071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به لیتوانی

مهاجرت به لیتوانی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور لیتوانی یا لاتویا در شمال شرقی اروپا قرار دارد. این کشور به دلایل فراوانی مورد توجه مهاجران قرار دارد. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی و روش های مهاجرت به لیتوانی می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • چرا مهاجرت به لیتوانی؟
  • مهاجرت تحصیلی به لیتوانی
  • مهاجرت کاری به لیتوانی
  • مهاجرت سرمایه گذاری به لیتوانی
  • مهاجرت به لیتوانی از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به لیتوانی از طریق خرید اوراق قراضه
  • مهاجرت توریستی به لیتوانی
  • مهاجرت به لیتوانی با اخذ ویزای کارآفرینی
  • مهاجرت به لیتوانی با اخذ ویزای همراه
  • مهاجرت به لیتوانی از طریق ازدواج
  • مهاجرت به لیتوانی از طریق تولد
  • مهاجرت به لیتوانی از طریق پناهندگی
  • اخذ پاسپورت لیتوانی
  • مزایای مهاجرت به لیتوانی
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد مهاجرت به لیتوانی

تحصیل در لیتوانی

مهاجرت کاری به لیتوانی

مهاجرت تحصیلی به لیتوانی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به لیتوانی

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در لیتوانی

هزینه های زندگی در لیتوانی

چرا مهاجرت به لیتوانی؟

کشور لیتوانی در سال های اخیر بسیار مورد توجه متقاضیان ایرانی قرار گرفته است که به دلیل تمکن مالی ناکافی نمی توانند به کشورهای اروپایی دیگر مهاجرت کنند. پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، وجود فرصت های شغلی فراوان، امنیت سرمایه گذاری و موارد دیگر از مهم ترین دلایل انتخاب این کشور اروپایی برای زندگی و تحصیل و اشتغال از لحاظ مهاجران می باشد. زندگی در این کشور بر اساس جاذبه های طبیعی و همچنین فرصت های شغلی و سرمایه گذاری موجب شده است تا این کشور به عنوان گزینه مهاجرتی مناسبی محسوب شود. کشور لیتوانی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است و بالا بودن سطح امنیت و آرامش و ثبات اقتصادی و سیاسی در این کشور موجب شده است تا مهاجران فراوانی را به سمت خود جلب کند.کشور لیتوانی در سال ۲۰۰۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و در سال ۲۰۰۷ به عضویت پیمان شینگن درآمد. این کشور همچنین عضو اتحادیه اروپا می باشد. افزایش درصد رضایتمندی مهاجران بر اساس سیاست های این کشور در تسهیل روند مهاجرت شکل گرفته است.شرایط زندگی آرام و پایین بودن هزینه های زندگی و جذابیت های طبیعی و بکر این کشور و از همه مهم تر عضویت لیتوانی در اتحادیه اروپا و مزیت های بی شمار این عضویت موجب شده است تا متقاضیان از سرتاسر جهان برای مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی اقدام کنند.

بر این اساس مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) در این مقاله به بررسی دقیق روش های مهاجرت به لیتوانی پرداخته اند. اگر قصد اخذ اقامت این کشور را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مهاجرت تحصیلی به لیتوانی

متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت کشور لیتوانی می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی لیتوانی از عوامل مهم تحصیل در دانشگاه های این کشور محسوب می شود. دانشجویان می توانند پس از فارغ تحصیلی با اخذ ویزای کار در این کشور مشغول کار شوند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.متقاضی در صورتی که پس از اخذ ویزای کاری به مدت ۵ سال در لیتوانی به کار و اشتغال مشغول باشد و مالیات های خود را به طور منظم پرداخت کرده باشد، می تواند مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کند. پس از گذشت مدت زمان ۳ تا ۵ سال اشتغال و اقامت در لیتوانی در صورتی که متقاضی واجد شرایط اخذ تابعیت این کشور باشد، می تواند برای دریافت تابعیت و شهروندی لیتوانی اقدام کند.کشور لیتوانی دارای ۱۴ دانشگاه دولتی و ۹ دانشگاه خصوصی است. طول مدت تحصیل در دوره های کارشناسی در حدود ۴ سال، کارشناسی ارشد ۲ سال و دکترا در حدود ۴ سال می باشد. دانشجویان با اخذ مجوز کار دانشجویی و کار از ۱۰ ساعت تا ۳۰ ساعت در هفته می توانند با کسب درآمد بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. هزینه شهریه بر اساس نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است اما به طور متوسط از ۳۰۰۰ یورو تا ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد. متقاضی تحصیل در کشور لیتوانی به منظور اخذ ویزای تحصیلی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه آن
  • نامه پذیرش از دانشگاه لیتوانی
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه نامه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس متقاضی
مهاجرت تحصیلی به لیتوانی
مهاجرت تحصیلی به لیتوانی

مهاجرت کاری به لیتوانی

وجود فرصت های شغلی فراوان، رونق و رشد اقتصادی و عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس از جمله دلایل افراد برای اخذ ویزای کار در لیتوانی می باشد. متقاضی می تواند از طریق پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرمای لیتوانی ویزای اقامت این کشور را دریافت کند. در این روش کارفرمای لیتوانی باید ثابت کند که برای فرصت شغلی مورد نظر در کشور لیتوانی وکشورهای اتحادیه اروپا هیچ نیروی کاری یافت نشده است و بر این اساس با متقاضی خارجی قرارداد امضا کرده است.

ویزاهای اخذ شده

 کارفرمای لیتوانی برای متقاضی دعوتنامه کاری ارسال می کند که بر طبق آن متقاضی می تواند ویزای کار لیتوانی را دریافت کند.متقاضی با اخذ ویزای کار لیتوانی می تواند مجوز اقامت کاری را در کشور لیتوانی به مدت یک تا ۲ سال دریافت کند. متقاضی در صورت کار و اشتغال به مدت ۵ سال در این کشور و پرداخت منظم مالیات می تواند برای اخذ اقامت دائم لیتوانی اقدام کند. پس از گذشت ۳ تا ۵ سال از دریافت مجوز اقامت دائم این کشور متقاضی می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی لیتوانی اقدام کند. متقاضی برای اخذ ویزای کار لیتوانی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • پاسپورت معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • سوابق حرفه ای و کاری
  • گواهی تمکن مالی
  • دعوتنامه کاری از کارفرمای لیتوانی
  • بیمه معتبر
مهاجرت کاری به لیتوانی
مهاجرت کاری به لیتوانی

مهاجرت سرمایه گذاری به لیتوانی

در کشور لیتوانی ویزای سرمایه گذاری وجود ندارد اما از سال ۲۰۱۷ دولت این کشور با تصویب یک قانون جدید به متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور ویزای استارت آپ ارائه می دهد. بر اساس این قانون متقاضیان سرمایه گذاری در لیتوانی و یا کارآفرینان می توانند با ارائه طرح تجاری خود و مصاحبه با کارشناسان تجاری ویزای استارت آپ این کشور را دریافت کنند. متقاضی در طی مدت یک ماهه اقامت خود در این کشور باید طرح تجاری و اقتصادی خود را راه اندازی کند. اگر این طرح تجاری دارای توجیه اقتصادی خوبی باشد و پس از اجرا به سوددهی مطلوبی برسد و از گردش مالی مطلوبی برخوردار باشد، این طرح مورد حمایت مقامات لیتوانی قرار می گیرد و متقاضی می تواند برای اخذ مجوز اقامت خود در این کشور اقدام کند.

مهاجرت به لیتوانی از طریق ثبت شرکت

در این روش متقاضی باید در ابتدا نام تجاری برای شرکت خود انتخاب کند که در برگیرنده فعالیت های تجاری شرکت باشد. موسس و مسول شرکت تجاری باید دارای اسناد و مدارک قابل ثبت و رسمی باشد. اگر در مدت مشخص این شرکت به سوددهی مطلوبی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.


متقاضی می تواند از طریق ثبت یک شعبه از شرکت خود در این کشور اقامت لیتوانی را اخذ کند. میزان هزینه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ثبت شرکت در لیتوانی در حدود ۲۶۰.۰۰۰ یورو می باشد. متقاضی باید این مبلغ را در حساب بانکی کشور لیتوانی واریز کند و می تواند پس از ثبت شرکت این مبلغ را برداشت کند. متقاضی پس از ثبت شرکت می تواند برای اخذ اقامت این کشور اقدام کند. متقاضی با ثبت شرکت تجاری در لیتوانی می تواند مجوز اقامت ۲ ساله این کشور را دریافت کند.متقاضی برای ثبت شرکت در لیتوانی باید برای ۳ کارمند با تابعیت و شهروندی لیتوانی اشتغال زایی کند و آن ها را در این شرکت استخدام کند. متقاضی پس از ۵ سال کار و اشتغال در لیتوانی و سوددهی شرکت تجاری می تواند برای اخذ اقامت دائم لیتوانی اقدام کند. پس از گذشت ۳ تا ۵ سال از اخذ اقامت دائم این کشور متقاضی می تواند برای دریافت تابعیت و شهروندی لیتوانی درخواست دهد.

مهاجرت به لیتوانی از طریق ثبت شرکت
مهاجرت به لیتوانی از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به لیتوانی از طریق خرید اوراق قراضه

متقاضی می تواند از طریق سرمایه گذاری در خرید اوراق قراضه کشور لیتوانی به این کشور مهاجرت کند. اوراق قراضه لیتوانی از جمله اوراق بهادار این کشور محسوب می شود و در رابطه با پروژه های سبز و حمایت دولت می باشند و در واقع دولت از این پروژه ها حمایت می کند. سرمایه گذار با سرمایه گذاری از این طریق و خرید اوراق قراضه سالانه در حدود ۱.۲ درصد سود کسب می کند.

مهاجرت توریستی به لیتوانی

متقاضی اقامت در کشور لیتوانی می تواند برای اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام کند. متقاضی باید با ارائه مدارکی نشان دهد که قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را ندارد و پس از پایان مهلت ویزای توریستی این کشور را ترک می کند. متقاضی با اخذ ویزای توریستی این کشور اجازه کار و یا اقامت بیشتر در این کشور را ندارد. متقاضی به منظور اخذ ویزای توریستی لیتوانی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی لیتوانی
  • پاسپورت معتبر با ۳ ماه اعتبار
  • رسید رزور بلیط برگشت
  • بیمه درمانی با پوشش ۳۰.۰۰۰ یورو
  • ذکر اهداف سفر به لیتوانی
  • شناسنامه و اوراق هویتی و سند ازدواج
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در لیتوانی( به ازای هر روز اقامت در لیتوانی متقاضی باید در حدود ۴۰ یورو در حساب خود داشته باشد.)
مهاجرت توریستی به لیتوانی
مهاجرت توریستی به لیتوانی

مهاجرت به لیتوانی با اخذ ویزای کارآفرینی

کشور لیتوانی سیاست های ویژه ای را برای کارآفرینان در نظر گرفته است. کارآفرینان با ارائه طرح های اشتغال زایی وکارآفرینی خود می توانند از حمایت های دولت در اجرای این طرح ها برخوردار شوند. کارآفرینان با ارائه طرح ها و ایده های خود و تائید این طرح ها از طرف دولت می توانند ویزای کارآفرینی را دریافت کنند و پس از ۲ تا ۵ سال از اجرای موفق ایده تجاری و سوددهی اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. متقاضی از طریق کارآفرینی و فعالیت اقتصادی می تواند از خدمات اعتباری ارزی و وام های دولتی این کشور استفاده کند و برای خود و شرکت تجاری خود حساب بانکی افتتاح کند. علاوه بر این متقاضی می تواند ازامتیاز معامله با شرکت های اتحادیه اروپا برخوردار شود و پس از ۳ سال اقامت دائم کشورهای اروپایی را برای خود و اعضا خانواده خود دریافت کند.

مهاجرت به لیتوانی با اخذ ویزای همراه

اگر متقاضی به روش سرمایه گذاری لیتوانی را اخذ کرده باشد و از اخذ اقامت وی ۳ سال گذشته باشد، می تواند برای اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام کند. اگر متقاضی در حال تحصیل در این کشور باشد، تا زمانی که تحصیل وی تمام نشده باشد، می تواند یکی از اعضا خانواده خود را در این کشور همراه داشته باشد. اگر متقاضی در این کشور به کسب و کار مشغول باشد، بر اساس سوددهی و گردش مالی بالای کسب و کار خود می تواند برای اخذ ویزای همراه اقدام کند.

مهاجرت به لیتوانی از طریق ازدواج

متقاضی مهاجرت به لیتوانی می تواند از طریق ازدواج با تبعه این کشور اقامت این کشور را دریافت کند. متقاضی اخذ اقامت کشور لیتوانی از طریق ازدواج با شهروند این کشور باید اثبات کند که این ازدواج صرفا به منظور اخذ اقامت این کشور انجام نشده است و این ازدواج بر پایه علاقه متقابل و تعهد صورت گرفته است. پس از گذشت چند سال از ازدواج در صورتی که واقعی بودن ازدواج ثابت شود، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.به منظور دریافت اقامت دائم این کشور باید در حدود ۷ سال از ازدواج با تبعه این کشور گذشته باشد. علاوه بر این متقاضی باید در این مدت با همسر خود در یک خانه مشترک زندگی کرده باشد و از نظر مالی و اقتصادی در وضعیت مناسبی باشند. البته بر طبق اعلام اداره مهاجرت لیتوانی اگر متقاضی دارای تمکن مالی ناکافی برای ازدواج با شهروند و تبعه این کشور باشد، دولت لیتوانی از متقاضی برای ازدواج حمایت می کند.
متقاضی در صورتی می تواند مجوز اقامت دائم این کشور را اخذ کند که در هر سال کمتر از ۶ ماه خارج از کشور لیتوانی باشد. متقاضی پس از اخذ مجوز اقامت دائم لیتوانی در صورتی می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را اخذ کند که تسلط کامل به زبان لیتوانی داشته باشد و در آزمون زبانی نمره لازم را کسب کرده باشد. در ابتدا متقاضی می تواند با ازدواج مجوز اقامت یک ساله لیتوانی را اخذ کند و پس از ۳ سال زندگی مشترک می تواند برای اخذ اقامت دائم لیتوانی اقدام کند.پس از گذشت ۴ سال از اخذ اقامت دائم این کشور متقاضی می تواند تابعیت و شهروندی لیتوانی را اخذ کند. مدارک لازم برای ازدواج با تبعه و شهروند لیتوانی دارا بودن تمکن مالی و پاسپورت معتبر هر دوطرف ازدواج و همچنین آدرس محل اقامت و زندگی تبعه و شهروند لیتوانی می باشد. به طور کلی شرایط و مدارک اخذ تابعیت و شهروندی لیتوانی از طریق ازدواج عبارت است از:

  • ازدواج متقاضی با شهروند لیتوانی یک ازدواج واقعی و بر اساس علاقه متقابل باشد و برای اخذ اقامت این کشور انجام نشده باشد.
  • سن ازدواج در کشور لیتوانی بالای ۱۸ سال می باشد.
  • متقاضی در مدت زندگی و ازدواج در این کشور مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.
  • متقاضی باید با ارائه مدارک و اسناد مالی توانایی تامین هزینه های زندگی مشترک در کشور لیتوانی را ثابت کند. البته کشور اروپایی لیتوانی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی سخت گیری های کمتری در این زمینه دارد.
  • متقاضی باید پس از اخذ تابعیت و شهروندی لیتوانی تابعیت کشور خود را ترک کند. در واقع کشور لیتوانی تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد.
  • متقاضی باید در مدت زندگی مشترک با همسر دارای تابعیت لیتوانی مهارت و تسلط خوبی به زبان لیتوانی پیدا کرده باشد.

مهاجرت به لیتوانی از طریق تولد

همه کشورهای جهان به منظور اعطای تابعیت و شهروندی بر طبق دو قانون عمل می کنند، قانون خون و قانون خاک. بر اساس قانون خون اگر کودکی در یک کشور مشخص از پدر و مادری متولد شود که دارای تابعیت آن کشور باشند، آن کودک نیز تابعیت آن کشور را اخذ می کند. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر، این کودک تابعیت آن کشور را بر اساس تولد در خاک آن کشور اخذ می کند. کشور لیتوانی از این لحاظ بر اساس قانون خون عمل می کند اما در برخی شرایط بر اساس قانون خاک نیز تابعیت و شهروندی را نیز اعطا می کند.

  • بر اساس قانون خون کودکی که در خاک لیتوانی متولد شود بر اساس تابعیت پدر و مادرش می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.
  • کودکانی که از پدر و مادر نامعلوم در این کشور متولد شوند، تابعیت این کشور را دریافت خواهند کرد.
  • کودکی که در خاک لیتوانی و یا در خاک هر کشور دیگری متولد شود که دارای پدر و مادر با تابعیت و شهروندی لیتوانی باشد، کودک نیز تابعیت لیتوانی را دریافت خواهد کرد.
  • اگر تابعیت و شهروندی کودکی نامعلوم باشد و یا تابعیت کشور خاصی را نداشته باشد، در صورتی که کودک زیر ۱۸ سال باشد، تابعیت لیتوانی را دریافت خواهد کرد.
  • اگر کودک زیر ۱۸ سال دارای پدر و مادری باشد که تابعیت لیتوانی را از دست داده باشند، این کودک نیز تابعیت لیتوانی را از دست خواهد داد.

مهاجرت به لیتوانی از طریق پناهندگی

متقاضی اخذ اقامت دائم لیتوانی از طریق پناهندگی می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. البته موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) به هیچ عنوان گزینه پناهندگی را به متقاضیان مهاجرت به کشورهای جهان پیشنهاد نمی دهند و ذکر این مطلب در این مقاله صرفا در جهت آگاهی و اطلاع متقاضیان از روش های اخذ اقامت دائم این کشور می باشد و هدف دیگری ندارد.بر اساس کنوانسیون ژنو پناهندی فردی است که بنا به داشتن عقاید مذهبی، اجتماعی، سیاسی و قومی متفاوت در کشور خود امنیت جانی ندارد و در صورت برگشت به کشور خود مورد آسیب و تهدید و حتی مرگ قرار می گیرد. اگر برای کشور لیتوانی ثابت شود که متقاضی نمی تواند بنا به دلایل ذکر شده در کشور خود بماند، با درخواست پناهندگی متقاضی موافقت می کند. در صورت موافقت باید روال اداری آن طی شود، اما اگر این درخواست پذیرفته نشود متقاضی باید به کشور خود بازگردد. تا زمان بررسی پرونده و اعلام نتیجه متقاضی باید در محل کمپ پناهندگان اقامت کند. به همه متقاضیان مهاجرت به کشورهای جهان توصیه می شود که روش های قانونی دیگر را امتحان کنند.اگر با درخواست پناهندگی متقاضی موافقت شود، متقاضی می تواند از خدمات حمل و نقل عمومی و خدمات اجتماعی لیتوانی برخوردار شوند. فرزندان پناهندگان می توانند در مدارس دولتی لیتوانی تحصیل کنند.

مهاجرت به لیتوانی از طریق پناهندگی
مهاجرت به لیتوانی از طریق پناهندگی

اخذ پاسپورت لیتوانی

پاسپورت لیتوانی در رتبه بندی پاسپورت های جهان در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۷ جهان قرار گرفت. متقاضی با اخذ پاسپورت لیتوانی می تواند به ۱۲۱ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کند. متقاضی با هر یک از روش های ذکر شده در این مقاله می تواند به کشور لیتوانی مهاجرت کند. در صورتی که متقاضی با این روش ها موفق به اخذ اقامت دائم لیتوانی شود، می تواند پس از ۷ تا ۱۰ سال زندگی و کار و اقامت در این کشور پاسپورت لیتوانی را دریافت کند. یکی از مهم ترین شرایط اخذ پاسپورت لیتوانی این است که متقاضی تابعیت فعلی خود را ترک کند. کشور لیتوانی تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد. متقاضی برای اخذ پاسپورت لیتوانی باید واجد شرایط زیر باشد:

  • متقاضی به مدت ۱۰ سال در کشور لیتوانی کار و زندگی کرده باشد.
  • متقاضی در آزمون زبان لیتوانی پذیرفته شده باشد.
  • متقاضی در آزمون قانون اساسی لیتوانی پذیرفته شده باشد.
  • متقاضی سوگند وفاداری به جمهوری لیتوانی را ادا کرده باشد.
  • متقاضی دارای مجوز اقامت قانونی در لیتوانی باشد.

مزایای مهاجرت به لیتوانی

متقاضیان با اخذ اقامت این کشور از طریق روش های ذکر شده می توانند از مزیت های اقامت و زندگی در این کشور برخوردار شوند. مزایای مهاجرت و زندگی و کار در لیتوانی عبارت است از:

  • پایین بودن هزینه های زندگی
  • بالا بودن امنیت اجتماعی
  • وجود فرصت های شغلی فراوان
  • اقتصاد قوی و بازار صادرات و واردات فعال و پویا
  • آب و هوای مساعد و جذابیت های طبیعی
  • زندگی در کشوری با پیشرفت های اقتصادی فراوان
  • اقامت و زندگی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا
  • امکان تحصیل و کار در کشورهای اروپایی اتحادیه اروپا
  • رفت و آمد و سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون اخذ ویزا
  • برخورداری از امکانات شهروندی کشورهای اروپایی
  • امکان انتقال واحدهای درسی به دانشگاه های برتر اروپا
مزایای مهاجرت به لیتوانی
مزایای مهاجرت به لیتوانی

سخن آخر

در این مقاله روش های مهاجرت به لیتوانی مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که کشور لیتوانی به دلیل ثبات و امنیت اقتصادی و همچنین پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری و کسب و کار و تحصیل می باشد. کشور لیتوانی ارزان ترین کشور اروپایی برای تحصیل و کار می باشد.

اگر با مطالعه این مقاله هنوز نیازمند مشاوره و راهنمایی می باشید، می توانید از مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) بهره مند شوید. این مشاوران برجسته و مجرب در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند.

در این مقاله به چگونگی مهاجرت به کشور زیبای لیتوانی پرداختیم. تحصیل و سرمایه گذاری از بهترین روش های مهاجرت به این کشور اروپایی می باشد. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و فضای کسب و کار و ثبات اقتصادی و امنیت از بهترین دلایل مهاجرت به لیتوانی می باشد. به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا و پیمان شینگن متقاضیان می توانند با اخذ اقامت این کشور در کشورهای اتحادیه اروپا کار و اقامت و زندگی کنند. سرمایه گذاران خارجی با توجه به امنیت فضای کسب و کار پایتخت فرهنگی اروپا می توانند با ثبت شرکت و خرید اوراق قراضه نه تنها به سوددهی مطلوب برسند، بلکه اقامت این کشور اروپایی را نیز اخذ کنند. اگر برای مهاجرت به لیتوانی نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید.

سوالات متداول درباره مهاجرت به لیتوانی

به طور متوسط از ۳۰۰۰ یورو تا ۱۰.۰۰۰ یورو

قانون خون و در برخی موارد قانون خاک

پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرمای لیتوانی

متقاضی باید ۳ کارمند این شرکت تجاری را از افراد بومی این کشور استخدام کند.

به ازای هر روز اقامت در لیتوانی متقاضی باید در حدود ۴۰ یورو در حساب خود داشته باشد.

مدت اعتبار ویزای توریستی ۳ ماه می باشد.

اگر متقاضی به روش سرمایه گذاری اقامت لیتوانی را اخذ کرده باشد و از اخذ اقامت وی ۳ سال گذشته باشد، می تواند برای اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام کند.

پس از ۷ تا ۱۰ سال زندگی و کار و اقامت در لیتوانی

هزینه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ثبت شرکت در لیتوانی در حدود ۲۶۰.۰۰۰ یورو

پایین بودن هزینه های زندگی وجود فرصت های شغلی فراوان اقتصاد قوی و بازار صادرات و واردات فعال و پویا

اخبار های مرتبط

ویزای کار لیتوانی

ویزای کار لیتوانی

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای کار لیتوانی صحبت کنیم. مهاجرت به کشور های مختلف برای کار

مشاهده
اقامت لیتوانی

اقامت لیتوانی

مجوز اقامت موقت در لیتوانی ، سندی است که توسط اداره مهاجرت این کشور صادر شده و به اتباع خارجی

مشاهده
تحصیل در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی

اگر قصد دارید در یکی از بهترین دانشگاه های لیتوانی تحصیل کنید با مشاورین آگاه که علمی به روز داشته

مشاهده
اسکرول به بالا