071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در روسیه | اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

اقامت روسیه سرمایه گذاری

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روسیه یک قانون شهروندی اقتصادی جدید را پیشنهاد داده است که طبق آن سرمایه گذاران می توانند با پرداخت هزینه ای مستقیما به حساب یک خیریه در روسیه، اقامت روسیه سرمایه گذاری را کسب کنند. ما هم اکنون در موسسه حقوقی میرداماد برنامه کسب پاسپورت روسیه از طریق سرمایه و یا خرید ملک و اجازه کار در روسیه را آغاز کرده ایم. لطفا برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

شرایط سرمایه گذاری در روسیه برای خارجی ها

حق مالکیت مشخص و سود حاصل از سرمایه گذاری در فدراسیون روسیه برای سرمایه گذاران خارجی تضمین شده است. سرمایه گذاری های خارجی هم در سطح فدرال و هم در سطح منطقه ای انجام می شود. طبق قوانین فدرال در مورد سرمایه گذاری های خارجی، انجام فعالیت های تجاری در روسیه و سود به دست آمده از فعالیت های تجاری کمتر از سرمایه گذاران ملی نیست. محدودیت های مشخصی برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد اما تنها به الزامات تضمین های قانونی مثل سلامتی، حقوق و منافع قانونی شهروندان یا اقدامات امنیتی و دفاع از کشور محدود می شود.

ویزاهای اخذ شده

به طور کلی با سرمایه گذاران خارجی رفتار مشابه سرمایه گذاران روسی می شود. محدودیت های فعالیت های تجاری مثل مجوزها، اطلاعیه ها و الزامات مجوزها برای موسسات حقوقی خارجی و روسی به طور یکسان اعمال می شود. حقوق و منافع سرمایه گذاران خارجی به طور کامل تضمین می شود. سرمایه گذار خارجی در صورتی که با اقدامات غیر قانونی یا فروگذاری مقامات فدرال یا منطقه ای روسی مواجه شود حق دارد طبق قانونی مدنی روسیه، ادعای جبران خسارت کند.

دارایی های سرمایه گذار خارجی یا شرکتی با مشارکت افراد خارجی نمی تواند از طریق ملی سازی یا تذکر و اخطار توقیف شود. تنها در صورتی که قوانین فدرال روسیه یا قوانین بین الملل تصریح کند این امر امکان پذیر است. در صورت توقیف دارایی ها، ارزش دارایی های توقیف شده باید به سرمایه گذار خارجی یا شرکت با مشارکت افراد خارجی بازگردانده شود. در صورت ملی سازی ارزش دارایی های ملی شده و خسارات ناشی از آن باید بازگردانده شود.

قوانین سرمایه گذاری روسیه

طبق قوانین در صورتی که سرمایه گذار خارجی بیش از %25 از سهام شرکت روسی را داشته باشد و اولویت سرمایه گذاری بدون در نظر گرفتن سهام سرمایه گذار خارجی بر روی پروژه های بزرگ باشد، از سرمایه های خارجی در برابر تغییرات نامساعد قوانین حمایت می شود. سرمایه گذاران خارجی در برابر موارد زیر حمایت می شوند:

  1. قوانین تازه تصویب شده که عوارض گمرکی، نرخ مالیات فدرال و پرداخت سهمیه های غیر دولتی (با توحه به محدودیت های شخصی)را تغییر می دهد.
  2. اصلاحات قوانین فعلی که موجب افزایش مالکیت سرمایه گذار می شود.
  3. هر گونه محدودیت و ممنوعیت در سرمایه گذاری خارجی در روسیه
  4. سرمایه گذاران خارجی در مدت 7 سال اول دوره بازپرداخت پروژه های سرمایه گذاری حمایت می شوند. تاریخ شروع سرمایه گذاری خارجی از زمانی است که سرمایه گذار پروژه را شروع کند.

فعالیت های استراتژیک روسیه

قوانین روسیه فعالیت و همکاری سرمایه گذاران غیر روسی را در شرکت های استراتژیک روسیه ( شرکتهایی که فعالیت های خاصی انجام می دهند)منع کرده است. فعالیت های استراتژیک عبارتند از:

  • اکتشافات زیر زمینی و استخراج منابع معدنی در طرح های زمینی در سطح فدرال
  • فعالیت های هوا و فضا
  • بعضی از خدمات ارائه شده توسط کالاهای انحصار ملی یا شرکتی که موقعیت برجسته در بازار روسیه دارد.
  • برداشت منابع آبزیان زنده
  • فعالیتهای کنترل هیدرومتالوجیکال(هواسنجی) و حوادث و روند ژئوترمال( وابسته به حرارت مرکزی زمین)
  • فعالیت های خاص مربوط به انرژی هسته ای و اشعه X
  • فعالیت های خاص مربوط به امکانات رمز گذاری و تجهیزات استراق سمع
  • فعالیت های فنی نظامی

بر این اساس، شرکتهای غیر روسی از انجام معاملاتی که به آنها اجازه کنترل شرکتهای استراتژی در بخش تنظیم مقررات را می دهد( به طور مثال خرید بیش از 50 درصد از سهام) منع شده اند. شرکت های غیر روسی حق این را دارند که بعد از دریافت مجوز از مقامات دولتی بعضی از معاملات ( خرید بیش از 5 درصد از سهام شرکتهای استراتژیک) را انجام دهند.( چارچوب شرکتهای استراتژیک با یکدیگر متفاوت است) دیگر سرمایه گذاران غیر روسی( شرکتهای خصوصی غیر روسی، اشخاص غیر روسی، شرکتهای روسی که توسط شرکتهای غیر روسی یا اشخاص غیر روسی مدیریت میشوند ) اجازه انجام معاملات که در نهایت باعث کنترل یک شرکت استراتژیک میشود را دارند. با این وجود، چنین معاملاتی باید توسط مقامات دولتی تایید شود.

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری

در سال ۲۰۱۵، دولت روسیه برنامه ویزای سرمایه گذاری اقتصادی خود را آشکار کرد. در حالی که به طور رسمی، شهروندی توسط برنامه سرمایه گذاری نیست، بسیار شبیه است، فقط به مدت سه سال می تواند اخذ شود. سرمایه گذاران خارجی می توانند مقیم روسیه شوند و سپس به وسیله کمک های مالی، خرید ملک، و یا سرمایه گذاری بر روی یک کسب و کار پرسود شهروند روسیه شوند.

موارد مورد نیاز برای سرمایه گذاری:

  1. یک سرمایه گذار باید قادر به تهیه مدارک کامل تصویب شده پیش از اقدام به درخواست باشد
  2. اثبات سلامتی کامل متقاضی و بیمه درمانی
  3. اثبات عدم سوء پیشینه متقاضی
  4. اثبات میزان بودجه قانونی متقاضی
  5. فتوکپی از پاسپورت متقاضی و اعضای خانواده وی
  6. ارائه گواهی ازدواج متقاضی و همسرش در صورت وجود
  7. فتوکپی گواهی اصلی تولد متقاضی
شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری
شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری

واجد شرایط شدن ویزای سرمایه گذاری روسیه و نیز شهروندی روسیه، متقاضی باید قادر به ارائه یکی از گزینه های سرمایه گذاری زیر باشد:

  1. کمک مالی خیریه به صورت غیر قابل بازگشت به مبلغ 7.5 میلیون روبل (128000 دلار ) برای یک بودجه ملی خاصی در روسیه ایجاد کنید. یا
  2. بر روی یک پروژه املاکی در روسیه به مبلغ ۱۵ میلیون روبل ( 256000 دلار) سرمایه گذاری کنید. یا
  3. سرمایه گذاری بر روی کسب و کار به مبلغ ۳۵ میلیون روبل (600000 دلار ) یا
  4. راه اندازی یک کسب و کار در روسیه که حاصل آن ۱۰ میلیون روبل (171000 دلار) در هر سال باشد و مدت آن سه سال باشد.

مزایای ویزای سرمایه گذاری روسیه

ویزای سرمایه گذاری روسیه دارای چندین مزایا می باشد. برخی از آنها آشکار و و بقیه آن اینطور نیست. در زیر برخی از آنها را می بینید:

  • پس از سه سال که از حفظ یکی از گزینه های سرمایه گذاری سپری شد، روسیه بدون هیچ هزینه اضافی اعطا می شود.
  • درخواست برای همسر سرمایه گذار و خانواده وی بدون هیچ هزینه اضافی قابل انجام است.
  • با مبلغ حداقل ۱۲۸ هزار دلار، برنامه سرمایه گذاری روسیه یکی از ارزان ترین گزینه های قابل دسترس برای به دست آوردن اقامت و پس از آن شهروندی می باشد.
  • درخواست نامه و و در یافت پاسپورت و شهروندی روسیه از طریق سرمایه گذاری در هر یک از دفاتر رسمی روسیه در کشور های خارجی انجام می پذیرد.

حتی اگر شهروندی روسیه را دریافت نکردید، به عنوان یک سرمایه گذار می توانید ضمن زندگی در روسیه و کار نیز انجام دهید و یک کسب و کار را اندازی کنید و همچنین به تمامی مراقبت های بهداشتی سیستم تحصیلی دسترسی کامل داشته باشید. مالیات در روسیه دارای کمترین مقدار نسبت به اروپا می باشد، در صورتی که مالیات همکاری ۲۰ درصد و مالیات انفرادی فقط ۱۳ درصد برای ساکنان می باشد. مسکو یکی از کسب و کار های کلیدی قطب های فرهنگی در تمامی اروپا و آسیا می باشد و به طور فزاینده ای به همراه انگلستان و لندن برای خروج قریب الوقوع از اتحادیه اروپا همراه شده اند.

حداقل سرمایه گذاری در روسیه جهت اخذ اقامت

روسیه فرصت اقتصادی جدیدی را ایجاد کرده است که از طریق آن سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در دولت روسیه بتوانند مستقیما شهروندی و پاسپورت روسی دریافت نمایند

روند و شرایط اخذ ویزای اقامت روسیه

برای دریافت پاسپورت روسی از طریق سرمایه گذاری دو راه وجود دارد. اولین راه آن، برای کارآفرینان و افراد خود اشتغال است. تجارت خود را به روسیه منتقل کنید و در صورتی که طی سه سال آیند، سود مشمول مالیات شما از این تجارت 10 میلیون روبل یا بیشتر باشد (151680.62 دلار)، به شما شهروندی این کشور داده می شود. دومین راه، برای کارمندان متخصصی است که در یک تجارت بزرگ سرمایه گذاری می کنند.

برای این کار،باید 10 میلیون روبل (151680.62 دلار) سرمایه گذاری کنید، مالکیت حداقل 10 درصد از کل سهام متعلق به شما باشد، مجموع سرمایه شما حداقل 100 میلون روبل (1516806.20) باشد و برای مدت سه سال هر ساله حداقل 6 میلیون روبل مالیات پرداخت نمایید. در این صورت شما واجد شرایط اخذ تابعیت این کشور خواهید بود.

بنابراین، یک شغل در روسیه راه اندازی کنید که حداقل 161000 دلار آمریکا ارزش داشته باشد و به عنوان یک فرد خود اشتغال به شما پاسپورت دوم اعطا می شود. در غیر این صورت می توانید حداقل 10 درصد از تجارتی که کل ارزش آن 1.6 میلیون دلار باشد و در سال حدود 161000 دلار مالیات پرداخت می کند خریداری کنید. گزینه دوم را می توانید به صورت فردی و یا گروهی به انجام برسانید. به عنوان مثال می توانید 2 میلیون دلار سرمایه گذاری کنید و 100 درصد سهام متعلق به شما باشد. برای اینکه در این بخش واجد شرایط به شما بیایید می بایست یک مهارت مهم را به این کشور عرضه نمایید.

  • 7500000 روبل اهدا به دولت
  • 15000000 روبل سرمایه گذاری در ملک
  • 35000000 روبل سرمایه گذاری تجاری

پاسپورت شما به راحتی و به سرعت ظرف مدت 2 تا 3 ماه صادر می شود و دو نوع 10 ساله بیومتریک و 5 ساله غیر بیومتریک دارد.

هزینه های اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

حداقل مبلغ سرمایه گذاری ( 250000 دلار و یا 15000000 روبل برای سرمایه گذاری در ملک) + هزینه ارزیابی صلاحیت پروژه(7500 دلار) + هزینه های دولتی (50000 دلار) + هزینه های وکیل + هزینه های پاسپورت (300 دلار)

نکته: کل هزینه برای هر نفر حدود 292000 دلار تخمین زده می شود. برای افراد خانواده و یا سایر افراد وابسته هزینه های جداگانه باید پرداهت نمایید.

سیاست های مالیاتی در روسیه

اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری بسیار راحت می باشد. ممکن است انتخاب شما این باشد که سه سال اول زندگی خود در کشور روسیه را، قبل از اینکه شهروندی شما صادر شود، به عنوان یک فرد خارجی و مقیم که نیاز به پرداخت مالیات ندارد زندگی کنید. برای اینکه از پرداخت مالیات فرار کنید، طی 12 ماه، نباید بیشتر از 183 روز در این کشور بمانید. افرادی که شامل مالیات می شوند، طبق درآمد خود در کشور روسیه به شکل زیر باید مالیات پرداخت کنند:

  • درآمد معمولی در کشور روسیه: 30 درصد. اگر ویزای فرد متخصص داشته باشید این مقدار به 13 درصد کاهش می یابد.
  • سود سهام از شرکت های روسی: 15 درصد
  • سود ملک: 30 درصد

اگر در طی این سه سال، نیاز به پرداخت مالیات داشتید، و یا پس از دریافت پاسپورتتان، شما نیز مطابق افراد روسی بر اساس درامد خود باید مالیت پرداخت نمایید. مالیاتی که باید بپردازید به شکل زیر است:

  • درآمد معمولی: 13 درصد. این میزان شامل اکثر منبع های درآمدی دیگر، مثل سود های کوتاه مدت نیز می شود
  • سهام شرکت های روسی: 9 درصد
  • سود حاصل از ملک در دراز مدت ( ملکی که برای مدت بیشتر از سه سال داشته باشید) شامل مالیات نمی شود

مالیات هایی که دولت روسیه دریافت می کند مشخص و ثابت هستند. 13 یا 30 درصد از درامد شما و 9 یا 15 درصد از سود سهام از شما دریافت می شود.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در روسیه

  • روسیه دارای یک پایگاه اقتصادی قوی است که به طور خاص بر منابع طبیعی فراوان (نفت، گاز و فلزات) تأکید دارد.
  • کشور روسیه از یک محیط سیاسی پایدار برخوردار است (ولادیمیر پوتین در مارس 2018 به مدت شش سال مجددا انتخاب شد).
  • نیروی کار ماهر است و هزینه های متوسط آن را برای سرمایه گذاران خارجی به ارمغان آورده است.
  • نیروی کار در عملکردهای صادراتی آموزش دیده است و به لحاظ جغرافیایی و فرهنگی نزدیک به غرب اروپا و آسیا نسبتا بین المللی است.
  • بدهی عمومی پایین
  • ذخایر راحت ارز خارجی
  • مازاد حساب جاری

روسیه دارای محیط سرمایه گذاری است که برای کنترل و به طور کلی ناپایدار است. معایب سرمایه گذاری خارجی مستقیم در روسیه عبارتند از:

  • بر اساس گزارش بانک جهانی (انجام کسب و کار 2018)، روسیه در رتبه 35 کشور قرار دارد که در آن تجارت آسان است.
  • اقتصاد روسیه به شدت وابسته به قیمت هیدروکربن ها و مواد خام و همچنین واردات کالاهای سرمایه ای و تکنولوژی خارجی است.
  • اعتماد به نفس کسب و کار در نظام حقوقی کشور ضعیف است.
  • قوانین و مقررات حسابداری پیچیده و گاهی متناقض است.
  • نقض مالکیت معنوی یک منبع واقعی نگرانی است.
  • بسیاری از بخش های در نظر گرفته استراتژیک برای سرمایه گذاری خارجی بسته هستند.

تنش های ژئوپلیتیک: تحریم های اقتصادی در بخش های ایالات متحده و اتحادیه اروپا افزایش یافته است که به طور جدی پیگیری کسب و کار را افزایش می دهد و هزینه های آن را افزایش می دهد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در روسیه
مزایا و معایب سرمایه گذاری در روسیه

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در روسیه

بهترین سرمایه گذاری های در این کشور عبارت اند از:

کسب و کار های مربوط به نفت و گاز

روسیه به روشنی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی در جهان می باشد که با ایجاد کسب و کار به وسیله آن صنعت را بسیار باز و پر سود کرده است. سرمایه گذاری بر روی صنعت نفت و گاز طبیعی مستلزم مقدار زیادی پول نقد می باشد و اگر شما یک سرمایه گذار معتبر هستید دراین صورت می توانید یک پروژه کسب و کار مختص به خود در صنعت نفت و گاز در روسیه داشته باشید. کار در روسیه برای ایرانیان بیسار زیاد است. 

بستگی به قدرت مالیتان شما می توانید به وسیله بخش های بالادست و پایین دست به صنعت وارد شوید. این موضوع بسیار مهم است که در صورتی که بخواهید در صنعت نفت و گاز پیشرفت کنید باید از نظر دولت روسیه در یک شرایط مطلوب قرار داشته باشید زیرا صنعت به وسیله دولت روسیه تنظیم شده است.

کسب و کار مربوط به ماهی و غذاهای دریایی

روسیه در مسیری قرار دارد که می تواند به سه تا از اقیانوس های جهان دسترسی داشته باشد مثل اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس قطب شمال، همین باعث شده است که روسیه بزرگترین تولید کننده ماهی و غذاهای دریایی باشد. اگر شما به دنبال کسب و کاری هستید که بتوانید در روسیه بر روی آن سرمایه گذاری کنید، می توانید به کسب و کار ماهی وارد شوید به دلیل اینکه این کار در واقع یک سرمایه گذاری سودآور است.

کشاورزی حبوبات

با مداخله دولت روسیه در بخش کشاورزی، روسیه توانست در مدت زمان کوتاهی از بزرگترین وارد کننده حبوبات به یکی از بزرگترین صادرکنندگان حبوبات تبدیل شود. اگر می خواهید بر روی بخش کشاورزی سرمایه گذاری کنید، می توانید به کشاورزی حبوبات وارد شوید. مزایای زندگی در روسیه این مورد نیز می باشد.

مزایای بسیار زیادی برای کشاورزی حبوبات در روسیه به دست می آورید. به عنوان یک کشاورز حبوبات در روسیه می توانید به راحتی به وام های کم بهره که به وسیله دولت ارائه می شود دسترسی داشته باشید و همچنین از زمین های بارور حاصلخیز برای استفاده کشاورزی خود بهره بگیرید.

مهندسی مکانیک و کمپانی کار با فلزات

کار با فلزات و تولیدات ابزار یکی دیگر از بخش های کلیدی در اقصاد روسیه می باشد. اگر شما یک مهندس مکانیک یا مهندس تولیدات می باشید و به دنبال تاسیس یک کسب و کار در روسیه می باشید، بسیار برای شما خوب خواهد شد که کمپانی تولیدات ابزار خود را تاسیس نمایید. حقیقت این است که روسیه دارای یکی از بزرگیترین منابع فلزی می باشد و تولیدات فلزات باعث شده که این کشور یک مکان ارزان برای راه اندازی کمپانی تولیدات ابزار و وسایل فلزی باشد.

کسب وکار مربوط به لباس و وسایل تزیینی

کسب و کار مربوط به لباس و وسایل تزیینی یکی دیگر از کسب و کار های کوچک و پر رونق در روسیه می باشد. همه آن چیزی که شما برای راه اندازی کسب و کار مربوط به لباس و وسایل تزیینی نیاز دارید یک مغازه است که به لحاظ استراتژیک در مکان خوبی قرار گرفته باشد و سرمایه مورد نیاز برای پر کردن مغازه با انواع لباس، کفش، کمربند، کلاه، و انواع لوازم تزییناتی مربوط به مد.

لازم به ذکر است که بدانید روسیه در بسیاری از ماه های سال بسیار سرد است.، بنا براین باید در نظر داشته باشید که بهتر است اجناس مغازه با لباس های زمستانی، پوتین و غیره پر شود.

کافی شاپ

اگر به دنبال کسب کاری کم سرمایه در روسیه می گردید می توانید راه اندازی کافی شاپ را در نظر بگیرید. اگر کافی شاپ شما در یک مسیر پر رفت و آمد در روسیه قرار داشته باشد، می توانید همه روزه مشتری های ثابتی در کافه خود داشته باشید. راه اندازی کافی شاپ می تواند یک کسب و کار پر سود در روسیه باشد و دلیل آن اینست که در آنجا تعداد زیادی دوستدار قهوه وجود دارد.

مشاغل مربوط به مشاوره تحصیلی

روسیه دارای سیستم آموزش عالی بسیار قوی می باشد و دانشگاه ها در روسیه از تمام دنیا دانشجو جذب می کند. یکی از راه هایی که شما می توانید در این حیطه کسب و کاری شروع کنید، این است که خدمات مشاوره تحصیلی خصوصی خودتان را برای دانشجویان خارجی تاسیس کنید. شما می توانید به دانشجویان خارجی کمک کنید که در هر دانشگاهی در روسیه پذیرش شوند و همچنین می توانید به آنها در روند اخذ ویزا کمک کنید و همچنین کمک در مورد پیدا کردن خوابگاه و اینچنین موارد. برای بورسیه تحصیلی روسیه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

کسب و کار های مربوط به مبلمان و لوازم چوبی

روسیه به دلیل داشتن جنگل های بزرگ و بزرگترین صادر کننده چوب در جهان معروف است. این یک حقیقت است که جنگل های روسیه عمدتا بلا استفاده مانده است و مطمئنا هر کسی که وارد کسب و کار های مربوط به چوب شود قطعا سود کلانی خواهد برد. حتی اگر تمایل نداشته باشید که وارد حیطه صادرات چوب شوید، می توانید وارد کسب و کار مربوط به محصولات مبلمان شوید.

تجارت خرده فروشی

خرده فروشی کالاها یکی دیگر از کسب و کار های پر رونق در روسیه می باشد. چیز جالبی که درباره این نوع از کسب و کار ها وجود دارد اینست که احتیاجی نیست که فقط یک محصول را بفروشید، بلکه شما می توانید بیشترین محصولاتی که مورد نیاز مردم است را در مغازه خود بفروشید.

حقیقت این است که روسیه به عنوان ششمین کشور با بالاترین قدرت خرید شناخته می شود که باعث شده خرده فروشی به یک کسب و کار پر سود در روسیه تبدیل شود.

کمپانی دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی

یکی دیگر از صنایع پر رونق که بررای سرمایه گذاری در روسیه باز است بخش دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. بازار برای محصولات این صنعت بسیار وسیع است. بنابراین اگر شما به دنبال شروع کسب و کاری در روسیه هستید، می توانید کمپانی دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی مربوط به خودتان را تاسیس نمایید.

روسیه به عنوان ششمین کشور با بیشترین قدرت خرید (PPP) رتبه بندی می شود، در مقایسه با دیگر کشور ها، از این جهت مکان خوبی برای انجام کسب و کار می باشد. لازم به ذکر است که دولت روسیه تاثیر بسیاری روی مشاغلی دارد که در روسیه تاسیس می شود و در صورتی که تاسیس یک کسب و کار در روسیه برای شما الویت دارد، در این صورت شما باید تلاش کنید که همیشه جزو لیست مشاغل خوب برای مسوولین و دولت روسیه باشید. سایر اطلاعات لازم شرایط و راه های مهاجرت به روسیه را از مشاورین موسسه میرداماد بپرسید تا شما را در راستای اقدام برای مهاجرت به خارج از کشور راهنمایی کنند.

سرمایه گذاری در روسیه

انواع سرمایه گذاری در روسیه

در این بخش از ارائه مطالب قصد داریم تا شما را با انواع سرمایه گذاری در کشور روسیه آشنا کنیم.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

این نوع سرمایه گذاری در روسیه به عنوان یکی از پرسودترین روش‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. دلیلی که بر اثبات این ادعا وجود دارد این است که، بازار اوراق قرضه در روسیه به طور مداوم مسیر رو به رشدی را طی می کند و در مقابل نرخ تورم در این کشور بسیار پایین است. دولت کشور روسیه پشتیبانی های خوبی را از اوراق قرضه به عمل آورده و همین مسئله باعث شده تا روند قانونی و نظارت مداوم در این مسیر سرمایه گذاری وجود داشته باشد.
به طور کلی شما با خرید اوراق قرضه با حداقل ۷۵۰۰ هزار روبل در صندوق های ملی کشور روسیه، می‌توانید با گذشت ۲ تا ۳ ماه درخواست اقامت را به مراکز مربوطه اعلام کنید.

کار آفرینی در روسیه

در ابتدای بحث ایجاد کار آفرینی در روسیه، باید گفت که فرد متقاضی باید ویزا و اقامت این کشور را داشته باشد و پس از آن برای کار آفرینی اقدام کند. خالی از لطف نیست که بدانید اقامت کار آفرینی در وهله اول کوتاه مدت و موقت است ولی شخص می‌تواند این نوع اقامت را تا ۵ سال تمدید کند.

برای ایجاد کار آفرینی در روسیه، مهم ترین مسئله داشتن طرح اقتصادی و بیزینس پلن قابل اجرا می باشد. بنابراین پیشنهاد مي شود تا روی ایده های عملیاتی خود کار کنید و یک طرح نهایی قوی به مراکز مربوطه ارائه دهید.
۲۰ هزار یورو حداقل سرمایه ای است که برای شروع کار آفرینی به آن نیاز دارید. علاوه بر آن شما باید مبلغ ۸۰۰ روبل را به دولت روسیه پرداخت کنید. اگر می خواهید در کار آفرینی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشید، تسلط به زبان روسی را فراموش نکنید.

سرمایه‌گذاری در روسیه از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در روسیه و ثبت شرکت یکی از راه های مهاجرت می باشد. ثبت شرکت در روسیه دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به چهار مورد از آنها اشاره می کنیم. شرکتهای با مسئولیت محدود

  • ثبت نمایندگی و شعب شرکت مادر
  • شرکت‌های سهامی
  • ثبت جواز کسب

شرکت های با مسئولیت محدود

این شرکت‌ها میتوانند حداقل یک سهام دار و در بیشترین حالت ۵۰ سهام دار داشته باشد. سرمایه در نظر گرفته شده برای شرکت های با مسئولیت محدود،  حدود ۱۰ هزار روبل و مطابق با ۴۰۰ دلار می باشد.
این شرکت‌ها قابلیت ادغام دارند و سرمایه و مقدار سرمایه نام برده شده می تواند به صورت نیمی قبل از ادغام شرکت و نیم دیگر طی مدت زمان یک سال پرداخت شود.

ثبت نمایندگی و شعب شرکت مادر

این نوع از شرکت ها نیاز به سرمایه اولیه ندارند ولی در عوض یک شرکت مادر باید هزینه های مادی شرکت را متقبل شود. به عبارت دیگر تمام مسائل مالی و حقوقی این نوع شرکت ها بر عهده شرکت مادر می باشد. مدت زمان ثبت نمایندگی شرکت‌های مادر در کشور روسیه بین سه هفته تا سه ماه تخمین زده شده است. خالی از لطف نیست که بدانید برای ثبت این نوع شرکت ها، به معرفی سهام دار روسی نیازی ندارید.

شرکت های سهامی

سرمایه گذاری در روسیه شرایط خاصی دارد. این نوع از شرکت ها، خود به دو بخش باز یا بسته تقسیم می شوند. منظور از شرکت‌های باز، شرکت‌هایی هستند که سهام خود را به صورت عمومی منتقل می کند و منظور از شرکت‌های بسته، شرکت هایی هستند که سهام خود را تنها بین سهامداران انتقال می‌دهند.
حداقل سهم برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های باز ۱۰۰۰
روبل و برای شرکت های باز ۱۰۰ هزار روبل می باشد.

ثبت جواز کسب در روسیه

این نوع از ثبت نیز نیازی به سرمایه اولیه ندارد و شما تا حداکثر ۲ هفته می توانید موارد مربوط به ثبت این جواز را انجام دهید. یکی از موارد مربوط به ثبت جواز این است که تنها یک شخص حقیقی می تواند در این خصوص فعالیت کند. از نکات اساسی در خصوص ثبت جواز این است که فرد باید اقامت دائم کشور روسیه را داشته باشد در غیر این‌صورت امکان ثبت جواز کسب برای او وجود نخواهد داشت.

چه شاخص هایی بر سرمایه گذاری تأثیر گذارند؟

پیش از انجام مراحل سرمایه گذاری در هر کشوری باید از تعدادی شاخص های اقتصادی مهم و تاثیرگذار مطلع شوید که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

نرخ تورم

آخرین آمار ارائه شده از نرخ تورم در کشور روسیه مربوط به سال ۲۰۱۹ بوده که تورم این کشور را ۲.۳ درصد اعلام کرده است. این عدد نشان دهنده آن است که تورم در کشور روسیه سیر نزولی داشته و سالانه رو به بهبود است.

نرخ مالیات بر درآمد

اقامت روسیه سرمایه گذاری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از آنجا که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان بر اساس درآمد افراد مالیات را دریافت می کنند و کشور روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست، حدود ۱۳ درصد نرخ مالیات بر درآمد شخصی را اعمال می کند؛ که این عدد در مقایسه با سایر کشورهای جهان نسبتا مناسب به نظر میآید.

نرخ بهره بانکی

این شاخص بیش از بقیه شاخص ها برای افراد سرمایه گذار حائز اهمیت است؛ چرا که نرخ بهره بانکی به میزان سود بر وام های بانکی اطلاق می‌شود و سرمایه گذاران با اطلاع از آن می توانند برآورد مالی بهتری برای دریافت وام ها داشته باشند. در پایان سال ۲۰۱۹ نرخ بهره بانکی در کشور روسیه حدود ۴.۴۷ درصد اعلام شده است و از آنجا که این نرخ در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده، پیش بینی می‌شود که همچنان سیر نزولی در پیش داشته باشد.
برای کسب اطلاعات تخصصی در رابطه با چگونگی سرمایه‌گذاری در روسیه، کسب اقامت روسیه از طریق سرمایه‌گذاری و دیگر موارد مربوطه در این خصوص، با کادر مجرب مجموعه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کرده و سوالات خود را از وکلاء متبحر این موسسه جویا شوید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در روسیه

  • یک سرمایه گذار باید قادر به تهیه مدارک کامل تصویب شده پیش از اقدام به درخواست باشد
  • اثبات سلامتی کامل متقاضی و بیمه درمانی
  • اثبات عدم سوء پیشینه متقاضی
  • اثبات میزان بودجه قانونی متقاضی
  • فتوکپی از پاسپورت متقاضی و اعضای خانواده وی
  • ارائه گواهی ازدواج متقاضی و همسرش در صورت وجود
  • فتوکپی گواهی اصلی تولد متقاضی

حداقل مبلغ سرمایه گذاری ( 250000 دلار و یا 15000000 روبل برای سرمایه گذاری در ملک) + هزینه ارزیابی صلاحیت پروژه(7500 دلار) + هزینه های دولتی (50000 دلار) + هزینه های وکیل + هزینه های پاسپورت (300 دلار)

مالیات هایی که دولت روسیه دریافت می کند مشخص و ثابت هستند. 13 یا 30 درصد از درامد شما و 9 یا 15 درصد از سود سهام از شما دریافت می شود.

روسیه دارای یک پایگاه اقتصادی قوی است که به طور خاص بر منابع طبیعی فراوان (نفت، گاز و فلزات) تأکید دارد.
کشور روسیه از یک محیط سیاسی پایدار برخوردار است.

  • کسب و کار های مربوط به نفت و گاز
  • کسب و کار مربوط به ماهی و غذاهای دریایی
  • کشاورزی حبوبات
  • مهندسی مکانیک و کمپانی کار با فلزات
  • کافی شاپ
  • مشاغل مربوط به مشاوره تحصیلی
  • کسب و کار های مربوط به مبلمان و لوازم چوبی
  • تجارت خرده فروشی
  • کمپانی دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی
  • شرکت های با مسئولیت محدود.
  • شرکت های سهامی .
  • ثبت نمایندگی و یا شعب شرکت مادر.
  • ثبت جواز کسب.
  • ارائه پاسپورت متقاضیان خارجی به صورت ترجمه شده و محضری.
  • کارت اقامت دائم یا موقت روسیه برای شخص متقاضی.
  • پرداخت ۸۰۰ روبل به دولت روسیه.

اخبار مرتبط

ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] طبق قانون مدت ثبت شرکت در روسیه در خدمات مالی فدرال این کشور کمتر از 25 روز

مشاهده
ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه

روسیه به دلیل قوانین سودمند و سیستم مالیاتی خود، برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب است. کارآفرینان خارجی

مشاهده

اسکرول به بالا