071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در استونی

تحصیل در استونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در استونی می پردازیم و چنانچه شما عزیزان سوالاتی در این خصوص دارید می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس گرفته و از تمامی جزئیات مطلع شوید. مشاورین ما نیز در امر مشاوره پذیرش و ویزای تحصیلی با شما خواهند بود. استونی شرایط عالی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که می خواهند پس از پایان تحصیلشان به زندگی در کشور ادامه دهند و همچنین پس از فارغ التحصیلی شش ماه فرصت برای شغل پیدا کردن دارند.

تحصیل پزشکی در استونی

شرایط تحصیل در استونی

تمام متقاضیان مهاجرت به استونی جهت برنامه های تحصیلی دانشگاه های این کشور نیاز به داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه یا مدرسه در کشور خود هستند. متقاضیان همچنین باید گواهینامه مهارت های انگلیسی را ارائه دهند. همه آزمون های مهارت زبان در سطح بین المللی (از قبیل IELTS ،TOEFL) پذیرفته می شوند، هرچند برخی از موسسات ممکن است آزمون زبان را اجرا کنند. معمولا حداقل نتیجه لازم آزمون برای BA و MA 5،5 در IELTS و 70 در (TOEFL (IBT. متقاضیانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی هستند، باید تحصیلات متوسطه یا تحصیلات عالی خود را برای تحصیلات بالاتر تکمیل کنند. متقاضیان باید در کشور خود واجد شرایط تحصیلات عالی باشند.

برای پذیرش در موسسات آموزش عالی در استونی، ممکن است سنجش های بیشتری نیز لازم باشد. تمام دانش آموزان به غیر از شهروندان استونی یا شهروندان اتحادیه اروپا (از جمله کشورهای اروپای شرقی و سوئیس) نیازی به اجازه اقامت موقت برای تحصیل ندارند. شهروندان اتحادیه اروپا باید حق اقامت موقت اقامت در استونی بگیرند. لطفا توجه داشته باشید که استونی ‘ویزای تحصیلی’ را صادر نمی کند، همه دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا باید برای اقامت موقت برای تحصیل (TRP) درخواست کنند.

هنگامی که شرایط خاصی فراهم شود، می توانید برای دوره C (کوتاه مدت) یا D visa (در مدت زمان طولانی) درخواست کنید تا به استونی سفر کنید و پس از ورود ببرای اقامت درخواست کنید. فرآیند درخواست ویزا و اقامت معمولا پس از پذیرش دانش آموز برای مطالعه در برنامه انتخابی آغاز می شود پس از آنکه مدارک لازم برای پذیرش دانشجویان تایید می شود.

هزینه تحصیل در استونی

هزینه تحصیل در استونی بسته به محل تحصیل و رشته انتخابی و مقطع تحصیلی و برنامه ی مورد نطر شما متفاوت است. همچنین کشور شما نیز بر مبلغ این شهریه تاثیر گذار است چراکه بعضی ازموسسات استونیایی در مقاطع بالا شهریه متفاوتی برای دانشجویان مقیم اروپا و غیر اروپایی مشخص نموده اند.

ویزاهای اخذ شده

استونی از محدود کشورهاییست که از به فنلاند و نروژ و المان پیوسته وامتیاز تحصیل مجانی را برای دانشجویان قرار داده است البته این برنامه تحصیل رایگان فقط به زبان استونیایی آموزش داده می شود و به طور کلی دوره های اموزشی به زبان انکلیسی بین 1660 تا 7500 یورو در سال هزینه بردار هستند. رشته ی پزشکی گران ترین رشته ی تحصیلی می باشد و شهریه ی ان سالیانه به 11000 یورو می رسد. همچنین رشته های بازرگانی، حقوق و علوم نیز در دسته ی رشته های گران قیمت در استونی قرار می گیرند.

هزینه تحصیل در استونی

دوره های دکتری در استونی رایگان می باشند ودانشجویان دکترا می توانند از کمک هزینه دکترا بهره مند شوند که مبلغ ان 383.47 یورو در ماه می باشد. بورسیه دوات استونی به دانشجویان، مدرسان و محققان بین المللی ای تعلق می گیرد که در یکی از موسسات معتبر تحصیلات عالی مشقول به تحصیل هستند و خواهان کمک مالی جهت پرداخت شهریه ی خود در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری می باشند. این بورسیه 12 ماه هر سال تحصیلی در طول کل دوران تحصیل را در بر می گیرد به جز سال اخر که تنها ده ماه را پوشش می دهد. شرایط دیگر یورسیه:

  • متقاضی باید در برنامه تحصیلی تمام وقت شرکت و حداقل 75 درصد از واحد های یک سال تحصیلی را به پایان برساند.
  • درصورت ادامه دار شدن دوران تحصیل بیش از حد استاندارد و تعیین شده بورسیه به فرد تعلق نمی گیرد.
  • مبلغ مبلغ کمک هزینه برای دوره هایاکارشناسیوارشد 350 یورو در ماه می باشد و برای دانشجویان دکتری ماهیانه 422یورو در ماه می باشد.
  • این کمک هزینه تنها به دوره های اموزشی به زبانی استونیایی تعلق می گیرد.

تحصیل در استونی بدون مدرک زبان

هر دانشگاه برای پذیرش، شرایط کلی وشرایط خاص خود را دارد. شرایط کلی برای تمام موسسات آموزش عالی یکسان است. تمام متقاضیان تحصیل در دانشگاه های استونی بایستی مدارک تحصیلی دانشگاهی یا مدارک تحصیلات متوسطه در کشور خود را ارائه دهند. متقاضیان باید مدارک مهارت های انگلیسی را نیز ارائه دهند. همه آزمون های مهارت زبان در سطح بین المللی (از قبیل IELTS، TOEFL) پذیرفته می شوند، هرچند برخی از موسسات ممکن است آزمون زبان مختص خود را اجرا کنند.

حداقل نمره ازمون ایلتس برای کارشناسی و کارشناسی ارشد 5.5 و 70 در TOEFL است. لطفا شرایط زبان انگلیسی هر موسسه را در وب سایت پذیرش دانشگاه بررسی کنید، زیرا ممکن است برای هر دانشگاه کمی متفاوت باشد. ممکن است آزمون های ورودی مجزا بسته به مؤسسه ،مانند مصاحبه، مقاله نوشتاری و غیره وجود داشته باشد.

متقاضیانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی هستند، باید تحصیلات متوسطه خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به پایان رسانده باشند. همچنین متقاضیان باید در کشور خود واجد شرایط تحصیلات دانشگاهی باشند. برای پذیرش در موسسات آموزش عالی در استونی، ممکن است شرایط دیگری نیز لازم باشد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی: متقاضیانی که مایل به تحصیل در رشته کارشناسی ارشد هستند، باید دوره لیسانس را به پایان رسانیده و کسانی که مایل به تحصیل در مقطع دکترا هستند، باید دوره کارشناسی ارشد خود را تمام کرده باشند.

بورسیه تحصیلی بر اساس توافق دو طرفه بین موسسات اموزش عالی انجام می شود. هر موسسه آموزش عالی برنامه های بورسیه ای متفاوتی دارد که اطلاعات بیشتر در مورد شرایط بورسیه در وب سایت دانشگاه مربوطه موجود است. دانشگاه ها در استونی درخواست های آنلاین بین المللی را از طریق سیستم DreamApply می پذیرند. راهنمایی هایی برای متقاضیان:

  • در مورد استونی، سیستم آموزشی، برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی و دیگر اطلاعات مربوطه ،سایت www.studyinestonia.ee را مطالعه کنید.
  • با دفاتر پذیرش دانشگاه تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد برنامه ها (مدارک لازم، فرصت های پژوهش، مشخصات برنامه های تحصیلی، فرصت کارآموزی و غیره) کسب کنید.
  • تهیه مدارک مربوطه
  • درخواست خود را در سیستم انلاین DreamApply پر کنید.
  • برنامه دانشگاهی را که درخواست آن را داده اید انتخاب کنید.
  • فرم درخواست امضا شده را به دانشگاه انتخابی اول همراه با سایر مدارک مرتبط ارسال کنید.

تحصیل لیسانس در استونی

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های استونی، شرایط عمومی و یک سری شرایط خاص دانشگاهی وجود دارد. داشتن شرایط کلی برای تمامی دانشگاه های آموزش عالی الزامی است. البته هیج شرط خاصی برای دانشجویان انتقالی به جز توافق بین دو دانشگاه وجود ندارد. تمام متقاضیان دوره های تحصیلی دانشگاه های استونی نیاز به داشتن مدرک تحصیلی از کشور خود دارند. متقاضیان همچنین باید مدرک زبان انگلیسی را ارائه دهند. تمامی آزمون های مهارت زبان در سطح بین المللی (از قبیل IELTS، TOEFL) پذیرفته می شوند، گرچه برخی از دانشگاه ها ممکن است خود آزمون زبان را بگیرند.

معمولا حداقل نمره ی مورد نظر برای مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد 5/5 در IELTS و 70 در (TOEFL (IBT است. لطفا نیازهای نمره ی زبان انگلیسی خاص را در وب سایت پذیرش دانشگاه های مربوطه بررسی کنید، زیرا ممکن است برای هر دانشگاه کمی متفاوت باشد. بسته به دانشگاه و دوره، ممکن است آزمون های ورودی دیگری مانند مصاحبه، مقاله نوشتاری، نمونه کارها و غیره نیز وجود داشته باشند.

تحصیل لیسانس در استونی

متقاضیانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی هستند، باید تحصیلات متوسطه یا دبیرستان خود را به پایان رسانند یا مدرکی معادل با آن دریافت نمایند. متقاضیان همچنین باید در کشور خود واجد شرایط تحصیلات عالی باشند. برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آموزش عالی در استونی، ممکن است آزمون های دیگری نیز برای واجدین شرایط در نظر گرفته شود. انتقال دانشجویان بر اساس توافق دو جانبه بین دانشگاه ها صورت می گیرد. همچنین قوانین انتقالی متفاوتی وجود دارد که باعث تسهیل انتقال دانشجویان می شود. اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و ضوابط دوره در وب سایت دانشگاه مربوطه موجود است.

تحصیل کارشناسی ارشد استونی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استونی، فرصتی فوق العاده برای بهره گیری از زیرساخت های فن آوری پیشرفته کشور و موقعیت آن به عنوان یکی از داغ ترین مکان های راه اندازی اروپا است. دولت استونی و طرح دانشجویی برای دانشجویان بین المللی را اجرا می کند و هر ماه 350 یورو ارائه می دهد. هزینه زندگی در استونی با استانداردهای اروپای غربی پایین است، بنابراین این باید بسیار مفید باشد. فرهنگ راه اندازی استونی نیز بدان معنی است که طرح های مختلف دولتی و خصوصی برای تشویق دانشجویان کارشناسی ارشد که می خواهند شرکت خود را ایجاد کنند وجود دارد. مدارک مورد نیاز برای فوق لیسانس در استونی:

  • مدرک تحصیلی لیسانس
  • یک فرم درخواست کامل شده برای رشته ای که می خواهید مطالعه کنید.
  • یک عکس اندازه گذرنامه
  • یک کپی پاسپورت
  • آیلتس، با حداقل 5.5، اما قطعا بالاتر، بهتر است؛
  • TOEFL، با حداقل 70، اما به طور قطعی بالاتر، بهتر است.

با این حال، به ملزمات دانشگاهی که انتخاب کرده اید، دقت کنید. بعضی از آنها ممکن است مستلزم آن باشد که شما یک آزمون انگلیسی را که توسط خودشان طراحی شده است، قبول شوید. همچنین، هر دانشگاه مجاز است مجموعه ای از گواهینامه های مورد نیاز خود را انتخاب کند و حداقل درجه را انتخاب کند. برخی از دانشگاه ها آزمون های ورودی بیشتری دارند عبارتند از:

  • یک مصاحبه
  • یک مقاله کتبی
  • نمونه کارها و غیره

شرایط ویزای تحصیلی استونی

در کشور استونی چیزی بعنوان ویزای تحصیلی وجود ندارد. اجازه تحصیل در این کشور کاملا متفاوت از کشورهای دیگر می باشد. کلیه شرایط برای دانشجویان اتباع اتحادیه اروپا و غر اتباع اتحادیه اروپا متفاوت است. شهروندان کشورهای غیر اروپایی، باید بررسی شوند که آیا برای آنها نیاز به ویزا ورود به استونیا وجود دارد، زیرا برخی از کشورهای غیر اروپایی نیز دارای توافق ورود بدون اخذ ویزا می باشند. در صورت نیاز به اخذ ویزا، دانشجو می تواند اقامت استونی به صورت کوتاه مدت (نوع C – کمتر از 90 روز) یا ویزا بلند مدت (نوع D- 3 تا 12 ماه) را برای ورود به منطقه شنگن دریافت کند. در صورتی که مدت تحصیل بیشتر از 12 ماه باشد، مجوز اقامت موقت استونی نیز برای ادامه تحصیل ضروری است.

توصیه می شود که قبل از ورود به استونی، دانشجویان درخواست TRP را از قبل داده باشند، زیرا دریافت پاسخ این فرایند دو ماه یا بیشتر به طول می انجامد که بستگی به فصل ارائه درخواست دارد. درخواست ویزا و TRP می تواند همزمان انجام شود. مجوز اقامت موقت (TRP) برای دانشجویان برای کل مدت دوره تحصیل می باشد ( 3 سال برای لیسانس، 2 سال برای فوق لیسانس). تمدید TRP باید دو ماه قبل از انقضاء آن انجام شود. ظرف مدت یک ماه بعد از ورود به این کشور( در صورتی که قبلا مجوز اخذ شده باشد )، یا پس از درخواست مجوز اقامت، دانشجویان غیر اروپایی نیاز به ثبت آدرس محل سکونت خود در اداره ثبت دولتی آن منطقه دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت موقت:

  • فرم درخواست تکمیل شده و پرینت شده از TRP
  • سرمایه یا درآمد کافی
  • گواهی سلامت معتبر
  • دعوتنامه از موسسه یا دانشگاه
  • رسید صورت وضعیت پرداخت هزینه
  • مدارک مربوط و شناسایی و هویت شما
  • یک قطعه عکس رنگی 40×50 mm

هنگامی که کلیه مراحل انجام شد، دانشگاه مورد نظر استونی، برنامه آموزشی بین المللی را در اختیار اتباع خارجی قرار می دهد، که درخواست کمک برای متقاضی بسیار موثر می باشد. مراحل اخذ اقامت استونی را بهتر است که از مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز بخواهید.

سوالات متداول درباره تحصیل در استونی

بله، متقاضیان تحصیل در دانشگاه های استونی باید گواهینامه مهارت های انگلیسی را ارائه دهند. همه آزمون های مهارت زبان در سطح بین المللی از قبیل آیلتس و تافل پذیرفته می شوند که حداقل نمره قابل قبول برای آزمون آیلتس 5.5 و برای آزمون تافل 70 می باشد، هرچند برخی از موسسات ممکن است آزمون زبان را اجرا کنند.

خیر، استونی ‘ویزای تحصیلی’ را صادر نمی کند، همه دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا باید برای اقامت موقت برای تحصیل درخواست کنند. (TRP)

کشور استونی ، امتیاز تحصیل مجانی را برای دانشجویان قرار داده است البته این برنامه تحصیل رایگان فقط به زبان استونیایی آموزش داده می شود و به طور کلی دوره های آموزشی به زبان انگلیسی بین 1660 تا 7500 یورو در سال هزینه بردار هستند.

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های استونی بطور سالیانه 11000 یورو می باشد.

بله، تحصیل در دوره های دکتری استونی رایگان می باشد و دانشجویان دکترا می توانند از کمک هزینه دکترا بهره مند شوند که مبلغ آن 383.47 یورو در ماه می باشد.

  • مدرک تحصیلی لیسانس
  • یک فرم درخواست کامل شده برای رشته ای که می خواهید مطالعه کنید.
  • یک عکس اندازه گذرنامه
  • یک کپی پاسپورت
  • آیلتس، با حداقل 5.5، اما قطعا بالاتر، بهتر است؛
  • ، با حداقل 70، اما به طور قطعی بالاتر، بهتر است TOEFL
  • فرم درخواست تکمیل شده و پرینت شده از TRP
  • سرمایه یا درآمد کافی
  • گواهی سلامت معتبر
  • دعوتنامه از موسسه یا دانشگاه
  • رسید صورت وضعیت پرداخت هزینه
  • مدارک مربوط و شناسایی و هویت شما
  • 50× 40 mm یک قطعه عکس رنگی

هزینه زندگی در این کشور نسبت به خیلی از کشورها ی اروپایی بهتر می باشد. دولت این کشور سرویس های رایگان فراوانی برای مردم خود فراهم نمود است، براساس اعلام سازمان آمار و ارقام استونی هزینه های زندگی در استونی در سال ۲۰۱۶ بطور تقریبی ماهیانه از ۴۵۰ تا ۵۵۰ یورو و برای یک خانواده ۴ نفره تا ۱۱۰۰ یورو در ماه می باشد.

  • Estonia Business School
  • Concordia International University Estonia
  • Tallinn Technical University
  • Tartu University
  • International University Audentes
  • Estonian-American Business College
  • Tallinn University of Educational Sciences
  • Estonian Academy of Arts

تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های استونی 3 تا 5 سال زمان می برد.

هزینه خوابگاه در این کشور با توجه به کیفیت محل اقامت و فصل آن برآورد می شود، ولی بطور کلی برای هر ماه بین 80 تا 150 یورو متفاوت است. که برای آپارتمان های خصوصی بین 200 الی 550 یورو متفاوت خواهد بود

بله، متقاضیان تحصیل در دانشگاه های استونی باید گواهینامه مهارت های انگلیسی را ارائه دهند. همه آزمون های مهارت زبان در سطح بین المللی از قبیل آیلتس و تافل پذیرفته می شوند که حداقل نمره قابل قبول برای آزمون آیلتس 5.5 و برای آزمون تافل 70 می باشد، هرچند برخی از موسسات ممکن است آزمون زبان را اجرا کنند.

خیر، استونی ‘ویزای تحصیلی’ را صادر نمی کند، همه دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا باید برای اقامت موقت برای تحصیل درخواست کنند. (TRP)

کشور استونی ، امتیاز تحصیل مجانی را برای دانشجویان قرار داده است البته این برنامه تحصیل رایگان فقط به زبان استونیایی آموزش داده می شود و به طور کلی دوره های آموزشی به زبان انگلیسی بین 1660 تا 7500 یورو در سال هزینه بردار هستند.

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های استونی بطور سالیانه 11000 یورو می باشد.

بله، تحصیل در دوره های دکتری استونی رایگان می باشد و دانشجویان دکترا می توانند از کمک هزینه دکترا بهره مند شوند که مبلغ آن 383.47 یورو در ماه می باشد.

  • مدرک تحصیلی لیسانس
  • یک فرم درخواست کامل شده برای رشته ای که می خواهید مطالعه کنید.
  • یک عکس اندازه گذرنامه
  • یک کپی پاسپورت
  • آیلتس، با حداقل 5.5، اما قطعا بالاتر، بهتر است؛
  • ، با حداقل 70، اما به طور قطعی بالاتر، بهتر است TOEFL
  • فرم درخواست تکمیل شده و پرینت شده از TRP
  • سرمایه یا درآمد کافی
  • گواهی سلامت معتبر
  • دعوتنامه از موسسه یا دانشگاه
  • رسید صورت وضعیت پرداخت هزینه
  • مدارک مربوط و شناسایی و هویت شما
  • 50× 40 mm یک قطعه عکس رنگی

هزینه زندگی در این کشور نسبت به خیلی از کشورها ی اروپایی بهتر می باشد. دولت این کشور سرویس های رایگان فراوانی برای مردم خود فراهم نمود است، براساس اعلام سازمان آمار و ارقام استونی هزینه های زندگی در استونی در سال ۲۰۱۶ بطور تقریبی ماهیانه از ۴۵۰ تا ۵۵۰ یورو و برای یک خانواده ۴ نفره تا ۱۱۰۰ یورو در ماه می باشد.

  • Estonia Business School
  • Concordia International University Estonia
  • Tallinn Technical University
  • Tartu University
  • International University Audentes
  • Estonian-American Business College
  • Tallinn University of Educational Sciences
  • Estonian Academy of Arts

تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های استونی 3 تا 5 سال زمان می برد.

هزینه خوابگاه در این کشور با توجه به کیفیت محل اقامت و فصل آن برآورد می شود، ولی بطور کلی برای هر ماه بین 80 تا 150 یورو متفاوت است. که برای آپارتمان های خصوصی بین 200 الی 550 یورو متفاوت خواهد بود.

اخبار مرتبط

تحصیل در استونی

تحصیل در استونی

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در استونی می پردازیم و چنانچه شما عزیزان سوالاتی در این خصوص دارید

مشاهده

اسکرول به بالا