071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در برزیل

سرمایه گذاری در برزیل

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای مهاجرت به کشور های مختلف لازم است تا در ابتدا از سیستم مهاجرتی مورد نظر خود که آن را انتخاب نموده اید اطلاع داشته باشید و در ارتباط با شرایط آن به بررسی دقیق جزئيات بپردازید. یکی از روش هایی که برای مهاجرت مورد بررسی قرار می گیرد، سرمایه گذاری در کشور مورد نظر است. در واقع شما می توانید برای سرمایه گذاری در کشور مورد نظر خود اقدامات لازم را انجام دهید. خود مهاجرت سرمایه گذاری روش ها و زیر مجموعه های مختلفی برای خود دارد که عبارتند از خرید ملک، ثبت شرکت، مهاجرت از طریق کار آفرینی و … . ما در این مقاله قصد داریم به برررسی روند سرمایه گذاری در برزیل بپردازیم.

برای مهاجرت به برزیل روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها می تواند برای هر فرد با شرایط مختلفی اعمال شود. از این رو لازم است تا شما بر مبنای تصمیماتی که برای آینده خود اتخاذ می کنید، روش های مهاجرت خود را انتخاب نمایید. از جمله روش های مهاجرت به برزیل می توان به مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به برزیل، مهاجرت کاری به برزیل، مهاجرت سرمایه گذاری به برزیل، مهاجرت از طریق تولد فرزند در برزیل، مهاجرت از طریق ازدواج در برزیل و … . لازم است تا در زمینه مهاجرت به برزیل با کارشناسان موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در برزیل

برای این که بتوانید روند سرمایه گذاری در برزیل را به دقت مورد بررسی قرار دهید لازم است تا در ارتباط با نکات مهمی اطلاع داشته باشید. در حقیقت شما باید به سوالاتی پاسخ دقیق دهید. از جمله این سوالات می توان به موارد زیر اشاره نمود: وضعیت اقتصادی فعلی برزیل را چگونه ارزیابی می کنید؟ وضعیت سرمایه گذاری در برزیل را چگونه توصیف می کنید؟ کدام بخش بزرگ ترین پتانسیل را برای سرمایه گذاری ارائه می دهد؟ به نظر شما ، برزیل چگونه توسعه خواهد یافت؟ و در مسیر سرمایه گذاری پیشرفت خواهد داشت؟!

پاسخ به تمام این سوالات در روند سرمایه گذاری در برزیل تاثیر بسیار زیادی دارد. از جمله روش هایی که می توان برای سرمایه گذاری در برزیل در نظر داشت عبارتند از: خرید ملک در برزیل، ثبت شرکت در برزیل، کارآفرینی در برزیل و … . برزیل کشوری در حال گذار است. این کشور هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است که تولید ناخالص آن نزدیک به دو تریلیون دلار می باشد. اما این کشور همچنان از رکود ویرانگر که ناشی از عدم اطمینان سیاسی ، نرخ بیکاری بالا و تورم است رنج می برد و به عقب باز می گردد.

رئیس جمهور این کشور پس از انتخاب در سال دو هزار و هجده میلادی اصلاخات در حقوق بازنشستگی را در اولویت قرار داد اما در سال دو هزار و نوزده میلادی این کشور از لیست بیست و پنج کشور معتبر برای سرمایه گذاری خارج شد. دقت داشته باشید که علاوه بر سرمایه گذاری در برزیل با روش های دیگری همچون کار در برزیل و اخذ ویزای کاری برزیل یا تحصیل در برزیل به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل می توان برای مهاجرت به این کشور اقدام نمود. 

شرایط و وضعیت سرمایه گذاری در برزیل

در این بخش از مقاله می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که وضعیت سرمایه گذاری در برزیل چگونه است و بزرگ ترین پتانسیل را چه بخش هایی را برای شما ارائه می دهد. دولت برزیل هدف خود را افزایش فرصت های توسعه اقتصادی برای شرکت ها و کاهش بوروکراسی عنوان کرده است. این مسائل مورد تایید کارآفرینان و سرمایه داران این کشور نیز قرار گرفته است. در کشور برزیل در نتیجه کاهش نرخ بهره وام ارزان تر شده و بخش املاک و مستغلات و بنابراین صنعت ساخت و ساز در حال حاضر با افزایش تقاضا روبرو شده است. صنعت خودرو نیز از نرخ بهره پایین استفاده می برد.

با توجه به این که شرایط ارز ملی برزیل زیاد مناسب نیست از این رو هزینه های واردات بسیار بالا می باشد و همین مسئله خود مزیتی برای تولید ملی و افزایش آن خواهد بود. از این رو می توان گفت که تولیدکنندگان داخلی خودرو پیشتاز رقابت در این زمینه هستند. دولت همچنین پروژه های گسترده خصوصی سازی را دنبال می کند. برنامه مشارکت برای سرمایه گذاری که در سال دو هزار و شانزده میلادی تصویب شده بود، پروژه های زیربنایی را با همکاری بین شرکت های خصوصی و دولتی اجرا می کند. اکنون نوسانات بالای ارز بزرگ ترین چالش برای کارآفرینان در کشور برزیل است.

فواید سرمایه گذاری در برزیل

مانند اکثر بازار های نوظهور ، سرمایه گذاری در برزیل مستلزم مبادله ای بین ریسک و پاداش است. در واقع می توان گفت که عدم ثبات سیاسی و وابستگی به کالا ، آن را از ریسک پذیری بازار های توسعه یافته کمی جدا می کند. سرمایه گذاران بین المللی برزیل را به دلیل داشتن منابع طبیعی غنی خود بهترین می دانند. صادرات شماره یک در برزیل سویا است که حدودا دوازده درصد از کل صادرات کشور را تشکیل می دهد. این کشور علاوه بر روند های گسترده نفتی فراساحلی، دومین تولید کننده سنگ آهن در جهان نیز هست.

فواید سرمایه گذاری در برزیل
فواید سرمایه گذاری در برزیل

این منابع در هنگام خدمت به عنوان یک منبع اصلی مهم برای مواد اولیه کشور هایی مانند چین ، ایالات متحده و آرژانتین که سه مقصد صادراتی برتر آن هستند ، به آن کمک می کند تا طیف گسترده ای از کالا های صنعتی و مصرفی را به راحتی تولید کند. این کشور همچنین اقتصاد نسبتاً پایداری دارد. برزیل پس از اقدامی در جهت ثبات مالی و آزاد سازی اقتصاد خود در دهه هزار و نهصد و نود میلادی با یک بخش فناوری در حال رشد و تمرکز درونی که باید وابستگی کالا را کاهش دهد ، به یک اقتصاد برتر تبدیل شده است.


بخش فزاینده فناوری ، همراه با افزایش هزینه های دولت برای بهبود زیرساخت ها ، باید علامتی دلگرم کننده برای سرمایه گذاران بلند مدت باشد. فرصت های سرمایه گذاری در برزیل از صندوق های مبادله شده با ارز تا اوراق بهادار ذکر شده در بورس کالا می تواند تاثیر بسیاری در این زمنیه داشته باشد. راه دیگر برای سرمایه گذاری در سهام برزیل ، خرید سهام قبض های سپرده گذاری آمریکایی (ADR) است که به قیمت دلار و در بورس اوراق بهادار ایالات متحده به فروش می رسد اما نمایانگر سهام شرکت های خارجی است.

خرید ملک در برزیل برای سرمایه گذاری

خرید ملک در برزیل یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور می باشد که هیچ گونه محدودیتی در روند خرید و فروش ندارد. برای این که بتوانید در زمینه خرید ملک در برزیل اقدام نموده و از این طریق سرمایه گذاری کنید لازم است تا حدود یک میلیون رئال برزیل را به عنوان سرمایه داشته باشید که حدودا دویست هزار دلار می باشد. در زمینه سرمایه گذاری برای ملک و املاک در برزیل می توانید به روش های مختلفی اقدام نمایید.

از جمله این روش ها می توان مسکنی از پیش ساخته شده را به عنوان یک ملک کامل خریداری نمایید و یا این که می توانید با این مبلغ پروژه ای در حال ساخت را خریداری کنید. شما می توانید ملک مورد نظر خود را در تمام مناطق شهری برزیل خریداری کند. نکته دیگر این است که شما می توانید مبلغ مورد نیاز خود را برای خرید چند ملک به عنوان سرمایه گذاری تقسیم کنید.

ثبت شرکت در برزیل برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در برزیل، ثبت شرکت در این کشور می باشد. شما می توانید با ثبت شرکت در برزیل روند بسیار مناسبی را در پیش بگیرید. اما با این توضیحات توصیه ما این است که سرمایه گذاری خود را برای شرکت های موجود در زمینه استارت اپ یا تکنولوژی انجام دهید. در این حالت می توان در مدت زمان یک سال اقامت برزیل را کسب کرد. برای این که بتوانید در این زمینه فعالیت کنید لازم است تا حداقل صد و پنجاه رئال برزیل که معادل سی و پنج هزار دلار می باشد را هزینه کنید.

در این روش شما می توانید سرمایه گذاری خود را بر روی شرکت های استارت اپی در برزیل انجام دهید. در این زمینه دولت به شما کمک بسیار زیادی می کند و شما می توانید با حمایت های دولتی به تیجه مورد نظر خود برای سرمایه گذاری در برزیل برسید. در این حالت شما می توانید برای همسر و فرزندان خود نیز شرایط حضور در برزیل و زندگی در برزیل را مهیا کنید. یکی از مزیت های این برنامه هم این است که حتی اگر شما به سود دهی نرسید باز هم می توانید با حق اقامت خود در این کشور حضور داشته باشید.

مراحل سرمایه گذاری در برزیل

زمانی که می خواهید برای سرمایه گذاری در برزیل اقدام کنید لازم است تا مراحلی را طی کنید که البته هر کدام از این مراحل دارای شرایطی است. در ادامه راه نیز می توانید برای اخذ اقامت برزیل از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایید. در ابتدا باید در کشور برزیل حساب بانکی را باز کنید که می تواند بین یک تا دو هفته زمان بر باشد. پس از آن لازم است تا برای یک تا سه هفته زمان را برای انتقال سرمایه خود در نظر داشته باشید.

در نهایت می توانید ویزای برزیل را درخواست داده و پس از ورود به این کشور کار های اقامت خود را در برزیل انجام دهید. این کار ممکن است تا شش هفته زمان ببرد. برای این که بخواهید ویزای سرمایه گذاری برزیل را دریافت نمایید لازم است تا مدارکی را ارائه کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای برزیل جهت سرمایه گذاری در این کشور عبارت است از پاسپورت معتبر، تمکن مالی دریافت شده از بانک، گواهی عدم سو پیشینه، رزومه کاری و تحصیلی فرد متقاضی، دو عددعکس رنگی، در صورت نیاز ارائه بیزنس پلن و … .

مراحل سرمایه گذاری در برزیل
مراحل سرمایه گذاری در برزیل

اخذ اقامت و تابعیت برزیل از طریق سرمایه گذاری

ما در بخش های قبلی مقاله در ارتباط با سرمایه گذاری در برزیل صحبت کریدم. سرمایه گذاری در برزیل روش های مختلفی دارد که می توان از این روش ها برای حضور در برزیل اقدام نمود. از طریق سرمایه گذاری در برزیل در ابتدا شما اقامتی خداقل سه ساله را دریافت می نمایید. در واقع می توان گفت که با سرمایه گذاری در برزیل شما می توانید به راحتی برای اقامت دائم خود و همسر و فرزندانتان اقامت دائم برزیل را دریافت نمایید که همراه با اجازه کار و تحصیل هم خواهد بود.

دقت داشته باشید که این مدل اقامت هر سه سال یک بار باید مورد بررسی اداره مهاجرت در برزیل قرار گیرد. زمانی که شخصی اقامت دائم برزیل را دریافت می کند می توان پس از چهار سال زندگی در برزیل برای دریافت تابعیت برزیل و پاسپورت این کشور نیز اقدام نماید. برای این که بتوانید تابعیت کسور برزیل را کسب نمایید لازم است تا به زبان پرتغالی آشنایی داشته باشید . در چهار سال قبل خود به مدت دو سال نیز در این کشور زندگی کرده باشید. نکته مهم دیگر این است که در کشور برزیل دو تابعیتی نیز پذیرفته است.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در برزیل

بله برزیل کشوری مناسب برای سرمایه گذاری و زندگی است.

از جمله روش های سرمایه گذاری در برزیل عبارتند از خرید ملک در برزیل، ثبت شرکت در برزیل و …

بله برای برخی روش ها امکان دریافت اقامت دائم برزیل موجود است.

بله اگر اقامت دائم را دریافت کنید پس از آن می توانید برای تابعیت آن اقدام نمایید.

بله می توان ویزای همراه برزیل را دریافت نمود.

از جمله این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، عکس، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه و …

در ابتدا باید حساب بانکی باز کنید سپس باید سرمایه خود را انتقال داده و در نهایت برای سرمایه گذاری مورد نظر خود اقدام کنید.

خرید ملک در این کشور نیاز به حدودا دویست هزار دلارر سرمایه خواهید داشت.

برای ثبت شرکت لازم است تا سی و پنج هزار دلار سرمایه داشته باشید.

ثبت شرکت در بخش تکنولوژی و استارت اپ ها بسیار مناسب هستند.

سرمایه گذاری در این کشور به دلیل تولیدات داخلی و منابع عظیم موجود دارای فواید بسیاری است.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا