071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

طبق قانون دانشگاه هلسینکی ممکن است حق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند را به فردی که حق تحصیل در این کشور را به عنوان یک حرفه ای مجاز دریافت کرده است، اعطا کند. کار دندانپزشکی در فنلاند می تواند فیزیکی و ذهنی چالش برانگیز باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همراه باشید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

در برنامه دندانپزشکی فنلاند دانش آموزان به عنوان دندانپزشک فارغ التحصیل می شوند، تقریبا تمام دندانپزشکان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی کار می کنند. حرفه دندانپزشکی به خوبی مورد احترام است، دندانپزشک 9 رتبه در لیست حرفه ای های برتر در فنلاند مورد ارزیابی قرار گرفته است. دندانپزشکان از تخصص خود راضی و متعهد به کار هستند. دندانپزشکان با دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشغول به کار هستند، به بیماران کمک و با دستان خود کار می کنند که به آن کار چند وجهی نیز گفته شده است که یکی از دلایل مثبت حرفه دندانپزشکی است.

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

دندانپزشکان در میان مقادیر ضروری در انتخاب محیط کار، محتوای کار را ذکر کرده اند. به نظر می رسد دندانپزشکان ترجیح می دهند کار چند بعدی و چالش برانگیز را انجام دهند، که محتویات آن ها می توانند بر علاقه شخصیشان تاثیر بگذارند. اکثر دندانپزشکان بیماران را در مراکز بهداشتی، خصوصی و بیمارستان ها درمان می کنند.

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

معمولا دندانپزشک یکی از اعضای تیم کاری است. علاوه بر این، دندانپزشکان می توانند به عنوان معلمان، محققان و یا مقامات اداری کار کنند. دندانپزشکان همچنین می توانند در زمینه های مختلف دندانپزشکی تخصص داشته باشند: جراحی فک و صورت، ارتودنسی، دندانپزشکی بالینی و یا مراقبت های بهداشتی.

تخصص پزشکی در فنلاند

حق تحصیل پزشکی در فنلاند جهت تخصص را می توان بعد از اینکه متقاضی برای موقعیت یا معاونت انتخاب شد که واجد شرایط بودن برای آموزش می باشد، اعمال شود. دانشکده پزشکی توصیه می کند که کسانی که دوره پزشکی کارشناسی خود را در خارج از فنلاند تکمیل کرده اند گواهی نامه ای را نشان می دهند که حداقل مهارت رضایت بخش در زبان فنلاندی یا سوئدی را دارند.

گواهینامه های زبان توصیه شده عبارتند از گواهی ملی مهارت زبان (سطح 3) ارائه شده توسط هیئت ملی آموزش فنلاند و یا گواهی مهارت زبان خدمات عمومی. روش های مناسب برای نشان دادن مهارت های زبان عبارتند از دوره ای در فنلاند (مهارت های سطح 6- 9) که در دانشگاه تابستانی هلسینکی به زبان فنلاندی یا سوئدی تکمیل شده است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت فنلاند

نام پنج دانشگاه جهت تحصیل در فنلاند در لیست دانشگاه های معتبر از نظر وزارت بهداشت وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه اولو
  • دانشگاه فنلاند شرقی
  • دانشگاه تامپر

شرایط ویزای تحصیلی فنلاند

اگر کشور مقصد شما فنلاند می باشد، برای داشتن ویزای تحصیلی فنلاند درخواست می دهید. ویزا ممکن است به دلایل خاصی مانند، مدارک سفر معتبر ندارید، توجیهی برای اثبات هدف و شرایط اقامت خود ارائه نمی کنید، مجاز به بازگشت به کشور مبدا یا رفتن به یک کشور سوم نیستید، ممکن است ممنوعیت ورود به فنلاند یا به یک کشور دیگر شنگن داشته باشید یا به عنوان یک خطر برای نظم عمومی شناخته شده باشید، ویزا شما لغو خواهد شد و هزینه ویزا غیرقابل برگشت است. سفارت برای دریافت امتحان ورود به مدرسه، مصاحبه شغلی یا دوره محاکمه در ارتباط با قراردادهای شغلی در فنلاند، ویزا را دریافت نمی کند.

شرایط ویزای تحصیلی فنلاند

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

فنلاند کشوری در شمال اروپا و همسایه ی سوئد و نروژ می باشد وبخشی از اتحادیه ی اروپا است. آموزش و پرورش در این کشور بسیار ارزشمند بوده و نظام آموزش و پرورش آن یکی از بهترین های جهان است، طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد، فنلاند بهترین سیستم آموزشی عالی در جهان را دارا است.

هزینه های تحصیل برای دانش آموزانی که عضو شهروندی اتحادیه اروپا بوده یا ملیت فنلاندی دارند، رایگان می باشد ولی دانش آموزان بین المللی باید هزینه های تحصیل را پرداخت کنند. به طورکلی هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به نوع دانشگاه و نوع رشته ی انتخابی بسیار متغیر می باشد. هم چنین طول دوره ه ی رشته های پزشکی عمومی در این کشور 6 سال بوده و دندان پزشکی 5 سال می باشد.

متوسط هزینه های تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور فنلاند حدود 10000 یورو در سال بوده و برای رشته ی دندان پزشکی حدود 12000 یورو می باشد؛ البته این هزینه ها در هر دانشگاهی می تواند متفاوت باشد مثلا در دانشگاه آلتو این هزینه ها بین 12000-15000 یورو در سال می باشد یا در دانشگاه تامپر این هزینه ها بین 8000-12000 یورو در سال می باشد.

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های محل زندگی خودتان، معمولا می بایست مدارکی مثل مدرک اتمام دوره ی دبیرستان و یا گواهی مرخصی از دانشگاه را دریافت کرده باشید تا واجد شرایط ورود به دانشگاه به حساب آیید. هنگام ثبت درخواست، برای اخذ پذیرش در یکی از موسسات آموزش عالی کشور فنلاند نیز، لازم است که مدرک دیپلم دبیرستانتان را در دست داشته باشید؛ حتی اگر پس از اتمام دوره دبیرستان در دانشگاه دیگری مشغول به تحصیل شده باشید.

بدیهی است که برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز می بایست دوره کارشناسی (یا معادل آن) را به اتمام رسانیده باشید. اگر پس از بررسی سوابق و مدارکتان، واجد شرایط پذیرش در دانشگاه باشید، به احتمال زیاد از شما برای شرکت در یک آزمون ورودی یا یک مصاحبه دعوت به عمل می آید. بیشتر دانشگاه های کشور فنلاند برای پذیرش دانشجویان خود در مقاطع کارشناسی و در رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن، «سیستم درخواست پذیرش آنلاین» دارند.

متقاضیان می بایست همراه با فرم تکمیل شده ی درخواست خود، کپی مدارک و تمامی سوابق تحصیلی خود و سایر مدارک مورد نیاز را به صورت آنلاین برای دانشگاه مد نظر خود ارسال نمایند. به علاوه ، بسیاری از دانشگاه های کشور فنلاند برای دانشجویان متقاضی رشته های پزشکی ، آزمون ورودی ای طراحی و برگزاری می کنند. آزمون های ورودی میتوانند از یک یا چند بخش تشکیل شده باشند و برای ورود به دانشگاه متقاضی باید در تمامی آنها پذیرفته شود.

هم چنین ممکن است هر دانشگاه آزمون ورودی مختص به خود را داشته باشد و اگر بخواهید برای چند دانشگاه درخواست دهید باید در چند آزمون ورودی شرکت کنید. آزمون ورودی رشته پزشکی از مباحث زیست شناسی، فیزیک و شیمی خواهد بود. زبان تدریس در اکثر دانشگاه های کشور فنلاند به انگلیسی و سوئدی خواهد بود و دانشجو در این مورد حق انتخاب دارد. بنابراین ارائه مدرک تسلط به زبان (آیلتس و یا تافل) از الزامات ورود به رشته ی پزشکی و یا دندان پزشکی دانشگاه های فنلاند است.

بعد از شرکت در آزمون ورودی، دانشگاهی که برای آن درخواست فرستادید به درخواست شما رسیدگی میکند و تصمیم نهایی را میگیرد. اگر پذیرفته شده باشید یک نامه ی پذیرش رسمی از دانشگاه دریافت خواهید کرد. زمان درخواست پذیرش دانشگاه ها معمولا در ماه نوامبر آغاز میشود و تا فوریه مهلت ثبت نام خواهد داشت. بهتر است در این مورد با دانشگاه مد نظر خود مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز همراه باشید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه اولو
  • دانشگاه فنلاند شرقی
  • دانشگاه تامپر

متوسط هزینه تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور فنلاند حدود 10000 یورو در سال می باشد.

متوسط هزینه تحصیل برای رشته ی دندان پزشکی حدود 12000 یورو درسال می باشد.

  • ارائه گواهی تمکن مالی، متقاضی باید ثابت کند که در طی مدت تحصیل خود در فنلاند می تواند هزینه های خود را تامین کند.
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در فنلاند
  • عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه بیمه سلامت
  • پرداخت هزینه ثبت نام الکترونیکی که این هزینه ۳۰۰ یورو است

دانشجویان رشته دندانپزشکی از همان ابتدای تحصیل خود با بیماران ارتباط برقرار می کنند و وارد دوره های عملی رشته دندانپزشکی می شوند.

طول دوره ی رشته پزشکی عمومی در این کشور 6 سال می باشد.

طول دوره ی رشته دندان پزشکی 5 سال می باشد.

به طور میانگین هزینه زندگی دانشجویی در کشور فنلاند به طور ماهانه ۸۰۰ یورو است .

ارائه مدرک تسلط به زبان (آیلتس و یا تافل) از الزامات ورود به رشته ی پزشکی و یا دندان پزشکی دانشگاه های فنلاند است.

  • متقاضی باید در دوره های تحصیلی قبلی نمره بالایی کسب کرده باشد.
  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی متقاضی در رشته تجربی
  • دارا بودن مدرک زبان فنلاندی و یا سوئدی
  • متقاضی باید دوره کالج پریمدیکال را بگذراند و یا به عبارتی باید دوره پیش دانشگاهی را بر اساس نظام آموزشی فنلاند را طی کند.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا