071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در هلند

سرمایه گذاری در هلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سرمایه گذاری های خارجی در صورتی که در مکان و عنوان درست انجام شوند، می توانند سود دهی خوبی را برای صاحب سرمایه داشته باشند. سرمایه گذاری در هلند نیز از جمله مواردی است که مزایای زیاد را به دنبال دارد و مشتاقان زیادی نیز دارد. مقاله زیر به قلم کارشناس مهاجرت سرمایه گذاری موسسه حقوقی میرداماد آماده شده است.

شرایط سرمایه گذاری در هلند برای خارجی ها

اتباع خارجی می توانند برای این نوع مجوز اقامت در چهار روش مختلف واجد شرایط باشند. سرمایه گذاری شخصی در هلند حداقل 141،806،125 دلار از یک ماهیت غیر جعلی ( رسمی )، باید در یکی از موارد زیر سرمایه گذاری شود:

  1. یک شرکت نوآور
  2. یک صندوق همکاری که به رشد یک یا چند شرکت نوآور کمک می کند
  3. یک صندوق مرکزی که توسط وزارت امور اقتصادی هلندی به رسمیت شناخته شده است
  4. صندوق مشارکت که بخشی از همکاری انجمن مشارکت هلندی است (Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen (NVP)

مبلغ سرمایه گذاری باید به حساب بانک هلندی یا بانک یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که دارای دفاتری در هلند و تحت نظارت یک بانک هلندی است قرار گیرد.

  • ارزیابی سرمایه گذاری:

بر اساس این درخواست مهاجرت، سازمان اداری هلند (RVO) به مقامات مهاجرت هلندی (IND) برای ارزیابی اینکه آیا سرمایه گذاری شرکت نوآورانه یا سرمایه گذاری صندوق همکاری، ارزش افزوده به اقتصاد هلند را دارد، فراهم خواهد کرد. اگر سرمایه گذاری تحت هر گزینه 1 یا 2 صورت گیرد، RVO شخصیت خلاقانه شرکت را بررسی خواهد کرد و  اینکه آیا سرمایه گذاری پایدار است و اثرات مثبت کافی برای اقتصاد هلند از جمله ایجاد نیروی کار دارد. این کار بر اساس یک سیستم مبتنی بر امتیاز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

باید HNWI در یک صندوق مرکزی شناخته شده یا صندوق مشارکت سرمایه گذاری به عنوان هر گزینه 3 یا 4، سرمایه گذاری در نظر گرفته شود تا تاثیر مثبت و ارزش افزوده به اقتصاد هلند داشته باشد. بنابراین RVO در هیچ ارزیابی مبتنی بر امتیاز دخالت نخواهد کرد.

  • بررسی های پیشین و پولشویی:

یک عنصر مهم این است که ملت خارجی نیاز به رعایت هرگونه بازرسی از سوی مقامات هلندی با توجه به پولی که برای جلوگیری از پولشویی سرمایه گذاری می شود، موافقت می کند.

مقامات مهاجرت به هلند با واحد اطلاعات مالی Nederland (fiu)کار می کنند که منشا پول سرمایه گذاری شده را ردیابی می کند. تنها با تایید مثبت از طرف FIU مبنی بر اینکه این پول به عنوان ماهیت جعلی در نظر گرفته نمی شود، این IND می تواند ادامه یابد. در صورتی که FIU نتواند منشا و ماهیت را تعیین کند، این IND برنامه مهاجرت را تایید نخواهد کرد. علاوه بر این، اگر FIU این مقدار را جعلی قلمداد کند، تحقیقات بر این اساس آغاز خواهد شد.

اجازه اقامت “طلایی” کمی اجازه تصویب این برنامه جدید را می دهد، از زمان معرفی این برنامه جدید، تنها تعداد بسیار کمی از درخواست ها ثبت شده اند و تقریبا همه آن ها رد یا لغو شده اند. اخیرا، آقای Dominique Coenen، شریک EMG با موفقیت به سرمایه گذار خصوصی آسیایی که مایل به مشارکت 1.42 میلیون دلار بود، کمک کرد. در نتیجه، HNWI دومین مجوز اقامت هلندی را به عنوان یک سرمایه گذار ثروتمند خارجی در هلند بدست آورد.

  • الزامات سخت تر نسبت به سایر کشورها:

طبق نظر آقای Coenen، برنامه فعلی هلندی دارای نواقص جدی است که عمدتا می تواند به معیارهای ارزیابی جامع و مشکلات عملی در برنامه مهاجرت نسبت داده شود. کشورهای دیگر اتحادیه اروپا با برنامه های “ویزای طلایی” در این زمینه بیشتر سودمند هستند. به عنوان مثال، شرکای مهاجرت EMG در مالت، پرتغال، اسپانیا و قبرس، ویزای طلایی و یا حتی تابعیت را تحت شرایط سخت تر دریافت می کنند. در هلند این روند بسیار طولانی است و بسیاری از بارهای اجرایی عملی برای مراقبت از خارج از کشور وجود دارد. (مانند باز کردن حساب بانکی در هلند به عنوان یک غیر ساکن).

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

برنامه‌ی اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری اجازه می دهد تا متقاضیان حق زندگی و کار بدون محدودیت زمانی در هلند را داشته باشند و هر بار تا مدت 90 روز  می‌توانند در اتحادیه اروپا سفر کنند. اقامت دائم هلند در مدت 90 روز به متقاضیان موفق اعطا می شود و متقاضیان می توانند پس از گذراندن پنج سال فعالیت یا تامین مالی کسب و کاری در هلند، برای اخذ اقامت کامل و گذرنامه درخواست دهند.

آنچه که دولت هلند از متقاضیان اقامت درخواست می کند:

سرمایه گذاری سرمایه ای در بخش خصوصی هلند حداقل به ارزش 1.25 میلیون â€. این سرمایه را می توان از طریق خرید (یا سرمایه گذاری) در یک شرکت هلندی یا از طریق صندوق SEED انجام داد. سرمایه گذاری باید برای اقتصاد هلند ارزشمند باشد و باید حداقل ده شغل طی پنج سال ایجاد کند.

بودجه مورد استفاده برای بدست آوردن برنامه اقامت هلندی باید منبع معتبری داشته باشد. برای حصول اطمینان از عدم وجود پولشویی، مقامات هلندی، به بررسی دقیق منشاء وجوه استفاده شده در سرمایه گذاری خواهند پرداخت. متقاضیان مورد بررسی‌های جامعی قرار می‌گیرند. متقاضیان باید یک معاینه‌ی کامل پزشکی را گذرانده و بیمه‌ی درمانی از یک شرکت بیمه هلندی اخذ کنند.

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری
شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در هلند جهت اخذ اقامت

کشور هلند دارای یک برنامه جدید به نام “ویزای طلایی” است که به آندسته از سرمایه گذاران خارجی ویزای کاری هلند به نام ویزای طلایی اعطا می کند که تمایل به زندگی و سرمایه گذاری در کشور هلند دارند. این سرمایه گذاری باید ارزش افزوده و مزایایی را برای اقتصاد کشور هلند به همراه بیاورد. کشور هلند یکی از کشورهای مهم عضو شینگن اتحادیه اروپا (EU) است که دارای بهترین استانداردهای زندگی در کشور اروپا همراه با دسترسی به امکانات خدمات بهداشتی و آموزش می باشد.

طرح ویزای طلایی برای سرمایه گذار خارجی، یک طرح بسیار گران قیمت تر است که تنها برای سرمایه گذاران خارجی با سرمایه با ارزش خالص فوق العاده بالا مناسب است. حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز جهت دریافت ویزای طلایی، 25/1 میلیون یورو است که باید در یک حساب بانکی در یک بانک هلندی سپرده شود. همچنین، این سرمایه گذاری باید در طول 5 سال 10 شغل ایجاد کند. در این مورد، اجازه اقامت برای حداکثر 3 سال با حق کار (‘arbeid vrij toegestaan’) در کشور هلند صادر می شود. در این نوع ویزا، نیازی به اقامت دائم در کشور هلند نمی باشد.

این نوع سرمایه گذاری باید ارزش افزوده برای اقتصاد هلند را به همراه بیاورد و بایستی توسط سازمان اداری هلند (RVO) و با استفاده از سیستم نقطه ای مورد ارزیابی قرار گیرد. در صورتی این سرمایه گذاری دارای ارزش افزوده می باشد که 2 معیار از 3 معیار زیر را برآورده نماید:

  • با این سرمایه گذاری در مدت پنج سال حداقل 10 شغل ایجاد شود.
  • این سرمایه گذاری به افزایش نوآوری در شرکت هلندی کمک کند؛ این نوآوری ممکن است از طریق موارد دیگر، مانند معرفی یک ثبت اختراع، سرمایه گذاری در نوآوری فناوری و غیر فناوری و یا سرمایه گذاری در یک شرکت که متعلق به یک بخش بزرگ در کشور هلند است، اثبات شود.
  • یکی دیگر از این موارد، ایجاد ارزش افزوده غیر مالی، مانند یک تولید دانش، شبکه، افزایش مشتریان و مشارکت فعال سرمایه گذار، می باشد.
  • حداقل سرمایه گذاری برای ویزای طلایی در کشور هلند، 1،250،000 یورو یا 25/1 میلیون یورو است که باید در یک شرکت هلندی سرمایه گذاری شود

مزایا و معایب سرمایه گذاری در هلند

سیستم حقوقی هلند منصفانه و بی شبهه است و به خوبی به امور بیزنسی، تجارت ، مالیات ، طرز اداره شرکت ها و مسائل انحصاری پرداخته است. برخی از نکات مهم قانونی که در هنگام سرمایه گذاری در هلند باید مورد توجه قرار گیرند ،عبارتند از:

قانون هلند انواع مختلفی از نهاد های قانونی که می توان در آنها سرمایه گذاری کرد،  مشخص کرده است؛ مانند شرکت خصوصی با سهام محدود ‘BV’ ( به هلندی : besloten vennootschap ) یا شرکت دولتی با سهام محدود ‘NV’ ( به هلندی : naamloze vennootschap) . همچنین امکان ثبت بنیاد ، انجمن یا تعاونی و مشارکت های متعدد وجود دارد.  رایج ترین مشارکت ها ‘VOF’ یا همان (vennootschap onder firma) و ‘CV’ یا همان (commanditaire vennootschap) می باشد. لطفا توجه داشته باشید که این مشارکت ها جز نهادهای مالیاتی ( مالیات بر درآمد) هلندی محسوب نمی شوند.

عمدتا سرمایه گذاری های خارجی در هلند شامل مالیات می شوند. برخی از مزایای مالیاتی بهتر مربوط به معافیت از مشارکت  و واحد مالی است :

  • معافیت از مشارکت (Participation Exemption):

منظور از معافیت از مشارکت عبارتند از معافیت مالیاتی سود سهام و سرمایه از فروش سهام در شرکت های فرعی ( شعب مختلف) . در شرایط خاص ، ممکن است از ضرر و خسارت نقدی شرکت های فرعی  کاسته شود. با این حال ، هزینه های مربوط به خرید یا واگذاری شرکت های فرعی واجد شرایط معافیت از مشارکت نیستند. بعضا معافیت های مرتبط با معافیت از مشارکت دیده می شود که اکثرا با سواستفاده های قانونی انجام شده اند.

  • واحد مالی (Fiscal Unity):

در شرایط خاص، شرکت هایی که عضو یک واحد مالی هستند، می توانند پرداخت مالیات را به صورت یکجا و تلفیقی انجام دهند. اصلی ترین مزیت نظام واحد مالی این است که می توان سود و زیان را آزادانه بین اعضای واحد مالی تنظیم کرد  و آنها می توانند از نقدینه سازی درآمد معاملات خود داری کنند.

در اصل قوانین مالیاتی ( در رابطه با قوانین مالیاتی خاص و تفسیر اختیارات مالیاتی ) می تواند برای هر مسئله ای وجود داشته باشد. طبق سیاست فعلی، هیچ حکمی برای برخی از ساختارهای تحمیل کننده صادر نشده است. سیاست فعلی هلند برای قانون گذاری،  مالیات دهندگان را ملزم به آشکار کردن کل ساختار خود ( از جمله صاحبان سود) می کند. در هلند، هیچ گونه هزینه دولتی برای صدور حکم مالیاتی وجود ندارد.

علاوه بر این، در مورد قوانین شرکت های هلندی، به خصوص شرکت های BV، تغییرات اساسی بوجود آمده است.دولت هلند در اکتبر 2012، شرایط بیزینسی را برای کارآفرینان بهتر کرده و شرکت خصوصی با سهام محدود ساده تر و قابل انعطاف تر به نام  ” Flex BV” را معرفی کرده است. این تغییرات با ساده سازی قوانین حاکم بر شرکت های خصوصی با سهام محدود و انعطاف پذیری ساختار اداری این نوع شرکت ها انجام شده است. به طور کلی ، ثبت یک نهاد قانونی به سرعت انجام می شود و با توجه به نوع نهاد ،ممکن است برای این کار مراجعه به دفتر اسناد رسمی قانون مدنی نیاز باشد.

توجه داشته باشید که با توجه به محدودیت ها و شرایط سرمایه گذاری خارجی، هیچ نوع شرایطی برای  سرمایه گذاری مستقیم خارجی (foreign direct investment ) و هیچ محدودیت قانونی در بخش هایی که می توان سرمایه گذاری کرد ، وجود ندارد.  شرکت های خارجی می توانند صاحب 100 % شرکت های هلندی شوند ، از بازارهای محلی یا بین المللی وام بگیرند ، به طور آزادانه سرمایه ، سود ، حق امتیاز خود را به کشور خود بازگردانند و تمام  پرداخت های مربوط به تجارت را آنجا انجام دهند.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در هلند

حضور تازه و همیشگی EIB در هلند، اداره ای در قلب آمستردام-منطقه تجاری زوئید، به طور رسمی توسط نخست وزیر مارک روت و رئیس جمهور هویر دیروز سه شنبه 15 می ، آغاز به کار کرد. نخست وزیر روت خاطر نشان کرد نقش شراکتی مهم ایجاد شده توسط EIB را در سال های اخیر بر روی سرمایه گذاری های اساسی و تعیین کننده در هلند و همچنین تاکید کرد بر روی توقعات خود از این شراکت افزایش یافته و ارتباط نزدیکتری که در پی افتتاحیه اداره جدید افزایش خواهد یافت.

یک سرمایه گذاری جدید و کافی توسط بانک سرمایه گذاری اروپایی در مجموع شامل 1 میلیارد یورو از ابتدا برای بازگشایی توافق شده بود.این مبلغ در هلند زیر ساخت های انرژی قابل تجدید و مراقبت های پزشکی جدید را درست مثل وام های SME حمایت مالی میکند.

به دنبال آغاز به کار رسمی اداره جدید، که توسط یوهان-ویلم لور اداره میشود، نخست وزیر، رئیس جمهور هویر و نائب رئیس ون بالکوم کنفرانسی با میزبانی EIB با عنوان فرصت های سرمایه گذاری در هلند ترتیب دادند. کنفرانس تشکیل شده بود از بیش از 150 نماینده دولتی، تجاری و گروگذاران با گفتگویی مبنی بر شرکای تجاری کلیدی EIB در هلند.

پل اسمیتز، CFO فرودگاه روتردام، ووتر باس، رئیس هیئت مدیره مرکز پزشکی دانشگاه VU آمستردام و بری مارتین، عضو هیئت اجرایی رابو بانک ندر لند و همچنین برنارد وینتیجز، رئیس کنفدراسیون صنعت هلند و کارمندان ، اولویت های اول و چالش های سرمایه گذاری در کشور را مورد بحث قرار دادند.

این بحث و مذاکرات در مورد سرمایه گذاری ، رشد و نوآوری در هلند بود و نیاز برای همکاری و هماهنگی بهتر ما بین قسمت ها و بخش های تجاری و دولت و همچنین دانشگاهها و بقیه گرو گذاران را یادآور می شد تا از این طریق رشد و ایجاد شغل را بهبود بخشند.برای آشنایی بیشتر با شرایط زندگی در هلند و خدمات سرمایه گذاری در هلند، بهتر است با خود ما در موسسه حقوقی میرداماد صحبت کنید، از شماره های موجود به جهت برقراری تماس استفاده نمایید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در هلند

  1. یک شرکت نوآور
  2. یک صندوق همکاری که به رشد یک یا چند شرکت نوآور کمک می کند
  3. یک صندوق مرکزی که توسط وزارت امور اقتصادی هلندی به رسمیت شناخته شده است
  4. صندوق مشارکت که بخشی از همکاری انجمن مشارکت هلندی است

طرح ویزای طلایی برای سرمایه گذار خارجی، یک طرح بسیار گران قیمت تر است که تنها برای سرمایه گذاران خارجی با سرمایه با ارزش خالص فوق العاده بالا مناسب است. حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز جهت دریافت ویزای طلایی، 25/1 میلیون یورو است.

سرمایه گذاری باید در طول 5 سال 10 شغل ایجاد کند. در این مورد، اجازه اقامت برای حداکثر 3 سال با حق کار (‘arbeid vrij toegestaan’) در کشور هلند صادر می شود. در این نوع ویزا، نیازی به اقامت دائم در کشور هلند نمی باشد.

قیمت املاک در کشور هلند با توجه به شهر و نوع ملک متغیر است ولی حداقل قیمت خرید یک واحد آپارتمانی نرمال 200 الی 300 هزار یورو می باشد.

  • امضاء عقد نامه خرید ملک
  • تایید رسمی قولنامه ملک
  • تقاضای وام مسکن توسط خریدار ملک
  • امضاء قرارداد اصلی توسط طرفین معامله
  • تغییر نام ملک به نام خریدار
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • افتتاح شعبه

از طریق ثبت شرکت در هلند متقاضی اصلی به همراه خانواده بعد از گذشت 5 سال می توانند اقامت دائم خود را کسب نمایند.

در این روش ابتدا، اجازه اقامت 3 ساله با اجازه کار تمام وقت دریافت می شود که این اقامت سه ساله در صورتی که تا 5 سال تمدید شود منجر به اقامت دائم هلند می گردد.

بهترین و متداول ترین روش سرمایه گذاری در هلند ثبت شرکت است.

خیر، با خرید ملک در هلند نمی توان اقامت این کشور را دریافت کرد.

خیر، در ابتدا با سرمایه گذاری در هلند نمی توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. در ابتدا باید اقامت موقت و سپس اقامت دائم را دریافت نمایید.

طیف گسترده ای از محصولات سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خرده فروشی از جمله سهام، اوراق قرضه، صندوق های مشترک، محصولات ساختاری، سرمایه گذاری های اهرمی و مشتقات به طور کلی در بازارهای هلند موجود است.

بله با سرمایه گذاری در هلند به متقاضیان اجازه کار بدون محدودیت و زندگی داده می شود.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی عام در هلند 45000 یورو است.

 حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در هلند 18000 یورو است.

با سرمایه گذاری در هلند به متقاضیان اجازه بردن همراه داده می شود.

بله، کشور هلند از جمله کشور هایی است که به متقاضیان ویزای طلایی می دهد.

بعد از 5 سال سرمایه گذاری در هلند می توان برای اقامت دائم اقدام کرد.

اخبار مرتبط

خرید ملک در هلند

خرید ملک در هلند

کشور زیبای هلند از کشورهای تراز اول، ثروتمند و پیشرفته در اروپا می باشد و در شمال غرب این قاره

مشاهده

اسکرول به بالا