071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در ترکیه + روش های اخذ اقامت 2023

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به ترکیه در بین ایرانیان است. علاوه بر اخذ اقامت و شهروندی ترکیه، قوانین جدید ترکیه، امکان دسترسی به بازارهای سرمایه‌گذاری جهانی، بهره‌مندی از سود سرمایه‌گذاری و ارزان بودن لیر نسبت به دلار، دلایل دیگری است که افراد بسیاری را به سمت سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه می‌کشاند. از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت ترکیه می‌توان به خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و سپرده‌‌گذاری در بانک‌های ترکیه اشاره کرد؛ اما به جز این موارد روش‌های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

همچنین شما عزیزان می‌توانید از وکلا و کارشناسان مهاجرتی مجرب ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در خصوص اخد اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری مشاوره دریافت کنید تا به تمام سوالات شما پاسخ داده شده و اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار گیرد.

چرا سرمایه‌گذاری در ترکیه؟

سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌تواند راهی برای بهبود شرایط زندگی از طریق دریافت اقامت ترکیه و افزایش سرمایه، به خصوص برای ایرانیان باشد. به علت بازدهی بالای بازار سرمایه ترکیه در سال‌های اخیر، تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای قرار دادن سرمایه خود در ترکیه افزایش یافته است. اما شواهد و گزارشات نشان می‌دهند که تمایل مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری در بین ایرانیان بیشتر از سایر کشورها است. مهمترین دلایل این موضوع همسایگی ترکیه و ایران، نزدیکی فرهنگ دو کشور و مناسب بودن نرخ لیر در مقایسه با دلار است.

علاوه بر این، ترکیه کشوری نیمه آسیایی و نیمه اروپایی است و دسترسی به بازارهای بین‌المللی و بازارهای اروپا از طریق ترکیه به راحتی امکان‌پذیر است. همچنین امکان دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه‌ گذاری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان به بیش از 115 کشور دنیا از جمله قطر، سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن بدون ویزا سفر کرد. دولت ترکیه نیز برای تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در ترکیه طرح‌های تشویقی مالیاتی و قوانین جدیدی ارائه کرده که باعث جذب بیشتر سرمایه‌گذاران شده است.

ویزاهای اخذ شده

شرایط عمومی مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اگر مایل به مهاجرت به ترکیه و اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌ گذاری هستید، باید دارای شرایطی باشید تا دولت ترکیه به شما اجازه اقامت ترکیه با سرمایه گذاری را بدهد. این شرایط عبارتند از:

شرایط عمومی لازم برای مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

شرایط سنی

داشتن سن حداقل 18 سال

گواهی عدم سوء پیشینه

نداشتن سابقه ارتکاب جرم و جنایت

گواهی تمکن مالی

ارائه گواهی نشان دهنده توانایی مالی برای سرمایه‌گذاری و زندگی در ترکیه

پرداخت هزینه‌ها

پرداخت مالیات و هزینه پرونده تابعیت

سابقه اقامت در ترکیه

عدم سابقه ورود و اقامت غیرقانونی در ترکیه

محل اخذ سرمایه

مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری باید به صورت قانونی به دست آمده باشد.

قوانین سرمایه گذاری در ترکیه

برای سرمایه‌گذاری در یک کشور جدید باید در مورد قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری آن کشور اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشید تا ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهید و مشکل قانونی متوجه شما نشود. قوانین سرمایه‌گذاری در ترکیه در سال 2023 برای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی و تشویق هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری در ترکیه تغییر کرد. طبق این قانون حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه مبلغ 400 هزار دلار آمریکا اعلام شده است. این در حالیست که پیش از این مبلغ 1 میلیون تا 3 میلیون دلار برای دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری لازم بود.

از دیگر طرح‌های تشویقی ارائه شده در قوانین جدید ترکیه برای سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دریافت پاسپورت ترکیه برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • معافیت مالیاتی
  • ایجاد تنوع در نحوه سرمایه‌گذاری
  • امکان دسترسی به بازار معاملات جهانی
  • کاهش ریسک سرمایه‌گذاری
  • امکان خرید یک ملک یا بیشتر با حداقل سرمایه 400 هزار دلار
  • امکان انتقال کسب و کار به کشورهای آمریکا و انگلیس با ویزای سرمایه‌گذاری ترکیه

حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه

روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

همانطور که اشاره شد یکی از طرح‌های تشویقی دولت ترکیه در سال جدید میلادی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، ارائه روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری بوده است. ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری باعث افزایش سود سرمایه‌گذاران می‌شود و به همین دلیل سرمایه‌گذاران بسیاری از سراسر جهان تمایل پیدا کرده‌اند تا در ترکیه سرمایه‌گذاری کنند. البته هر کدام از این روش‌ها مزایا، معایب و میزان سود مخصوص به خود را دارد و حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه در هر روش متفاوت خواهد بود. روش‌های سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت دائم ترکیه عبارتند از:

  • خرید خانه و ملک در ترکیه
  • ثبت شرکت
  • سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه
  • خرید اوراق قرضه
  • خرید سهام در بازار بورس استانبول
  • سرمایه‌گذاری در شرکت‌های املاک و مستغلات ترکیه
  • کارآفرینی و استارت آپ

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت

 ثبت شرکت یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه برای دریافت اقامت است. طبق قوانین جدید ترکیه شما با راه‌اندازی یک بیزینس در ترکیه و استخدام 50 نفر از شهروندان ترکیه موفق به اخذ اقامت ترکیه خواهید شد. ثبت شرکت در ترکیه به سرمایه‌گذاران خارجی این فرصت را می‌دهد تا بتوانند هر نوع شرکت و کسب و کاری که در قانون تجارت ترکیه به ثبت رسیده است را راه‌اندازی کنند. برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت سرمایه‌گذار باید بیزینس پلن یا طرح تجاری خود را به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارائه دهد و مجوز ثبت شرکت را دریافت کند.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در ترکیه

2,600 دلار آمریکا

شرایط لازم

استخدام 50 نفر شهروند ترکیه و ارائه طرح تجاری

انواع شرکت‌های قابل تاسیس در ترکیه

دولت ترکیه امکان اخذ اقامت ترکیه را برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی از طریق ثبت 5 نوع شرکت فراهم کرده است. این شرکت‌ها عبارتند از:

  1. شرکت سهامی (Joint Stock Company)
  2. شرکت تعاونی (Cooperative)
  3. شرکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Company)
  4. شرکت جمعی (Collective Company)
  5. شرکت مختلط غیرسهامی (Limited Partnership)

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

یکی از راه‌های رایج و پرطرفدار برای اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، خرید ملک در ترکیه است. در گذشته حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه با خرید ملک 1 میلیون دلار آمریکا بود، که در سال 2023 این مبلغ به 400 هزار دلار کاهش پیدا کرد. همچنین امکان دریافت اقامت موقت و 3 ساله ترکیه برای متقاضی با خرید ملک به ارزش حداقل 60 هزار دلار هم ممکن است. در این روش متقاضی می‌تواند با ارائه گواهی تمکن مالی، گواهی سوء پیشینه و پرداخت مرتب مالیات ظرف مدت 3 ماه شهروندی ترکیه را برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال اخذ کند.

سرمایه لازم برای اقامت دائم ترکیه با خرید ملک

400,000 دلار

سرمایه مورد نیاز برای اقامت موقت

60,000 دلار

شرایط سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

برای دریافت شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری در ملک باید واجد شرایط خرید خانه و ملک در ترکیه باشید. شرایط لازم برای خرید ملک در ترکیه شامل موارد زیر است:

  • ملک مورد نظر باید توسط بازرس نظارت ملک در ترکیه و ارزیاب بررسی و ارزش‌گذاری شود. هیئت بازرسی باید تأیید کند که قیمت خانه هنگام عقد قرارداد حداقل 400 هزار دلار است.
  • اگر برای خرید ملک از وام استفاده شود یا ملک مشمول رهن باشد، مقدار وام یا رهن از قیمت ثبت شده برای خانه کسر شده و مابقی آن در نظر گرفته می‌شود.
  • سند ملک پس از خرید باید تأییدیه وزارت محیط زیست و شهرسازی ترکیه را دریافت کند.
  • ملک خریداری شده به مدت 3 سال نباید فروخته شود و مالک باید حداقل 184 روز در ترکیه زندگی کند و مالیات بپردازد. شرط عدم امکان فروش خانه تا 3 سال در قرارداد خانه ثبت خواهد شد.
  • هزینه ملک هنگام خرید حتما از طریق درگاه بانکی به فروشنده پرداخت شود.

سرمایه‌گذاری از طریق سپرده بانکی در ترکیه

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به ترکیه سرمایه‌گذاری در حساب سپرده بانکی است. در این روش شما فقط کافیست تا سرمایه خود را به صورت سپرده در یکی از بانک‌های ترکیه قرار دهید و نیاز به انجام کار دیگری نیست. حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری از طریق سپرده بانکی در ترکیه 500 هزار دلار است و این پول باید به مدت 3 سال در بانک بماند. پس از 3 سال متقاضی می‌تواند شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری را برای خود و افراد تحت تکفلش دریافت کند.

مبلغ سپرده بانکی مورد نیاز برای اخذ اقامت ترکیه

500,000 دلار

شرایط لازم

مبلغ سپرده باید حداقل 3 سال در بانک بماند.

 

سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

سرمایه‌گذاری در اوراق عرضه یک روش سرمایه‌گذاری بدون ریسک در ترکیه است و مناسب افرادی است که تمایل ندارند مانند سرمایه‌گذاری در سهام ریسک بالایی انجام دهند. برای دریافت اقامت ترکیه با سرمایه گذاری در اوراق قرضه، باید به ارزش 500 هزار دلار اوراق قرضه دولتی خریداری کنید و اوراق را به مدت 3 سال نفروشید. همچنین پس از خرید اوراق قرضه، سرمایه‌گذاری شما باید توسط وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه تأیید شود تا تابعیت ترکیه به شما داده شود.

سرمایه لازم برای خرید اوراق قرضه

500,000 دلار

شرایط مورد نیاز برای دریافت اقامت دائم

اوراق باید 3 سال فروخته نشود و اوراق خریداری شده توسط وزارت دارایی ترکیه تأیید شود.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام در ترکیه

خرید سهام روش دیگری برای سرمایه‌گذاری در ترکیه و دریافت اقامت است. به طور کلی سرمایه‌گذاری در بازار بورس از طریق خرید سهام روش پرریسک‌تری محسوب می‌شود. به این جهت که بورس، بازار پر نوسانی است و احتمال ضرر و پایین آمدن ارزش سرمایه شما وجود دارد. اما اگر هدف متقاضی فقط دریافت تابعیت کشور ترکیه باشد و یا ریسک‌پذیری بالایی داشته باشد، این روش سرمایه‌گذاری مناسب است.

در گذشته حداقل سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام 2 میلیون دلار بوده است، اما در قانون جدید ترکیه این مبلغ 500 هزار دلار اعلام شده است. برای دریافت شهروندی ترکیه، سهام خریداری شده باید به مدت 3 سال نگهداری شود و به شخص دیگری واگذار یا فروخته نشود. همچنین پس از خرید سهام وزارت صنعت و فناوری باید سرمایه‌گذاری شما را تأیید کند.

مقدار سرمایه اولیه برای خرید سهام

500,000 دلار

شرایط مورد نیاز برای دریافت اقامت

نگهداری سهام به مدت 3 سال و تأیید سرمایه‌گذاری توسط وزارت صنعت و فناوری ترکیه

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های املاک و مستغلات ترکیه

علاوه بر خرید ملک، سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های املاک یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در حوزه املاک ترکیه است که منجر به دریافت پاسپورت این کشور می‌شود. حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه از این روش 500 هزار دلار آمریکا یا معادل آن لیر ترکیه و ارز خارجی است که باید به ازای این مبلغ از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و یا سایر صندوق‌های سهامی پرریسک در بازار سرمایه ترکیه سهام خریداری شود.

سهام خریداری شده از شرکت‌های املاک و مستغلات به مدت 3 سال نباید معامله یا واگذار شود تا بعد از آن متقاضی بتواند شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری را به دست بیاورد.

سرمایه اولیه مورد نیاز

500,000 دلار

شرایط

نگهداری سهام به مدت 3 سال و تأیید خرید سهام توسط وزارت صنعت ترکیه

  سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی در ترکیه

دریافت اقامت ترکیه از طریق کارآفرینی و راه‌اندازی استارت آپ در سال‌های اخیر بین جوانان و دانشجویان بین‌المللی در ترکیه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روش نسبت به خرید ملک، سپرده‌گذاری در بانک یا خرید اوراق قرضه روش پردردسرتری است اما این روش برای افرادی که بودجه زیادی ندارند اما تمایل به دریافت شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری دارند، مناسب است.

حداقل سرمایه لازم برای کارآفرینی در کشور ترکیه 2,600 دلار معادل 10,000 لیر ترکیه است و سرمایه‌گذار باید برای 50 نفر از شهروندان ترکیه شغل ایجاد کند. همچنین مانند اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت، متقاضی باید طرح تجاری به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارائه کند. کارآفرینان تحت حمایت قانونی دولت ترکیه قرار دارند و پس از 5 سال فعالیت به صورت مستمر می‌توانند برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه اقدام کرده و تابعیت این کشور را دریافت کنند.

حداقل مبلغ لازم برای کارآفرینی

2,600 دلار

شرایط

ایجاد شغل برای 50 نفر از شهروندان ترکیه و ارائه طرح تجاری

بهترین سرمایه گذاری در ترکیه

بسیاری از متقاضیان اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری به دنبال پیدا کردن بهترین روش سرمایه‌گذاری در ترکیه هستند تا هم بیشترین سود نصیبشان شود و هم در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند اقامت دائم خود را در ترکیه دریافت کنند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه وجود دارد. انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری بستگی به میزان سرمایه، هدف از سرمایه‌گذاری، علاقه شخصی و شرایط شما دارد.

 بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای تصمیم‌گیری در این خصوص از خدمات مشاوره موسسه مهاجراتی میرداماد استفاده کنید. کارشناسان مهاجرتی ما با سابقه داشتن صدها پرونده مهاجرتی موفق به ترکیه، کاملا با مسیر سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه و اخذ اقامت ترکیه آشنایی دارند و با بررسی شرایط بهترین گزینه سرمایه‌‌گذاری در ترکیه را به شما پیشنهاد خواهند داد.

اما به طور کلی بر اساس ملاک‌هایی مانند کم‌ ریسک بودن سرمایه‌گذاری، حفظ ارزش دارایی، سودآوری، امکان اخذ شهروندی با سرمایه گذاری موارد زیر برای سرمایه‌گذاری در ترکیه بهتر هستند:

بهترین سرمایه‌‌گذاری در ترکیه

بازار املاک

بازار بورس ترکیه

استارت آپ و فناوری

شرکت‌های املاک و مستغلات ترکیه

صنعت گردشگری

واردات و صادرات ترکیه

صنعت غذایی و کشاورزی

پرطرفدارترین روش سرمایه گذاری در ترکیه

حداقل سرمایه گذاری در ترکیه

یکی از سوالات و دغدغه‌های متقاضیان علاقه‌مند به زندگی در کشور ترکیه این است که برای مهاجرت به ترکیه چقدر سرمایه لازم است ؟ حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در ترکیه بستگی به انتخاب روش سرمایه‌گذاری بر اساس ملاک‌ها و اهداف شما دارد. اگر قصد دارید اقامت دائم کشور ترکیه را در کمترین زمان ممکن اخذ کنید، بهترین روش، خرید ملک با حداقل مبلغ 400,000 دلار است که ظرف مدت 3 تا 6 ماه به شما تابعیت ترکیه داده خواهد شد.

از طرفی اگر تمایل دارید تا در بازار بورس ترکیه معامله انجام دهید و به دنبال سود بیشتر با ریسک بالاتر هستید، باید حداقل مبلغ 500,000 دلار را به عنوان سرمایه اولیه ارائه کنید. اما در بین تمام مسیرهای سرمایه‌گذاری، اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت، کمترین سرمایه را نیاز دارد و فقط با مبلغ 2,600 دلار امکان‌پذیر است. همچنین اگر علاقه به سرمایه‌گذاری در بازار املاک ترکیه دارید اما امکان پرداخت مبلغ زیادی را ندارید، می‌توانید یک ملک به ارزش 60,000 دلار خریداری کرده و اقامت موقت 3 ساله ترکیه را به دست بیاورید.

حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه از طریق روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در جدول زیر ارائه شده است.

روش سرمایه‌گذاری

مبلغ لازم

شرایط

خرید ملک برای اقامت دائم

400,000 دلار

عدم فروش خانه به مدت 3 سال

خرید ملک برای اقامت موقت

60,000 دلار

3 سال اقامت بدون اجازه کار

ثبت شرکت و استارت آپ

2,600 دلار

5 سال کار مستمر و استخدام 50 شهروند ترکیه

خرید اوراق قرضه و سهام

500,000 دلار

عدم فروش سهام و اوراق به مدت 3 سال

سپرده‌گذاری در بانک

500,000 دلار

عدم خروج پول از بانک به مدت 3 سال

امنیت سرمایه گذاری در ترکیه

امنیت سرمایه‌گذاری در خارج از کشور، نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران است. چرا که بحث مبلغ زیادی پول و گاهاً تمام دارایی متقاضی در میان است. یکی از اصول سرمایه‌گذاری علاوه بر کسب سود، تضمین حفظ دارایی سرمایه‌گذار است که باعث افزایش اطمینان و آرامش خاطر سرمایه‌گذاران و جذب هرچه بیشتر آنها می‌شود. سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی به دلیل آشنا نبودن با قوانین آن کشور یا عدم اطمینان به جامعه آن کشور، ممکن است برای متقاضیان نگرانی ایجاد کند.

اما خوشبختانه دولت ترکیه و ایران توافق نامه‌های دوجانبه تجاری امضا کرده‌اند که امنیت سرمایه‌گذاری متقاضیان در ترکیه را تضمین و فرآیند سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند. این توافق نامه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • توافق نامه ارتقاء و حفاظت از سرمایه‌گذاری

در این توافق نامه استاندارهای تجاری طرفین مشخص شده و تضمین شده است که محیط مناسب اقتصادی برای سرمایه‌گذاران فراهم شود. همچنین ضمانت شده که به جز موارد خاص و استثنا اموال سرمایه‌گذار مصادره نشود و در صورت دستور برای مصادره برای منافع عمومی باید تمامی مراحل قانونی طی شود.

  • توافق نامه پیشگیری دوگانه مالیاتی

این قرارداد برای حمایت مالیاتی از سرمایه‌گذاران تنظیم شده و طبق آن تضمین می‌شود که سرمایه‌گذار فقط در یکی از کشورهای ایران یا ترکیه مالیات پرداخت کند و در هر دو کشور ملزم به پرداخت مالیات نیست.

مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه

اگرچه که کشور ترکیه امنیت سرمایه‌گذاران خارجی را تضمین کرده است اما سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و متقاضیان چالش برانگیز باشد و باعث سردرگمی و نگرانی آنها شود. واقعیت این است که سرمایه‌گذاری در بازارهای خارجی موضوع ساده‌ای نیست و نیاز به تسط کامل به قوانین سرمایه‌گذاری و مهاجرتی کشور مورد نظر دارد و امری نیست که شخص متقاضی به تنهایی، بدون استفاده از دانش و تخصص وکلای مهاجرتی و متخصصین حوزه سرمایه‌گذاری بتواند انجام دهد.

بنابراین پیشنهاد ما این است که برای آسودگی خیال و اطمینان از صحیح و قانونی انجام شدن تمام مراحل سرمایه‌گذاری، این وظیفه را به کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی میرداماد بسپارید. وکلا و متخصصان ما با تکیه بر تجربه و دانش کافی در زمینه مهاجرت و سرمایه‌گذاری در سریع‌ترین زمان ممکن اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری را برای شما اخذ می‌کنند و نگرانی از بابت از دست دادن سرمایه و دارایی خود هم نخواهید داشت.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با وکلای ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید و پاسخ سوالات و ابهامات خود را دریافت کنید.

اقامت موقت ترکیه

مدارک ثبت درخواست و اخذ ویزا

بعد از انجام مراحل سرمایه‌گذاری و تأیید آن توسط دولت ترکیه متقاضیان می‌توانند برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنند. برای این منظور نیاز به مدارکی برای ثبت درخواست مهاجرت و اخذ ویزای ترکیه است که این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • گواهی تمکن مالی برای زندگی در ترکیه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک بانکی نشان دهنده انتقال سرمایه و سایر مدارک مربوط به تأیید سرمایه‌گذاری

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌تواند راه بسیار خوبی برای بالا بردن کیفیت زندگی و کسب سود باشد. به علاوه ترکیه می‌تواند دروازه ورود شما به قاره اروپا باشد. اما قبل از اقدام برای شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری بهتر است تمام جوانب و معایب و مزایای آن را در نظر بگیرید و بعد تصمیم‌گیری کنید. با قرار دادن سرمایه خود در ترکیه مزایای زیادی به دست خواهید آورد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در کمترین زمان ممکن می‌توانید برای خود و خانواده‌تان پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.
  • برای دریافت پاسپورت نیازی به حضور در ترکیه ندارید و می‌توانید به صورت آنلاین پاسپورت ترکیه را بگیرید.
  • کسب سود بالا و مناسب از سرمایه‌گذاری در ترکیه
  • دولت ترکیه طرح‌های تشویقی مالیاتی از جمله 20 درصد کاهش مالیات و 500 میلیون لیر بازپرداخت مالیات برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته است.
  • امکان زندگی و انتقال کسب و کار خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای به آمریکا و انگلیس خواهید داشت.
  • امکان ورود به بازارهای جهانی برای سرمایه‌گذاران ترکیه وجود دارد.

همچنین اخذ پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری مزایای زیر را برای شما خواهد داشت:

  • با پاسپورت ترکیه می‌توانید به 115 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنید.
  • امکان ورود به کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شینگن را به راحتی به دست می‌آورید.
  • تابعیت ترکیه قابل انتقال به نسل‌های بعد و فرزندان شما است.
  • دولت ترکیه دوتابعیتی بودن را به رسمیت می‌شناسد و امکان حفظ تابعیت قبلی شما وجود دارد.
  • امکان استفاده از خدمات درمان رایگان، کیفیت بالای زندگی و حق شهروندی ترکیه را برای خود و خانواده‌تان به دست می‌آورید.
  • امکان تحصیل رایگان و کار در ترکیه مانند دیگر شهروندان ترکیه برای شما وجود خواهد داشت.

معایب سرمایه گذاری در ترکیه

در کنار تمام مزایای اشاره شده، باید بدانید که سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌تواند معایبی هم به همراه داشته باشد و اطلاع از این معایب برای داشتن انتخابی آگاهانه‌ و سنجیده سرمایه‌گذاری کردن به شما کمک زیادی خواهد کرد. در نهایت با مقایسه معایب و مزایا سرمایه‌گذاری در ترکیه با سایر کشورهای پیشرفته دنیا، می‌توانید بهترین گزینه را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. معایب سرمایه‌گذاری در ترکیه که باید مد نظر قرار گیرد، شامل موارد زیر است:

  • ریسک کاهش دارایی و ارزش سرمایه به دلیل نوسانات ارزش لیر در مقابل دلار وجود دارد.
  • ریسک مصادره اموال سرمایه‌گذاران توسط دولت ترکیه زیاد است. البته به دلیل روابط ایران و ترکیه و امضا توافق نامه دوجانبه این ریسک برای ایرانیان کاهش یافته است.
  • کشور ترکیه از نظر رشوه، فساد و بی عدالتی در وضعیت مناسبی قرار ندارد و سطح کنترل سیستم قضایی روی میزان فساد در حد متوسط است.
  • طی سال‌های گذشته نرخ تورم در ترکیه بالا رفته و این موضوع باعث بی‌ثباتی اقتصادی این کشور شده است.
  • نرخ مالیات در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بالا است.
  • برای اخذ اقامت ترکیه باید 3 سال صبر کنید و به سرمایه خود در بانک یا بورس دست نزنید یا ملک خریداری شده را نفروشید.
  • نگرانی از بابت انتخاب یک ملک نامناسب برای خرید وجود دارد.
  • نگرانی از بابت عدم صداقت کارگزار املاک و قابل اطمینان نبودن او وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله صفر تا صد سرمایه گذاری در ترکیه را بررسی کردیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق سرمایه گذاری یک راه سریع و راحت است که مزایای آن به مراتب بیشتر از معایب آن است. ترکیه دارای موقعیت جغرافیایی خوب و دسترسی به بازارهای جهانی است. همچنین ترکیه در حال تلاش برای اضافه شدن به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. به همین دلیل در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران بیشماری از سراسر دنیا سرمایه خود را در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و کارشناسان آینده خوبی برای سرمایه‌گذاری در این کشور متصور هستند.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ترکیه بر اساس روش سرمایه‌گذاری متفاوت است اما کمترین میزان سرمایه لازم برای خرید ملک و اقامت موقت در ترکیه 60,000 دلار و برای راه‌اندازی یک کسب و کار 2,600 دلار است.

انتخاب بهترین راه برای سرمایه‌گذاری بستگی به بودجه، شرایط و اهداف زندگی شما دارد. اما محبوب‌ترین روش در بین متفاضیان مهاجرت به ترکیه، سرمایه‌گذاری در ملک است.

تنها راه برای اخذ سریع پاسپورت ترکیه خرید ملک در کشور ترکیه به مبلغ 400,000 دلار است که بعد از مدت 3 ماه به سرمایه‌گذار، همسر و فرزندان زیر 18 سال او تابعیت ترکیه داده می‌شود.

طبق قانون جدید ترکیه روش‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاری در این کشور ایجاد شده است. از جمله این روش‌ها که منجر به اقامت دائم در ترکیه می‌شوند خرید ملک، ثبت شرکت، استارت آپ و کارآفرینی، خرید اوراق بهادار، خرید سهام در بورس و سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه است.

متقاضی در روش کارآفرینی باید 50 نفر از شهروندان ترکیه را استخدام کند و طرح تجاری خود را به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارائه دهد.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط صبا
    تاریخ: خرداد 14, 1399
    نفر
    نفر

    سلام . روزتون بخیر.
    دانشجو کرج پزشکی هستم . 2 میلیارد سرمایه دارم . تخصصمو نمیگیرم ..
    :با این مقدار هزینه 2 میلیارد فعلا تا اتمام درسم گرجستان سرمایه گزاری کنم سودی داشته باشم بعد ترکیه بتونم اگه بشه ازمایشگاه باز کنم به نطرتون چکار کنم ؟ یا در کشور سوئد یا عمان سرمایه گزاری کنم که سودش بیشتر باشه ..؟ چون هر کجا که سرمایه گزاری میکنم بعدا میام ترکیه مربوط به رشتم کار که نمیدن ترکیه کلینیک یا آزمایشگاه میزنم مرسی از پاسختون ..🌹

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 18, 1399
      نفر
      نفر

      سلا روزتون بخیر
      برای کسب اطلاعات تخصصی تر در رابطه با سرمایه گذاری لطفا با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا