باشند و اگر هیچ شهروند و ساکن ارمنی مناسب پیدا نکردند می توانند به دنبال کارگر خارجی باشند.

شرایط اخذ ویزای کاری ارمنستان
شرایط اخذ ویزای کاری ارمنستان

الزامات مجوز کار برای این دسته از خارجی ها اعمال نمی شود:

  • دارندگان مجوز اقامت دائم یا ویژه
  • دارندگان مجوز اقامت موقت(در صورتی که که یکی از اعضای خانواده افرادی باشید که اقامت دائم یا ویژه دارند)
  • موسسات،مدیران و نمایندگان شرکت های تجاری یا سرمایه گذارهای خارجی، کارکنان خارجی که در نمایندگی های شرکت های خارجی کار می کنند.
  • متخصصان خارجی که برای نصب و تعمیر ماشین آلات و تجهیزات خریداری شده از شرکت های خارجی آمده اند و یا برای آموزش کارکنان دولتی برای کار کردن با چنین ماشین آلات و تجهیزاتی به ارمنستان آمده اند.
  • متخصصین خارجی بسیار ماهر در زمینه های علوم طبیعی ، فناوری اطلاعات، کشاورزی، تکنولوژی ،غذایی و امور مالی
  • خارجی هایی که در مناطق مرزی کار می کنند.
  • کارگران کار های موقت که در زمینه های ورزشی و فرهنگی کار می کنند
  • سخنران هایی که برای سخنرانی در موسسات آموزشی ارمنی دعوت می شوند.
  • خارجی هایی که بر اساس توافقنامه های بین المللی وارد ارمنستان شده اند.
  • خارجی هایی که بر اساس توافقنامه های بین المللی از شرایط مجوز کار معاف می شوند.
  • دانشجویانی که در دوران تعطیلات برای تبادل کار به ارمنستان می آیند.

بازاریاب های شرکت های کسب و کار نمی توانند در زمانی که در ارمنستان هستند فعالیت های کاری انجام دهند مگر اینکه از شرایط مجوز کار معاف باشند. فعالیتهای مجاز در طی سفر های تجاری شامل جلسات، مصاحبه،بحث، مذاکرات، بررسی فرصت های تجاری، شرکت در کنفرانس ها، سفارش یا خرید کالا یا کارهای خدماتی می شود.

کار فرمایانی که قبلا در دوره ای نیروی کار خارجی با مقررات مجوز کار استخدام کرده اند تا زمان به پایان آمدن موافقت نامه های کاری مجبور به گرفتن مجوز کار نمی شوند.با این وجود آن ها باید ظرف 60 روز کپی هایی از قراردادهای کاری را به وزارت کار و امور اجتماعی (MLSA) ارائه دهند. اگر فرد خارجی از شرایط مجوز کار معاف باشد کارفرما ابتدا باید از طریق درخواست به MLSA اجازه کار را کسب کند و مهاجر باید درخواست مجوز اقامت موقت بدهد تا اجازه اقامت کار برای او صادر شود.

مجوز کار دارای مدت زمان مشخص است و در صورت درخواست تجدید می شود. از لحظه ای که مجوز کار داده می شود خارجی می تواند در ارمنستان کار کند. پس از اخذ مجوز کار ، فرد خارجی باید یک فایل برای اقامت موقت در اداره گذرنامه و ویزای پلیس در یوروان بفرستد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار ارمنستان

در کل یک دارنده ویزای ارامنه مجاز به کار در ارمنستان نیست مگر این که مجوز کار را نیز در دست داشته باشد. متخصصان خارجی ماهر، صاحبان کسب و کار، مدیران اجرایی و دیگر دسته های کارگران از الزامات مجوز کار معاف هستند. به منظور گرفتن ویزا در سفارت ارمنستان (اگر شما واجد شرایط ویزای آزاد و یا ویزا در هنگام رسیدن نباشید) به طور کلی باید یک گذرنامه معتبر، فرم درخواست ویزا و یک عکس رنگی با اندازه پاسپورت ارسال کنید.همچنین باید هزینه ویزای مربوطه را بپردازید. ویزا توسط افسران کنسولی صادر می شود و مدارک و اسناد ارائه شده بررسی می شوند تا مشخص شود که آیا یک هدف قانونی و ابزار مالی کافی برای بازدید از ارمنستان دارید (به عنوان مثال نامه دعوت، رزرو هتل، اظهارنامه های مالیاتی، اظهارنامه های حساب بانکی.)

در ارمنستان، برای شرایط صدور مجوز کار، هیچ تمایزی بین درون شرکت، استخدام های داخلی یا استخدام دست دوم وجود ندارد. مجوز کار باید به نیابت از کارفرمای قانونی اعمال شود و برای مدت قرارداد استخدام صادر می گردد. این قانون به کارفرما نیاز دارد تا شهروندان ارمنی را برای انجام این کار جستجو کند و اینکه هیچ شهروند ارمنی یا ساکنین ارمنی برای این کار مناسب نیستند.

دستمزد و‌ حقوق کار در ارمنستان

متوسط حقوق اعتباری کارگران در ارمنستان 189.9 هزار داری است. در چند ماه گذشته ، درآمد متوسط در بخش خصوصی 226.4 هزار داری است و متوسط حقوق برای کارمندان سیستم دولتی 159.5 هزار داری است. طبق آمار سرویس ملی،در ماه ژانویه-اکتبر سال جاری، متوسط حقوق اعتباری ماهیانه در کشور ارمنستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.6 درصد افزایش یافته است.این افزایش به دلیل افزایش حقوق در بخش خصوصی است. در حالی که دستمزد در بخش خصوصی 3.6 درصد افزایش یافته است، حقوق در بخش دولتی در همان شاخص باقی مانده است.

دستمزد در ارمنستان در ماه سپتامبر 2018 به میزان 172568 amd و در ماه اوت 168467 amd افزایش یافته است. متوسط حقوق و دستمزد در ارمنستان در استان سونیگ در بالاترین و در استان آرگاستوتن در پایین ترین حد است. بالاترین حقوق و دستمزد توسط متخصصان امور مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت می شود.

دستمزد و‌ حقوق کار در ارمنستان
 دستمزد و‌ حقوق کار در ارمنستان

طبق آمار سرویس ملی ارمنستان بالاترین نرخ حقوق ها در بخش های زیر گزارش شده است:

  • فعالیت های مالی و بیمه(401.000 amd ، 837 دلار آمریکا)
  • اطلاعات و ارتباطات(377000 amd حدود 7778 دلار آمریکا)
  • صنعت و معدن و توسعه زمین(345.000 amd ،720 دلار آمریکا)

پایین ترین نرخ حقوق متعلق به این حوزه هاست:

  • فرهنگ ،سرگرمی و تفریح(112.000 amd ،233 دلار آمریکا)
  • کشاورزی،جنگلداری، ماهیگیری(115.000 amd ،حدود 240 دلار آمریکا)
  • آموزش و پرورش ، پذیرایی عمومی(122.000 amd ،245 دلاد آمریکا)

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در ارمنستان

  1. Staff.am سایتی جدید از سال 2017 با سازگاری LinkedIn و فیس بوک. شغل ها از صندوقدار تا موقعیتهای مدیریتی متغیر است.
  2. Myjob.am سایتی جدید با یک رابط آسان برای کار کردن . مشاغل از حداقل حقوق تا حقوق های بسیار بالا موجود است.
  3. Jobfinder.am پورتال شغلی با استفاده زیاد و دارای یک انتخاب دائم در بخش های مختلف. امکان ارسال رزومه، بررسی سابقه، و حتی مشاوره شغلی را فراهم می کند.
  4. HR.am پورتال کار قدیمی با ظاهر جدید، این سایت بیشتر از همه سازماندهی شده مانده است. شامل بسیاری از انواع مشاغل از یک متخصص باربیکیو تا مدیر اجرایی.یک مزیت مهم، گنجاندن موقعیت های خالی کاری هفته در فیسبوک است.
  5. Careercenter.am یکی از قدیمی ترین پورتال های کاری زبان انگلیسی در ارمنستان. این کمی قدیمی است اما موقعیت های کاری خالی زیادی دارد.
  6. Job.am پورتال کار قدیمی تر که نگاه شما را به روز می کند. شامل تمام انواع مشاغل جالب و ارزشمند است. همچنین یک سیستم آپلود رزومه دارد.
  7. Jobs.am رابط کاربری ساده با فیلترهای آسان برای کمک به یافتن شغل مورد نظر شما. اداری، کشاورزی، بانکداری، دفتر و کارهای فروش همه در دسترس هستند.
  8. Ashkhatanq.am در حال حاضر ارتقا به career.am (از ژوئیه 2017). برای حدود یک سال غیرفعال بوده است.
  9. Jobinfo.am پورتال شغلی جدید یک رابطه تمیز ارائه می دهد که رزومه شما را نیز جمع آوری می کند. از ژوئیه 2017 تعداد زیادی از موقعیت های موجود را در اختیار ندارد.
  10. Tanger.am سایت قدیمی بسیار متناقض که شامل مشاغل در همه انواع بخش ها می باشد. پست های خالی همیشه با کار مورد نظر شما مطابقت ندارد.
  11. Jobspider.am با اکثر مشاغل در حوزه های بانکی، IT، فروش و مدیریت، این سایت قدیمی تر موقعیت های جالبی از شرکت های بزرگ ارائه می دهد.
  12. Ashkhatanqner.com سایت جدیدتر که نه تنها به مشاغل، بلکه فروشها نیز کمک میکند.. به طور کلی شامل حقوق کم تر،و مشاغل کیفی پایین تر است.
  13. Worknet.am یک محیط جدید جالب برای شغلی که همه حقوق ها نوشته شده اند. همچنین می توانید رزومه های خود را آپلود کنید و به طور مستقیم با دیگران تماس بگیرید. شما همچنین می توانید به طور مستقیم با استخدام کننده ارتباط برقرار کنید.
  14. Jobex.am  انواع مشاغل، از همه نوع شرکت ها.
  15. Hire.am نشانه های واضحی از کار تمام وقت و پاره وقت،با استفاده ی آسان ارائه می دهد. به طور کلی شامل شغل های رده ی پایین ، در ارمنستان است.
  16. Zed.am رابط کاربری بسیار خوب با برنامه های آندروید و iOS . ظرفیت محدود.
  17. Job.banks.am پورتال کار Banks.am، لیست شغل های بخش مالی و بیمه.
  18. iGind.am سایت برای انواع معاملات، با بخش بزرگی برای کارگران ماهر در محیط های مختلف.
  19. List.am یکی از کم حرفه ای ترین ها برای جستجوی یک کار، با این وجود گاهی اوقات می تواند بهترین ها را کند. لیست رایگان همیشه قابل اعتماد نیست هر چند.

اگر تمایل دارید تا به صورت یک نیروی کار ساده و یا فرد دارای مهارت به ارمنستان مهاجرت کنید، ما در موسسه حقوقی میرداماد جزئیات این روند را در قالب مشاوره کار در ارمنستان به شما ارائه خواهیم کرد. با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره کار در ارمنستان

ارمنستان با 19 درصد بالاترین نرخ بیکاری را دربین کشورها داراست.

ساعات کاری حدود 40 ساعت و حداکثر 8 ساعت در روز است. تعطیلات رسمی در ارمنستان حداقل 28 روز است و برای مشاغل سخت 35 روز.

به طورکلی افرادی که دارای ویزای ارمنستان هستند مجاز به کار در ارمنستان نیستند، مگر اینکه علاوه بر ویزای ارمنستان مجوز کار نیز داشته باشند.

کارکنان برای رفتن به ارمنستان مستلزم اخذ مجوز کار و درصورت لزوم مجوز اقامت موقت هستند.مجوز باید از طرف کارفرمای قانونی درخواست شود و برای مدت زمان قرار داد استخدامی صادر شود.

  • دارندگان مجوز اقامت دائم یا ویژه
  • خارجی هایی که در مناطق مرزی کار میکنند.
  • دانشجویانی که در دوران تعطیلات برای تبادل کار به ارمنستان می آیند .
  • خارجی هایی که بر اساس توافقنامه های بی المللی وارد ارمنستان شده اند.

مجوز کار دارای مدت زمان مشخص میباشد و در صورت درخواست تجدید میشود.

  • گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • یک عکس رنگی با اندازه پاسپورت
  • همچنین باید هزینه ویزای مربوطه را بپردازید.

متوسط حقوق کارگران در ارمنستان 189.9 هزار داری است. برای کارکنان سیستم اداری 159.9 هزار داری است.

در ارمنستان در ماه سپتامبر 2018 به میزان 172568amd و در ماه اوت به میزان 168467amd افزایش یافته است .متوسط حقوق و دستمزد در ارمنستان در استان سونیگ ( بالاترین) و در استان آرگاستوتن در پایین ترین حد است.

  • بالاترین حقوق و دستمزد توسط متخصصان امور مالی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت میشود .
  • پایین ترین حقوق متعلق به کشاورزی، جنگلداری ، ماهیگیری ، آموزش و پرورش ، فرهنگ و سرگرمی و تفریح میباشد.
  • HR.am
  • Myjob.am
  • Staff.am
  • Careerecenter.am
  • Tanger.am
  • Zed.am
  • List.am
  • Job.banks.am

اخبار مرتبط

کار در ارمنستان

کار در ارمنستان

جمعیت ارمنستان به شدت از بیکاری رنج می برد. ارمنستان با %19 بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای مشترک

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط محمود قدمی
    تاریخ: دی 28, 1398
    نفر
    نفر

    سلام من برای زندگی میخوام به ارمنستان برم ولی تخصص تعمیرات اتومبیل دارم ایا مورد استفاده هس ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 30, 1398
      نفر
      نفر

      با سلام
      برای زندگی و مهاحرت به ارمنستان روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید بر اساس شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت ارتباط برقرار نمایید.

  • توسط ты фильм
    تاریخ: مرداد 16, 1400
    نفر
    نفر

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 17, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و تشکر از دیدگاه شما

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا