071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در ژاپن

تحصیل در ژاپن

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

به دلیل سطح علمی و آموزشی عالی در دانشگاه ها ژاپن، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی تحصیل در ژاپن می باشند. در این مقاله مطالبی در خصوص دریافت ویزای تحصیلی و همچنین هزینه های تحصیل در این کشور را برای شما آورده ایم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

شرایط تحصیل در ژاپن

مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ژاپن به خوبی در سراسر جهان پذیرفته و شناخته شده است به همین دلیل پیشنهادات شغلی زیادی در زمینه های مختلف ارائه می شود. ادامه تحصیل در یک دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه یا دانشکده ی ژاپن به جهت سیستم آموزشی عالی، آموزش با کیفیت و اختیارات تحقیقات گسترده مشهور است. دانشگاه ها در ژاپن روند سیستم ترمیک را برای یک سال تحصیلی دنبال می کنند. هر تقویم تحصیلی شامل دو ترم است که ترم اول از آوریل تا سپتامبرمی باشد و ترم دوم از اکتبر تا ماه مارس ادامه می یابد. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی :

  • دانشجویان باید دوره 12 ساله تحصیلات راهنمایی و متوسطه خود را در کشور یا محل اقامت خود تمام کرده باشند.
  • حداقل سن 18 سال است.
  • رونوشت رسمی یا مدارک تایید و امضا شده از آخرین مدرسه یا کالج مورد نظر باید ارائه شود.
  • گواهینامه فارغ التحصیلی دوره متوسطه دبیرستان.
  • تمام دانشجویان برای ادامه تحصیل در ژاپن، باید در آزمون برای دانشگاه ژاپن (EJU) برای نشان دادن مهارت های زبان ژاپنی و توانایی های اولیه علمی شرکت کنند. دانشجویان بسته به نوع دانشگاه انتخابی بایستی رشته خود را انتخاب کنند و در آزمون (EJU) دارای حداقل نمره برای ورود به آن دانشگاه باشند.
  • دانش آموزان باید مهارت های زبان انگلیسی را با شرکت در آزمون های دانشگاه یا آزمون های استاندارد انگلیسی مانند TOEFL، TOEIC، یا IELTS، نشان دهند.
  • گواهینامه مهارت زبان ژاپنی با شرکت در آزمون زبان ژاپنی در سطح 1 یا 2 ارائه می شود.
  • بیانیه شخصی یا مقاله، مهارت های ارتباطی، نمرات GPA، و سایر استعداد ها و توانایی ها باید ارائه شوند.
  • معرفی نامه از مدرس دبیرستان لازم است.
  • فتوکپی از گذرنامه معتبر
  • گواهی پزشکی
  • عکس
ویزاهای اخذ شده

متقاضیان کارشناسی ارشد در ژاپن باید دارای مدرک لیسانس یا معادل بین المللی باشند. ممکن است مجبور شوند در یک امتحان ورودی در زمینه موضوعی خود شرکت کنند. اگر زبان انگليسی زبان اوليه شما نيست، لازم است گواهينامه زبان انگليسی مانند TOEFL يا IELTS را ارائه دهيد (مگر اينکه مدرک کارشناسی خود را در کشوری که زبان رسمی آن زبان انگلیسی است، گذرانده باشید). روند درخواست در اکثر دانشگاه های ژاپن مشابه است و باید مدارک و فرم های مورد نیاز را ارسال کنید که عبارتند از:

  • فرم درخواست، به طور معمول به صورت آنلاین در دسترس یا به صورت یک سند قابل دانلود است.
  • بیانیه شخصی یا مقاله علمی
  • رونوشت مدرک لیسانس (اگر قبلا فارغ التحصیل شده اید)
  • دو معرفی نامه
  • نمرات آزمون گواهی انگلیسی (و معادل ژاپنی در صورت لزوم)
  • هزینه یا رسید درخواست گواهی

تحصیل دکترا در ژاپن

تحصیل در مقطع دکترا در ژاپن موردی است که نیاز به آماده سازی دقیق از جانب دانشجو دارد. مطمئن باشید که همه ی اطلاعات مربوط به دوره کارشناسی ارشد و آزمایشگاه یا دپارتمان تحقیقاتی خود را داشته باشید. همانند هر کشور خارجی دیگری که در آن قصد تحصیل داشته باشید، در ژاپن نیز با موانع فرهنگی و ارتباطی بسیاری روبه رو خواهید شد. البته این امری منفی به شمار نمی رود بلکه به تجربه ی شما نیز خواهد افزود. منتها، در ژاپن فرایند پژوهش، نیازمندی های دریافت مدرک دکتری، فرهنگ کاری و سلسله مراتب تحصیلات تکمیلی موارد دیگری هستند که باید به آنها توجه داشت.

تحصیل دکترا در ژاپن

مهم ترین مساله تعریف پروژه و ساختار آموزشی به کمک استاد مشاور و درک چگونگی این موضوع است که پروژه ی شما چگونه با برنامه ی تحقیقاتی دپارتمان تناسب دارد. به نیازمندی های دریافت مدرک دکترا نظیر تعداد مقالات مورد نیاز توجه داشته باشید. به شدت توصیه می شود که قوانین و اطلاعات دانشگاه مقصدتان را در مورد قوانین استفاده از تجهیزات، ساعات کاری (شامل کار آخر هفته)، تعطیلات، شرکت در کنفرانس ها و دوره های آموزشی، بررسی نمایید.

برای ارتباط بهتر با همکارانتان بهتر است اندکی زبان ژاپنی، هر چند غیر رسمی، بیاموزید. برای ژاپنی ها سلسله مراتب و سنت ها اهمیت بسیاری دارند از این رو، استادان بیشترین اختیار را دارند و رابطه ی بین مشاور و دانشجو بسیار شبیه به رابطه بین استاد و شاگرد است. حتی اگر قصد مخالفت با استادتان را دارین این کار را در بالاترین سطح ادب انجام دهید. بین تیم های تحقیقاتی هم این سلسله مراتب حاکم است که سن و رتبه ی علمی تعیین کننده آن است. در ژاپن بیشتر مشغولیت روزانه ی استادان با دانشجویان پست دکترا و دکترای سال آخر است و به عنوان دانشجوی دکترا شما تقریبا مستقل خواهید بود و خمایت از جانب استاد حداقلی است.

بورسیه تحصیلی ژاپن

وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری (MEXT) بورس تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در دانشگاه های ژاپن به عنوان دانشجویان مقطع کارشناسی تحت برنامه بورس تحصیلی دولت ژاپن (MEXT) برای سال 2019 هستند، ارائه می دهد. کسانی که مایل به تحصیل در ژاپن به عنوان دانشجوی کارشناسی می باشند، باید زمینه ای از دو رشته اصلی را انتخاب کنند:

  • علوم اجتماعی و انسانی
  • علوم طبیعی

کمک هزینه تحصیلی و سایر هزینه ها، 117،000 ین در هر ماه، است. مالیات اضافی به مبلغ 2000 تا 3000 ین می تواند به کسانی که مطالعات یا تحقيقات در مناطق خاصی را انجام می دهند و می خواهند به ژاپن برای تحقیقات خود سفر کنند، تعلق می گیرد. دوره بورس تحصیلی به مدت پنج سال از آوریل 2019 تا مارس 2024 ادامه خواهد داشت. متقاضیان باید ملیت کشوری را داشته باشند که دارای روابط دیپلماتیک با ژاپن است. متقاضی که ملیت ژاپنی را در زمان درخواست دارند واجد شرایط این بورسیه نیستند. با این حال، افراد دارای ملیت دوگانه که دارای ملیت ژاپنی هستند و محل سکونت آن ها در زمان درخواست خارج از ژاپن است، تا زمانی که آنها ملیت کشور خارجی را انتخاب می کنند واجد شرایط هستند. متقاضیان در اصل باید بین 2 آوریل 1994 تا 1 آوریل 2002 متولد شده باشند.

بورس مون بو شو ژاپن

درخواست نامه ها برای بورسیه های تحصیلی دولتی ژاپن برای دانشجویان بین المللی در دسترس هستند. بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در علوم اجتماعی و علوم انسانی و علوم طبیعی در دانشگاه های ژاپن در دسترس است.

بورس مون بو شو ژاپن

وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری، MEXT : بورس تحصیلی مونبوکاگوشو که قبلا به بورس مونبوشو معروف بود را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، که مایل به تحصیل در دانشگاه های ژاپن به عنوان دانشجویان مقطع کارشناسی تحت برنامه بورس تحصیلی دولت ژاپن به ترتیب زیر هستند. دانشجویانی که مایل هستند در ژاپن به عنوان دانشجوی کارشناسی تحصیل کنند، باید یک رشته تحصیلی را انتخاب کنند.

  • علوم اجتماعی و علوم انسانی: حقوق، سیاست، آموزش و پرورش، جامعه شناسی، ادبیات، تاریخ، زبان ژاپنی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی.
  • علوم طبیعی: علوم (ریاضیات، فیزیک، شیمی)
  • برق و مطالعات الکترونیکی (الکترونیک، مهندسی الکترونیک، مهندسی اطلاعات)
  • مطالعات مکانیک (مهندسی مکانیک، معماری نیروی دریایی)
  • مهندسی عمران و معماری (مهندسی عمران، معماری، مهندسی محیط زیست)
  • مطالعات شیمیایی (شیمی کاربردی، مهندسی شیمی، مواد شیمیایی صنعتی، مهندسی نساجی)
  • زمینه های دیگر (مهندسی متالورژی، مهندسی معدن، مهندسی دریایی، بیوتکنولوژی)
  • تحصیلات کشاورزی (شیمی و مهندسی کشاورزی، علوم حیوانات، دامپزشکی، جنگلداری، علوم غذایی، شیلات)
  • تحصیلات بهداشتی (داروسازی، بهداشت، پرستاری)
  • زیست شناسی و پزشکی

کمک هزینه: 117،000 ین در هر ماه. در صورتی منطقه تحقیقی متقاضی مشخص شود، 2000 تا 3000 ین در هر ماه اضافه می شود. مقدار پول هر ساله ممکن است به علت دلایل بودجه تغییر کند. هزینه های آزمون ورودی، تحصیل و تحصیل در دانشگاه ها توسط MEXT پرداخت می شود.

هزینه تحصیل در ژاپن

با توجه به اینکه مکان تحصیل و رشته تحصیلی انتخابی شما در یک شهر بزرگ مانند توکیو یا یک شهر کوچک باشد، به یک دانشگاه خصوصی یا عمومی بروید، در خوابگاه دانشگاه یا در یک آپارتمان زندگی کنید، هزینه کلی به طور چشم گیری متفاوت است. هزینه تحصیل ثبت نام مستقیم ممکن است از کمتر از 3000 دلار تا تقریبا 20،000 دلار برای یک ترم باشد. اگر هزینه شما بر اساس بودجه باشد، یک دانشگاه عمومی در شهر یا شهر کوچکی شناخته شده برای صرفه جویی در هزینه تحصیل را انتخاب کنید. هزینه تحصیل برای یک ترم از طریق ثبت نام مستقیم در سال 2018 (به غیر از مسکن):

  • دانشگاه نانزان: 3،080 دلار
  • دانشگاه بین المللی توکیو: 4،078 دلار
  • دانشگاه کانزای گایدای: 14،000 دلار
  • دانشگاه توکیو: 2428 دلار
  • دانشگاه های دولتی و ملی معمولا حدود 540.000 یوان برای شهریه سالانه و 280.000 یوان هزینه پذیرش برای هر دو برنامه فارغ التحصیل و کارشناسی را دریافت می کنند.

هزینه تحصیلات در دانشگا های خصوصی اغلب بیشتر از دانشگاه های دولتی و ملی است، از 875000 تا 3،700،000 یوان برای هزینه پذیرش از 235،000 تا 1،300،000 یوان برای مدرک کارشناسی می باشد. هزینه تحصیلات تکمیلی کمی کمتر است، از 515.000 تا 1.250.000 یوان برای هزینه تحصیل سالانه و هزینه پذیرش از 190،000 تا 225.00 یوان. هزینه اجاره در مناطق روستایی شما حدود 2000 دلار برای یک ترم است، در حالیکه اجاره در توکیو به راحتی می تواند بیش از 4000 دلار هزینه داشته باشد.  هزینه های جانبی: حمل و نقل، غذا، هزینه های شخصی، اورژانسی، بیمه، هزینه های اضافی دانشگاه.

تحصیل رایگان در ژاپن

کشور ژاپن طرح های بورس تحصیلی سخاوتمندانه برای خانواده های کم درآمد را در تلاش برای ایجاد فرصت های آموزشی برابر در سراسر کشور ارائه می دهد. سرمایه گذاری دولت 800 میلیارد یورویی (7/2 میلیارد دلار) دانش آموزان از خانواده های کم درآمد را قادر خواهد ساخت که واجد شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های ملی شوند. اگر قصد دارید در دوره های کوتاه مدت یا حتی بلند مدت برای تحصیل در ژاپن شرکت کنید اما نگران هزینه ها هستید، بورسیه تحصیلی ژاپن را در نظر بگیرید.

تحصیل رایگان در ژاپن

برنامه های بورس تحصیلی در هر سال تغییر می یابد، اما می توانید از بورس تحصیلی ژاپن (MEXT)، بورس تحصیلی سازمان خدمات دانشجویی ژاپن و همچنین بورس تحصیلی ارائه شده توسط دولت محلی و انجمن های بین المللی، بنیادهای خصوصی و بورس تحصیلی خاص برای متقاضیان خارجی شروع کنید. هزینه های دانشگاه های خصوصی، کالج ها و مدارس حرفه ای دو ساله نیز از سال 2020 یارانه می گیرند. این سرمایه گذاری بخشی از هدف نخست وزیر برای افزایش بهره وری ژاپن در مدت چهار سال به میزان 10 درصد است. او همچنین وعده داده است که هزینه های تحصیلات را از دوره پیش دبستانی تا دانشگاه را مشمول کمک هزینه می کند.

مزایای تحصیل در ژاپن

ژاپن یک مقصد تحصیلی مشهور و جذاب برای دانشجویان بین المللی است. بهترین بهره را از سیستم آموزش عالی ژاپن ببرید و هزینه های تحصیلات که بسیار پایین تر از سایر کشورهای توسعه یافته است. آنچه در ژاپن آموخته اید مهارت های علمی و آکادمیک، شما را برای حتی رقابتی ترین بازار کار آماده خواهد کرد. ژاپن یک کشور پیشرفته با تکنولوژی و اقتصادی است. هر روز، محققان و دانشجویان در دانشگاه های مختلف، مدارس تحصیلی، کسب و کارها و شرکت ها در تحقیقات، توسعه و ایجاد جدیدترین نظریه ها و تکنولوژی های جدید شرکت می کنند.

یادگیری زبان ژاپنی به شما اجازه خواهد داد تا در یک دانشگاه ثبت نام کنید و درجه ای بسیار عالی دریافت کنید. هنگامی که دوره های خود را کامل کرده اید و نمره JLPT خوب را بدست آورده اید (LPT N2 باید هدف شما باشد)، شما دارای موقعیتی بسیار خوب برای یافتن کار در یک شرکت ژاپنی هستید. بازار کار ژاپن بسیار پویا است و اقتصاد ژاپن سومین کشور جهان است.
در نظرسنجی اخیر، تقریبا نیمی از شرکت های بزرگ ژاپن تمایل به استخدام افراد خارجی دارند، که فارغ التحصیل از موسسات ژاپنی هستند.

سخن پایانی

هزینه زندگی خیلی زیاد نیست. دانش آموزان خارجی می توانند تا 28 ساعت در ژاپن کار کنند. همچنین، طیف گسترده ای از بورس تحصیلی در هر دو دانشگاه و سازمان های دولتی و خصوصی در دسترس است. ژاپن دارای بالاترین تعداد برندگان جایزه نوبل هر کشور آسیایی و دومین کشور از سال 2000 است. ژاپن همچنین دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های مراقبت بهداشتی در جهان است. شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن را می توانید از مشاورین موسسه میرداماد بخواهید، با مشاورین تلفنی ما به صورت رایگان در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در ژاپن

  • Kyoto University
  • Keio University
  • Hokkaido University
  • kyushu University
  • Osaka University
  • The University of Tokyo
  • Tohoku University
  • University of Tsukuba
  • Tokyo Institute of Technology
  • Nagoya University

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ۵۵۰٫۰۰۰ین _۴٫۳۸۰٫۵۵۰ ین در هر سال می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ۶۶۵٫۶۷۶ین_۱٫۲۲۹٫۶۳۱ ین در هر سال می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری ۵۵۴٫۹۹۱ین_۱٫۲۱۳٫۱۰۲ین در هر سال می باشد.

بله، اگر زبان انگلیسی زبان اوليه شما نيست، لازم است گواهينامه زبان انگليسي مانند TOEFL يا IELTS را ارائه دهيد.

  1. پاسپورت با اعتبار کافی
  2. چند قطعه عکس در سایز پاسپورتی
  3. فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت تکمیل شده
  4. نامه پذیرش دانشگاه مربوطه در ژاپن
  5. نامه تمکن مالی
  6. گواهی سلامت پزشکی
  7. نامه عدم سوء سابقه
  8. تعیین محل اقامت
  9. پرداخت تمامی هزینه های درخواست ویزای تحصیلی ژاپن

هزینه زندگی دانشجویی در کشور ژاپن حدود 700 دلار ماهیانه است.

شرایط کار در ژاپن برای دانشجویان را نمی توان شرایطی ثابت در نظر گرفت، چرا که هرساله شرایط در این کشور پیشرفته و صنعتی تغییرات اندکی دارد اما شرایط اولیه آن سال های سال است که ثابت است.

تحصیل در مقطع کارشناسی به طور معمول 4 سال زمان میبرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به طور معمول 2 سال زمان میبرد.

تحصیل در مقطع دکتری به طور معمول 3 سال زمان میبرد.

اخبار های مرتبط

تحصیل در ژاپن

تحصیل در ژاپن

به دلیل سطح علمی و آموزشی عالی در دانشگاه ها ژاپن، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی تحصیل

مشاهده
زبان ژاپنی

زبان ژاپنی

کسانی که وارد کشور ژاپن می شوند و زبان این کشور را نمی دانند، مثلا در مورد ادای احترام در

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط سجاد
    تاریخ: تیر 1, 1399
    نفر
    نفر

    سلام میخواستم شرایط تحصیل در ژاپن رو بدونم من مهندسی کامپیوتر دارم از دانشگاه دولتی و میخواستم اینم بدونم شرایط کار برنامه نویسی در ژاپن به چه صورت می باشد و میخواستم بدونم ایا من میتونم بدون دانستن زبان انگلیسی که با اینکه زبان ژاپنی بلدم برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در یکی از دانشگاهای ژاپن ادامه تحصیل دهم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 3, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      متاسفانه شرایط دریافت ویزا ژاپن با سخت گیری هایی روبرو شده است. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا