071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری

اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور دانمارک عضو اتحادیه اروپا است. مهاجرت به این کشور روش های متفاوتی دارد که سرمایه گذاری یکی از این روش های مهاجرت به دانمارک می باشد. با توجه به شرایطی که کشور دانمارک برای زندگی ارائه می دهد، متقاضیان زیادی مایل به سرمایه گذاری در این کشور می باشند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد تهیه شده است، تا شما را در زمینه سرمایه گذاری در دانمارک به صورت کامل راهنمایی نمایند.

شرایط سرمایه گذاری در دانمارک برای خارجی ها

دانمارک همواره رتبه های بالایی را در رتبه بندی های بین المللی در مورد تجارت و دسترسی به بازار کار به خود اختصاص داده است. بانک جهانی در سال 2016، دانمارک را به عنوان راحت ترین مکان در اروپا برای انجام کار و تجارت معرفی کرده است، و در رتبه بندی کنونی جهانی جایگاه سوم را در میان 189 کشور دنیا دارد. همچنین مجله فوربز در سال 2016، دانمارک را در صدر جدول جهانی بهترین کشور برای تجارت و بیزنس قرار داده است.دانمارک از لحاظ وجود بازار آزمایشی عالی برای محصولات و فناوری های جدید و به دلیل اینکه نقطه ورود کشورهای نوردیک یا کل اتحادیه اروپا است، یک کشور جذاب برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود.

ویزاهای اخذ شده

نقاط قوت اصلی دانمارک شامل ثبات سیاسی، فساد کم، نیروی کار ماهر و کارآمد و بازار کار انعطاف پذیر مبتنی بر الگویی به نام ” flexicurity ” است که باعث می شود شرکت ها به راحتی و به طور موثر افراد را استخدام و یا اخراج کنند.دانمارک قانونی ندارد که بطور خاص سرمایه گذاری های مستقیم خارجی را کنترل کند و هیچ سیاستی با هدف تمایز بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی وجود ندارد. دانمارک کشوری با اقتصاد ملی ناچیز و تجارت و سرمایه گذاری نسبتاً بزرگ بین المللی است که برای سرمایه گذاری های خارجی بسیار مناسب می باشد.

شرایط سرمایه گذاری دانمارک برای خارجی ها
شرایط سرمایه گذاری دانمارک برای خارجی ها

اهمیت سرمایه گذاری خارجی در دانمارک

در سال های اخیر، دانمارک شاهد سرمایه گذاری های خارجی چشمگیری بوده است. مارکت داخلی M&A تحت کنترل بازرگانان کشورهای نوردیک، سایر اروپا و سرمایه گذاران آمریکای شمالی است. تعداد سرمایه گذاران آسیایی و خاورمیانه بسیار کم است؛ اما نشانه هایی از افزایش علاقه سرمایه گذاران چینی دیده می شود.

در سال 2014، بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس 1177280000 دلار در DONG ، تولید کننده و تأمین کننده انرژی دولتی، سرمایه گذاری کرده است. Bain Capital و Advent International دو صندوق بین المللی خصوصی هستند که یکی از آنها در بخش خدمات فناوری اطلاعات دانمارک، و دیگری در خدمات پرداخت در بازار دانمارک، سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده اند.همچنین در سال 2015، شرک Under Armor ، شرکت لباس و پوشاک ورزشی آمریکایی با 84617000 دلار مالک شبکه تناسب اندام دانمارکی Endomondo شد.علاوه بر آن در سال 2016، Danish Joe & The Juice، نوعی آب میوه، به شرکت سهام دار آمریکایی جنرال آتلانتیک فروخته شد و شرکت آمریکایی BioTelemetry Inc واحد تجاری ePatch را از DELTA دانمارک الکترونیک، Light & Acoustics با حدود 9 میلیون دلار از آن خود کرد.

همانطور که از این مثال ها مشخص است، آمریکا سرمایه گذار اصلی در بازار M&A دانمارک در سال های اخیر بوده است. در واقع تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت هایی در لوکزامبورگ و هلند از ایالات متحده و انگلستان سرچشمه گرفته اند.

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری

دانمارک از جمله کشورهایی است که مهاجران خارجی بسیاری مشتاق تجارت در آن هستند. در کشور دانمارک فساد کمی در زمینه کاری وجود دارد، از این رو بسیاری دوست دارند در آنجا سرمایه گذاری نمایند. همچنین این کشور دارای محیطی تجارت دوستانه به همراه شرکای یا کارمندان بسیار تحصیل کرده در بازار کار و زیرساخت های تجاری عالی بسیار مناسب است و خط تجاری و صنعتی بسیار خوبی دارد که شامل مواد غذایی، ساخت و ساز، هنر، املاک و مستغلات، حمل و نقل، انرژی باد، علوم زندگی، خودرو، ماشین آلات و غیره می شود.

ویزای تجاری دانمارک

این دسته ویزا برای بازرگانانی که مایل به راه اندازی یا گسترش یک تجارت موجود در این کشور هستند، می باشد. از آنجا که این کشور بسیاری از مهاجران خارجی را برای راه اندازی تجارت خود، جذب می کند محیط مناسبی برای تجارت و زندگی بر اساس استانداردها دارد.مدت اعتبار این نوع ویزا 3 ماه یا دقیقاً 90 روز در مدت 6 ماه یا 180 روز می باشد. متقاضیان باید به خاطر داشته باشند که ویزای کار دانمارک مجوز کار نیست و از این رو آنها نمی توانند در بازار کار با ویزای تجاری مشغول به کارشوند. با این حال به آن ها اجازه ورود یا اقامت موقت در هر یک از کشورهای عضو شنگن را می دهد.

ویزا سرمایه گذار دانمارک

میزانی که سرمایه گذاران خارجی مشتاق باید سرمایه گذاری نمایند بین یک میلیون یورو تا صد میلیون یورو می باشد. ویزای سرمایه گذاری دانمارک این فرصتی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند تا در آنجا ساکن شوند یا اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری آن هم از نوع دائم این کشور را به دست آورند. این ویزا برای سرمایه گذارانی است که مایل هستند در اقتصاد قوی یک کشور سرمایه گذاری کنند.
این کشور از ده کشور برتر جهان از نظر درآمد سرانه محسوب می شود. از این رو فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاران مشتاق جهت دریافت اقامت دائم دانمارک پس از اقامت در آنجا در مدت زمانی مشخص می باشد.

مراحل درخواست ویزای سرمایه گذاری دانمارک

روند بررسی درخواست از یک برنامه ویزا تا برنامه ای دیگری متفاوت است. این روند برای بعضی ممکن است مدت بیشتری طول بکشد؛ زیرا ممکن است لازم باشد اسناد بیشتری نشان دهند یا نیاز به تحقیق بیشتری داشته باشند. دانمارک یکی از جذاب ترین کشورهای قاره و همچنین جهان است. بنابراین شانس خود را برای درخواست ویزای سرمایه گذاری دانمارک بررسی کنید.

حداقل سرمایه گذاری در دانمارک جهت اخذ اقامت

تابعیت موضوعی کاملاً قطبی است. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که داشتن گذرنامه دوم غیرقانونی است که این تصور توهمی بیش نیست.عدم آگاهی و تعالیم ملی گرایی ، این باور غلط را ایجاد کرده است که دریافت گذرنامه دوم غیر ممکن و یا در سراسر جهان کاملاً غیرقانونی می باشد. این درحالیست که بسیاری از افراد تابعیت دوگانه دارند و شما نیزمی توانید این کار را انجام دهید. بنابراین سؤال بعدی شما این خواهد بود: چگونه گذرنامه دوم بگیرید؟ سریع ترین و مستقیم ترین مسیر به دست آوردن گذرنامه دوم (مهم نیست پدر و مادر شما در کجا متولد شده اند یا در کجا زندگی می کنید) از طریق یک شهروند رسمی با برنامه سرمایه گذاری شناخته شده می باشد. این امکان وجود دارد که در آینده یک برنامه ای جهت شهروندی دانمارک وجود داشته باشد. گزینه دیگر برای دریافت تابعیت دوم در دانمارک، تابعیت توسط اقامت است. تقریباً در تمام کشورهای توسعه یافته قوانینی وجود دارد که به موجب آن اجازه اقامت بلند مدت می تواند بعد از مدت معینی منجر به شهروندی شود.

ویزای سرمایه گذار دانمارک:میزانی که سرمایه گذاران خارجی مشتاق باید سرمایه گذاری نمایند بین یک میلیون یورو تا صد میلیون یورو می باشد . ویزای سرمایه گذاری دانمارک این فرصتی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند تا در آنجا ساکن شوند یا اقامت دائم آنجا را به دست آورند. این ویزا برای سرمایه گذارانی است که مایل هستند در اقتصاد قوی کشور دانمارک سرمایه گذاری کنند. این کشور بین ده کشور برتر جهان از نظر درآمد سرانه قرار دارد. از این رو فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاران مشتاق دریافت اقامت دائم دانمارک پس از اقامت در آنجا در مدت زمانی مشخص، می باشد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در دانمارک

مزایای سرمایه گذاری در دانمارک

سرمایه گذاری در دانمارک دارای مزایایی است که هر سرمایه گذار مایل به دانستن آن ها می باشد. در این مقاله ما کار را برای شما آسان تر کرده ایم و مزایای سرمایه گذاری در دانمارک را برایتان شرح داده ایم.

دسترسی به مشتریان جدید: احتمالا شما در مورد نحوه عملکرد تجارت در وطن خودتان ایده‌های خوبی دارید، اما چه کسی میداند که در یک مکان جدید چه تعداد مشتری و مصرف کننده بیشتری در انتظارتان است؟ چشم اندارها و دورنماهای جذاب به طور چشمگیری گسترش می‌ یابند، و حتی ممکن است در یک مکان جدید اشتیاق مشتریان برای محصولات و خدمات شما بسیار فراتر از وطن ‌تان باشد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری دانمارک
مزایا و معایب سرمایه گذاری دانمارک

گسترش ریسک تجارت: اگر متاسفانه در یک محل تجارت شما با شرایط سخت روبه ‌رو شد، احتمالا ادامه فعالیت در یک مکان دیگر کمی از فشار موجود را کاهش می ‌دهد. هر چه در کشورهای بیشتری حضور داشته باشید، فراز و نشیب‌ های تجارت ‌تان هموارتر شده و مدیریت آن آسان ‌تر می‌شود.

دسترسی به استعدادهای جدید: موفقیت شرکت شما به همان اندازه که به فعالیت‌ها و تصمیمات شخصی شما بستگی دارد، به افرادی که با آنها کار می ‌کنید هم وابسته است. توسعه کار به یک محل بین المللی باعث امکان دسترسی شما به کارمندان و شرکای تجاری با استعداد و با ارزش می ‌شود که می ‌توانند شرکت شما را به سطوح بالاتر و بهتری برسانند.

  • نیروی کار حرفه‌ ای و چند زبانه
  • ثبات سیاسی
  • منابع مالی قابل اطمینان
  • قدرت خرید بالا
  • زیرساخت‌های با کیفیت و توسعه یافته به خصوص در صنعت
  • مخابرات (نرخ بسیار بالای تعداد استفاده از خدمات)
  • انعطاف پذیری بالا
  • قدرت و سرزندگی بخش بانکی
  • تنوع منابع انرژی
  • بخش ‌های اقتصادی گوناگون که برای صادرات موقعیت ‌های خوبی دارند
  • نرخ مالیاتی نسبتا پایین برای شرکت‌ها (25 درصد)
  • مهاجران می‌ توانند از مزایای یک رژیم مالیاتی ویژه استفاده کنند

معایب سرمایه گذاری در دانمارک

در این مقاله تعدادی معایب سرمایه گذاری در دانمارک را بر ای شما آورده ایم:

  • نرخ مالیات بر درآمد نسبتا بالا
  • بازار داخلی کوچک
  • بدهکاری خانگی بالا و قیمت بالای ملک
  • نسبت بالای وابستگی شغلی به بخش دولتی
  • کمبود نیروی کار در مناطق خاص
  • سیستم اقتصادی که وابستگی زیادی به نوسانات اقتصادی بین المللی دارد

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در دانمارک

متقاضیانی که مایل به سرمایه گذاری در دانمارک می باشد، بهتر است ادامه مقاله را مطالعه نمایند تا با مناسب ترین سرمایه گذاری های موجود در دانمارک طبق آمار های گزارش شده آشنا شوند.

شغل تعمیرات دوچرخه

دوچرخه‌ های بسیاری در دانمارک وجود دارند. جالب است که در کوپن هاگن تعداد دوچرخه‌ ها از تعداد آدم‌ ها بیشتر است. این بدین دلیل است که مردم دوچرخه‌ های مختلفی دارند که برای موقعیت‌ ها و مناسبت‌ های مختلف مناسب است. به همین علت منطقی است که در دانمارک تجارت تعمیرات دوچرخه راه بیاندازید.راه اندازی این شغل هزینه زیادی برایتان ندارد. فقط به مهارت‌ تان نیاز دارید و مکانی که ترافیک خوب و رفت و آمد زیادی داشته باشد. همچنین به کمی پول هم برای خرید ابزار نیاز است. بنابراین مشکل زیادی نخواهید داشت. توانایی شما در ارائه خدمات خوب می ‌تواند شما را در این شغل نگه دارد.

راه اندازی شغل اجاره قایق

در دانمارک شما هیچوقت از دریا دور نیستید، و در هر نقطه‌ ای از کشور که باشید بیش از یک ساعت (52 کیلومتر) با آب فاصله ندارید. به همین دلیل تجارت کوچک دیگری که یک کارآفرین مشتاق می ‌تواند در دانمارک راه اندازی کند، خدمات اجاره قایق است.شما می‌ توانید این کار را با تعداد کمی قایق شروع کنید. فقط باید مطمئن باشید که قایق‌ هایتان در هر زمانی منظم و مرتب هستند و تمیز نگه داشته می ‌شوند. اگر بتوانید این شغل را خوب اداره کنید، می ‌تواند در مدت زمان کوتاهی رشد کرده و به یک سرمایه گذاری مالی تبدیل شود؛ زیرا دانمارکی ‌ها هرگز نمی‌توانند حمل و نقل آبی یا فعالیت ‌های تفریحی را نادیده بگیرند.

فروش چتر و بارانی

آب و هوای بخش شمالی اروپا معمولا بارانی است و دانمارک هم از این امر مستثنی نیست. به طور متوسط این کشور تقریبا 170 روز در سال هوای بارانی دارد. اگر در اطراف این منطقه زندگی می‌ کنید، یکی از شغل‌ هایی که می ‌توانید شروع کنید فروش چتر و بارانی است.شما می ‌توانید شغل ‌تان را از یک مغازه یا حتی به صورت آنلاین شروع کنید، اما توجه داشته باشید که فروش در مغازه درآمد بیشتری دارد؛ زیرا چتر و بارانی اغلب جز خریدهای ناگهانی و بدون برنامه ریزی قبلی هستند. شما همچنین می ‌توانید با تعمیر چترها درآمد بیشتری کسب کنید.

راه اندازی یک مزرعه پرورش خوک

معمولا گفته می‌ شود که در دانمارک تعداد خوک‌ ها از تعداد آدم‌ها بیشتر است، بنابراین یکی از تجارت ‌های کوچکی که به راحتی می ‌توانید در این کشور شروع کنید مزرعه پرورش خوک است. توجه داشته باشید تنها در صورتی می ‌توانید این کار را شروع کنید که در یک منطقه کشاورزی زندگی کنید. شما می ‌توانید این کار را تنها با چند بچه خوک شروع کنید و ببینید چطور در مقابل چشمان ‌تان رشد می‌ کنند. این موضوع حقیقت دارد که خوک‌ ها تعداد زیادی بچه به دنیا می ‌آورند و قبل از اینکه بفهمید یک مزرعه پر از خوک خواهید داشت. فقط مطمئن شوید که آموزش‌های کافی را برای شروع این شغل دیده ‌اید، سپس به دنبال مجوزها و پروانه‌ های لازم بروید.

کافی شاپ

دانمارکی‌ ها چهارمین مردم قهوه خور در اروپا هستند (با سرانه هر نفر 7/8 کیلوگرم). گفته می‌ شود دانمارکی‌ها به طور متوسط روزی 4 فنجان قهوه می ‌خورند. این آمار نشان می‌دهد که راه اندازی کافی شاپ در این کشور موفقیت آمیز خواهد بود.اگر راه اندازی کافی شاپ را در دانمارک انتخاب کردید، مطمئن شوید که در منوی کافه‌ تان کاپوچینو، اسپرسو، قهوه سرد، قهوه بدون کافئین، قهوه ایرلندی و قهوه براندی، قهوه فیلتر شده، قهوه دم کرده سرد، قهوه ترک، قهوه با شیر، قهوه یا اسپرسو با خامه زده شده، قهوه طعم ‌دار و… را دارید. این امر باعث می‌شود هر کس که به کافه شما بیاید چیزی پیدا کند که با سلیقه ‌اش مطابقت داشته باشد.

در دانمارک فرصت های سرمایه گذاری زیادی برای خارجیان وجود دارد. برای سرمایه گذاری در دانمارک و دریافت اقامت دانمارک می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در دانمارک

میزانی که سرمایه گذاران خارجی مشتاق باید سرمایه گذاری نمایند بین یک میلیون یورو تا صد میلیون یورو می باشد .

  • شغل تعمیرات دوچرخه
  • راه اندازی شغل اجاره قایق
  • فروش چتر و بارانی
  • راه اندازی یک مزرعه پرورش خوک
  • کافی شاپ

خرید ملک٬ ثبت شرکت٬ خرید اوراق قرضه و کارآفرینی.

این نوع سرمایه گذاری می تواند سود زیادی به همراه داشته باشد اما خرید ملک در دانمارک سبب اعطای اقامت و تابعیت در این کشورنمی گردد.

فرد بعد از ۵ سال می تواند برای اقامت دائم و بعد از ۸ سال می توان برای پاسپورت اقدام نماید.

برای ثبت شرکت سهامی عام مبلغ 66.975 یورو سرمایه اولیه مورد نیاز می باشد.

برای ثبت شرکت سهامی خاص 6.697 یورو سرمایه اولیه مورد نیاز می باشد.

این کشور:

  • رتبه پنجم در حمل و نقل در جهان
  • از کشورهای صادر کننده انرژی خالص
  • دارای مدیریت مالی خوب
  • اختلاف طبقاتی پایین میان اقشار مختلف جامعه
  • اختلاف پایین سطح درآمد در مشاغل مختلف

قیمت خرید ملک در مرکز شهر برای هر متر مربع بالای 32.000 کرون و قیمت خرید ملک در خارج از شهر برای هر متر مربع بالای 21.000 کرون عنوان شده است.

این روش سرمایه گذاری به دو شیوه عمل می شود. یک راه به این صورت است که شما مبلغی را به مدت ۵ سال در اختیار دولت دانمارک قرار می دهید و پس از گذشت مدت مقرر مبلغ اصلی را بدون سود دریافت می کنید. روش دیگر بدین صورت است که مبلغ ارائه شده غیرقابل بازگشت است.

  • مشاغل کوچک شخصی
  • مالکیت اختصاصی
  • مشارکت عمومی
  • شرکت محدود خصوصی
  • شرکت محدود عمومی

بله، می توانید با بعضی از سرمایه گذاری ها در دانمارک، بعد از 8 سال پاسپورت این کشور را دریافت نمایید.

بهترین روش سرمایه گذاری در دانمارک بسته به هدف و شرایط شما دارد.

خیر، با خرید ملک در دانمارک نمی توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید.

خیر، خرید اوراق و سهام در دانمارک سود بالایی دارد؛ اما منجر به دریافت اقامت دانمارک نمی شود.

برای سرمایه گذاری ثبت شرکت در دانمارک حداقل به سرمایه ای حدود 17000 یورو نیاز دارید.

ثبت شرکت، خرید ملک، خرید سهام و اوراق بهادار و کار آفرینی از روش های مختلف سرمایه گذاری در دانمارک است.

بله، با سرمایه گذاری 5 سال در دانمارک می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

شرایط سرمایه گذاری در دانمارک برای ایرانیان مقداری سخت شده اس. بهتر است برای سرمایه گذاری کشور های دیگر را انتخاب کنید.

بله، سرمایه گذاران در دانمارک می توانند همراه(همسر و فرزندان زیر 18 سال) را با خود به خاک دانمارک ببرند.

بله، خارجیان برای خرید ملک در دانمارک باید تاییدیه از وزارت دادگستری دانمارک دریافت نمایند.

هزینه خرید ملک در دانمارک حدود 70000 یورو است.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط رامتین
    تاریخ: خرداد 25, 1399
    نفر
    نفر

    سلام و وقت به خیر

    ببخشید مزاحمتون شدم که سوالی بپرسم از خدمتتون.
    من الان به همراه همسر و پسرم که ۱۵ ساله‌ست ساکن دانمارکیم.
    برای فرصت مطالعاتی اومدم اینجا و اقامت یک ساله داریم. همسرم و پسرم هر کدوم مجوز سی و هفت ساعت کار در هفته رو دارن. پسرم درس می‌خونه ولی همسرم هنوز کاری پیدا نکرده.
    میخواستم بپرسم اگه همسرم اینجا بتونه مغازه‌ای بخره یا شریک بشه میتونه ویزاش رو تبدیل به ویزای کاری کنه و اقامت رو تمدید کنیم و اینجا مشغول به کار بشه و مالیات بده و در طول زمان اقدام کنیم برای اقامت؟

    ممنونم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 27, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • توسط فرزین
    تاریخ: خرداد 25, 1399
    نفر
    نفر

    سلام من برای رفتن به سوئد یا دانمارک مزاحم شدم
    چطوری باهاتون صحبت کنم این شماره ها هم زیاد گرفتم ولی موفق نشدم
    بنده لیسانس مامایی دارم و ۱۲ سال سابقه کار که ۱۰ سال در بخش نازایی (IVF)در حال حاضر مشغولم
    ما یه خانواده ۳ نفره هستیم
    دخترمون ۷ سالش است
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    تشکر

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 27, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای دریافت ویزای کاری گروه درمان اقدام نمایید. لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا