071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی + شرایط و مدارک 2023

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در لتونی که توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی حقوقی میرداماد جمع آوری شده است می پردازیم. این مقاله بیشتر در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی می باشد، این کشور دارای سیستم آموزشی عالی است که برای تحصیل انتخاب مناسبی می باشد.

شرایط رشته پزشکی در کشور لتونی

لتونی دارای سیستم آموزشی عالی است و مطالعه در لتونی یک گزینه خوب است. برنامه تحصیلی عالی در پزشکی یک برنامه حرفه ای، 6 ساله تحصیلی است. این برنامه مطابق با هنجارهای اتحادیه اروپا است که آموزش پزشکی را تنظیم می کند و مهاجرت نیروی کار را در سراسر اروپا امکان پذیر می کند. طرح پژوهشی 6 ساله شامل پایان نامه ای است که بر اساس تحقیق عملی دانشجویی تکمیل شده است. دوره های تحصیلی اصلی شامل دوره های تحصیلی قبل از بالینی و بالینی: آناتومی، بافت شناسی، جنین شناسی، شیمی آلی، انگل شناسی، پزشکی داخلی، جراحی در تمام زمینه های بالینی می باشد.شرایط رشته پزشکی در کشور لتونی

تحصیل پزشکی در لتونی

لتونی یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است که می توانند در آن جا دوره های پزشکی، داروسازی، پرستاری را پشت سر بگذارند. پیش نیازهای پذیرش دانشگاه پزشکی لتونی در دست داشتن دیپلم متوسطه است. اگر زبان انگليسی شما زبان مادری نيست باید برای نشان دادن مهارت زبان خود در یکی از تست های زبان بین الملل شناخته شده امتیاز تقریبا خوب را کسب کنید و دیگر نمرات شما در زیست شناسی، شیمی و فیزیک یا علوم طبیعی هم نباید کمتر از 6 (تقریبا خوب) در سیستم درجه بندی 10 امتیاز باشد.

شرایط خاص برای دانشجویان بین المللی در صورتی که تحصیلات تکمیلی آنها بر طبق استانداردهای خواسته شده کشور لتونی باشد می توانند در مؤسسات آموزش عالی پذیرفته شوند مدارک تحصیلی و گواهینامه های تحصیلی در کشور دیگر، توسط مرکز اطلاعات علمی مورد ارزیابی قرار می گیرند. دانشگاه لتونی با داشتن 15000 دانش آموز، 13 دانشکده و بیش از 20 موسسه تحقیقاتی یکی از بزرگترین دانشگاه های جامع و تحقیقاتی است.

در این دانشگاه بیش از 150 برنامه تحصیلی دانشگاهی و حرفه ای وجود دارد. در دانشگاه لتونی، چهار رشته ی اصلی علوم انسانی، علوم تجربی، علوم اجتماعی و علوم تربیتی وجود دارد. این دانشگاه در زمینه توسعه بین المللی حاضر به همکاری است. در حال حاضر دانشگاه لتونی در 31 کشور اروپایی بیش از 500 قرارداد را با 326 موسسه بسته است که این قراردادها در برنامه ERASMUS امضا شده است.

برای ورود به دوره کارشناسی نیاز به کپی تاییدیه دیپلم به زبان اصلی است، مدارک تحصیلی باید به زبان انگلیسی یا لتونی به صورت رسمی ترجمه شود تاییدیه مهارت زبان در صورت نیاز، کپی پاسپورت، فرم درخواست، عکسی به سایز گذرنامه، انگیزه نامه، گزارش پزشکی. در آخر باید گفت که با توجه به هزینه های پایین تحصیلی و برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی، لتونی تبدیل شده است به یکی از اهداف اصلی دانشجویان پزشکی.

شرایط تحصیل دندانپزشکی لتونی

تاریخ پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در لتونی در فصل پاییز از تاریخ 1 ژانویه 2019 آغاز می شود، مدارک مورد نیاز شامل دیپلم دوره متوسطه، داشتن مدرک زبان و تسلط به مهارت های نوشتاری و گفتاری زبان انگلیسی، نمرات در زیست شناسی، شیمی نباید کمتر از 6 یعنی تقریبا خوب باشد این محاسبه بر طبق یک سیستم درجه بندی 10 امتیاز صورت می گیرد. باید توجه داشت که در این برنامه تحصیلی معیار رقابت در زمینه زیست شناسی، شیمی و انگلیسی است.

برنامه تحصیلی شامل چندین دروس مشترک از جمله زیست شناسی که در رشته پزشکی و دندانپزشکی مشترک است. پس از آن دروس زیست شناسی سلولی، بیوشیمی سلولی، آناتومی، فیزیولوژی بدن انسان، پاتولوژی میکروبیولوژی و علوم مربوطه مانند روانشناسی، اخلاق و مدیریت است. دانشجویان پس از گذراندن دروس مربوطه موفق به کسب مدرک دندانپزشکی می شوند این دروس، پایه ای برای تحصیلات تکمیلی است که با به دست آوردن مهارت های نظری و علمی مناسب، در اینده به یک دندان پزشک حرفه ای تبدیل می شوند.

این دوره پایه ای برای تحصیلات تخصصی یا تحصیلات تکمیلی لازم است. دانشجویانی که موفق شدند برنامه های تحصیلی را بر اساس مهارت های حرفه ای پشت سر بگذرانند و در این رشته فارغ التحصیل شوند، در آینده دارای فرصت های شغلی هستند و به محض دریافت گواهینامه حرفه ای، امکان ورود به مراکز بهداشتی و یا کلینیک های خصوصی دندانپزشکی دارند. در مورد صلاحیت متخصصان، برنامه تحصیلی بر طبق دستورالعمل اتحادیه اروپا EC، به طور مستقیم بر اساس قوانین انجمن دندانپزشکی در اروپا، عمل می کند.

دانشگاه های پزشکی لتونی

لیست دانشگاه های پزشکی لتونی به قرار زیر می باشد:

  • دانشگاه Riga Stradins
  • دانشگاه Vilniaus
  • دانشگاه Latvia

دانشگاه های پزشکی لتونی

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در لتونی

دانشگاه پزشکی مورد تایید لتونی دانشگاه Latvia می باشد.

ویزای تحصیلی لتونی

برای تحصیل در لتونی شما ابتدا باید ویزای دانشجویی را دریافت کنید. مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی را بخوانید و توجه داشته باشید که با فهرست اسناد مورد نیاز مغایرت نداشته باشد زیرا تنها یک اشتباه ممکن است دلیل رد شدن ویزای شما باشد.

  • فرم درخواست
  • گذرنامه
  • عکس با زمینه سفید سایز 45*35
  • ترجمه تمام مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • مدرک آیلتس یا تافل
  • رزومه
  • متقاضی یک نامه پذیرش و یک صورتحساب برای پرداخت هزینه دریافت می کند.

هنگام پرداخت هزینه بسیار دقت کنید زیرا که یکی از گام های اصلی برای درخواست ویزای تحصیلی برای دانشجویان لتونی است. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به لتونی مشاورین موسسه میرداماد در این راستا شما عزیزان را به صورت کامل راهنمایی خواهد کرد.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

شهریه دوره پزشکی در دانشگاه های این کشور برابر با ۱۰۰۰۰ یورو در سال می باشد .

شهریه رشته دندانپزشکی برابر با ۱۴۰۰۰ یورو به صورت سالانه می باشد .

تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان های لتونی و انگلیسی امکان پذیر است .

پیش نیازهای پذیرش دانشگاه پزشکی لتونی در دست داشتن دیپلم متوسطه است. اگر زبان انگليسی شما زبان مادری نيست باید برای نشان دادن مهارت زبان خود در یکی از تست های زبان بین الملل شناخته شده امتیاز تقریبا خوب را کسب کنید و دیگر نمرات شما در زیست شناسی، شیمی و فیزیک یا علوم طبیعی هم نباید کمتر از 6 (تقریبا خوب) در سیستم درجه بندی 10 امتیاز باشد.

برنامه تحصیلی عالی در پزشکی یک برنامه حرفه ای، 6 ساله تحصیلی است.

بورسیه تحصیلی لتونی به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که در موسسات و دانشگاه های لتونی تحصیل می کنند یا مشغول انجام کارهای تحقیقاتی هستند و البته به شرایط دانشجو بستگی دارد . دانشجویانی که در کلاس های تابستانه دانشگاه های لتونی نیز شرکت می کنند از بورسیه های تحصیلی لتونی نیز بهره مند می شوند

هزینه زندگی در لتونی حدود 700 $ در هر ماه برای هر دانشجو می باشد.

  • فرم درخواست
  • گذرنامه
  • عکس با زمینه سفید سایز 45*35
  • ترجمه تمام مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • مدرک آیلتس یا تافل
  • رزومه
  • متقاضی یک نامه پذیرش و یک صورتحساب برای پرداخت هزینه دریافت می کند.
  • مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات
  • گذرنامه به مدت اعتبار حداقل شش ماه
  • گواهی سلامت
  • پاسپورت به همراه عکس
  • فرم درخواست بری صدور ویزا

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا