071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در مکزیک

تحصیل در مکزیک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مکزیک از کشورهای امریکای شمالی به حساب می آید. کیفیت آموزشی در این کشور بسیار بالا است و همین امر باعث شده است که تحصیل در کشور مکزیک طرفداران زیادی داشته باشد. اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند بنابراین دانش جویان بین المللی نیازی به اخذ مدرک اسپانیایی نخواهند داشت. دانش جویان بین المللی می توانند پس از اتمام تحصیل خود در کشور مکزیک به راحتی وارد بازار کار این کشور شده و نسبت اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام کنند.
در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • چرا تحصیل در کشور مکزیک
  • تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور مکزیک
  • تحصیل مقطع دکترا در کشور مکزیک
  • دانشگاه های برتر کشور مکزیک
  • هزینه تحصیل در کشور مکزیک
  • رتبه دانشگاه های مکزیک
  • بورسیه تحصیلی در کشور مکزیک
  • مدارک لازم جهت تحصیل در کشور مکزیک
  • سوالات متداول در رابطه با تحصیل در کشور مکزیک

چرا تحصیل در کشور مکزیک

موسسات کشور مکزیک صدها برنامه آموزشی را در طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله علوم انسانی ، علوم اجتماعی و مهندسی ارائه می دهند. بسیاری از برنامه ها به صورت پاره وقت ارائه می شوند و برخی از برنامه ها، به خصوص کارشناسی ارشد تجارت، به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بیش از 7،600 دانشجوی بین المللی در حال حاضر در بیش از 100 موسسه آموزش عالی در کشور مکزیک تحصیل می کنند، که بیشتر آن ها از فرانسه، ایالات متحده، اسپانیا ، آلمان و کلمبیا می آیند. علاوه بر کسب آموزش با کیفیت بالا و با هزینه کم، دانش جویان می توانند فرهنگ و زیبایی های متنوع کشور مکزیک را نیز تجربه کنند. کشور مکزیک بیش از 1200 موسسه آموزش عالی را در شش دسته از جمله دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی، دانشگاه های فن آوری، مؤسسات فن آوری، کالج های آموزش معلمان و سایر موسسات دولتی دارد. حدود نیمی از دانشگاه های این کشور عمومی هستند.

ویزاهای اخذ شده

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور مکزیک

کشور مکزیک دارای یکی از برترین نظام های آموزشی در دنیا می باشد به همین خاطر می تواند یک انتخاب عالی برای دانش جویانی باشد که اهمیت زیادی به تحصیل می دهند. نظام آموزشی این کشور شباهت های زیادی به نظام آموزشی در اروپا و امریکا دارد. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور مکزیک، رشته های کامپیوتر، تاریخ ، پرستاری و رادیولوژی می توانند انتخاب خوبی باشند. زبان تدریس در این مقطع تحصیلی، زبان اسپانیایی است اما برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانش جویان بین المللی فراهم کرده اند. مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی در این کشور چهار ساله است.تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کشور مکزیک حدود دو الی سه سال زمان می برد و دانش جویان باید در آخر پایان نامه ای را ارائه دهند. دانش جویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور مکزیک را دارند می توانند  به تحصیل در رشته پزشکی، دندان پزشکی در مکزیک، حسابداری، حقوق اداری، مکانیک و … در این کشور به تحصیل بپردازند.

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور مکزیک
تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور مکزیک

تحصیل مقطع دکترا در کشور مکزیک

تحصیل مقطع دکترا در کشور مالزی سه سال زمان خواهد برد و دانش جویان در طول این دوره تحصیلی به تحقیق در موضوعات مختلف می پردازند. دانش جویان موظفند در پایان تحصیلات خود به ارائه پایان نامه پرداخته و از آن دفاع کنند . در صورتی که آن ها بتوانند تایید اساتید خود را اخذ کرده، موفق به اخذ مدرک دکترا می شوند. این کشور دارای دانشگاه های فنی و مهندسی و پزشکی بسیار قوی می باشد. دانش جویانی که قصد تحصیل مقطع دکترا در کشور مکزیک را دارند، باید از رزومه تحصیلی خوب و قوی برخوردار باشند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در کشور مکزیک می باشند.

دانشگاه های برتر کشور مکزیک

کشور مکزیک دارای دانشگاه های بسیار معتبری است و هر کدام از آن ها از جایگاه خوبی در دنیا برخوردارند . دانشگاه ها، کالج ها، دانشکده های پزشکی، دانشکده های مهندسی و دانشکده های حقوق مکزیک بسیار محترم و شناخته شده در آموزش و جوامع دانشگاهی هستند و آن ها به ارائه برنامه های معتبر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می پردازند. دانشگاه های برتر این کشور به شرح زیر می باشد :

دانشگاه خود مختار Metropolitan :

دانشگاه خود مختار متروپولیتن (UAM) در سال 1974 با کمک رئیس جمهور لوئیس اچو ریا آلوارز تأسیس شد و در چهار پردیس در اطراف مکزیکو سیتی پراکنده شده است. این دانشگاه 75 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. UAM با هدف پشتیبانی و رفع مشکلات آسیب پذیرترین قشر جامعه در طیف گسترده ای از پروژه های شرکت های اجتماعی درگیر است. این خدمات شامل کلینیک های دندان پزشکی، خدمات حقوقی برای کسانی که قادر به پرداخت هزینه های آن ها نیستند و یک مرکز تحقیق و آموزش در Chiapas است.

موسسه فناوری مونتری :

موسسه فناوری مونتری در سال 1943 توسط گروهی از تاجران محلی تأسیس شد و یکی از بزرگ ترین دانشگاه های خصوصی، و آموزشی در آمریکای لاتین است که بیش از 90،000 دانشجو در مقاطع دبیرستان ، کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. این موسسه دارای 31 پردیس در 25 شهر مکزیک است. این موسسه همچنین یکی از معتبرترین دانشکده های تحصیلات تکمیلی در منطقه را نیز دارد.

دانشگاه ملی خود مختار مکزیک :

دانشگاه ملی خود مختار مکزیک (UNAM) قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه آمریکای لاتین است. این دانشگاه دارای چندین پردیس در مکزیکو سیتی و سایر مناطق در سراسر کشور و همچنین چهار پردیس خارجی در سن آنتونیو ، شیکاگو و هال (کانادا) است . این دانشگاه دارای چندین مرکز تحقیقاتی عالی از جمله مرکز علوم کاربردی و توسعه فناوری است که بر ادغام علم با مشکلات دنیای واقعی تمرکز دارد. پردیس اصلی UNAM توسط برخی از بهترین معماران مکزیک طراحی شده و هم اکنون میراث جهانی است. همچنین دارای نقاشی دیواری توسط برخی از مشهور ترین هنرمندان مکزیک از جمله دیگو ریورا و دیوید آلفارو سیکیروس می باشد.

هزینه تحصیل در کشور مکزیک

شهریه دانشگاه های مکزیک بسته به دوره و موسسه ی انتخابی دانش جویان متفاوت است. اگر چه میانگین هزینه های آموزش عالی در کل در حدود 5،000 دلار در سال می باشد. دانشگاه های دولتی در مکزیک می توانند برای برنامه های کارشناسی 378 دلار تا 818 دلار در سال هزینه داشته باشند، در حالی که موسسات خصوصی هزینه های قابل توجهی بین 1636 تا 16353 دلار در سال دارند.هزینه های زندگی در مکزیک نسبتاً کم است. مسکن در شهرهای بزرگ مکزیک می تواند هزینه ای بین 150 تا 200 دلار در ماه و حتی کمتر از مرکز باشد. مسافرت در مکزیک بسیار مقرون به صرفه می باشد، با قطار مترو در روز 3 دلار برای استفاده نا محدود و اتوبوس ها با هزینه 2 دلار در هر سفر است. تمام هزینه ها، از جمله مسکن، حمل و نقل ، غذا و نوشیدنی، بین 400 تا 500 دلار خواهد رسید. باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که دانش جویان بین المللی واجد شرایط دریافت کار با حقوق در مکزیک نیستند. امکان دریافت بورسیه تحصیلی به منظور تحصیل در مکزیک ، از طریق دانشگاه محل اقامت دانش جویان یا یک سازمان خارجی مانند CIEE یا Boren وجود دارد.

هزینه تحصیل در کشور مکزیک
هزینه تحصیل در کشور مکزیک

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل در کشور مکزیک را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در میان بگذارید.

رتبه دانشگاه های مکزیک

همان طور که گفته شد، کشور مکزیک بیش از 1200 موسسه آموزش عالی را در شش دسته از جمله دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی، دانشگاه های فن آوری، مؤسسات فن آوری، کالج های آموزش معلمان و سایر موسسات دولتی دارد. دانشگاه های این کشور از جایگاه خوبی در میان دانشگاه های برتر دنیا برخوردار می باشند . از جمله دانشگاه های برتر کشور مکزیک در سال 2020 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دانشگاه خود مختار Metropolitan
  • موسسه فناوری مونتری
  • دانشگاه ملی خود مختار مکزیک
  • دانشگاه خود مختار باجا کالیفرنیا
  • دانشگاه خود مختار ایالت هیدالگو
  • دانشگاه خود مختار Nuevo León
  • دانشگاه خود مختار پوئبلا
  • دانشگاه خود مختار کوئیرارو
  • دانشگاه خود مختار سن لوئیس پوتسی

بورسیه تحصیلی در کشور مکزیک

یکی از بهترین بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی که کشور مکزیک در اختیار دانش جویان بین المللی خود قرار می دهد بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی ارشد و دکترا است. کمک هزینه های تحصیلی در کشور مکزیک به تمامی رشته ها به جز مدیریت کسب و کار، جراحی پلاستیک، حسابداری، تبلیغات، و دندان پزشکی اختصاص داده می شود. شرایط مورد نیاز جهت اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در کشور مکزیک به شرح زیر می باشد :

  • دانش جویان جهت درخواست بورسیه تحصیلی باید خارج از کشور مکزیک باشند
  • دانش جویانی که موفق به اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در کشور مکزیک می شوند، امکان انتقال آن را به سال های تحصیلی بعدی نخواهند داشت.

اغلب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در کشور مکزیک هزینه های تحصیل، حمل و نقل و بیمه درمانی دانش جویان را پوشش می دهد.

مدارک لازم جهت تحصیل در کشور مکزیک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دانش جویان بین المللی در دانشگاه های کشور مکزیک به شرح زیر می باشد :

  • اسکن از گذرنامه دانش جویان
  • ارائه ترجمه مدارک تحصلی دانش جویان و ریز نمرات تحصیلی آن ها
  • مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • رزومه تحصیلی دانش جویان
مدارک لازم جهت تحصیل در کشور مکزیک
مدارک لازم جهت تحصیل در کشور مکزیک

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هم وطنان متقاضی تحصیل در کشور مکزیک ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد تحصیل در کشور مکزیک

زبان آموزش در دانشگاه های کشور مکزیک انگلیسی و اسپانیایی می باشد.

موسسات کشور مکزیک صدها برنامه آموزشی را در طیف گسترده ای از موضوعات ارائه می دهند. بسیاری از برنامه ها به صورت پاره وقت ارائه می شوند و علاوه بر کسب آموزش با کیفیت بالا و با هزینه کم، دانش جویان می توانند فرهنگ و زیبایی های متنوع کشور مکزیک را نیز تجربه کنند.

بهترین دانشگاه های کشور مکزیک دانشگاه ملی خود مختار مکزیک، موسسه فناوری مونتری و … می باشند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور مکزیک شامل اسکن از گذرنامه دانش جویان، ارائه ترجمه مدارک تحصلی دانش جویان و ریز نمرات تحصیلی آن ها و سایر موارد دیگر می شود.

شهریه دانشگاه های مکزیک بسته به دوره و موسسه ی انتخابی دانش جویان متفاوت است . اگر چه میانگین هزینه های آموزش عالی در کل در حدود 5،000 دلار در سال می باشد.

دانشگاه های این کشور از جایگاه خوبی در میان دانشگاه های برتر دنیا برخوردار می باشند.

بله . یکی از بهترین بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی که کشور مکزیک در اختیار دانش جویان بین المللی خود قرار می دهد بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی ارشد و دکترا است.

خیر . دانش جویان بین المللی واجد شرایط دریافت کار با حقوق در مکزیک نیستند.

دانش جویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور مکزیک را دارند می توانند در رشته هایی مانند پزشکی ، دندان پزشکی، حسابداری، حقوق اداری، مکانیک و … به تحصیل بپردازند.

تمام هزینه ها، از جمله مسکن، حمل و نقل، غذا و نوشیدنی ، بین 400 تا 500 دلار خواهد رسید.

کمک هزینه های تحصیلی در کشور مکزیک به تمامی رشته ها به جز مدیریت کسب و کار، جراحی پلاستیک، حسابداری، تبلیغات، و دندان پزشکی اختصاص داده می شود.

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا