071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان

تحصیل دندانپزشکی در عمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور به دلیل محدودیت‌هایی که برای پذیرش در دانشگاه‌های ایران وجود دارد، همواره گوشه‌ی چشمی به کشورهایی که این رشته‌ها را با کیفیت و هزینه‌ی مناسب ارائه می‌دهند دارند. چه بسا اگر گزینه‌ی انتخابی آن‌ها از نظر مسافتی نزدیک باشد بسیار ایده‌آل است. یکی از گزینه‌های ممکن با این شرایط، کشور عمان است. تحصیل دندانپزشکی در عمان یکی از گزینه های مطلوب برای ایرانیان است که موسسه حقوقی میرداماد در این زمینه دارای تخصص و تجربه می باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در عمان

در B.D.S جهت تحصیل در عمان دانش آموزان در مورد موضوعات علوم پزشکی اولیه، شامل ساختار و عملکرد انسانی، شامل بیوشیمی، آناتومی عمومی و بافت شناسی و فیزیولوژی، با آموزش و یادگیری دقیق در آناتومی سر و گردن، جنین شناسی و ژنتیک، می آموزند. در B.D.S دانش آموزان در مورد آمار زیستی، کارآفرینی و مقدمه ای بر زیست شناسی شفاهی می آموزند و از برخی مهارت های تقویت یادگیری انگلیسی و آموزشی تقویت می شوند تا مطالعات آکادمیک خود را تکمیل کنند.

در سال دوم پیشین تحصیل دندانپزشکی در عمان، علوم زیستی دهان و دندان، علوم زیستی دندانپزشکی و پیش بالینی دندانپزشکی به طور گسترده تحت پوشش پاتولوژی و میکروب شناسی عمومی، فارماکولوژی و درمان، و همچنین اصول علوم رفتاری و رادیولوژی معرفی شده است. این اجزای دندانپزشکی در نظر گرفته شده است که به درک پیشرونده از علل و مکانیزم، ویژگی های بالینی، تشخیص و مدیریت بیماری های دهان و دندان و همچنین اثرات بیماری های سیستمیک بر بافت دهان و دندان و اهمیت ارتقاء سلامتی دهان و دندان پیشگیری از بیماری های دهان، کمک کند.

دندانپزشکی بالینی زمانی است که دانش آموزان ابتدا مسئولیت مستقیم مراقبت از بیماران تحت نظارت دقیق را به عهده می گیرند، یاد می گیرند چگونه یک طیف وسیعی از مراقبت های دندان و تئوری را برای عمل بالینی اعمال کنند. انتقال به مراقبت از بیماران با مقدمه ای بر دوره دندانپزشکی بالینی آغاز می شود. در ابتدا پروسه های مربوط به بهداشت و ایمنی، ملاحظات اخلاقی، مهارت های ارتباطی، همراه با دستیابی به چندین مهارت بالینی اصلی برجسته شده است. دانش آموزان در B.D.S III همچنین نیاز به برگزاری یک دوره پشتیبانی پایه زندگی دارند.

تکمیل موفقیت آمیز جنبه های پایه ای برنامه B.D.S برای ارائه یک انتقال نسبتا بدون خطا در آماده سازی بخش بالینی برنامه B.D.S طراحی شده است. تاکید اصلی در دو سال گذشته برنامه B.D.S بر روی دندانپزشکی بالینی، از جمله بهداشت عمومی دندانپزشکی، بر اساس یک رویکرد جامع برای مراقبت از دهان و دندان بزرگسالان و کودکان است. دانش آموزان به تدریج از اهمیت ارتقاء سلامت، پیشگیری و همراه با آن مطلع می شوند.

دریافت مهارت های تشخیصی برای برنامه ریزی مراقبت های درمانی که به عنوان بخشی از مراقبت های بالینی بیماران مورد نیاز است. آنها همچنین آگاهی از درمان بیماران پزشکی و فیزیکی را به دست می آورند. همه متقاضیان باید مدرک حداقل ۱۲ سال تحصیل اولیه و متوسطه آموزش عمومی عمانی با حداقل درجه B را در زبان انگلیسی، شیمی و زیست شناسی با حداقل درجه C در ریاضیات محض یا کاربردی داشته باشند. مدرک بین المللی معادل با مدارک تحصیلی مانند I.B، A-Level یا C.B.S.E و غیره پذیرفته می شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های عمان

هزینه تحصیل در عمان در شاخه دندانپزشکی:

  • مقطع کارشناسی: 5000 تا 7500 دلار آمریکا
  • مقطع کارشناسی ارشد: بین 5000 تا 7500 دلار آمریکا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های عمان

هزینه ی کلی زندگی در کشور عمان مشابه بسیاری از کشور های اروپایی است، در صورتی که به سبک یک فرد غربی از طبقه ی متوسط جامعه زندگی کنید. هزینه و شرایط زندگی در عمان به شکل زیر می باشد:

  • هزینه ی مسکن بین 700 تا 1100 دلار آمریکا
  • غذا: بین 300 تا 450 دلار آمریکا
  • خدمات شهری ( برق، آب، گاز و غیره ): بین 150 تا 225 دلار آمریکا
  • تفریح بین 300 تا 450 دلار آمریکا
  • حمل و نقل : بین 50 تا 75 دلار آمریکا

تحصیل دندانپزشکی در عمان به زبان انگلیسی

O.D.C یک برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی است که به لیسانس جراحی دندانپزشکی ختم میشود . این برنامه آموزشی شامل یک برنامه B.D.S پنج ساله می شود که دانشجویان تحصیل دندانپزشکی در عمان، پیش از آن یک برنامه آموزشی پایه و عمومی پیش رو دارند که در این برنامه آموزشی روش های معاصر در آموزش بین المللی دندانپزشکی دنبال و بررسی میشوند تا دانشجویان بتوانند روش‌ها و رویکردهای جراحان دندانپزشکی معتبر را دنبال کنند قادر شوند تا به عنوان مبتدیان در رشته دندانپزشکی در مقایسه با همتایان بین المللی خود شروع به فعالیت کنند.

 جهت تحصیل دندانپزشکی در عمان، برخی از دانشگاه های این کشور، برنامه های آموزشی دندانپزشکی را در زبان انگلیسی ارائه می دهند. شما باید حداقل مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز خود را به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش در نظر بگیرید تا بتوانید در دوره انتخابی خود موفق شوید. شما باید مدارکی از توانایی زبان انگلیسی خود را مطابق با شرایط مورد نیاز ایلتس I.E.L.T.S برای ارائه درخواست ویزا به سفارت ارائه دهید.

توانایی زبان انگلیسی بخشی از فرآیند ارزیابی برنامه آموزشی است و برای کسانی که هنوز الزامات و شرایط اخذ ویزای مذکور را رعایت ندارند این بخش را به عنوان بخشی از شرایط پیشنهادی به شما ارائه می دهیم. حداقل نمره در مهارت های زبان انگلیسی مورد نیازتان 5/5 در هر چهار مهارت (نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش دادن) است. با این حال، دانشجویان باید بسیاری از دوره های آموزشی زبان انگلیسی ما نمرات بالا تری کسب کنند.

اگر نمرات شما کمتر از حد مجاز در زبان انگلیسی است، احتمالا باید یکی از دوره های پیش زبان انگلیسی رابا موفقیت سپری کنید. لطفا توجه داشته باشید که برای ورود به زبان انگلیسی، قبل از شروع کلاس، شما باید یک آزمون معتبر زبان انگلیسی (S.E.L.T) را با موفقیت سپری کنید و تعیین سطح بدهید. در حال حاضر تنها آزمون آیلتس پذیرفته شده است. البته با توجه به بخش های آکادمیک ورشته دانشگاهی شما بر مهارت زبانی شما تاکید و کار خواهد شد.

شرایط تحصیل رایگان دندانپزشکی در عمان

بسیاری از دانشجویان به دنبال این هستند که بتوانند به صورت رایگان اقدام به تحصیل دندانپزشکی در عمان نمایند. بر اساس برنامه ی فرهنگی و همکاری علمی کشور عمان ، وزارت آموزش عالی این کشور یک بورس تحصیلی رایگان برای دانشجویان در سال تحصیلی 2018-2019 ارائه خواهد داد تا این دانشجویان بتوانند در یکی از موسسات آموزش عالی دولتی یا خصوصی عمان تحصیل کنند. این فرصت بورسیه ی تحصیلی هم افراد مقیم و هم افراد غیر مقیم در کشور را در بر می گیرد.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در عمان

اگر دانشجوی انتخاب شده در حال حاضر مقیم کشور سولتانات باشد، علاوه بر شهریه ی تحصیلی، دانشجو مراقبت های پزشکی رایگان دریافت خواهد کرد (به استثنای خدمات دندان پزشکی و مراقبت های پزشکی مربوط به تصادفات جاده ای ناشی از رانندگی با وسایل نقلیه ی غیر ایمن و یا رانندگی بدون گواهی نامه ی رانندگی). همچنین دانشجوی غیر مقیم ماهانه 200 ریال عمان به عنوان کمک هزینه تحصیلی، هزینه ی بلیت رفت و برگشت هواپیما برای یک بار در سال و امکان درمان رایگان در بیمارستان های دولتی عمان دریافت خواهد کرد.

امتحان ورودی رشته دندانپزشکی در عمان

الزامات ورود به دوره کارشناسی جراحی دندانپزشکی(B.D.S)، تمام متقاضیان باید مدرک حداقل 12 سال تحصیلات ابتدایی و متوسطه را داشته باشند. دیپلم تحصیلات عمومی عمان با حداقل نمره B در زبان انگلیسی، شیمی و زیست و حداقل نمره C در ریاضیات کاربردی و مطلق، مدرک بین المللی معادل یا مدارک تحصیلی مثل A-LEVEL، I.B یا C.B.S.E و غیره پذیرفته می شود.

هیچ آزمون ورودی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در عمان وجود ندارد. دانش آموزان فقط باید میانگین نمرات را کسب کنند. همچنین اگر هنوز اطلاعات و یا سوالی در ذهن دارید به راحتی می توانید از طریق تماس تلفنی جواب خود را بگیرید، چرا که مشاورین موسسه حقوقی میرداماد آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی۵۰۰۰تا ۷۵۰۰دلار امریکا است

هزینه تحصیل در دندانپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد بین ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار امریکا است

در B..D.Sجهت تحصیل در عمان دانش اموز جهت موضوعات علوم پزشکی اولیه،شامل ساختار و عملکردانسانی،شامل بیوشیمی،اناتومی عمومی و بافت شناسی و فیزیولوژی با اموزش دقیق در اناتومس سر و جنین شناسی و ژنتیک می اموزد

متقاضیان باید مدرک حداقل 12 سال تحصیل اولیه و متوسط آموزش عمومی عمانی با حداقل درجه B را در زبان انگلیسی،شیمی و زیست شناسی با حداقل درجه Cدر ریاضیات محض یا کاربردی داشته باشد

O.D.Cیک برنامه اموزشی در مقطع کارشناسی است که به لیسانس جراحی دندانپزشکی ختم میشود.این برنامه آموزشی شامل یک برنامه B.D.Sپنج ساله می شود که دانشجویان پیش از ان یک برنامه آموزشی پایه و عمومی پیش رو دارند.

برخی از دانشگاه های عمان برنامه های آموزشی دندانپزشکی را در زبان انگلیسی ارائه می دهند و باید مهارت انگلیسی خود را به عنوان بخشی از فرایند پذیرش در نظر بگیرید و مدرک زبان خود را عادل ایلتس برای درخواست ویزا به سفارت ارائه داد

حداقل نمره در مهارت های زبان انگلیسی برای دریافت ویزا مورد نیاز۵/۵در هر چهار مهارت و با این حال دانشجویان باید بسیاری از دوره های آموزشی زبان انگلیسی نمرات بالاتری کسب کنند

کشور عمان وزارت آموزش عالی این کشور یک بورس تحصیلی رایگان برای دانشجویان در نطر دارد که این بورسیه شامل افراد مقیم و غیر مقیم می باشد و اگر دانشجو مقیم شهر باشد علاوه بر بورسیه از خدمات پزشکی رایگان استفاده میکند

هیچ آزمون ورودی برای تحصیل در رشته دانپزشکی در عمان وجود ندارد.دانش اموزان فقط باید میانگین نمرات را کسب کنند.

دانشگاه پزشکی سلطان قابوس عمان،دانشکاه نیوزوا،دانشگاه سحر،کالج مسقط،دانشگاه دوفور،

کالج پزشکی عمان OMCاولین کالج علوم پزشکی خصوصی در عمان است که در شهر مسقط است ،کالج ارائه کننده دکترای پزشکی ۷ساله M.Dو یک برنامه تحصیلی۵ساله لیسانس داروسازیB.PHARMااست

اخبار مرتبط

تخصص پزشکی در عمان

تخصص پزشکی در عمان

کشور عمان در سال های اخیر به یکی از مقاصد تحصیل تخصص پزشکی برای متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. بر

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط فروزان
    تاریخ: خرداد 25, 1399
    نفر
    نفر

    سلام بنده پرستار هستم و قصد رفتن ب عمان را دارم . یک اشنا در این کشور کلینیک چشم پزشکی تاسیس کرده‌ و تمایل دارند ک من برای کار ب آنجا بروم.ایا این امکان وجود داره من باید چه کاری انجام بدم اگر پاسخگو باشید بسیار سپاسگذارم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 27, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      شما از طریق کارفرما، قرارداد کاری خود را ارائه داده و ویزای کاری خود را دریافت نمایید.

  • توسط امید
    تاریخ: دی 24, 1400
    نفر
    نفر

    سلام ایا محدودیت سنی وجود داره

  • توسط شیما
    تاریخ: بهمن 7, 1400
    نفر
    نفر

    من دانشجوی سال اخر دندان پزشکی هستم،میتونم دو سال آخر رو انتقالی بگیرم و عمان بخونم؟

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا