071-91009294  | 021-88724227  |

کار در اسلواکی

کار در اسلواکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اسلواکی در اروپای مرکزی واقع شده است. پایتخت این کشور براتیسلاوا است و مردمان اسلواکی، به زبان اسلواک صحبت می کنند. واحد پول کشور اسلواکی مانند سایر کشور های اتحادیه اروپا، یورو می باشد. همسایگان این کشور زیبا اوکراین، لهستان، جمهوری چک، مجارستان و اتریش می باشد. کشور اسلواکی عضو اتجادیه اروپا و پیمان شنگن است.
در این مقاله که توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد گردآوری شده است، به بررسی دقیق موارد زیر پرداخته شده است:

  • شرایط پیدا کردن کار در اسلواکی
  • شرایط اقتصادی کشور اسلواکی
  • شرایط بیمه درمانی در اسلواکی
  • افراد واجد شرایط اخذ ویزای کار در اسلواکی
  • اقامت موقت کشور اسلواکی
  • شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی
  • شرایط کار در اسلواکی برای مهاجران
  • شرایط ویزای همراه کشور اسلواکی برای مهاجران
  • مدارک موردن نیاز جهت اخذ ویزای کاری اسلواکی

ویزاهای اخذ شده

شرایط پیدا کردن کار در اسلواکی

به لطف افزایش سطح زندگی و کاهش بیکاری، اسلواکی ببر اقتصاد نامیده می شود. به همین ترتیب، کار در اسلواکی در بین مهاجران نیز رواج پیدا کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت های شغلی و موارد دیگر این مقاله را مطالعه نمایید.هزینه نسبتاً پایین زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی، یک جنبه جذاب برای جستجوی کار و اقامت در اسلواکی است. اقتصاد این کشور پایدار است و نرخ بیکاری در حال حاضر زیاد نیست. اگر قصد مهاجرت به کشور اسلواکی را داشته باشید، آموزش انگلیسی هنوز یک روش محبوب برای امرار معاش است؛ اما بسته به بخشی که در آن کار می کنید ممکن است فرصت های دیگری نیز بیابید.

سهولت کار در یافتن کار به این موضوع بستگی دارد که شما یک عضو اتحادیه اروپا باشید. اگر عضو کشور دیگری در اتحادیه اروپا باشید، می بینید که روند جستجوی شغل تا حدودی ساده تر است، زیرا از قبل اقامت را دارید.یک فرد خارجی می خواهد در اسلواکی شغلی بیابد، یکی از راه های انجام این کار، نگاهی به سایت های اینترنتی مانندprofesia.sk ،eures.sk ، carejet.sk ،topjobs.sk ، trhprace.sk و ponuky.sk است.کارفرمای اسلواکی، باید کارمندان خود را ظرف 7 روز کاری در بیمه اجتماعی قبل از شروع کار، به دفتر کار، امور اجتماعی و خانواده ثبت کند و در مدت 8 روز در سیستم بیمه درمانی ثبت کنید.

شرایط اقتصادی کشور اسلواکی

کسانی که به دنبال کار در اسلواکی هستند خوب است بدانند که این کشور دارای اقتصادی با درآمد بالا به شمار می آید و بعد از بحران مالی بهبود یافته است(یعنی رشد تولید ناخالص داخلی 2.4٪ در سال 2014).صنایع اصلی کشور اسلواکی شامل ساخت وسایل نقلیه و الکترونیک است. با این حال، در سال های اخیر با افزایش گردشگری شاهد توسعه اقتصاد خدمات نیز بوده ایم که هم اکنون تقریباً 70٪ از مردم محلی و مهاجران را به خود جذب کرده است. کشاورزی همچنین بخش عمده ای از اقتصاد است که نزدیک به 40٪ از اراضی این کشور برای مصارف کشاورزی کشت می شوند.

شرایط اقتصادی کشور اسلواکی
شرایط اقتصادی کشور اسلواکی

شرایط بیمه درمانی در اسلواکی

بیمه درمانی و تامین اجتماعی در اسلواکی سه حوزه عمومی را شامل می شود: بیمه اجتماعی، حقوق بازنشستگی، بیماری، بیکاری و بیمه حوادث. کمک های اجتماعی، که به افرادی که شرایط اقتصادی مناسبی ندارند اجازه می دهد که از مزایای بیکاری استفاده کنند. همچنین حمایت از وضعیت اجتماعی را در بر می گیرد، که افراد ممکن است به حمایت اضافی به عنوان مثال بعد از تولد کودک یا فوت یک عضو خانواده نیاز داشته باشند.صلاحیت تأمین اجتماعی وابسته به وضعیت اقامت نیست، بلکه به فعالیت شغلی بستگی دارد. این سیستم به طور کلی می تواند بسیار پیچیده باشد، بنابراین به شما توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر با وزارتخانه ها و ادارات مربوطه تماس بگیرید.

افراد واجد شرایط اخذ ویزای کار در اسلواکی

شهروندان اتحادیه اروپا اگر قصد کار در اسلواکی را داشته باشند، نیاز به مجوز کار دارند. آنها می توانند به صورت آزادانه وارد اسلواکی شوند. همه شهروندان که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به این کشور می آیند، باید برای دریافت مجوز اقامت موقت درخواست کنند. ویزای کار حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال اعطاء می شود.

اقامت موقت کشور اسلواکی

اجازه اقامت موقت به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا اجازه می دهد بیش از 90 روز در اسلواکی برای کار یا تحصیل در اسلواکی بمانند،علاوه بر آن قابل تمدید است و یک سال اعتبار دارد. یک فرد خارجی ابتدا باید برای اجازه کار و سپس برای مجوز اقامت درخواست کند.

اقامت موقت کشور اسلواکی
اقامت موقت کشور اسلواکی

شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی

شما به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا برای کار در اسلواکی به مجوز کار یا ویزا احتیاج نخواهید داشت، زیرا عضو اتحادیه اروپا است.با این وجود، کارفرمای شما هنوز هم باید قبل از هفت روز اول اشتغال، از جمله اداره کار، امور اجتماعی و همچنین در سیستم های بیمه اجتماعی و درمانی، شما را در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی ذیربط ثبت کند. همچنین برای اهداف مالیاتی به یک آدرس تأیید شده نیاز خواهید داشت.با این حال، اگر از از کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشید، به یک مجوز کار و مجوز اقامت احتیاج دارید. این موارد را می توان به ترتیب از وزارت کار، امور اجتماعی و وزارت امور خارجه و امور اروپایی دریافت کرد.به عنوان یک فرد خارجی، معمولاً ابتدا باید برای اجازه کار، و سپس برای مجوز اقامت اقدام کنید. همچنین می توانید ابتدا درخواست اجازه اقامت موقت را بدهید تا بتوانید 90 روز در این کشور بمانید در حالی که منتظر اجازه اقامت دائم خود هستید.شما باید حداکثر 90 روز و حداقل 30 روز قبل از انقضاء مجوز فعلی شغلتان، درخواست تمدید ویزای کار خود را بدهید. در نظر داشته باشید که زودتر از 10 روز کاری برای گزارش خالی شغل در دفتر کار محلی که دارای صلاحیت آن هستید، اقدام ننمایید. تمدید اجازه کار را فقط به شرط کار برای همان کارفرما می توانید دریافت کنید. اگر قصد تغییر کارفرما یا کار در موقعیت دیگری را دارید، باید برای یک مجوز کار جدید درخواست کنید.

شرایط کار در اسلواکی برای مهاجران

ساعت کاری در یک هفته معمولی در اسلواکی 40 ساعت یا 8 ساعت در روز است. اگر کارفرما موافقت کند، شما ممکن است حداکثر تا 12 ساعت، مدت زمان کار خود را بیشتر کنید؛ اضافه کار با نرخ بالاتری پرداخت می شود.حق مرخصی سالیانه شما 4 هفته تعیین شده است و برای کارمندانی که 33 سال یا بالاتر دارند، به 5 هفته نیز افزایش می یابد. مرخصی زایمان در 34 هفته تعیین شده است. اگر در مدت دو سال قبل از تولد نوزاد خود، حداقل 270 روز در بیمه اجتماعی مشارکت داشته باشید، حق دریافت مزایای زایمان را خواهید داشت.حداقل دستمزد در اسلواکی در حال حاضر 520 یورو در ماه تعیین شده است. همسر شما در صورتی که شهروند اتحادیه اروپا باشد قادر به انجام کار خواهد بود؛ در صورتیکه از کشور خارج از اتحادیه اروپا باشد، باید پروسه جداگانه را برای دریافت مجوز کار طی کنند.

می توانید مجوز کاری اسلواکی خود را تمدید کنید، اما توجه داشته باشید که به قرارداد کار خود بستگی دارد. اگر کار شما تمام شود، اجازه شما نیز به پایان می رسد و این ممکن است در اقامت شما تأثیر بگذارد.تدریس زبان انگلیسی یک انتخاب محبوب است، اگرچه حقوق و دستمزد ممکن است زیاد نباشد(با این حال هزینه زندگی پایین است، اما اگر می خواهید به جای اولویت بندی حقوق خود، زندگی در اسلواکی را تجربه کنید، این گزینه خوبی است). شما نیاز به داشتن گواهینامه آیلتس و تافل و در حالت ایده آل یک مدرک دانشگاهی دارید که باعث افزایش حقوق بالاتر خواهد شد.شغل بعدی تولید بخش عمده ای در اسلواکی است.

 بخش خدمات(کار اداری) نیز در حال افزایش است؛ اما این ممکن است بیشتر برای کسانی که به زبان اسلواکی مسلط باشند، مزیت بیشتری داشته باشد. همچنین انتظار می رود که رشته های هنر و تفریح و گردشگری در این کشور گسترش یابد.فناوری اطلاعات همچنین یک بخش در حال رشد در کشور است و اگر مهارت دیجیتالی دارید، ممکن است متوجه شوید که تعدادی فرصت شغلی برای شما نیز وجود دارد.بیشتر ظرفیت های شغلی موجود در براتیسلاوا واقع شده است، مگر اینکه شما در صنعت توریستی کار کنید. به عنوان مثال ممکن است در استراحتگاه های اسکی بتوانید کار پیدا کنید.

شرایط کار در اسلواکی برای مهاجران
شرایط کار در اسلواکی برای مهاجران

شرایط ویزای همراه کشور اسلواکی برای مهاجران

اگر مجوز اقامت در اسلواکی را دریافت کرده باشید، می توانید خانواده را همراه خود ببرید. در این حالت همسر و فرزندان خردسال شما(یک همسر، فرزند کمتر از 18 سال سن، فرزند خردسال، کودک وابسته از 18-25 سال که قادر به مراقبت از خود برای سلامتی نیست) در همان دوره ای که شما ویزای خود را دریافت می کنید، مجوز اقامت خود را دریافت می کنند و به همراه شما به اسلواکی مهاجرت می کنند.آنها باید فقط اسناد استاندارد را برای مهاجرت به اسلواکی ارائه دهند. این اسناد شامل یک فرم درخواست، عکس، کپی گذرنامه، کپی شناسنامه و تکن مالی است.معمولاً اگر شخصی قبلاً TRP داشته باشد و در یک شرکت اسلواکی مشغول به کار باشد یا پس انداز خود را در حساب بانکی داشته باشد، کافی است برای اداره مهاجرت اسلواکی گردش حساب خود را نشان دهد. علاوه بر این، اعضای خانواده همچنین می توانند با ویزای بازدید کننده، به اسلواکی بیایند.برای تهیه کلیه اسناد مورد نیاز برای الحاق خانواده، زمان، تلاش و هزینه زیادی لازم است؛ اما مدیران و مشاوران ما به شما کمک می کنند تا مدارک لازم را برای اعضای خانواده تهیه و جمع آوری کنند تا بتوانند همراه شما به کشور اسلواکی بیایند.اقامت طولانی مدت برای مدت نامحدود اعطا می شود. یک فرد خارجی نباید عضو خانواده شهروند اسلواکی باشد تا حق ارائه درخواست برای این نوع اقامت را داشته باشد. برای دریافت اجازه اقامت دائم در اسلواکی، کاندیدا باید 5 سال به طور مداوم در اسلواکی زندگی کنند. بعد از 10 سال زندگی در اسلواکی می توانید گذرنامه اسلواکی را بدست آورید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری اسلواکی

لازم است موارد زیر را به اداره کار اسلواکی جهت دریافت ویزای کاری اسلواکی ارسال کنید:

  • فرم درخواست رسمی مجوز کار(به زبان اسلواکی تکمیل شود)
  • کپی گذرنامه خود
  • کپی از سند اقامت(اگر به شما اعطا شده است)
  • کپی از سندی که اثبات وضعیت شما به عنوان یک شهروند کشور ثالث با اقامت طولانی مدت در کشور عضو اتحادیه دیگر اروپا را نشان دهد(در صورت وجود).
  • قرارداد کار یا نامه کار
  • اثبات مدارک تحصیلی خود
  • کپی معتبر از یک قرارداد تجاری(در مورد کارگران مستقر)
  • وکالت نامه کتبی(اگر درخواست از طرف شما توسط کارفرمای آینده شما یا شرکتی که به آن اعزام شده اید) ارسال شود، امضای شما باید توسط دفتر اسناد رسمی تأیید شود.

در نظر داشته باشید که پردازش پروانه شما ممکن است تا یک ماه طول بکشد.

اگر قصد مهاجرت و شروع به کار در اسلواکی را دارید، ما می توانیم در این امر به شما کمک کنیم. ما به افراد و کارآفرینان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا کمک می کنیم تا مجوز اقامت اسلواکی را بدست آورند. اقامت موقت به شما این امکان را می دهد که در کشور اسلواکی بمانید و در مدت زمانی که به شما اعطا شده است به خارج از کشور سفر کرده و مجددا به آنجا برگردید. همواره ویزای اسلواکی فقط برای یک هدف خاص اعطا می شود و به شما این حق را می دهد تا فعالیت های دیگری را نیز انجام دهید.

کارشناسان ما در تهران و شیراز مدت زمان طولانیست که در این زمینه فعالیت می کنند. تجربه کارشناسان ما در زمینه اخذ مجوز اقامت اسلواکی، باعث می شود بدون هیچ مشکلی ویزای خود را تمدید کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و بتوانید در اسلواکی بمانید.

سوالات متداول درباره کار در اسلواکی

تصمیم اعطا یا امتناع ویزای کاری اسلواکی تنها تحت اختیار افیسر سفارت یا کنسولگری اسلواکی است.

شهروندان اتحادیه اروپا اگر می خواهند در اسلواکی کار کنند مجوز کار نیاز ندارند. آنها می توانند آزادانه به اسلواکی وارد شوند. همه شهروندان که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا آمده اند، باید برای اجازه اقامت موقت درخواست کنند.

اقامت دائم به شما امکان می دهد طولانی تر از ویزای موقت در اسلواکی بمانید(که اجازه می دهد از 90 روز تا 6 ماه بمانید). اقامت دائم را می توانید به مدت 5 سال اقامت موقت از طریق تحصیل، اشتغال، اتحاد خانواده، کارآفرینی و غیره دریافت نمایید. همچنین می توانید پس از اقامت دائم، تابعیت اسلواکی را نیز بدست آورید.

مجوز کار توسط دفتر کار، امور اجتماعی با صلاحیت محلی اعطا می شود. مهلت قانونی رسیدگی به درخواست ویزای شغلی، 30 روز است. درخواست مجوز کار باید به اداره کار ذیصلاح ارائه شود.

اسلواکی یکی از طرفین توافقنامه شینگن است. این بدان معنی است که شهروندان اتحادیه اروپا ممکن است تا 90 روز برای اهداف توریستی یا تجاری بدون ویزا وارد اسلواکی شوند. شهروندان سایر کشور ها نیز باید برای ورود به اسلواکی ویزا دریافت نمایند.همچنین گذرنامه شما باید حداقل شش ماه از مدت اقامت معتبر باشد.

برای دریافت ویزای کاری اسلواکی، موظف به تعیین وقت ملاقات از مرکز درخواست ویزا اسلواکی هستید. شما می توانید یک قرار ملاقات را بصورت آنلاین رزرو کنید.

گاهی اوقات ارزیابی درخواست ویزا ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، بنابراین لطفاً قبل از تاریخ سفر خود اقدام کنید. درخواست ویزا باید حداقل 15 روز قبل از بازدید مورد نظر ارائه شود و نمی تواند زودتر از شش ماه(180 روز) قبل از عزیمت اقدام نمایید.

دعوت نامه ها مستقیماً به متقاضی ویزا ارسال می شود. شخصی که متقاضی ویزا است باید هنگام ارائه درخواست خود در مرکز درخواست ویزا، دعوت نامه را همراه با مدارک خود ضمیمه کند.

برای هر درخواست ویزای کاری اسلواکی، نیاز به اثر انگشت و عکس تازه گرفته شده است، بنابراین متقاضیان ملزم به درخواست حضوری هستند.

لطفا توجه داشته باشید که ممکن است مصاحبه فردی لازم باشد، یک افسر ویزا مهاجرت ممکن است قبل از تصمیم گیری در مورد درخواست شما، به سفارت یا کنسولگری عمومی اسلواکی، مصاحبه شخصی انجام دهد. تصمیم برای تماس با متقاضی مصاحبه پس از ارزیابی درخواست ویزا گرفته می شود. مرکز درخواست ویزا به شما کمک می کند تا برای همین امر، قرار ملاقات تعیین کنید.

توجه داشته باشید که با وارد کردن شماره گذرنامه و تاریخ تولد می توانید وضعیت درخواست خود را بصورت آنلاین پیگیری کنید.برای متقاضیانی که مایل به دریافت نتیجه درخواست خود از طریق پیک هستند، می توانند اطلاعات مربوط به تحویل پاسپورت را در وب سایت UPS مشاهده کنند.

کشور اسلوواکی در اروپای مرکزی واقع شده است و پایتخت این کشور براتیسلاوا است . مردمان این کشور به زبان اسلواک صحبت میکنند .

مردمان این کشور به زبان اسلواک صحبت میکنند .و واحد پول این کشور مانند سایر کشورهای اروپایی ، یورو است .

هزینه زندگی در این کشوردر برابر سایر کشورهای اروپایی نسبتا پایین است . که این یک جنبه جذاب برای جستجوی کار و اقامت در اسلوواکی است .

نرخ بیکاری در حال حاضر زیاد نیست و اقتصاد این کشور پایدار است .

بله ، سایتهایeures.sk . profesia.sk. trhprace.sk. topjobs.sk.carejete.sk و ponuky.sk است.

بیمه درمانی شامل: بیمه اجتماعی ، حقوق بازنشستگی ، بیماری، بیکاری ، و بیمه حوادث میشود .کمک های اجتماعی ، که به افرادی که شرایط اقتصادی مناسبی ندارند اجازه میدهد که از مزایای بیکاری استفاده کنند .

شهروندان اتحادیه اروپا اگر قصد کار در اسلوواکی را داشته باشند ، نیاز به مجوز کار دارند . همه شهروندان که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به این کشور می آیند، باید برای دریافت مجوز اقامت موقت درخواست دهند. ویزای کار حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال اعطا میشود .

اجازه اقامت موقت به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا اجازه میدهد بیش از 90 روز در اسلواکی برای کار یا تحصیل در اسلواکی بمانند ، علاوه بر آن قابل تمدید است و یکسال اعتبار دارد.

ساعت کاری در یک هفته معمولی در اسلواکی 40ساعت یا 8 ساعت در روز است.اگر کارفرما موافقت کند، شما ممکن است حداکثر تا 12 ساعت ، مدت زمان کار خود را بیشتر کنید.

اگر مجوز اقامت در اسلوواکی را دریافت کرده باشید ، میتوانید خانواده را همراه خود ببرید. در این حالت همسر و فرزندان خردسال شما ( یک همسر ، فرزند کمتر از 18 سال ، فرزند خردسال ، کودک وابسته از 18-25 سال که قادر به مراقبت از سلامت خود نیست.

  • فرم درخواست رسمی مجوز کار( به زبان اسلواکی)
  • کپی گذرنامه
  • کپی از سند اقامت
  • قرار داد کار
  • اثبات مدارک تحصیلی خود
  • وکالت نامه کتبی

اخبار مرتبط

کار در اسلواکی

کار در اسلواکی

کشور اسلواکی در اروپای مرکزی واقع شده است. پایتخت این کشور براتیسلاوا است و مردمان اسلواکی، به زبان اسلواک صحبت

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط مهدی
    تاریخ: مهر 6, 1398
    نفر
    نفر

    سلام
    من ۴۳ هستم و متاهل و دارای یک فرزند ۶ ساله. میخواستم بپرسم آیا برای من با مدرک دیپلم فنی وحرفه ای تعمیر وسایل سردکننده، برای کار در اسلوواکی میتونم اقدام کنم؟ اگه ممکن هست منو راهنمایی بفرمایید .ممنونم.

    • توسط مشاور مهاجرتی
      تاریخ: مهر 7, 1398
      نفر
      نفر

      سلام
      سن شما از نظر پیش شرط های سفارت ممکن است منع داشته باشد.
      اما بهتر است سایر شرایط مهاجرت را به این کشور بررسی کنید و چارچوب های قوانین را نسبت به شرایط خود بسنجید.

  • توسط رضا وکیلی
    تاریخ: خرداد 30, 1399
    نفر
    نفر

    سلام ۳۵ ساله مجرد کارشناسی حسابداری هستم
    می‌تونم برای اقامت کاری اقدام کنم؟؟؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 2, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه بتوانید آفر کاری یا یک پیشنهاد شغلی ارائه دهید، می توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا