071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در ایتالیا | بهترین روش ها برای سرمایه گذاری + هزینه ها 2023

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، یک روش مرسوم برای دریافت اقامت این کشور است. ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که روش های گوناگونی را برای سرمایه گذاری در اختیار مهاجران قرار می ‌دهد و مهاجران خارجی با استفاده از آن ‌ها می ‌توانند برای دریافت اقامت دائم ایتالیا و تابعیت این کشور، اقدام کنند.  بسیاری از افراد تصور می ‌کنند که تنها راه مهاجرت به ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی تحصیل یا اشتغال در این کشور ها است؛ اما این طور نیست. در سال های اخیر کشور های اروپایی به خاطر جذب سرمایه گذاران خارجی و پیشرفت اقتصاد کشور خود، روش ‌های گوناگونی برای سرمایه‌ گذاری در نظر گرفته اند که با استفاده از هر یک از آن ها امکان مهاجرت به ایتالیا و کشور های اروپایی فراهم شده است. از جمله روش های مطمئن برای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، می توان به دریافت ویزای طلایی این کشور و یا ثبت شرکت اشاره کرد.

شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری به چه صورت است؟

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت، نیازمند داشتن اطلاعاتی درباره شرایط اخذ اقامت این کشور است. اولین شرط برای مهاجرت به ایتالیا و سرمایه گذاری در این کشور فراهم نمودن منابع مالی برای سرمایه گذاری است. توجه به ریسک های موجود برای سرمایه گذاری در این کشور نیز جزو شرایط اصلی است که باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال نرخ مالیات و نرخ تولید ناخالص داخلی، جزو موارد مهمی هستند که باید در نظر گرفته شود. در سال ۲۰۲۰ نرخ مالیات در کشور ایتالیا حدود ۲۴% بوده است.

ایتالیا در مقایسه با کشور های اروپایی از نظر اقتصادی شرایط نامساعدی دارد و دارای اقتصاد ضعیفی است. به همین خاطر آشنایی با قوانین و مقررات این کشور قبل از سرمایه گذاری برای مهاجران خارجی ضروری می نماید. مهاجرت به کشور های خارجی می تواند تاثیر مستقیمی روی زندگی و سرنوشت مهاجران خارجی داشته باشد. به همین خاطر بایستی برای انجام این کار از مشاوره افراد کارشناس استفاده شود و کاملاً برنامه ریزی شده و حساب شده عمل شود.

علیرغم وجود بحران های اقتصادی در سال ‌های اخیر، مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری پیشرفت زیادی داشته، چرا که بسیاری از سرمایه‌ گذاران ترجیح می ‌دهند از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایتالیا، سرمایه گذاری کنند. یکی از شرایط مهم سرمایه گذاری در کشور ایتالیا دارا بودن سرمایه لازم برای ثبت شرکت یا انتخاب هر یک از روش های سرمایه گذاری است. چرا که روش های مختلف سرمایه گذاری نیازمند دارا بودن تمکن مالی کافی است.

ویزاهای اخذ شده

 شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا چیست؟

اولین گام برای سرمایه گذاری، اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا است. ویزای سرمایه گذاری ایتالیا، یکی از ویزاهای قابل تمدید بوده و مدت زمان اعتبار آن دو سال است. این ویزا که به نام ویزای طلایی ایتالیا شناخته می شود، برای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری مورد نیاز است. به منظور دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا مهاجران خارجی بایستی یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور را انتخاب کنند تا بتوانند ویزای مورد نظر را دریافت نمایند.

دریافت ویزای طلایی ایتالیا منتج به اخذ اقامت دائم این کشور می‌ شود. متقاضیان دریافت این ویزا باید یکی از چهار روشی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را برای سرمایه گذاری در این کشور انتخاب کنند. در غیر این صورت امکان دریافت ویزای طلایی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

روش های سرمایه گذاری در این کشور که برای دریافت ویزای طلایی ایتالیا ضروری هستند، شامل موارد زیر می شوند.

·       سرمایه گذاری به مبلغ 250 هزار یورو برای راه اندازی استارت آپ یا سرمایه گذاری در استارتاپ های خلاقانه ایتالیایی و همچنین خرید سهام آن ها

·       سرمایه گذاری به مبلغ 500 هزار یورو در یک شرکت ایتالیایی که دارای مسئولیت محدود است. این شرکت بایستی در کشور ایتالیا تأسیس شده باشد و در حال حاضر فعال باشد.

·        کمک کردن به یک طرح بشردوستانه در کشور ایتالیا با پرداخت مبلغ 1 میلیون یورو (به عنوان مثال ارائه کمک های خیرخواهانه به موسسه های فرهنگی با اهداف خیریه شامل این مورد می شود.)

·       سرمایه گذاری به مبلغ 2 میلیون یورو در بخش اوراق بهادر دولتی کشور ایتالیا

با انتخاب یکی از روش هایی که به آن ها اشاره کردیم، دریافت ویزای ایتالیا امکان پذیر می‌شود و شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری فراهم خواهد شد. سرمایه‌ گذاران خارجی به این صورت می توانند اعضای خانواده خود را نیز به ایتالیا ببرند و برای آن ها درخواست اقامت نمایند. قطعا آشنایی با قوانین و مقررات این کشور قبل از سرمایه گذاری ضروری است. افرادی که قصد دارند با استفاده از روش سرمایه گذاری به کشور دیگری مهاجرت کنند، باید حتماً درباره قوانین و مقررات اطلاع داشته باشند. چرا که در غیر این صورت سرنوشت خود را به خطر می ‌اندازند؛ بنابراین در این مسیر باید کاملاً برنامه ریزی شده و حساب شده قدم بردارند.

انواع روش های سرمایه گذاری در ایتالیا

اگرچه کشور ایتالیا به خاطر پشت سر گذاشتن بحران‌ های اقتصادی، شرایط سختی داشته، اما در سال ‌های اخیر نیز سرمایه‌ گذاری در این کشور رونق بسیاری داشته است. بسیاری از مهاجران خارجی با استفاده از روش هایی نظیر تأسیس شرکت با مسئولیت محدود، در این کشور اقدام به سرمایه گذاری نموده اند. روش های گوناگونی هستند که مربوط به سرمایه گذاری می شوند و می توانند منتج به اخذ اقامت این کشور شوند که هر یک را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

انجام کار های اداری و سرمایه گذاری در کشور خارجی دارای پیچیدگی ‌های زیادی است. به همین خاطر اکثر مهاجران خارجی ترجیح می دهند به خاطر فرار از کاغذ بازی های اداری، اقدام به تاسیس شرکت هایی با مسئولیت محدود نمایند که کارهای اداری ساده تری دارد. از جمله روش های سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور ایتالیا می توان به سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، سرمایه گذاری خود حمایتی، سرمایه گذاری کارآفرینی، خرید ملک، خرید اوراق قرضه و … اشاره کرد.


اقامت خود حمایتی ایتالیا

یکی از روش های اصلی اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، روش سرمایه گذاری خود حمایتی است. با استفاده از این روش متقاضیان خارجی بایستی اثبات کنند که دارای سرمایه اولیه معادل ۳۸۰۰۰ یورو برای تامین هزینه های زندگی خود و همسرشان هستند. این متقاضیان باید به ازای هر فرزند نیز 2000 یورو تمکن مالی برای هر سال ارائه نمایند. افرادی که از این روش برای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا استفاده می کنند، اجازه کار در کشور ایتالیا را ندارند. این روش هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و همه افراد با هر سطح تحصیلات یا سابقه کاری می توانند در کشور ایتالیا سرمایه گذاری نموده و در کل منطقه شینگن به صورت آزادانه رفت و آمد نمایند.

سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خرید ملک

خرید ملک نیز یکی دیگر از روش های مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری است. اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری به خاطر خرید ملک یک اقامت موقت است؛ بنابراین افرادی که به دنبال دریافت اقامت دائم کشور ایتالیا هستند، نباید روی خرید ملک حساب کنند. چرا که این روش منتج به اخذ اقامت دائم نمی شود. در نتیجه افراد باید از طریق روش های دیگر برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که با خرید ملک در این کشور، شما به عنوان مالک محسوب می شوید، اما نمی توانید اجازه اقامت در این کشور را دریافت نمایید. البته بهتر است بدانید که دارا بودن یک ملک در کشور ایتالیا می تواند در کنار روش های دیگر دریافت اقامت مفید باشد. در صورتی که قصد خرید ملک در کشور ایتالیا را دارید، باید حتماً ویزای توریستی این کشور را اخذ نمایید.

سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خرید ملک

ویزای توریستی ایتالیا به مهاجران خارجی این امکان را می‌دهد تا به مدت ۹۰ روز در ایتالیا بمانند و برای خرید ملک اقدام کنند. در صورتی که قصد دارید بیش از ۹۰ روز در ایتالیا اقامت داشته باشید، پس از ورود باید در هشت روز ابتدایی، برای دریافت اجازه اقامت موقت درخواست بدهید. افرادی که مقیم کشور ایتالیا نباشند، برای خرید مسکن نمی توانند وام خرید مسکن از بانک های ایتالیایی دریافت کنند. چرا که در طی سال های اخیر اکثر بانک ها حاضر به ارائه وام بانکی به افراد غیر مقیم نیستند.

 به خاطر وجود بحران‌های اقتصادی و قوانینی که برای مبارزه با پولشویی تعیین شده، امکان دریافت وام برای اتباع خارجی وجود ندارد؛ اما خرید ملک در ایتالیا به عنوان یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، دارای مزایای بسیاری است که از جمله آن می‌توان به رشد سرمایه در این کشور و امکان خرید بدون محدودیت اشاره کرد. حتی شما می توانید املاک و مستغلات خود را در ایتالیا اجاره بدهید یا به فروش برسانید.

سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت نیز یکی از روش های اصلی مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. این روش به متقاضیان خارجی اجازه می دهد که در کشور ایتالیا شرکت ثبت کنند. برای این روش مهاجران خارجی نیازی نیست که از شهروندان ایتالیایی به عنوان مدیر شرکت استفاده کنند. دریافت ویزای خود اشتغالی برای این افراد ضروری است. مهاجرانی که قصد سرمایه‌گذاری در ایتالیا را دارند، برای گرفتن ویزای خود اشتغالی ایتالیا باید در این کشور یک شرکت ثبت کنند و شرکت آن ها به مدت سه سال به صورت دائم فعالیت و سوددهی داشته باشد.

چنانچه متقاضیان بتوانند هزینه کافی برای شرکت را تامین نمایند، می توانند از کارگرانی که غیر اروپایی هستند استفاده کنند. کشور ایتالیا محدودیت هایی را برای ثبت شرکت در این کشور در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می ‌توان به تعیین حداقل سرمایه برای تاسیس یک شرکت اشاره کرد. همچنین مواردی مانند گردش مالی در طول یک سال، تعداد شهروندانی که در شرکت استخدام می شوند و … نیز جزو محدودیت هایی است که در نظر گرفته می شود.

اما در نهایت پس از ارزیابی توانایی مالی شرکت، تمام مدارک مربوطه به اداره مهاجرت ایتالیا تحویل داده می شود. مبلغی که برای به عنوان سرمایه اولیه تاسیس شرکت در ایتالیا در نظر گرفته می شود، بیش از ۱۰ هزار یورو برای شرکت هایی با مسئولیت محدود است.

به منظور ثبت شرکت در ایتالیا، متقاضیان ابتدا باید نوع کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارند، انتخاب نموده و با توجه به بودجه ای که دارند، یکی از دسته بندی هایی که به آن ها اشاره می کنیم را انتخاب کنند.

·       شرکت با مسئولیت محدود

·       شرکت با مشارکت محدود

·       شرکت با سهام محدود

در کشور ایتالیا، ثبت شرکت به صورت اتوماتیک منتج به اخذ اقامت نمی شود .با توجه به قوانین و مقرراتی که اداره مهاجرت ایتالیا در نظر گرفته است، مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری و دریافت اقامت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که فرد متقاضی از طریق خرید شرکت 3 سال در کشور ایتالیا اقامت داشته باشد . فرد متقاضی همچنین بایستی ویزای کار ایتالیا را برای یک شرکت خود اشتغالی دریافت نموده باشد. دریافت ویزای کار ایتالیا نیز نیازمند دارا بودن یک پیشنهاد شغلی در این کشور است. انواع ویزای کار ایتالیا که یکی از آن ها ویزای کار فصلی طولانی مدت یا همان ویزای خود اشتغالی است ،به افرادی تعلق می گیرد که اقدام به ثبت شرکت در این کشور نمایند .

متقاضیانی که قصد دارند با استفاده از روش مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری در این کشور یک کسب و کار راه اندازی کنند، بایستی برای کار خود مجوز دریافت نمایند .ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت این کشور و دارا بودن ویزای بلند مدت کاری ایتالیا که حداقل دو سال اعتبار داشته باشد، برای این افراد ضروری است . از جمله فعالیت هایی که منجر به دریافت ویزای خود اشتغالی ایتالیا می شود، عبارتند از : فعالیت در حوزه کارآفرینی، تجارت و بازرگانی، حوزه مشاغل حرفه ای مانند حسابداری و پزشکی، حوزه صنایع دستی و…

مراحل دریافت ویزای خود اشتغالی ایتالیا

مراحل مربوط به دریافت ویزای خود اشتغالی ایتالیا، برای سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور، شامل رزرو وقت از سفارت ایتالیا ،جمع‌آوری مدارک، تکمیل فرم درخواست ویزای بلند مدت، ارائه مدارک به سفارت و پرداخت هزینه‌ای حدود ۱۱۶ یورو می شود .

اعتبار ویزای خوداشتغالی کشور ایتالیا برای ویزای فریلنسری، یک سال است و در صورت درخواست متقاضی قابل تمدید می باشد .در صورتی که مهاجران و متقاضیان اخذ اقامت ایتالیا به مدت ۵ سال در این کشور بمانند و واجد شرایط لازم باشند، می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری با روش کارآفرینی و دریافت ویزای استارت آپ ایتالیایی یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در این کشور است. مهاجران خارجی می توانند با راه اندازی و ایجاد استارتاپ با سرمایه حدود ۵۰ هزار یورو اقامت ایتالیا را کسب نمایند. البته افراد می ‌توانند این مبلغ را دو برابر کنند و در شرکت هایی که از قبل در ایتالیا تأسیس کرده اند سرمایه گذاری نمایند.

متقاضیان باید با شرایط و قوانین تاسیس شرکت و راه اندازی استارتاپ آشنایی داشته باشند. بد نیست بدانید که متقاضیان برای انجام این کار و استفاده از این روش سرمایه گذاری بایستی از طرف اداره بازرگانی ایتالیا تاییدیه دریافت کنند. ارائه یک پروژه عالی و کارآمد که سود دهی داشته باشد ضروری است. افرادی که بتوانند از طریق کارآفرینی در ایتالیا سرمایه گذاری کنند، می توانند برای خود و افراد خانواده شان اقامت ایتالیا را دریافت نمایند.


سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز ممکن است. این روش نیز منجر به اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری می شود.

شرایط خرید اوراق قرضه دولتی به شرح زیر است.

 

پرداخت حداقل سرمایه ۲ میلیون یورو برای خرید اوراق قرضه دولت کشور ایتالیا

 

پرداخت حداقل سرمایه یک میلیون یورو برای پروژه های مورد توجه دولت ایتالیا

 

پرداخت حداقل یک میلیون یورو و خرید اوراق مشارکت یا سهام شرکت های معتبر در ایتالیا

 

سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی

اقامت تمکن مالی ایتالیا یا همان اقامت بازنشستگی، نیاز به دریافت ویزای اقامت انتخابی دارد. با دریافت این ویزا متقاضیان می توانند اقامت بلند مدت این کشور را دریافت نمایند. برای انتخاب این روش سرمایه گذاری دارا بودن بودجه کافی برای تامین هزینه های مربوط به زندگی متقاضی ضروری است. هزینه ‌ای که برای اقامت در ایتالیا از آن استفاده می‌کنید نباید از کار فعال متقاضی به دست بیاید. بلکه این هزینه یا سرمایه بایستی از طریق پس انداز فرد متقاضی یا از طریق سرمایه گذاری های خارجی متقاضی به دست بیاید.

همچنین افراد می توانند حقوق بازنشستگی خود را به عنوان هزینه های مربوط به اقامت در ایتالیا استفاده نمایند. میزان سرمایه برای دریافت ویزای اقامت انتخابی ایتالیا برای هر نفر حداقل ۳۱ هزار یورو در سال و برای یک زوج ۳۸ هزار یورو در سال است.

میزان سرمایه برای دریافت ویزای اقامت انتخابی

اجازه اقامت برای متقاضیانی که این روش را انتخاب می‌ کنند یک تا دو سال است و مجدداً پس از گذشت دو سال افراد می توانند آن را تمدید کنند. متقاضیان پس از زندگی دائم در ایتالیا به مدت ۵ سال می ‌توانند برای اقامت دائم در این کشور درخواست دهند. پس از گذشت ۱۰ سال نیز دریافت اقامت دائم ایتالیا برای متقاضیان و دریافت شهروندی امکان‌پذیر خواهد بود.

شاخص های اقتصادی تأثیر گذار برای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا برای مهاجرانی که سرمایه کافی دارند، از چندین جهت اهمیت دارد. بسیاری از افراد به خاطر نرخ مالیات و میزان تولید ناخالص داخلی این کشور به سرمایه گذاری در کشور ایتالیا توجه می کنند. در سال گذشته نرخ مالیات در کشور ایتالیا حدود ۲۴% تعیین شده است. تولید ناخالص داخلی کشور شامل مجموعه ارزش پولی، جنس و خدماتی می شود که در طول یک سال معین با استفاده از عامل های تولیدی در داخل خاک یک کشور به دست می آید و متعلق به شهروندان همان کشور است.

به عنوان مثال کالا ها و خدمات نهایی همان کالا ها یا اجناسی هستند که به یک خریدار نهایی فروخته می شوند. در سال ۲۰۱۸ در کشور ایتالیا این فروش حدود 344832 دلار آمریکا بوده است. بر اساس آمار های به دست آمده، تولید ناخالص داخلی کشور ایتالیا، در سال های گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده است.

شاخص های اقتصادی سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا و استانداردهای سرمایه گذاری

هنگام بررسی شرایط سرمایه گذاری در کشور ایتالیا و استاندارد های سرمایه گذاری، بایستی مواردی مانند خطر مصادره اموال را در نظر گرفت. البته بررسی شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، جزو عوامل مهمی است که هنگام بررسی استاندارد های سرمایه گذاری، باید در نظر گرفته شود. مهاجران خارجی که در ایتالیا سرمایه گذاری می کنند بایستی از این موارد آگاه باشند. به این معنی که دولت کشور ایتالیا می تواند سرمایه گذار را از سرمایه گذاری در این کشور محروم کند یا حتی مالکیت سرمایه را از وی سلب نماید.

·       کشور ایتالیا بر اساس نمودار های مربوط به نرخ مصادره اموال جزو کشورهای امن محسوب می شود.

·       ثبات سیاسی ایتالیا از نظر سرمایه گذاری به عدم وجود تحرکات سیاسی، خشونت و همچنین خطر سرنگونی دولت ایتالیا مربوط می شود.

·       بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور ایتالیا، از نظر ثبات سیاسی این کشور دارای معیارهای قوی است.

مالیات سرمایه گذاری در کشور ایتالیا

مالیات سرمایه گذاری یکی از پارامتر های مهمی است که مهاجران خارجی برای سرمایه گذاری و کار در ایتالیا باید به آن توجه داشته باشند. از دو نظر می توان مالیات سرمایه گذاری در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

مالیات بر درآمد

 

درآمد فرد

درصد

0 تا 15000 یورو

23%

15001 تا 28000 یورو

25%

50001 به بالا

43%

 

28000 تا 50000 یورو

35%

مالیات بر سود سرمایه

بررسی مالیات بر سود سرمایه در کشور ایتالیا نشان می دهد:

نرخ مالیات قابل پرداخت در این کشور بر اساس سودی که از سرمایه و سهام به دست می‌آید، حدود ۲۶% است.

نرخ محاسبه مالیات برای سود به دست آمده از اوراق قرضه خزانه داری این کشور 12.5% درصد است.

سود سرمایه برای مالیات شرکت ها ۲۴% است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای طلایی ایتالیا یا همان ویزای سرمایه گذاری ایتالیاعبارتند از:

·       پاسپورت معتبر

·       ارائه رزومه تحصیلی

·       ارائه صورتحساب های بانک برای اثبات دارا بودن منابع مالی برای سرمایه گذاری گواهی تمکن مالی

·       ارائه گواهی مربوط به عدم سوء پیشینه

·       ارائه نامه ای مبنی بر کمک مالی یا سرمایه گذاری درباره سرمایه گذاری های قبلی

·       نامه تعهد مالی

·       تعیین مبلغ سرمایه گذاری در این کشور و محلی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید

پس از ارائه تمام این مدارک، متقاضیان می توانند سند Nolla Osta را دریافت نمایند. این سند بایستی به همراه مدارک زیر به سفارت کشور ایتالیا تحویل داده شود.

·       پاسپورت متقاضی

·       عکس پاسپورتی

·       نامه Nolla Osta

·       کلیه مدارکی که در مراحل قبلی اشاره کردیم و مدارک مربوط به محل اقامت در ایتالیا

·       اسناد مربوط به امور مالی و درآمد های فرد متقاضی که بیش از هشت هزار و پانصد یورو باشد.

ویزای طلایی ایتالیا

کمترین مبلغ برای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا جهت اخذ اقامت

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کشور ایتالیا با توجه به روش انتخابی متفاوت است. به عنوان مثال:

·       حداقل مبلغ سرمایه گذاری از طریق روش خرید اوراق قرضه دولتی ۲ میلیون یورو است.

·       حداقل میزان سرمایه گذاری از طریق روش خرید سهام پروژه های مورد توجه دولت در کشور ایتالیا،1 میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

·       برای سرمایه گذاری از طریق مشارکت یا خرید سهام شرکت های معتبر ایتالیایی یک میلیون یورو تعیین شده است.

اخذ اقامت دائم و تابعیت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجران خارجی که در کشور ایتالیا سرمایه گذاری می کنند، این امکان را دارند تا در بخش ‌های مربوط به خدمات ارتباطات از راه دور، تجهیزات گردشگری، انرژی های تجدید پذیر، ایمنی و امنیت، علوم زندگی و همچنین فرودگاه سرمایه گذاری کنند. دانستن این نکته که فرصت های شغلی در بخش هایی مانند صنعت مد، صنایع دارویی، رباتی، صنایع هوافضا و بیوتکنولوژی فرصت رشد خوبی دارند، برای سرمایه گذاران خارجی مفید است.

به همین خاطر سرمایه‌گذاران خارجی می‌ توانند سرمایه های خود را در این بخش وارد کنند. با توجه به تغییر روش زندگی در ایتالیا که در سال های اخیر باعث کاهش میانگین سن جمعیت این کشور شده، فرصت های زیادی برای مهاجران خارجی و سرمایه گذاری وجود دارد.

پیش بینی می شود در سال ‌های آینده تجارت و همچنین خدمات جانبی، رشد چشمگیری در کشور ایتالیا داشته باشد و این کشور را در مقایسه با سایر کشور های شمال اتحادیه اروپا در مرتبه بالاتری قرار دهد. یکی از راه ‌های اصلی اخذ اقامت و تابعیت کشور ایتالیا، سرمایه گذاری در این کشور است که در نهایت منتج به دریافت اقامت و پاسپورت این کشور می ‌شود.

با استفاده از روش های گوناگون مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری مانند خرید اوراق قرضه دولتی، ثبت شرکت، راه اندازی استارتاپ و یا سرمایه گذاری در پروژه هایی که دارای منفعت عمومی هستند، مانند پروژه های تحقیقاتی، میراث هنری، امور فرهنگی و … مهاجران خارجی می ‌توانند، به مدت دو سال اقامت کشور ایتالیا را دریافت نمایند.

البته امکان تبدیل این اقامت به اقامت سه ساله نیز وجود دارد و پس از آن افراد می ‌توانند برای دریافت اقامت دائم، درخواست خود را ارائه کنند. کشور ایتالیا نیز به دنبال فراهم کردن روش‌ های جدیدی است تا سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کند و از طریق این روش سیستم اقتصادی را تقویت نماید.

اقامت دائم و تابعیت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مزایای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

با توجه به شرایط اقتصادی کشور ایران در سال ‌های اخیر، اغلب سرمایه گذاران و تجار تصمیم می‌گیرند تا برای حفظ سرمایه خود در کشور های اروپایی نظیر ایتالیا، سرمایه گذاری نمایند. از جمله مزایای سرمایه گذاری در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       ایتالیا زیرساخت‌ های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.

·       این کشور دارای نیرو های متخصص و ماهری است که در زمینه تولید با تجربه هستند.

·       کشور ایتالیا در زمینه گردشگری بسیار قوی است.

·       این کشور دارای سیستم صادراتی متنوع و گسترده ‌ای است.

·       ایتالیا هر ساله به عنوان میزبان برای نمایشگاه های بزرگ تجاری انتخاب می شود.

·       دسترسی مناسب به مراکز درمانی و بهداشتی و مراکز آموزش عالی در ایتالیا وجود دارد.

·       در این کشور امکان اجرای اصلاحات بازار کار وجود دارد.

معایب سرمایه گذاری در کشور ایتالیا

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا، مزایای زیاد و ریسک کمتری در مقایسه با سرمایه گذاری داخلی دارد؛ اما سرمایه گذاری در کشور ایتالیا نیز می‌تواند معایبی داشته باشد.

 معایب سرمایه گذاری در ایتالیا به شرح زیر است:

·       کشور ایتالیا در سال های اخیر شاهد بی‌ثباتی های سیاسی بوده است.

·       در مناطق مختلف کشور ایتالیا شاهد نابرابری از نظر شرایط اقتصادی هستیم.

·       هزینه نیروی کار در کشور ایتالیا خیلی بالا است و همین امر باعث کندی افزایش بهره وری می شود.

·       در این کشور بدهی های عمومی و خصوصی زیاد بوده و نرخ بیکاری در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای دیگر بالا است.

·       کشور ایتالیا دارای سیستم بانکی ضعیف و شکننده ای است.

·        روند اداری در ایتالیا کند پیش می ‌رود و هزینه های انجام امور اداری نیز بالاست.

·       فساد سازمان ‌یافته در ارگان های ایتالیا می تواند تاثیر منفی روی سرمایه گذاری در این کشور داشته باشد و میزان آن را کاهش دهد.

·       سرمایه گذاری در بخش دولتی در این کشور طرفداران کمی دارد.

سخن پایانی

کشور ایتالیا که مهد فرهنگ و تمدن اروپایی است. همواره مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. همین امر نیز باعث شده تا این کشور اقتصاد قدرتمندی داشته باشد. ایتالیا عضو اتحادیه اروپا و پیمان ناتو است. متقاضیانی که قصد سرمایه‌گذاری در ایتالیا ۲۰۲۳ را دارند، باید قبل از انجام هر اقدامی شرایط مربوط به سرمایه‌گذاری در این کشور و روش های آن را بررسی کنند. از جمله روش های مطمئن برای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، می توان به دریافت ویزای طلایی این کشور، ثبت شرکت، کار آفرینی، خرید ملک و … اشاره کرد که در این مقاله به همه آن ها اشاره شد.

سوالات متداول در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا

خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی، ثبت شرکت، سرمایه گذاری خود حمایتی، کارآفرینی

بهترین روش خود حمایتی است که نیازی به سرمایه گذاری ندارد و باعث اخذ اقامت این کشور می شود.

خرید اوراق قرضه دولتی، سرمایه گذاری خود حمایتی، ثبت شرکت کارآفرینی

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری با روش های خود حمایتی و ثبت شرکت امکان پذیر است.

سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خرید ملک -ثبت شرکت -ویزای خود اشتغالی -کارآفرینی و …

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا