071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هنگ کنگ جزیره ای در جنوب کشور چین است و زبان رسمی در این منطقه چینی و انگلیسی است. این جزیره از نظر تکنولوژی پیشرفت زیادی درمیان سایر رقبای آسیایی خود داشته است. تحصیل در هنگ کنگ در دنیای امروز برای آن دسته از دانش جویانی که تمایل به مهاجرت داشته و قصد ادامه تحصیل در یک مکان مدرن و پیشرفته را دارند می تواند یک گزینه مناسب باشد.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد

  • چرا تحصیل در هنگ کنگ؟
  • بهترین دانشگاه های هنگ کنگ در سال 2020
  • شرایط لازم جهت تحصیل در هنگ کنگ
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ
  • رتبه دانشگاه های هنگ کنگ
  • بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دانشگاه های هنگ کنگ
  • خوابگاه دانشجویی جهت تحصیل در هنگ کنگ
  • مزایای تحصیل در هنگ کنگ
  • سوالات متداول در رابطه با تحصیل در هنگ کنگ

چرا تحصیل در هنگ کنگ؟

در هنگ کنگ، فرهنگ و معماری سنتی چینی در کنار آسمان خراش های مدرن وجود دارد که یادآور وضعیت هنگ کنگ به عنوان قطب جهانی در زمینه تجارت، امور مالی، کسب و کار و لجستیک است. هنگ کنگ همچنین خواستار تبدیل شدن به یک مرکز منطقه ای و در واقع جهانی برای آموزش عالی می باشد و در طرح هایی که با هدف افزایش ثبت نام دانشجو های بین المللی صورت می گیرد، سرمایه گذاری می کند. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها در هنگ کنگ دارای شهرت مورد نیاز برای جذب دانش جویان و محققان از سراسر جهان هستند.مهم تر از این، جذابیت های مختلف زندگی در هنگ کنگ و داشتن جامعه ای چند فرهنگی است که دانش جویان می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند و استفاده گسترده از انگلیسی هم در آموزش عالی و هم در تعامل روزانه ، برای تبدیل شدن هنگ کنگ به انتخابی جذاب برای بسیاری از دانش جویان آینده نگر که به دنبال یک مقصد مناسب در آسیا هستند، کمک می کند.علاوه بر این موارد، هنگ کنگ :

  • خانه برخی از 50 دانشگاه برتر جهان از جمله دانشگاه های دارای رتبه سوم ، هشتم و دهم در آسیا در سال 2020 می باشد.
  • شهری بین المللی که در آن هر دو زبان انگلیسی و چینی زبان رسمی هستند و انگلیسی در بیشتر دوره های دانشگاهی به عنوان زبان آموزشی استفاده می شود.
  • سرزمینی با تنوع فرهنگ های شرقی و غربی
ویزاهای اخذ شده

بهترین دانشگاه های هنگ کنگ در سال 2020

هنگ کنگ خانه برخی از دانشگاه های دارای رتبه برتر آسیا است. این شهر پر جمعیت نه تنها تحقیقات علمی عالی را در طیف گسترده ای از رشته ها ایجاد می کند بلکه دارای دانشگاه ها و برنامه های اجتماعی چشمگیر می باشد. بسیاری از برنامه های دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می شوند، زیرا بسیاری از اعضای هیئت علمی و دانشکده ها بین المللی هستند. تحصیل در هنگ کنگ به عنوان یک دانشجوی بین المللی به دانش جویان در یادگیری سریع تر زبان ماندارین و کانتونی کمک می کند. همچنین بهترین موسسات آموزش عالی هنگ کنگ با کارفرمایان ارتباط محکمی دارند . این ارتباط اشتغال بالایی را برای فارغ التحصیلان آن ها فراهم می کند. از آن جا که این شهر از نظر مالی و فرهنگی به عنوان پلی بین چین و سایر نقاط جهان عمل می کند، فرصت های شغلی زیادی در هنگ کنگ وجود دارد. بهترین دانشگاه های هنگ کنگ در سال 2020 به شرح زیر می باشد :

دانشگاه هنگ کنگ :

دانشگاه هنگ کنگ یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی هنگ کنگ و یکی از بهترین دانشگاه های آسیاست. آموزش عالی، توجه دانش جویان با استعدادی از هنگ کنگ و همچنین سرزمین چین، آسیا و سایر نقاط جهان را به خود جلب می کند.

دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ :

دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ که در سال 1991 تأسیس شد، یکی از دانشگاه های بسیار معتبر در آسیا می باشد. تحقیقات و تدریس این دانشگاه به ویژه در فناوری، مهندسی و مدیریت تجارت قوی است . این دانشگاه با بیش از 250 دانشگاه در سراسر جهان از جمله چین ارتباط نزدیکی دارد و توجه ویژه ای را به مطالعات میان رشته ای می کند.

دانشگاه چینی هنگ کنگ :

دانشگاه چین در هنگ کنگ که در سال 1963 تأسیس شد یکی از بین المللی ترین و معتبر ترین دانشگاه های آسیاست. بیشتر برنامه های تحصیلی دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این دانشگاه به طور مرتب میزبان گفتگوهای دانشگاهیان برجسته جهان است. دانشمندان و دانش جویان آن در پنج آزمایشگاه ملی و بیش از 100 پژوهشگاه تحقیق می کنند. در میان این ها، یکی از مهم ترین قطب های تحقیقاتی، مرکز تحقیقات دو زبانه کودکانه در گروه زبان شناسی و زبان های مدرن است.

دانشگاه چینی هنگ کنگ
دانشگاه چینی هنگ کنگ

دانشگاه شهر هنگ کنگ :

دانشگاه شهر هنگ کنگ که در سال 1994 تأسیس شد، دارای مدرک تحصیلی، هنرهای لیبرال و علوم اجتماعی، علوم، مهندسی، رسانه های خلاق، انرژی و محیط زیست و قانون می باشد . برنامه پزشکی دامپزشکی در سال 2015 با همکاری دانشگاه کرنل تاسیس شد.

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ :

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ که در سال 1972 تأسیس شد، طیف گسترده ای از رشته های علمی کاربردی و منسوجات، تجارت، مدیریت گردشگری، ساخت و ساز و محیط زیست، مهندسی، بهداشت و علوم اجتماعی و همچنین طراحی و علوم انسانی را ارائه می دهد.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در هنگ کنگ می باشند.

شرایط لازم جهت تحصیل در هنگ کنگ

مؤسسات در هنگ کنگ در پذیرش دانش جویان بین المللی به شدت استقبال می کنند، شرایط لازم برای پذیرش دانشجو ممکن است از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر و از برنامه به برنامه دیگر متفاوت باشد. مؤسسات تصمیمات مربوط به پذیرش را اساساً بر اساس شایستگی (به عنوان مثال آکادمیک و سایر دستاوردهای غیر آکادمیک) برنامه های فردی اتخاذ می کنند. برخی از موسسات متقاضیان را برای شرکت در مصاحبه دعوت می کنند و عملکرد آن ها در مصاحبه ها را نیز مورد توجه قرار خواهند داد. به طور کلی، دانش جویان بین المللی باید دوره دبیرستان را به اتمام رسانده باشند ، در آزمون های نهایی نتایج خوبی کسب کنند (به عنوان مثال، سطح A ، کارشناسی بین المللی، SAT و غیره). اگر زبان انگلیسی زبان مادری دانش جویان نیست، لازم است که آزمون های تافل و آزمون آیلتس شرکت کنند.مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی و پذیرش از دانشگاه های هنگ کنگ به شرح زیر می باشند :

  • کارت شناسایی
  • گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات تحصیلی دانش جویان
  • ارائه تمکن مالی در طول زمان تحصیل
  • گواهی پزشکی و سلامت
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • تایید مدارک توسط سفارت

هزینه تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ

شهریه در هنگ کنگ بسته به دوره و دانشگاه متفاوت است. در ماه مه 2014، وب سایت دولتی StudyinHongKong.edu.hk میزان شهریه بین المللی را برای بیشتر دوره ها بین 90،000 تا 265،000 دلار هنگ کنگ در سال تخمین زد (حدود 11،500 تا 33.840 دلار آمریکا). یکی دیگر از هزینه های اصلی ، هزینه اقامت می باشد. طبق دستور العمل دولت هنگ کنگ هزینه اقامت در یک خوابگاه دانشجویی متعلق به دانشگاه یا 15،000 تا 45،000 دلار هنگ کنگ (12،260 تا 23،000 دلار آمریکا) و یا 96،000 تا 180،000 دلار هنگ کنگ (12،260 تا 23،000 دلار امریکا) برای یک آپارتمان خصوصی می باشد. هزینه های اضافی زندگی در حدود 50،000 دلار هنگ کنگ (6،400 دلار آمریکا) در سال تخمین زده می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ
هزینه تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ

رتبه دانشگاه های هنگ کنگ

مؤسسات هنگ کنگ متحمل تغییراتی اساسی در برنامه درسی، آموزش زبان و روش های ارزیابی شدند و سبک و سیاستی را ایجاد کردند که بیشتر مورد توجه دانش جوبان باشد. مؤسسات آموزش عالی در هنگ کنگ با تغییر جهت پیشرفت در افراد و اضافه کردن دوره هایی با تأکید بر تفکر انتقادی، در مقیاس جهانی مرتبط و رقابتی هستند . طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شده که دانشگاه های هنگ کنگ در میان دانشگاه های برتر دنیا قرار دارند. رتبه دانشگاه های منطقه خود مختار هنگ کنگ در سال 2020 به شرح زیر می باشد :

نام دانشگاه :رتبه در هنگ کنگ :رتبه در جهان :
دانشگاه هنگ کنگ          1      35
دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ          2      47
دانشگاه چینی هنگ کنگ          3      57
دانشگاه شهر هنگ کنگ          4     126
دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ          5     171
دانشگاه باپتیست هنگ کنگ          6500 –  401

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل در هنگ کنگ را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در میان بگذارید.

بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دانشگاه های هنگ کنگ

دانشگاه ها در هنگ کنگ به طور کلی مشتاق جذب دانش جویان بین المللی هستند و اغلب بورسیه هایی برای کمک به حمایت از دانش جویان با استعداد خارج از کشور را ارائه می دهند . بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برای دانش جویان بین المللی نیز توسط دولت هنگ کنگ ارائه می شود. برنامه های بزرگ بودجه دولتی شامل موارد زیر می شوند :

  • بورسیه تحصیلی دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، که سالانه جوایز به ارزش 80،000 دلار هنگ کنگ (حدود 10،300 دلار آمریکا) در سال را به دانش جویان غیر محلی ارائه می کند.
  • صندوق آموزش تحصیلات تکمیلی خود تأمین مالی، از کسانی که در سطح اول تحصیل می کنند، پشتیبانی می کند.
  • طرح کمک هزینه دکترای هنگ کونگ، که از طریق کمک هزینه سالانه 301.200 دلار هنگ کنگ (حدود 38460 دلار آمریکا) و کمک هزینه سفرهای مربوط به کنفرانس و تحقیق به ارزش 12600 دلار هنگ کنگ (حدود 1600 دلار آمریکا در سال)، را به مدت سه سال برای دانش جویان با استعداد بین المللی در مقطع تحصیلی دکترا تأمین می کند.

دانش جویان بین المللی که قصد تحصیل در هنگ کنگ را دارند باید بدانند که محدودیت هایی درمورد نوع کار پاره وقت که می توانند انجام دهند وجود دارد. با این حال ، کارآموزی و مشاغل پاره وقت در دانشگاه و کار در تعطیلات تابستانی به طور کلی موجود می باشد.

خوابگاه دانشجویی جهت تحصیل در هنگ کنگ

در هنگ کنگ، دانش جویان غیر محلی می توانند درخواست خوابگاه دانشجویی را داشته باشند. به دانش جویان بین المللی توصیه می شود مستقیماً با دفتر اقامت یا اداره امور دانشجویی موسسه خود تماس بگیرند تا از گزینه های موجود برای اقامت اطلاع پیدا کنند. سیاست خوابگاه دانشجویی برای دانش جویان غیر محلی در بین مؤسسات متفاوت می باشد. دانش جویان بین المللی مقطع تحصیلی کارشناسی معمولاً در طول دوره تحصیل حداقل دو سال اول را در خوابگاه های دانشجویی اقامت خواهند داشت. برخی از دانشگاه های هنگ کنگ حتی خوابگاه را برای کل مدت تحصیل ارائه می دهند . هزینه اقامت درخوابگاه های دانشجویی 5000 دلار تا 15،000 دلار هنگ کنگ در هر ترم متغیر بوده و از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر متفاوت است. علاوه بر این، بیشتر خوابگاه ها ملحفه و بالش را در اختیار دانش جویان خود قرار نمی دهند.در سال های اخیر تعداد دانش جویان غیر محلی که در هنگ کنگ تحصیل می کنند، افزایش یافته است. با توجه به محدودیت خوابگاه های دانشجویی، موسسات ممکن است نتوانند اتاق را به هر یک از دانش جویان غیر محلی اختصاص دهند. برای دانش جویانی که نمی توانند در خوابگاه زندگی کنند اجاره خصوصی همیشه یک گزینه جایگزین است . زندگی در خارج از دانشگاه گران تر از دانشگاه است. اجاره محل اقامت در خارج از محوطه دانشگاه بسته به اندازه، محل و نوع محل اقامت می تواند در محدوده 8000 تا 15،000 دلار هنگ کنگ ماهانه باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد آماده ارائه مشاوره به هم وطنان عزیز در رابطه با تحصیل در هنگ کنگ می باشند.

مزایای تحصیل در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ تجربه ای بی نظیر برای دانش جویان بین المللی خواهد بود. در این بخش به بررسی برخی از مزایای تحصیل در این جزیره خواهیم پرداخت.

مزایای تحصیل در هنگ کنگ
مزایای تحصیل در هنگ کنگ

مرکز آموزشی به نام و مشهور :

هنگ کنگ در رده دوازدهم در رتبه بندی QS برای بهترین شهرهای دانشجویی قرار دارد و دارای 4 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر آسیا و 5 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر در سطح جهان است. مؤسساتی مانند دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ (HKUST)، دانشگاه هنگ کنگ (HKU) و دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK) آموزش های با کیفیت و شبکه های تحقیقاتی قوی را ارائه می دهند. زبان انگلیسی اصلی ترین زبان آموزشی در همه دانشگاه ها است و این زبان به طور گسترده در سطح کشور صحبت می شود و درک می شود.

شهری پر جنب و جوش :

مردم از سراسر جهان در هنگ کنگ زندگی و کار می کنند، این شهر یک فرهنگ بی نظیر و منحصر به فرد را فراهم می کنند. حدود سه چهارم از مساحت هنگ کنگ دارای پارک ها و ذخایر طبیعی است . همان طور که توسط هیئت گردشگری هنگ کنگ گزارش شده است، ” فرهنگ و میراث همان چیزی است که هنگ کنگ را از سایر شهرهای آسیا و در واقع جهان جدا می کند. هنگ کنگ تلفیقی بی نظیر از فرهنگ های شرقی و غربی است که پیر و جدید در کنار هم زندگی می کنند ” .

موقعیت مکانی عالی :

سفر به چین برای گردشگری یا مصاحبه شغلی راحت است. هنگ کنگ در فاصله 20 کیلومتری شنژن (قطب جهانی تولید الکترونیک) واقع شده است و به خوبی با شانگهای و پکن، مراکز اقتصادی چین در ارتباط است. تحصیلات در هنگ کنگ همراه با مهارت در زبان ماندارین می تواند راه های جدیدی را برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها در چین باز کند . هنگ کنگ در قلب آسیا واقع شده است. این شهر در منطقه زمانی مشابه سنگاپور، تایپه، کوالالامپور، مانیل و پرت مشترک است. علاوه بر این، توکیو، سئول، بانکوک و جاکارتا با هنگ کنگ فقط یک ساعت اختلاف دارند.

قطب فرصت ها :

عواملی مانند ساختارهای مالیاتی جذاب، زیر ساخت های مدرن و نزدیکی با چین و سایر بازار های آسیا، هنگ کنگ را به مکانی جذاب برای شرکت ها و شروع کارها تبدیل می کند. 70 بانک از 100 بانک بزرگ جهان در این جا حضور دارند . در واقع وضعیت هنگ کنگ به عنوان یک مرکز مالی بین المللی توسط قانون اساسی آن تأمین می شود. تحصیل در هنگ کنگ می تواند به دانش جویان در ایجاد ارتباطات قوی اجتماعی و حرفه ای کمک کند که می توانند هنگام شروع کار، بسیار مهم باشند.

شهری ایمن و به هم پیوسته :

میزان جرم و جنایات در هنگ کنگ پایین تر از سطح جهان است. سرقت های کوچک و کلاهبرداری های کوچک تقریباً به اندازه معمولی هستند. تبعیض علیه اتباع بیگانه توسط مقامات محلی جدی گرفته می شود و روندی نزولی دارد. هنگ کنگ همچنین دارای یک شبکه حمل و نقل عمومی عالی است. تقریباً تمام مناطق شهر با مترو ، تراموا، اتوبوس یا کشتی به خوبی ارتباط دارند. کارت Octopus را می توان برای پرداخت هزینه حمل و نقل استفاده کرد و همچنین توسط مغازه ها و فروشگاه های خرده فروشی به طور گسترده ای پذیرفته شده است.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی تحصیل در هنگ کنگ ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول درباره تحصیل در هنگ کنگ

زبان آموزش در دانشگاه های هنگ کنگ انگلیسی می باشد.

هنگ کنگ خانه برخی از 50 دانشگاه برتر جهان از جمله دانشگاه های دارای رتبه سوم، هشتم و دهم در آسیا در سال 2020 می باشد.

بهترین دانشگاه های هنگ کنگ دانشگاه هنگ کنگ، علم و فناوری هنگ کنگ، پلی تکنیک هنگ کنگ و … می باشد.

مؤسسات در هنگ کنگ در پذیرش دانش جویان بین المللی به شدت استقبال می کنند، شرایط لازم برای پذیرش دانشجو ممکن است از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر و از برنامه به برنامه دیگر متفاوت باشد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های هنگ کنگ کارت شناسایی، گذرنامه معتبر، گواهی تمکن مالی و … می باشد.

وب سایت دولتی StudyinHongKong.edu.hk میزان شهریه بین المللی را برای بیشتر دوره ها بین 90،000 تا 265،000 دلار هنگ کنگ در سال تخمین زد (حدود 11،500 تا 33.840 دلار آمریکا).

طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شده که دانشگاه های هنگ کنگ در میان دانشگاه های برتر دنیا قرار دارند.

هزینه زندگی در حدود 50،000 دلار هنگ کنگ (6،400 دلار آمریکا) در سال تخمین زده می شود.

بله . دانشگاه ها در هنگ کنگ به طور کلی مشتاق جذب دانش جویان بین المللی هستند و اغلب بورسیه هایی برای کمک به حمایت از دانش جویان با استعداد خارج از کشور را ارائه می دهند.

بله . در هنگ کنگ، دانش جویان غیر محلی می توانند درخواست خوابگاه دانشجویی را داشته باشند.

مزایای تحصیل در هنگ کنگ امکان تحصیل به زبان انگلیسی ، فرصت شغلی مناسب، امنیت و سایر موارد دیگر می باشد.

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا