071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در اندونزی

تحصیل در اندونزی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از کشورهای مناسب جهت مهاجرت تحصیلی، کشور اندونزی می باشد که این روزها بسیار پرطرفدار است. تحصیل در اندونزی به دلیل سطح علمی و رفاهی مورد توجه بسیاری از دانشجویان کشورهای مختلف قرار گرفته که برای ورود به دانشگاه ها تلاش می کنند. در این مقاله به تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین هزینه های تحصیل اشاره شده است.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در اندونزی

اندونزی یک جزیره بهشتی است که از 44000 جزیره تشکیل شده و در جنوب شرقی آسیا واقع شده است.صد ها نفر از اقوام  فرهنگ ها و زبان های مختلف در اندونزی زندگی می کنند این بدین معنی است که اندونزی یک جامع بسیار متنوع دارد که برای تحصیل دانشجویان بین الملل می تواند مناسب باشد. اندونزی به عنوان یک ملت نسبتا جدید (استقلال خود را در سال 1945 به دست آورده است) در حال حاضر یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد جهان و بیشترین رشد اقتصادی در منطقه را داراست.

با توجه به این چشم انداز امیدوار کننده، اندونزی به عنوان یکی از مهم ترین ستون های اقتصادی جهان شناخته خواهد شد و تا سال 2030 به بزگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد. موقعیت اندونزی به عنوان بزگترین اقتصاد در ASEAN بطور طبیعی توجه دانش آموزان بین الملل را جذب خواهد کرد. سیستم تحصیلات عالی اندونزی به دانشگاه ها، موسسات، آکادمی ها، صنایع پلی تکنیک و مداری عالی پیشرفته (sekolah tingg) تقسیم می شود. همه این مراکز در دو دسته خصوصی و دولتی دسته بندی می شوند. مراکز دولتی از سال های بسیار قبل وجود داشته اند در حالیکه موسسات خصوصی نسبتا جدید هستند.

تمام موسسات آموزش عالی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ملی قرار دارند. تعداد موسسات آموزش عالی در اندونزی از تعداد 10 موسسه در سال 1950 به بیش از 2000 موسسه افزایش پیدا کرده است. اندونزی به سرعت به یک مقصد محبوب برای دانش اموزان بین الملل تبدیل خواهد شد. دوره های بین الملل که از زبان انگلیسی به عنوان زبان اموزش استفاده می کنند به طور فزاینده ای برای دانشجویان بین الملل که به دنبال تحصیل در اندونزی هستند در دسترس است. دانشگاه اندونزی، موسسه تکنولوژی باندونک university prasetiya mulya همه دوره های بین الملل را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

برنامه های مشترک دو طرفه بین دانشگاه های اندونزی و دانشگاه های بین الملل مثل دانشگاه peliyata harpan برای دانشجویانی که می خواهند فقط بخشی از دوره تحصیل خود در اندونزی را بگذرانند در دسترس است. در حال حاضر حدود 6000 هزار دانشجوی بین الملل در دانشگاه های محلی اندونزی تحصیل می کنند که این رقم در مقایسه با دانشگاه های مالزی با 63000 و سنگاپور با 52000 بسیار اندک است. بعضی از فاکتور ها مانند کیفیت موسسات اموزشی اندونزی، عدم برنامه های تبادل دانشجویان، مسائل مربوط به ویزای دانشجویی و عدم ارتقای سطح آموزشی کشور برای دانش اموزان بین الملل باعث شده که تعداد دانشجویان بین الملل پایین باشد.

کیفیت دانشگاه های محلی اندونزی در مرز نگران کننده ای قرار دارد و دلیل اصلی این است که خود اندونزیایی ها برای تحصیل به کشور هایی مانند ایالت متحده، استرالیا، ژاپن سفر می کنند. البته دولت هدف بهبود دانشگاه های اندونزی را تعیین کرده است. گرفتن ویزای دانشجویی برای دانش اموزان بین المللی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور به اندونزی می امدند در گذشته با مشکلاتی مواجه بود. دانشجویان مجبور بودند با ویزای توریستی به کشور اندونزی بروند و سپس هزینه های غیر قانونی پرداخت می کردند.

ویزاهای اخذ شده

از آغاز سال 2016 این مسئله تا حدی جهت گرفته است و دانشجویان بین الملل می توانند برای ویزای دانشجویی و اقامت موقت(vitas) انلاین درخواست دهند. دانشجویان بین الملل برای دریافت ویزای دانشجویی (vitas) باید قبل از ورود به دانشگاه از طریق ارسال نامه ای به دانشگاه انتخابی خود vitas را به دست اورند. در شروع دوره تحصیل دانشجویان بین الملل می توانند vitas خود را به یک مجوز اقامت محدود به نام kitas تبدیل کنند. ویزای دانشجویی بسته به نوع دوره برای یک تا دو سال معتبر است.

تحصیل در اندونزی لیسانس و کارشناسی ارشد

دوره های کارشناسی در اندونزی در تعداد زیادی از موسسات اموزشی از جمله آکادمی ها، پلی تکنیک ها، کالج های تحقیقاتی، موسسات و دانشگاه ها ارائه می شود . دانشگاه های اندونزی دو نوع مدرک ارائه می کنند که معادل مدرک لیسانس در کشور های انگلیسی زبان است. DIPLOM 4 یا Sarjan sain terapan و Sarjan 1 که دانشجویان بین الملل می توانند در آن تحصیل کنند.

دوره های کارشناسی در اندونزی تمرکز خود را بر ارائه دانش و مهارت های عملی ضروری برای موفقیت پس از فارغ التحصیلی قرار داده است. دوره های کارشناسی چهار ساله است. داشتن مدرک لیسانس از دانشگاه های اندونزی در رشته های موسیقی، مهندسی برق، حسابداری، معماری، طراحی محصول، آموزش معلم، طراحی داخلی، روانشناسی، مهندسی عمران، هنر، سیستم های اطلاعاتی یا دیگر زمینه های تحصیلی یک کلید برای تحقق اهداف کاری شماست.

تحصیل در اندونزی لیسانس و کارشناسی ارشد

اندونزی یک محل مهیج برای تحصیلات عالی است. دانشگاه های اندونزی مقطع کارشناسی ارشد را در دوره های آموزشی با تکنولوژی بالا و امکانات عالی و هزینه تحصیلی پایین ارائه می کنند. مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان به دلیل بعضی از مسائل خارج از محیط آموزشی مانند هزینه کم زندگی، فرصت های مسافرتی، شهر های هیجان انگیز و بسیاری از امکانات فرهنگی جذابیت دارد.

بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی، برنامه ریزی شهری، مدیریت و سلامت در میان بسیاری از کشورها اندونزی را انتخاب می کنند. دانشجویان کارشناسی ارشد اندونزی یک جمعیت دانشجویی چند فرهنگی و دانشکده های بین المللی متخصص را تجربه می کنند. کارشناسی ارشد در اندونزی دارای یک چهار چوب بسیار محکم است و دانشجویان را در لبه رقابتی برای کسب شغل های هیجان انگیز بازار کار بین المللی قرار می دهد.

دانشگاه های معتبر اندونزی

در اندونزی بیش از 30 دانشگاه دولتی و بیش از 1000 دانشگاه خصوصی وجود دارد و هر دو دانشگاه تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش قرار دارند. نه دانشگاه اندونزی در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در ردیف بهترین دانشگاه ها قرار گرفته اند. این دانشگاه ها با امتیاز های بالای 450 بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده اند. دانشگاه اندونزی قدیمی ترین دانشگاه اندونزی است که در سال 1849 تاسیس شده است. این دانشگاه با بالاترین ورودی کشور در رتبه بندی دانشگاه های جهان رتبه 277 را داراست این پرشی خوب نسبت به موقعیت سال قبل که در رتبه 325 قرار داشت.

دانشگاه اندوزی رتبه 54 در رنکینگ دانشگاه های آسیایی QS را داراست. دانشکده های دانشگاه اندونزی در دپوک ،جاکارتا ، غرب جاوا واقع شده اند. کتابخانه دانشگاه اندونزی با یک و نیم میلیون کتاب به عنوان بزگترین کتابخانه در جنوب شرقی اسیا شناخته می شود. دانشگاه اندونزی در سال 2007 اصلاحات قابل توجهی انجام داد که منجر به افزایش درآمد و نشر تحقیقات شد. لوگوی متمایز دانشگاه نشان دهنده ایدهKala-makara (دو منبع انرژی در طبیعت، خورشید و زمین) است.

دانشگاه تکنولوژی باندونک(ITB) در سال 1920 به عنوان شاخه ای از موسسه تکنولوژی DUTH DELFT تاسیس شد و در رتبه بندی جهانی در رتبه 331 و در رتبه بندی آسیا در رتبه 65 قرار دارد. Te bandoeny شناخته می شد. اما در سال 1859 به یک موسسه مستقل تبدیل شد. دانشگاه ITB به یک دانشگاه بین المللی شناخته شده تبدیل شده است و در جهان برای رشته مهندسی مکانیک در رتبه 300 قرار دارد. این دانشگاه حدود 20000 دانشجو را اموزش می دهد و در باندونگ ( یکی از بزگترین شهرهای اندونزی) قرار دارد. دانشگاه 770000 متر مربع است.

دانشگاه ugm یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه ها در اندونزی است، دانشگاه ugm در رتبه 401-410 دانشگاه های جهانی QS و در رتبه 85 آسیا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1494 تاسیس شده و با 5000 دانشجو که شامل 1.187 دانشجوی خارجی می شود در 18 دانشکده به عنوان بزگترین دانشگاه این کشور شناخته می شود. دانشگاه اصلی با وسعت 360هکتار در یکی از شهرهای کوچک یوگواکارتا قرار دارد و به عنوان مرکز آموزشی برای کمک به یادگیری شهرت دارد.

دانشگاه UGM اخیرا منطقه educopolis area را اجرا کرده است. یک محیط آموزشی دلگرم کننده که با توسعه همکاری های چند رشته ای و پاسخ دادن به مسائل مربوط به محیط زیست ایجاد شده است. دانشگاه کشاورزی بوگور (رتبه 147 در دانشگاه های اسیا و رتبه 100-51 در رتبه بندی دانشگاه های جهان برای رشته کشاورزی و جنگل داری). دیگر دانشگاه ها به قرار زیر می باشد:

  • دانشگاه Airlangga (رتبه 170 در آسیا)
  • دانشگاه Padjedjeran (رتبه 176 اسیا)
  • دانشگاه Dipomeyor (رتبه 240 اسیا)
  • موسسه تکنولوژی Sepuluhs nopember (رتبه 232 در آسیا)
  • دانشگاه Binus (رتبه 260-251 آسیا)
  • دانشگاه Brawijaya (رتبه 300-291 اسیا)
  • دانشگاه Muhammadyah surakarta

هزینه تحصیل در اندونزی

در اندونزی شهریه های دانشگاه های دولتی در مقایسه با دانشگاه های خصوصی برای شهروندان اندونزیایی پایین است و این به دلیل کمک هزینه هایی است که دولت برای شهروندان خود پرداخت می کند. هر چند که هزینه های شهریه برای دانشجویان بین الملل به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از شهروندان اندونزیایی است. هزینه های تحصیل به قرار زیر می باشد:

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در موسسه تکنولوژی باندونک 5000 و در مقطع کارشناسی ارشد 7000 دلار است.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه gadjah mad 1000 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد دلار 5000 است
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه airlangga 1000 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد دلار1000 است.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه bogor agticultural 1000 و در مقطع کارشناسی ارشد 1000 دلار است.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه bogor agticultural 1000 و در مقطع کارشناسی ارشد 1000 دلار است.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه dipangoro 1000 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد 1000 دلار است.

هزینه تحصیل در اندونزی

اگر می خواهید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در اندونزی ثبت نام کنید می توانید در خواست پذیرش خود را به صورت انلاین برای دانشگاه انتخابی خود بفرستید و باید هزینه درخواست که 100 دلار امریکا است را پرداخت کنید. برای ثبت نام برای شروع کلاس ها باید هزینه پذیرش را پرداخت کنید. برای دوره های کارشناسی این هزینه 1250 دلار آمریکا و برای دوره کارشناسی ارشد 1500 دلار و برای مقطع دکترا 200 دلار امریکا است. هزینه زندگی در اندونزی با حساب تقریبی هزینه های مسکن، آب، برق، تلفن، غذا، کتاب های درسی، لباس، اینترنت، حمل و نقل و سایر هزینه ها بین 800 تا 1000 دلار در ماه است.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی اندونزی

لطفا توجه کنید که ممکن است مراحل در خواست ویزا و لیست مدارک مورد نیاز در هر زمانی تغییر کند. آخرین اطلاعات درباره ایین نامه های ویزای اندونزی را مستقیما از سفارت اندونزی در کشور خودتان دریافت کنید. همه دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه های اندونزی پذیرفته شدند نیاز به گرفتن ویزای دانشجویی دارند. در اندونزی ویزای دانشجویی جز ویزای اجتماعی محسوب می شود.

سفارت اندونزی برای اهداف تحصیلی در اندونزی ویزای مسافرتی اجتماعی تک-ورودی صادر می کند. نوع دیگری از ویزای دانشجویی وجود دارد که ویزای اقامت موقت نامیده می شود. اما این ویزا تنها برای تحصیلات طولانی مدت صادر می شود. تمام دانشجویان باید ویزای اجتماعی درخواست کنند. حداکثر طول اقامت در اندونزی با ویزای اجتماعی 60 روز است و ویزا باید در مقصد مطابق دستور العمل های دانشگاه میزبان تمدید شود. بهتر است درخواست ویزا در کنسولگری / سفارت اندونزی در کشور خودتان انجام شود. مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی:

  • پاسپورت معتبر با حداقل یک برگه خالی برای ویزا (پاسپورت باید بعد ار 6 ماه ترک اندونزی معتبر باشد)
  • کپی از صفحه های هویت شما در پاسپورت
  • پر کردن فرم درخواست
  • دو عکس گذرنامه در اندازه 4*6
  • کپی از بلیط هواپیما یا بلیط الکتریکی شما
  • نامه رسمی پذیرش دانشگاه از دانشگاه میزبان
  • رسید یا کپی رسید پرداخت هزینه های ویزا
  • نامه سفارت (AE که برای سفارت فرستاده شده)

نامه های سفارت که توسط دانشگاه میزبان تهیه می شود تایید می کند که دانشجو نیاز به ویزای اجتماعی دارد. نامه سفارت برای سفارت یا کنسولگری اندونزی در کشور شما فرستاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های گفته شده بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همراه باشید.

سوالات متداول درمورد تحصیل در اندونزی

تمام موسسات آموزش عالی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ملی قرار دارند. تعداد موسسات آموزش عالی در اندونزی از تعداد 10 موسسه در سال 1950 به بیش از 2000 موسسه افزایش پیدا کرده است. اندونزی به سرعت به یک مقصد محبوب برای دانش آموزان بین الملل تبدیل خواهد شد. دوره های بین الملل که از زبان انگلیسی به عنوان زبان اموزش استفاده می کنند به طور فزاینده ای برای دانشجویان بین الملل همه دوره های بین الملل را به زبان انگلیسی تدریس می کنند. university prasetiya mulya که به دنبال تحصیل در اندونزی هستند در دسترس است، دانشگاه اندونزی، موسسه تکنولوژی باندونک 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 1000 تا 5000 دلار است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 1000 تا 7000 دلار است.

هزینه زندگی در اندونزی با حساب تقریبی هزینه های مسکن، آب، برق، تلفن، غذا، کتاب های درسی، لباس، اینترنت، حمل و نقل و سایر هزینه ها بین 800 تا 1000 دلار در ماه است.

  • پاسپورت معتبر با حداقل یک برگه خالی برای ویزا (پاسپورت باید بعد از 6 ماه ترک اندونزی معتبر باشد)
  • کپی از صفحه های هویت شما در پاسپورت
  • پر کردن فرم درخواست
  • دو عکس گذرنامه در اندازه 4*6
  • کپی از بلیط هواپیما یا بلیط الکتریکی شما
  • نامه رسمی پذیرش دانشگاه از دانشگاه میزبان
  • رسید یا کپی رسید پرداخت هزینه های ویزا
  •  ( که برای سفارت فرستاده شده) نامه سفارت
  • دانشگاه Airlangga (رتبه 170 در آسیا)
  • دانشگاه Padjadjaran (رتبه 176 آسیا)
  • دانشگاه Dipomeyor (رتبه 240 آسیا)
  • موسسه تکنولوژی Sepuluh nopember (رتبه 232 در آسیا)
  • دانشگاه Binus (رتبه 260-251 آسیا)
  •  دانشگاه Brawijaya (رتبه 300-291 آسیا)
  • دانشگاه Muhammadiyah surakarta

بله، برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اندونزی باید در آزمون ورودی شرکت نمود.

  • S3 که طور به آن اختصار به Doctor یا Strata3 مدارک
  • می‌گویند به عنوان بالاترین مدرک دانشگاهی در اندونزی به حساب می آید و از طریق دانشگاه‌ها و یا انستیتوهای 
  • اندونزی بعد از گذراندن ۳ الی ۴ سال تحصیل و پژوهش با داشتن مدرک 
  •  به دانشجویان داده می شود. Magister (S2( Doctor

اندونزیایی و هلندی دو زبان رایج این کشورند.

بله، مدرکی که با چهار سال تحصیل در اندونزی و پشت سر گذاشتن ۱۴۴ الی ۱۶۰ واحد درسی به دست می‌آید معادل مدرک لیسانس می باشد. Sarjana (S1)

بله، مدرکی كه با دوسال تحصيل و گذراندن 30 تا 36 واحد درسي اخذ ميشود معادل مدرک کارشناسی ارشد می باشد. Magister S2)) يا Strata

اخبار های مرتبط

تحصیل در اندونزی

تحصیل در اندونزی

یکی از کشورهای مناسب جهت مهاجرت تحصیلی، کشور اندونزی می باشد که این روزها بسیار پرطرفدار است. تحصیل در اندونزی

مشاهده

اسکرول به بالا