071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله شرایط مهاجرت به عمان را بررسی کرده و مشاوران موسسه حقوقی میرداماد آماده پاسخگویی به شما عزیزان در زمینه های مربوطه هستند. مشاورین موسسه ما در دفاتر تهران و شیراز ویژگی ها و شرایط مهاجرت کاری در عمان را نیز مورد بررسی قرار داده و نکات قابل توجه آن را در این مقاله گنجانده اند تا راه گشای متقاضیان باشند.

شرایط مهاجرت به عمان

عمان از جمله کشورهای عربی است که با توجه به مشکلات مهاجرت ایرانی ها به امارات، قطر و کویت مورد استقبال زیادی واقع شده است، قطعا این کشور همانند امارات و قطر چندان پیشرفت نکرده است ولی در حال پیشرفت سریع می باشد. در این مقاله به توضیحی درباره روش های مختلف به عمان پرداخته ایم، در صورت نیاز می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

تحصیل در عمان

مهاجرت کاری به عمان

مهاجرت تحصیلی به عمان

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به عمان

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در عمان

هزینه های زندگی در عمان

شهروندی و تابعیت عمان

مهاجرت کاری به عمان

مهاجرانی که به دنبال زندگی یا کار در عمان ویزای کاری عمان هستند، نیاز به یک ویزای استخدام (employment visa) دارند که یک سند است که تنها می تواند در مشارکت با کارفرمای حمایت کننده عمانی به دست آید. بنابراین، قبل از درخواست این ویزا لازم است که پیشنهاد کاری داشته باشید. اگر چه روند درخواست برای این ویزا نیاز به کاغذ بازی بسیاری دارد، خبر خوب برای مهاجران این است که کار اصلی بر عهده کارفرمای عمانی است.

با توجه به این واقعیت که یک کارفرما برای به دست آوردن ویزای استخدامی کارمند بسیار سرمایه گذاری می کند، پس تغییر شغل در عمان بسیار دشوار است. برای انجام این کار، مهاجران به گواهی عدم اعتراض (NOC) از کارفرمای خود (به ندرت داده می شود) نیاز دارند یا باید کشور را برای یک دوره حداقل دو ساله ترک کنند و درخواست اخذ ویزای شغلی را دوباره آغاز کنند. ویزای کار برای دو سال معتبر است و اجازه مالتیپل اینتری به فرد داده می شود.

ویزاهای اخذ شده

با توجه به بخشی از برنامه عمان سازی، مقامات عمان در مورد استخدام اتباع خارجی که نیاز به مهارت های قابل توجه و تجارب استخدامی دارند تا از داشتن ویزای شغلی برخوردار شوند، به شدت سختگیری می کنند. در برخی موارد، مقامات باید متقاعد شوند که یک موقعیت کاری نمی تواند به وضوح توسط یک شهروند عمانی پر شود. اگر درخواست ویزا انکار شود، متقاضیان مجاز به دریافت توضیحات از مقامات کنسولی نیستند. ویزای اقامت و پیوستن به خانواده به همسرانی که دارنده ویزای اشتغال عمان و همچنین فرزندانشان (به شرطی که آنها کمتر از 21 سال سن دارند) اعطا شود. آنها برای دو سال معتبر هستند و اجازه مالتیپل اینتری دارند.

مهاجرت کاری به عمان

مهاجرت به عمان از طریق تحصیل

دانشجویان بین المللی گزینه های زیادی برای انتخاب برنامه تحصیلات تکمیلی در عمان دارند. علیرغم داشتن کشور کوچک، بیشتر از 20 مؤسسه وجود دارد که شما می توانید برای یک برنامه فارغ التحصیلی اقدام کنید.

 برخی از موسسات جهت تحصیل در عمان عبارتند از:

  • دانشگاه سلطان قابوس
  • کالج دانشگاه مسقط
  • دانشگاه اشرقیه
  • دانشگاه نیوزا

تقریبا تمام دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. مدارک تحصیلی در عمان به طور معمول پنج سال طول می کشد تا تکمیل شود، اما بسیاری از موسسات در مورد نحوه تحصیل شما انعطاف پذیر هستند. دانش آموزانی که می خواهند در یک برنامه تحصیلی فارغ التحصیل در عمان شرکت کنند، باید قبل از ورود برای ویزای تحصیلی عمان درخواست بدهند. حداقل 10 روز طول می کشد تا درخواست ویزایتان پردازش شود و مدارک زیر لازم می شود:

  • تایدییه درخواست از موسسه مدنظر
  • تمام هزینه مربوط به ویزا را پرداخت کنید.
  • یک گواهی پزشکی که سلامتی شما را از یک متخصص تایید کند.
  • نامه ای از حامی شما

به دلیل شرایط ویزای دانشجویی شما نمی توانید در عمان کار کنید. عمان یک کشور در حال توسعه است. عمان یک کشور با تنوع گوناگون قومی است که بر اساس مهاجران ساخته شده است. دین نقش مهمی در زندگی عمانی دارد، تقریبا تمام آنها مسلمانان هستند.بسیاری از مغازه ها در طول روز ماه رمضان بسته می باشد. همانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه، ممکن است شما با سیاست محافظه کارانه عمان آشنا شوید. با این حال، مردم محلی را می شناسید و به سرعت با فرهنگ عمانی عجین می شوید.


مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

یکی از راه هایی که ایرانی ها از آن زیاد برای اخذ اقامت استفاده می کنند، اقدام از طریق ثبت شرکت در عمان است. در عمان می توان شرکت را در منظقه آزاد عمان و خارج از آن ثبت کرد، برای ثبت شرکت در منطقه نیاز به کفیل عمانی نیست ولی برای ثبت شرکت در خارج از منطقه آزاد باید یک کفیل عمانی داشته باشید. عمان به افرادی که در این کشور اقدام به ثبت شرکت می کنند، اقامت موقت می دهد تا بیزنس خود را فعال کنند. موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز راه ورود و اخذ اقامت عمان را برای شما تضمین می کند. توضیحاتی راجع به ویزای اقامت و فرصت های سرمایه گذاری در عمان به شرح زیر ارائه می دهیم:

  • ویزای اقامت سرمایه گذاری عمان به فرد خارجی اعطا می شود که منابع مالی خود را در عمان سرمایه گذاری کند و به دنبال دریافت مجوز در این زمینه از مقامات مربوطه باشد.
  • مدت اعتبار برای استفاده: ظرف شش ماه از تاریخ صدور.
  • شایستگی: شش ماه از تاریخ صدور ویزا در گذرنامه و پس از تأیید سرمایه گذاری، پس از تصویب مجوز مربوطه، مجوز اقامت دو ساله به تصویب می رسد.
  • تعداد ورودی ها: مالتیپا اینتری
  • هزینه ها: توسط وزارت نیروی انسانی جمع آوری می شود.

مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

سرمایه گذار یا شریک باید تأییدیه ای برای سرمایه گذاری در سلطنت عمان از وزارت تجارت و صنعت دریافت کند. مدارک مورد نیاز:

  • دو عکس (4 × 6)
  • کپی پاسپورت سرمایه گذار
  • گواهی همکاری صادر شده توسط وزارت تجارت و صنعت؛ اصلی و کپی
  • مجوز کار صادر شده توسط وزارت نیرو، مهر شده با تمبر سرمایه گذار
  • کپی نمونه امضا امضا کنندگان، صادر شده توسط وزارت تجارت و صنعت
  • کپی گواهی معتبر عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع عمان همراه با یک کپی از ثبت نام تجاری معتبر
  • در صورتی که درخواست توسط شخص دیگری به جز شرکا ارائه شود، نماینده باید عمانی باشد و مجوز صادر شده از اداره گذرنامه و اقامت را به عنوان درخواست ارائه دهد.
  • یک گواهی پزشکی قانونی که برای شهروندان برخی از کشورها صادر شده است.

جمع بندی مهاجرت به عمان

امید است این مقاله توانسته باشد پاسخگوی سوالات شما باشد، هم اکنون طبق اطلاعات ما روش اقدام از طریق ثبت شرکت و ویزای کاری بهترین روش های مهاجرتی این کشور می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در عمان با مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید، مشاوره تلفنی به صورت رایگان می باشد.

اخبار های مرتبط

مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان

در این مقاله شرایط مهاجرت به عمان را بررسی کرده و مشاوران موسسه حقوقی میرداماد آماده پاسخگویی به شما عزیزان

مشاهده
کار عمان ویزای کاری عمان

ویزای کار عمان

در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد تلاش نموده اند تا بهترین روش ها و اطلاعات در زمینه کار عمان

مشاهده
هزينه تحصيل در عمان

هزينه تحصيل در عمان

صندوق کمپون با ارائه بورس تحصیلی عمان بر اساس شایستگی و نیاز، دانشجویان را در برنامه های توسعه پایدار، پاداش

مشاهده
تخصص پزشکی در عمان

تخصص پزشکی در عمان

کشور عمان در سال های اخیر به یکی از مقاصد تحصیل تخصص پزشکی برای متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. بر

مشاهده

اسکرول به بالا