071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سوئد، یک کشور در شمال اروپا است. این کشور با نروژ، فنلاند و دانمارک هم مرز است. سوئد سومین کشور بزرگ در اتحادیه اروپا و پنجمین کشور بزرگ در اروپا از نظر مساحت است. مهاجرت به این کشور از طریق روش های مختلفی مانند تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری و … امکان پذیر است و هر ساله متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند. کشور سوئد به عنوان یکی از با اهمیت ترین کشورهای حوزه شنگن با استانداردهای بالای زندگی شناخته می شود. مهاجرت به کشور سوئد از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های اخذ اقامت در این کشور است. کشور سوئد دارای اقتصادی قدرتمند و با ثبات است. در سوئد گزینه های زیادی به منظور سرمایه گذاری (مانند خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی یا ایجاد شعبه) وجود دارد.
در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • اقتصاد کشور سوئد
  • سرمایه گذاری در سوئد از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری سوئد از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری سوئد از طریق کارآفرینی
  • شرایط لازم برای سرمایه گذاری در کشور سوئد
  • دلایل و مزایای سرمایه گذاری سوئد
  • سوالات متداول
ویزاهای اخذ شده

اقتصاد کشور سوئد

سوئد جز قدرتمندترین اقتصادها در اروپا است که توانسته علاوه بر اقتصاد، جایگاه چهارم را در مورد اعتبار پاسپورت به خود اختصاص دهد. سوئد با داشتن نیروی کار بسیار ماهر، پذیرا بودن مالکیت بین المللی، یک رهبر جهانی در نوآوری است. این کشور با دسترسی کامل به اتحادیه اروپا، نیروی کار ماهر و زیر ساخت های کلاس جهانی برای مشاغل، بزرگ ترین بازار اسکاندیناوی تجارت آزاد جهان است و در سال 2012 این کشور به معیارهای کلاس جهانی برای زندگی دست یافته است.سوئد از نظر تولید ناخالص داخلی شانزدهمین کشور ثروتمند جهان است و دارای سطح بالایی از زندگی است. چوب، نیروگاه برق و سنگ آهن منبع اصلی اقتصاد با تأکید زیاد بر تجارت خارجی را تشکیل می دهند. بخش مهندسی سوئد 50 درصد از تولید و صادرات را به خود اختصاص داده است، در حالی که ارتباط از راه دور، صنعت خودرو و صنایع دارویی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، توجه به نرخ بیکاری در این کشور نیز می تواند سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار دهد؛ زیرا نرخ بیکاری در هر کشور نشان دهنده پویایی یا غیر پویا بودن اقتصاد آن است . در حال حاضر نرخ بیکاری کشور سوئد 6.6 درصد می باشد.

سرمایه گذاری در سوئد از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در سوئد از طریق خرید ملک یکی از روش های مطمئن است اما توجه به این نکته که سرمایه گذاری در سوئد از طریق خرید ملک عدم کسب اقامت در این کشور محسوب می شود نیز مهم است . طبق قوانین موجود در کشور سوئد تمام شرکت های چند ملیتی در این کشور مجاز به خرید و فروش املاک و مستغلات به صورت آزادانه و بدون محدودیت می باشند. افرادی که از قبل اقامت کشور سوئد را به دست آورده اند و دارای منابع مالی کافی و مشخص هستند می توانند بر روی خرید ملک در کشور سوئد سرمایه گذاری کنند. اگر چه بسیاری از سرمایه گذاران تصور می کنند که با خرید ملک و اجاره و یا فروش آن می توانند سود بسیاری به دست آورند، در واقع دولت سوئد به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و جلوگیری از پولشویی قانونی را وضع کرده است که به سود ناشی از فروش ملک مالیات 70 درصدی تعلق گیرد.

سرمایه گذاری در سوئد از طریق خرید ملک
سرمایه گذاری در سوئد از طریق خرید ملک

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری می باشند.

سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشور سوئد ثبت شرکت است. ثبت شرکت به صورت اصولی و بر طبق قوانین و مقررات مهاجرتی و مواردی که کشور سوئد اعلام کرده است، می تواند منجر به اخذ اقامت در این کشور شود. ثبت شرکت در سوئد نیازمند یک برنامه تجاری قوی مبتنی بر ایجاد منافع مالی و اقتصادی کشور است. از دیگر نیازمندی های اخذ اقامت کشور سوئد از طریق ثبت شرکت می توان به داشتن حداقل دو سال سابقه کاری اشاره کرد. هزینه اولیه جهت ثبت شرکت در سوئد معادل 150،000 کرون سوئد و سرمایه اولیه معادل 600،000 کرون سوئد می باشد . سرمایه گذاران خارجی تنها در صورتی موفق به اخذ اقامت از این کشور می شوند که یک بیزینس پلن قوی و کاربردی داشته باشند. می توان گفت که پنج نوع شرکت را می توان در سوئد به ثبت رساند :

سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت
سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت

مشاغل کوچک شخصی :

این نوع از شرکت برای افرادی طراحی شده است که می خواهند دارای یک تجارت به صورت نیمه وقت بوده یا اوقات فراغت خود را با هدف کسب درآمد و سود پر کنند مانند مشاورین و فریلنسرها. و تمامی بیمه و مالیات توسط خود متقاضی پرداخت شود.

شرکت با مسئولیت محدود :

یک شرکت با مسئولیت محدود توسط یک یا چند نفر قابل راه اندازی است. هنگام راه اندازی یک شرکت با مسئولیت محدود، متقاضیان باید حداقل 25،000 کرون سوئد سرمایه داشته باشند. مسئولیت شخصی در قبال بدهی های شرکت در اصل محدود به سهم است. با این حال، موقعیت هایی وجود دارد که متقاضیان شخصاً می توانند مسئولیت مالیات ها و سهم های پرداخت نشده و غیره را بر عهده بگیرند.

شرکت تعاونی :

شرکت های تعاونی با ارائه چند مالک و به صورت هیئت مدیره به ثبت می رسند که مطابق با توافق های صورت گرفته بین آن ها یک نفر می تواند به عنوان مدیر عامل انتخاب شود. در این نوع ثبت شرکت مالیات بر سود تعلق نخواهد گرفت و سهامداران این شرکت باید به میزان سهم شراکت خود مالیات پرداخت کنند.

موسسه اقتصادی :

تمامی مراحل ثبت موسسه اقتصادی مانند مراحل ثبت دیگر شرکت ها است با این تفاوت که دیگر نیازی به ثبت نام تجاری نمی باشد .

سرمایه گذاری در سوئد از طریق کارآفرینی

کارآفرینی چه در سوئد چه در دیگر کشورهای جهان دارای جایگاه ویژه ای است و همواره سبب توسعه و پیشرفت اقتصاد، افزایش اشتغال و رشد صنعت می شود. آن دسته از کارآفرینانی که با بازار کار و شرط سرمایه گذاری در سوئد آشنا باشند و به رشد اقتصادی این کشور کمک کنند قادر خواهند بود درخواست اقامت در کشور سوئد را از این طریق داشته باشند . شهروندان عضو اتحادیه اروپا از آزادی عمل در کشور سوئد برخوردار خواهند بود و می توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند . شهروندان خارج از اتحادیه اروپا به منظور تحقق اهداف خود و ایجاد کارآفرینی در کشور سوئد به اخذ اقامت در این کشور نیاز خواهند داشت . در نتیجه برای راه اندازی و اداره مشاغل تخصصی در کشور سوئد متقاضیان باید درخواست اقامت خود و نیز درخواست ایجاد کار آفرینی را به اداره مهاجرت این کشور ارائه کنند . از جمله مدارک لازم به منظور این درخواست :

  • گذرنامه معتبر
  • مدرکی مبنی بر داشتن تجربه کافی در شغل مورد نظر
  • دانش زبان
  • اثبات فروش کالا و خدمات
  • تمکن مالی برای حمایت از خود و اعضای خانواده به مدت دو سال

هر گونه سوال در رابطه با اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری را با کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد در میان بگذارید.

شرایط لازم برای سرمایه گذاری در سوئد

همان طور که پیش از این ذکر شد، سوئد در خلاقیت و نوآوری با نیروی کار بسیار ماهر، آزادی برای مالکیت بین المللی و اقتصاد پایدار و با ثبات پیشگام می باشد. این کشور دارای زیر ساخت های مناسب بوده و توانسته از سال 2012 استانداردهای جهانی زندگی را کسب کند. حداقل سرمایه لازم به منظور سرمایه گذاری در این کشور پیشرفته و ثروتمند 100،000 یورو می باشد و به ویزای اقامت بلند مدت نیز نیاز خواهد بود. زمان رسیدگی به درخواست سرمایه گذاری در کشور سوئد سه هفته کاری است و متقاضیان می توانند پس از پنج سال زندگی مداوم در این کشور، درخواست اقامت دائم را داشته باشند. از جمله شرایطی که متقاضیان باید به منظور سرمایه گذاری در سوئد از آن برخوردار باشند موارد زیر می باشد :

  • اثبات داشتن دو سال سابقه کاری در طول پنج سال گذشته
  • اثبات تمکن مالی برای مدت دو سال اقامت در کشور (برای نفر اصلی 200،000 کرون برای همسر 100،000 کرون و برای فرزندان وابسته زیر 18 سال 50،000 کرون سوئد می باشد)
  • اثبات تسلط کافی به زبان
  • ارائه گذرنامه معتبر
شرایط لازم برای سرمایه گذاری در سوئد
شرایط لازم برای سرمایه گذاری در سوئد

دلایل و مزایای سرمایه گذاری در سوئد

برای سرمایه گذاران خارجی، سوئد یکی از آسان ترین کشورها در زمینه تجارت است. سطح بوروکراسی آن کم است. راه اندازی یک تجارت سریع و سر راست است و مالیات شرکت ها پایین است (22 درصد) . به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا بوده، و دسترسی آسان به بازار 28 کشور و 500 میلیون مصرف کننده را فراهم می کند. شرکت های بین المللی به دلایل متعددی به سوئد جذب می شوند. این کشور با داشتن نیروی کار بسیار ماهر، مصرف کنندگان پیشرفته، رویه های تجارت راحت، آزاد بودن در مالکیت بین المللی و اقتصاد پایدار یک رهبر جهانی در نوآوری است.

محیط تجاری دوستانه و مدرن :

ویژگی مهم اقتصاد سوئد صراحت و رویکرد لیبرال آن در تجارت است. سوئد دارای یک محیط تجاری بین المللی است که مدرن، آزاد و دوستانه می باشد. متخصصان ماهر، و استقبال از مشارکت های بین المللی، آن را به یک کشور آسان برای فعالیت در می آورد.

کیفیت و کارآیی :

هزینه های کار سوئد همچنان رقابتی باقی مانده است زیرا سوئد دارای یکی از تحصیل کرده ترین نیروی کار در جهان را دارا است. توانمند سازی پرسنل و تفویض تصمیم گیری نتایج چشمگیر را با توجه به کیفیت و بهره وری نشان می دهد.

ثبات اقتصادی و سیاسی :

کشور سوئد جز کشورهای دارای بالاترین میزان ثبات اقتصادی و سیاسی محسوب می شود. نرخ تورم در کشور سوئد بسیار پایین می باشد که این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی امنیت اقتصادی و شغلی این کشور دارد . در واقع ثبات سیاسی و اقتصادی در راستای ایجاد روابط موثر بین بازار کار و نیروی انسانی نقش مهمی دارد که دسترسی مناسب به بازارهای جهانی را برای سرمایه گذاران فراهم نموده است.

امکان اخذ اقامت دائم :

بدون شک یکی از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در کشور سوئد امکان اخذ اقامت دائم این کشور می باشد . سوئد از لحاظ کیفیت زندگی جز 15 کشور برتر جهان است و در واقع اخذ اقامت دائم سوئد مزایای بی نظیری همچون رفاه اجتماعی ، خدمات درمانی رایگان و … را در پی خواهد داشت.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی اخذ اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری ،مهاجرت به سوئد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، و شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در سوئد

روش های سرمایه گذاری در سوئد شامل خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی است.

بله . ایرانیان نیز امکان سرمایه گذاری در کشور سوئد را دارند.

هزینه اولیه لازم برای سرمایه گذاری در کشور سوئد بسته به روش سرمایه گذاری متفاوت می باشد.

بله . امکان اخذ اقامت دائم کشور سوئد از طریق سرمایه گذاری وجود دارد.

شرایط لازم برای سرمایه گذاری در کشور سوئد اثبات تمکن مالی، گذرنامه معتبر، سابقه کاری و … می باشد.

سوئد جز قدرتمندترین اقتصادها در اروپا است که توانسته علاوه بر اقتصاد، جایگاه چهارم را در مورد اعتبار پاسپورت به خود اختصاص دهد. سوئد با داشتن نیروی کار بسیار ماهر، پذیرا بودن مالکیت بین المللی، یک رهبر جهانی در نوآوری است.

دولت سوئد به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و جلوگیری از پولشویی قانونی را وضع کرده است که به سود ناشی از فروش ملک مالیات 70 درصدی تعلق گیرد.

انواع ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در کشور سوئد : موسسه اقتصادی، شرکت تعاونی و … می باشد.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری کشور سوئد از طریق کارآفرینی شامل سابقه کاری و تسلط به زبان و سایر موارد می باشد.

از جمله مزایای سرمایه گذاری کشور سوئد ثبات اقتصادی، اقامت دائم و …. است.

طبق قوانین موجود در کشور سوئد تمام شرکت های چند ملیتی در این کشور مجاز به خرید و فروش املاک و مستغلات به صورت آزادانه و بدون محدودیت می باشند.

اخبار مرتبط

ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] شما باید در سه ماهه اول رسیدن به کشور سوئد جهت ثبت شرکت ثبت نام کنید،که در

مشاهده

اسکرول به بالا