071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در لتونی

سرمایه گذاری در لتونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای مهاجرت می توان از راه های مختلفی اقدام نمود. یکی از این راه ها سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری در کشور های مختلف قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد و لازم است تا برای اقدام به سرمایه گذاری از این قوانین اطلاع داشت. سرمایه گذاری به روش های مختلفی امکان پذیر است که می توان از آن ها به خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و … اشاره نمود. مولفه های بسیار زیادی در روند سرمایه گذاری موجود است که باید به آن ها دقت بسیار زیادی کرد. در این مقاله نیز ما به بررسی روند و قوانین مربوط به سرمایه گذاری در لتونی می پردازیم.

مهاجرت به کشور لتونی برای هر فرد می تواند راه های مختلفی داشته باشد. هر شخصی که قصد مهاجرت به لتونی را داشته باشید می بایست در ارتباط با راه های مهاجرتی به این کشور اطلاعات بسیاری کسب نموده و در این زمینه تحقیقات خود را به عمل آورد. از جمله راه های مهاجرت به لتونی می توان به مهاجرت کاری به لتونی، مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به لتونی، مهاجرت سرمایه گذاری به لتونی، مهاجرت از طریق تولد فرزند در لتونی، مهاجرت از طریق ازدواج در لتونی و … اشاره نمود. برای اطلاع از روند های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در لتونی

برای مهاجرت به لتونی یکی از راه های موجود سرمایه گذاری در لتونی می باشد. روش هایی که در زمینه سرمایه گذاری در لتونی می توان پیش برد عبارتند از خرید ملک در لتونی، ثبت شرکت در لتونی، کارآفرینی در لتونی، خرید اوراق قرضه در لتونی و … . این روش ها و روند ها می تواند انتخاب مناسبی برای آینده نگری افراد باشد. علاوه بر مهاجرت سرمایه گذاری به لتونی می توان از روش های مختلف دیگری هم برای اقامت لتونی استفاده نمود. شما می توانید برای تحصیل در لتونی به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی اقدام نمایید.

علاوه بر آن ها می توانید برای کار در لتونی و اخذ ویزای کاری لتونی نیز اقدام نمود. جریان مستقیم سرمایه گذاری مستقیم به لتونی با پیوستن به اتحادیه اروپا به طور مداوم افزایش یافت اما از سال دو هزار و بیست میلادی در حال کاهش می باشد. لتونی ، به عنوان رسمی جمهوری لتونی شناخته می شود کشوری است که در منطقه بالتیک و در قسمت شمالی اروپا واقع شده است. این کشور کشوری محصور در خشکی است و با کشور هایی چون لیتوانی، بلاروس، روسیه و سوئد مرز کشترک دارد.

در سال های اخیر لتونی به نقطه مهمی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. طی پنج سال گذشته ، لتونی رشد چشمگیری در اقتصاد خود تجربه کرده و به یکی از بهترین اقتصاد های اتحادیه اروپا تبدیل شده است. بیشتر بخش های صنعتی در کشور رشد چشمگیری داشته و به تولید ناخالص داخلی کشور (تولید ناخالص داخلی) کمک کرده اند. در کشور لتونی نرخ توسعه بالاتر از متوسط نرخ توسعه در اتحادیه اروپا است. دولت لتونی با تصویب تعداد زیادی از قوانین و مقررات طراحی شده برای حمایت از مشاغل و سرمایه گذاری های مختلف در زمینه پایداری اقتصادی کمک بسیار زیادی کرده است.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در لتونی

سرمایه گذاری در کشور لتونی دارای مزایا و معایب بسیار زیادی می باشد که برای سرمایه گذاری در این کشور می تواند کمک کننده باشد. لتونی دارای یک سیستم بوروکراتیک بسیار پایدار است. این برای سرمایه گذاران خارجی که به دنبال ایجاد پایگاه تجاری خود در کشور لتونی هستند بسیار مفید است زیرا آن ها می توانند این کار را بدون هیچ مشکلی انجام دهند. لتونی که جزئی از اتحادیه اروپا (EU) است ، به سرمایه گذاران خارجی در این کشور دسترسی آزاد به بازار سایر کشور ها که بخشی از اتحادیه اروپا هستند، را خواهد داد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در لتونی
مزایا و معایب سرمایه گذاری در لتونی

این مسئله برای سرمایه گذاران بسیار مهم است زیرا این افراد می توانند بدون هیچ گونه مرزی تجارت کنند و پایگاه تجاری خود را گسترش دهند. نیروی کار ستون اصلی هر صنعت است و در لتونی هیچ کمبودی برای آن وجود ندارد ، سرمایه گذاران خارجی در لتونی می توانند به پایگاه عظیم کارگران تحصیل کرده و دارای مهارت فنی دسترسی داشته باشند. هزینه های کارگری در لتونی در مقایسه با سایر کشور های اتحادیه اروپا نیز ارزان تر است.

 

اما در ادامه به عنوان دارایی های اصلی کشور لتونی یا به عبارتی مزایای اصلی سرمایه گذاری در این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود. این موارد عبارتند از: ثبات سیاسی، روند مالی و بانگی مناسب و سالم، نیروی کار ماهر و ارزان و در کل بهره وری بالا، یک فضای تجاری رقابتی با یک سیستم مالیاتی ساده و جذاب و سطح مالیات پایین. قانون گذاری هماهنگ با قانون اتحادیه اروپا نیز برای سرمایه گذاری مطلوب است،‌ موقعیت جغرافیایی استراتژیک و حیاتی که کشور را به یک نقطه حمل و نقل بین اتحادیه اروپا و روسیه و جمهوری های شوروی سابق تبدیل می کند و روابط بین المللی قوی تاریخی .

اما نقاط ضعف و معایب سرمایه گذاری در لتونی عبارتند از: کوچک بودن بازار داخلی آن ، که تحت سلطه شرکت های اسکاندیناوی است، پایگاه صنعتی ضعیف، فعالیت های صادراتی که وابستگی بسیاری به اقتصاد روسیه و کشور های همسایه دارد، سرمایه گذاری کم در تحقیق و توسعه، بخش های شکنندخ بانکداری، مشکلات فساد منجر به تنش های اتجماعی، اقدامت محدود کننده دولت برای سرمایه گذاران و … .

مهم ترین بخش ها برای سرمایه گذاری در لتونی

همان طور که گفتیم لتونی طیف گسترده ای از مزایای رقابتی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند ، که این کشور را به مکانی مناسب برای تجارت تبدیل کرده است. طبق جدیدترین گزارش “Doing Business 2020” توسط بانک جهانی ، لتونی از نظر سهولت در انجام کار در رتبه نوزدهم در بین صد و نود کشور دنیا قرار گرفته است. در سال های اخیر ، حجم سرمایه گذاری خارجی به رشد خود ادامه داده است.

از نظر تاریخی ، بیشتر سرمایه های مستقیم خارجی لتونی از کشور های همسایه در منطقه دریای بالتیک و سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا بوده است. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پایان سال دو هزار و نوزده میلادی نسبت به سال دو هزار و هحده میلادی افزایش یافته است. بیشترین سرمایه گذاری ها در این سال در لتونی به عملیات املاک و مستغلات ، انرژی ، فناوری اطلاعات و همچنین بخش های مالی اختصاص یافته بود. در کل در کشور لتونی بخش هایی مانند نجاری ، فلزکاری و مهندسی مکانیک ، فناوری اطلاعات و همچنین حمل و نقل و ذخیره سازی برای سرمایه گذاران خارجی جذاب خواهد بود.

علاوه بر این ، بخش های بهداشت و درمان ، علوم زیستی و فرآوری مواد غذایی پتانسیل زیادی دارند. یک نکته مهم این است که دولت برای سرمایه گذاری در بخش های خاصی مانند املاک و مستغلات ، فناوری و تجهیزات تا بیست سال کمک مالیاتی در نظر گرفته است. لتونی دارای بخش عظیمی از صنعت است و اقتصاد آن به دلیل تولید گسترده مورد توجه قرار می گیرد. شرکت های خارجی می توانند در بخش های فراوری چوب، فراوری مواد غذایی، منسوجات و تولید دستگاه های صنعتی سرمایه گذاری کنند.

انواع روش های سرمایه گذاری در لتونی

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در لتونی وجود دارد. در واقع شما می توانید با خرید ملک در لتونی، ثبت شرکت در لتونی، خرید اوراق قرضه در لتونی و … برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایید. هر کدام از این روش های سرمایه گذاری می تواند منجر به دریافت اقامت لتونی و اخذ تابعیت کشور لتونی نیز شود که البته شرایط متفاوتی خواهد داشت.

خرید ملک در لتونی برای سرمایه گذاری

یکی از روش های مهم برای سرمایه گذاری در لتونی از طریق خرید ملک در لتونی می باشد. خرید ملک دارای روند خاصی است. در ابتدا شما باید با مراجعه به آژانس املاک، به عنوان یک خریدار ملک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. هنگامی که یک یا چند گزینه مورد علاقه خود را پیدا کردید ، آژانس بازدید ها را ترتیب می دهد. اگر به دنبال اخذ اجازه اقامت کشور لتونی یا لاتویا هستید، لازم است تا حداقل به مقدار مبلغ دویست و پنجاه هزار یورو برای خرید ملک در این کشور هزینه کنید.

نماینده املاک و مستغلات می تواند به شما در تنظیم برنامه سرمایه گذاری کمک کند. دقت کنید که اگر به دنبال به دست آوردن اقامت لتونی هستید باید بررسی های قانونی لازم را انجام دهید. به عنوان یک خریدار ، باید یک حساب بانکی باز کنید که هزینه آن در حدود پانصد یورو است. دقت کنید که شما برای خردی ملک در این کشور می توانید از وام های بانکی هم استفاده ببرید. اکنون که یک حساب بانکی دارید ، وقت آن است که قرارداد فروش مقدماتی را امضا کرده و مبلغی معادل ده درصد از قیمت خرید را پرداخت کنید.

دقت کنید که هر ملک فروشی برای فروش باید در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت شود. از این رو روند ثبت ملک را فراموش نکنید. در نهایت قرارداد فروش توسط یک وکیل تنظیم می شود ، سپس از شما و فروشنده خواسته می شود که آن را نزد سردفتر امضا کنید.

ثبت شرکت در لتونی برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در این کشور، ثبت شرکت در لتونی یا لاتویا می باشد. برای ثبت شرکت و کار در لتونی لازم است تا در ثبت احوال تجاری مشخصات شرکت ثبت شود. پس از آن ، این شرکت می تواند به طور قانونی وارد معاملات شده و تجارت را انجام دهد. قبل از تأسیس شرکت ارزیابی و انتخاب مناسب ترین نوع شرکت از نظر حقوق و اقتصاد ضروری است.


این انتخاب نه تنها بر میزان سرمایه، بلکه بر وضعیت حقوقی شرکت و سایر موضوعات مرتبط با تجارت تأثیر خواهد گذاشت. مدل شرکت هایی که عموما کارآفرینان خارجی از آن استفاده می برند، عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود (SIA)، شرکت سهامی خاص، شعبه شرکت های دیگر و دفاتر نمایندگی. یکی از بهترین مدل شرکت ها شرکت با مسئولیت محدود است که حداقل سرمایه لازم برای آن دو هزار و هشتصد یورو می باشد. برای ثبت شرکت لازم است تا اساسنامه تهیه شود. روند تشکیل و ثبت شرکت پیچیده تلقی نمی شود.

ثبت شرکت در لتونی
ثبت شرکت در لتونی

ثبت نام از زمان تهیه و تنظیم کلیه اسناد ادغام و ارسال به ثبت تجارت جمهوری لتونی تنها چهار روز کاری طول می کشد. در این حالت پس از پنج سال اقامت لتونی می توان برای اقامت دائم و پس از ده سال برای تابعیت لتونی اقدام نمود.

سرمایه گذاری ویزای طلایی لتونی

یکی از مدل های بسیار مناسب جهت سرمایه گذاری در لتونی، اخذ ویزای لتونی با نام ویزای طلایی لتونی می باشد. در این روش سه مدل خاص برای سرمایه گذاری وجود دارد. در مدل اول سرمایه گذار می تواند مبلغ سیصد هزار یورو را به مدت پنج سال در حساب های بانکی این کشور داشته باشد.

این سرمایه تنها پس از پنج سال قابل استرداد می باشد. برای سرمایه گذاری در ملک به جهت ویزای طلای لتونی باید حداقل دویست و هفتاد و پنج هزار یورو سرمایه گذاری نموده و به مدت پنج سال حفظ شود. مدل بعدی برای دریافت ویزای طلایی این است که کسب و کاری با مبلغ حداقل دویست هزار یورو سرمایه گذاری در این کشور وجود داشته باشد . برای پنج سال هم حفظ شود. در این حالت می توان برای اخذ اقامت لتونی و تابعیت لتونی نیز اقدام نمود.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در لتونی

بله لتونی یکی از کشور های مهم برای سرمایه گذاری و زندگی می باشد.

سرمایه گذاری در لتونی به روش های ثبت شرکت، خرید ملک، خرید اوراق قرضه و … امکان پذیر می باشد.

بهترین بخش ها برای سرمایه گذاری فراوری چوب، فراوری مواد غذایی، منسوجات و تولید دستگاه های صنعتی می باشد.

بله برخی از روش های سرمایه گذاری منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می شود.

بله سرمایه گذاری در لتونی همراه با تابعیت هم خواهد بود.

بله با خرید ملک و داشتن شرایطی می توان اقامت لتونی را اخذ نمود.

از جمله شرکت های موجود برای سرمایه گذاری در لتونی عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود (SIA)، شرکت سهامی خاص، شعبه شرکت های دیگر و دفاتر نمایندگی.

بهترین مدل ویزای سرمایه گذاری در لتونی اخذ ویزای طلایی لتونی است.

برای سرمایه گذاری کسب و کار ها یاید دویست هزار یورو سرمایه داشت.

حداقل میزان سرمایه گذاری ثبت شرکت دو هزار و هشتصد یورو می باشد.

از جمله مزایای سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از: ثبات سیاسی، روند مالی و بانگی مناسب و سالم، نیروی کار ماهر و ارزان و در کل بهره وری بالا، یک فضای تجاری رقابتی و …

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا